De bananenrepubliek der Nederlanden

Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

1600 kilo coke en wat doet de politie? Zonder opdracht die kilo's vernietigen, zeggen ze. In ieder geval is zeker dat het spul verdwenen is. Als je het spul vernietigt dan is het verdwenen. Maar de logica werkt niet andersom.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Schepsel »

Edwin de Roy van Zuydewijn wil rehabilitatie
Edwin de Roy van Zuydewijn wil gerehabiliteerd worden. Eerder deze week kwamen er geluiden naar boven dat De Roy van Zuydewijn bewust is tegengewerkt door leden van de regering en het Koninklijk Huis.

"Ik ben verheugd dat mensen nu eindelijk de waarheid spreken," vertelt hij in een interview met The Post Online.
Frits Wester onthulde vrijdag in NRC Handelsblad dat een oud-minister stelt dat Edwin de Roy van Zuydewijn 'gepiepeld' wordt door de overheid én het Koninklijk Huis.

Diezelfde week vertelde oud-Volkskrant hoofdredacteur en burgemeester Pieter Broertjes dat prins Bernhard De Roy van Zuydewijn ‘onschadelijk’ ging maken.
Eerder deze week stelde de SP al kamervragen vanwege de uitspraken van Broertjes.

Bevestiging
De Roy van Zuydewijn ziet hierin bevestiging van wat hij al lang dacht: "Ik heb nu eindelijk bevestigd gezien wat voor Margarita, mijn raadsmannen en mij al lang duidelijk was. Het had ook al lang voor het parlement en de media duidelijk moeten zijn. Iedereen heeft het gedraai en gejok van de regering live kunnen waarnemen."

Volgens het voormalig lid van de koninklijke familie is hij niet op zoek naar wraak, maar op zoek naar rehabilitatie. Eerder sprak de nationale ombudsman Alex Brenninkmeijer zich al uit in het voordeel van De Roy van Zuydewijn.

Margarita
Edwin de Roy van Zuydewijn was getrouwd met prinses Margarita. Hij kwam onder andere in opspraak toen hij beweerde dat de koninklijke familie hem zou hebben afgeluisterd. De zaak escaleerde toen de echtelieden in maart 2003 in het blad HP/De Tijd uit de doeken deden wat hen door het koningshuis zou zijn aangedaan.

In dat jaar (2003) werd bekend dat de toenmalig directeur van het Kabinet der Koningin Felix Rhodius de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) opdracht had gegeven de gangen van De Roy van Zuydewijn na te gaan. Dit werd later toegegeven door premier Jan Peter Balkenende. In 2008 scheidde hij van Margarita.
http://www.nu.nl/politiek/3409629/edwin ... tatie.html

Zo zijn er meer voorbeelden van mensen die het waagden de bloedhonden annex de overheid te wekken :x Neem Willem Oltmans, die waxinelichthoudergooier, Demmink over wie je niks mag zeggen....
Afbeelding

je zou toch al een paranoide stuip krijgen van die gluipkop? Ok, dat kan ie niet helpen! Maar het past wel. Ik ben benieuwd of de nieuwe koning (en ik ben GEEN onderdaan) zijn familietraditie waarmaakt. Ik heb een compleet geschifte buurvrouw, maar ik denk dat ik liever ruzie heb met dat mens dan met de staat/koningshuis, die maakt je hele leven kapot.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Ozes »

Van die congresleden is alleen Steve Cohen een Democrat.
Ik gebruik het engelse woord omdat ik die partij niet als democratisch ervaar.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

We go bananas

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik zie het het verschil niet tussen het negatieve opplak gehalte van Demmink en Hirsch Ballin. En zo kan ik nog uuuuuuuuren doorgaan. icon_shh.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Afbeelding
Op Twitter verschenen zondagavond snel foto's van de neergeschoten Wiels.

Politicus Curaçao doodgeschoten

WILLEMSTAD - Op Curaçao is zondagavond de politicus Helmin Wiels doodgeschoten. Dat hebben de autoriteiten op het eiland bevestigd. De 54-jarige Wiels, strijder voor onafhankelijkheid van Curaçao, leidde de grootste regeringspartij op het eiland, Pueblo Soberano.


Wiels werd door twee mannen beschoten toen hij vis ging kopen op het strand van de wijk Marie Pampoen. Drie daders reden in een goudkleurige auto het strand op. Twee mannen stapten uit en vuurden 5 of 6 schoten af op Wiels. Daarna reden ze weg. De chauffeur bleef in de auto.

Minister van Justitie Nelson Navarro zei zondagavond dat Wiels bedreigd werd en sinds enige tijd onder beveiliging stond. Wiels had zondag zelf besloten de straat op te gaan zonder beveiligers, aldus Navarro, die naar aanleiding van de moord de beveiliging op de ministers per direct liet verscherpen. Navarro noemde de daad verwerpelijk. „We kunnen van mening verschillen. Maar politieke moord is op Curaçao ongekend. We nemen alle maatregelen om de zaak op te lossen.” Minister-president Daniel Hodge vroeg de bevolking zondagavond het hoofd koel te houden. „We zijn een volk. We hebben capabele mensen die de zaak onderzoeken.”

Wiels wist de afgelopen 9 jaar als leider van de partij Pueblo Soberano (Souverein Volk) door middel van een dagelijks radioprogramma en vele optredens in de media veel mensen aan te spreken.Tegelijkertijd was hij controversieel en had hij een groot aantal tegenstanders. In 2010 vormde Wiels met de partij van Gerrit Schotte (MFK) en de MAN een regering. Na de verkiezingen van oktober 2012 vormde Wiels, met zijn partij Pueblo Soberano een regering zonder Schotte.

De onafhankelijkheid van Curaçao stond in Wiels' partij altijd hoog op de agenda. Sinds zijn deelname aan regeringen in 2010 is dat onderwerp naar de achtergrond geraakt. Wiels stelde dat hij de situatie op Curaçao eerst wilde verbeteren, om daarna aan onafhankelijkheid te denken.

Tijdens de verkiezingen van vorig jaar beledigde Wiels volgens politieke tegenstanders Nederland, vrouwen en de rooms-katholieke kerk. In maart van dit jaar toonde de PVV zich verontwaardigd over een uitspraak die Wiels een jaar eerder zou hebben gedaan. Hij zou hardop hebben gezegd dat hij lijkzakken voorziet voor Nederlanders. Later sprak hij tegen dat hij dat zou hebben gezegd: „Ik ben niet gek.”


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Het was de afgelopen dagen mooi weer en dat merkte de horeca in Maastricht.
Alsof het zwaluwen waren, de buitenlandse wietkopers waren weer terug en gingen op de terrasjes massaal aan de frisdrank, de wiet en de vette of zoete hap.
Helaas voor eventjes. De politie overviel de coffeeshops dus nu hebben de straatdealers weer inkomen. Die stonden dan ook demonstratief te juichen en te klappen toen de politie maatregelen nam tegen de shops.
Uitgelaten criminele straatdealers zijn maandagavond van coffeeshop naar coffeeshop in Maastricht getrokken om daar hun blijdschap te laten blijken over het ingrijpen door de politie bij coffeeshop Mississippi. "Ze staken hun handen de lucht in en reden juichend langs," zei voorzitter Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops in Maastricht (VOCM) maandagavond.

De straatdealers hadden zich zondag en maandag niet laten zien toen de coffeeshops wiet aan buitenlanders verkochten. Maandagavond waren ze er weer, bekeken de inval van de politie in de Mississippi en applaudisseerden daarbij, aldus ooggetuigen.

"Burgemeester Onno Hoes zorgt ervoor dat deze jongeren bakken met geld verdienen, dat verklaart hun blijdschap," zei Josemans. "Ik snap zo'n burgemeester niet." (ANP)
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... uiche.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Wat is dat voor soort volk, die sportvissers? Ik zie er wel eens eentje onder een paraplu naast het water zitten maar ik voel nooit de aandrang om een praatje met ze te maken.
Het schijnt de bedoeling van die sportbeoefenaars te zijn om vissen uit het water te hengelen en niet omgekeerd.
Toch gebeurde dit kort geleden. Een invalide in een rolstoel zat op zijn speciale rolstoel-geschikte steiger en werd door een vis het water in getrokken.
Gerechtigheid zou ik zeggen, wat ik ook voel als in de arena een matador door een stier te grazen wordt genomen.
En wat deden de aanwezige vissers? Die belden 112 waarna professionele hulpverleners de man uit het water haalden en hem reanimeerden.
Karper trekt invalide visser Maasnielderbeek in: man gereanimeerd
ROERMOND - Hulpverleners hebben vanavond een 58-jarige invalide man gered die in de Maasnielderbeek was gevallen. Dat gebeurde in de buurt van de flat aan de Olieslagerstraat.

De Roermondenaar zat in een rolstoel en zat aan de waterkant te vissen, toen hij een grote karper aan de haak sloeg. Die trok hem echter het ijskoude water in.
Omstanders reageerden niet en haalden hem niet uit het water. Wel belde iemand de hulpdiensten, die snel ter plaatse waren en de man naar de wal brachten. Daar moest hij worden gereanimeerd.
De man is naar het ziekenhuis gebracht.
http://www.dichtbij.nl/roermond/regio/a ... meerd.aspx
Ter verduidelijking: de karper is geen roofvis. Hij eet planten ene insekten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De invalide bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De omstanders hebben juist gereageerd door helemaal niets te doen.

Het is de consequentie van je eigen gedrag. Dus . . . belachelijk irritant en getuige gevend van ongefundeerde bemoeialligheid door de een of andere onnadenkende klootzak.

Wat maakt het nu uit voor onze kennisbeschaving dat die invalide lul - de facto - zichzelf verzopen had? Opgeruimd staat netjes.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

De zaak van de invalide visser krijgt een staartje. De man is overleden en de politie zoekt nu naar de getuigen die erbij stonden en ernaar keken.
Omstanders helpen niet, drenkeling overleden
ROERMOND - De politie gaat onderzoeken of de dood van een drenkeling in Roermond te wijten is aan mensen die aan de kant stonden te kijken en niets deden.[...]
Volgens de politie waren daar veel mensen bij, maar probeerde niemand de voor zijn leven vechtende man uit het water te halen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2156 ... ing__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Monique »

Mahalingam schreef:De zaak van de invalide visser krijgt een staartje. De man is overleden en de politie zoekt nu naar de getuigen die erbij stonden en ernaar keken.
Omstanders helpen niet, drenkeling overleden
ROERMOND - De politie gaat onderzoeken of de dood van een drenkeling in Roermond te wijten is aan mensen die aan de kant stonden te kijken en niets deden.[...]
Volgens de politie waren daar veel mensen bij, maar probeerde niemand de voor zijn leven vechtende man uit het water te halen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2156 ... ing__.html
Als je wel probeert hem uit het water te halen en je slaat per ongeluk zijn bril van zijn hoofd krijg je een aanklacht wegens vernieling aan je broek. : nono3:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De invalide bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Wat maakt het nu uit voor onze kennisbeschaving dat die invalide lul - de facto - zichzelf verzopen had? Opgeruimd staat netjes.
Voor lui in rolstoelen en scootmobielen moet je altijd goed opletten.

Of je wordt nog door een invalide in het water getrokken ipv door een vis.
Vissers zijn irritante en asociale lui. Je mag geen lawaai maken, je mag niet aan de waterkant komen, allemaal om op sadistische wijze een vis uit het sop te halen die je even goed in de AH kan gaan kopen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De invalide bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Monique »

mercator schreef: Vissers zijn irritante en asociale lui. Je mag geen lawaai maken, je mag niet aan de waterkant komen, allemaal om op sadistische wijze een vis uit het sop te halen die je even goed in de AH kan gaan kopen.
Nou ja, mijn vader zat heel vaak te vissen en was een schat van een man.

Misschien ligt het eraan dat hij geen aas aan het haakje had en alleen maar daar zat voor de rust (en om van het gezeur van mijn moeder weg te zijn :finger: ) :lol:
Amorele atheistische nitwit
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Een automobilist rijd nagenoeg ieder jaar naar de rechtbank van Den Haag vanwege dronken rijden. Deze keer ging het goed fout. Met zijn dronken kop nam hij de bocht niet goed en ramde een paal van het gerechtsgebouw. Hij werd in een ambulance weg gebracht. En zodoende kwam die niet bij zijn rechtszaak opdagen en werd bij verstek veroordeeld.
Dronken man ramt Paleis van Justitie
Met video van na het gebeuren:
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-wee ... gebouw-uit
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Bomen hebben niet het eeuwige leven. Er komt een moment dat ze dood gaan, om vallen enz. wat in ons geregelde landje niet zomaar kan.
Bomen worden 'op tijd' gekapt.
Als burger mag je niet zomaar je eigen boom omhakken. daar is vergunning voor nodig. In Rotterdam kost de vergunning 738 euro. Kassa!!
Utrecht doet het voor 388 euro en als het niet gratis is (ja die gemeenten zijn er die deze melkkoe nog niet ontdekt hebben) dan ligt in de meeste gemeenten de prijs op 50 euro.
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... unning.xml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Vaderdag komt eraan. En wat geven we vader? Een stropdas en/of sokken.
Dat is zo braaf en afgezaagd, kan dat niet anders?
Jawel, dachten ze bij de Xenos en zie op blz. 2 van hun folder van deze week het resultaat van hun brainwave.
Toch iets sok-achtigs namelijk een warm houder voor de banaan van pappa.

Afbeelding
http://folder.xenos.nl/publications/b25 ... d1fb5fd/#2
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door H.Numan »

Ludiek. Koddig. Vermakelijk. Dit is tevens wettelijk overtuigend bewijs dat de volledige marketing afdeling (incl. manager) uitsluitend bestaat uit mensen onder de 25 die ongetrouwd zijn. Iemand die getrouwd is zal het niet in z'n hoofd halen om zoiets te bedenken.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Enorme fraude met toeslagen nepkinderen

Tilburg - Diverse Nederlandse gemeenten zijn voor tonnen opgelicht door grootschalige fraude met toeslagen voor kinderopvang. Een criminele bende uit Tilburg ronselde Duitse prostituees om in Nederland aangifte te doen van de geboorte van niet-bestaande kinderen. Op die manier zijn meerdere gemeentes voor minstens zeven ton opgelicht.


De 33-jarige hoofdverdachte verscheen gisteren voor de rechter. Die wees een verzoek opheffing van de voorlopige hechtenis af. In september gaat de zaak verder, meldt de Tubantia.

De Tilburger stond volgens Justitie aan het hoofd van een bende die voornamelijk uit familieleden bestond. Door prostituees uit een Duits bordeel voor hun karretje te spannen incasseerde de familie minstens 673.530 euro. Ze lieten de vrouwen in Nederland kinderbijslag opstrijken voor baby’s die helemaal niet bestonden.

De bende kon lange tijd ongestoord zijn gang gaan. De grootschalige fraude kwam pas aan het licht toen een wakkere gemeenteambtenaar van de afdeling burgerzaken in Hengelo onraad rook. De medewerkster herkende de buitenlandse vrouw die zogenaamd net was bevallen van een tweeling en de geboorte wilde aangeven. De Duitse had zich twee weken daarvoor ingeschreven bij de gemeente en was toen nog broodmager.

De Tilburgse familie zou ook een aantal banken voor anderhalf miljoen euro hebben opgelicht met gesloten enveloppen die niet met geld maar met papier waren gevuld.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Van onze correspondent
Bron Telegraaf 15062013

ROTTUMEROOG, zaterdag

Op de onbewoonde Waddeneilanden Rottumeroog en Rottumerplaat moeten straatnaambordjes komen.

De gemeente Eemsmond, waar de Groningse eilandjes onder vallen, stelt dat in de wet staat dat waar bouwsels staan ook straatnamen moeten zijn. Op beide eilanden staat een huisje waar soms een vogelwachter logeert. Op vogelwachten en terreinbeheerders na mag niemand een stap op de eilanden zetten. De bordjeskwestie was gisteren het mikpunt van spot en er werden zelfs Kamervragen over gesteld. Staatsbosbeheer vindt het onzin. „Er woont niemand en het gaat al jaren goed zonder”, aldus een woordvoerder. „Dit is typisch een paarse krokodil.” Verantwoordelijk wethouder Bouman benadrukt dat het gevolg van bizarre wetgeving sneller is opgelost door bordjes op te hangen, dan formeel in het geweer te komen. „Een gebouw moet in ons land aan een vast adres staan. In onze gemeente moeten de zaakjes op orde zijn. We willen geen tekortkomingen.”
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Ambtenaren boventallig door gebrek aan werk

Crisis hakt erin op het stadhuis


Door een forse terugloop van het aantal aanvragen voor (ver)bouwvergunningen, zijn duizenden gemeenteambtenaren boventallig verklaard. Een groot deel is in afwachting om te worden herplaatst.

Dat meldt het Nederlands Genootschap van Burgemeesters (NGB), de beroepsvereniging van burgemeesters. De situatie geldt nagenoeg voor alle 408 gemeenten in ons land.

Spoiler! :
Als je een bouwvergunning aanvraagt, dan wordt die beoordeeld en betalen burgers leges aan de gemeente. Nu er nauwelijks meer wordt gebouwd door de crisis, hebben de ambtenaren minder te doen. Je kunt ze niet zomaar ontslaan en dus lopen de kosten door terwijl de inkomsten stagneren”, zegt NGB-voorzitter Bernt Schneiders en tevens burgemeester van Haarlem.

„Alleen al in mijn stad zijn zo’n vijftig ambtenaren als gevolg hiervan boventallig verklaard”, benadrukt hij. ,,We hopen dat er vervangend werk kan worden aangeboden, maar de kans is klein.” Gemeenten missen tientallen miljoenen euro’s aan leges.

Verder verwachten de burgemeesters een „desastreuze kaalslag” in de huishoudpot van gemeenten omdat er geen geld meer is om het huidige wettelijke takenpakket uit te voeren. „Lokale besturen moeten nu een greep in hun reserves doen om de voorzieningen voor de inwoners nog een beetje op peil te houden.”

„De meeste gemeenten raken echter snel door de reserves heen en extra inkomsten blijven uit. Dat komt doordat lokale overheden zeer terughoudend moeten zijn met het verhogen van de gemeentelijke belastingen. Als het Rijk de gemeenten kort, moet je de tering naar de nering zetten. Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag.”

Volgens Schneiders moeten burgers daardoor straks opdraven voor onderhoud van bijvoorbeeld sportvelden en buurthuizen omdat de gemeentekas leeg is.

Ook al krijgen gemeenten er vanaf 2015 nieuwe taken bij, zoals jeugdzorg en uitvoering van de awbz, Schneiders verwacht dat boventallige ambtenaren door gebrek aan kennis niet zomaar herplaatst kunnen worden.

In 2012 is de personele bezetting van gemeenten afgenomen met 2,4 procent, ruim 3400 ambtenaren. Voor dit jaar en begin 2014 moet twee derde van de gemeenten nog eens 6300 banen schrappen.

Annemarie Jorritsma, voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten: „De broekriem bij de meeste gemeenten zit nu op het achterste gaatje.”


https://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegr ... 06/18/003/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Schneiders verwacht dat boventallige ambtenaren door gebrek aan kennis niet zomaar herplaatst kunnen worden.
:emm2:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Onmisbaar

Jammer dat er zo lacherig is gedaan over de bureaucratische wil om straatnaamborden te plaatsen op onbewoonde eilandjes als Rottumeroog. Grappig hoor, suggesties als Van ’t Padje en Helemaalvandepotgeruktstraat, maar kijk eens verder… Dit plan van de gemeente Eemsmond is hét bewijs dat bezuinigen op ’t ambtenarenapparaat onverantwoord is.

In overheidskringen wisten ze ’t al. ’Bezuinigingen belemmeren ambtenaren’, ’Bezuinigen op ambtenaren kost geld’ en de mooiste (van Bureau Integriteitbevordering Openbare Sector): ’De integriteit van ambtenaren neemt af door bezuinigen’. Dus: ’t mes in overheidsdiensten betekent dat BIOS meer geld nodig heeft om de boel qua integriteit weer bij elkaar te harken en dan ben je nog veel verder van huis.

Stel: de straatnaamambtenaar van Eemsmond is net wegbezuinigd (nadat hij de zaakjes in Doodstil en Rottumeroog nog heeft afgehandeld) als in gemeentelijk water ’n zandplaat opduikt… Géén bordje… Kun je net zo goed meteen je hele beschaving in zee pleuren.



Bert Dijkstra
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door Mahalingam »

Ook in mijn gemeente is de afdeling bouwvergunningen een werkverschaffing geworden.
Je moet voor alles hier een vergunning hebben. Ik laat een verrotte dakkapel aan de achterzijde door iets dat er precies zo uitziet vervangen door een goed bekend staande restaurateur-aannemer..
Simpel? vergeet het maar:
bouwtekeningen architect, sterkte berekeningen, verklaring duurzaamheid materialen NEN norm enz enz.,
Uiteindelijk: vergunning aanvraag ingetrokken en gewoon laten herbouwen.

Een kapvergunning voor bomen is nu ook nodig voor dode bomen en kwa prijs afhankelijk van de stamomtrek.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het kan niet op!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Crisis? Hoe bedoelt u? Niet voor de universiteit.

Afbeelding

Vorige week donderdag naar de lezing van Hans Jansen geweest. Gratis. Wat ook gratis was, gebeurde na afloop. Gezellig met Pilgrim voor het café aan de witte wijn. Samen met andere Hans (Jansen). Die lustte er ook wel een paar. En alsof de vreugde niet op kon werd er regelmatig met de schaal voortreffelijke hapjes rondgegaan. GRATIS. Waar hadden Pilgim en HvdM dit aan te danken? Aan de heersende crisis omdat de uitzondering de regel bevestigt?

Wat we geleerd hebben van de lezing? Haatbaarden oppakken! En het probleem is opgelost. Dus Mercator? Zo moet het! icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

Schande

De bescherming van medische gegevens van de meeste Nederlanders blijkt een grote farce. Digitale patiëntendossiers zijn eenvoudigweg door Jan en alleman binnen de zorgsector in te zien. Tot die schokkende conclusie komt het College bescherming persoonsgegevens na onderzoek bij negen zorginstellingen. De privacywaakhond gaat ervan uit dat deze misstanden op grote schaal voorkomen in de ziekenhuiswereld.


De beveiliging moet aan de hoogste normen voldoen, maar in de praktijk hebben tal van onbevoegde personen toegang tot de dossiers. Ook personeel dat helemaal niets te maken heeft met de behandeling van een patiënt. Het ontbreekt aan de benodigde technische en organisatorische maatregelen om het meegluren te voorkomen of naderhand te achterhalen.

Dat het wel degelijk mogelijk is om patiëntendossiers vertrouwelijk te houden, blijkt uit een verbijsterende ontdekking van de waakhond. Bekende Nederlanders, leden van de raad van bestuur en medewerkers van de zorginstellingen worden namelijk wél goed beschermd tegen onrechtmatige toegang tot hun medische gegevens. Dat verschil in behandeling is ronduit onthutsend. Zorgvuldige omgang met deze privacygevoelige gegevens hoort niet beperkt te worden tot een select gezelschap, maar geldt volgens de wet voor iedere patiënt. Doelbewust alleen goed zorgen voor vips en het eigen personeel is een grote schande.


https://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegr ... 06/20/003/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De bananenrepubliek der Nederlanden

Bericht door King George »

IKON-baas vangt 1250 Euro per dag

Ton F. van Dijk, sinds mei vorig jaar interim-bestuurder van de Stichting Verzorging Kerkelijke Zendtijd (VKZ), krijgt voor zijn werkzaamheden een vergoeding van 1250 euro per dag. VKZ, waaronder de omroepen IKON en Zendtijd voor Kerken vallen, noemt het tarief ’marktconform’.


Van Dijk werkte het afgelopen jaar in de maanden mei, juni en juli één dag per week voor VKZ, de rest van het jaar twee dagen. Daarvoor ontving hij een honorarium van 70.181 euro.

VKZ spreekt van een ’fixed fee’ van 10.000 euro per maand en wijst erop dat Van Dijk als zzp’er alle kosten zelf draagt van onder meer pensioen, arbeidsongeschiktheid en representatie, inclusief auto. In februari meldden IKON en Zendtijd voor Kerken dat in het licht van de bezuinigingen bij de publieke omroep 26 van de 43 medewerkers boventallig zijn verklaard.

De zeventien overige werknemers trekken in bij de Evangelische Omroep; in 2016 houdt VKZ op te bestaan.

Van Dijk is inmiddels gevraagd om langer te blijven dan eerder voorzien.

Hij heeft zelf aangegeven in loondienst te willen treden, omdat hij zich als zelfstandige bijvoorbeeld niet kon verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid. Otto Scholten, voorzitter van de raad van toezicht van VZK: „Van Dijk zal op 1 juli in dienst treden. Het salaris is substantieel lager dan wat in de norm is vastgelegd.”

https://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegr ... 06/20/003/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie