Opnieuw Moslim!

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Opnieuw Moslim!

Bericht door Maroc_21 »

Hier het ingrijpende verhaal van Noera.

Ik werd geboren als ongewenst kind en mijn ouders besloten toch maar om te trouwen. Daarbij werd ik, omdat ik een meisje was en niet gewenst was, zonder liefde en genegenheid grootgebracht. Ik kreeg ook nog een broertje die 1½ jaar jonger was. Ik voelde op heel jonge leeftijd al het verschil dat er werd gemaakt tussen mij en mijn broertje.

Mijn ouders waren ongelovige mensen. Mijn vader dronk veel en mijn moeder was altijd hysterisch. Er was veel ruzie in huis en ook geweld. Op jonge leeftijd begon ik van huis weg te lopen. Ik zocht rust en had het gevoel dat niemand om mij gaf. Ik snakte naar liefde en had een vreselijke hekel aan drank. Alleen de geur al, daarvan kreeg ik zelfs een angstig gevoel. Nee, nooit zou ik een man trouwen die dronk! Ik sliep in parken of in lege huizen die gesloopt zouden worden. Na een tijdje werd ik in een tehuis geplaatst waar het er ook erg aan toe ging. Ik voelde mij tussen al die andere meisjes toch alleen. Toen ik zeventien was ben ik getrouwd met een Italiaanse man en ben ik in Italië gaan wonen. Ook dat was het niet; ik dacht liefde en geborgenheid gevonden te hebben, maar nee, ook deze man dronk met alle problemen die daarbij komen. Om niet alleen te hoeven zijn ben ik toch nog enkele jaren met hem getrouwd gebleven, hier in Holland.

Daarna kwam ik via een oudere vriendin in contact met een moslimman, die twee jaar ouder was dan ik. Hij was lief en vertelde dat hij moslim was en dat moslims geen alcohol dronken. Dat gaf mij hoop; eindelijk iemand die net als ik niet dronk, ik was dolblij. Ik begon toen ook ritueel geslacht vlees te eten. Varkensvlees at ik eigenlijk sinds ik van thuis weg was al niet meer, omdat ik het vies vond en op een of andere manier stond het mij tegen. Ik raakte zwanger van hem, daarna begon de ellende. Het bleek dat hij getrouwd was in zijn land en dat zijn vrouw ook zwanger was: zij was twee maanden verder. Hij vertelde dat hij niet van deze vrouw hield, maar dat als de baby was geboren, hij zou scheiden. Hij begon tot mijn verbazing ook te drinken, kwam soms nachten niet opdagen en begon een andere man te worden. Ik ben zelf twee keer naar zijn familie in het buitenland geweest. Ik heb daarna besloten om alleen met mijn zoontje verder te gaan. Ik hield van mijn zoontje, heb altijd gedacht dat als ik ooit kinderen zou krijgen ik nooit verschil tussen hen zou maken.

Ik hield van mijn kind, maar voelde mij als hij in zijn bedje lag erg eenzaam. Ik had geen contact meer met mijn familie. Ik kwam toen in contact met een andere moslimman. Ik kreeg met deze man veel armoede, hij was gokverslaafd. Ik kreeg nog een zoontje. Ik trouwde na een half jaar. Hij stal van mij, ik moest mijn geld verstoppen in de wasmachine. Hij verkocht drugs, loog en deed eigenlijk alles wat een goede moslim niet mag doen. Ik zei hem elke keer dat Allah hem zou straffen voor wat hij allemaal deed. Ook zweerde hij bij Allah, terwijl hij loog. Ook al was ik toen nog geen moslim, vaak kreeg ik signaaltjes zoals ‘kijk maar in je tas’. Dan was mijn portemonnee weg. Of ’s avonds ging ik mijn bed uit, dan was mijn giropas verdwenen. Altijd ontkende hij, ook al had ik een bewijs. Ik zorgde voor geld en voor de kinderen, hij deed niets, was altijd weg. Ik mocht met niemand omgaan, ik werkte bij bejaarden, zorgde voor mijn kinderen en betaalde de rekeningen. Na vier jaar ben ik naar een andere stad verhuisd. Ik wou daar opnieuw beginnen…

Ik ben zelf nooit lui geweest en ik had gelukkig wat geld gespaard. Daar heb ik mijn huis mee ingericht. Want bij mijn ex-man had ik spullen van de vuilnisbelt. Gelukkig was ik slim genoeg om geld apart te leggen, omdat ik voelde dat ik ook met hem niet verder kon. Ik had het in die andere stad ook best moeilijk, ik huilde vaak en ik begon met Allah te praten, zoals: “Allah, waarom krijg ik zoveel straf, ik weet dat ik geen slecht mens ben, ik heb een goed hart. Waarom kan ik mij niet gelukkig voelen, alstublieft help mij”.
Ik wist verder niets van de Islam, want mijn ex-man deed nooit salaat (gebed) of vaste niet tijdens Ramadan. Hij praatte daar nooit over. Het enige wat hij altijd zei was: “Ik ben moslim en jij niet, en daarom gaat het niet goed met ons”. Dus zo gaf hij mij de schuld. Naar de moskee ging hij nooit.
Maar in die tijd wist ik daar eigenlijk heel weinig van af. Ik heb mijn kinderen laten besnijden, dat vond ik zelf een goede keuze. Mijn jongste zoontje was een kind met ernstige gedragsstoornissen. Daar had ik ook mijn handen vol aan. Dat was geestelijk en lichamelijk erg zwaar. Ik werkte er nog bij, om mijn kinderen goed te kunnen kleden en voeden.

Ik ben zeven jaar alleen met mijn kinderen gebleven, tot ik een andere man in mijn leven kreeg. Ik ging nooit uit, dronk niet en rookte niet, dus heb ik door een advertentie te plaatsen contact gekregen met deze man. Ik wilde een eerlijke betrouwbare moslimman, die echt aan zijn geloof deed. Daar deed deze man aan. Het eerste jaar ging goed, daarna werd ik gebruikt. Het was hem om een verblijfsvergunning te doen. Daarna is er zoiets vreselijks in mijn leven gebeurd, dat ik niet meer verder wou. Deze pijn en verdriet had ik in al mijn jaren van pijn en eenzaamheid en ellende nooit eerder gevoeld.
De pijn was voor mij ondragelijk geworden. Ik kon met deze pijn nooit meer verder leven.

Ik heb twee maal een zelfmoordpoging gedaan, want ik wou niet meer verder leven. Ik kon dat ook niet meer, zo’n pijn had ik. Ik heb mijn vriendin opgebeld en gezegd wat zij tegen mijn zonen moest zeggen. Ik heb een briefje voor mijn oudste zoon neergelegd en wat spaargeld. Toen heb ik alle pillen die ik kon vinden ingenomen. Later is de politie met mijn zoon naar mijn huis gegaan en hebben ze mij daar bewusteloos gevonden. Ik kwam bij in het ziekenhuis op de eerste hulp. Ik zag daar niemand en ik was heel erg teleurgesteld dat ik nog leefde. Ik ben toen het ziekenhuis uitgelopen, daar stond mijn oudste zoon, die dacht dat ik naar huis mocht (terwijl ik weg was gelopen). Hij zei tegen mij: “Mamma, niet meer doen hè”. Ik zei: “Nee jongen”, maar ik wist dat ik het de volgende dag weer zou doen.

Ik ben naar mijn slaapkamer gegaan en heb de hele nacht liggen denken tot ik op een idee kwam. Mijn vriendin zou komen dus moest ik voor half-tien ’s morgens weg zijn. Mijn zoon was in de badkamer. Ik riep hem en vertelde dat ik even naar de winkel ging. Hij wilde dat niet en wilde mee, maar ik ben snel weggegaan. Ik heb de bus en de trein genomen naar Amsterdam. Het regende maar ik droeg een zonnebril, het was december 2001. Ik ben met enkele honderden guldens op zak naar de junks gegaan. Ik vroeg of zij spullen verkochten waardoor je tijdens je slaap niet meer wakker wordt. Dat heb ik toen gekocht. Eerst wilde ik naar een hotel gaan, maar ik werd achtervolgd. Toen ging ik naar een vriendin, die was niet thuis. Ik heb toen alle pillen ingenomen. Op dat moment belde mijn vriendin. Zij vroeg waar ik was en ik vertelde haar dat ik in Amsterdam was en dat ik weer pillen had ingenomen, omdat ik zo’n pijn en verdriet had.

Mijn ogen waren dik en rood van het huilen, vandaar die zonnebril. “Alsjeblieft, kom naar huis”, zei ze. Maar ik wilde nooit meer naar huis. Mijn zoon wou ook dat ik kwam. Toen besloot ik toch met de trein naar die stad te gaan. Zij zouden mij opwachten op het station. Dat leek mij een goed idee. Als ik in de trein dood zal gaan, zal niemand het merken, want er slapen zoveel mensen in de trein. Maar mijn zoon en mijn vriendin hadden mij zien zitten en uit de trein gehaald. De politie en de ambulance hebben mij toen weer naar hetzelfde ziekenhuis gebracht.

Ik weet alleen nog dat ik weer wakker werd op een kamertje en dat ik huilend tegen een verpleegster zei: “Nu is het weer niet gelukt!” Zij vroeg mij ‘wat’ en heeft een maatschappelijk werkster naar mij toegestuurd. Toen ben ik in een psychiatrisch ziekenhuis terechtgekomen. Ik werd vol gestopt met medicijnen. Er liepen daar erge gekken rond, smerige mensen met hun broek half uit. Ik kreeg wel 10 medicijnen per dag. Na een week kwam daar een Marokkaanse vrouw. Ik raakte al snel met haar bevriend. Ook zij had al verschillende zelfmoordpogingen gedaan. Ik vertelde haar mijn probleem. Zij was meer verhollandst, maar we begrepen elkaar goed.

Via haar schoonzus, een Nederlandse moslima, heb ik gevraagd of ik een imaam kon spreken. Daar had ik zoveel behoefte aan. Die kwam na enkele dagen en hij vertelde mij dingen over de Islam, nadat ik mijn verhaal had verteld. Hij ging ook voor mij uit de Qor-aan lezen. Hij zei tegen mij: “Beloof mij, dat je de goede weg van Allah zal bewandelen en alleen met de goede moslimvrouwen contact zal hebben. Dan komt met de hulp van Allah alles goed. Want Allah heeft jou niet laten sterven. Hij heeft nog plannen met jou, het is jouw tijd nog niet”. Deze woorden deden mij goed: hij vond mij een lieve vrouw met een goed hart.

Ik was bij elkaar zo’n 15 kilo afgevallen, kon haast niet meer lopen, had enkele weken al niet meer gegeten. Ik ben daarna bij mijn vriendin in huis getrokken. Mijn zoon vond dat ook het beste. Ik had iemand nodig die mij verzorgde. Zo ben ik langzaam weer beetje bij beetje gaan eten. Elke dag 5 minuten naar buiten. Toen wilde ik na drie weken toch weer terug naar Amsterdam. Daar had ik kans op een woning. Ik kon tijdelijk in onderhuur bij iemand inwonen. Mijn zoon heeft toen al onze meubels uit ons vorige huis opgehaald. Daar zat ik dan, te zwak om maar iets te ondernemen, geen eigen huis meer, pijn, verdrietig, eenzaam, dakloos, onder de medicijnen.

Ik moest toch boodschappen doen en ik zag een moskee. Het leek alsof iemand mij daar naar binnen duwde. Ik huilde, had nog steeds mijn zonnebril op, het was eind januari 2002. Er kwam een man naar mij toe die vroeg wat ik kwam doen. Ik vertelde hem dat ik zoveel problemen had en dat ik graag met iemand wilde spreken. Ik kreeg de volgende dag een telefoonnummer van een vrouw: Oem Ahmed. Ik ben meteen naar haar toe gegaan. Zij was zo lief, ik kon haar alles vertellen, zei was mijn moeder, mijn zus, mijn vertrouwen. Elke dag belde zij mij, vaak kwam ik bij haar. Zij dwong mij om te eten omdat ik zo mager was. Bij haar ben ik met de medicijnen gestopt. Zij vroeg mij naar de moskee te komen. Zo ben ik moslim geworden, el-hamdoelillah.

Het voelde alsof ik opnieuw geboren was. Zij heeft mij salaat (gebed) geleerd. Snel kreeg ik een leuk huis. Qadr Allah (volgens het lot van God) is Oem Ahmed plotseling overleden. Zij heeft nog net voor haar dood mensen geregeld, die mij konden helpen met verhuizen. Tot op de dag van vandaag mis ik haar. Deze vrouw is een voorbeeld voor anderen. Ik ben Allah zeer dankbaar dat ik haar heb gekend. Het ging heel snel goed met mij, ik ben heel leergierig wat het geloof betreft en ben er ook steeds over aan het lezen. Ik ben gelukkig, ik voel rust in mijn hart, en ik dank Allah dat Hij mij heeft laten leven. Er is een nieuwe wereld voor me open gegaan. De eenzaamheid is weg want ik weet dat Allah achter me staat. De familie die ik altijd zeer gemist heb mis ik niet meer, want ik heb er een nieuwe familie bij gekregen.

Nu ben ik al een tijdje aan het denken wat ik verder met mijn leven wil gaan doen. Voldoende vertrouwen in mannen om nog een keer te trouwen heb ik persoonlijk niet meer. Ik wil iets goeds doen, iets wat ik erg graag wil en iets wat ik als moslimvrouw met mijn hart wil. Ik wil mijn verdere leven besteden aan arme kinderen. Ik wil dolgraag een paar kinderen een gelukkig leven geven, insha-Allah. Hun laten voelen dat ze gewenst zijn, een gezinsleven in een leuk schoon huis: kinderen en baby’s die niet gewenst zijn een toekomst geven, insha-Allah.

Ik ben Allah zeer dankbaar voor de kracht die Hij mij gegeven heeft. Dankzij Hem wil ik weer leven en kan het leven aan. Zelfs het bekeken worden en de rare opmerkingen van Nederlanders onderga ik van achter mijn niqaab met geduld. Ikzelf voel mij niet meer eenzaam, alleen of verdrietig. Ik ben sinds ik moslima geworden ben zekerder en weet dat ik Allah heb; alleen dat geeft mij al rust van binnen.

bron: Marokko.nl
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Goede morgen Maroc..
Wat leuk om je weer te zien.
En wat een prachtig verhaaltje vertel je ons.
Ik ga het uitprinten en vanavond voor dat ik naar bed ga het lezen. Dank je wel.
Ik vind het fijn dat je ons weer gevonden hebt. Hoe gaat het op school? Of zit je niet op school? Ik vermoed niet dat je werkt, want als je om 10 uur naar het forum kan schrijven dan heb je geen werk
Het is ook heerlijk voor alle bezoekers van dit forum dat je er weer bent, want zo kunnen ze kennis maken met een echte Moslim.
Ze kunnen nu zien hoe het brein van een echte moslim werkt. Ik hoop dat je veel briljante bijdragen op dit forum zal leveren lieve Maroc. De lezers van dit forum kunnen veel van je leren. Waarschijnlijk heb je hier niet aan gedacht, maar ook van negatieve en verkeerde informatie kunnen mensen leren. In elke boodschap zit een les. Mensen die jouw bijdragen lezen zullen hoogstwaarschijnlijk denken:…”Oh, zo moet het dus niet, en zo denkt een Moslim. Zo zitten ze dus in elkaar. Oppassen dus”
Ik weet niet of jij je Moslim gemeenschap een dienst doet door op dit forum te schrijven, maar ons ( FFI) bewijs je een grote dienst. Dank je wel.
Oké lieverd. Ik ga maar eens door met mijn werk. We lopen elkaar vast nog wel eens tegen het lijf op dit forum.
Pas goed op je zelf, en als je een bommetje probeert te maken, zorg dan dat er geen ontsteking in zit, want anders kom je in de problemen.
Liefs.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Opnieuw Moslim!

Bericht door Sjeng »

Mijn ouders waren ongelovige mensen. Mijn vader dronk veel en mijn moeder was altijd hysterisch.
Ik denk als deze ouders moslim waren dat moeder nog altijd hysterisch was, en papa nog altijd stiekem aan de drank zat. Dat informatiepuntje "mijn ouders waren ongelovige mensen" voegt daar niks aan toe....
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef:Wat leuk om je weer te zien.
Dank je! ik had jullie wel gemist ik wilde weten hoe het met jullie is gesteld...Zo te zien is alles hier nog steeds hetzelfde. Vind het alleen een beetje saai hiero...dus een beetje gezelligheid mag toch wel...
Ik vind het goed om mee te discussieren maar als jullie weer onvriendelijk en onredelijk gaan opstellen dan ben ik weer weg.
Ariel schreef:En wat een prachtig verhaaltje vertel je ons.
Ik ga het uitprinten en vanavond voor dat ik naar bed ga het lezen. Dank je wel.
Alstublieft..ik hoop dat je een levenservaring rijker geworden bent...negatief of positief maakt me niet uit!
Ariel schreef:Hoe gaat het op school? Of zit je niet op school? Ik vermoed niet dat je werkt, want als je om 10 uur naar het forum kan schrijven dan heb je geen werk.
Je bent wel een lieve vrouw denk ik, alleen vind ik dat je te veel aanneemt. Dat doe je best vaak ook met Islam...
Probeer niet te snel een conclusie te trekken maar denk ruimer...Ik hoef jou niets te leren want jij bent veel ouder dan mij...Ze zeggen één dag ouder dus één dag wijzer..
Dat ik om 10 uur op het forum zit wil niet zeggen dat ik geen werk heb! Dat is een te snelle conclusie...
Maar ik geef jou het voordeel van de twijfel ik loop momenteel stage. Als ik mijn stage afgerond heb dan ben ik klaar met school insha Allah.
Ariel schreef:Het is ook heerlijk voor alle bezoekers van dit forum dat je er weer bent, want zo kunnen ze kennis maken met een echte Moslim.
Ik doe wel mijn best om een echte moslim te zijn..maar dat lukt niet altijd...
Ik heb vier natuurlijke vijanden, te weten: de duivel die in me het slechte mooi laat overkomen en het goede lelijk.
De nefs: dit is (als ik het goed zeg) het slechte in jezelf die maar meer wil en maar rijker en die je alleen aan jezelf laat denken enz. enz. en het maakt niet uit op welke wijze die doelen berijkt worden....
De derde vijand zijn de hormonen (dit hoef ik niet uit te leggen) en de vierde weet ik niet meer (zal het aan de Imam een keer vragen).

Een Echte moslim vecht tegen de duivel om vijf keer per dag te bidden om van mensen te houden ondanks dat ze onvriendelijk zijn enz. enz. ...
Een echte Moslim vecht tegen de nefs (het slechte in zichzelf) om niet arrogant over te komen en om mensen almoezen te geven enz. enz.
Een echte Moslim vecht tegen zijn hormonen om kuis te blijven aan zijn vrouw en om geen gruweldaden te verrichten enz. enz.
Dit gevecht heet de Jihaad....

Ariel schreef:Ze kunnen nu zien hoe het brein van een echte moslim werkt. Ik hoop dat je veel briljante bijdragen op dit forum zal leveren lieve Maroc. De lezers van dit forum kunnen veel van je leren. Waarschijnlijk heb je hier niet aan gedacht, maar ook van negatieve en verkeerde informatie kunnen mensen leren. In elke boodschap zit een les. Mensen die jouw bijdragen lezen zullen hoogstwaarschijnlijk denken:…”Oh, zo moet het dus niet, en zo denkt een Moslim. Zo zitten ze dus in elkaar. Oppassen dus”
Bedankt voor je adviezen lieve Ariel...Grapjurk
Maar een gewaarschuwd mens telt voor...
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Via haar schoonzus, een Nederlandse moslima, heb ik gevraagd of ik een imaam kon spreken. Daar had ik zoveel behoefte aan. Die kwam na enkele dagen en hij vertelde mij dingen over de Islam, nadat ik mijn verhaal had verteld. Hij ging ook voor mij uit de Qor-aan lezen. Hij zei tegen mij: “Beloof mij, dat je de goede weg van Allah zal bewandelen en alleen met de goede moslimvrouwen contact zal hebben. Dan komt met de hulp van Allah alles goed. Want Allah heeft jou niet laten sterven. Hij heeft nog plannen met jou, het is jouw tijd nog niet”. Deze woorden deden mij goed: hij vond mij een lieve vrouw met een goed hart.
Deze vrouw had gewoon behoefte aan geborgenheid, een luisterend oor, aandacht een iemand die haar moed inpraat.
Wat mij betreft chapeau voor de Imam die haar die hoop bracht, daar is niks mis mee. Als een geloof (welke dan ook) een mens hoop biedt en houvast geeft, prima.
Alleen weten we allemaal dat de koran en de islam niet zo vriendelijk zijn naar buitenstaanders toe, dat is het probleem.
Maar voor deze mevrouw ben ik blij dat ze ondanks al die lastige MOSLIMmannen toch nog goed terecht is gekomen.
Alleen jammer dat ze zichzelf zo afzonderd in die Niqaab... dat isolement is nergens voor nodig, want in Nederland gaan man en vrouw gewoon fatsoenlijk met elkaar om (zonder meteen rare gedachten te krijgen waarvan Maroc ons beschuldigt in een andere post).
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef: Een Echte moslim vecht tegen de duivel om vijf keer per dag te bidden om van mensen te houden ondanks dat ze onvriendelijk zijn enz. enz. ...
Maar de moslims zijn zelf onvriendelijk en onverdraagzaam en houden alleen van zichzelf....
Maroc_21 schreef: Een echte Moslim vecht tegen de nefs (het slechte in zichzelf) om niet arrogant over te komen en om mensen almoezen te geven enz. enz.
Nee, geen almoezen geven, feitelijk lekker zelfingenomen egoïsten blijven die arrogant hun negatieve stempel op de maatschappij drukken.
Maroc_21 schreef: Een echte Moslim vecht tegen zijn hormonen om kuis te blijven aan zijn vrouw en om geen gruweldaden te verrichten enz. enz.
Met uitzondering van het feit dat je vrouwen als minder ziet, en zeker de westerse vrouwen als hoer behandelt en vaak leid dit dan tot verkrachting. Ook binnenshuis heeft de vrouw niets te zeggen en is ze maar een sloof. Ach, onze geliefde profeet verkrachte zelfs een kind....
Maroc_21 schreef: Dit gevecht heet de Jihaad....
Je vergeet iets, laffe moordadige terreur acties zijn het voornaamste wat de moslims laten zien van de Jihad....

Maar voor de rest ben je best wel lief hoor, een beetje schijnheilig en huigelachtich hooguit, maar je doet prima werk, door jouw beginnen steeds meer mensen te begrijpen hoe demonisch en verdorven de islam is.....
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Dank je! ik had jullie wel gemist ik wilde weten hoe het met jullie is gesteld...Zo te zien is alles hier nog steeds hetzelfde. Vind het alleen een beetje saai hiero...dus een beetje gezelligheid mag toch wel...
Ik vind het goed om mee te discussieren maar als jullie weer onvriendelijk en onredelijk gaan opstellen dan ben ik weer weg.
Ik ben blij dat jij ons ook zo gemist hebt. Soms is het inderdaad een beetje saai op dit forum, maar dat komt omdat wij te weinig lieve Moslim jongens en meisjes op dit forum zien.
Al die ouwe infidels weten niet hoe ze het gezellig moeten maken Maroc.. En… we zullen je niet onvriendelijk en onredelijk gaan behandelen. Ik niet dus.. Ik ben veel te blij dat ik je weer zie.
Alleen...... wij kunnen jou alleen onze waarheid vertellen. Dat het niet jouw waarheid is, Tja… dat is jammer.. Maar we komen er wel uit

En wat een prachtig verhaaltje vertel je ons.
Ik ga het uitprinten en vanavond voor dat ik naar bed ga het lezen. Dank je wel.

Alstublieft..ik hoop dat je een levenservaring rijker geworden bent...negatief of positief maakt me niet uit!
Ik moet het nog lezen. Voorlopig ga ik niet naar bed…Ik hoop dat ik er wijzer van zal worden, want ik vertelde je al dat men ook uit verkeerde informatie lessen kan trekken

Je bent wel een lieve vrouw denk ik, alleen vind ik dat je te veel aanneemt. Dat doe je best vaak ook met Islam...
Probeer niet te snel een conclusie te trekken maar denk ruimer...Ik hoef jou niets te leren want jij bent veel ouder dan mij...Ze zeggen één dag ouder dus één dag wijzer..
Dat ik om 10 uur op het forum zit wil niet zeggen dat ik geen werk heb! Dat is een te snelle conclusie...
Maar ik geef jou het voordeel van de twijfel ik loop momenteel stage. Als ik mijn stage afgerond heb dan ben ik klaar met school insha Allah
Met wat voor studie ben je bezig Maroc? En in wat voor bedrijf loop je stage? Pas geleden heb ik een poosje leuke moslim jongen mogen begeleiden met zijn stage.
Zonder gekheid. Ik hoop dat het goed met je studie gaat, en dat je straks een leuke baan zult krijgen.


Ik doe wel mijn best om een echte moslim te zijn..maar dat lukt niet altijd...
Ik heb vier natuurlijke vijanden, te weten: de duivel die in me het slechte mooi laat overkomen en het goede lelijk.
De nefs: dit is (als ik het goed zeg) het slechte in jezelf die maar meer wil en maar rijker en die je alleen aan jezelf laat denken enz. enz. en het maakt niet uit op welke wijze die doelen berijkt worden....
De derde vijand zijn de hormonen (dit hoef ik niet uit te leggen) en de vierde weet ik niet meer (zal het aan de Imam een keer vragen).

Een Echte moslim vecht tegen de duivel om vijf keer per dag te bidden om van mensen te houden ondanks dat ze onvriendelijk zijn enz. enz. ...
Een echte Moslim vecht tegen de nefs (het slechte in zichzelf) om niet arrogant over te komen en om mensen almoezen te geven enz. enz.
Een echte Moslim vecht tegen zijn hormonen om kuis te blijven aan zijn vrouw en om geen gruweldaden te verrichten enz. enz.
Dit gevecht heet de Jihaad....
Jammer dat je in duivels gelooft schat. Ik doe dat niet hoewel ik wel gelovig ben. Ik denk dat je vecht met je geweten. Ik weet niet wat je bedoeld met het slechte dat mooi overkomt, maar als jij een mooi ( innerlijk) mens bent, dan weet je als je in je hart kijkt dat wat goed, goed is, en dat wat verkeerd slecht is.
Ik geloof dat jij een goede persoon bent. Dus moet je vanuit je zelf al weten wat goed en slecht is. Daar heb je geen regels voor nodig. Stel dat je wel regels nodig zou hebben dan ben je een onzekere persoon die mensen nodig heeft om te vertellen wat goed of slecht is. Ik weet niet of een volwassen mens die deze richtlijnen nodig heeft een goed mens is.
Ik denk niet dat, dat bij jou het geval is, dus luister naar je innerlijk en doe wat je denkt dat goed is. Natuurlijk mag je fouten maken, want van fouten leer je. God heeft je een vrije wil gegeven en zal je niet straffen als je iets fout doet. We zijn op deze aarde om te ervaren, en als we niet weten wat fout is dan weten we ook niet wat goed is. Je moet de kou leren kennen om de hitte te kunnen ervaren.
Laat die hormonen maar lekker zijn gang gaan jongeman. Niks verkeert mee als je naar je hormonen luistert. Ook hormonen zijn door God gegeven. Jammer dat de Islam zo streng is met zijn verbod om met meisjes uit te gaan. Zolang je niets tegen de zin van een meisje doet, doe je niets verkeerd.. Dat is mijn idee.
Bedankt voor je uitleg Maroc….

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Ha die Maroc,

ik kan niet laten om te reageren en hoop dat je niet beledigt bent.
jij schrijft: probeer niet te snel een conclusie te trekken... denk ruimer.

volgens mij moet jij dat doen, "ruimer denken. dan pas leef je in harmonie met je medemens.
"
jij schrijft: ik doe wel mijn best om een goede moslim te zijn...

ik hoop niet dat je een goede moslim wordt, want dan moet je in naam van die misdadiger (die jullie Allah noemen) gaan moorden. want in de koran staat dat je ongelovigen moet vermoorden.

jij schrijft: natuurlijke vijanden....duivel etc (daar vecht je tegen)

wel nu: die natuurlijke vijanden (duivel) heeft die allah van jouw in je gezet. waarom vecht je ertegen. je doet iets tegen de wil van die allah, want hij weet het beter en heeft die duivel in jouw gezet. het is een zonde om tegen de wil van allah te vechten, jij gaat de hel in. als je die duivel toch hebt verdreven dan heb je een daad van allah met succes ondermijnt of tegengewerkt.
jullie bidden dus vijf keer per dag om die duivel te verdrijven: wel nu: het hele leven lang bidden moslims, maar de duivel wordt niet verdreven. voor jullie een onbegonnen werk. want als de duivel wel verdreven was, is bidden overbodig.
Groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
De waarheid
Berichten: 92
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 3:22 pm

Bericht door De waarheid »

Salaamoe alaykoem maroc,

Met pijn en verdriet heb ik het verhaal gelezen, maar Allah heeft haar standvastig gemaakt in haar dien (geloof).

Dit is ongetwijfeld een test die ze moest doorstaan om uiteindelijk een gelukkig en gezegend leven tegemoet te zien, weet dat elke moslim(a) eens in haar leven getest zal worden.

Allah Subhanahoe wa Ta’ala zegt in de Qor-aan:

”Alif Laam Miem. Dachten de mensen dat zij met rust gelaten
worden, als zij zeggen: ‘Wij geloven,’ en dat zij niet op de
proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen
op de proef gesteld.” [Soerah Al-‘Ankaboet: 1-3]

155. En Wij zullen u een weinig beproeven door vrees, honger, verlies van bezittingen, levens en vruchten; maar verkondig blijde tijdingen aan de geduldigen, "[Soerah Al-Baqarah: 155]


Ibn al-Jowzee rahmatoellahi ‘aleyh zei:
'Als deze doenya (leven) geen station van beproevingen was, dan zou het niet gevuld met ziektes en vuiligheid zijn. Als het leven niet voor ontberingen was, dan zouden de profeten en de vromen het meest comfortabel geleefd hebben.

Nee, Adam ‘aleyhi salaam leed beproeving na beproeving totdat hij de doenya (dit leven) verliet.
Noeh ‘aleyhi salaam huilde 300 jaar.
Ibrahiem (Abraham) ‘aleyhi salaam werd geworpen in een kuil van vuur en werd later verteld zijn zoon te offeren.
Ya'qub (Yakob) ‘aleyhi salaam huilde tot hij blind werd.
Musa (Mozes) ‘aleyhi salaam daagde Fir'auwn (Farao)uit en werd beproefd door zijn mensen.
'Iesa (Jezus) ‘aleyhi salaam had geen voorziening behalve de happen die zijn volgelingen hem van voorzagen.
En Mohammad sallallahoe 'aleyhi wa sallam ontmoete armoede met geduld, zijn oom - een van zijn geliefdste verwanten - werd gedood en verminkt en zijn mensen geloofden niet in hem …. en de lijst van profeten en vromen gaat door en door.’

Weet dat wat ons overkomt gebeurt met de wil van Allah. Het is een
artikel over ons geloof in Qada' & Qadr (het lot) waar wij met de toestemming van Allah tevreden mee zijn, goed of schijnbaar
slecht is allemaal een beproeving van deze doenya (leven). Hoe kunnen
wij veronderstellen niet te zullen worden beproeft, als degenen
die beter waren dan wij leden aan hetgeen ze hebben geleden? Zij
kwamen weg met het genoegen van Allah, Subhanahoe wa Ta'ala.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

De waarheid schreef:Weet dat wat ons overkomt gebeurt met de wil van Allah. Het is een artikel over ons geloof in Qada' & Qadr (het lot) waar wij met de toestemming van Allah tevreden mee zijn, goed of schijnbaar
slecht is allemaal een beproeving van deze doenya (leven). Hoe kunnen
wij veronderstellen niet te zullen worden beproeft, als degenen
die beter waren dan wij leden aan hetgeen ze hebben geleden? Zij
kwamen weg met het genoegen van Allah, Subhanahoe wa Ta'ala.
Assalaam Aleykoum,

Bedankt Broeder/Zuster voor je lieve bijdrage. Moge God je rijkelijk belonen. Ik zal je een geheim vertellem: geloven in het Lot geeft rust en vrede in ons harten. Wanneer je in het Lot gelooft dan heb je vrede met alles wat gebeurt/gaande is. En wanneer je weet dat wenneer een mens het goede wl Allah geeft hem het goede en wanneer iemand het slechte wil Allah geeft hem het slechte. Maar beiden worden beproefd. Zal de gelovige standvastig en geduldig de beproeving verdragen zodat zijn beloning in het paradijs nog groter wordt. En zal de (on)gelovige die het slechte wenste tot bezining komen en het slechte verlaten zodat hij gered zal worden. Uiteindelijk gebeurt alleen datgene wat God al heeft voorgeschreven. En wenneer de mens vertrouwen in Allah legt zal hij vrede en liefde in zijn/haar hart ervaren.

Koran 9:51 Zeg: "Niets kan ons overkomen, behalve hetgeen Allah voor ons heeft verordend. Hij is onze Beschermer. En in Allah zullen de gelovigen hun vertrouwen leggen."

mvg,
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Maroc_21 schreef:En wenneer de mens vertrouwen in Allah legt zal hij vrede en liefde in zijn/haar hart ervaren.
Juist, vandaar dat Allahu Akhbar wordt geroepen wanneer de kop van een ongelovige in Irak rolt, of een vliegtuig in het gebouw vliegt. Of wanneer een moskee wordt opgeblazen in Irak, of wanneer een kind van 13 wordt opgehangen in Iran.

Hoe komt dat Allah jou anders leidt dan die gevaarlijke zotten?

Je bent een goed mens, Maroc. Daarom doe je goede dingen. Daarom ervaar je vrede en liefde in je hart. Dat is bij Christenen of bij Atheïsten ook zo.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie