Atheïsme

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Het is inderdaad niet erg verstandig van me om toch te reageren op mensen die er op uit zijn anderen het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Ik ben daar niet op uit. Ik verkondig slechts mijn mening.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:Ariel, wordt het niet tijd dit draadje te sluiten? Het loopt alleen maar uit op een totaal zinloze welles-nietes discussie die we hier al veel te vaak gehad hebben.
Daar heb ik ook al aan gedacht Dhana. Maar ik denk niet dat dat de oplossing is. Het beste is om niet meer te reageren. Ik weet ook niet wat xplosive nou werkelijk wil. Waarom hij nou per se wil dat wij allemaal zijn ideologie overnemen en veganisten worden. De arrogantie ook om te denken dat je God moet verwerpen want dat je anders geen wetenschapper kan zijn. Alsof een Christen niet inteligent kan zijn.
Het is ook onzinnig om te zeggen dat er geen God bestaat, want dat weet men dus niet, net zo min als een Christen kan bewijzen dat God wel bestaat.
Ik weet wel dat xplosive op dit moment weer bezig is om onrust en tweespalt op dit forum te zaaien , en dat vind ik niet leuk.

De filosoof William James zei eens dat als het christendom vruchten afwerpt en voordelen heeft, dan dat betekent dat het recht heeft om te bestaan, en zo is het maar net.

Het beste is Dhana, om niet meer te reageren op de atheistische posten van xplosive.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Atheïsme

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Dhana schreef:Ariel, wordt het niet tijd dit draadje te sluiten? Het loopt alleen maar uit op een totaal zinloze welles-nietes discussie die we hier al veel te vaak gehad hebben.
Daar heb ik ook al aan gedacht Dhana. Maar ik denk niet dat dat de oplossing is. Het beste is om niet meer te reageren. Ik weet ook niet wat xplosive nou werkelijk wil. Waarom hij nou per se wil dat wij allemaal zijn ideologie overnemen en veganisten worden. De arrogantie ook om te denken dat je God moet verwerpen want dat je anders geen wetenschapper kan zijn. Alsof een Christen niet inteligent kan zijn.
Het is ook onzinnig om te zeggen dat er geen God bestaat, want dat weet men dus niet, net zo min als een Christen kan bewijzen dat God wel bestaat.
Ik weet wel dat xplosive op dit moment weer bezig is om onrust en tweespalt op dit forum te zaaien , en dat vind ik niet leuk.

De filosoof William James zei eens dat als het christendom vruchten afwerpt en voordelen heeft, dan dat betekent dat het recht heeft om te bestaan, en zo is het maar net.

Het beste is Dhana, om niet meer te reageren op de atheistische posten van xplosive.

Ik denk dat ik je gelijk hebt, Ariel. Diep ademhalen en mijn temperament zien te beteugelen. Zo zie je maar weer. Een mens is nooit te oud om te leren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Ik weet wel dat xplosive op dit moment weer bezig is om onrust en tweespalt op dit forum te zaaien ,
Ik zou daar mee bezig zijn ?? Ik heb heb volgens mij steeds beweerd dat het het beste is om over de hele breedte een front te vormen tegen de islam, van links tot rechts en christenen samen met atheïsten. Ook heb ik er steeds aandacht voor gevraagd als christenen verdrukt werden door moslims.

Ga je schamen, Ariel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

Ariel schreef: De filosoof William James zei eens dat als het christendom vruchten afwerpt en voordelen heeft, dan dat betekent dat het recht heeft om te bestaan, en zo is het maar net.
Oei dat had ik net gezegd hier, verdorie, weeral niks nieuws uitgevonden :emm2: .
Waarbij ik er direct wil bij zeggen dat de vruchten op het ogenblik nogal overrijp zijn, ik zie hier en nu geen enkele positieve impuls meer uitgaan van wat eens een machtige ideologie was. Zoals Gerard Reve zei over de katholieke kerk anno nu: de kerk geeft alles wat ze heeft gratis weg aan iedereen. Er is maar één voorwaarde: de ontvanger mag niet katholiek zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Atheïsme

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Ariel schreef: De filosoof William James zei eens dat als het christendom vruchten afwerpt en voordelen heeft, dan dat betekent dat het recht heeft om te bestaan, en zo is het maar net.
Oei dat had ik net gezegd hier, verdorie, weeral niks nieuws uitgevonden :emm2: .
Waarbij ik er direct wil bij zeggen dat de vruchten op het ogenblik nogal overrijp zijn, ik zie hier en nu geen enkele positieve impuls meer uitgaan van wat eens een machtige ideologie was. Zoals Gerard Reve zei over de katholieke kerk anno nu: de kerk geeft alles wat ze heeft gratis weg aan iedereen. Er is maar één voorwaarde: de ontvanger mag niet katholiek zijn.
Zou het een dipje zijn of het einde verhaal?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Zou het een dipje zijn of het einde verhaal?
Ik zie het alleen maar bergaf gaan met de Christelijkheid. De nieuwe paus die in de gevangenis de voeten gaat wassen van moslim criminelen. Hoe veel lager kan je nog vallen als statement ? Wat moet het hoofd van de christenen doen om zichzelf en zijn gelovigen nog méér te vernederen? Ineens zelf moslim worden dan maar ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
Ga je schamen, Ariel.
Wat is je motief dan om zo fanatiek iedereen hier te overtuigen van je gelijk xplosive. Wat wil je er me bereiken?
Dat christenen met atheïsten een front moeten vormen tegen Islam ben ik voor 100 procent met je eens. Ik ben jou en alle atheisten dankbaar die het gevaar van Islam inzien en er wat aan wil doen. Maar dat betekent toch niet dat elkaar moeten overtuigen van ons gelijk. Christenen hier op het forum proberen toch ook niet om jou tot het Christendom te bekeren?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

xplosive schreef:Newton moest toch iets doen om aan zijn broodheren tegemoet te komen.
Volgens recent onderzoek was J S Bach in het geheim moslim en liet de Mattheuspassie uitvoeren zodat de kerk in Leipzig vol zat zodat hij ongemerkt naar de moskee kon gaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Ik zie het alleen maar bergaf gaan met de Christelijkheid. De nieuwe paus die in de gevangenis de voeten gaat wassen van moslim criminelen. Hoe veel lager kan je nog vallen als statement ? Wat moet het hoofd van de christenen doen om zichzelf en zijn gelovigen nog méér te vernederen? Ineens zelf moslim worden dan maar ?
Dat is waar mercator. Zo iets vind ik ook achterlijk. Ik begrijp dat ook niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

mercator schreef:
xplosive schreef:Newton moest toch iets doen om aan zijn broodheren tegemoet te komen.
Volgens recent onderzoek was J S Bach in het geheim moslim en liet de Mattheuspassie uitvoeren zodat de kerk in Leipzig vol zat zodat hij ongemerkt naar de moskee kon gaan.
:lol:

Je hebt zeker gevoel voor humor, mercator !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme

Bericht door mercator »

xplosive schreef: Je hebt zeker gevoel voor humor, mercator !
Dat is al vaker gezegd geweest. Volgende stap is een komisch duo met de onvolprezen Hans vd Mortel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Atheïsme

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
mercator schreef: Ik zie het alleen maar bergaf gaan met de Christelijkheid. De nieuwe paus die in de gevangenis de voeten gaat wassen van moslim criminelen. Hoe veel lager kan je nog vallen als statement ? Wat moet het hoofd van de christenen doen om zichzelf en zijn gelovigen nog méér te vernederen? Ineens zelf moslim worden dan maar ?
Dat is waar mercator. Zo iets vind ik ook achterlijk. Ik begrijp dat ook niet.
Nou ja, Jezus waste de voeten van Judas ook.

Alleen vind ik de pretenties van het pausdom ietsje over the top. De vorige paus was wat dat betreft beter.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Atheïsme

Bericht door Dhana »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef: De vorige paus was wat dat betreft beter.

Die was al te ver heen om zich nog te kunnen bukken. Dus das geen argument.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Dhana schreef:Het is inderdaad niet erg verstandig van me om toch te reageren op mensen die er op uit zijn anderen het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Ik ben daar niet op uit. Ik verkondig slechts mijn mening.
viewtopic.php?f=26&t=22481&start=125#p314396

Ja dat is slechts je mening. Vrijwel al je antwoorden zijn niet eens een argument maar gewoon een ongefundeerde afwijzing.
Hou toch op.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Atheïsme, als was ik er volledig deel van.

Bericht door op z'n kop »

Radertjes, radertjes, alles is radertjes en er is niets dat mij verrast.
Vragen en antwoorden doen de wil, daar komt geen radertje bij aan te pas.
Conflict.
Tenzij alles reeds geweest en gebezigd zou zijn.
Zijn er daarvoor stoffige boeken die leren over pijn?
Dat mag niet.
Boeken zijn slecht en beheersen de geest.
Bewustzijn moet verslagen worden, dat wil het beest. :sheik:
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Atheïsme, als was ik er volledig deel van.

Bericht door Schepsel »

op z'n kop schreef:Radertjes, radertjes, alles is radertjes en er is niets dat mij verrast.
Vragen en antwoorden doen de wil, daar komt geen radertje bij aan te pas.
Conflict.
Tenzij alles reeds geweest en gebezigd zou zijn.
Zijn er daarvoor stoffige boeken die leren over pijn?
Dat mag niet.
Boeken zijn slecht en beheersen de geest.
Bewustzijn moet verslagen worden, dat wil het beest. :sheik:
Had je niet zelf een boek geschreven?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Atheïsme

Bericht door op z'n kop »

Schepsel schreef:
op z'n kop schreef:Radertjes, radertjes, alles is radertjes en er is niets dat mij verrast.
Vragen en antwoorden doen de wil, daar komt geen radertje bij aan te pas.
Conflict.
Tenzij alles reeds geweest en gebezigd zou zijn.
Zijn er daarvoor stoffige boeken die leren over pijn?
Dat mag niet.
Boeken zijn slecht en beheersen de geest.
Bewustzijn moet verslagen worden, dat wil het beest. :sheik:
Had je niet zelf een boek geschreven?
Dat doe ik reeds, ik heb mijn kostje, en daar deel ik van.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Atheïsme, als was ik er volledig deel van.

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Had je niet zelf een boek geschreven?
Heb ik ook gedaan, zowat 12 jaar geleden al. Titel is De Tuin der Lasten. Een multiculturele roman. Helaas valt er niet direct een uitgever voor te vinden icon_thumbup.gif .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Atheïsme

Bericht door Ariel »

Xplosive en anderen atheïsten op dit forum zijn duidelijk nieuwe atheïsten. „De nieuwe atheïsten zijn de nieuwe islamofoben " :lol:
„Nieuwe atheïsten zijn bang voor de islam”

De Britse atheïst Richard Dawkins heeft de Koran niet gelezen, zegt hij. Critici verwijten hem gebrek aan intellectuele eerlijkheid en „islamofobie.”

In de internationale media woedt een discussie over het zogeheten nieuwe atheïsme. Woordvoerders van deze beweging zijn Richard Dawkins, Sam Harris en Daniel Dennett. Zij noemen elke religie een kwaad en gebruiken daarbij grove termen en scheldwoorden.

Deze atheïsten laten zich gijzelen door angst voor de islam, schrijven islamdeskundigen op internationale fora. Een felle polemiek begon eerder deze maand met een aanval van Nathan Lean op de website salon.com. Lean is een Amerikaanse Midden-Oostendeskundige die onlangs een boek over islamofobie schreef. Hij vindt dat atheïsten als Dawkins en Harris hun pijlen richten op de islam, zonder veel grondige historische kennis. Ze gebruiken irrationale haattaal en maken van het atheïsme een populaire en oorlogszuchtige ideologie. „Discussies over de praktische onmogelijkheid van Gods bestaan en ontbrekende bewijzen voor een hiernamaals gaan vloeiend over in angst voor immigratie van moslims”, aldus Lean. „De nieuwe atheïsten zijn de nieuwe islamofoben, ze worden gevoed door angst voor de islam.”

Een stap verder gaat Murtaza Hussain, Midden-Oostendeskundige uit Toronto. Hij verwijt Harris een „wetenschappelijk racisme”. Harris zou dezelfde argumenten gebruiken die wetenschappers vroeger aanvoerden om zwarten als een minderwaardig ras te beschrijven. Harris gelooft echter niet dat er iets als „islamofobie” bestaat. Hij noemt het een „propagandaterm” voor de islam.

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... m_1_731409
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

Dat er maar meer van zulke atheïsten mogen opstaan! Ikzelf heb de Koran trouwens wèl gelezen. Dat zouden meer mensen moeten doen. Dan kunnen ze tenminste zien wat voor achterlijk boek het eigenlijk is. Richard Dawkins hoeft de Koran niet gelezen te hebben om te weten dat de islam niet deugt. Aan de vruchten herkent men immers de boom.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Atheïsme

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Aan de vruchten herkent men immers de boom.
Weet je dat dit een uitspraak van Jezus is? Het gaat over valse profeten. :smile4: :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Atheïsme

Bericht door Dhana »

Als het aan de fantieke atheïsten ligt gaan we eerst gezamenlijk in oorlog met de islam en als die gewonnen is mogen in het gunstige geval de Christenen ondergronds hun geloof gaan belijden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Atheïsme

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:
xplosive schreef:Aan de vruchten herkent men immers de boom.
Weet je dat dit een uitspraak van Jezus is? Het gaat over valse profeten. :smile4: :wink2:
Ik weet het. Ik heb nooit ontkend dat er bruikbare wijsheden in de bijbel staan.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Atheïsme. Geestelijke vooruitgang voor de mensheid

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dhana schreef:Als het aan de fantieke atheïsten ligt gaan we eerst gezamenlijk in oorlog met de islam en als die gewonnen is mogen in het gunstige geval de Christenen ondergronds hun geloof gaan belijden.
Waar baseer je deze onzin op? Dat de mens zich ooit eens zal beteren in zijn onhebbelijke gedrag betwijfel ik. En zeker als je uitgaat van de schepping Gods. Dan kun je het wel helemaal op je buik (of achterwerk) schrijven. Van de geschiedenis leren we geen moer. Tenminste niet in de zin van het aanbrengen van verbeteringen. Want er bestaan nog steeds mensen die menen voor 50 cent een kaarsje in de kerk te kunnen branden om daarmee in het reine te komen met de geschiedenis. Nog los daarvan verpesten al die kaarsen in de kerk het zuurstofgehalte en veroorzaken voor de mens schadelijke uitwerpselen in de lucht.

Godsdienstoorlogen. Waren dat niet zich bestrijdende gelovigen? Een atheïst gelooft immers niet in religieus geweld. HIJ WEET HET ZEKER!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie