Den Haag.... De Sharia Driehoek.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Marieke »

King George schreef:Wilders bezoekt Sharia-driehoek

Wilders laat weten zo snel mogelijk een Kamerdebat over de kwestie te willen. ,,Wat Nederland nodig heeft is een grondwettelijk verbod shariaverbod en een actief ontislamiseringsbeleid, van een immigratiestop uit moslimlanden en een bouwstop voor moskeeën tot de uitzetting van criminelen."

De Telegraaf

Een immigratiestop uit moslimlanden??? Nee, dat lijkt me nogal discriminerend. Zeker als het in dat land gevaarlijk is. Weet je, misschien kunnen ze desnoods dit toepassen? ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Deprogrammeur ) Al weet ik niet of dat helpt hoor. :emm2:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Ariel »

Een geïntresseerde schreef: Een immigratiestop uit moslimlanden??? Nee, dat lijkt me nogal discriminerend. Zeker als het in dat land gevaarlijk is. Weet je, misschien kunnen ze desnoods dit toepassen? ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Deprogrammeur ) Al weet ik niet of dat helpt hoor. :emm2:
Ja maar lieverd. Die moslims uit 'gevaarlijke gebieden" gaan zodra ze hun Nederlands paspoort hebben op vakantie naar het land waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Dan is ineens hun land een stuk minder gevaarlijk.

En in Marokko of bijvoorbeeld Saudi Arabie is het ook veilig voor ze, en ook nog eens stuk dichter bij huis. Waarom gaan ze daar dan niet naar toe?
"Vluchtelingen betalen duizenden euro's om hier asiel aan te vragen. De meeste 'vluchtelingen' vluchten niet voor het gevaar, maar voor de armoede in hun land.

Weet je wie er gevaar lopen in Islamitische landen? Dat zijn de Christenen en Atheisten. Als we toch mensen willen redden dan moeten we die mensen redden en hier naar toe halen.

Nog een voorbeeld.
Somaliers die zogenaamd gevlucht zijn voor gevaar gaan als ze hun begeerde papieren hebben terug naar Somalie om hun dochters te laten besnijden. Moeten we dat willen ? Hebben we die mensen nodig?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

De drie raadsleden die op bezoek kwamen: zijn daar foto's van? Ik heb nergens iets gezien.
Asscher op bezoek. Zijn daar foto's van? Ook nergens gezien.
Wilder op bezoek. Zijn daar foto's van ? Nou en of!
http://www.ad.nl/ad/nl/5594/foto/photoa ... wijk.dhtml
Groot beeld:

Afbeelding
http://static1.ad.nl/static/photo/2013/ ... 663246.jpg

Wat zien we: een cameraman met gekleurde bierbuik.
Geert met een kogelwerend vest. (?)
En een jeugdige fundi met reli-pet, lang hemd, broek tot boven de enkels en gympies. (beetje Paki-achtig)
Een alerte bewaker met een draagbaar kogelwerend schild.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door King George »

Haagse moslimenclave: een ongemakkelijke waarheid

Afbeelding

'Hindoes in Schilderswijk jarenlang geterroriseerd door Marokkanen'


Shashi Roopram: 21-05-2013 14:58 uur
TAGS: den haag, Schilderswijk, sharia-driehoek

Stel je voor: je bent een gelovige en je wilt een keer het lokale gebedshuis bezoeken. Terwijl je naar het gebedshuis loopt, wordt je uitgescholden en zelfs bespuugd door de lokale jeugd. Je betreedt snel het gebedshuis en ruikt de geur van hondenpoep. Iemand vertelt je dat er hondenpoep door de brievenbus is geduwd. Hoewel het is opgeruimd, blijft de geur sterk aanwezig.

Je doet je jas en schoenen uit en wilt de gebedsruimte betreden, maar wordt dan geconfronteerd met een andere stank. Het blijkt de geur van urine te zijn en het is zo doordringend dat je moet kokhalzen. Je vraagt de priester wat er in hemelsnaam is gebeurd en hij vertelt dat er is ingebroken. Jongeren hebben geld gestolen uit de collectebus en de heilige beelden onder geplast. Je bent in shock. Hoe kan dit gebeuren? Waarom? Wat hebben wij misdaan?

Hindoes

De volgende dag sla je de krant open en leest hoe lokale politici claimen dat deze situatie hoog op de agenda staat. De autoriteiten doen er alles om deze religieuze minderheden te beschermen. Echter, de situatie blijft lange tijd ongewijzigd.

Je zou denken dat dit soort intimidatie en overlast alleen plaatsvindt in landen zoals Saudi-Arabië, Iran en Pakistan. Dit zijn immers landen waar men het toch niet zo nauw neemt met de rechten van religieuze minderheden. Niets is minder waar. Het overkwam namelijk hindoes in de Haagse Schilderswijk. Hoewel de situatie nu rustig is, werden bezoekers van de tempel jarenlang geterroriseerd door Marokkaanse jongeren.

Deze tempel bevindt zich op steenworp afstand van de beruchte “vergeten driehoek”, een orthodoxe moslimenclave in Den Haag. Toeval?

Geen shariawijk

Afgelopen weekend stonden mensen in de rij om het artikel in Trouw af te doen als kolder. “Er is geen shariawijk in Den Haag” aldus Haagse raadsleden Bakker, Gulsen en Guernaoui. Volgens deze raadsleden wonen er wel moslims in de wijk, maar die hebben het in de buurt helemaal niet voor het zeggen.

De politie beaamde hun conclusie en claimde dat alles onder controle is. Tineke Bennema vond het nodig om Trouw op de feiten te wijzen. Hoe kunnen we praten over een shariawijk terwijl er geen onderzoek is gedaan? Als we de reacties op het artikel in Trouw moeten geloven, dan is er niets aan de hand in de Schilderswijk. Trouw, get your facts straight!

PVV onderzoek

Het artikel in Trouw staat niet op zichzelf. Kenners van de buurt weten al jarenlang wat de problemen in de buurt zijn. De niet-moslims in deze buurt zijn voornamelijk hindoes en er is genoeg bekend over deze groep. Uit mijn eigen onderzoek blijkt dat er ook hindoes zijn die op de PVV stemmen.

Voor mijn onderzoek heb ik onder andere PVV-stemmers gesproken die woonachtig zijn in de Haagse Schilderswijk. Eén van de hoofdredenen voor de PVV-stem is angst voor islamisering. De informanten die zich hierop beroepen claimen dat hun buurt en omgeving islamiseert. Zij klagen over de dominante houding van moslims in de publieke ruimte en het gebrek aan respect voor andersdenkenden.

Veel van mijn informanten zijn uitgescholden, bespuugd, geïntimideerd en geslagen door jongeren in de buurt. Voor hen zijn dit geen incidenten meer, maar een bevestiging dat er iets goed mis is in hun buurt, stad en land. Zij proberen hun frustratie onder andere kenbaar te maken door een stem op de PVV.

Haagse raadsleden kijken weg

De Haagse raadsleden Bakker, Gulsen en Guernaoui claimen dat er niets aan de hand is. Blijkbaar zijn ze de overlast rondom de hindoetempel vergeten en hebben zij geen oog voor de populariteit van de PVV in de buurt.

Ik adviseer ze om te kijken naar het PVV-sentiment onder de niet-moslims in deze zwarte wijk. De PVV was tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in 2010 de tweede grootste partij in de buurt. Tijdens de Tweede Kamerverkiezingen in 2012 liet het partijen zoals GroenLinks, D66 en het CDA achter zich. Er zijn dus genoeg aanwijzingen dat er iets broeit in de buurt.

Verkrijgen informatie vergt tijd en geduld

Het is jammer dat deze Haagse raadsleden dit niet willen zien. Voor hen is een officieel werkbezoek voldoende om aan te tonen dat er niets speelt in de buurt. Alsof de bewoners bij het eerste contact vrijuit gaan praten over de problemen in hun buurt.

Het verkrijgen van gevoelige informatie vergt tijd en geduld. Antropologen en onderzoeksjournalisten investeren niet voor niets maanden in relaties met informanten. Wil je weten wat er speelt? Ga dan als mens en niet als politicus de wijk in. Zoals één van mijn informanten terecht zei: “Politici komen hier alleen maar als ze iets nodig hebben.”

Islam?

Dat er problemen zijn in de wijk wil nog niet zeggen dat de buurt islamiseert. Mensen kunnen naast religieuze motieven ook andere beweegredenen hebben om te handelen. We kunnen inderdaad onze twijfels trekken of de Marokkaanse hangjongeren – die de hindoes in de buurt terroriseren en hun tempel onteren – strenggelovig zijn. Een vrome moslim zou zeggen van niet, dit heeft niets met de Islam te maken. Het is straatcultuur, sociale achterstand enzovoorts.

Echter, wat de voorstanders van deze redenatie niet kunnen ontkennen is dat de Marokkaanse jongeren (voornamelijk) niet-moslims lastigvallen. Deze jongeren hebben geen tolerantie voor andersdenkenden en andere opvattingen in hun buurt. Of zouden deze kwajongens een moskee ook onder plassen? Zouden zij een moslima met hoofddoek ook lastigvallen en uitmaken voor hoer? Nee, hun aversie is doelgericht, gericht op mensen die “anders” zijn en daarmee tonen ze aan wat de dominante norm in hun buurt is.

Dat is dan ook precies waarover deze discussie zou moeten gaan: vinden wij het “oke” als een minderheid normen en waarden probeert op te leggen die in strijd zijn met onze gekoesterde liberale waarden? En, hoe moeten we hierop reageren? Krijgen we kramp van het woord islam?

Prima, laten we dat woord dan negeren, maar laten we alstublieft niet doen alsof er niets aan de hand is. In Utrecht kennen ze het probleem namelijk ook. Daar zijn geen hindoetempels, maar abri’s de klos.

@ShashiRoopram


The Post Online
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Manon »

Gisteren in Pauw en Witteman:

http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... 40890c07c1

ik krijg dit filmfragment maar niet te zien. misschien beetje teveel bevraagd?

Enfin, in ieder geval kreeg ik het gister ferm op de heupen toen ik die Rachid mijnheer van D66 met droge ogen hoorde vergoelijken dat het toch ok is met die religieuze politie vermits de bontkraagjes daar wèl naar luisteren en er dus minder criminaliteit is! Dat is toch een regelrechte onderwerping aan sharia toestanden? Dat een democratisch verkozen D66 kamerlid dat zomaar open en bloot durft te beweren!

Als we in Brussel de maffia (nou: "als"....) de macht laten overnemen, die gewoon elke niet-maffialid neerknallen die overvallen pleegt, dan gaat er ook een hoop minder criminaliteit zijn hoor. Zullen we ze ineens dan maar de macht overdragen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

Er is een video van de rondgang van Wilders door de vergeten driehoek.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _shar.html
Lodewijk Asscher (PvdA) kaapte het eendaagse werkbezoek van Geert Wilders door er vanmorgen óók even rond te wandelen, en constateerde vervolgens dat het een gezellige boel was. Ahmed Marcouch (PvdA) was er dit weekend al en noemt de situatie "zorgelijk".[...]
Enfin, onze Tom Staal was er vandaag ook, en sprak itt dhr. Wilders wél met de bewoners van het knusse shariadriehoekje in onze Hofstad, incluis The Last Opa Standing.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:
Een geïntresseerde schreef: Een immigratiestop uit moslimlanden??? Nee, dat lijkt me nogal discriminerend. Zeker als het in dat land gevaarlijk is. Weet je, misschien kunnen ze desnoods dit toepassen? ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Deprogrammeur ) Al weet ik niet of dat helpt hoor. :emm2:
Ja maar lieverd. Die moslims uit 'gevaarlijke gebieden" gaan zodra ze hun Nederlands paspoort hebben op vakantie naar het land waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Dan is ineens hun land een stuk minder gevaarlijk.

En in Marokko of bijvoorbeeld Saudi Arabie is het ook veilig voor ze, en ook nog eens stuk dichter bij huis. Waarom gaan ze daar dan niet naar toe?
"Vluchtelingen betalen duizenden euro's om hier asiel aan te vragen. De meeste 'vluchtelingen' vluchten niet voor het gevaar, maar voor de armoede in hun land.

Weet je wie er gevaar lopen in Islamitische landen? Dat zijn de Christenen en Atheisten. Als we toch mensen willen redden dan moeten we die mensen redden en hier naar toe halen.

Nog een voorbeeld.
Somaliers die zogenaamd gevlucht zijn voor gevaar gaan als ze hun begeerde papieren hebben terug naar Somalie om hun dochters te laten besnijden. Moeten we dat willen ? Hebben we die mensen nodig?
Oh, dat wist ik dan weer niet. Nouja, het lijkt me ook weer erg om in armoede te leven hoor. Maar goed, als je een immigratiestop zou inzetten voor islamitische landen, dan zou dat toch racistisch gevonden worden. Plus dat die vrouwen die in die landen wonen, over het algemeen wél hulp nodig hebben...
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Ozes »

Maar 10.000 van die vrouwen hier heen halen, doet toch niets voor de miljoenen vrouwen die achterblijven?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Schepsel »

Bedenk je dat die mensen uit een gebied komen, waar barbaren zich waarlijk barbaars naar hun barbaarse aard gedragen, het zijn ronduit wilden, en dan komen ze hierheen, en dan blijkt dat wat je mag verwachten ook de waarheid is: Hun mentaliteit is nauwelijks een haar beter! Ze komen uit gebieden waar vrouwen-en homohaat en geweld volkomen normaal en zelfs gewenst zijn, dus komen ze hier hun traditie van het leven voor anderen verstieren hier voortzetten.

En moslims integreren doorgaans waardeloos, meestal zitten ze vet te kweken op bankjes (met name in de zomer) om dan onschuldige voorbijgangers lastig te vallen. Pownews had laatst een item over qat-kauwers in Utrecht die onschuldige mevrouwen bespugen met hun ranzige qat-slijm. ==> Klikkie

Dat zijn uitheemse culturele gebruiken die niet geheel passen in onze samenleving. Ik zou *wel* wat meer ''respect'' of ''waardering'' hebben voor Somalische vluchtelingen als ze eens normaal zouden doen, zouden integreren, een beetje intermenselijk respect zouden hebben en de wil om mee te doen in de samenleving, maar zolang ze zo idioot doen....!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Marieke »

Ozes schreef:Maar 10.000 van die vrouwen hier heen halen, doet toch niets voor de miljoenen vrouwen die achterblijven?
Nee, dat klopt dat het dan een beetje oneerlijk is voor de vrouwen die achterblijven. Maar een goed begin is het halve werk, dan zijn er in ieder geval al 10.000 bevrijd! Als u begrijpt wat ik bedoel. Ja dat ben ik dan geneigd te denken.
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Marieke »

Schepsel schreef:Bedenk je dat die mensen uit een gebied komen, waar barbaren zich waarlijk barbaars naar hun barbaarse aard gedragen, het zijn ronduit wilden, en dan komen ze hierheen, en dan blijkt dat wat je mag verwachten ook de waarheid is: Hun mentaliteit is nauwelijks een haar beter! Ze komen uit gebieden waar vrouwen-en homohaat en geweld volkomen normaal en zelfs gewenst zijn, dus komen ze hier hun traditie van het leven voor anderen verstieren hier voortzetten.
Ja natuurlijk hé, ze moeten immers wel hun geloof blijven belijden. :x En het naarste is dat ze met hun gedrag ook de andere mensen van hun land een slechte naam bezorgen! Bijvoorbeeld: ik ontken zeker niet dat er met een enorm deel van de Marokkanen een probleem is. Maar je hebt ook Marokkanen die zich gewoon goed gedragen (die zijn ook meestal geen moslim meer). En die hebben dan ook last van die vooroordelen!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

Moeilijkheden de Schilderwijk? Dat komt door de Hindu's !
Om te beginnen, de naam van de journalist die het sharia-gedoe in dagblad Trouw aankaartte is PERDIEP RAMESAR.
Dat is geen Moslim naam maar een naam die wijst op afgodenaanbidding. Dus die journalist is bevooroordeeld en heeft een eigen agenda (anti-moslim dus). Wat die beweert is laster. Dat kan niet anders. Zo zit de wereld in elkaar (op Mohammedaanse wijze).
En nu dit ter verduidelijking:
Volgens Raadslid Hasan Küçük, zijn niet de moslims het grootste probleem in de Vergeten Driehoek, maar de moslim-haat binnen een deel van de hindoestaanse gemeenschap. Hij wil dat het college van burgemeester en wethouders de ‘dialoog en tolerantie binnen de hindoestaanse gemeenschap bevorderen. Hij signaleert dat in dit deel van de stad de grootste hindoebasisschool van Nederland en een hindoetempel is gevestigd en juist maar een moskee. ‘Het artikel in dagblad Trouw is de uitkomst van eeuwenoude haat jegens moslims door een klein deel van de hindoestaanse gemeenschap,’ aldus Küçük.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/22-05-2 ... g%E2%80%99
Laatst gewijzigd door Mahalingam op wo mei 22, 2013 6:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Ozes »

Een geïntresseerde schreef:
Ozes schreef:Maar 10.000 van die vrouwen hier heen halen, doet toch niets voor de miljoenen vrouwen die achterblijven?
Nee, dat klopt dat het dan een beetje oneerlijk is voor de vrouwen die achterblijven. Maar een goed begin is het halve werk, dan zijn er in ieder geval al 10.000 bevrijd! Als u begrijpt wat ik bedoel. Ja dat ben ik dan geneigd te denken.
Ik denk dat je eerder het leven van de overblijvers lastiger maakt, de vrouwen die de overgang maken zullen juist de meer viriele, ondernemende vrouwen zijn, dat zullen ook de vrouwen zijn die normaliter de mannen daar wat eerder op de vingers tikken. Ook kunnen wij niet eeuwig mensen blijven opvangen natuurlijk, hiernaast is het vrij lastig om specifiek vrouwen hier binnen te laten(zonder mannen) en dan ook nog vrouwen die geen aanhangers zijn van ons vreemde idëeen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

Een geïntresseerde schreef:[...] Maar je hebt ook Marokkanen die zich gewoon goed gedragen (die zijn ook meestal geen moslim meer). En die hebben dan ook last van die vooroordelen!
Wat het nog erger maakt is dat we verplicht zijn om alle vreemdelingen 'allochtoon' te noemen waarna het is Allochtenen dit,... allochtonen dat...
Terwijl de problemen nagenoeg geheel veroorzaakt worden door wat genoemd wordt allahtonen. Niet door import Chinezen, Vietnamezen. Hongaren, Zweden, Portugezen, Thai's, Argentijnen, enz. Maar die vallen wel onder hetzelfde container-begrip. Dat vinden ze zwaar baalen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Ariel »

De overheid neemt de dreiging van het ontstaan van shariawijken onvoldoende serieus. Die overtuiging heeft prof. Afshin Ellian, hoogleraar sociale cohesie, burgerschap en multiculturaliteit aan de Rijksuniversiteit in Leiden.

Volgens hem is het grootste gevaar dat de problemen in de Schilderswijk worden doodgezwegen. „Er moet breed onderzoek worden gedaan naar de situatie in de Schilderswijk en andere buurten om te voorkomen dat we hier shariawijken krijgen”, zegt Ellian.

Volgens hem zou het onjuist zijn om als overheid en samenleving naïef te blijven. „Er liggen AIVD-rapporten, er vechten 100 jihadisten in Syrië die straks terugkeren en hun verhalen aan medestanders vertellen. En we hebben de Hofstadgroep gehad. Sommige buurten zijn nu eenmaal kwetsbaar”, aldus Ellian.

Hij verwijst naar Frankrijk en vooral Engeland, waar buurten zijn waar moslims dominant aanwezig zijn. Daar zijn 'shariawijken' ontstaan met eigen leefregels voor kleding, alcoholgebruik en het eten van halal vlees.

Andere wetenschappers pleiten eveneens voor nader onderzoek. De stelling dat de Haagse buurt een „shariawijk” is, zoals zaterdag in dagblad Trouw werd bericht, vraagt volgens hen om een wetenschappelijke analyse.

Antropologe Edien Bartels, verbonden aan de VU in Amsterdam, zegt dat daarvoor eerder onderzoeksvoorstellen zijn ingediend. Daarvoor was geen geld. Bartels: „Het zou wel nodig zijn. Het is een brede problematiek die in meer wijken speelt.”

De Utrechtse sociologe Mieke Maliepaard, medeauteur van het rapport Moslims in Nederland van het Sociaal Cultureel Planbureau, bepleit eveneens nader onderzoek. Volgens Maliepaard is in het SCP-rapport alleen een algemene schets gemaakt van de 825.000 moslims in Nederland. Er is echter niet ingezoomd op probleemwijken.

Maliepaard: „Als ik het verhaal over de Schilderswijk lees, dan vind ik onderzoek interessant, al was het maar om nuance aan te brengen. Nu worden zonder bewijs over en weer grote woorden gebruikt.”

Volgens Maliepaard, socioloog aan de universiteit van Utrecht, is er vooral een definitieprobleem. 'De' moslim bestaat volgens haar niet. De orthodoxe moslims (salafisten) worden ten onrechte vereenzelvigd met jihadisten. Tussen Turkse, Marokkaanse of Iraakse moslims bestaan eveneens verschillen. „Die bezoeken hun eigen moskeeën en hebben weinig onderling contact.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

Die Sharia-driehoek doet veel stof opwaaien. De knuppel in het hoederhok?
De Volkskrant kwam met de kop: "Circus Wilders gaat aan de bewoners voorbij".
Lekker zuur-cynisch Wilders-bashen.
Er onder staat een stukje van Janny Groen die de Moslim deskundige is van de krant. Altijd bereid om boerka's en hoofddoeken te vergoelijken. En met heel veel kontakten met Moslims. Weet zij van niks? Ja zij weet het al langer, maar vertelt het ons nu pas.
Ook de Volkskrant kreeg de afgelopen maanden signalen van ‘talibanisering’ en intimidatie uit de Schilderswijk. Bewoners maken zich zorgen over de groei van het salafisme (ultra-orthodoxe islam) onder jongeren. Dawa-groepjes (jongeren die werven voor de islam) trekken door de stad (niet alleen door de Schilderswijk) en proberen op een dwingende manier hun orthodoxie op te leggen. Wie zich niet aanpast, riskeert ‘de vloek van Allah.’
Asjemenou. Waarom ging de Volkskrant er niet achteraan? Dan zouden ze Wilders in de kaart spelen. En de allahtonen in de PvdA zouden Boze Moslims worden.
En Janny zou Janny niet zijn als ze de socialistische minimaliseerder niet uit de kast zou halen.
‘Zorgwekkend deze nieuwe golf van radicalisering, vinden veel bewoners. Die radicale elementen moeten worden aangepakt. Maar dat maakt hun wijk nog niet tot een ontoegankelijke sharia-enclave.’
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/ ... k-en-zweeg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door H.Numan »

Als geboren en getogen Hagenees kan ik jullie verzekeren dat er nog ergere wijken zijn dan de Schilderswijk. De Stationsbuurt is minstens 3 niveaus lager. Dat is de buurt rondom het Hollands Spoor. Als shariah mogelijk gepraktiseerd word in de Schilderswijk, dan wordt die op zeker gehanteerd in de Stationsbuurt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door King George »

Het wegkijken van bijvoorbeeld oud-wethouder Adri Duijvenstein biedt helaas ook geen soelaas. Hij is nog altijd heilig overtuigd van dat zijn beleid goed was en geen deel van het probleem en oorzaak van waarom het van kwaad tot erger verliep. Moet je trouwens zijn jankverhaal eens lezen! Die vent leeft in een totale andere wereld dan dat hij midden in de Nederlandse maatschappij staat!

'De Schilderswijk wordt weer eens gestigmatiseerd'
Karin Zandbergen − 23/05/13, 07:31

Afbeelding
© Werry Crone. Adri Duivesteijn: "de wijk is zo veelkleurig, ik ben er dagelijks".

Adri Duivesteijn, oud-wethouder van Den Haag en senator, ziet met lede ogen aan hoe de discussie zich ontwikkelt sinds Trouw zaterdag beschreef hoe in een paar straten in die Haagse wijk de waarden en normen van een orthodoxe groep moslims dominant zijn geworden.

Dat er zo fel op wordt gereageerd en dat minister Asscher van integratie en PVV-leider Wilders meteen de wijk in trekken, komt volgens de geboren en getogen Schilderswijker doordat "Nederlanders nog steeds niet zover zijn dat ze erkennen dat de samenleving fundamenteel veranderd is. Wij accepteren nog steeds niet dat er kleur in de samenleving is. Op het moment dat er een dominante cultuur in een buurt is, zal die zijn eigen gedragingen krijgen. De nationale politiek is op dit onderwerp nog steeds sterk verdeeld en grijpt ieder incident aan om het eigen gelijk te halen. Deze polarisatie vertaalt zich ook in verharding in gedragingen in wijken."
Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door King George »

Wij accepteren nog steeds niet dat er kleur in de samenleving is. Op het moment dat er een dominante cultuur in een buurt is, zal die zijn eigen gedragingen krijgen.
Is ons ooit om culturele verdringing, waarbij onze eigen cultuur werd verdrongen door een achterlijke Islamitische, gevraagd? Heel dat gedrocht multikul, daar hebben we nooit voor gekozen; Het werd ons opgedrongen! Ons is nooit iets gevraagd!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Schepsel »

H.Numan schreef:Als geboren en getogen Hagenees kan ik jullie verzekeren dat er nog ergere wijken zijn dan de Schilderswijk. De Stationsbuurt is minstens 3 niveaus lager. Dat is de buurt rondom het Hollands Spoor. Als shariah mogelijk gepraktiseerd word in de Schilderswijk, dan wordt die op zeker gehanteerd in de Stationsbuurt.
Holland Spoor, die buurt! Liep er een paar jaar geleden, en het, was zomer, en ik kreeg een vakantiegevoel, letterlijk *geen* Nederlander te bekennen en overal ongedierte en viezige winkeltjes met verlept exotisch fruit. Was nogal bevreemdend, om daar te lopen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

Even het geheugen opfrissen want die haatbaarden lijken soms zo op elkaar.
De dawa in Urk:

het gaat om Abou Moussa (=Azzedine C.) Hier speelt hij woordvoerder:


Hij is tijdens de rondloop van Wilders in de nabijheid gesignaleerd. Hier video:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... duikt.html
Er zijn drie aangiften tegen hem gedaan vanwege ronselen voor de jihad.
Op deze video duikt ook de 'Paki" op die al eerder samen met Wilders op de foto stond (zie mijn bijdrage hier van di mei 21, 2013 9:38 pm )
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52321
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Den Haag.... De Sharia Driehoek.

Bericht door Mahalingam »

Dat filmpje van Geen Stijl waaraan ik in mijn voorgaande bijdrage refereerde, heeft gevolgen. Een nog vrij lopende ronselaar in de buurt van Geert. Dit is hem:

Afbeelding

Vragen van de leden Bontes en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Veiligheid en Justitie over de gezochte Syrië-ronselaar die opduikt in Shariawijk.
Spoiler! :
1.) Bent u bekend met het bericht 'Gezochte Syrië-ronselaar duikt op in Shariawijk’ (1)?

2.) Klopt het dat er drie keer aangifte is gedaan tegen deze jihad-ronselaar (2)? Zo ja, hoe is het dan mogelijk dat deze ronselaar vrij rondloopt én een journalist te woord staat in de bewuste Shariawijk in Den Haag?

3.) Lopen er nog meer Syrië-ronselaars vrij rond waar politie en justitie niet tegen optreden? Zo ja, om hoeveel ronselaars gaat dit en waarom wordt hier niet tegen opgetreden?

4.) Gaat u ervoor zorgen dat deze ronselaar, samen met eventueel andere ronselaars, direct wordt opgepakt voor het als misdrijf aangemerkte ronselen voor de jihad én gaat u er verder voor zorgen dat deze ronselaar indien mogelijk gedenaturaliseerd wordt? Zo neen, waarom niet?

1) http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... duikt.html

2) http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... il/3427770
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... irect.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie