Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

De kleine vosjes zijn nu wakker, en ze maken geluidjes. Ik denk dat ze bij moeder vos drinken.
Op deze tijd is de cam goed te bekijken. Overdag is het vaak te druk, en valt hij weg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

Bij het plots voorbijschieten van de tijd vannacht heb ik het beestje gevolgd.
Toen ik haar onregelmatige ademhaling nabootste werd ik zelfs een beetje licht in het hoofd.
En opeens keek ze na drieën recht in mijn ogen en dat van anderen natuurlijk.
Ze lag te woelen, maakte toilet en ze heeft sluwe oogjes. Mooi dier.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

op z'n kop schreef:Bij het plots voorbijschieten van de tijd vannacht heb ik het beestje gevolgd.
Toen ik haar onregelmatige ademhaling nabootste werd ik zelfs een beetje licht in het hoofd.
En opeens keek ze na drieën recht in mijn ogen en dat van anderen natuurlijk.
Ze lag te woelen, maakte toilet en ze heeft sluwe oogjes. Mooi dier.
Is de AA niet iets voor jouw?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

Eliabe schreef:
op z'n kop schreef:Bij het plots voorbijschieten van de tijd vannacht heb ik het beestje gevolgd.
Toen ik haar onregelmatige ademhaling nabootste werd ik zelfs een beetje licht in het hoofd.
En opeens keek ze na drieën recht in mijn ogen en dat van anderen natuurlijk.
Ze lag te woelen, maakte toilet en ze heeft sluwe oogjes. Mooi dier.
Is de AA niet iets voor jouw?
Wat bedoel je daarmee? Als je iets met alcohol bedoelt, dan vind ik dat raar, heb jij geen verstand?
Laatst gewijzigd door op z'n kop op zo mar 31, 2013 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

op z'n kop schreef: Is de AA niet iets voor jouw?
Wat bedoel je daarmee?
Dat bedoel ik nu.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

op z'n kop schreef:
Eliabe schreef:
op z'n kop schreef:Bij het plots voorbijschieten van de tijd vannacht heb ik het beestje gevolgd.
Toen ik haar onregelmatige ademhaling nabootste werd ik zelfs een beetje licht in het hoofd.
En opeens keek ze na drieën recht in mijn ogen en dat van anderen natuurlijk.
Ze lag te woelen, maakte toilet en ze heeft sluwe oogjes. Mooi dier.
Is de AA niet iets voor jouw?
Wat bedoel je daarmee? Als je iets met alcohol bedoelt, dan vind ik dat raar, heb jij geen verstand?
Met zulke berichten van jou ga je ook ernstig twijfelen of je wel nuchter bent.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

Eliabe schreef:Met zulke berichten van jou ga ik ook ernstig twijfelen of ik wel nuchter bent.
Hoezo dat? Dat jij dat zo ziet hoeft toch niet te betekenen dat je zo laaghartig moet doen?
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

op z'n kop schreef:
Eliabe schreef:Met zulke berichten van jou ga ik ook ernstig twijfelen of ik wel nuchter bent.
Hoezo dat? Dat jij dat zo ziet hoeft toch niet te beteken dat je zo laaghartig moet doen?
Dit geeft aan hoe laaghartig jij bent. Iemands woorden wijzigen. Ben je uit op een ban? Deze manier van werken van jou laat zien dat je een gevaarlijk, eng, vies en niet betrouwbaar persoontje bent. Volgens mij ben je moslim.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

Eliabe schreef:
op z'n kop schreef:
Eliabe schreef:Met zulke berichten van jou ga ik ook ernstig twijfelen of ik wel nuchter bent.
Hoezo dat? Dat jij dat zo ziet hoeft toch niet te beteken dat je zo laaghartig moet doen?
Dit geeft aan hoe laaghartig jij bent. Iemands woorden wijzigen. Ben je uit op een ban? Deze manier van werken van jou laat zien dat je een gevaarlijk, eng, vies en niet betrouwbaar persoontje bent. Volgens mij ben je moslim.
Ben je bezig te dreigen? Ik vroeg of je laaghartig moet doen en jij zegt ineens dat ik laaghartig ben!
En wat is mijn manier van werken? Heb ik een enge en vieze en gevaarlijke werking?
En nee, ik ben zeker geen moslim. Dat zou jij toch wel moeten kunnen lezen.
(Ik ben nu heerlijk Bach aan het beluisteren, ik ben heel geduldig en tevree.)
Als U het blieft, zal ik de vooraf door een ander gegeven link kopieplakken.http://volgdevos.nl/
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

[quote="op z'n kop.http://volgdevos.nl/[/quote]
K heb ook even gekeken, t werd wel al snel wat saai voor me .
2 bedenkingen:
-hoe zouden de kijkers reageren als de moedervos de jonkies verstoot en verslindt? Want dat gebeurt wel s.
-kan er zo s geen cam in een moslimhol geplaatst worden zodat we die dieren in hun eigen biotoop kunnen observeren?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

mercator schreef:-hoe zouden de kijkers reageren als de moedervos de jonkies verstoot en verslindt? Want dat gebeurt wel s.
Ik denk dat er wel verschil is in verstoten en verslinden, dat laatste zal ze ook zeker doen als haar gronden geen voedsel meer bieden.
mercator schreef:-kan er zo s geen cam in een moslimhol geplaatst worden zodat we die dieren in hun eigen biotoop kunnen observeren?
Wil je dat wel zeker? Is het gedrag buiten de deur niet precies tegenovergesteld aan dat wat wij als menselijk en vriendelijk ervaren?
Laatst gewijzigd door op z'n kop op zo mar 31, 2013 2:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

mercator schreef: K heb ook even gekeken, t werd wel al snel wat saai voor me .
2 bedenkingen:
-hoe zouden de kijkers reageren als de moedervos de jonkies verstoot en verslindt? Want dat gebeurt wel s.
-kan er zo s geen cam in een moslimhol geplaatst worden zodat we die dieren in hun eigen biotoop kunnen observeren?
Dat zouden de mensen schokkend vinden, zoals die ooievaar die een kuiken doodpikte en aan de rest te eten gaf. Dat soort dingen gebeurt nu eenmaal.

Ik zou niet in een moslimhol willen kijken denk ik :|
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

op z'n kop schreef:Wil je dat wel zeker? Is het gedrag buiten de deur niet precies tegenovergesteld als dat wat wij als menselijk en vriendelijk ervaren?
Ik heb zulke filmopnamen van moslims die zich onbespied wanen in mijn bezit. Geloof me vrij, als ze geen remmingen hebben zijn ze nog erger.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Dat zouden de mensen schokkend vinden, zoals die ooievaar die een kuiken doodpikte en aan de rest te eten gaf. Dat soort dingen gebeurt nu eenmaal.
Katers byten ook de jongen dood van andere katers als ze kans hebben. En dan maar vertederd raken door het lieve poesje :cool:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

mercator schreef:
op z'n kop schreef:Wil je dat wel zeker? Is het gedrag buiten de deur niet precies tegenovergesteld als dat wat wij als menselijk en vriendelijk ervaren?
Ik heb zulke filmopnamen van moslims die zich onbespied wanen in mijn bezit. Geloof me vrij, als ze geen remmingen hebben zijn ze nog erger.
Ik heb ze ook gezien, de vrouwen vliegen in het rond en de kinderen raken beschadigt tot en met. Ik hoef ze ook niet meer te zien, moslims zijn volgens mij niet te redden en manieren bij te brengen mochten ze geen afstand van de koran willen doen. Helaas het is een verloren zaak. Het oer gedrag wat domineren betreft voelt hun te goed volgens mij.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

op z'n kop schreef:[Ik heb ze ook gezien, de vrouwen vliegen in het rond en de kinderen raken beschadigt tot en met. Ik hoef ze ook niet meer te zien, moslims zijn volgens mij niet te redden en manieren bij te brengen mochten ze geen afstand van de koran willen doen. Helaas het is een verloren zaak. Het oer gedrag wat domineren betreft voelt hun te goed volgens mij.
De opnamen in mijn bezit zijn verleden jaar gemaakt, het is een nachtelijke woordenwisseling tussen een stel Somaliërs. Hoewel allemaal vroom moslim, schelden ze elkaar de huid vol dat je ogen ervan knipperen.
Ik ga julliee verbranden!!!Een voor een verbranden!!!Tot de duivel komt !!!!!!!!!!!!!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

mercator schreef:
op z'n kop schreef:[Ik heb ze ook gezien, de vrouwen vliegen in het rond en de kinderen raken beschadigt tot en met. Ik hoef ze ook niet meer te zien, moslims zijn volgens mij niet te redden en manieren bij te brengen mochten ze geen afstand van de koran willen doen. Helaas het is een verloren zaak. Het oer gedrag wat domineren betreft voelt hun te goed volgens mij.
De opnamen in mijn bezit zijn verleden jaar gemaakt, het is een nachtelijke woordenwisseling tussen een stel Somaliërs. Hoewel allemaal vroom moslim, schelden ze elkaar de huid vol dat je ogen ervan knipperen.
Ik ga julliee verbranden!!!Een voor een verbranden!!!Tot de duivel komt !!!!!!!!!!!!!
Dat is dan ook waar ze zichzelf mee geïnfecteerd hebben. Het de ander het licht niet in de ogen gunnen.(naar mijn standaard dan)
En met de ogen knipperen is nog niets vergeleken met er een kaalslag tegen aan te gooien. :lol:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

op z'n kop schreef:[.http://volgdevos.nl/
Moet dat beest s niet wat eten ? Sinds 28 maart heeft die helemaal niks gegeten, of ik heb dat net gemist.

Ik zie meer en meer zitten in het idee van een webcam in een moslimhol. Verschillende camera's dan die de handel en wandel van Achmed en Fatima en de kleintjes registreren:
-de slaapkamer van Fatima en Achmed
-het theehuis waar Achmed de hele dag zit te suffen
-de kelder waar Fatima de couscous bereidt
-het shopping center waar de kleintjes telefoons stelen en meisjes lastig vallen

Met wat geluk kunnen we live de 8ste bevruchting van Fatima meemaken :no1:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door op z'n kop »

Het idee van jou begint warempel vorm te krijgen! "De invloed van moslim's leefgewoonte op ons leefmilleu"
Mijn hemel wat zal dat een sensatie zijn te mogen aanschouwen wat die gasten(want dat zijn ze, zeggen ze zelf(nog))in hun achterlijk hol uitvreten.
Zo rond Sesamstraat met een voice-over die het onontwikkeld bijna onmenselijk gedrag becommentarieert en er waardevolle lessen uit trekt.
Hoei!
Hahaha, de mogelijkheden zijn eindeloos, wanneer er een bliksem inslaat vijf keer per dag, ze allemaal gaan liggen aarden met de kont omhoog.
Met in de hoek van het beeldscherm een bloempje wat virtueel telkens een beetje water krijgt en op het laatst zo als een zwarte tulp het beeld opvreet!
Ik bedoel die krengen van Fatima lopen ook de scholing van ons beschaafde jongen te verzieken, laten wij onze jongen een kaasschaaf geven..

Oh, en wat betreft het vosje in haar hol met jonkies, ik heb niets gezien, maar als ze de jongen alleen durft te laten gaat ze vast haar tit'n opladen. :smile7:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

Dan kan je ook Islam A. uit Heerlen volgen die s nachts een pot zenuwgas begraaft in een bos bij Maastricht.

Live op www.volgdemoslim.nl
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door mercator »

op z'n kop schreef:Hahaha, de mogelijkheden zijn eindeloos, wanneer er een bliksem inslaat vijf keer per dag, ze allemaal gaan liggen aarden met de kont omhoog.
:
t Moederdier Fatima ligt te steunen en te zuchten op haar zij, een dubbele rij tonend van 8 van halal-melk gezwollen tieten waar dus 16 kleine moslimpjes aan liggen te zuigen. Onder Fatima liggen 2 verpletterde dode jongen, die waren te zwak om aan de tiet te komen en werden verstoten door de anderen. De hoofddoek zit uiteraard nog goed strak, en de tepels komen te voorschijn uit openingen in een niqaab van zwart polyester, kwestie van geen sexuele gevoelens op te wekken bij andere moslimmannetjes.
Alles zoals aangeduid te volgen op http://www.volgdemoslim.nl.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Mijn poes (een dot van een kat) trof ik twee dagen geleden uitbuikend aan liggend voor de kachel. Ik vroeg mij af: "waarom?". Even later vond ik de reden: zij had een muis met huid een haar opgegeten. Behalve de kop die onder de tafel lag.

Anders nieuws:
De Zeeuwse Delta die electriciteit maakt gaat een centrale ombouwen voor verbranding van hout dat CO2 -neutraal is en duurzaam. Dan kunnen zij groene energie leveren (wat ook per geleverde kWh gesubsidieerd wordt). Ze krijgen daarvoor 900 miljoen euro aan subsidie uit het 3 miljard grote SDE+ fonds.

'Miljard subsidie houtverbrander Borssele'
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... sele.dhtml
Zijn de Groenen (en hun meelopers) hier blij mee? Nee, want er blijft zodoende minder subsidie over voor hun geliefde wind- en zonne-energie . Je hebt nu eenmaal groen, groener en groenst. En windmolens staan bij hun aan de top van groenheid.
Ondertussen krijgen we de dwaze situatie dat bomen die prima timmerhout kunnen leveren met meer winst als houtsnippers verkocht kunnen worden. Wat prijsopdrijving geeft voor bouwhout.
En gezien de energie-inhoud van houtsnippers die per boot en vrachtauto getransporteerd moeten worden is het economische waanzin.

En waarom is de kolencentrale Van Borsele uitgekozen om een grote houtkachel na te doen? Omdat door de kolenbelasting en het lage rendement die anders dicht zou gaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ik had een reactie geplaatst maar die is blijkbaar verdwenen.


Kijk, dat overkomt 30 miljoen kuikens in Nederland, want aan de haantjes heeft de industrie (vlees noch ei) wat, dus die worden dan bij bewustzijn in stukjes gehakt, of ze worden vergast. En dan leven ze nog even door terwijl ze zwaargewond zijn.



Vandaar geen ei!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Een ei hoort er niet bij !

Weg met al die paaseieren !

In de moderne tijd moeten we leren om ons te ontdoen van oude barbaarse gewoonten.

Barbaars is o.a. : islam, veeteelt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

That really is flower power! IBM reveals 'super solar panel' based on plants
Researchers have taken inspiration from nature for a 'flower' solar concentrator they say could revolutionise solar power.

The radical system uses a series of mirrors to concentrate the sun's rays onto 'converter chips'.

Experts say a single 'flower' could provide energy in remote locations.

Once aligned, the sun's rays reflect off the mirror onto several microchannel-liquid cooled receivers with photovoltaic chips.

Each 1x1 centimeter chip can convert 200-250 watts, on average, over a typical eight hour day in a sunny region.

The photovoltaic chips are mounted on microstructured layers that pipe liquid coolants within a few tens of micrometers off the chip to absorb the heat and draw it away 10 times more effectively than with passive air cooling.

Scientists hope the project could develop an affordable photovoltaic system that can collect 80 percent of the incoming radiation and convert it to useful energy.

The proposed system can be built anywhere sustainable energy, drinkable water and cool air are in short supply at a third of the price of comparable systems, they say.

The prototype system uses a large parabolic dish, made from a multitude of mirror facets, which is attached to a tracking system that determines the best angle based on the position of the sun.

Once aligned, the sun's rays reflect off the mirror onto several microchannel-liquid cooled receivers with photovoltaic chips.

Each 1x1 centimeter chip can convert 200-250 watts, on average, over a typical eight hour day in a sunny region.

This week it was revealed a three-year, $2.4 million grant from the Swiss Commission for Technology and Innovation has been awarded to scientists at IBM Research; Airlight Energy, a supplier of solar power technology; ETH Zurich (Professorship of Renewable Energy Carriers) and Interstate University of Applied Sciences Buchs NTB (Institute for Micro- and Nanotechnology MNT).

They will research and develop the project, known as an economical High Concentration PhotoVoltaic Thermal (HCPVT) system.

The entire receiver combines hundreds of chips and provides 25 kilowatts of electrical power.

The photovoltaic chips are mounted on microstructured layers that pipe liquid coolants within a few tens of micrometers off the chip to absorb the heat and draw it away 10 times more effectively than current systems.

'We plan to use triple-junction photovoltaic cells on a microchannel cooled module which can directly convert more than 30 percent of collected solar radiation into electrical energy and allow for the efficient recovery of waste heat above 50 percent,' said Bruno Michel of IBM Research.

'We believe that we can achieve this with a very practical design that is made of innovative concrete trackers, primary optics composed of inexpensive pneumatic mirrors and structures made of concrete -- it's frugal innovation, but builds on decades of experience in lightweight and high strength concrete elements used for building bridges.'

'The design of the system is elegantly simple,' said Andrea Pedretti, CTO of Airlight Energy.

'We replace expensive steel and glass with low cost concrete and simple pressurized metalized foils.'

Scientists envision the HCPVT system providing sustainable energy and fresh water to locations around the world including Southern Europe, Africa, Arabic peninsula, south west of north America, south America, and Australia.

Remote tourism locations are also an interesting market, particularly resorts on small islands, such as the Maldives, Seychelles and Mauritius, since conventional systems require separate units that have to be integrated, with consequent loss in efficiency and increased cost.

A prototype of the HCPVT is currently being tested at the IBM Research lab in Zurich, Switzerland. Several prototypes of the HCPVT system will be built up in Biasca and Rüschlikon, Switzerland as part of this collaboration.
Misschien ook iets voor op Mars ?

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie