Nostalgie

Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

De zwart/wit Tv kwam in de tijd dat men nog een telefoonnummer draaide. Zo:

Afbeelding

Er werd toen een zgn. testbeeld uitgezonden. Dan kon men thuis contrast en helderheid instellen. En de techneuten konden morrelen aan de beeldgeometrie. Daar waren 3 of 4 instelknoppen voor die elkaar onderling beïnvloedden. Zelden slaagde men erin om alle cirkels als cirkels op het scherm te krijgen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Shogun

Bericht door Zwartmeer »

Ik ontdekte dat de tv serie Shogun uit 1980, die zich volledig in Japan afspeelt, en daar uitsluitend gefilmd is, compleet op youtube staat. Best leuk om weer eens te zien!

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Shogun

Bericht door xplosive »

Dit valt mijns inziens in de categorie Nostalgie.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Ik heb altijd sympathie gevoeld voor de acteur James Stewart en mag graag nog wel eens een oude film waarin hij acteerde terugzien, zoals bijvoorbeeld You Can't Take It with You of Mr. Smith Goes to Washington.
In 1941 ging hij bij het leger om te dienen in de Tweede Wereldoorlog, de eerste acteur die dit deed. Eerst zou hij geweigerd worden door de United States Army Air Forces omdat hij een paar pond te licht zou zijn, maar hij wist de rekruteringsofficier over te halen om dit te negeren. James Stewart werd piloot van een bommenwerper, en voerde veel missies uit boven Duitsland. Voor zijn daden in het leger is hij vele malen onderscheiden, waaronder met de Distinguished Flying Cross, de Croix de guerre en zeven sterren. In 1959 diende hij nog bij de Air Force Reserve. Pas in 1968 trok hij zich terug uit het leger. In zijn laatste missie vloog hij een B-52 Stratofortress over Noord-Vietnam. Hij was toen Brigadegeneraal.
Afbeelding

James Stewart was een christen en in mijn beleving één van de goede soort.
Religion

Stewart was a lifelong, devout Presbyterian.

Political Views

Stewart was a Republican.
Stewart occasionally expressed his religious views publicly. Speaking of the famous scene in his now-iconic film, It’s a Wonderful Life, in which Stewart prays while weeping, he commented:

As I said those words, I felt the loneliness and hopelessness of people who had nowhere to turn, and my eyes filled with tears. I broke down sobbing. This was not planned at all, but the power of that prayer, the realization that our Father in heaven is there to help the hopeless had reduced me to tears.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

40 jaar terug in de tijd :

Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nostalgie

Bericht door H.Numan »

Mahalingam schreef:De zwart/wit Tv kwam in de tijd dat men nog een telefoonnummer draaide. Zo:

Afbeelding

Er werd toen een zgn. testbeeld uitgezonden. Dan kon men thuis contrast en helderheid instellen. En de techneuten konden morrelen aan de beeldgeometrie. Daar waren 3 of 4 instelknoppen voor die elkaar onderling beïnvloedden. Zelden slaagde men erin om alle cirkels als cirkels op het scherm te krijgen.
Ik heb deze:
Afbeelding

Maar het oude beestje vertoont kuren: bellen doet het wel, maar spreken lukt me niet. Geen idee hoe ik dat kan repareren. :cry:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Je gelkd of je leven!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als je heel ver weg in de tijd met de postkoets door het enge bos reed kon het weleens gebeuren dat er plotseling struikrovers een praatje met de inzittenden wilden maken. Om dat duidelijk kenbaar te maken bedacht men een wegversperring. Daar kon de koetsier met zijn paarden moeilijk overheen springen. Gemaskerde mannen sprongen tevoorschijn, maakten netjes de deur open en vroegen beleefd doch dringend in een goed verstaanbare om je geld. Je kon kiezen: Je geld of je leven. Dat begreep een ieder bij het zien van de bedekte gezichten en de aanwezigheid van een groot pistool. Zo simpel was dat. Geen geweld, normen en waarden werden in acht gehouden. De dames werden met alle egards behandeld en dat gaf hen dankbare stof voor nog jarenlange conversatie.

Verlang ik terug naar die tijd? Onzin! Ik kan daar niet over meepraten. Die tijd heb ik nooit meegemaakt. Daar moet je voor bij de achterlijke islam zijn. Die kunnen je alles met heimwee in hun hart vertellen over die goeie ouwe tijd van de vredelievende historische roverhoofdman Mohammed. Alleen domme moslims verlangen op voorspraak van de imam terug naar een tijd waar ze helemaal niets van af weten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »



LASSIE'S GREAT ADVENTURE (1963) - Full Movie - Captioned

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nostalgie

Bericht door H.Numan »

Over nostalgie gesproken: ik kan hier nog steeds over janken. Destijds had de PTT een inlever actie voor T65 toestellen. Lever 'm in en je krijgt gratis het laatste model. Ik was net ziek. Toen ik terug kwam was de actie voorbij. Er waren BERGEN toestellen ingeleverd, waaronder echte stukken antiek. Is allemaal verschroot. Als ik die dag aanwezig was geweest had ik letterlijk met een vrachtwagen museum stukken naar huis gegaan. Doet me nog steeds pijn. :cry:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Je kon er nog muntjes van 10 guldencent ingooien en zelfs nog telefoonnummers voor heel Nederland in de aanwezige telefoonboeken opzoeken. Het zóóó kinderachtige vandalisme heeft helaas ook bevorderd dat deze telefooncel uit het straatbeeld verdween, al ver voor de komst van de debieltjes mobieltjes.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Met het vliegtuig in het pre-PLO tijdperk.

Je kwam in de vertrekhal, ging met paspoort en boarding pas langs de marechaussee, de koffers gingen op een karretje en je ging een bus in die je naar het vliegtuig bracht. Je ging de vliegtuigtrap op en onderwijl werden de koffers ingeladen en dan maar vliegen.

Daar moet je nu voor komen. beveiliging hier, beveiliging daar, beveiliging overal.
En iedereen vindt dat normaal.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nostalgie

Bericht door H.Numan »

Mooi voorbeeld hoe kort het maatschappelijk geheugen is. De eerste verscherpte controles begonnen niet toen vliegtuigen door rode kapers naar Cuba werden gedirigeerd, zoveel waren het er niet. Ze begonnen toen de PLO in de kaping business ging. En zijn sedertdien aanzienlijk verscherpt door andere mohammedaanse kapers.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Bijna 50 jaar geleden, het TV-debuut van André van Duin :

Laatst gewijzigd door xplosive op do feb 03, 2022 5:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Even Apeldoorn BELLEN

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding[/quote]
Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nostalgie

Bericht door H.Numan »

Ja, da's nostalgie, die ouwe Adidas stampertjes!
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Vroeger las ik het stripblad Sjors en mijn zus het stripblad Tina. Natuurlijk wisselden we elkaars stripbladen uit en zo maakte ik kennis met de volgende strip :

Afbeelding


Het zal vast niet helemaal historiegetrouw zijn, maar ik vond het toen (als christelijk opgevoed jongentje) wel een interessant verhaal. Zou dit stripverhaal in albumvorm nog ergens bestaan?

De eerste aflevering van dit verhaal stond blijkbaar in deze Tina (ik was toen 7­½ jaar oud) :

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

De allereerst computer muis:

Afbeelding

Vandaag wordt bericht dat de uitvinder, Doug Engelbart, in de leeftijd van 88 jaar is overleden.
Engelbart presenteerde de muis tijdens een congres op 9 december 1968. Daar introduceerde hij ook andere computertechnieken die mensen nu normaal vinden, zoals tekstverwerkers, hyperlinks, videoconferenties en het gebruik van meerdere schermen tegelijk.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tec ... eden.dhtml
http://www.dougengelbart.org/firsts/mouse.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De miskleun en uitschakeling van islam als waardevol.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:De allereerst computer muis
Moslims houden niet van niet goddelijke dieren. Dus . . .

Ook deze uitvinder was GEEN moslim!

Ik begrijp dat als godsdienstwaanzinologisch psycholoog als geen ander.

Want voor moslims is de enige echte grote uitvinder ene . . . nou ja, in ieder geval een god zonder naam. In het Arabisch vertaald als allah.

Deze zogenaamd beschaafde wereld is intens dom. Want . . .

Moslims claimen hun gelijk in alles. Hun onontbeerlijke cell phones zijn onlosmakelijk verbonden met de wil van 'allah'.
Als China zou meewerken met de westerse kennisbeschaving binnen het licht der waarheid, konden we eens en voor altijd begrijpen dat de wil van 'allah' niets anders is dan de wil van een vervelend slecht opgevoed verwend dom kind dat voor straf voor zijn ongehoorzaamheid vervroegd naar bed wordt gestuurd. Cell phone afpakken. Deur dicht en laat maar rustig janken.

Uiteindelijk valt het stoute kind vanzelf wel in slaap.

Islam is zo wonderbaarlijk omdat deze ziekte van het verstand alles in huis heeft dat een gelouterd ontwikkeld mens met een vrije superieure geest voor geen geld van de wereld in huis zou willen hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De miskleun en uitschakeling van islam als waardevol.

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:slam is zo wonderbaarlijk omdat deze ziekte van het verstand alles in huis heeft dat een gelouterd ontwikkeld mens met een vrije superieure geest voor geen geld van de wereld in huis zou willen hebben.
Jij ziet dat, ik zie dat, maar moslims zien dat niet. Dat komt doordat ze dom zijn. Ze moeten wijzer worden gemaakt om dat in te zien. Daarom kun je in islamitische landen geen goede boeken te pakken krijgen, want daar wordt men wijzer van, en dan gaan mensen inzien dat zij die de islam maar niks vinden eigenlijk gelijk hebben.

Daarom moet op scholen onderwijs gegeven worden om de islam te bestrijden. Ik denk dan vooral aan Bijbelonderwijs. Ik vermoed dat je dat niet met me eens zal zijn Hans, maar ik geloof er heilig in dat dat helpt. Wil je bewijs? In Saoedië is het een misdaad om Bijbels in te voeren of te verkopen. Zo. Breng daar maar eens wat tegenin.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

In 1989 gezien: Let's go Porky's. Zeer goed gespeeld door de hoofdrolspeler!

Hier de trailer:


Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Papier

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Papier hier!

Ik kan niet zonder papier. Alhoewel ik ook vochtige doekjes gebruik.

Digitaal poepen? Als dat zou kunnen!

Systematisch consequente poeper Hans icon_thumbup.gif

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Hij is leuk...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nostalgie

Bericht door H.Numan »

Afbeelding
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie