De feiten over Jezus. De mening hierover.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De feiten over Jezus. De mening hierover.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een merkwaardige serie over vermeende feiten, overgenomen van internet, die uit voornamelijk louter hersenspinsels bestaat die opgebouwd zijn in verschillende delen en fraai aantonen dat niet alleen Einstein (als geleerde) weleens ongelijk had.

Is Jezus God?

Hieronder volgen de eerste twee delen

Deel 1: Een Grote Leraar?
Deel 2: Een Grote Religieuze Leider?


Bijna alle geleerden stellen, dat Jezus in elk geval een grote morele leraar is geweest: zijn briljante inzicht in de menselijke moraliteit wordt zelfs onderkend door aanhangers van andere religies. In zijn boek Jezus van Nazareth schrijft de Joodse geleerde Joseph Klausner “Het wordt algemeen aanvaard .. dat Christus de meest zuivere en sublieme ethiek leerde .. die de morele uitgangspunten en gemeenplaatsen van de wijsten onder de antieken ver in de schaduw stelt.”[1]

Jezus’ Bergrede is wel het meest hoogstaande leerstuk van menselijke ethiek ooit door een individu uitgesproken genoemd. Veel van wat we vandaag verstaan onder ‘gelijke rechten’ is het gevolg van de leer van Jezus. Historicus Will Durant zei van Jezus: “Hij leefde en vocht zonder ophouden voor ‘gelijke rechten’; in onze tijd was hij naar Siberië verbannen. ‘De belangrijkste van u zal uw dienaar zijn’ – dat is de omkering van alle politieke logica, van alle rede.”[2]

Sommigen hebben geprobeerd om Jezus’ zedenleer te scheiden van zijn beweringen over zichzelf, omdat ze ervan uit gingen, dat hij eenvoudig een groot mens was, die grote morele principes verkondigde. Dit was de aanpak van een van de stichters van Amerika:

President Thomas Jefferson, als altijd de Verlichte rationalist, ging zitten aan zijn tafel in het Witte Huis, met twee exemplaren van het Nieuwe Testament, een scherp mesje en een blad papier. Na een paar avonden had hij snel zijn eigen bijbel bij elkaar geplakt. En hij noemde dat dunne boekje: “De filosofie van Jezus van Nazareth.” Nadat hij elke passage had weggesneden, die in de buurt kwamen van Jezus’ goddelijke natuur, had Jefferson een Jezus overgehouden die niets meer of minder was dan een goede, ethische leidsman.[3]

Ironisch genoeg zijn Jefferson’s gedenkwaardige woorden in de Amerikaanse Onafhankelijkheidsverklaring van 1776 gebaseerd op Jezus’ leerstelling, dat iedereen van groot en gelijk belang is voor God, zonder aanzien van sekse, ras of sociale status. Het beroemde document gaat verder: “Wij beschouwen deze waarheden als vanzelfsprekend: dat alle mensen als gelijken worden geschapen, dat zij door hun Schepper met zekere onvervreemdbare rechten zijn begiftigd…”

Maar de vraag die Jefferson niet beantwoordt is: hoe kan Jezus een grote zedenleraar zijn, als hij nota bene gelogen heeft over zijn goddelijkheid? Misschien was hij helemaal niet zo moreel hoogstaand, maar was zijn doel om een grote godsdienst op te zetten. Laten we eens zien, of dat Jezus’ vooraanstaande positie kan verklaren.

Deel 2: Een Grote Religieuze Leider?

Verdient Jezus de titel Grote religieuze leider? Verrassend genoeg heeft Jezus dat zelf nooit beweerd. Hij heeft zich nooit met religieus touwtrekkerij bemoeid of een ambitieus programma opgesteld en zijn bediening vond bijna geheel plaats buiten het religieuze establishment.

We zien opmerkelijke verschillen als we Jezus vergelijken met andere grote religieuze leiders. Ravi Zacharias, die zelf een Hindu-achtergond heeft, maakte een studie van de wereldreligies en ontdekte een fundamenteel verschil tussen Jezus Christus en andere grondlegers van godsdiensten.
“Hoe we ook staan tegenover hun beweringen, onder een ding komen we niet uit. Het zijn allemaal leraren, die wijzen op hun leerstellingen of die een bepaalde levenswijze voordoen. Telkens komt er een instructie naar voren, een manier van leven. Tot Zoroaster zelf wend je je niet; je luistert naar Zoroaster. Buddha verlost niet, maar de Nobele Waarheid onderwijst je. Mohammed verandert jou niet, het is de schoonheid van de Koran die bekoort. Daartegenover staat Jezus, die niet alleen leerde om zijn boodschap uit te dragen. Hijzelf was die boodschap.”[4]

Zacharias’ punt wordt onderbouwd door het grote aantal keren in het Nieuwe Testament, dat de boodschap van Jezus simpelweg luidt: “Kom tot Mij”, of “Volg Mij”, “Gehoorzaam Mij”. Bovendien was Jezus er duidelijk over, dat het zijn primaire taak was om zonden te vergeven, wat alleen God maar kon doen. En bovendien deed Hij dat in eigen naam…

Geen enkele grote religieuze leider heeft ooit beweerd de macht te hebben om zonden te vergeven. Maar dat is niet de enige bewering die Jezus deed, die hem onderscheidt van de anderen. In “The World’s Great Religions” schrijft Huston Smith: “Er zijn maar twee mensen die hun tijdgenoten zo verbaasden dat de vraag die zij opriepen niet was ‘Wie is hij?’ maar ‘Wat is hij?’ Dat waren Jezus en Buddha. De antwoorden die zij beiden gaven zijn precies tegenovergesteld: Buddha zei dat hij een gewoon mens was en geen god – alsof hij de latere pogingen om hem te vergoddelijken voorzag. Jezus, aan de andere kant zei nu juist wel God te zijn.”[5]

- Wordt vervolgd -
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op wo jan 04, 2017 1:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: De feiten over Jezus. Georganiseerd door geleerden.

Bericht door Eliabe »

Voor Hans om over na te denken.
Ja, Jezus is God en Hans van de Mortel is ook God.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat is er mis metr de rede?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Voor Hans om over na te denken.
Ja, Jezus is God en Hans van de Mortel is ook God.
Ja, Jezus is God en Hans van de Mortel is ook God.
Als het aan Eliabe ligt zijn hiermee dus alle problemen opgelost.

Of . . . steekt het toch iets anders in elkaar? Ik weet het niet. Dat zouden we verder an Eliabe moeten vragen. Hij is de man die ons de weg wijst met zijn kennis van wie wel en niet God is.

Wat is er toch mis met de mens? Ben IK eigenlijk nog wel mens? Want ik begin mij hier steeds minder op mijn plaats te voelen. Maar gelukkig heb ik nog Mercator en nog vele anderen. Jammer. Want Eliabe vond ik ook geweldig geschikt voor mij zoals ik met hem mocht praten. (Utrecht)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Wat is er mis metr de rede?

Bericht door Eliabe »

'Hans van de Mortel' schreef:..........van wie wel en niet God is.
Deze gedachten gaan uit van het begrip evolutie en reincarnatie.
We zien, dat al die religies die op aarde zijn, een eigen god hebben gemaakt. Een god aan wie eigenschappen werden/worden toegedicht, die voortkwamen uit eigen gedachtenspinsels. En aangezien deze gedachtenspinsels als waarheid werden/worden aanvaard en in daden werden/worden omgezet, had de éne religie een "betere" god dan de andere, met als gevolg dat uit naam van hun god, vele oorlogen zijn/worden gevoerd. Vele miljoenen en miljoenen mannen, vrouwen en kinderen werden/worden hierbij door de verdoemenis vermoord, of werden opgehangen, verdronken, gestenigd, verbrand, levend begraven, in stukken getrokken, geroosterd, gemarteld en verkracht. De ene religie verdoemde de andere. Het is begrijpelijk dat je kunt zeggen: "de kerken/geloven hebben meer leed aangericht, dan Hitler". Heden ten dage wordt nog vaak aangenomen dat god een man is met een baard, een staf en gezeten aan een grote tafel, en vooral als een god van vreze.

God is vooral voorgesteld als een boeman, waarvoor je grote angst moest hebben.

Zelfs nu nog zijn er richtingen die de uitverkiezing verkondigen. Ben je niet uitverkoren, dan zal je voor eeuwig branden in de buitenste duisternis. Andere richtingen leggen de verantwoordelijkheid bij de mens zelf. Ben je in je leven niet bereid om Christus aan te nemen als jouw middelaar en die voor jouw zonden gestorven is, dan zal je na je dood alsnog de hel betreden.

Vele godsdienstwaanzinnigen en zelfmoorden zijn uit deze verkeerde voorstelling van zaken voortgekomen.

Wat te denken van het feit, dat er heden ten dage in Nederland nog steeds religies zijn, waarbij het geoorloofd schijnt te zijn, dat de man geslachtsgemeenschap heeft met zijn dochter, als zijn eigen vrouw in verwachting is!! God vindt dat goed???!!!

Is het dan zo verwonderlijk dat, nu het geestelijk bewustzijn onder de mensheid toeneemt, de kerken leeg lopen en men met een verdoemende God niets meer te maken wil hebben? De huidige zoekende mens weet gevoelsmatig, dat hetgeen vanaf de kansel wordt gepreekt, niet kan. Dat een God van Liefde niet verdoemen kan, zoals wordt voorgehouden.

Als God één leven zou verdoemen dan stortte de hele schepping in elkaar.

Wat is God wel!!!

Heel simpel: alles wat leeft op aarde en in het ganse heelal, zichtbaar en onzichtbaar.

Om het toe te spitsen op de mens; elk mens is God als ziel, wij zijn het dus zelf. Ooit was de mens in harmonie met God, tot het moment dat hij zichzelf uit de Goddelijke Harmonie stootte. God had daar geen schuld aan, maar de mens zelf. Want..... God is Liefde!!.

Dit houdt in, dat wij alle fouten, die wij gemaakt hebben in al onze vele levens, weer goed moeten, kunnen en mogen maken. Wat de mens ook aan gruwelijkheden heeft begaan. Oók de mens met zijn vele gruweldaden is als ziel een Godheid. Dit is nu Goddelijke rechtvaardigheid. U ziet nu, dat wanneer wij één leven van God verdoemen, dat wij ons zelf verdoemen en dat bestaat niet. Als dit de mensheid door de kerken was voorgehouden en zij de Bijbel niet voor hun eigen macht hadden aangepast en Gods Liefde juist hadden begrepen, dan had de huidige maatschappij er een stuk vrolijker uitgezien. Dan was de mens naar Gods beeld een liefdevol en bewust levend wezen geweest en zou er van zoveel geestelijk lijden geen sprake zijn.
Vertaal ook kerk naar moskee en bijbel naar koran.
Eens zal de Goddelijke geestelijke waarheid door de mens begrepen worden en zijn er geen vragen en waarom's en waarvoor's meer.
Maar gelukkig heb ik nog Mercator en nog vele anderen. Jammer. Want Eliabe vond ik ook geweldig geschikt voor mij zoals ik met hem mocht praten. (Utrecht)
Die snap ik effe niet.
We babbelen heus nog wel een keer verder, maar mijn leven vraagt momenteel meer aandacht op andere punten en ik kan dus regelmatig een tijdje niet aan dit forum deelnemen. Dal leg ik je nog wel onder vier ogen uit.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat is er mis metr de rede?

Bericht door Ariel »

Eliabe schreef:
Wat is God wel!!!

Heel simpel: alles wat leeft op aarde en in het ganse heelal, zichtbaar en onzichtbaar.
Zo zie ik het dus ook Eliabe. Wat wij God noemen is een almacht waar wij allen deel van uit maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De Rattenvanger van Hamelen
Het is een goed traditioneel gebruik om de leider waarvan men in de ban is geraakt blindelings achterna te lopen. Ik denk hierbij aan het effect van De Rattenvanger van Hamelen. Dat effect liet zich zien bij Mozes, Jezus, Lou de Palingboer, Luther en na enig toepassen van geweld bij Mohammed, en noem verder maar op. Ook Stalin oogstte in zijn tijd ongeëvenaarde successen bij van huis uit traditionele onnadenkende achterna lopers. Om over Hitler nog maar te zwijgen. Al die leiders die de wereld wilden verbeteren en aan hun ego wilden vastbinden, waren individuen die konden overtuigen tot in het absurde.

Harry Houdini
We kennen echter ook de uitzondering die de regel bevestigt en die wereldberoemd is geworden, maar desondanks toch niet kon overtuigen, Jezus. Zijn grootse getuigenis deed Jezus toen hij vastgenageld aan het kruis zich bewust was van zijn mislukte missie als gevolg van eigen domheid. Wel origineel. Je moet er maar opkomen. Dit alles ondanks de apotheose van de spectaculaire Houdini act, waarin Jezus na de laatste zucht aan het kruis een paar dagen later weer springlevend voor zijn achterna lopers verscheen. Helaas te laat om het grote publiek nog van inzicht te kunnen laten veranderen en te overtuigen van zijn goddelijke aspiraties. Het grote publiek had sowieso al verstek laten gaan, ervan uitgaande dat de act aan het kruis mislukt was. Een Romeinse soldaat moedigde hem nog aan om van het kruis te komen. Houdini als expert in het zich weten te bevrijden uit onmogelijke situaties was dit zeker gelukt. Menigeen hoorde Jezus nog kreunen: "Vader waarom heeft gij mij verlaten?" Er was dus duidelijk een assistent van Jezus in het spel. Jezus had zijn showpubliek daarover schijnbaar in onwetendheid gelaten. Hoe dan ook, de act van Jezus was een totale mislukking. Vandaar al dat gehoon uit de teleurgestelde menigte.

De hamvraag van Mercator
Stel dat Mercator en Hans toevallig Jezus op hun weg naar de kroeg waren tegengekomen in die tijd. Het voorval zou beslist een hilarische middag zijn ingeslagen met logische vragen aan Jezus die hij uitsluitend met omtrekkende woorden beantwoord zou hebben. Mercator had natuurlijk direct aan Jezus de vraag gesteld: "Hoe moet ik tot God bidden, meester?" Een goede vraag waarop een gepast en nuttig antwoord voor een christen zou kunnen volgen, maar Jezus' Getuigen waren er nauwelijks. Laat staan christenen. Die paar joden moesten helemaal om. Want hoe Jezus hen voorschreef te bidden was tegen alle etiquetten en het zere been van het joodse geloof in. Inderdaad, ketter's dus! Hier toch nog maar even het gebed zoals Jezus zich niet onbetuigd tegenover Mercator uitliet - "Zó zult gij dus bidden: 'Onze Vader, die in de hemel zijt, Uw naam worde geheiligd. Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde, zoals in de hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schuld, zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven. En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade'." (waar is trouwens het woordje Amen gebleven?) Vooral de laatste zin moet duidelijk ingegeven zijn - niet door Jezus - maar veel later vanuit de seksueel donker getinte burelen in Vaticaanstad die vanzelfsprekend het daglicht niet konden verdragen. Want je gaat toch niet tegen God in gedachte of hardop zeggen dat zijn wil op aarde geschiede. En dat dit nota bene precies zo moet gebeuren als in de hemel? Dat hele gebed volgens Jezus is een grote aanklacht tegen het gezonde verstand en volslagen absurd zoals bijna alles van Jezus.

Het gebed tot God de Vader van Jezus is niets anders dan een open deur intrappen met pantoffels.

Ik denk dat wanneer Hans Klok zou beweren dat hij de zoon van God is, meer succes oogst dan Jezus in zijn tijd. Hans Klok trekt sowieso jaar in jaar uit volle zalen. Jezus restte niet anders dan een smadelijke afgang. Mijn advies bij een mogelijke tweede kans voor Jezus, die overigens verdomd lang op zich laat wachten door gebrek aan een vrije wil, inspiratie, overtuigingskracht en gedrevenheid, is: Ga eerst eens alles tot in de puntjes uitwerken en blijf vooral oefenen. Ondanks dat Jezus over het water huppelde, een drie dagen morsdode vent weer springlevend maakte, water in wijn toverde, en dat ook nog eens van een uitzonderlijke kwaliteit, kon dit nauwelijks een jood boeien. Daar had zelfs een programma als De Wereld Draait Door niks aan kunnen veranderen.

Eerlijk gezegd denk ik dat de joden Jezus maar een hele rare kwibus vonden.

Het is zinloos zich tot een godheid te wenden indien u een antwoord wenst. (HvdM) :no1:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:[ Menigeen hoorde Jezus nog kreunen: "Vader waarom heeft gij mij verlaten?"
Mss bedoelde Jezus dat zelfs letterlijk! Hij had met Jozef de timmerman afgesproken dat hij tijdig of op net het laatste moment de Romeinse soldaten een zak zilverlingen zou geven om hem van het kruis te halen. Door een oorzaak die wij nu niet meer kunnen achterhalen was Jozef nergens te bespeuren en kwam zijn zoon ellendig om het leven. Allerlei speculaties zijn mogelijk in deze.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:[- "Zó zult gij dus bidden: 'Onze Vader, die in de hemel zijt, Uw naam worde geheiligd. Uw rijk kome. Uw wil geschiede op aarde, zoals in de hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schuld, zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven. En leid ons niet in bekoring, maar verlos ons van het kwade'.":
Dat gebed is idd door en door absurd. Wat komt dat brood daar ineens te pas? Het zijn wat lukrake en algemene morele adviezen en dan moet er ineens brood gegeten worden ?
Alsof er tussen de Tien Geboden ineens zou staan: gij zult geen rauwe groenten eten. Ik zeg maar wat.

Mijn down to earth visie op Jezus is dat het best een aardige kerel was, wel een beetje verward en onlogisch maar dat er door een reeks misverstanden een enorm gewicht werd gehecht aan zijn woorden en daden. Te vergelijken met rare wolkenformaties waarin miljoenen mensen dan UFO's en buitenaardse wezens zien.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Om over Hitler nog maar te zwijgen.
Met dat verschil dan dat Hitler een man van zijn woord was. De Duitsers wilden Ein Reich, de autobahn, de Volkswagen, een sterke Duitse mark en de Joden eruit en nog wat dingetjes en Hitler kwam zijn beloften na. Iets wat van geen enkele profeet gezegd kan worden !
Met uizondering dan mss van Joseph Smith die zijn Mormoonse volgelingen een goeie baan, een vette bankrekening en een reis naar Europa beloofde en zo gebeurde het ook.

Dat is mijn grootste verbazing bij het verschijnsel religie. Al die "profeten" kletsten een eind raak maar uiteindelijk hadden ze helemaal niets in de aanbieding, je kon hun product niet s kopen! Alsof er een vertegenwoordiger aan de deur komt met een hoop folders en praatjes en als je dan uiteindelijk vraagt wat hij wil verkopen zegt ie dat het over de foldertjes en praatjes zélf gaat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Dat gebed is idd door en door absurd. Wat komt dat brood daar ineens te pas? Het zijn wat lukrake en algemene morele adviezen en dan moet er ineens brood gegeten worden?
Dat is niet zo heel absurd, omdat je van brood moet leven, anders ga je dood van de honger. Brood heeft ook de symbolische betekenis van het woord van God, waar je immers ook van moet leven. Hier het woord 'brood' en 'leven' in het Hebreeuws:

lechem = brood
lechajem = leven

Het hemelse 'brood' werd vergeleken met het manna dat uit de hemel kwam, m.a.w. het woord van God dat op Israël viel. Jezus zou geboren zijn in Bethelehem en die naam betekent letterlijk het 'huis van het brood'.
Namen in de bijbel hebben doorgaans een veelzeggende betekenis. Een duidelijk voorbeeld is de naam van de plaats waar de Heer werd geboren: Bethlehem (= broodhuis). Daarna woonde Hij in Nazareth (=wachtplaats). De hoveling woonde in Kapérnaüm (=dorp van de Trooster).

http://boinnk.nl/blog/tag/broodhuis/
Laatst gewijzigd door Anonymous op zo mar 10, 2013 3:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Dat is niet zo heel absurd, omdat je van brood moet leven, anders ga je dood van de honger. Brood heeft ook de symbolische betekenis van het woord van God, waar je immers ook van moet leven. Hier het woord 'brood' en 'leven' in het Hebreeuws:
Oh, je moet het figuurlijk opvatten, ik had het kunnen denken maar ik denk te eenvoudig, dat overkomt me telkens weer. Dat is toch wel raar: volgens de leer van de Transsubstantiatie worden de hostie en de wijn ook écht vlees en bloed van Christus als de priester ze zegent, dan moet je het ineens NIET meer figuurlijk opvatten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De feiten over Jezus. Georganiseerd door geleerden.

Bericht door Pilgrim »

Dat is heel dwaas van die priester, want je proeft toch wel het verschil tussen wijn en bloed. ;)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De feiten over Jezus. Georganiseerd door geleerden.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Dat is heel dwaas van die priester, want je proeft toch wel het verschil tussen wijn en bloed. ;)
Ja ik kan er mij ook niks bij voorstellen, maar het woord "transsubstantiatie" zegt exact wat het zegt, het is de transformatie van de ene substantie in de andere, dat is dus niet figuurlijk, maar op een rare manier letterlijk op te vatten. Daar zijn ooit verhitte theologische discussies over gevoerd, maar uiteindelijk heeft de visie van die letterlijke transformatie het officieel gehaald. De hostie WORDT ook echt Christus! Dat vindt nog een echo bij de markies de Sade. Als die als atheïst écht s een godslastering wilde doen stopte hij eerst een gewijde hostie in de anus van zijn knecht, dan ne*kte hij dus Jezus himself, dat was het idee.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De feiten over geaccepteerd kannibalisme in de wereld

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Daar zijn ooit verhitte theologische discussies over gevoerd, maar uiteindelijk heeft de visie van die letterlijke transformatie het officieel gehaald. De hostie WORDT ook echt Christus! Dat vindt nog een echo bij de markies de Sade. Als die als atheïst écht s een godslastering wilde doen stopte hij eerst een gewijde hostie in de anus van zijn knecht, dan ne*kte hij dus Jezus himself, dat was het idee.
Het is weer onze absurde wetgeving ten aanzien van godsdienstvrijheid die finaal heeft gefaald zoals gewoonlijk. En dan kan Numan wel schrijven ''zolang ze zich maar aan de wet houden", maar hij dient beter te weten. Want het is toch een lachertje van de eerste orde - en inderdaad - het is afschuwelijk weerzinwekkend beschamend schandalig dat de wetgever op zijn eigen wetten schijt. Want wat in de rooms-katholieke kerk gebeurt heeft alles met kannibalisme te maken. Ohh . . . daar zijn dus die rooms-katholieke klootzakken voor wat de wet betreft van gevrijwaard? icon_silent.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door Ozes »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Om over Hitler nog maar te zwijgen.
Met dat verschil dan dat Hitler een man van zijn woord was. De Duitsers wilden Ein Reich, de autobahn, de Volkswagen, een sterke Duitse mark en de Joden eruit en nog wat dingetjes en Hitler kwam zijn beloften na. Iets wat van geen enkele profeet gezegd kan worden !
Met uizondering dan mss van Joseph Smith die zijn Mormoonse volgelingen een goeie baan, een vette bankrekening en een reis naar Europa beloofde en zo gebeurde het ook.

Dat is mijn grootste verbazing bij het verschijnsel religie. Al die "profeten" kletsten een eind raak maar uiteindelijk hadden ze helemaal niets in de aanbieding, je kon hun product niet s kopen! Alsof er een vertegenwoordiger aan de deur komt met een hoop folders en praatjes en als je dan uiteindelijk vraagt wat hij wil verkopen zegt ie dat het over de foldertjes en praatjes zélf gaat.
Het Christendom heeft ons een humane en vreedzame samenleving geboden, waar waarheid en eerlijkheid belangrijke waarden zijn. Tevens is de Christelijke geest en dan voornamelijk de protestantste de reden waarom protestantse landen wereldwijd superieur zijn. Wat men niet graag wilt begrijpen is dat atheisme niet het gepropageerde pad naar verlichting welke Marx aanbood, het is een pad naar meer valkuilen dan welk geloof dan ook aangezien er geen enkele funderingen zijn. Nu domineert marxisme de atheistische wereld, en als dat ooit verslagen zou worden dan is er weer elke andere denkbare ideologie die het atheisme zal vertegenwoordigen.

Als ik kijk naar wat de atheïstische wereld van vandaag, dus het feit dat atheïsten de grootste invloed op de samenleving uitoefenen, lachwekkend, ware het niet triest. De economie en soevereiniteit word weggegooid, onderwijs is dankzij atheïstisch links (atheïstisch rechts is wat?) vernield, zelfmoorden en psychische problemen zijn hoger dan ooit, men verraad het eigen land waar je bij staat, criminelen krijgen bijna een klopje op de schouders voor hun misdaden, een samenleving waar iedereen te bang is om anderen voor elkaar het hoofd te stoten, de derde tot de helft van kinderen komt uit een gebroken gezin, en ga zo maar door. Het trieste is dat dit alles een feit is terwijl we economisch toch zeer sterk zouden kunnen staan dankzij de "idiote"christenen die deze maatschappij hebben opgebouwd.

Ik heb nog niets gezien waardoor ik onder de indruk zou moeten zijn van het atheïsme. In het Christelijke Arizona heeft een vrouw nu 12 weken de tijd om te beslissen of ze haar kind wilt vermoorden, in Nederland is dat nog 24 weken. Wat een overwinning voor het atheïsme :emm2:
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Het Christendom heeft ons een humane en vreedzame samenleving geboden,
Je moet maar durven. Ik kan je hierin nog wel enigszins tegemoet komen door vast te stellen dat er in de bijbel inderdaad zaken staan die ertoe aanmoedigen om op een nette manier met je medemens samen te leven. Maar het is wat dat aangaat niet alles goud wat er blinkt.
Ozes schreef:waar waarheid en eerlijkheid belangrijke waarden zijn.
Daar waar het gaat om de erkenning dat het hele christelijke godsbeeld eigenlijk nergens op slaat zijn christenen in mijn beleving allesbehalve eerlijk, zelfs niet eerlijk naar zichzelf toe en daarbij sluiten christenen in mijn beleving tevens de ogen voor de waarheid.
Ozes schreef:Tevens is de Christelijke geest en dan voornamelijk de protestantste de reden waarom protestantse landen wereldwijd superieur zijn.
Als we de wetenschap aan priesters en dominees hadden overgelaten, dan zou er van die superioriteit weinig terecht gekomen zijn. De steeds sterker gegroeide subcultuur waarin een wetenschappelijke gesteldheid de boventoon voert vormt het fundament voor de superioriteit van het Westen. Dat het juist deze subcultuur is blijkt ook uit het succes van deze subcultuur in niet-christelijke werelddelen, zoals blijkt uit de opkomst van ZuidOost-Azië, waar de subcultuur van wetenschappelijke gesteldheid inmiddels ook stevig postgevat heeft.

Sinds de opkomst van het protestantisme is deze subcultuur sterk in kracht gegroeid, vooral ook omdat, wegens de opkomst van het protestantisme, de christelijke wereld ernstig verdeeld raakte en daarmee verzwakte, waardoor er meer ruimte kwam voor deze subcultuur. In dat opzicht is er veel te danken aan de opkomst van het protestantisme. Overigens zie je wel vaker in de geschiedenis een spurt voorwaarts daar waar er rebellie ontstaat tegen oude obscurantistische regimes. De vrijheidsstrijd van de Amerikanen om onder het juk van de Engelse overheersing vandaan te komen is daar een voorbeeld van.
Ozes schreef:Wat men niet graag wilt begrijpen is dat atheisme niet het gepropageerde pad naar verlichting welke Marx aanbood, het is een pad naar meer valkuilen dan welk geloof dan ook aangezien er geen enkele funderingen zijn. Nu domineert marxisme de atheistische wereld, en als dat ooit verslagen zou worden dan is er weer elke andere denkbare ideologie die het atheisme zal vertegenwoordigen.
Het lijkt erop dat je meent dat er uit atheïsme nooit iets goeds voort kàn komen. Atheïsme is geen geloof. Het is, voor zover van toepassing, slechts de erkenning van de onhoudbaarheid van allerlei godsvoorstellingen. Atheïsme kent inderdaad geen dictaten waaraan mensen zich (denken te) kunnen vastklampen. Dat betekent geen genoegen nemen met schijnzekerheden en niet rekenen op schijngaranties. Atheïsme is geen garantie voor voorspoed en atheïsme is ook geen garantie voor tegenspoed.

Het is een dwaling om te denken te kunnen concluderen dat atheïsme iets verwerpelijks en iets fouts is gebaseerd op de constatering dat bepaalde verwerpelijke ideologieën atheïsme mede in hun vaandel dragen en/of droegen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Godsdienstwaanzinoloog met kritisch gezond verstand.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef:
Ik heb nog niets gezien waardoor ik onder de indruk zou moeten zijn van het atheïsme.
Geen mens die jou geprobeerd heeft die indruk aan te smeren. Dat kan van al dat religieuze aansmeerbeleid bepaald niet gezegd worden.
In het Christelijke Arizona heeft een vrouw nu 12 weken de tijd om te beslissen of ze haar kind wilt vermoorden, in Nederland is dat nog 24 weken. Wat een overwinning voor het atheïsme :emm2:
Wat heeft dat nu in godsnaam met atheïsme uitstaande? Voor een overwinning is strijd nodig. Oorlog bijvoorbeeld. Ik wil de statistieken niet doorslaggevend laten zijn, wel het gezonde verstand, ondanks dat het een het ander niet uitsluit. Daarbij is de rol van de moordende christenheid een hele grote. Die kruistochten kwamen ons goed uit. Alhoewel, de meute moslims heeft dat nog altijd niet goed religieus kunnen verwerken. Wel de christenen. En dat is dan weer een pluspunt. Moderne christenen zijn blijkbaar meer vergevingsgezind dan heidense moslims. En verder vind ik dat een vrouw baas moet zijn in eigen buik. Zolang dat kind zijn mond niet kan opendoen om te protesteren en zich zijn vermoord zijn niet kan herinneren, is er niks aan de hand. Stel nu dat ik helemaal niet geboren wilde worden, wat moet ik dan? Mijn ouders soms vermoorden?

Je lult uit je nek. Of het is een bepaalde inprenting. Ik zal jou wat anders vertellen. Misschien moet je maar eens de bijbel onder handen nemen. Dan kun je lezen over die verschrikkelijke kinder moordenaar. En hoe heette die misdadiger ook al weer? Wat dacht je wat, meneer de omgekeerde Gutmensch filosoof? Die heette Jehovah, de enige echte vader van het kindeke Jezus. En dan te bedenken dat het stel, bestaande uit Maria, Jozef en baby Jezus een keurig gezinnetje was. Dus niet. Want Maria moet blijkbaar door die meneer Jehovah bevrucht zijn. Of hij het lekker vond weten we niet. Ik ga er van uit dat Maria in haar droom verkracht is geworden, maar dat men daar verder geen ruchtbaarheid aan wilde geven.

Maar hoe zit het nou met dat kindervermoordspel van God? O ja, God is eigenlijk een psychopaat. Dat weet ik, maar jij nog niet. Straks dus wel. God had de eigenaardige moord gewoonte om steeds maar weer alle eerstgeborenen om te brengen.

God vermoordde kinderen, niet na 12 weken. Niet na 24 weken.
Nee, na 40 weken!


Slaap zacht, meneer de omgekeerde Gutmensch filosoof!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De feiten over Jezus. Georganiseerd door geleerden.

Bericht door Ozes »

Denk niet dat het nut heeft hierop te reageren, om te claimen dat atheïsten niet en masse hun nieuw gevonden religie proberen te promoten is natuurlijk onzin. Belabberde polemieken van Richard Hawkins zijn zeer populair en de clichés heb ik uit de mond van talloze atheisten aan moeten horen die mij vertelde hoe verlicht ze wel niet zijn.

Fijn dat jij vind dat een "baas vrouw moet zijn in eigen buik", een bekende atheist-feministische slogan. Ik vind dat als je met iemand naar bed gaat dat je da na 20 weken niet een levende baby fragmenteerd en bruut vernietigd, want abortus is niet iets wat er rustig aan toe gaat. Als dieren zo zouden worden gedood zou greenpeace overal staan huilen. Ik vind het zelf ziek om na 20 of 24 weken nog eens te bedenken dat je de baby toch niet wilt, en deze dan laat vermalen tot een bloedig pulpje.

Zielig dat atheisten altijd alles op het conto van het christendom willen schuiven maar zelf de genocides in de naam van atheisme ontkennen, zelfs de VN ontkent de genocides gepleegd door de communisten, toevallig niet.

Dat is ook eigenlijk het prototype van de moderne atheïst, of zelfs de moderne mens, laf, wars van verantwoordelijkheid en extreem hypocriet, vandaar het succes van politieke correctheid.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De feiten over Jezus. Georganiseerd door geleerden.

Bericht door Schepsel »

Als dieren zo zouden worden gedood zou greenpeace overal staan huilen.
Nee hoor, kuikens worden bijv o.a. bij bewustzijn in stukjes gehakt door een machine. Dat is omdat noch de eier- noch de vleesindustrie wat kunnen met haantjes. Of ze worden verdronken, of vergast (wat heel lang duurt). Bij veel dieren die geslacht worden is de verdoving sowieso niet afdoende omdat ze geen geld willen uitgeven. Maar tot dusver mag dat gewoon!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De feiten over Jezus. Over het leven en 'geloofwaardige' onz

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ozes schreef: Belabberde polemieken van Richard Hawkins zijn zeer populair en de clichés heb ik uit de mond van talloze atheisten aan moeten horen die mij vertelde hoe verlicht ze wel niet zijn.
Richard Hawkins is een prima vent die constant gelijk heeft voor wat betreft zijn kritiek op religie. Dat hij een overtuigd evolutie aanhanger is moet hij weten. Ik ben het in ieder geval niet. In zijn meest bekende boek staat een heel klein kort regeltje waarin hij aangeeft dat hij het ook niet weet. Niet letterlijk, want je ondergraaft je eigen evolutie overtuiging natuurlijk niet, om het kind vervolgens met het badwater weg te gooien. In feite zegt Richard dat hij ook niet weet hoe het allereerste leven precies ontstaan is. En dat moet iedere boerenlul toch kunnen begrijpen. Maar tsja . . . het geloof, he? De een gelooft in God, de andere wijst hem af en gelooft in Darwin. Bijna niemand kan blijkbaar zonder geloof. Zelfs Dwakins niet. Nou ik toevallig wel.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op ma mar 11, 2013 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door mercator »

Ozes schreef:[ De economie en soevereiniteit word weggegooid, onderwijs is dankzij atheïstisch links (atheïstisch rechts is wat?) vernield, zelfmoorden en psychische problemen zijn hoger dan ooit, men verraad het eigen land waar je bij staat, criminelen krijgen bijna een klopje op de schouders voor hun misdaden, een samenleving waar iedereen te bang is om anderen voor elkaar het hoofd te stoten, de derde tot de helft van kinderen komt uit een gebroken gezin, en ga zo maar door. Het trieste is dat dit alles een feit is terwijl we economisch toch zeer sterk zouden kunnen staan dankzij de "idiote"christenen die deze maatschappij hebben opgebouwd.
...maar veel van die problemen die je nu opnoemt worden juist verheerlijkt in CHRISTELIJKE middens. Wie zich hier "katholiek" noemt haast zich erbij om te vertellen maar ik vind de Paus in Rome maar een ouwe achterhaalde zak hoor! En de paus zélf werpt zich in het stof voor de moslims! Als het Christendom ooit al een gunstige invloed heeft uitgeoefend-wat ik niet geloof, het goede in het chrsitendom is het doorleven van de antieke beschaving erin-, ligt dat minstens al 100 jaar in het verleden. OIn Afrika worden de Christenen met bosjes vermoord en wat doen de Chrsitenen hier? Ze zamelen geld in om moskeeën te bouwen ! Met dat soort Chrsitendom komen we geen stap vooruit, dat zie jij toch ook Ozes. Het huidige Christendom is ook helemaal aangetast door het Marxisme.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Van dorpsprediker tot grote stadsprediker

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik laat hier graag een zeer bekende geestelijke aan het woord die vast meer dan ik weet te vertellen over Jezus en zijn al of niet met succes behaalde doelstellingen.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De feiten over Jezus. Georganiseerd door geleerden.

Bericht door mercator »

Grappig, maar als Atkinson een vent is brengt hij nu ook zo een verhaaltje over Mohammed en zijn gezellen die vol devotie de urine en het zweet dronken van de Profeet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jezus was lief. Mohammed een regelrech oorlogsmisdadiger

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Grappig, maar als Atkinson een vent is brengt hij nu ook zo een verhaaltje over Mohammed en zijn gezellen die vol devotie de urine en het zweet dronken van de Profeet.
Klopt! Maar wij hier op FFI weten maar al tegader hoe dat zo gekomen is. Ons streven moet dan ook zijn, net zolang door te gaan met het keihard bekritiseren van de islam en onze lafhartige verraderlijke politici met hun in de weg van onze kennisbeschaving lopende meelopers.

Ik zou zo graag willen zien dat er een onderlinge afspraak gemaakt kan worden tussen alle cabaretiers in de wereld en de media om op een bepaald afgesproken tijdstip wereldwijd een media offensief te beginnen tegen islam en zijn met een kwade geest voort kwakkelende meelopers die zijn weerga niet kent in de geschiedenis van het vrij gesproken woord.

Kunnen wij ons dat voorstellen? Wereldwijd spotprenten, video's, sketches van links en rechts afgevuurd op die walgelijke onze kennisbeschaving vervuilende islam en VOORAL gericht op die smerige Arabische conglomeraten in de woestijn? Kunnen wij ons dat voorstellen?

Extra veel spotprenten over die historische schizofrene woestijnlul en roverhoofdman sadist Mohammed zullen een definitief einde maken aan de onderdrukking door islam van onze vrijheidslievende democratische kennisbeschaving die gevrijwaard hoort te zijn van primitieve heidense woestijn razernij en de daaraan gekoppelde godsdienstwaanzin.

Ik mag dan misschien een kankerpit zijn. Maar ik kanker tenminste tegen intolerantie. Intolerantie tegen mensen die zelf hun eigen geluk willen bepalen en niets tegen de wil van een ander doen (homo, lesbisch, atheïst, christen, jood, boeddhist, sp, communist, pedofiel, en ga zo maar door. (Ze behoren allen tot mijn kennissenkring. Met uitzondering van lesbisch.).

Over pedofilie bestaan grote misverstanden. Een volwassene kan best 'geilen' op kleine kinderen en daar (overdreven) heel lief en aardig voor ze zijn. Kinderen stellen dat ook vaak op prijs. Maar . . . er zijn ook veel zieken in de geest. En dat is een ander verhaal dat we weleens willen verwarren met het niks mis mee verhaal.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Godsdienstwaanzinoloog aan het verstandige woord

Bericht door Ozes »

mercator schreef:
Ozes schreef:[ De economie en soevereiniteit word weggegooid, onderwijs is dankzij atheïstisch links (atheïstisch rechts is wat?) vernield, zelfmoorden en psychische problemen zijn hoger dan ooit, men verraad het eigen land waar je bij staat, criminelen krijgen bijna een klopje op de schouders voor hun misdaden, een samenleving waar iedereen te bang is om anderen voor elkaar het hoofd te stoten, de derde tot de helft van kinderen komt uit een gebroken gezin, en ga zo maar door. Het trieste is dat dit alles een feit is terwijl we economisch toch zeer sterk zouden kunnen staan dankzij de "idiote"christenen die deze maatschappij hebben opgebouwd.
...maar veel van die problemen die je nu opnoemt worden juist verheerlijkt in CHRISTELIJKE middens. Wie zich hier "katholiek" noemt haast zich erbij om te vertellen maar ik vind de Paus in Rome maar een ouwe achterhaalde zak hoor! En de paus zélf werpt zich in het stof voor de moslims! Als het Christendom ooit al een gunstige invloed heeft uitgeoefend-wat ik niet geloof, het goede in het chrsitendom is het doorleven van de antieke beschaving erin-, ligt dat minstens al 100 jaar in het verleden. OIn Afrika worden de Christenen met bosjes vermoord en wat doen de Chrsitenen hier? Ze zamelen geld in om moskeeën te bouwen ! Met dat soort Chrsitendom komen we geen stap vooruit, dat zie jij toch ook Ozes. Het huidige Christendom is ook helemaal aangetast door het Marxisme.
Hier heb je helemaal gelijk in. Ik heb wel een kleine hoop dat drie componenten die ik zo noem, tot een kleine en politiek relevante(voor onze doelstelling) revival kan zorgen. Die drie componenten zijn dan de overduidelijke corruptie van het Christendom die je hierboven opmerkt, de leegloop van de kerken en de statistieken die aangeven dat het aantal mensen dat zich spiritueel noemt, of gelooft dat er iets is in statistieken veel hoger zijn dan het aantal gerapporteerde kerkgangers. Mijn visie is dus net zoiets als wat Jeremiah Wright en talloze anderen in Amerika doen voor het marxisme en zwarte racisme, maar dan voor het patriottisme en dan uiteraard iets wat eerlijk en niet gecorrumpeerd is.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie