wie is Afghan?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Lodewijk Nasser schreef:
Afghan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
Kan je me daar een voorbeeld van geven van die hypocrisie ?
Beste Lodewijk,
Ik zie nu pas dat ik per ongeluk mijn reactie op je bovengenoemde vraag naar jouzelf heb gestuurd en was daarom verbaasd dat het niet zichtbaar was voor anderen, hierbij plaats ik nog eens.

Ik kan heel veel voorbeelden geven, maar weet op dit moment niet waar ik moet beginnen.
Allereerst was ik verbolgen van het feit dat mijn landgenoten alles wat in Islam verboden is, in het geheim toch nog doen, zoals overmatig drinken om dronken te worden, vieze taalgebruik, misbruik maken van sociale dienst in Nederland onder het mom van dit zijn toch Kafirs "niet gelovigen", en nog heel veel andere dingen. Mocht ik een keer meer tijd hebben dan zal ik met meer voorbeelden komen, maar voor mij was het gedrag van mijn landgenoten en anderen moslims vergeleken met andere Nederlanders (dus niet moslims) was heel duidelijk. Ik moest blind zijn als ik dit grote contrast niet gezien had.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Hallo Afghan, klinkt misschien wat raar, maar voor mij ben je een echte gelovige.
In je ontwikkelingsproces zit veel overeenkomst met het grote aantal jongeren dat de christelijke kerk verliet omdat in hun omgeving leer en praktijk zover uiteenliep.
Ik ken meer voorbeelden als die van jouw.
Ooit heb ik een verdrietige moeder, haar zoon had de islam afgezworen, getroost door haar te vertellen dat als je naar zijn motieven keek hij eigenlijk een veel betere moslim was dan vele anderen.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Peter Louter schreef:Hallo Afghan, klinkt misschien wat raar, maar voor mij ben je een echte gelovige.
In je ontwikkelingsproces zit veel overeenkomst met het grote aantal jongeren dat de christelijke kerk verliet omdat in hun omgeving leer en praktijk zover uiteenliep.
Ik ken meer voorbeelden als die van jouw.
Ooit heb ik een verdrietige moeder, haar zoon had de islam afgezworen, getroost door haar te vertellen dat als je naar zijn motieven keek hij eigenlijk een veel betere moslim was dan vele anderen.
Beste Peter,
Bedankt voor uw bericht.
Waarom moet het voor u raar klinken dat ik een gelovige ben?
Ja, ik geloof in God en dat is heel dierbaar voor mij, maar Ik geloof niet in een systeem dat mensen onderdrukt en manipuleert. Daarom heb ik meer dan 20 jaar geleden Islam verlaten omdat ik heel duidelijk zag dat er iets grondigs mis was/is met de inhoud van Koran en Islam.

Mijn ouders waren ook heel erg verdrietig met mijn besluit en hebben alles gedaan om mij terug te bekeren tot Islam, maar hebben nu in praktijk gezien dat ik als Christen een veel betere zoon voor hun ben dan hun andere "nog" muslim kinderen. Zonder de liefde van God had ik onmogelijk stand kunnen houden tegen alle minachting en gekwets dat ik van mijn ouders, familie en vrienden (allemaal nog muslims) in al die jaren heb ervaren. Dit noem ik "de andere wang toekeren" als je begrijp wat ik bedoel.

Trouwens, Ik vind dat je heel scherp bent in je observatie en we kunnen zeker veel van je ervaringen leren.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Afghan schreef:
Ja, ik geloof in God en dat is heel dierbaar voor mij, maar Ik geloof niet in een systeem dat mensen onderdrukt en manipuleert. Daarom heb ik meer dan 20 jaar geleden Islam verlaten omdat ik heel duidelijk zag dat er iets grondigs mis was/is met de inhoud van Koran en Islam
het lijken mijn woorden wel..fijn om dit zo te lezen.
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Afghan, ik was bang dat het voor jou misschien raar klonk, maar het was als een compliment bedoeld. Ik ben eveneens een (diep)gelovige, maar zonder kerkelijke banden, ze zijn me te beperkend.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Afghan schreef:Ja, ik geloof in God en dat is heel dierbaar voor mij, maar Ik geloof niet in een systeem dat mensen onderdrukt en manipuleert. Daarom heb ik meer dan 20 jaar geleden Islam verlaten omdat ik heel duidelijk zag dat er iets grondigs mis was/is met de inhoud van Koran en Islam.
Hoi Afghan,

Dit is de eerste keer dat we rechtstreeks naar elkaar zullen communiceren. Ik zal het beknopt houden. Ik hou ook niet systemen dat mensen onderdrukt en manipuleert en ik geloof in God en dat is heel dierbaar voor mij. In wezen zeg je hetzelfde??????

Als jij met "systeem" bedoelt Islam. Dan heb je het mis mijn medemens. De Islam is juist gekomen om te bevrijden. De Islam is bevrijding. Het land waar jij vandaan komt kent al jaren oorlog. De ene satanische rijk na de andere bezet Afghanistan. Toch heb ik veel bewondering voor het Afghaanse volk. Vergeet niet dat de Russen (orthodoxe Christenen) duizenden onschuldige Afghanen hebben vermoord op brute wijze. In de oorlog tegen de bezetting hebben jullie veel Arabieren geholpen. Waaronder Marokkanen die uit het "Verre Westen" komen om jullie land te bevrijden. De gevolgen van de oorlog en gebrek aan regen zorgen voor dorre en moeilijke omstandigheden. Maar dan mag je nooit zeggen dat het Afghanse volk geen liefde kent. Er zijn in de wereld genoeg landen waar ze het ook heel moeilijk hebben. Afghanistan is een sterk land in vergelijking met andere landen. Wist je dat in Brazilië meer mensen sterven aan criminaliteit dan in de oorlog tussen Israel en Libanon? Religie speelt weinig rol.

Religie is juist bevrijding en barmhartigheid. Wanneer je religie begrijpt zul je vrede en liefde ervaren. Maar wanneer je religie niet begrijpt is elk religie een beperking van vrijheid en een onderdrukkend systeem.

Ga niet denken dat ik jou wil bekeren naar de volle waarheid. Dat is enkel aan God. Alleen God leidt wie geleid wil worden.

Koran 28:56 Nee! Je kunt niet leiden wie je lief hebt, maar God leidt wie Hij wil

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Peter Louter schreef:Afghan, ik was bang dat het voor jou misschien raar klonk, maar het was als een compliment bedoeld. Ik ben eveneens een (diep)gelovige, maar zonder kerkelijke banden, ze zijn me te beperkend.
Dat vind ik heerlijk aan de Islam er is geen enkele kerkorganisatie of Paus die regels oplegt. Op het moment dat de Imam wat raars roept wordt hij uit de moskee gezet.

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Maroc_21 schreef:
Dat vind ik heerlijk aan de Islam er is geen enkele kerkorganisatie of Paus die regels oplegt. Op het moment dat de Imam wat raars roept wordt hij uit de moskee gezet.
Je spreekt jezelf tegen, Maroc. Er zijn regels nodig om vast te stellen of de Imam iets raars zegt. Die regels moeten ergens op zijn gebaseerd. Als regel richten moslims zich daarvoor op de theologische school van de richting die ze aanhangen.
Dan hebben we natuurlijk Allah nog die heel veel regels oplegt, bijvoorbeeld over hoeveel jouw je overlevende echtgenote van de erfenis krijgt.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hoi Afghan,

Dit is de eerste keer dat we rechtstreeks naar elkaar zullen communiceren. Ik zal het beknopt houden. Ik hou ook niet systemen dat mensen onderdrukt en manipuleert en ik geloof in God en dat is heel dierbaar voor mij. In wezen zeg je hetzelfde??????

Als jij met "systeem" bedoelt Islam. Dan heb je het mis mijn medemens. De Islam is juist gekomen om te bevrijden. De Islam is bevrijding. Het land waar jij vandaan komt kent al jaren oorlog. De ene satanische rijk na de andere bezet Afghanistan. Toch heb ik veel bewondering voor het Afghaanse volk. Vergeet niet dat de Russen (orthodoxe Christenen) duizenden onschuldige Afghanen hebben vermoord op brute wijze. In de oorlog tegen de bezetting hebben jullie veel Arabieren geholpen. Waaronder Marokkanen die uit het "Verre Westen" komen om jullie land te bevrijden. De gevolgen van de oorlog en gebrek aan regen zorgen voor dorre en moeilijke omstandigheden. Maar dan mag je nooit zeggen dat het Afghanse volk geen liefde kent. Er zijn in de wereld genoeg landen waar ze het ook heel moeilijk hebben. Afghanistan is een sterk land in vergelijking met andere landen. Wist je dat in Brazilië meer mensen sterven aan criminaliteit dan in de oorlog tussen Israel en Libanon? Religie speelt weinig rol.

Religie is juist bevrijding en barmhartigheid. Wanneer je religie begrijpt zul je vrede en liefde ervaren. Maar wanneer je religie niet begrijpt is elk religie een beperking van vrijheid en een onderdrukkend systeem.

Ga niet denken dat ik jou wil bekeren naar de volle waarheid. Dat is enkel aan God. Alleen God leidt wie geleid wil worden.

Koran 28:56 Nee! Je kunt niet leiden wie je lief hebt, maar God leidt wie Hij wil

mvg,
Beste Maroc,
leuk dat je reageert op mijn bericht. Ik hoop niet dat het de laatste keer is dat we met elkaar communiceren.
Als je zegt dat je ook niet van systemen houdt dat mensen onderdrukken en manipuleren, dan begrijp ik niet waarom je nog een aanhanger van Islam en navolger van Mohammad bent.
Kun je mij een Islamitische land noemen waar de vrijheid van meningsuiting van een mens gerespecteerd word?
Van de ene kant roepen moslims luidskeel Allah u Akbar, (Allah is groot), maar van de andere kant zodra een persoon besluit om niet langer in Islam te geloven, staan er meteen duizenden om dat persoon te vermoorden. Waarom laten jullie niet jullie Allah zelf voor zichzelf opkomen? Waarom heeft hij jullie hulp zo nodig? Dit zijn de vragen waar tot op heden geen enkele moslim heeft kunnen beantwoorden. Als je meent dat wel te kunnen, dan daag ik je hierbij uit om met gebruik van logica (dus niet met koran verzen) te komen.
Als je denkt dat Islam bevrijding is, dan toon me a.u.b. bevrijding van wat? Ik denk dat Islam juist alle vrijheid berooft wat een mens recht op heeft.
Je kan met je verhalen misschien indruk maken op iemand die niets van Islam weet, maar vergeet niet dat ik Islam van binnenuit ken. Ik heb heel veel gruwelijkheden van Islam in Afghanistan gezien. Ja, Russen hebben veel kapot gemaakt in Afghanistan, maar wat Islam heeft kapot gemaakt is een faktor van 100 vergeleken met de Russen. Mede dankzij het optreden van Taliban in Afghanistan, zijn bij vele Afghanen de ogen opengegaan en voor het eerst in de geschiedenis van Islam in Afghanistan zien we dat grote getallen van Afghane Islam verlaten.
Ik volg de ontwikkelingen in Afghanistan dagelijks en weet waar ik over praat.

Een laatste vraag heb ik voor je:
Waarom is het voor een muslim moeilijk om kritisch te kijken naar Koran en naar het leven van Mohammad? Zijn jullie bang van hoe Allah zou reageren? Beste vriend, ik heb Islam meer dan 20 jaar geleden verlaten en ben nooit zo gelukkig, vrij en een ware mens geweest als in die afgelopen jaren, en ik hoop dat ik tot mijn laatste adem zo mag blijven. Als het aan de Islam en moslims lag, was ik al 20 jaar geleden onder de zoden. Noem je dat misschien bevrijding?
Met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Peter Louter schreef:Afghan, ik was bang dat het voor jou misschien raar klonk, maar het was als een compliment bedoeld. Ik ben eveneens een (diep)gelovige, maar zonder kerkelijke banden, ze zijn me te beperkend.
Beste Peter,
Bedankt voor je bericht en uitleg. Ik ben blij om te horen dat we elkaar kunnen begrijpen. Ik voel me ook niet gebonden aan kerkelijke banden. Daarvoor heb ik genoeg meegemaakt om te weten dat ik me niet laat beperken door kerkmuren. Ik doe mijn best om navolger te zijn van mijn Heiland en dat Zijn grondpersoneel heel wat steken laat vallen, neem ik voor zoet.

Met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

nadia schreef:
Afghan schreef:
Ja, ik geloof in God en dat is heel dierbaar voor mij, maar Ik geloof niet in een systeem dat mensen onderdrukt en manipuleert. Daarom heb ik meer dan 20 jaar geleden Islam verlaten omdat ik heel duidelijk zag dat er iets grondigs mis was/is met de inhoud van Koran en Islam
het lijken mijn woorden wel..fijn om dit zo te lezen.
Lieve Nadia,
Je hebt gelijk, ik had het ook niet anders bij je verwacht.
Trouwens ik heb al een pm naar je gestuurd. Heb je het al gelezen?
Groetjes en heel veel liefs,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Afghan schreef:
nadia schreef:
Afghan schreef: het lijken mijn woorden wel..fijn om dit zo te lezen.
Lieve Nadia,
Je hebt gelijk, ik had het ook niet anders bij je verwacht.
Trouwens ik heb al een pm naar je gestuurd. Heb je het al gelezen?
Groetjes en heel veel liefs,
Afghan
ik heb het gelezen en ik reageer later op de avond,

liefs nadia
Sara
Berichten: 27
Lid geworden op: ma nov 06, 2006 8:12 pm

Bericht door Sara »

Afghan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
wat een lozer...je moet eerst je ogen en oren open doen!!! Islam is juist het geloof dat voor broederschap en vrede zorgt als iedereen volgens de regels van Islam zouden leven!! Maar helaas zijn er mensen zoals jou die een negatief beeld van Islam geven en dat ook nog eens precies de tegenovergestelde van wat er in de Koran staat!!!!
als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Sara schreef:
Afghan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
wat een lozer...je moet eerst je ogen en oren open doen!!! Islam is juist het geloof dat voor broederschap en vrede zorgt als iedereen volgens de regels van Islam zouden leven!! Maar helaas zijn er mensen zoals jou die een negatief beeld van Islam geven en dat ook nog eens precies de tegenovergestelde van wat er in de Koran staat!!!!
als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!!!
Waarom gelijk schelden???
Je zou hem kunnen vragen waarom hij zo over de islam denkt.

Dat is veel constructiever Sara.

Met vr.gr.

Thomas

PS Welkom op het forum en stel jezelf ff voor in dit forum :D
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

wat een lozer...je moet eerst je ogen en oren open doen!!! Islam is juist het geloof dat voor broederschap en vrede zorgt als iedereen volgens de regels van Islam zouden leven!! Maar helaas zijn er mensen zoals jou die een negatief beeld van Islam geven en dat ook nog eens precies de tegenovergestelde van wat er in de Koran staat!!!!
als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!!!

Welkom Sara,

Waarom vind je Afghan een loser? omdat hij de Islam heeft veranderd net miljoenen andere moslims. Is dat niet zijn eigen keuze?

Maar helaas zijn er mensen zoals jou die een negatief beeld van Islam geven en dat ook nog eens precies de tegenovergestelde van wat er in de Koran staat!!!!
Zijn het niet de terroristen die daar voor zorgen. Je weet wel die mannetjes die zich opblazen tijdens bruiloften, mensen onthoofden en Allah Akbar roepen.
precies de tegenovergestelde van wat er in de Koran staat!!!!
als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!
Hoe moeten we de Islam dan volgen? Heb jij de Koran zelf wel gelezen?
Ken je dit vers bijvoorbeeld?
Soera 9: 5
Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

lieve sara.

de liefdeloosheid, de hypocretie, de leugens en uiteraard mijn eigen levenservaring hebben mij ook anders doen denken over de islam, daar kwam als klap op de vuurpijl bij dat mo een heel andere kant blijkt te hebben en zich als een pedofiel heeft gedragen door met een kind te trouwen en er zelfs over fantaseren als het kind pas 6 jaar oud is.
zoeis kan in mijn ogen niet van god afkomen, als jij mo en jezus gaat vergelijken dan is dat dag en nacht verschil. dit zou je al moeten laten inzien dat mo geen goddelijk geinspireerd mens kan zijn.
dit alles bij elkaar en wat de wereld ons heeft laten zien, waar niemand over heeft gelogen doet je als mens anders denken over de kern van de islam.
het is niet anders leiverd, het zij zo.


welke oprechte moslim zou zo kritisch durfen denken, je krijgt de bons als je kritische vragen durft te stellen en je word gelijk uitgemaakt voor afvallige en dus gelijk een ongelovige wat feitelijk niet zo is, ook niet bij afghan.
en als je een vrouw bent dan heb je de pech dat je met een vagina geboren bent want dan heb je een hoop minder rechten en je kunt geregeld voor hoer uitgemaakt worden door moslims die je niet graag zien vertrekken in alle liefde, ze geven je eerder een vloek uit het duisternis dan waardevolle woorden uit liefde.

vergeet niet sara, het gaat niet om jouw persoon maar om het gevoel tegenover de islam zoals vele hier hebben, de islam, dus niet de moslims in het algemeen.

waneer je eerlijk blijft met jezelf komt het allemaal goed, waneer je begint met ontkennen, goedparten, kop in het zand steken of iets anders waar geen harmonie in zit dan moet je ven pauze nemen en jezelf afvragen of je goed bezig bent want god wil ook dat jouw ogen open gaan.. ieders ogen moeten vopor de misleiding opengaan opdat we in vrede kunnen leven, we moeten de zooi hier op aarde zelf in toom zien te houden, deze taak is aan ons allen gegeven, genetisch is dat zo bepaald, men wil samen vrede en liefde en dat overwint ten alle tijden het kwaad dat het daglicht niet kan verdragen.

ik wens je hier heel veel rondneusplezier en ik hoop op een fijn dialoog in de toekomst...

liefs nadia.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Sara schreef:
Afghan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
wat een lozer...je moet eerst je ogen en oren open doen!!! Islam is juist het geloof dat voor broederschap en vrede zorgt als iedereen volgens de regels van Islam zouden leven!! Maar helaas zijn er mensen zoals jou die een negatief beeld van Islam geven en dat ook nog eens precies de tegenovergestelde van wat er in de Koran staat!!!!
als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!!!
Beste Sara,
Waarom vind je mij een lozer? ik denk dat Allah van Islam een lozer is, omdat hij in mij zaak een strijder heeft verloren.
Ik was eens even radical als Mohammad B en zijn soortgenoten en heb de praktijk van Moslims van binnenuit gezien. In Afghanistan was ik lid van Mujahideen en heb tegen de Russen verzet gepleegd (gelukkig heb ik nooit met wapens of zo in aanraking geweest, mijn verzet was met pen en door steun te werven voor de zaak van verzet onder de mede studenten enz.) later heb ik voor minstens 2 jaar bij de hoofdkwartier van de organisatie in Pakistan gewerkt en was getuige van heel veel corruptie en verdeeldheid onder de medestrijders. Dus de broederschap dat jij over schrijft heb ik helaas in de praktijk nooit ervaren, dat komt alleen in Islamitsche sprookjes voor.
Verder schrijf heel treffend dat "als iedereen volgens de regels van Islam zouden leven!" dan zou er "vrede" en "broederschap" zijn. Wel, beste Sara ik ben het helemaal niet met je eens. Moslims moeten laten zien dat ze in vrede kunnen leven met andere geloven en met mensen die kritiek durven te leveren. Dat is precies iets wat een Moslim niet kan doen en percies daarom hebben we zoveel problemen in de wereld met Moslims. Laat mij anders een land zien waar Islam de overhand heeft en dat de mensen daar in harmonie en vrede met elkaar leven.

Ik heb de strijd tussen Sonieten en Shiieten in mijn land gezien en was getuige van hoe wreed de ene partij aanhangers van de andere partij (beiden moslims) de kop kleiner maakte en allemaal in de naam van Allah en Islam en volgens de tradities van Mohammad.

Misschien ben je te jong om dit allemaal te weten, maar wees blij dat je in een land woont waar je uitgebereid kunt lezen en aan informatie kunt komen over feiten m.b.t. Islam. Maak gebruik van deze vrijheid en ga niet een geloof aanhangen zonder te weten wat je gelooft en wie je volgt. Je gaat lijken op wie je probeert te volgen. Wil je worden zoals Mohammad? ik krijg er kippevel van alles wat ik hier te weten ben gekomen over deze man. Ik heb eerst de praktijk van Islam in mijn land gezien en me later in de theorie verdiept over deze zaak. In mijn land was het niet mogelijk om het anders te doen, omdat Islam aan ons werd opgedrongen in het Arabische taal en je kon toch inhoudelijk geen kritiek leveren op iets dat je niet verstaat.
Alleen mijn simpele vraag aan de Mullah in mijn kindertijd werd met stokslagen beantwoord, laat staan als ik de gelegenheid had om inhoudelijk moeilijke vragen te stellen. Als ik dat gedaan had, dan was ik nu al lang van deze wereld weg. Ik hoop dat dit je een beetje helpt. Mocht je verder vragen hebben, dan ben ik bereid die te beantwoorden.
Met vriendelijke groeten,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Peter Louter
Berichten: 934
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 2:21 pm

Bericht door Peter Louter »

Sara je schreef: wat een lozer...je moet eerst je ogen en oren open doen!!! Islam is juist het geloof dat voor broederschap en vrede zorgt als iedereen volgens de regels van Islam zouden leven!! Maar helaas zijn er mensen zoals jou die een negatief beeld van Islam geven en dat ook nog eens precies de tegenovergestelde van wat er in de Koran staat!!!!
als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!!!

Ben je blind? In europa leven we al weer heel wat jaren met allerlei religies in vrede.
Als de islam zich daar nou eens bij aansloot!

En die vrede zie ik trouwens niet in Irak en Darfur waar moslims elkaar te lijf gaan en afmaken.
Ben je blind?
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Sara schreef:als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!!!
Natuurlijk niet.
Dan zou iedere ongelovige en andersdenkende ofwel bekeerd, ofwel onderdrukt, ofwel uitgeroeid zijn.
Lijkt me nogal logisch dat er dan niet veel meer te ruzien valt.

Als Hitler al zijn tegenstanders onderdrukt of uitroeit, heeft ie ook geen reden meer om ruzie te maken.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Beste Dan Cannor,
bedankt voor je heldere uitleg. ik ben het volledig eens met je.
Het is zo triest dat onze moslim vrienden zo blind zijn dat ze het niet eens begrijpen hoe krom hun denkwijze is. Ze weten niet dat wanneer ze hun geloof proberen te verdedigen, dat het juist dan het ware gezicht van Islam naar voren komt.
Daarom ben ik heel blij als moslims op dit forum komen en hun mening geven.
Groetjes
Afghan

Dan Cannon schreef:
Sara schreef:als iedereen de Koran zou volgen, zou er geen oorlog, geen ruzie enzo op de aarde zijn!!!!
Natuurlijk niet.
Dan zou iedere ongelovige en andersdenkende ofwel bekeerd, ofwel onderdrukt, ofwel uitgeroeid zijn.
Lijkt me nogal logisch dat er dan niet veel meer te ruzien valt.

Als Hitler al zijn tegenstanders onderdrukt of uitroeit, heeft ie ook geen reden meer om ruzie te maken.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

het is jammer dat je de Islam hebt verlaten, maar wat had je dan verwacht van Afghanen. Zodra Afgahnen,Joegeslave en Koeder Nederland zien, verlaten ze hun geloof..dat zie ik om me hene gebeuren. Maar wie ben ik om te oordelen,hé. Ik laat 't oordelen aan Allah swt over.

Allah leidt wie hij wilt ! Vind 't alleen jammer, maat het is jou keus he.

Le Ikraha feh dien. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

het is jammer dat je de Islam hebt verlaten, maar wat had je dan verwacht van Afghanen. Zodra Afgahnen,Joegeslave en Koeder Nederland zien, verlaten ze hun geloof..
Dat is een racistische uitspraak.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:
het is jammer dat je de Islam hebt verlaten, maar wat had je dan verwacht van Afghanen. Zodra Afgahnen,Joegeslave en Koeder Nederland zien, verlaten ze hun geloof..
Dat is een racistische uitspraak.

Helaas is het waar, ik zie het om me heen gebeuren.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dan ben je een racist. Punt uit. Als je afkomst direct een bepaald gedrag gaat koppelen.

Kan het niet zo zijn dat Afghan de Islam beter kent, omdat hij de Islam werkelijk heeft meegemaakt. En niet zoals een nep-moslim zoals jij achter je computertje in Enschedé?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Dan ben je een racist. Punt uit. Als je afkomst direct een bepaald gedrag gaat koppelen.

Kan het niet zo zijn dat Afghan de Islam beter kent, omdat hij de Islam werkelijk heeft meegemaakt. En niet zoals een nep-moslim zoals jij achter je computertje in Enschedé?

Als hij de Islam echt kent dan had hij het nooit verlaten, de ISLAM is gewoon een mooi geloof KLRAAP PUNT UIT!

Ik weet gewoon dat de meeste Afghanen hun geloof verlaten zodra ze in Nederland zijn, dat heel erg jammer is voor ze, maar ach wie ben ik om te oordelen.

HET OORDELEN LAAT IK AAN ALLH SWT OVER.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Plaats reactie