Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door pd7835 »

Op het t-shirt van de Iraanse jongeman, die op 8 maart door Teheran loopt, staat: ‘Weg met het patriarchisme’. Uit protest draagt hij een hoofddoek. Internationale Vrouwendag is in het Westen uitgebloeid, maar des te meer bloeit zij op in het Oosten, waar vrouwen het meest onderdrukt worden. Wie de nieuwsberichten vanuit het Midden-Oosten volgt, merkt hoe actueel de dorst naar liberale verworvenheden van het Westen is - met vrouwenemancipatie als kroonjuweel.

En hoe onverschillig wij in het Westen met onze verworveneheden omgaan. Spijtig. En dat is maar een understatement. Enige schijn van trots op de Westerse verdiensten is ver te zoeken. En dat bemerk ik vooral bij de brigade van de laffe cultuurrelativisten in Nederland: de linkse kerk. Islam is hun ideologie, Koran hun communistisch manifest en Mohammad hun profetische Marx. En de moslims? Hun ‘arbeiders’ die zij graag positief discrimineren, tot zielige zielen doodknuffelen en zo nodig zich aan hun onvrije ‘cultuur’ onderwerpen. Zoals ook de kern van islam dat voorschrijft: onderwerping aan Allah.

Intussen gaan cultuurrelativisten in het Westen onverschillig met onze verworvenheden om. Honderd jaar geleden demonstreerden vrouwen op 8 maart in New York en St. Petersburg oogverblindend tegen slechte werkomstandigheden. Hun strijd had ook een politieke aanleiding: het algemeen kiesrecht voor vrouwen. Maar deze dag, in 1978 aangewezen door de VN om stil te staan bij vrouwenrechten, begint in vergetelheid te raken. Zorgelijk, want dit moedigt religieuze fundamentalisten aan om terrein te winnen.

Zelf kom ik uit een cultuur waar islamitische fundamentalisten de dienst uitmaken. Een cultuur waar paternalistische normen de verhouding tussen man en vrouw illustreren. Vrouwen zijn minderwaardig en tegelijkertijd zielig van aard. Zij dienen beschermd en opgevoed te worden. Vroeger was dit voor mij ook een norm, zoals voor de meeste moslims nu! In Nederland leerde ik de gelijkwaardigheid kennen en ernaar te handelen. En dat draag ik sindsdien uit. Zo feliciteerde ik enkele dames om mij heen met Vrouwendag.

De reacties waren opmerkelijk: ‘Ach, ik heb er niets mee’. Een andere dame zei: ‘Vrouwen in Nederland zijn toch al geëmancipeerd’, en voegde giechelend toe: ‘Wel zou ik meer willen verdienen, hoor.’ Hun reacties zetten mij aan het denken. Zijn de symbolen van de Westerse beschaving, zoals de Vrouwendag werkelijk passé? Zo ja, hoe ziet het dan met de islamitische achtergrond van de vruchtbaarste vrouwen in Europa: de moslima’s?

Zo richtte ik mij op de Koran. Mijn kernvraag was: hoe beschouwt de islam het vrouwelijke geslacht? De Vrouw [Al-Nisa], dat het vierde hoofdstuk van het heilige boek van moslims is, moet daarop antwoord geven. Lezend werd het me duidelijk dat de Koran een feitelijke ongelijkwaardigheid tussen man en vrouw rechtvaardigt. Sterker nog, hij beveelt deze. Zo is het erfrecht en getuigenrecht van de vrouw de helft van de man. De vrouw is een bezit van de man en een man kan met haar doen wat hij wil. Een alom bekend vers (4de) - populair onder mannen - is het voorschrift tot polygamie: ‘huwt vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier’.

Er zijn ook enkele licht vrouwvriendelijke verzen. Bijvoorbeeld dat de man na de ontbinding van de huwelijk het bezit van zijn echtgenote niet mag afpakken. Echter, dit blijft een minderheid tussen vrouwvijandige verzen. Een paar voorbeelden:

‘Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar.’ [Soera Al-Nisa vers 35]

‘En zij vragen u omtrent de menstruatie. Zeg (hun): ‘Het is iets schadelijks, blijft dus gedurende menstruatie van de vrouwen weg en gaat niet tot haar in, voordat zij hersteld zijn. Maar wanneer zij zich hebben gereinigd, gaat tot haar in, zoals Allah het u heeft bevolen. Allah bemint hen, die zich tot Hem wenden en zich rein houden.’ [Soera Al-Bagharah vers 223]

‘Uw vrouwen zijn een akker voor u - komt daarom tot uw akker, zoals het u behaagt en doet goed voor uzelf en vreest Allah en weet, dat gij Hem zult ontmoeten en geef goede tijdingen aan de gelovigen.’ [Soera Al-Bagharah vers 224]

Erg veel analytisch vermogen is hier niet nodig. Met een pietsje verstand zou toch iedere moslimvrouw die dit leest per direct van haar geloof moeten afvallen. Of je nou gelovige, ongelovige, niet-moslim of ex-moslim bent, het is onze morele plicht om de universele gelijkheid van man en vrouw trots uit te dragen. Met miljoenen moslima’s in Europese landen is de Vrouwendag zeker niet passé. Laten we de Internationale Vrouwendag wereldwijd vieren, zodat deze het momentum kan vormen om de moslima’s te bevrijden.

Auteur: Damon Golriz (1981) is geboren in Iran en woont sinds 1995 als politieke vluchteling in Nederland. Golriz is een politiek commentator en publicist en was een vaste tafelgast in de talkshow De Halve Maan.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/ ... -uw-geloof
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door Dhana »

Toen ik deze passages van de koran las, wist ik meteen wat voor vlees in de kuip had met deze "religie". Als een vrouw menstrueert of nog bloedt na een bevalling is ze te smerig om de koran ook maar aan te raken. Islam de religie met zoveel respect voor vrouwen en dan geloven moslims dat nog ook.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Karel Kletskop
Berichten: 55
Lid geworden op: do mar 22, 2012 8:47 pm

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door Karel Kletskop »

Mijn meisje en ik vinden het heel jammer dat 8 maart als internationale vrouwendag zo onbekend is. Veel vrouwen lijkt het niet te boeien hoeveel rechten ze hebben. Zolang vrouwen, ook hier in Nederland, minder verdienen voor hetzelfde werk vind ik niet dat ze al als gelijkwaardig worden beschouwd.

De emancipatie van de vrouw heeft nog een lange weg te gaan. En de islamitische cultuur werkt die gang tegen. Want een vrouw is niets. Ze moet het huishouden doen en dan kinderen baren en (op)voeden. Met steeds meer islamieten op de werkvloer heeft mijn meisje de ervaring dat het steeds harder knokken wordt voor haar om zich als gelijkwaardig vakvrouw te handhaven.

Ik vind een geëmancipeerde vrouw in huis wel fijn. Geen gezeur of ik nu dat schilderijtje eens op wil hangen. Dat doet ze gewoon zelf. :vhappy;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door Ariel »

Goed stuk, maar ik dacht hoe kan het dat deze man meedoet met zo'n politiek correct en gesuiker islamitsch programma. Is hij nog Moslim?

Wel hier dus om. Om iets te bereiken.
Vaak genoeg heb ik media afgewezen, omdat mijn optreden daarin niet ten goede kwam voor mijn ideaal. Ik zou het alleen doen om in de media te komen. En dan wijs ik het af. Ik ben van mening dat media voor mij een middel is en geen doel. Een middel om mijn ideaal - het streven naar vrijheid - uit te leggen, uit te dragen en hopelijk ook te bereiken voordat ik sterf.
En over de halve maan.
ik vind het jammer dat politiek-correctheid en het ontkennen en bagatellisering van pijnlijke discussiepunten - zoals positie van de islam tegenover vrouwen en homo's, ritueel slachten of sociale druk op het dragen van hoofddoekjes - zeer dominant aanwezig is. Daardoor bereiken we minder dan dat we zouden kunnen.

Damon Golriz vluchtte op zijn veertiende met zijn ouders en zusje uit Iran. Hij verbleef twee jaar in een asielzoekerscentrum in Drenthe en werd in 1997 erkend als politieke vluchteling. De gebeurtenissen van 11 september in Amerika en de revolte van Pim Fortuyn in Nederland, maakten Damon bewust van de rol van de (politieke) islam in de huidige wereld en probeerde daar vanuit zijn achtergrond een antwoord op te vinden. Gaande weg nam Damon steeds afstand van zijn geloof, islam, en werd een atheïstisch afvallige die dat vrijuit en publiekelijk uitte.
In 2007 richtte Damon samen met Ehsan Jami het Comité voor Ex-moslims op, dat op de steun van meer dan 70 intellectuelen kon rekenen. Met dit comité maakten zij de gevaren van afvalligheid binnen islam en de moslimgemeenschap in Nederland kenbaar.


Ik zou willen dat rechts een media ( behalve het internet) tot zijn beschikking had. Dan hadden wij misschien ook iets kunnen bereiken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door Manon »

Karel Kletskop schreef:Mijn meisje en ik vinden het heel jammer dat 8 maart als internationale vrouwendag zo onbekend is. Veel vrouwen lijkt het niet te boeien hoeveel rechten ze hebben. Zolang vrouwen, ook hier in Nederland, minder verdienen voor hetzelfde werk vind ik niet dat ze al als gelijkwaardig worden beschouwd.

De emancipatie van de vrouw heeft nog een lange weg te gaan. En de islamitische cultuur werkt die gang tegen. Want een vrouw is niets. Ze moet het huishouden doen en dan kinderen baren en (op)voeden. Met steeds meer islamieten op de werkvloer heeft mijn meisje de ervaring dat het steeds harder knokken wordt voor haar om zich als gelijkwaardig vakvrouw te handhaven.

Ik vind een geëmancipeerde vrouw in huis wel fijn. Geen gezeur of ik nu dat schilderijtje eens op wil hangen. Dat doet ze gewoon zelf. :vhappy;
Sinds de vrouwendag gekaapt werd door hoofddoekdraagsters en hun sympathisanten, is het voor mij voorbij. Oppassen met die "nieuwe" vrouwenemancipatie.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door Manon »

Karel Kletskop schreef:Mijn meisje en ik vinden het heel jammer dat 8 maart als internationale vrouwendag zo onbekend is. Veel vrouwen lijkt het niet te boeien hoeveel rechten ze hebben. Zolang vrouwen, ook hier in Nederland, minder verdienen voor hetzelfde werk vind ik niet dat ze al als gelijkwaardig worden beschouwd.

De emancipatie van de vrouw heeft nog een lange weg te gaan. En de islamitische cultuur werkt die gang tegen. Want een vrouw is niets. Ze moet het huishouden doen en dan kinderen baren en (op)voeden. Met steeds meer islamieten op de werkvloer heeft mijn meisje de ervaring dat het steeds harder knokken wordt voor haar om zich als gelijkwaardig vakvrouw te handhaven.

Ik vind een geëmancipeerde vrouw in huis wel fijn. Geen gezeur of ik nu dat schilderijtje eens op wil hangen. Dat doet ze gewoon zelf. :vhappy;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52152
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door Mahalingam »

Het is weer Vrouwendag.



Voor deze gelegenheid passend nieuws uit het UK.

Een knuffelallahtoon van de Labour Partij is een woordvoerder voor de vrouwenrechten. Daar maakt hij zich sterk voor.
En wat is de verrassing? Hij bedoelt: vrouwenrechten volgens de Sharia.
Hij trouwde volgens de Engelse wet en scheidde van haar volgens de regels van de sharia zoals zijn sekte die uitlegt.
Vervolgens ging hij sharia-conform opnieuw trouwen. Zijn eerste vrouw heeft echtscheiding aangevraagd bij een Engelse rechtbank.
En meneer snapt niet waarom iemand zich druk zou maken over zijn handelen: het is conform de sharia.
Zijn tweede vrouw wordt binnenkort alleenstaande moeder volgens de Engelse wet en kan steun van de overheid claimen.
Rising star of Labour who claims to support women's rights is accused of having two wives and asking an imam to spin off a supposed Islamic divorce

Councillor Waseem Zaffar has said he is committed to fighting gender inequality and declared his opposition to sharia law in Britain.
But the politician and magistrate – once pictured with Labour leader Ed Miliband – married teacher Ayesha Imdad last year without having formally divorced his first wife.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... vorce.html
  • He has also thrown his weight behind several women’s rights campaigns. He spoke at an Asian women’s engagement event in 2013, saying: ‘I came to politics to ensure a fair and equal society.’
Een "fair and equal society" kan voor Mohammedanen alleen bestaan als de sharia is ingevoerd. Dat is dus zijn streven.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door silkyboxershortXL »

Afbeelding
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door sjun »

Hij heeft zelfs geen riem en lijntje nodig ter bevordering van onderdanige volgzaamheid... Zouden die ietswezens er met al zijn wandelingetjes achteraan dienen te hobbelen teneinde hun roeping tot zoontjesfabriek te kunnen praktiseren?
:muslima:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vrouwendag: moslima's accepteer uw noodlot!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Die drie islamitische kolenzakken zijn in ieder geval onopvallend bezienswaardig gelijk. En ik maar denken dat ieder mens een individu is. Alleen moslims behoren tot een perverse achterlijke tweedehands primitieve achterstandsreligie. De vraag. Waarom moeten wij in een seculiere democratische samenleving met alle geweld met dit onnadenkende religieuze lompen proletariaat geassocieerd worden?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Vrouwendag: Moslima's val van uw geloof

Bericht door sjun »

Afbeelding

Vandaag kreeg lompenproletariaat een geheel nieuwe betekenis. Ik houd deze er in Hans.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie