Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Ik las niet zo lang geleden een artikel in de krant van een vrijwilligster die met groot succes uitgeprocedeerde asielzoekers het land uit praat. De uitgeprocedeerde asielzoekers krijgen een geld bedrag mee, zodat ze zich niet hoeven te schamen, en wonder, wonder....Ineens komen dan alle belangrijke papieren en paspoorten van de uitgeprocedeerde asielzoekers boven water. Dus..moraal van het verhaal. De meeste mensen kunnen wel terug, omdat ze hun papieren gewoon verstopt hebben.
Zulke zaken kunnen technisch heel goed opgelost worden, door elke asielzoeker een chip in te planten. Voor weggelopen honden werkt dat prima dus waarom ook niet met Mohammed en Abdel ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Karel Kletskop »

Al zijn alle papieren ineens kwijt, ik zie geen reden om ze niet uit te zetten. Ze zijn UITGEPROCEDEERD. Raar dat ze dan toch hier kunnen blijven. Nu zitten er een aantal in een afgedankte kerk. Ik heb er geen medelijden mee. Ze kozen hier zelf voor. In eigen land zouden ze veel warmer kunnen zitten.


Ze weten dat lang genoeg de uitzetting tegenwerken beloond gaat worden met een algemeen pardon. En zolang dat elke keer gebeurt blijven ze komen. Dat gaat als een lopend vuurtje.

Ik snap niet dat asielzoekers die nog niet zeker weten of ze hier mogen blijven het asielzoekerscentrum uit mogen. Houdt ze bij elkaar in 1 gebouw, dan raak je ze niet kwijt als hun aanvraag is afgewezen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Karel Kletskop schreef:
Ik snap niet dat asielzoekers die nog niet zeker weten of ze hier mogen blijven het asielzoekerscentrum uit mogen. Houdt ze bij elkaar in 1 gebouw, dan raak je ze niet kwijt als hun aanvraag is afgewezen.
Ik begrijp niet dat zodra ze het land via schiphol binnen komen asiel aan kunnen vragen zonder papieren. Geen paspoort, dan gelijk retour in dat zelfde vliegtuig.
En als ze wel een paspoort hebben, dan kan dat ingevorderd worden en kunnen ze er een copie van maken of men geeft ze een tijdelijke identiteitskaart zodat ze zich toch kunnen indentificeren als dat nodig is.

Probleem opgelost. Zo kunnen asielzoekers nooit hun papieren kwijt raken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Karel Kletskop »

Inderdaad, geen papieren dan gelijk eruit. Geen smoesjes mogelijk.

Maar als ze wel papieren hebben dan toch nog opsluiten tot er een beslissing gevallen is. Als de papieren vals zijn dan alsnog zonder pardoen eruit zetten.

Nederland is veel te slap.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door King George »

Niet alle burgers zijn even gelijk, zo blijkt maar weer. Uitgeprocedeerd zijn en daarbij illegaal hier op ons grondgebied aanwezig zijn, een "vluchtkerk" kraken... Kan en mag allemaal. Sterker nog: Hemel en aarde moet worden bewogen om hen maar tegemoet te moeten komen. Moet je als hard werkende, belastingbetalende Nederlander in Amsterdam eens iets te weinig muntjes in de parkeerautomaat hebben gegooid of 4 km/h te hard hebben gereden...


Amsterdamse raad wil meer hulp vluchtelingen

AMSTERDAM - Amsterdam moet zich meer inzetten voor de bewoners van de zogeheten Vluchtkerk, die daar uiterlijk vrijdag moeten vertrekken. Dat vindt een meerderheid van de gemeenteraad. Coalitiepartijen PvdA en GroenLinks dienen woensdagmiddag onder meer met de SP-fractie een motie in, waarin zij pleiten voor een bemiddelende rol van de gemeente bij de zoektocht naar een nieuw onderkomen voor de uitgeprocedeerde asielzoekers.


Raadsleden Laurens Ivens (SP), Marieke van Doorninck (GL) en Marjolein Moorman (PvdA) verzoeken het stadsbestuur zich actiever te bemoeien met het opvangprobleem van de 100 tot 120 bewoners van de gekraakte Sint Jozefkerk in Amsterdam-West.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Karel Kletskop »

Als een paar dakloze Nederlanders die kerk zouden bezetten dan worden ze eruit gezet. Dezelfde dag nog.
Als er weer eens een gezin uit hun huis wordt gezet omdat ze de huur echt niet meer kunnen betalen. Dan zie je GL of de PvdA niet om aandacht te vragen. Laat ze eens wat doen voor de legale inwoners van dit land, niet voor de illegalen die hier in feite geen rechten zouden moeten hebben. Illegalen moeten uitgezet worden, al is het gedwongen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door H.Numan »

Links heeft er diverse complete industrieën uit op weten te bouwen: de asiel industrie geeft veel mensen werk. Meer dan je denkt.

We nemen het kleine dorpje Lulleradeel, Noord Groningen. 3500 inwoners, en dalende. Een bakker. Een agent, van 9 tot 5 twee dagen in de week. Geen buslijn, is allang opgeheven. Geen huisarts, geen advocaten kantoor, 1 klein cafeetje. De overheid besluit een asielzoekerscentrum van 2500 man daar neer te zetten. Groot tumult in het dorp!

Maar ... de bakker krijgt de opdracht voor het brood. De slager voor het (rund)vlees. Die verdienen opeens 2x zoveel. In het dorpsoverleg zijn zij opeens geen tegenstander meer. Die ene agent wordt nu een permanent bureau 24/7 met 6 agenten. Er komt een huisarts, waar het dorp eerst naar de grote stad voor moest. De opgeheven buslijn wordt hersteld. Was 2x keer per dag, nu 2x per uur. Het tumult in het dorpsoverleg? Is er niet meer. Iedereen wint, tenslotte. Van een verlopen stervend dorp wordt het opeens een bloeiende gemeenschap. Zonder werkeloosheid, want de ex-werkeloze boerenknechten werken nu als bewaker of suppoost op dat centrum. Wanneer dat centrum wordt opgeheven zijn de protesten veel groter dan wanneer het opende... ... zolang iemand anders dat financiert.

Dat is wat ik een namaak industrie noem. Een industrie die opeens ontstaat, een enorme impact heeft op de samenleving, met bijzonder veel macht. Daar excelleert links in. Maar het is een namaak industrie, omdat het ons als land niets oplevert. Het bestaat bij de gratie van de belastingen. Zolang alle Nederlanders maar genoeg ophoesten blijft het een prima renderende industrie. Zodra gezond verstand de overhand krijgt verdampt die industrie in minuten. Iedereen zegt dan "hoe konden we in godesnaam zo stom zijn?"

Ander mooi voorbeeld is de kinderdagverblijf industrie. Op de vrije markt is kinderopvang een dure luxe. Mijn ouders konden dat echt niet betalen. Dat was een van de redenen waarom mijn moeder niet werkte. De PvdA vind dat niet zo leuk, en ging de opvang subsidiëren. Vandaag de dag is het compleet normaal dat kinderen opgevoed worden op een kinderdagverblijf en later de school. Waar de kinderen overblijven en na school opgevangen worden. Tegen zeer redelijke kosten, want de belastingbetaler betaald dat. Kinderopvang was tot de subsidiering plaats ging vinden een dure luxe alleen betaalbaar voor de hogere middenklasse en daarboven. Dus voor mensen die meer dan 2x modaal verdienden. De rest moest zelf maar oplossing daarvoor verzinnen. Dat is de realiteit, en binnenkort komt dat weer terug. Eerlijk? Ja. De gebruiker betaald. Eigenlijk razend oneerlijk om iedereen daar mee op te zadelen onder het smoesje "solidariteit". Als iedereen het voor mij gaat betalen ga ik ontbijten met kaviaar en champagne. Aangezien niemand dat doet hou ik het voorlopig op 2 sneetjes brood met pindakaas.

Op dit moment is die industrie in rep en roer. Logisch, want zonder die subsidie gaat 75% failliet. Ze maken dus heel veel herrie om hun bedrijven en bedrijfjes in stand te houden. Alle argumenten die ik tot op heden hoor zijn nietszeggend... Het zijn allemaal WC Eend argumenten. De meeste ouders zijn realistisch en eerlijk genoeg om toe geven dat ze bijzonder graag gebruik maken van die opvang, maar er subiet mee stoppen als ze het zelf moeten betalen. Als dat gebeurt zijn pappa en mamma opeens heel creatief hoe ze hun inkomen regelen en de kinderen zelf gaan opvoeden.

Zelfde geldt voor de schoolboeken industrie. Is het nodig dat ieder jaar een compleet nieuwe editie moet worden aangeschaft? Jazeker, als je schrijver, school of uitgever bent wel. Daar verdien je goudgeld aan. Is het nodig om boeken op geschept papier te drukken, in gebonden edities met een lederen kaft? Zekers, dat vinden de ouders een goed idee. Zolang zij dat niet hoeven te betalen. Zolang iemand anders het betaald, is het beste nog niet goed genoeg voor mijn prinsjes en prinsesjes. Dat gebeurt dus op hele grote schaal.

Op het moment (zal niet zo lang duren) dat overheid of de PVV zegt: kijk mensen, het is hartstikke leuk om dit soort dure boeken aan te schaffen, en dat moeten jullie vooral doen. Maar dan wel zelf, want wij als overheid zien geen reden om een wiskundeboek ieder jaar voor E 100 aan te bieden. Je kunt kiezen voor de Meulenhof editie als stripverhaal, met lederen kaft voor E 100. Die betaal je zelf. Of de tekst uitgave in zwart wit, paperback. voor E 15. Die editie is gratis, die betalen wij.

Mag jij raden welke editie de ouders kiezen, en verder hoeveel nanoseconden ze nodig hebben om voor die goedkope editie te kiezen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Karel Kletskop »

Ik moet je helemaal gelijk geven.

Ik heb het zelf ook het dorp zien gebeuren. Iedereen was tegen die 250 asielzoekers die er tijdelijk geplaatst zouden worden. Behalve de middenstanders, want die zagen hun omzet stijgen.

Mijn zus had elke keer last van dat volk :turban: . Ze wilde op een gegeven moment niet eens zonder mij meer naar de supermarkt. Ze werd iedere keer aangesproken door die mannelijke asielzoekers, de een ''gezellig praatje'' wilden maken. Zeker op zoek naar een Nederlandse bruid om de verblijfsvergunning zeker te stellen. Mij spraken ze nooit aan voor een gezellig praatje te maken.
Gelukkig was de opvang van die asielzoekers maar voor een paar jaar. Als nadeel is de supermarkt weg, de bakker weg en geen politie meer te vinden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Bewoners Vluchtkerk welkom in Den Haag

De ruim 100 uitgeprocedeerde asielzoekers in de zogeheten Vluchtkerk in Amsterdam zijn bij gebrek aan opvang welkom in de gekraakte Sacramentskerk in Den Haag. Zelf willen ze alleen liever in de hoofdstad blijven. Dat lieten woordvoerders van de Haagse kerk en de bewoners donderdag weten.

In het Haagse pand verblijven sinds januari ook al 20 andere uitgeprocedeerde asielzoekers, die vorig jaar een tentenkamp bij het Malieveld hadden opgezet. De bewoners van de Vluchtkerk vrezen dat de ruimte te klein is voor hen allemaal. 'Daarnaast krijgen we in Amsterdam heel veel steun en die kunnen we goed gebruiken', vertelde een zegsman.

Hoewel geen enkele asielzoeker uit Amsterdam geweigerd zal worden, noemt de woordvoerder van de Haagse Sacramentskerk de mogelijke opvang 'niet ideaal'. Met de bewoners van de Vluchtkerk erbij zal er namelijk extra geld en voedsel nodig zijn om de uitgeprocedeerden te ondersteunen. 'Daar is geen plan voor, we zullen gaan improviseren met de hulp die we al krijgen,' zei de woordvoerder van de Haagse asielzoekers.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... Haag.dhtml
Ze moeten dus uit de kerk, en met de eigenaar van de kerk is afgesproken dat ze daar uiterlijk vrijdag moeten vertrekken. Er is vooralsnog geen andere opvangplek waar ze naar toe kunnen, meldde hun zegsman.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Ik voel dat er weer een generaal pardon voor deze mensen op komst is.
Kerken bieden opvang bewoners Vluchtkerk

Acht kerken in Amsterdam stellen in samenwerking met de Protestante Diaconie en de GGD hun deuren open voor zo'n 25 bewoners van de zogeheten Vluchtkerk. Het gaat volgens de kerkelijke organisatie om noodopvang bedoeld voor uitgeprocedeerde asielzoekers die te ziek zijn om buiten te slapen of die psychische hulp nodig hebben. Dat lieten de woordvoerders van de Diaconie en van de bewoners vrijdag weten.

Verder is de kerkelijke organisatie bereid een actiecentrum voor alle bewoners op te richten. „We zullen het protest van deze mensen blijven steunen”, vertelde de zegsman van de Diaconie.

Ruim 100 asielzoekers uit landen als Somalië, Sudan, Ethiopië en Eritrea protesteren sinds september tegen het Nederlands asielbeleid, waarbij ze eerst bivakkeerden in een tentenkamp in Amsterdam-Osdorp. Nadat de gemeente het kamp vorig jaar had ontruimd, konden ze in de gekraakte Sint Jozefkerk in Amsterdam-West verblijven. De asielzoekers moeten uiterlijk vrijdagmiddag vertrekken uit het gebouw.

Voor de overgebleven asielzoekers is het nog onduidelijk waar zij hierna terechtkunnen. Als er geen enkele opvangplek wordt gevonden, zullen de uitgeprocedeerden volgens de woordvoerder mogelijk voor het gekraakte pand zelf in een tent gaan slapen. „We kijken nog naar alle opties; dit is er een van.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2145 ... ang__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Karel Kletskop »

Ik ben er ook bang voor Ariel. En dat generale pardon trekt weer een volgende grote groep asielzoekers aan. Want de uitzetprocedure lang genoeg frustreren wordt beloont met een verblijfsvergunning.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Schepsel »

Karel Kletskop schreef:Inderdaad, geen papieren dan gelijk eruit. Geen smoesjes mogelijk.

Maar als ze wel papieren hebben dan toch nog opsluiten tot er een beslissing gevallen is. Als de papieren vals zijn dan alsnog zonder pardoen eruit zetten.

Nederland is veel te slap.
Zie ze maar eens kwijt te raken als ze geen papieren hebben... Ik heb de indruk dat ''Nederland'' slap is maar veel mensen van de IND niet, die elke dag die ellendelingen zien! Toch is de IND gebonden aan regels en je kunt ze gewoon niet aan een parachute uit een vliegtuig boven Marokko droppen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ozes »

Nee, de IND is gelukkig gebonden aan regels, want zij houden echt niets tegen, en de mensen die er werken hebben een nogal vreemde mentaliteit.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Met een troonwisseling doen ze dat wel eens. In 1980 heeft Beatrix afgezien van het gebruik maken van het instrument van collectieve gratie. Maar ja, dat ging toen over gevangenen.
Asielzoekers uit Vluchtkerken vragen amnestie
AMSTERDAM -

Vertegenwoordigers van de meer dan 150 uitgeprocedeerde asielzoekers uit de Vluchtkerken in Amsterdam en Den Haag dienen donderdagmiddag bij Paleis Noordeinde in Den Haag een verzoek in bij koningin Beatrix om collectieve amnestie.

Het amnestieverzoek is opgesteld door Stichting Vluchtelingen van de Straat namens de 129 bewoners van de Vluchtkerk in Amsterdam. De stichting roept op tot een humaner asielbeleid in Nederland.

Vorige week werd bekend dat de groep uitgeprocedeerde asielzoekers tot 1 juni in de St. Jozefkerk in Amsterdam kan blijven. Volgens de stichting betreft het mensen die om tal van redenen niet terug kunnen naar hun land van herkomst.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2150 ... tie__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Het blijft gissen naar hoeveelheid illegalen
DEN HAAG -

PvdA en VVD willen illegaliteit strafbaar stellen, maar eigenlijk weet niemand precies hoeveel mensen zonder verblijfsvergunning in Nederland verblijven en wie dat zijn.

Volgens de officiële schatting van het ministerie van Veiligheid en Justitie telde Nederland in 2009 ruim 97.000 illegalen. Inmiddels gaat het ministerie uit van 100.000 mensen zonder verblijfsvergunning. Hulporganisaties als het Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt (LOS) en Stichting STIL schatten het aantal mensen in de illegaliteit tussen de 30.000 en 200.000.

Hoewel niet bekend is om hoeveel mensen het exact gaat, geven de schattingen aan dat illegalen prima 'anoniem' kunnen leven in Nederland. Volgens Stichting STIL komen jaarlijks rond de 5000 nieuwe illegalen naar het land van wie een aanzienlijk deel blijft. „Hoe deze mensen zich van levensonderhoud voorzien, hangt heel erg af van het netwerk dat ze hebben”, legt het LOS uit.

De organisatie onderscheidt dan ook drie groepen illegalen. Zo zijn er mensen met een asielverleden. Zij komen moeilijk aan werk en zijn voor eten en onderdak afhankelijk van vrienden, familie en opvangcentra.

Daarnaast zijn er de arbeiders. Als klusjesman of schoonmaker kunnen zich doorgaans redden, omdat ze een vals paspoort hebben en een kamer kunnen (onder)huren, zo stelt het LOS. Etniciteit speelt hierbij wel een rol, zegt het steunpunt. Vrouwen uit de Filipijnen hebben bijvoorbeeld meer kans op een baan dan Afrikaanse vrouwen, omdat ze meer gewild zijn.

De illegalen met familie of een partner in Nederland leiden volgens het LOS nog het meest comfortabele leven. „Als ze geen moeite hebben met het zorgen voor de kinderen en het huishouden doen, hebben zij het tamelijk goed”, zegt het LOS. Zowel de mensen die bij familie verblijven als de arbeiders zijn vaak minder in beeld, omdat ze zichzelf kunnen onderhouden. „Ze hebben gewoon minder contact hebben met hulporganisaties”, aldus het LOS.

Ondanks dat een grote groep illegalen kan overleven, lopen ze allemaal tegen dezelfde problemen aan. Zo kunnen ze geen bankrekening openen of een zorgverzekering afsluiten en worden ze nergens beschermd. Velen kampen met gezondheidsproblemen door de stress en angst waarin ze leven, zeggen LOS en Stichting STIL. LOS: „Iets simpels als een klacht indienen tegen de huurbaas kunnen deze mensen niet. Ze zijn veel te bang dat ze worden aangegeven.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2150 ... end__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Politie haalt illegalenquotum niet

De politie pakt veel minder illegalen op dan afgesproken is met het kabinet. In 2012 arresteerden agenten in totaal 3560 illegalen, maar dat moesten er 4800 zijn. Dat staat in een rapportage van het ministerie van Veiligheid en Justitie, meldt Nieuwsuur woensdagavond. Het quotum voor dit jaar is verlaagd naar 4000 illegalen.

Voorzitter Gerrit van de Kamp van politievakbond ACP is niet verrast: „Als je kijkt naar de werkzaamheden die de politie heeft dan moet dit bij de andere prioriteiten en er is onvoldoende capaciteit om daar vol op in te zetten. Het wordt gedaan met wat er is en dat betekent dus dat je niet altijd je aantallen haalt.”

Jos Wienen, burgemeester van Katwijk en voorzitter van de asielcommissie van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG), vindt dat een quotum geen nut heeft: „Aan de ene kant illustreert het dat men er gelukkig niet krampachtig en onverstandig mee omgaat. Anders hadden ze het quotum vast gehaald. Tegelijkertijd laat het ook zien dat het niet zoveel zin heeft om met zo'n quotum te werken.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2151 ... akt__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Het wordt heel eenvoudig voor illegalen om straks een verblijfsvergunning te krijgen. Een paar dagen niet drinken, en hup!!! daar is het begeerde papiertje. Nu dit verhaal naaar buiten gekomen is zullen er vast meer illegalen in dorststaking gaan.
Teeven gaf dorststaker asiel

Een afgewezen asielzoeker uit Kameroen heeft nadat hij in dorststaking ging alsnog een verblijfsvergunning gekregen. Dit besluit werd genomen na direct contact met staatssecretaris voor Veiligheid en Justitie, Fred Teeven.

Het programma Argos op Radio 1 meldt dat Teeven, ongeveer gelijktijdig met het debat over de zelfmoord van de Russische asielzoeker Aleksandr Dolmatov, werd geconfronteerd met een 21-jarige Kameroener in het asielzoekerscentrum in Grave (Noord-Brabant) die weigerde te drinken. Mensen die niet drinken, kunnen binnen een week overlijden. Na gesprekken tussen de leiding van het asielzoekerscentrum en Teeven werd de afwijzing voor een verblijfsvergunning voor deze man omgezet in een verblijfsvergunning.

,,Het beleid is nooit toe te geven aan een honger- of dorststaking, omdat daarmee het hek van de dam is. Om dan te zeggen: wij bieden u een verblijfsvergunning aan, dat is uitermate opmerkelijk.(...) Het zou rampzalig zijn geweest als de man zou zijn te komen overlijden in die week. Ik denk dat men dit absoluut heeft willen voorkomen'', zegt Anton Van Kalmthout, hoogleraar strafrecht en vreemdelingenrecht aan de Universiteit van Tilburg, in de uitzending van Argos.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2151 ... iel__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door King George »

Met zo'n dorststaking is niet zoveel mis. Als wij het maar volhouden niet voor hun emotionele chantage te zwichten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door King George »

Toename mensenhandel via luchthaven Eindhoven
Door: Peter de Graaf − 02/05/13, 06:55

Budgetvluchten op Oost-Europa populair bij criminelen

Eindhoven Airport wordt in toenemende mate door criminelen gebruikt voor mensenhandel en mensensmokkel. Dat zegt de Koninklijke Marechaussee, die vorig jaar 31 incidenten op het gebied van mensenhandel constateerde op het Eindhovense vliegveld.

'Veel mensenhandel gebeurt vanuit het Oostblok', zegt een woordvoerder van de marechaussee. 'En een aantal budgetmaatschappijen vliegt vanuit Eindhoven op Oost-Europa.' Zo vliegt WizzAir op vijftien bestemmingen in Oost-Europa en Ryanair op vier bestemmingen. Voor mensenhandelaren is het aantrekkelijk om hun slachtoffers, vooral vrouwen die in de prostitutie worden ingezet, goedkoop te vervoeren via budgetmaatschappijen.

'Vergelijk het met Maastricht Airport of Groningen/Eelde. Die hebben geen budgetmaatschappijen die op het voormalige Oostblok vliegen. Het aantal mensenhandelzaken is daar nul', aldus de woordvoerder.

Daarnaast speelt de groei van Eindhoven Airport een rol. Vorig jaar passeerden bijna drie miljoen passagiers de regionale luchthaven, zowel op chartervluchten naar de zon als op lijnvluchten naar andere Europese bestemmingen. 'Met het aantal passagiers neemt ook de criminaliteit toe', constateert de marechaussee. Hij ontkent dat minder strenge controles een rol spelen: 'Mensen worden ook op Eindhoven gewoon gecontroleerd, zeker op vluchten buiten het Schengen-gebied.'

Harde uitspraak
De persafdeling in Den Haag deed woensdag haar best om een harde uitspraak van de hoogste baas van de marechaussee op Eindhoven Airport te nuanceren. In een interview met Omroep Brabant, dat woensdagavond werd uitgezonden, noemde brigadecommandant Léon Slegers het vliegveld zelfs 'een mainport' voor mensenhandel.

Volgens de persvoorlichter gaat het te ver om Eindhoven een mainport te noemen. Hij wijst erop dat de marechaussee-afdeling die belast is met het 'mobiel toezicht binnengrenzen' (weg, water, trein) vorig jaar 251 incidenten heeft geconstateerd. En de marechaussee op Schiphol heeft vorig jaar 55 mensenhandelzaken ontdekt die hebben geleid tot justitieonderzoek. Volgens hem hebben niet alle 31 incidenten op Eindhoven Airport geleid tot een onderzoek: 'Soms is alleen de lokale politie geïnformeerd om even alert te zijn op iemand.'

Speerpunten
Mensenhandel is een van de speerpunten van de marechaussee, die daarbij nauw samenwerkt met het Openbaar Ministerie. Vorig jaar deden politie en justitie een grote inval op het Baekelandplein, het hoerenplein in Eindhoven. De helft van de 44 aanwezige prostituees werd gelinkt aan mensenhandel. Burgemeester Van Gijzel van Eindhoven sprak van 'moderne slavernij'.

Eindhoven Airport is ook aantrekkelijk voor mensenhandelaren door zijn ligging vlak bij België en Duitsland. Brigadecommandant Slegers vreest dat het aantal mensenhandelzaken dat wordt geconstateerd nog maar het topje van de ijsberg is.

Ook drugshandelaren hebben het Eindhovense vliegveld ontdekt. Vorig jaar werden 232 drugszaken geconstateerd door de marechaussee. Opmerkelijk daarbij is dat de bolletjesslikkers Eindhoven als uitvalsbasis gebruiken naar andere bestemmingen in Europa, terwijl ze op Schiphol vooral aankomen. Volgens de marechaussee is het aantal drugszaken op Eindhoven het afgelopen jaar wel gestabiliseerd. Ter vergelijking: op Schiphol zijn in 2012 ongeveer 1.100 drugszaken gerapporteerd.

de Volkskrant
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Ariel »

Asielzoekers Rotterdam in hongerstaking . Asielzoekers in het detentiecentrum op Schiphol in hongerstaking. Moeten wij toegeven aan dit protest?
Ten minste zestig uitgeprocedeerde asielzoekers in detentiecentrum Rotterdam zijn maandag in hongerstaking gegaan. Dat bevestigt het Ministerie van Veiligheid en Justitie.

De asielzoekers zijn aan de protestactie begonnen naar aanleiding van de hongerstaking in detentiecentrum Schiphol. Daar waren vanaf 30 april ten minste 19 gedetineerden in hongerstaking. Een deel van hen hield maandagmiddag op met het protest. Tien asielzoekers zetten de actie daar voort. Aanvankelijk werd gemeld dat er slechts twee hongerstakers doorgingen.

Het is al langer onrustig in de Nederlandse centra waar vluchtelingen opgesloten zitten. Volgens verschillende bronnen heeft de affaire-Dolmatov, waarbij een asielzoeker die onterecht met uitzetting werd bedreigd zelfmoord pleegde, tot meer animo geleid voor hongerstakingen. Staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) lag hierdoor zwaar onder vuur.

In het Kamerdebat dat op de dood van de Rus volgde, beloofde hij 'meer zorgvuldige en humane procedures'. In dezelfde periode kende hij hoogstpersoonlijk een verblijfsvergunning toe aan een uitgeprocedeerde asielzoeker uit Kameroen, die in detentie aan een dorststaking was begonnen.

Zonder voedsel belandt een mens na dertig tot veertig dagen in 'kritieke toestand', zonder drank kan dat al na een week. Vooral het toegeven van Teeven geeft hongerstakers hoop.

Naar aanleiding van deze stap van Teeven waarschuwde hoogleraar vreemdelingenrecht Anton van Kalmthout toen al voor 'een aanzuigende werking. Vreemdelingen zijn wanhopig, zij zien daar een kans in.'

'Onmenselijke behandeling'
Volgens Mohammed Samir Abdullah (26) uit Soedan, een van de hongerstakers in het detentiecentrum van Rotterdam, doen tachtig uitgeprocedeerde asielzoekers mee aan het hongerprotest. Het gaat om mannen van de afdeling E en F van het detentiecentrum. De asielzoekers protesteren tegen hun 'onmenselijke behandeling'. Abdullah: 'Ik zit nu negen maanden vast. Ik woon al twaalf jaar in dit land en ik zit voor de zevende keer in de gevangenis. Zo gaat het met iedereen hier: we zitten een jaar vast, dan laten ze ons weer gaan en vervolgens worden we weer opgepakt. We zijn het zat.'

De hongerstakers op Schiphol vragen hetzelfde: behandel ons niet als criminelen. Het Europees Comité ter Preventie van Foltering (CPT), waarvan Van Kalmthout deel uitmaakt, tikte Nederland herhaaldelijk op de vingers omdat asielzoekers op Schiphol onmiddellijk worden opgesloten. Ze blijven daar vaak maandenlang, tot hun asielaanvraag behandeld is.

Het CPT uitte ook kritiek op de Nederlandse gewoonte om hongerstakers in een isolatiecel te stoppen - soms geboeid en met een antisuïcidepak zonder ondergoed aan. Gedwongen voeding - zoals met de hongerstakers in Guantanamo Bay gebeurt - is in Nederland verboden. 'Het enige dat men dus kan doen is met hongerstakers in overleg gaan', zegt van Kalmthout. 'De overheid moet nu concreet werk maken van beloften over betere verblijfsomstandigheden, minder onzekerheid over procedures en minder lange opsluiting. Dat is vijftien jaar geleden al toegezegd.'

Het ministerie van Veiligheid en Justitie wil niet zeggen waarom de asielzoekers in Schiphol hun actie beëindigden. Volgens de werkgroep Deportatieverzet - een organisatie die het opneemt voor asielzoekers - zijn de gedetineerden 'zwaar onder druk gezet' om de staking te onderbreken. 'De hongerstakers zijn in isoleercellen gezet met camerabewaking en alleen een matrasje op de grond.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door H.Numan »

Ik zou zeggen: de gemiste maaltijd worden vergoed. De vergoeding wordt gebruikt als een geringe bijdrage voor de kosten van een enkele reis terug naar huis ticket. Iets meer korting, omdat ze nu minder wegen.

Uitgeprocedeerd = terug naar huis. Ga terug naar af, spaar 1500 Euro, en probeert opnieuw in de gevangenis te komen.

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door King George »

We hebben hier bestuurders van het kaliber kleine kinderen die nog bevattelijk zijn voor valse sentimenten. En alzo verwacht ik dat zij inzake deze hongerstaking zullen zwichten voor emotionele chantage. Gewoon uit laten hongeren is de beste oplossing.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door mercator »

King George schreef: Gewoon uit laten hongeren is de beste oplossing.
Ik geloof allemaal niet te veel van dat zgz. uithongeren. Mss zien die lui het wel als een soort ramadan en wordt er na zonsondergang en buiten het oog van de camera's flink gebuffeld.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Mahalingam »

Wanneer zullen we in de pers lezen over hongeroedeem?
Hongeroedeem
Oedeem is een opzwelling van lichaamsdelen door vochtophoping. Het is een verschijnsel dat bij verschillende ziektes kan optreden en wordt veroorzaakt door een verstoring van de waterhuishouding. Hongeroedeem treedt op bij een eiwittekort door een slechte of eenzijdige voeding.[...]
Bij een hongeroedeem ontstaat vooral een grote vochtophoping in de buik (hongerbuikjes).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Problemen met uitgeprocedeerde asielzoekers

Bericht door Manon »

mercator schreef:
King George schreef: Gewoon uit laten hongeren is de beste oplossing.
Ik geloof allemaal niet te veel van dat zgz. uithongeren. Mss zien die lui het wel als een soort ramadan en wordt er na zonsondergang en buiten het oog van de camera's flink gebuffeld.
Dit was althans het geval een der laatste keren in Vlaanderen, toen de asielzoekers in een universiteitsgebouw werden opgevangen. Ze kregen namelijk baxters met voedingsstoffen en vocht en waren na drie maanden nog springlevend, maar "ze aten en dronken niet".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie