Pil van Drion

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Pil van Drion

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De pil van Drion lost niet elk probleem op, maar wel heel veel.
De pil van Drion is een door de Nederlandse rechtsgeleerde Huib Drion in 1991 voorgestelde hypothetische pil waarmee een (hoog)bejaarde die 'klaar is met leven' op humane wijze een einde aan zijn of haar leven zou kunnen maken op een zelfgekozen tijdstip. De pil zou in de voorstelling van Drion met zekere veiligheidsmaatregelen vrij verkrijgbaar moeten zijn. Deze legale verkoop van de pil zou wat betreft Drion alleen gelden voor mensen van 75 jaar of ouder. De pil zou feitelijk uit 2 pillen bestaan. Pil A & Pil B zouden met enkele dagen tussentijd ingenomen moeten worden. Dit zou ertoe dwingen er nog eens over na te denken. In ruimere zin gaat de discussie over de pil van Drion over het recht (of niet) op zelfdoding.
Een dergelijk medicament bestaat tot op heden nog niet in Nederland.
Voormalig Minister van Volksgezondheid Els Borst (D66) zorgde in de jaren negentig voor ophef in Nederland omdat zij de Pil van Drion wilde legaliseren.

Publieke opinie over de Pil van Drion
Uit een peiling onder 1000 ondervraagden bleek dat zeven van de tien Nederlanders (74 procent) vindt dat een gecontroleerde verstrekking van de zogeheten ‘pil van Drion’ mogelijk moet worden, zo meldde begin maart 2008 een publiek opinie-onderzoek van Intomart in opdracht van het NCRV-televisieprogramma Rondom 10. Met deze zelfdodingspil zouden ouderen die hun bestaan als ‘afgerond’ beschouwen op een humane manier een eind aan hun leven kunnen maken, ook als zij niet lichamelijk ‘uitzichtloos en ondraaglijk' lijden. Bron: Wikipedia
Ter aanvulling zij vermeld dat deze pil uitermate ook geschikt is om het begrotingstekort weg te werken. Niet alleen dat mensen zichzelf uit de weg mogen ruimen, maar dat strafrechtelijk wordt bepaald dat criminelen - te beginnen bij moordenaars en inbrekers - verplicht worden deze pil in te nemen. Baat het afschrikmiddel niet, dan schaadt het ook niet. Want ik weet haast wel zeker als godsdienstwaanzinoloog en amateur super psychiater dat het criminelen die meestal psychopaat zijn op geen enkele manier zal afschrikken. Dus wat let de overheid?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Pil van Drion

Bericht door mercator »

Afbeelding
Dit heb ik voor mezelf voorzien en gaat nog stukken sneller dan die akelige pil. Wat als je net na het inslikken van idee verandert?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Pil van Drion

Bericht door Manon »

mercator schreef:Afbeelding
Dit heb ik voor mezelf voorzien en gaat nog stukken sneller dan die akelige pil. Wat als je net na het inslikken van idee verandert?
komaan Mercator. En wie gaat die boel dan weer opkuisen nadat jij er een eind aan hebt gemaakt? Hou het effe netjes wil je?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Pil van Drion

Bericht door Schepsel »

De heliummethode kan ook.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Pil van Drion en andere meer creatioeve oplossingen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zo'n pil past wel in onze kennisbeschaving. Discreet en nauwelijks emotioneel aanstootgevend. Zelf vind ik dat een ieder het recht heeft zijn eigen eindeshow te bewerkstelligen. Daarvoor zou ergens een speciale hal voor ingericht kunnen worden. Met guillotines, kruizen, electrische stoelen, mini gaskamer en ophangkoort. Ook dient ruimte vrij gemaakt te worden voor originele ideeën waar dan patent op aangevraagd kan worden, waarmee het vrijkomende geld via een legaat aan een goed doel geschonken kan worden.

Het is vooral belangrijk onszelf te blijven in tijden van kommer en kwel. Ik ben voor de vrije keuze. Ik ben eigenlijk overal voor. Als het maar vrijblijvend is en mijn keuze gerespecteerd wordt. Het kan toch niet zo zijn dat uitsluitend een land als Amerika bepaalt wie wel en niet vroegtijdig de pijp aan maarten mag geven? We hebben ook nog zoiets als religieuze machthebbers. Voor zover ik weet is zelfdoding binnen de katholieke kerk een doodzonde. En doodzonde is wat ze in het moslim theater het eeuwige brandende hellevuur van 'allah' noemen. Nu ben ik atheïst. Toch raar dat volgens godsdienstwetenschappers deze straf ook voor mij geldt. Raar! Heel erg raar. Dan zit er maar een ding op. Terrorist in dienst van de islam worden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Pil van Drion

Bericht door Monique »

Soylent green
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Pil van Drion

Bericht door op z'n kop »

'Hans van de Mortel' schreef:Ter aanvulling zij vermeld dat deze pil uitermate ook geschikt is om het begrotingstekort weg te werken. Niet alleen dat mensen zichzelf uit de weg mogen ruimen, maar dat strafrechtelijk wordt bepaald dat criminelen - te beginnen bij moordenaars en inbrekers - verplicht worden deze pil in te nemen. Baat het afschrikmiddel niet, dan schaadt het ook niet. Want ik weet haast wel zeker als godsdienstwaanzinoloog en amateur super psychiater dat het criminelen die meestal psychopaat zijn op geen enkele manier zal afschrikken. Dus wat let de overheid?
Ja, vreemde vraag die wel enig overpeinzen waard is, dus bij deze slik ik vast de eerste pil A.
Das makkelijk, hij ligt hier voorhanden en ze zeggen dat A niet voor de hand liggend naar B leidt.
Dus daar vertrouw ik dan maar op en laat m'n gedachte de vrije loop of spring over en weer op alle paarden.

Het is de hebberigheid naar leven, genot en rijkdom eren in deze fase en de wil het te delen met een ander.

Nu ben ik als oudje niet zo waardevol meer en de liefde die ik bezit is vergeven aan het verleden, het nieuwe en het geleerde monddood gemaakt.
Ik herinner me de knuffels nog, ze zijn nog steeds geen gemeengoed. Ook ik vond het moeilijk om te delen en dat is nu nog zo bij iedereen.
Mijn botten zijn te oud om nog te vechten voor mijn ingeademde idealen, misschien dat ze zien gaan als ik liever zou sterven.

Wat geméén dat er nog een B hier voor mij op de tafel ligt!
Sommige mensen mogen daar niet eens voor kiezen wist je dat Oudje? Je weet wel, diegenen die het leven niet eren en niets geleerd hebben.
Ik ben blij dat ik deze leeftijd nog heb mogen bereiken Oudje, want had ik de foute keuzes gemaakt dan was me dit overpeinzen nooit vergeven
icon_think.gif(neemt.tot zich)
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Plaats reactie