Mijn droom voor het land.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Mijn droom voor het land.

Bericht door Ariel »

Er is sinds gisteren een website, vanwege dat cadeau voor Het Paar. Daarop mag Nederland zijn dromen invullen, en dan maakt Hans Wijers er een mooi boek van, voor op het nachtkastje, zoals hij zei bij Pauw & Witteman

http://deeljouwdroom.nl/participants/12826

Mijn hemel zeg. Ik zit de dromen door te lezen. Wat een klef gezemel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Ariel »

Joost Niemoller heeft ook een droom. Ik kan me in zijn droom vinden.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... r-ons-land
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Dhana »

Ik ben bang dat mijn droom niet binnen de opgeklopte feestelijkheden gaat passen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door mercator »

Mijn droom is op een mooie dag wakker worden en vaststellen dat alle moslims uit W Europa verdwenen zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:Er is sinds gisteren een website, vanwege dat cadeau voor Het Paar. Daarop mag Nederland zijn dromen invullen, en dan maakt Hans Wijers er een mooi boek van, voor op het nachtkastje, zoals hij zei bij Pauw & Witteman

http://deeljouwdroom.nl/participants/12826

Mijn hemel zeg. Ik zit de dromen door te lezen. Wat een klef gezemel.
Ik wed dat alleen de stukken met een hoog misselijkheids-gehalte het redden; er wordt vast stevig gemodereerd! Alleen de juiste dromen zijn goed natuurlijk.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Karel Kletskop »

Ik droom ook van alle moslims het land uit. Ik droom van een baan voor iedere Nederlander, dus geen moe-landers meer hier. Ik droom om met de VUT te gaan als ik 60 word. Ik droom dat de euro en de EU verdwijnen. Ik droom dat Nederland weer Nederlands is. Ik droom dat alle asielzoekers vertrekken.

Ik droom dat mijn dromen goedgekeurd worden om aan het koninklijk paar aangeboden te worden Afbeelding
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door H.Numan »

Ik droom van een Republike der Verenigde Nederlanden, waarin het Huis van Oranje bedankt wordt voor de moeite. En beleefd, maar dringend verzocht wordt residentie te zoeken in Madagaskar, Griekenland of Argentinië. In ruil daarvoor behoudt Nederland de rechten op de kleur oranje.

Tja, wees eerlijk: die kleur oranje is vreselijk goed, commercieel gezien. :greeting2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Ariel »

Niet elke boekhandel is blij met het droomboek. Hier volgt een verslag van een eigenaar van een boekwinkel in Amsterdam. Schrik niet van haar verhaal en lees wat reactie ( zolang het kan. )
Afbeelding
Monique Burger is eigenaar van De Nieuwe Boekhandel in Amsterdam
Monique Burger: 'Droomboek' maakt armoede zichtbaar

Net als bij veel andere boekhandels heeft het Droomboek bij De Nieuwe Boekhandel in Amsterdam voor extra aanloop gezorgd. Wat hierdoor ineens zichtbaar werd, is de armoede. ‘Het is niet de greediness waarmee mensen hun gratis boek “opeisen”, maar de armoede waarvan ik schrik’, schrijft eigenaar Monique Burger.

Ik loop al dagenlang aan de mensen te denken die het Droomboek komen afhalen. Honderden in een paar dagen, overweldigend veel. Een geweldige actie van de CPNB om de boekhandel als afhaalpunt in te zetten en niet Albert Heijn of Primera of wat dan ook.

Honderden nieuwe gezichten. Ik schat dat slechts 5 procent van onze vaste klantenkring naast hun ‘gewone’ aankopen ook het Droomboek komt halen. Ook komen deze vaste klanten nooit met alléén het bonnetje. Ze leggen eerst de boeken van hun keuze op de toonbank en diepen daarna uit de krochten van hun tassen en zakken een verkreukeld afhaalbonnetje op, zo van: ik ben toch wel nieuwsgierig.

Hoe zij dat doen staat in schril contrast tot al die honderden nieuwe ‘klanten’ die met hun bonnetje vooruitgestoken doelgericht op de toonbank afbenen, soms met verbeten trek: er zal toch nog wel een exemplaar voor mij zijn? Ik MOET dat boek, ik heb er RECHT op.

Toen ik donderdagochtend de winkel opende, stond er al een lange rij mensen voor de deur. Een verrukkelijk gezicht. Zo wil je het toch, als boekhandel! Het gebeurt wel vaker dat er een páár mensen staan te wachten tot de deur opengaat (meestal jonge ouders met kinderwagens die net het oudste broertje of zusje naar school hebben gebracht, op hun papa- of mamadag), maar tientallen, op een kluitje? Die, als er iemand bij komt die aan de deur gaat voelen, hard gaan roepen: ‘Hoho, wij waren hier eerst’? (Echt gebeurd.)

Maar ik schrik er ook van. Niet van de greediness waarmee deze mensen hun gratis boek ‘opeisen’, maar van de armoede. Ongeschoren, ongewassen, ongekamd, dik, uitgezakt, kreupel, rotte tanden, stinkend, met looprekken en hulpmiddelen die ik nog nooit eerder in mijn leven heb gezien, ruw, onbeleefd, nauwelijks pratend: soms steken ze alleen het bonnetje toe – ook wanneer ik met andere klanten bezig ben af te rekenen, totaal gespeend van enig gevoel voor sociale verhoudingen of omgangsregels.

Ik neem het ze niet eens kwalijk. Dit is echte armoede, zoals ik het eigenlijk nooit zie. Het onttrekt zich aan mijn waarneming: in Bos en Lommer liggen (nog) geen zwervers op straat en is er geen openlijk alcoholisme, er zijn geen junks en geen hoeren – dat zijn de uitwassen van de binnenstad, die natuurlijk veel aantrekkelijker is vanwege het grote aantal toeristen dat je kunt beroven of het vele nog prima eetbare voedsel dat overal in de vuilnisbakken wordt gegooid. En de armste mensen zitten binnen, blijkbaar. Of ze scharrelen door de Dirk van den Broek, of de Lidl.

Wat ik me ook realiseer is dat ik door ons pin-onlybeleid deze ‘kopers’ nooit in de winkel krijg. Een paar van hen heeft dat ook letterlijk tegen me gezegd (bozig). Toen moest ik ineens terugdenken aan de oude winkel, Omta, waar ik hen destijds wel degelijk heb gezien, meestal om een losse envelop of een Bic-pen te kopen. Nooit een boek. Geen geld voor. En als ze de deur uitgaan, nemen ze afgepast kleingeld mee: ze weten precies wat ze kunnen kopen, en meer mag niet. Dus pasjes hebben ze niet of gebruiken ze niet. En daardoor zie ik ze niet. Ik ben er niet rouwig om, moet ik eerlijk zeggen. Door onze keuze voor pin-only hebben we – onbewust – een heel fatsoenlijk publiek ‘gecreëerd’, waarmee het aangenaam werken is, waarmee een goed rendement te behalen is. Als ik me voorstel dat ik ook losse enveloppen zou verkopen en hoeveel tijd ik dan per klant bezig zou zijn… Dit soort gesprekken gaat langzaam, je krijgt er vaak hele levensverhalen bij.

Ik weet niet hoe het bij andere boekhandels zit. Ik zie af en toe iets voorbijkomen op Facebook of Twitter, maar ik vermoed dat men zich inhoudt en dat doe ik eigenlijk ook, ik wil er niets over zeggen. Omdat ik zo geschokt ben door de armoede die ineens zichtbaar wordt. (Wat weet onze Koning daarvan?) Wij hebben tot nu toe elke, élke bonnetjeszwaaier met evenveel aandacht en plezier geholpen. En natuurlijk steken we onvermoeibaar in elk Droomboek onze nieuwsbrief, nodigden we onvermoeibaar iedereen uit voor onze derde verjaardag, bieden we iedereen koffie en taart aan, wijzen we iedereen op de komende auteursbezoeken (de eerste is David Vann), vertellen we iedereen dat ze ook via onze webshop kunnen bestellen, dat we Facebooken en Twitteren – je weet tenslotte maar nooit, en je moet iedere kans aangrijpen. Als we dan te horen krijgen: ik heb toch geen computer, dan glimlachen we onvermoeibaar. En soms heb ik zo verschrikkelijk veel plezier dat ik, buiten het zicht van de klanten, naar de keuken moet rennen om te lachen. Dat ook weer.

Al met al kost het ons bergen energie, en inpakpapier, en tasjes (en soms kunnen we door de lange rij onze echte boekenkopers minder goed helpen, dat vind ik wel erg) maar het leert me ook deemoedig te zijn, en het schenkt me ook nieuwe inzichten. Wéér zoiets bijzonders aan het werken in een boekhandel.

http://www.boekblad.nl/monique-burger-d ... 8110.lynkx
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Manon »

mercator schreef:Mijn droom is op een mooie dag wakker worden en vaststellen dat alle moslims uit W Europa verdwenen zijn.
dat gaat nooit door de censuur geraken in het ooit o zo "tolerante" Nederland.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door H.Numan »

Ik lees: "pin-only beleid". Begrijp ik goed dat die winkel contant geld niet accepteert?
Dat is toch wettelijk verplicht?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52300
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Mahalingam »

Ja dat is de wet. Maar wie gaan de politie erbij halen als ze kontanten weigeren? Geboren querulanten soms?

De winkel van Monique heeft een gebroken ruit. En had de tekst "Verboden voor armen".

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89868
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn droom voor het land.

Bericht door Ariel »

Het droomboek van Willem is de nachtmerrie van Monique Burger geworden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie