Welkom

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Aangenaam kennis te maken,

Ik ben het nieuwste lid van deze club. Ik heb de islam een aantal jaar geleden de rug toegekeerd, hoofdzakelijk vanwege de bestudering van wetenschap en filosofie. Ik wil op dit moment nog graag mijn identiteit voor mij houden, maar ik hoop met jullie ervaringen uit te wisselen en lotgenoten te vinden. Wanneer de kaders van religie wegvallen valt je hele identiteit en sociale inbedding weg. Dat kan eenzaam en afschrikwekkend zijn. Desondanks is onze liefde voor de waarheid en het goede groter dan dergelijke ongemakken.
Ik ben benieuwd hoe jullie erover denken

Groetjes, Vrij_denker
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Welkom

Bericht door Schepsel »

Welkom!
Wanneer de kaders van religie wegvallen valt je hele identiteit en sociale inbedding weg.
Dat zal wel zwaar zijn (geweest).
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Ja best wel, zeker in het begin. Je bent enorm eenzaam en al je houvast valt weg. Maar afvalligheid brengt tegelijkertijd ook het enthousiasme van een 'bekering' met zich mee. Je bent enorm gedreven om je intellectueel en emotioneel van Allah en Mohammed los te maken. Je weet dat je moet vernietigen om ruimte te scheppen om iets nieuws op te bouwen. Ik vind dat Nietzsche het mooi heeft verwoord met zijn allegorie 'hoe de geest kameel werd, de kameel leeuw en de leeuw kind. Als moslim ben je in feite niets meer dan stompzinnig lastdier, beladen met het 'gij zult', verplichtingen en gedragsmallen die door een kracht van buiten op zijn gelegd en jouw individualiteit volledig wegdrukken. Je moet leeuw worden om het monster, de afschrikwekkende draak, Allah en mohammed te kunnen doden. Dit is een heftig en intens proces. Uiteindelijk moet je verdergroeien en de onschuld van het kind terugvinden, opdat je iets nieuws kunt opbouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Ariel »

Welkom Vrij_denker . :greeting2:

Wat goed van je. Knap hoor. Maar ook heel moeilijk. Dat begrijpen wij hier heel goed.
Ali Sina, de oprichter van deze site heeft ook een hele strijd moeten voeren voordat hij Islam voorgoed los kon laten, en nu helpt hij Moslims door ze te laten inzien dat Islam geen vrede betekent maar onderwerping. Jij bent nu gelukkig een vrij mens die naar ik hoop niet meer vast zit aan door mohammed gemaakte regeltjes en wetten.

Ik hoop ook oprecht dat jij je angst voor de hel heb kunnen overwinnen. Dat blijkt voor ex-moslims ook heel moeilijk te zijn. Maar gelukkig voor jou en ook mij...de hel zoals Islam het beschrijft bestaat niet. Sommige moslims en ook andere mensen creëren hier op aarde een hel. Net zoals die idiote vader die zijn twee zoontjes vermoord heeft om zijn vrouw pijn te doen. Die vrouw moet nu in een hel leven.

Anyway...Goed om je hier te zien. Ons forum is nu ook jouw forum. Ik hoop dat jij je thuis gaat voelen.

vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Welkom

Bericht door Ozes »

Welkom vrij_denker,

Je bent niet langer een radertje in het geheel van de islamitische wereld. Genoeg Moslims hebben dezelfde gedachten die jij hebt doorgezet, maar ze zwijgen liever, en zorgen er zo voor dat ze een levensbeschouwing ondersteunen die vastzit in de 6e eeuw. In Marokko denken ze, in 2013, er weer over na om de doodstraf voor politieke dissidenten, apostaten genoemd, weer in te stellen. Als dit word doorgezet, ben jij hier niet schuldig aan, want eerlijk gezegd zie ik wel elke Moslim die de kans heeft om iets te doen maar weigert verantwoordelijkheid te nemen, als schuldig aan deze praktijken. De meeste moslims die ik spreek zijn erg bang dat het imago van de Islam bezoedelt word, maar wat de Islam met mensen doet, maakt ze niets uit.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Nee, mijn emancipatie van de islam is nu bijna zo goed als voltooid. Ik ben al mijn emotionele banden kwijt en dat geldt ook voor bijgelovige angsten voor de hel. Maar het heeft me wel flinke tijd geduurd. Ik ben er nu bijna 4 jaar mee bezig geweest.
Ik voel geen enkele sympathie meer voor de islam. Kort gezegd, islam is het grootste obstakel dat de islamitische wereld weerhoudt van modernisering. Wat moslims in het westen betreft, hun geloof weerhoudt hen van individuele emancipatie. Ik treed graag in de voetsporen van de Verlichtingsdenkers en probeer dit emancipatieproces bij moslims op gang te helpen.
Sleutel hierbij is denk ik moslims een kritische attitude bij te brengen zodat ze zich niet meer blindelings aan gezagsbronnen onderwerpen (qoraan, sunnah, fiqh en theologie)

Ik geloof dat de sleutel van emcipatie ligt in de rationele, dialektische benadering, een beetje zoals Socrates al 2500 in Athene deed.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Welkom

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom Vrij_denker. Ik ben blij met iedere afvallige moslim. Kun jij als insider ons vertellen of er een neiging in de Islamitische gemeenschap is naar toenemende afvalligheid of juist omgekeerd (fundamentalisme) of allebei? Ik lees soms verhalen dat er mogelijk in de toekomst een implosie van de Islam ophanden is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Tja, een toekomstige implosie.. Dat is moeilijk te zeggen. Het lijkt er op dat er wel een polarisering gaande is. Mensen worden óf veel fundamentalistischer óf nemen afstand van de islam. Zelf denk ik dat de islam iets is waar je uit groeit. Maar als ik kijk naar de meerderheid, laagopgeleid proletariaat, dan kan ik me niet indenken dat zij zonder religie kunnen. Geloofsafval is niet zomaar iets. Het werkt alleen als er een alternatief is. Andere intellectuele concepten om de wereld te zien en te begrijpen. Het gewone moslimvolk is misschien te dom voor het atheisme. Ik zou moslims aanraden die toch zo graag iets willen geloven of spiritueel willen zijn over te stappen naar het boeddhisme. Als ze daar te dom voor zijn kunnen ze ook nog christen worden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Ariel »

Vrij_denker schreef: Als ze daar te dom voor zijn kunnen ze ook nog christen worden.
:lol:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Waarom ik niet denk dat we van religie af zullen komen? Nietzsche gaf het antwoord al

“Sometimes people don’t want to hear the truth because they don’t want their illusions destroyed.”
— Friedrich Nietzsche

Religie is stalvoer voor zwakkelingen die het leven niet aankunnen, een narcosemiddel om hun onzekerheid en lijden te verdoven. Aangezien dat niet verdwijnen is religion here to stay vrees ik. :cry:
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Welkom. Maar graag zonder leugens!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik geloof niets van het verhaal van deze meneer die denkt dat hij hier vrijblijvend vrij aan het denken is. :lol:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Welkom. Maar graag zonder leugens!

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik geloof niets van het verhaal van deze meneer die denkt dat hij hier vrijblijvend vrij aan het denken is. :lol:
Wat een leuk welkom van jou Hans. Ik ben onder de indruk. Denk jij dat jij de enige slimpie bent die een geloof kan laten vallen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Ariel »

Kan jij je in dit antwoord van Ali Sina vinden Vrijdenker?

@sheryl2311 vraagt aan Ali....
“are you claiming every one who follows Islam is evil or the ideology is?”
Unfortunately, intuition or instinct is not always correct. Following their instinct birds fly towards lights in the buildings, hit the glass on the window and fall to their death. Appearances can be deceiving and relying on intuition and instinct alone can sometimes result in disaster.

It is preposterous to say all Muslims are dangerous. But they all carry the dangerous virus of Islam. One can be infected with a virus and don’t show any symptom of any disease. Many people who are HIV positive have no clue about it. There is no sign of AIDS in them and they look perfectly normal. They may never get AIDS. But they are carriers. They are at risk of getting AIDS and/or passing it to others.

Most Muslims are moderated and peaceful people with no thoughts of killing anyone. They want to improve their lives and provide for their families. They strive just like the rest of us to live happily and even make the world a better place. But sadly, they are infected by the virus of Islam. This virus can develop into full blown insanity any time.

We all face life crisis at one point or another in our lives. When that happens, most people take refuge in their religion and seek help from their god. When this happens to a Muslim, especially if he is a young man with the right amount of testosterone, impressionable and gullible, as most young people are, he becomes a candidate to become a terrorist. I have given the tale of many of such cases in the Introduction of my book Understanding Muhammad, so I am not going to repeat them here. When a moderate Muslim turns to his god and religion, he realizes that he has not been a good Muslim. A good Muslim must hate all non-Muslims, especially the Jews. This hatred of the Jew is so intrinsic in Islamic worldview that without it one cannot be a true Muslim. I am giving a full account of that in my upcoming book The Life of Muhammad under the Light of Reason. Those Muslims who claim to not hate the Jews are either ignorant of their religion or are deceiving others. I invite the reader to search the term al wala’ wal bara’ and read what a good Muslim should be like.

The transformation from a moderate Muslim to a radical terrorist can happen overnight. I was shocked to see my friends who never cared about religion and led a very liberal life, far more liberal than me, suddenly turned into diehard Muslims during the Islamic revolution of 1979. These people who mucked me for my conservative views and called me Mullah Ali, in no time let their beards grow and became hardcore Islamists.

My experience tells me I should not trust anyone who believes a mass murderer, a rapist, an assassin and a pedophile is a prophet of God. If one does not have enough wits to realize something is wrong with such a religion, it is wise not to trust them, no matter how nicely she smiles, how reassuring are his words and how kind and friendly they are.

The Quran is a book full of hatred of all non-believers and particularly the Jews. Without the hatred of the Jew there can be no Islam. I want a grain of integrity from the so called moderate Muslims. They must either accept that Islam is a religion of hate or have the courage to denounce the passages that advocate hate. There are hundreds of them. Most of the Quran advocates hate and violence.

We can’t have it both ways. Muslims must make their mind and tell us which side they are standing. Are they on the side of Muhammad or on the side of humanity? These two sides are irreconcilable. Are they pro-democracy or pro sharia? To say I am a Muslim who believes in equality of genders, in democracy, in freedom is a deception. It is the same as saying I am a Muslim who doesn’t believe in Muhammad. If you don’t, just say it. Don’t play games. Don’t try to sell us a deceptive version of Islam. Don’t sugarcoat the poison and expect us to swallow it. Sadly, some do swallow it. Some fall into this trap and believe in this charade. It is the duty of us ex-Muslims to tell the world to watch out. This is all deception.

It is not that Muslims are conscious of their deception and have evil intent. I participated in it too and I never intended to deceive anyone. When you are so deluded and so brainwashed that think Islam is the best thing the universe has created, you want to promote it. You can’t see anything evil in it. You only speak good about it, not because you want to deceive people, because you believe it to be so. You lie and you don’t even notice that you lied. Your purpose is to make Islam look good and attractive. You hide its ugly parts (actually you can’t see any ugly part) and you fabricate lies to make Islam look divine. You do all this naturally, spontaneously and with good intentions. There is no malice involved. But as the proverb goes, the road to hell is paved with good intentions.

Good intentions are not enough. Islam is a poison. No matter who delivers it, how sweetly it is coated and how beautifully it is wrapped, it is poison. It must be exposed, and stopped. Islam has no place in this planet. It belongs to the dustbin of history. It must go where Thuggee cult and the Mayan religion went.

Moderate Muslim is a meaningless word. We have two classes of Muslims: Ignorant Muslims and terrorist Muslims. There is no other category of Muslim. Most Muslims are ignorant of Islam. That is why they are not terrorists. Eventually ignorant gives way to knowledge and here is when they have to make their minds. They either join their jihadi brethren or leave Islam.
http://forum09.faithfreedom.org/viewtop ... 67#p196067
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Ja ik kan me uitstekend vinden in beschrijving van Ali. Gematigde moslims zijn niet goed op de hoogte van hun religie, of doen aan zelfbedrog. Je kunt natuurlijk argumenteren dat religie is wat mensen ervan maken, maar als ik me beperk tot de bronteksten van de islam is een gematigde variant van het geloof niet mogelijk,.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Welkom

Bericht door Ozes »

Die post is van enkele dagen terug, ik vind het goed dat Ali Sina zich weer in het debat mengt, ook al zijn de tegenstanders niet bepaald van hoog kaliber.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Ariel »

Ozes schreef:Die post is van enkele dagen terug, ik vind het goed dat Ali Sina zich weer in het debat mengt, ook al zijn de tegenstanders niet bepaald van hoog kaliber.
Daar ben ik ook blij om. Het internationale forum begint weer te leven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Welkom aan boord van het grandioze exclusieve forum FFI

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vrij_denker schreef:Aangenaam kennis te maken,

Ik ben het nieuwste lid van deze club. Ik heb de islam een aantal jaar geleden de rug toegekeerd, hoofdzakelijk vanwege de bestudering van wetenschap en filosofie.
Ik begrijp dit niet. Wat ik wel begrijpen kan is dat iemand tot het inzicht is gekomen dat islam een weerzinwekkende achterlijkheid is vanaf het begin. Daar heb je in het geheel geen wetenschap of filosofie bij nodig! Wel een gezond zelfstandig kritisch werkend verstand.

Als moslim heb je net zoals een christen een geloof in God. En dat hang je niet zo maar aan de wilgen. Dus wat is het nou? Ben je bekeerd tot een zogenaamde Einzelgänger in je geloof tot God? Zeg maar freelancer? Zo iemand waardeer ik. Daar neem ik mijn petje voor af. Of sympathiseer je nu met het christendom? Of - gelet op je voorkeur voor wetenschap en filosofie - ben je nu veranderd in een overtuigd atheïst? En dan blijft er nog de hamvraag over of je door je wetenschapsvoorkeur, aanhanger bent geworden van engerd baardaap Darwin? In dat geval is de vraag over atheïsme al beantwoord. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Tja hans dat hangt er van af hoe je waarheid en moraal bekijkt.
Religie is een waarheidsaanspraak, een absolute waarheidsaanspraak zelf. Geloof is voor mij altijd een kwestie van intellectuele overtuiging geweest. Moraal vloeit voort uit waarheid. Het klinkt misschien cru, maar als moslim geloofde ik dat er niet zoiets bestond als een objectieve moraal, maar dat God de bron was van goed en kwaad. Moraal wortelde in de wilsbesluiten van god. Daardoor was alles wat de islam voorschreef per definitie het goede, ook al had je er persoonlijk een afkeer van. Je moest je eigen mening opzij zetten en de waarheid van god accepteren.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Welkom

Bericht door Manon »

ik moet hier nog even een welkom woordje plaatsen Vrij-denker.

Ik hoop van harte dat je hier je plekje vindt, want dankzij mensen zoals jij kunnen we een beter inzicht krijgen in de verschillende processen die zich afspelen bij iemand die zijn geloof van zich afwerpt. Dit is heel belangrijk - ook voor degenen die hier meelezen en er misschien een houvast aan kunnen vinden.

Als ooit seculiere christen heb ik houvast gevonden in het essay van Prof. Etienne Vermeersch: "waarom de god van het christendom niet bestaat". Ineens was alles zo klaar als een klontje en viel er een ontzettende last van me af.

Misschien kunnen uw bijdragen ook zoiets bijdragen voor moslims die op het keerpunt staan en hun hersenspoeling afwerpen (want dat is het bij iedereen: van kleinsaf aan worden kinderen in het geloof van hun ouders gehersenspoeld, anders werkt het niet).

http://www.etiennevermeersch.be/artikel ... hristendom
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Een prachtig artikel circe, dank je wel. icon_thumbup.gif
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Welkom

Bericht door Marieke »

Welkom hier! Wat sterk van u dat u de keuze hebt gemaakt om te stoppen met de islam, ondanks dat u er zoveel narigheid van hebt!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Welkom

Bericht door gerard_m »

Welkom op dit forum!
Heel mooi dat je een weg uit de islam hebt gevonden. :applause:

Ik ben wel benieuwd hoe dit bij je begonnen is. Wat deed je twijfelen aan de "waarheid" die je had geleerd?
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Welkom

Bericht door xplosive »

Vrij_denker schreef:als ik me beperk tot de bronteksten van de islam is een gematigde variant van het geloof niet mogelijk.
Dat is de kern waar het om draait.

Welkom, trouwens.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Welkom

Bericht door Vrij_denker »

Dank jullie wel voor de warme reacties,

Ik hoop in de toekomst vaker posts te plaatsen op dit forum. Hopelijk kunnen we filosoferen over manier om geloofsafval onder moslims te stimuleren. Ik kijk er naar uit.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Welkom

Bericht door Monique »

Welkom Vrij_denker, ik hoop (en ga ervan uit) dat je een welkome aanwinst bent voor FFI. :greeting2:
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie