VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Ariel »

VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken
NEW YORK -
Afbeelding
Na 2 weken onderhandelingen tussen duizenden afgevaardigden is er nog steeds geen akkoord in zicht bij de VN-conferentie over de rechten van de vrouw in New York. Sommige diplomaten vrezen dat de conferentie zaterdag zonder slotverklaring eindigt door een „onheilige alliantie” van Vaticaan, Iran en Rusland.

Ook de Moslim Broederschap die in Egypte aan de macht is, mengde zich vrijdag in de strijd. De conservatieve moslims hekelden het voorgestelde recht van de vrouw om aangifte te doen wegens verkrachting binnen het huwelijk. Ook het voorgestelde recht op vrije partnerkeuze schiet de behoudende islamieten in het verkeerde keelgat.

De VN-conceptverklaring voorziet ook in gelijke rechten van man en vrouw binnen de familie. Ook moeten vrouwen kunnen reizen, werken en voorbehoedsmiddelen gebruiken zonder toestemming van een mannelijk familielid. Volgen de Moslim Broederschap dreigt door deze nieuwlichterij de „totale ontbinding van de samenleving”.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2139 ... tie__.html

In Libie protesteren vrouwen tegen de bijeenkomst in New York. Ik heb het vermoeden dat de vrije moslima's niet vrij willen zijn. Nou, dat is hun goed recht. Lekker zo laten, en niks meer aan doen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door King George »

Het gaat goed met de democratisering van Egypte. Die € 5.000.000.000 aan Egypte is wel besteed!



Moslimbroederschap ziet VN-vrouwenverdrag als bedreiging



Afbeelding
© reuters. President en Moslimbroeder Mohamed Morsi (r) met de toenmalige Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Hillary Clinton in november 2012


Als het aan de Egyptische regeringspartij ligt komt er geen VN-verdrag voor vrouwen. Bij de VN ligt momenteel een concepttekst op tafel die vrouwen overal ter wereld moet beschermen tegen geweld. De Moslimbroederschap waarschuwt voor de 'complete verloedering van de maatschappij' als het verdrag er komt.

Regeringsgezanten en ngo's zijn in New York bijeengekomen om de slottekst van het nieuwe verdrag te bepalen. De bedoeling is dat de overeenkomst vandaag nog gepresenteerd wordt.

De Moslimbroederschap van premier Mohammed Morsi is mordicus tegen het verdrag. De islamisten menen dat de conceptversie passages bevat die "indruisen tegen de gevestigde principes van de islam, waarbij de islamitische ethiek ondermijnd wordt". Mocht het verdrag geratificeerd worden, dan zal dan onherroepelijk leiden tot het verval van de maatschappij, aldus de partij.

De beweging is tegen de toekenning van universele rechten aan vrouwen, en roept tegelijkertijd vrouwenorganisaties op vast te houden aan hun religie en aan "de normen en waarden van hun gemeenschappen." Daarnaast moeten zij zich niet laten "misleiden door de bedriegende oproepen voor decadente modernisatie en zich op het pad begeven van subversieve immoraliteit."

De Moslimbroederschap is met name tegen het voorstel om vrouwen dezelfde rechten toe te kennen als mannen bij zaken als echtscheiding. Ook het plan dat vrouwen voortaan geen toestemming meer hoeven te vragen aan hun man om te mogen reizen, werken of voor het gebruik van anticonceptie, zit de islamistische organisatie niet lekker.

In dezelfde verklaring verzet de partij zich hevig tegen "het toekennen van volledige rechten aan vrouwen om hun mannen aan te klagen voor verkrachting en aanranding." De Moslimbroederschap eist ook dat het recht op echtscheiding bij mannen blijft liggen, en niet aan een rechter mag worden overgelaten.

De 'dreiging' van het verdrag gaat vooral uit naar het gezin, stellen de islamisten. Met name het erkennen van 'seksuele vrijheid voor meisjes en vrouwen', en het plan om vrouwen voor te lichten in het gebruik van anticonceptie, is de Moslimbroederschap een doorn in het oog. Als het verdrag er komt, dan keert Egypte terug naar 'het pre-islamitische tijdperk van onwetendheid', aldus de beweging.

Egypte is overigens niet de enige die zich hevig verzet tegen het vrouwenverdrag. In de conceptversie staat dat religie en traditie niet door een regering als smoes mogen worden gebruikt om geweld tegen vrouwen toe te staan. Volgens diplomaten oefenen het Vaticaan, Rusland en Iran achter de schermen veel druk uit om de laatste passage te schrappen.


Trouw
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Manon »

Bij de VN ligt momenteel een concepttekst op tafel die vrouwen overal ter wereld moet beschermen tegen geweld. De Moslimbroederschap waarschuwt voor de 'complete verloedering van de maatschappij' als het verdrag er komt.
nou ja. waar gaan we toch naartoe als je je vrouw middels een goed pak slaag niet meer kan bijbrengen dat de couscous te zout was!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door King George »

De Muzelman mag tegenwoordig ook helemaal niks meer. :redface2:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Schepsel »

Ik snap het weer eens niet. Wat kan dat VN Vrouwenverdrag die mensen schelen? Ze lappen toch al weet ik hoe lang op onvoorstelbare schaal basale mensenrechten aan hun laars dus middelvinger naar de VN? Ze zijn toch niet nu gedwongen om zich daar ineens aan te houden, in de zin van: Er is toch niks veranderd dat hen dwingt dat te doen? :emm2:

Die complete verloedering geloven ze zelf niet. Zij weten immers allang dat geschreven (VN-)regels geen feitelijke veranderingen of waarheden zijn tot ze (met grof geweld) worden opgelegd. Aangezien dat niet gaat gebeuren, zie ook met alle andere mensenrechten en andere regels, hebben ze niks te vrezen. Dus blaten ze niet alleen om niks, *ze weten dat zelf ook*. Misschien willen ze zich graag belangrijk en gehoord voelen en is dat de reden dat ze zo hun best doen!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door H.Numan »

Schepsel, geloof gaat BOVEN alles. Geloof en politiek zijn niet twee afzonderlijke vlakken. Geloof IS politiek.

Als de pastoor of de dominee een bindend stem advies geven op straffe van excommunicatie vraagt men of ze gek zijn.
Als een sjamaan dat niet doet vraagt zijn congregatie of hij gek is.

Zo af en toe zie wat stuiptrekkingen bij de Christenen. Zoals een kardinaal (in België) die voor de camera zegt dat flikkers ziek zijn. De meeste mensen vinden zo man gewoon zielig. Dat is hij echt niet. Hij kan alleen niet veel verder gaan zonder zijn rode jurk te ruilen voor een streepjespak.

Dat danken we aan de scheiding - hoe beperkt dan ook - tussen kerk en staat. Die scheiding kennen mohammedanen niet. De kerk IS de staat.

Al deze vrouwen zijn overtuigd mohammedaan. Ze zullen dus strijden tot hun laatste snik om geploegd, gecastreerd en mishandeld te worden. Godsdienst wordt verkondigd door mannen, maar voortgezet door vrouwen. Het is niet zo gek lang geleden dat Europese vrouwen zich hulden in zwaar ongezonde korsetten vanwege de fraaie 'wespen-taille'. Dat was urenlang zwaar afzien voor die dames. Als gewone dames dat er voor over hebben (en nog veel meer) om er fraai uit te zien, dan zijn ze tot veel meer bereid als het bij de godsdienst komt. Vooral bij hen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Dhana »

Ik vind ook dat vrouwen het recht moeten hebben zich als tweede rangs burgers te laten behandelen. Je zal als moslima maar onthouden worden van je dagelijkse pak slaag. Heb je echt helemaal niets meer dat je nog kunt voelen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Karel Kletskop »

Als moslima's tevreden zijn met het aanrecht als enigste recht dan is dat hun keuze. Maar onze westers vrouwen denken daar toch heel anders over.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Dhana »

Karel Kletskop schreef:Als moslima's tevreden zijn met het aanrecht als enigste recht dan is dat hun keuze. Maar onze westers vrouwen denken daar toch heel anders over.

Behalve de onnozele halsen die in de islamitische val getrapt zijn.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Karel Kletskop »

Ik heb hier op de site ondertussen verhalen gelezen over de eerst zo zoet gesuikerde islam. En langzaamaan komt de ware geest van de islam tevoorschijn. Veel dames trappen in die gesuikerde val van de islam. Ik kan alleen maar hopen dat deze dames zich zo snel mogelijk bevrijden van deze slavernij. En dat onze jonge meisjes nadenken waar ze aan beginnen. Het internet staat vol met voorbeelden hoe fout het kan gaan. En er staan heel weinig voorbeelden hoe goed het kan gaan.

Mijn zus heeft altijd te horen gekregen dat als ze met een buitenlander/islamiet thuis durft te komen ze ook niet moet zeuren als ze er flink slaag van krijgt. Gelukkig heeft ze dat ook niet gedaan. Ze zag als kind hoe haar schoolvriendinnetje door haar islamitische vader werd behandeld. Gewoon als een slavin, net als haar moeder. Dat is ze gelukkig altijd bij gebleven .
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Dhana »

Karel Kletskop schreef:Ik heb hier op de site ondertussen verhalen gelezen over de eerst zo zoet gesuikerde islam. En langzaamaan komt de ware geest van de islam tevoorschijn. Veel dames trappen in die gesuikerde val van de islam. Ik kan alleen maar hopen dat deze dames zich zo snel mogelijk bevrijden van deze slavernij. En dat onze jonge meisjes nadenken waar ze aan beginnen. Het internet staat vol met voorbeelden hoe fout het kan gaan. En er staan heel weinig voorbeelden hoe goed het kan gaan.

Mijn zus heeft altijd te horen gekregen dat als ze met een buitenlander/islamiet thuis durft te komen ze ook niet moet zeuren als ze er flink slaag van krijgt. Gelukkig heeft ze dat ook niet gedaan. Ze zag als kind hoe haar schoolvriendinnetje door haar islamitische vader werd behandeld. Gewoon als een slavin, net als haar moeder. Dat is ze gelukkig altijd bij gebleven .

Zo hoort het ook. Laat die moslimhaantjes maar goed zien wat de islam inhoudt voor vrouwen. Ik hoorde laatst overigens dat in Engeland 2/3 van de bekeerlingen binnen vijf jaar weer tot zinnen komt en de islam de rug toekeert.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Karel Kletskop »

Voor moslimhaantjes is een vrouw niet meer dan een lopende broedmachine die het huishouden doet en op commando gaat liggen om haar man te behagen.

Vrouwen en gelijke rechten gaat boven hun bevattingsvermogen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Ariel »

Karel Kletskop schreef:
Mijn zus heeft altijd te horen gekregen dat als ze met een buitenlander/islamiet thuis durft te komen ze ook niet moet zeuren als ze er flink slaag van krijgt. Gelukkig heeft ze dat ook niet gedaan. Ze zag als kind hoe haar schoolvriendinnetje door haar islamitische vader werd behandeld. Gewoon als een slavin, net als haar moeder. Dat is ze gelukkig altijd bij gebleven .
Ik heb zondag naar een uitzending gekeken van NTR. Het ging over een gescheiden jonge vrouw die zich wilde bekeren tot Islam.Haar moeder en vader zijn het niet eens met haar keuze en maakt zich grote zorgen over hun dochter.

Ik begrijp die meiden niet. Lynne ( ze heet de jonge vrouw) ziet er uit als een vlotte meid, maar heeft via haar werk contact gekregen met een moslim, die haar weer in contact bracht met zusters.

Lynne verkondigde alle gemeenplaatsen over het Christelijk geloof , zoals dat ze de drieeenheid niet begrijpt, en dat Jezus nooit de zoon van God kan zijn, verhalen die we honderd keer van bekeerde zusters gehoord hebben. En dat terwijl ze zelf niet eens gelovig was. Het zijn dus weer de voorgekauwde cliche's die ze van de zusters geleerd heeft. De moeder van Lynne had zich best wel goed verdiept in Islam , en ik hoop dat ze haar been stijf houdt wat betreft haar dochter dat ze niet van plan zijn om haar nog financieel te steunen als ze moslim is.

Wie de uitzending terug wil zien kan dat hier doen. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334992

Ik zou zo graag met deze jongedame in gesprek willen, en ik vermoed dat wij haar ( als we de kans kregen) van Islam weg kunnen halen. Het kind weet niet waar ze aan begint.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Karel Kletskop »

Ik begrijp het ook niet meer. Veel jonge Hollandse meiden scharrelen met buitenlanders. Wat mankeert er aan Klaas, Piet of Kees?. Moet het perse mohammed, ali of achmed zijn?.

Ik hoop dat de familie inderdaad hun poot stijf blijven houden. Geen financiële steun zolang men moslim is.

Echter ik weet van mijn zus en mijzelf. Hoe meer onze ouders onze verkering afkeurde, hoe verliefder we werden. Dus werden foute vriend(innet)jes de hemel in geprezen. En de verkering was zo weer uit.


Ik zou ook graag die jongedame willen vertellen wat ze te wachten staat als ze zo door blijft gaan. Er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier op het forum die ook eens deze fout gemaakt hebben. Die willen vast ook wel wat vertellen aan deze jongedame.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Dhana »

IK denk dat het dicht draaien van de geldkraan geen goed idee om westerse meiden van de islam te houden. Een flink pak slaag voor die geile manntjes door de de gehele manneljke familie is een betere optie want die taal kennen ze van thuis. Bovendien loop je het gevaar dat er weer een soepsidiepot in het leven geroepen wordt om die arme meiden van levensonderhoud te voorzien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: VN-vrouwenconferentie dreigt te mislukken

Bericht door Karel Kletskop »

Vaak zijn deze meisjes afkomstig uit linkse dhimmy families. Mensen die in de waan leven dat de groep foute islamieten heel klein is. Dat hun meisje wel verstandig genoeg is om zo foute islamiet niet uit te kiezen. Ze hebben hun dochter goed opgevoed. en iedereen moet een kans krijgen toch?.

Bij een huwelijk tussen een Nederlands meisje en een islamiet hoor ik vaak het verhaal dat in het begin manlief zeer ruimdenkend is. Na de geboorte van het eerste kind, vooral als het een zoon is, draaien ze om. Dan gaan ze ineens actief geloven. En dan zijn de rapen gaar voor het meisje. Dan kan ze een stofdoek op haar hoofd gaan dragen en binnen blijven. Kinderen baren, huis poetsen en op commando de benen breed voor manlief.

Om al die meisjes op te vangen gaat er veel subsidie nodig zijn in de toekomst. De blijf-van-mijn-lijf huizen zullen vol raken. Nu zijn 1 op de 3 opgevangen vrouwen al van islamitische afkomst. Terwijl er bijna 5% islamieten in Nederland woont. Dus niet alleen in de criminaliteit zijn ze koploper, ook in vrouwen rammen.
Helaas is er weinig te vinden over de islam en de blijf-van-mijn-lijf huizen. Want dat is stigmatiserend voor de islam.
Plaats reactie