PvdA onder de bezielde leiding van Attje Kuiken

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Tjonge tjonge. Die meneer Terphuis, die ook illegaal in Nederland verbleef is een doorzetter. Wat hem slinks gelukt is gunt hij ook aan andere illegalen. Ook meneer Terphuis was in Iran niet in gevaar. Maar meneer Terphuis had een oogkwaal, en oogoperaties waren voor zijn ouders onbetaalbaar schrijft hij zelf. Dus dan maar naar een land waar een oogoperatie en een opleiding wel 'betaalbaar' was. En nu wordt hij een PvdA bobo om zoveel mogelijk asielzoejkers binnen te loodsen, want niemand is illegaal.

Afbeelding
Terphuis sluit extra partijcongres niet uit
DEN HAAG -

Sander Terphuis, de initiatiefnemer van een petitie binnen de PvdA tegen het strafbaar stellen van illegaliteit, sluit niet uit dat hij zal proberen voldoende steun te krijgen voor een extra partijcongres over dit onderwerp. Dat zei hij zaterdag in Nieuwsuur.

Hij kreeg eerder op de dag op het partijcongres in Leeuwarden massale steun voor zijn motie om illegaliteit niet strafbaar te stellen. Maar partijleider Diederik Samsom legde de oproep van de partijleden naast zich neer vanwege afspraken met coalitiepartner VVD.

„Maar als het echt zo is dat onze partijleider ons niet serieus neemt, dan hebben we natuurlijk als congres de mogelijkheid om een nieuw congres uit te schrijven en daar stevig met onze partijleider de discussie aan te gaan”, zei Terphuis. Hij wil eerst afwachten wat de PvdA-fractie in de Tweede Kamer besluit, maar als dit tot niets leidt dan „kan dat gebeuren

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2152 ... dA___.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

De gifbeker is nog niet leeg voor Diederik Samson. Er komt een ingelaste politieke ledenraad, want de illegaal zal kost wat kost legaal worden als het aan zijn achterban ligt.
Afbeelding
Ach, ach, wat heb ik gedaan!!!!!
Extra ledenraad PvdA over illegaliteit

Op verzoek van partijleider Diederik Samsom houdt de PvdA op 12 mei een ingelaste politieke ledenraad. Dat maakte de partij zondag bekend. Aanleiding is de discussie in de partij over strafbaarstelling van de illegaliteit.

Op het partijcongres zaterdag in Leeuwarden nam een overweldigende meerderheid een motie aan waarin werd opgeroepen illegaliteit niet strafbaar te stellen. Samsom legde de oproep naast zich neer. Hij wilde niet terugkomen op zijn afspraken hierover met coalitiepartner VVD. De initiatiefnemer van een motie, de voormalige Iraanse vluchteling Sander Terphuis, was daarover zeer teleurgesteld en verklaarde daarop mogelijk steun te gaan zoeken voor een extra partijcongres over dit onderwerp.

Samsom stelt nu in een verklaring: „Het congres heeft gisteren in Leeuwarden een open, oprecht en emotioneel debat gevoerd over de strafbaarstelling van illegaal verblijf. Veel leden hebben de fractie en mij na afloop gevraagd waarom we de motie die door het congres is aangenomen, niet kunnen uitvoeren. Ik heb geconstateerd dat er behoefte is aan meer tijd en ruimte om in gesprek te gaan over deze afweging van de fractie. Ik wil dat op korte termijn doen en verantwoording afleggen aan de leden over deze afweging.”

Terphuis noemt het besluit in een reactie „wijs en verstandig”. Maar tekent er ook direct bij aan dat hij hoopt dat Samsom „wel vatbaar zal zijn voor argumenten”. Volgens hem kregen veel leden door de afwijzing van de motie het gevoel dat ze niet serieus worden genomen. Hij denkt dat zijn voornemen om mogelijk een extra partijcongres af te dwingen heeft bijgedragen aan het besluit van de PvdA-leider om een politieke ledenraad bijeen te roepen. Terphuis heeft sinds zaterdag naar eigen zeggen honderden e-mails ontvangen waarin PvdA-leden hun frustratie en boosheid uiten over het besluit van Samsom om de motie af te wijzen.

Een politieke ledenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de beide Kamerfracties, de delegatie in het Europees Parlement en het partijbestuur over de politieke koers tussen de congressen door. Een advies van de ledenraad geldt als zwaarwegend.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2152 ... eit__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Het rommelt binnen PvdA

Het rommelt binnen de PvdA-fractie. Een groep Kamerleden is verontwaardigd over hoe Diederik Samsom zonder pardon de wens van het partijcongres naast zich neer heeft gelegd. De groep eist dat er opnieuw over het regeerakkoord wordt onderhandeld.

Dat melden bronnen in en rondom de fractie. Het steekt deze parlementariërs dat hun fractievoorzitter niet eens met de VVD probeert te praten over de voorgenomen strafbaarstelling van illegaliteit. Dit terwijl het partijcongres zaterdag met een overgrote meerderheid stelde dat dit kabinetsplan niet door moet gaan.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2152 ... vdA__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Schepsel »

Samsom verdedigt compromis asielbeleid
PvdA-leider Diederik Samsom heeft dinsdagavond ontkend dat de uitkomst van een serie ledenbijeenkomsten en een extra ledenraad over de strafbaarheid van illegaliteit al vaststaat.

''De uitkomst staat nog niet vast. Het is echt een open gesprek'', reageerde hij op vragen op de eerste bijeenkomst in Eindhoven.
Samsom legde ongeveer 100 aanwezige leden wel uit dat het vanwege zijn politieke betrouwbaarheid moeilijk is om weer te gaan onderhandelen met coalitiepartner VVD. ''En het laatste wat dit land kan gebruiken, is een vallende regering of een coalitiecrisis.''

De PvdA-achterban geeft Samsom hiermee het voordeel van de twijfel, aldus de NOS. Er werd tijdens de bijeenkomst schoorvoetend genoegen genomen met het motief van de PvdA-leider.

Motie
Het PvdA-congres steunde eind vorige maand vrijwel unaniem een motie tegen de strafbaarheid van illegaliteit. Samsom legde de oproep van het congres naast zich neer en koos ervoor om zijn afweging tot aan een extra ledenraad, komende zondag, te gaan uitleggen op meerdere bijeenkomsten. Vooruitlopen op eventuele consequenties wilde hij dinsdagavond nog niet.

De PvdA-leider toonde volop begrip voor de emotionele worsteling die veel leden hebben met het idee dat mensen een boete kunnen krijgen omdat ze illegaal in Nederland zijn. ''Het is een lelijke afspraak die niets oplost. Het is symboliek die de VVD belangrijk vindt. Maar wij zorgen dat het leven van vluchtelingen verbetert.''
Hij verdedigde zijn keuze om akkoord te gaan met de totale set afspraken met de VVD over het asielbeleid. Hij bleef daarbij wijzen op het kinderpardon, beperking van vreemdelingdetentie en wijziging van het gevangenisregime.
http://www.nu.nl/politiek/3417021/samso ... eleid.html

''En het laatste wat dit land kan gebruiken, is een vallende regering of een coalitiecrisis.''
Nee lieverd, dat hebben we nodig. En sterker nog, we hebben een *hele vervanging van de politieke gevestigde orde* nodig. Wat is dat me een corrupte totaal vervreemde bende zeg! Kijk, we zouden dan wel weer kunnen stemmen, maar het is steeds dezelfde nepotistische clan, welke naam het ook draagt. Daar vallen ''nieuwere'' partijen dan buiten!

Ik denk dat dat is omdat ze nog nieuw zijn, en het dus niet of minder zo is dat de grootste ellebogenridders en praatjesverkopers vooraan komen te staan. Ik denk dat je in het begin meer kans hebt op ''normale'' mensen op hogere posities, mensen die gewoon hun ideaal hebben, want naar ik weet zijn het in de andere partijen de ellebogenridders en gluiperds die succes krijgen. (dat zien we natuurlijk ook wel in het beleid) Een beetje zoals in een beestenkudde of een roedel, posities zijn bevochten en er is een gevestigde orde die steeds door de sterksten (let wel: Niet de meest capabele dus) vervangen moet worden.

Dus eigenlijk hebben we hoe dan ook pech.
Maar wij zorgen dat het leven van vluchtelingen verbetert.''
Vluchtelingen?! Het ging hier over ILLEGALEN. Dat zijn dus geen vluchtelingen, en ze zo noemen is smerig naar mensen als Dolmatov die voor de verandering dat *wel* zijn en ook nog wat te melden hebben.
Hij bleef daarbij wijzen op het kinderpardon, beperking van vreemdelingdetentie en wijziging van het gevangenisregime.
Ik vraag me steeds meer af wat er toch mankeert aan deze mensen. Echt. Ze denken zeker dat we in Lala-Land wonen.
Afbeelding
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Het ziet er naar uit dat de PvdA zijn zin krijgt. De VVD geeft namelijk toe. Misschien kunnen we vanaf nu maar beter het volledige PvdA program volgen , dan zijn we van al het gezeur af.
Bronnen binnen de VVD onthullen:
Het strafbaar stellen van illegaliteit is bespreekbaar voor de VVD. Mocht PvdA-leider Diederik Samsom dat willen „dan valt erover te praten”, aldus VVD-kringen. „Deze kwestie is ons geen kabinetscrisis waard.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2154 ... aar__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door H.Numan »

Prima toch? Op welke partij denk je dat teleurgestelde VVD stemmers de volgende keer gaan stemmen?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Diederik Samson, positief koppig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Prima toch? Op welke partij denk je dat teleurgestelde VVD stemmers de volgende keer gaan stemmen?
Aiiii! Je hebt zonder meer gelijk wanneer er volgende maand nieuwe verkiezingen komen. Het volk is en blijft echter hardstikke DOM! Volgende maand zal het zich nog wel herinneren. Over een jaar heeft het het alweer vergeten. Aan de andere kant grossiert de VVD zoveel in leugens list en bedrog, zoals ik in mijn hele leven nog niet eerder van de VVD heb meegemaakt, dat het best zou kunnen dat er voortaan weinig van die sterk aftakelende uiterst onbetrouwbare liberale club zal overblijven. Eigen schuld. Dikke bult! De politiek maakt het ons wel erg makkelijk. Waarvoor dank. Stem dus PVV! De partij die het minste liegt.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door H.Numan »

Ben ik niet met je eens Hans. Ik denk als dit jaar verkiezingen komen de VVD weet dat ze een enorm pak slaag gaan krijgen. Alleen als dit kabinet vanaf nu heel hard zou werken aan een gigantische imago verbetering ze -misschien- volgend jaar meer kans hebben. Alleen verwacht ik dat dus niet. Het vorige kabinet was niet zo best, deze keer is het veel en veel erger. Vooral de VVD kant er van. En met name hoe lachebek de minister president zich profileert. Daar maken ze echt geen vrienden mee. Verder helpt de economische situatie niet direct, en de EU al helemaal niet. Rutte kan mogelijk gokken op een onverwachte economische opleving of een ander wonder om hem uit de sores te halen. Is dat beleid of je vastgrijpen aan strohalmen? Ik denk het laatste.

Een kabinet dat bestaat uit twee vrijwel tegengestelde partijen is vragen om problemen, zelfs als we in een periode van super hoog conjunctuur zitten. We zitten nu zo'n beetje in de ergste crisis sinds die van de jaren '30, met een kabinet dat NOG onbekwamer is dan dat destijds. Ik ben bepaald geen voorstander van een kabinet Vleespet, maar zelfs dat lijkt me momenteel een betere oplossing dan de wijze waarop lachebek leiding geeft.

Voor ons is het probleem dat Wilders ofwel genegeerd wordt, ofwel bewust zich op de achtergrond houdt. Wat hoor je over de PVV? Bijna niks. Er speelt meer dan genoeg wat op de PVV agenda zou moeten staan. Omdat je niks over de PVV hoort (ook niet ten kwade) blijft de PVV stabiel, maar krijgen ze er niks bij.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Schepsel »

Ik denk dat de mensen toch echt zo dom zijn. Zie het feit dat de PvdA en de VVD in het kabinet zitten :| Ga eens na:

Mensen worden keer op keer pissig op de PvdA, zou. Waarom? Supergoede partij, hartstikke consequent in hun opvattingen en gedrag! Mensen werden ineens massaal eurosceptisch, nou, daar was het wel te laat voor, he? De PvdA's gedrag ligt perfect in lijn met hun opvattingen en eerdere beleid. Meer islam, meer analfabete immigranten, meer EU, geen aanpak voor corrupte bestuursleden, nepotisme, economisch wanbeleid, niks aan het leger ambtenaren doen, enzovoorts. Past *perfect*. Mensen stemmen daarop en krijgen wat ze kiezen. Wat janken ze nou? Maar zie je? Daar stemmen ze dus op.

Mensen zitten steeds te klagen en te zeuren over de PvdA. Als ik stemmen mag, lees ik altijd partijprogramma's, ook van partijen die geen optie zijn, om iig te weten wat ik niet stem. Ik vraag me af wat die mensen dan dachten toen ze PvdA of VVD stemden. Ik ben namelijk nog geen moment verbaasd geweest over dit kabinet, buiten hun rare beleid (wat in mijn lijn der verwachtingen lag) en hun reputatiebevestigende keuzes.

Dus de mensen weten niet eens wat ze stemmen. Dat denk ik echt. Of dat domheid of luiheid is, of een combinatie, boeit niet eens zo.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef: Dus de mensen weten niet eens wat ze stemmen. Dat denk ik echt. Of dat domheid of luiheid is, of een combinatie, boeit niet eens zo.
Ben ik helemaal met je eens Schepsel. Twee voorbeelden.
Zwager in Friesland stemt PvdA omdat zijn ouders daar vroeger op stemde en van daar blijft hij nu dus voortaan ook PvdA stemmen.
Vraag...Ken je het partij programma van de PvdA, heb je dat wel eens gelezen........Uhhhh...Nee.

Mijn zus stemt CDA omdat ze Christelijk is...Dat is dus de enige reden, en in het vorige kabinet was Jan Kees de Jager zo'n lekker ventje.
Vraag...Ken je het partij programma van het CDA, heb je dat wel eens gelezen........Uhhhh...Nee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door H.Numan »

De laatste verkiezingen waren 'strategisch'. Iedereen wist dat zowel de PVV als de SP kans maakten om in een kabinet te komen. Vandaar dat mensen die dat zeer beslist niet wilden besloten om strategisch te stemmen. Da's gelukt. En wat zijn we blij! :no1:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hond en kat vieren gezamenlijk een politek feest

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Ben ik niet met je eens Hans. Ik denk als dit jaar verkiezingen komen de VVD weet dat ze een enorm pak slaag gaan krijgen. Alleen als dit kabinet vanaf nu heel hard zou werken aan een gigantische imago verbetering ze -misschien- volgend jaar meer kans hebben. Alleen verwacht ik dat dus niet. Het vorige kabinet was niet zo best, deze keer is het veel en veel erger. Vooral de VVD kant er van. En met name hoe lachebek de minister president zich profileert. Daar maken ze echt geen vrienden mee. Verder helpt de economische situatie niet direct, en de EU al helemaal niet. Rutte kan mogelijk gokken op een onverwachte economische opleving of een ander wonder om hem uit de sores te halen. Is dat beleid of je vastgrijpen aan strohalmen? Ik denk het laatste.

Een kabinet dat bestaat uit twee vrijwel tegengestelde partijen is vragen om problemen, zelfs als we in een periode van super hoog conjunctuur zitten. We zitten nu zo'n beetje in de ergste crisis sinds die van de jaren '30, met een kabinet dat NOG onbekwamer is dan dat destijds. Ik ben bepaald geen voorstander van een kabinet Vleespet, maar zelfs dat lijkt me momenteel een betere oplossing dan de wijze waarop lachebek leiding geeft.

Voor ons is het probleem dat Wilders ofwel genegeerd wordt, ofwel bewust zich op de achtergrond houdt. Wat hoor je over de PVV? Bijna niks. Er speelt meer dan genoeg wat op de PVV agenda zou moeten staan. Omdat je niks over de PVV hoort (ook niet ten kwade) blijft de PVV stabiel, maar krijgen ze er niks bij.
De inhoud van je betoog klopt als een zwerende vinger. Je denkt goed na. Dat probeer ik ook steeds. Ik hang meer de gedachte van Schepsel aan dat de kiezer dom stemgedrag vertoont en NIET nadenkt voordat hij zijn kruisje plaatst. Een goed gelovige zal twee kruisjes plaatsen. Eentje in het vakje op het papier en eentje met een slaande beweging voor zijn hoofd.

Dat Wilders zich in de luwte houdt lijkt mij een (zeer) goede tactiek. Laat ze het maar uitvechten en laat ze maar aanrotzooien. En inderdaad die Rutte . . . en dan te bedenken dat ik horendol enthousiast was over die man toen hij zich nog in de oppositie
bevond. Ik moet toch eens af zien te geraken van dat domme naïevisme van mij.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door King George »

Ariel schreef:Tjonge tjonge. Die meneer Terphuis, die ook illegaal in Nederland verbleef is een doorzetter. Wat hem slinks gelukt is gunt hij ook aan andere illegalen. Ook meneer Terphuis was in Iran niet in gevaar. Maar meneer Terphuis had een oogkwaal, en oogoperaties waren voor zijn ouders onbetaalbaar schrijft hij zelf. Dus dan maar naar een land waar een oogoperatie en een opleiding wel 'betaalbaar' was. En nu wordt hij een PvdA bobo om zoveel mogelijk asielzoejkers binnen te loodsen, want niemand is illegaal.

Afbeelding
Spoiler! :
Terphuis sluit extra partijcongres niet uit
DEN HAAG -

Sander Terphuis, de initiatiefnemer van een petitie binnen de PvdA tegen het strafbaar stellen van illegaliteit, sluit niet uit dat hij zal proberen voldoende steun te krijgen voor een extra partijcongres over dit onderwerp. Dat zei hij zaterdag in Nieuwsuur.

Hij kreeg eerder op de dag op het partijcongres in Leeuwarden massale steun voor zijn motie om illegaliteit niet strafbaar te stellen. Maar partijleider Diederik Samsom legde de oproep van de partijleden naast zich neer vanwege afspraken met coalitiepartner VVD.

„Maar als het echt zo is dat onze partijleider ons niet serieus neemt, dan hebben we natuurlijk als congres de mogelijkheid om een nieuw congres uit te schrijven en daar stevig met onze partijleider de discussie aan te gaan”, zei Terphuis. Hij wil eerst afwachten wat de PvdA-fractie in de Tweede Kamer besluit, maar als dit tot niets leidt dan „kan dat gebeuren

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2152 ... dA___.html
Zéér sociaal om al die Nederlandse huishoudens te plunderen door het prijskaartje voor het medisch asiel in de vorm van torenhoge premies en premieverhogingen bij de Nederlandse burgers neer te leggen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door King George »

Ariel schreef:Het ziet er naar uit dat de PvdA zijn zin krijgt. De VVD geeft namelijk toe. Misschien kunnen we vanaf nu maar beter het volledige PvdA program volgen , dan zijn we van al het gezeur af.
Bronnen binnen de VVD onthullen:
Het strafbaar stellen van illegaliteit is bespreekbaar voor de VVD. Mocht PvdA-leider Diederik Samsom dat willen „dan valt erover te praten”, aldus VVD-kringen. „Deze kwestie is ons geen kabinetscrisis waard.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2154 ... aar__.html
Misschien krijgt de VVD er wel voor terug dat staatssecretaris Weekers dan op het pluche mag blijven. Dat het prijskaartje voor het vrije verkeer van uitkerings- en subsidiefraude bij de Nederlandse belastingbetalers wordt neergelegd: Dat moet toch kunnen?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Partij van de illegalen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zo slecht is het al gesteld in ons landje, dat menigeen niet meer weet wat het woord ILLEGAAL inhoudt.

Ach, wanneer 95% van de mensheid dom is, moet je hierover niet verbaasd zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Mahalingam »

Het kleed onder iemand zijn voeten weg trekken.

Samsom zal wel wat afgevloekt hebben. Doet hij zijn stinkende best om het accoord over illegalen te verdedigen tegenover partijgenoten, komt de VVD aanzetten met: 'is niet zo belangrijk'.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Mahalingam »

Het PvdA illegalenbesluit wordt gebracht als een overwinning voor Samsom. En wat houdt het in?
1.Illegaliteit is strafbaar ,maar geen misdrijf. Dus alleen boetes of schoffelen. Geen gevangenhouding.
2.Hulp aan illegalen is niet strafbaar. Daar was iedereen voor nadat Dhr. Godwin van stal was gehaald.
3.Wanneer illegalen niet uitgezet kunnen worden naar hun thuisland, moeten ze de gelegenheid krijgen hier een permanente verblijfstatus te krijgen.
Saboteer je uitzetting en na een tijdje mag je voor altijd hier blijven. Een altijd-prijs beleid noemt men zo iets. (iemand over aanzuigende werking?)

Dus een anti-illegalen wet wordt door de PvdA omgevormd tot een pro-illegalen wet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Hij weet niet van ophouden, onze knuffel iranees met zijn Hollandse naam. Het ware beter geweest als de goeie man zich zo had ingezet in Irak om het regime daar dwars te zitten. Dan had ik respect voor hem gehad.
PvdA'er Terphuis op ramkoers: 'Illegalenwet komt er niet'

Een dag nadat de ledenraad van de PvdA een motie aannam die vrij baan geeft aan de strafbaarstelling van illegaliteit, gooit PvdA-lid Sander Terphuis de kont alweer tegen de krib. De Iraanse vluchteling zegt er alles aan te doen om de illegaliteitswet alsnog te dwarsbomen.

Die wet komt er niet,' zei Terphuis maandag stellig bij het EO-programma Dit is de Dag.

Volgens de aanjager van het verzet tegen de strafbaarstelling van illegaliteit zal de PvdA nooit meewerken aan de wet.
Verzet

De uitspraken zijn opvallend, omdat de PvdA'er vorige week bij Pauw en Witteman nog toegaf dat hij zijn verzet zou staken en met een nieuwe motie zou instemmen waarin de strafbaarstelling niet meer zou worden opgenomen.

Zondag bij de ledenraad van de PvdA werd een motie aangenomen die zich richt op een 'humaner asielbeleid' maar waarin met geen woord wordt gerept over een verandering van de gekozen koers ten opzichte van aanpassing van de Vreemdelingenwet.

Fractieleider Diederik Samsom houdt voet bij stuk en zegt dat het kabinetsplan hoe dan ook doorgaat. Even leek hij 'het probleem Terphuis' te hebben getackeld, maar die inspanning lijkt vergeefs te zijn geweest. De PvdA'er dreigt zelfs de koning aan te schrijven om het kabinet op andere gedachten te brengen. 'Koning Willem-Alexander heeft tijdens zijn inhuldiging gezegd dat hij wil opkomen voor de rechten van alle ingezetenen van Nederland. Daar horen illegalen ook bij,' zegt de rebellerende Terphuis.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1253744W/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

PvdA-fractie verbood Kamerlid Marcouch reis naar Israël

PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch mocht van zijn partij niet naar Israël afreizen om mee te werken aan een televisieprogramma. Ondanks wekenlange voorbereidingen met het Kamerlid moest hij vlak voor vertrek afzeggen.

Hans Knoop, journalist en presentator van het Omroep Max-programma Israël 65 jaar geliefd en gehaat, schrijft dat deze week in zijn column in het Nieuw Israëlitisch Weekblad.
Reis

Bijna zes weken voor de reis had Marcouch de uitnodiging geaccepteerd en er was sindsdien regelmatig contact met de PvdA'er geweest. De programmamakers overlegden met Marcouch wie hij in Israël zou ontmoeten.

Marcouch zei dat hij de reis plotseling moest afzeggen omdat hij de reis niet tijdig had aangemeld bij zijn partij en dat hij volgens de gedragscode van partij geen gratis reizen mag accepteren, schrijft Knoop. Knoop suggereerde nog dat Marcouch de reis zelf zou betalen maar kreeg daar geen reactie op.
Zwarte lijst

'Sindsdien zijn ons uiteraard meer details en achtergronden over de afzegging van Marcouch bekend geworden,' schrijft Knoop. Marcouch zou niet naar Israël mogen omdat het land op de zwarte lijst staat van de PvdA.

Volgens Knoop toont het voorval weer eens aan dat de PvdA 'inzake Israël van geen kant' deugt. In plaats van Ahmed Marcouch kwam acteur Huub Stapel naar Israël.

http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1313758W/
Ja, als je partij voor een groot gedeelte uit Moslims bestaat dan krijg je dit soort zaken. Had hij naar de gazastrook gewild, dan had hij een grote zak met geld mee gekregen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Schepsel »

Wat betekent dat, die geheimzinnige ''zwarte lijst van de PvdA''?

En PvdA'ers die gratis dingen afslaan? [icon_lol.gif] Och och, de selectieve integriteit ^_^
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Waarom de PvdA antisemitisch is
door Joost Niemoller

Afbeelding

PvdA verbreekt historische band met Israël.

Gisteren maakte journalist Hans Knoop in een column in Het Nieuw Israëlietisch Weekblad bekend dat het PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch dat uitgenodigd was voor tv-opnamen in Israël op het laatste moment had moeten afzeggen van de PvdA leiding. De officiële reden was dat het Kamerlid geen gratis reisje van de publieke omroep mocht aannemen. Maar Knoop gelooft daar niks van:

Hij mocht van de fractie niet naar Israël omdat Israël binnen de fractie op de zwarte lijst staat. Als het aan de fractie gelegen zou hebben was Israël inmiddels door sancties getroffen. Dat Marcouch niet zou weten dat hij reizen moest aanmelden binnen de fractie is ongeloofwaardig. Hij heeft dit toch gedaan! Waar het de fractie om ging was zijn bestemming. Evenals Volkskrant-columnist Thomas von der Dunk is men binnen die fractie van oordeel dat Israël tot de schurkenstaten behoort, zij het dat men dat – anders dan Von der Dunk – nog niet hardop durft te roepen om coalitiepartner VVD niet de gordijnen in te jagen.

De PvdA is een lange weg gegaan. Ooit, in de tijd van Den Uyl, en ook langer geleden, in de tijd van Drees, was de PvdA solidair met Israël. Wat natuurlijk ook niet vreemd was, gezien de geschiedenis met de Joden in de Tweede Wereldoorlog. Er waren bovendien ook veel Joodse sociaal democraten, ook in de hoogste functies.

We kunnen er ons nu nog nauwelijks een voorstelling van maken hoe hecht die band was tussen PvdA en Israël. Maar het is allemaal gedocumenteerd:

Drie portretjes stonden er thuis in Amsterdam-Buitenveldert op het bureau van Joop den Uyl: van zijn vrouw, van zijn jongste dochter en van Golda Meir, de vrouw die tussen 1969 en 1974 de minister-president van Israël was. Op een bijeenkomst van de Socialistische Internationale in december 1973 vloog Meir Den Uyl om de hals om hem te bedanken voor de Nederlandse steun tijden de Jom Kippoeroorlog.

De PvdA is steeds meer een moslimpartij geworden, en daar ging een steeds grotere afkeer van Israël mee gepaard.

Een voorbeeld van die uitgesproken Israël-vijandige sfeer bij de PvdA, is dat dit jaar de emeritus hoogleraar Polak, die sympathiek staat tegenover Israël, niet toegelaten werd tot een discussiegroep van de PvdA over het Midden-Oosten. Een open discussie over Israël werd niet langer op prijs gesteld.

Ook uit verslagen van PvdA-bijeenkomsten blijkt dat de PvdA zich steeds meer ontwikkelt tot een anti-Israël-partij. Op de PvdA-site zijn uitgesproken anti-Israël-standpunten te vinden, ondertekend door een grote groep prominente PvdA-ers, met daarin regels als:

Als wij Israël niet durven aanspreken, gegijzeld als we zijn door een historisch schuldgevoel, zijn we ook bezig alle Joden over de hele wereld in dit conflict te gijzelen.

Wie spreekt er nu van ‘gegijzeld door een schuldgevoel’? Dat zijn alleen personen die dat schuldgevoel niet voelen. Dat zijn personen die vinden dat er geen schuld bestaat ten aanzien van de Holocaust.

Wie zo denkt, is een antisemiet. De PvdA is daarom een antisemitische partij. Een partij die Israël op de zwarte lijst heeft gesteld. Die het niet meer kan verdragen dat een PvdA-lid zich in het openbaar, voor de televisie, in het Joodse land bevindt.

Wil de VVD nog wel met zo'n partij regeren? Waarom wel je afschuw uitspreken tegen een partij die moslimkritiek uitoefent en niet tegen een partij die het historische schuldgevoel ten aanzien van de Joden niet meer erkent?

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... mitisch-is
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Veel mensen voelen zich niet meer veilig, en zoeken naar oplossingen zodat ze toch zorgeloos en zonder angst voor Roemeense inbrekers en opgeschoren bontkraagjeugd kunnen wonen. Als je rijk bent, dan is dat geen probleem. Dan koop je een huis in het villapark Ringvaartstaete...
Afbeelding
Je vindt daar prachtige huizen, en jij en je woning worden beschermd door een groot hek om het prachtige park, en voor het hek staan grote stevige mannen die een oogje in het zeil houden zodat niemand ongewenst het park in komt. Er is dus veel aandacht besteed aan veiligheid. Zo is er 24/7 camerabeveiliging, is het villapark enkel bereikbaarbaar voor bewoners en hun gasten en hebben ook de villa’s zelf het Politiekeurmerk.

Mooi dus zou je denken...Maar nee..Mag niet...Er is namelijk één partij die niet van rijke mensen houdt.
PvdA tegen ’elitewijk’

De afgesloten ’elitewijk’ Ringvaartstaete mag er niet komen als het aan de PvdA in Capelle aan den IJssel ligt.

De partij eist van het college van burgemeester en wethouders dat de ontwikkeling van de ’gated community’ aan de ’s-Gravenweg zo spoedig mogelijk wordt stopgezet, omdat het slecht voor Capelle zou zijn. De rijken moeten volgens de partij integreren, net als mensen uit het buitenland.

De bewaakte villawijk werkt naar de mening van de PvdA een tweedeling in de maatschappij ’onnodig’ in de hand. De scheiding tussen groepen inwoners noemt de politici onwenselijk en onacceptabel.

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Dit is de meneer die niet van rijke mensen fratsen houdt, en iedereen zijn eigen Bulgaarse dief toewenst. Dat de PvdA medeverantwoordelijk is voor de algehele verpaupering van de Nederland begrijpt deze meneer blijkbaar nog steeds niet.

De PvdA vindt het trouwens wel heel normaal als de allochtone medemens een eigen wijk krijgt. "Turkoois 100% Zuid" verdient steun en respect in plaats van racistische dreigmails!"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door Mahalingam »

10 kleine negertjes,. Die zaten op een hek,..

De uittocht van vrouwen (zie Desirée Bonis) uit de fractie gaat door onder Samsom.

Afbeelding

Dit is Myrthe Hilkens (34) en als U denk dat ze er ietwat broeds bij ligt: jazeker.
Kort geleden is ze getrouwd (27 juli) .
In de 2-de Kamer liep zij warm voor een verbod op hoerenlopen. Nu is zij weg.
"De manier waarop ik invulling wil geven aan mijn idealen strookt helaas niet met de wijze waarop ik politiek kan bedrijven. Daarom kies ik ervoor om me buiten de Tweede Kamer in te blijven zetten voor maatschappelijk relevante kwesties. Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ik zie in ieder geval af van mijn wachtgeld."
http://www.nu.nl/politiek/3561388/myrth ... actie.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Het PvdA met Diederik Samson als leider.

Bericht door King George »

En waar had zij haar oude baan?


Al met al hebben de met ons belastinggeld vet gespekte falende politici een betere terugkeer- of andere baangarantie dan de gewone, belastingbetalende mensen die gewoon met het versoepelde ontslagrecht gemakkelijker linea recta naar de WW en vervolgens naar de bijstand kunnen worden afgevoerd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie