Gerard: de islam ontdekt

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Monique »

gerard_m schreef:@ Monique:
Ik weet dat de islam maar één manier leert, maar dat is niet de beste manier, al denken de cultuurrelativisten daar anders over. Dus wat zet je er tegenover? Ik heb een vaag vermoeden dat het niet gaat lukken om alle moslims terug te sturen en een muur te gaan bouwen... Het sentiment snap ik, maar we zullen iets ander moeten bedenken.
M.i. is in ieder geval NIET een goede manier om islam een "status" te geven in Nederland (europa) en met moslims rekening te houden. Je ziet het zelf: geef ze een haarwortel en je bent je hele lijf tot en met de groteteennagel kwijt.

Volgens mij is het hartstikke simpel: iedereen houdt zich aan de Nederlandse wet..... geen uitzonderingen voor religies. Niemand hoeft maatschappelijk gezien rekening te houden met wat voor religie dan ook.
Werkgever wil geen vrouw met hoofddoek in zijn bedrijf? Prima = geen discriminatie.
enz enz.
Die moslims die niet in een dergelijke kafirmaatschappij kunnen leven kunnen de trein naar schiphol nemen en vandaar een vliegtuig de woestijn in.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door silkyboxershortXL »

gerard_m schreef: Je moet er inderdaad juist hard tegen in gaan.
Precies, niet zachtzinnig doen.
(voor wat het waard is)Dit is een mogelijk verloop.......:
De tijd is nog niet helemaal rijp. Eerst moet er vanuit de politiek de boodschap naar de wereld komen dat NL "ongehoorzaam" aan de islam is.
Door bv mensen het land uit te zetten die duidelijk Westerse samenleving afwijzen wat ze zelf bewijzen door vul maar in. Of een moskee sluiten wegens haatprediking. Een straf uit de moslimwereld zal er op volgen
bv door een terroristische daad. Dat is de tricker die Nl nodig heeft om de naïeve houding kwijt te raken. Dan moet het balletje beginnen te rollen. Dus als er zelfs maar de schijn van moslimgeklooi is er bovenop zitten.
Natuurlijk kan de huidige mediapropaganda niet zo blijven. De regering moet vat krijgen op de media,om de stemverhouding weer recht te trekken (nu 98% PC) Een aantal dikke flatussen kan al genoeg zijn. Universiteiten aanpakken.Om dit alles kans van slagen te geven is de stemverhouding
nu nog te klein.
Hoop heb ik, als ik op het 'fanatisme' van de PVVers afga dan denk ik dat dat groter is dan vroeger het links fanatisme.
Ik zie meer dan 50 zetels in de kamer wenselijk en haalbaar. Wat betreft de politieke situatie nu....ik heb zware twijfels
of een kabinet VVD - CDA met PVV steun er gaat komen. Ook gedoogsteun kan ik niet inschatten. Dus over 2 jaar nieuwe verkiezingen.....
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

ik heb wantrouwen tov verhaagen's houding en uitspraken die ie deed bijv tijdens de 2 minuten pauze vh debat... ik hoorde daarin dat ie eigenlijk in wezen zei dat 'de formatie vd drie er nog niet wàs' ff vrij vertaald dan nu....
ik ben benieuwd, ik hoop van wel maar ik hèb t idee dat de PVV een rad voor ogen gedraaid wordt ondanks dat ik Geert een zeer deskundige staatsman vind. Maar heb geen probleem met nieuwe verkiezingen! Wedden dat de PVV nog groter zal zijn dan!
en jij hebt verder volgens mij gelijk Silky, dat er duidelijk ongehoorzaamheid moet zijn en dan zul je idd zien dat 'de islamiet' denkt 'ons' te kunnen gaan straffen en wellicht... wie weet... gaan dan eindelijk de ogen open....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Alba »

Gerard schreef: Naiviteit over de moslims: ik ben nog niet overtuigd. Een ideologie kun je van je afschudden maar dan moet je wel een alternatief hebben. Er zijn ex-communisten, ex-moslims (zoals Ali Sina), etc. Je overtuigt geen mens door alleen maar te roepen hoe fout ie is.
Wie zou, volgens jou, dat alternatief moeten bieden? Naar mijn idee zijn er alternatieve genoeg en ook makkelijk voorhanden. Mensen zoals Ayaan Hirsi Ali, Ehsan Jami, uiteraard Ali Sina zelf, maar ook de afvalligen die hier op het forum actief zijn (geweest) zijn voorbeelden van mensen die alternatieven hebben gevonden en deze ter harte hebben genomen. Bibliotheken, Internet, studie, etc. Mogelijkheden genoeg om verder te kijken. Als ik bij de plaatselijke boekhandel naar binnen stap, dan struikel ik over de tijdschriften over zingeving, spiritualiteit en kabouterverering. Op allerlei vlakken zijn er alternatieven mogelijk om uit de islam te komen. Waarom doen ze dat dan niet? [c045.gif]

Omdat het gevaarlijk is, omdat ze zwaar gehersenspoeld zijn door de verdorven islam en opgroeien in een streng controlesysteem, waarbij iedere stap die ze zetten door anderen gezien wordt. Alternatieven opzoeken is spelen met je leven.
Ik kom zelf uit een situatie waarin geen enkele vrijheid bestond. Die vrijheid heb ik moeten veroveren en dat is heel moeizaam gegaan en heeft ook tot diverse breuken geleid. Maar ik hoef niet bang te zijn, dat er iemand met een pistool of mes me op de hoek van de straat staat op te wachten. Daarbij komt, dat ik ook genoeg mensen ken in een vergelijkbare situatie die deze stap niet durven nemen, omdat het te moeilijk of te zwaar is. Ook zij hoeven echter niet voor hun leven te vrezen.

Ik heb het idee, dat jij nog teveel uitgaat van een mogelijkheid die nog niet of onvoldoende is overwogen. Vanuit het westerse denken, dat het beschaafd opgelost kan worden. Dat betwijfel ik, al heeft het mij ook tijd gekost om dat in te zien.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Scarlatti »

"Ik heb het idee, dat jij nog teveel uitgaat van een mogelijkheid die nog niet of onvoldoende is overwogen. Vanuit het westerse denken, dat het beschaafd opgelost kan worden."

vanuit het westerse denken, kijken.... exact mijn idee, daar ben ik ook achter gekomen door alles te bekijken, te bestuderen, trachten te begrijpen waaròm het zo doorgaat al sinds decennia en steeds erger is geworden, dit is ook exact waardoor die linxe leute het maar niet zien wat er ad hand is.... ook niet kùnnen zien aangezien zij ook nog eens net zo superieur zichzelf voelen aan 'de ander' precies als 'de islamiet' zich voelt tov 'de ander' dit is als een soort danse macabre, een slang met een muis, dit kan enkel gestopt worden op de harde wijze.... al die andere zijn op verschillende manieren toch al uit en te na uitgeprobeerd? En wat heeft t opgeleverd? Precies! een stel nog grotere dwingelands zowel in gedrag als in aantal... net als je kinderen steeds weer toegeeft in eventuele onmogelijke eisen en dwingelandij wordt het niet minder het nare gedrag maar juist èrger...
ach van allerlei voorbeelden dringen zich aan me op gelijk nu, maar met een beetje gezond verstand waarmee ik beslist NIET impliceren wil dat je dat NIET zou hebben, maar in a manner of speaking, er vàlt niet te redeneren met 'de islamiet' voor ONS en naw ook voor henzelf zijn zij en wij beter af, als zij uit onze landen verdwijnen en wel voorgoed. Zij zullen nooit opgeven onze landen te islamiseren aangezien dat een 'opdracht' is vanuit de koran en zij doen slechts dàt wat hen opgedragen wordt... zo zit dat bij hen in elkaar...
het is helaas precies zo als Alba schrijft... helaas....
eeen klein simpel voorbeeldje: ze hebben niet eens door dat ze 'de kip met de gouden eieren zelf slachten' en zichzelf reduceren tot een bestaan als in die islamitische landen geldt.... geen scootertjes meer, geen bontkraagjes.... geen ongestoord uitgaan naar discotheken of op vakanties naar Spanje, Ibiza of iig anders dan marokko... sharia en we weten allemaal wat dat geeft bij diefstallen... en de 'niet-moslims' zijn dan 'de knechtjes' de dhimmies... waar zij zich superieur over 'mogen' voelen... en dan? dat doen ze nu toch al, maar dan is de 'rijkdom vdie dhimmies weg'... alles kaalgevreten alsof er een sprinkhanen plaag is geweest... toch bekend van tv... behalve dan in de gaza strook waar olympische zwembaden en luxe winkelcentra zijn....
hmm... was dit nou één voorbeeldje?? :nono: hoe dan ook, het zijn arme beperkten die ons naar de verdommenis helpen... zij weten niet beter dan dat zij moeten luisteren naar wat de iman hen weer op moet dragen vd oliesheiks die zelf dat vereiste gedrag NIET hebben natuurlijk, maar waar geen 'islamiet' naar zal durven vragen of maar vragen bij stellen... ach ik houd er mee op.... het heeft geen zin... dat vdie andere wang toekeren is een slecht advies... het BLIJFT nl niet bij die wang.... :knorrie:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

vanuit het westerse denken, kijken.... exact mijn idee, daar ben ik ook achter gekomen door alles te bekijken, te bestuderen, trachten te begrijpen waaròm het zo doorgaat al sinds decennia en steeds erger is geworden, dit is ook exact waardoor die linxe leute het maar niet zien wat er ad hand is.... ook niet kùnnen zien aangezien zij ook nog eens net zo superieur zichzelf voelen aan 'de ander' precies als 'de islamiet' zich voelt tov 'de ander'
Nee, de linkse leute doet juist precies het omgekeerde, ze doen alsof islamitische en westerse culturen gelijkwaardig zijn. Daar ligt het probleem van het westen. We dragen totaal niet uit dat onze samenleving meer goeds brengt dan die van de islam. We zien het dragen van een hoofddoek gelijkwaardig aan het niet dragen van een hoofddoek, de boodschap in de moskee gelijkwaardig aan de boodschappen buiten de moskee. etc.etc. Dit is nu juist de denkfout die het westen tot nu toe maakt en een van de reden waarom steeds meer wordt toegegeven aan de islam.

Dat bedoel ik met "geen alternatief bieden". Het westen laat niet zien dat vrije keuze superieur is aan gebondenheid aan regels van de imam, dat gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, homo en hetero, gelovige en ongelovige superieur is aan discriminatie,etc. Het gevolg is dat moslims niet geprikkeld worden om buiten hun boekje te denken, omdat wij daar zelf geen voordelen in zien.

Het westen zou dus zichzelf moeten blijven en waarden actief uitdragen die de islam niet kent, zoals gelijkwaardigheid tussen mensen, keuzevrijheid en bevorderen van zelf na denken. Natuurlijk moet je die dan wel zelf toepassen, ook richting moslims.

Symbolen en uitwassen die daarmee in strijd zijn, horen hier inderdaad niet thuis. Gescheiden inburgeren is bijvoorbeeld een tegenstelling op zichzelf. Inburgeren zou gericht moeten zijn op het uitdragen van de waarden van onze samenleving, waarbij mannen en vrouwen niet gescheiden worden omdat ze elkaar anders zouden bespringen. Een boek dat oproept tot haat, discriminatie en geweld zou hooguit als curiositeit verkocht moeten worden maar het uitdragen van die boodschap past hier niet.

Ik pleit dus juist voor een hard beleid t.o.v. de waarden die de islam uitdraagt.
Alba schreef:Ik heb het idee, dat jij nog teveel uitgaat van een mogelijkheid die nog niet of onvoldoende is overwogen. Vanuit het westerse denken, dat het beschaafd opgelost kan worden. Dat betwijfel ik, al heeft het mij ook tijd gekost om dat in te zien.
De vraag is hoe beschaafd het westen tot nu toe is.... door gebrek aan beschaving te tolereren en jezelf aan te passen ben je m.i. niet écht beschaafd. We dragen niet uit dat onze samenleving beschaafder is dan de islamitische.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

Nu moet ik weer denken aan een bijdrage van ik geloof BFA, waarin hij verslag deed van een Vlaams/Marokkaanse culturel uitwisseling. Marokko wist niet beter dan op de proppen te komen met een mozaiekje of iets van dien aard.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Tukkerin »

Heldere analyase, Gerard, waar ik helemaal achter sta.
Umm Rania
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Pilgrim »

Is dat een foto van Tukkerin zelf op die avatar? Hmm, wat zou eigenlijk de reden zijn dat Tukkerin iedere keer zichzelf zo graag laat zien? IJdelheid? :ermm:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Tukkerin »

Hmmmmm, waar bemoeit Pilgrim zich mee? :ermm:
Umm Rania
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Pilgrim »

Tukkerin schreef:Hmmmmm, waar bemoeit Pilgrim zich mee? :ermm:
Nou, met jou natuurlijk! [hypocrite.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Alba »

@Gerard, duidelijk, ik had je verkeerd begrepen. Ik ben het absoluut met je eens, dat het fout is om toe te geven aan absurde vragen en eisen vanuit een onbeschaafde ideologie, die vooral vrouwen reduceert tot ongedierte.
Aan de andere kant zijn er zoveel mogelijkheden voor moslims om hiermee kennis te maken. Is dat dan niet voldoende als alternatief? Ik denk, dat het probleem er juist in ligt, dat die alternatieven bewust niet worden opgepakt omdat het niet mag, omdat ze zichzelf superieur achten t.o.v. deze alternatieven, omdat ze de waarde ervan niet inzien. Een jaar of 20 geleden zou ik gedacht hebben, dat het een kwestie is van nadrukkelijk aanbieden, ervan uitgaande dat men het dan vanzelf wel oppakt. Inmiddels geloof ik daar niet meer in. Wat mij betreft mag de harde lijn die jij noemt nog wel harder worden ingezet.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Zeker, die mogelijkheden zijn er al als het gaat om iets maken van je leven en vrijheid om hier moslim te zijn. Maar onze waarden dragen we niet uit richting de islam, we laten niet zien wat er mis is met de islamitische waarden. De meeste mensen geloven ook niet dat onze waarden beter zijn.

Neem als voorbeeld de discussie over hoofddoeken. Die gaat alleen over het recht een hoofddoek te dragen, in hoeverre dit voor de niqaab moet gelden, etc. Argumenten zijn bijv. dat gezichtsbedekking niet kan vanwege de veiligheid of dat de overheid neutraal zou moeten zijn. Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het punt zou moeten zijn dat we symbolen van vrouwenonderdrukking niet toleren in het westen. Evenmin zouden we nazi uniformen op straat toleren. Maar deze discussie wordt niet gevoerd.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Alba »

Die discussie wordt m.i. wel gevoerd, maar veel te weinig. En vanuit allerlei, vaak linkse, hoeken komen misselijke tegengeluiden als zou de hoofddoek een symbool van emancipatie zijn of vrijheid van godsdienst en ander geleuter. Ik ben er voorstander van dat de hoofddoek verboden wordt in alle publieke functies, dus ook het meisje achter de kassa in de supermarkt. Helemaal ergerlijk vind ik die figuren die zelf een hoofddoek gaan dragen uit solidariteit en om een tegengeluid te geven tegen Geert Wilders.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Zwartmeer »

gerard_m schreef: Ontdekislam verwijst vaak naar deze site en ik zag jullie lange tijd als een anti-site die eenzijdig negatief was. Ik moest gaandeweg erkennen dat jullie onderbouwingen vaak dezelfde zijn als die van de vrome moslims, alleen geloven jullie niet dat het van Allah kan komen. Ik wil met mijn opgedane kennis hier graag aan bijdragen en hoop dat o.a. op deze site te kunnen doen.
Hallo Gerard. Inderdaad is het hier wat eenzijdig daar het hoofdonderwerp vrijwel uitsluitend de islam is. We bestrijden het communisme niet. Dat moeten anderen maar doen. Zoals de gang van zaken nu is helpen wij, het westen, de islam met verdere verspreiding. Gezien het gruwelijke karakter van dit geloof zouden wij het juist moeten bestrijden ipv helpen verspreiden. Er is nog een boel werk aan de winkel. Het is heel lastig de vooroordelen van de mensen die ons van vooroordelen beschuldigen te bestrijden. De islam is immers zo gruwelijk dat het niet te geloven is. Jij hebt daar ook veel tijd voor nodig gehad terwijl de antwoorden altijd dicht bij waren. Je had meteen al de vuiligheid van de koran en hadith zelf kunnen constateren. Zo simpel gaat het dus niet. Je moet eerst al die leugens die constant herhaald worden opmerken. Van analfabeet tot professor spreken moslims immers met dezelfde mond. Ze bespreken de islam in uitsluitend positieve bewoordingen. Jozef Goebels zei het al, als een leugen maar vaak genoeg herhaald wordt, wordt ie vanzelf geloofd. Maar de zaak is niet verloren, gelukkig gaan steeds meer mensen de waarheid over de islam inzien.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Inderdaad heeft het veel tijd gekost voor mij. Moslims presenteren hun geloof als simpel en logisch, ze komen met voorbeelden die dat ook zijn. Je moet je wat meer verdiepen om de absurde onlogica in te zien. Daarnaast spreken "de moslims" toch ook meerdere boodschappen uit, varierend van mild en vaag tot hard. Daardoor kun je telkens de boodschap eruit vissen die je het meest aanspreekt en de andere kant afdoen als "extremistisch".

Die uitspraak van Goebels is heel erg waar. Aanvullend zei Hitler dat een grote leugen eerder wordt geloofd dan een kleine leugen. In het westen leer je genuanceerd te denken, de meeste dingen zijn niet alleen maar goed of slecht. Zo beoordeel je bijna automatisch ook de islam. Het is voor ons moeilijk om je te verplaatsen in de totaal andere kijk op de wereld die de islam brengt.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door mercator »

Dhana schreef:Nu moet ik weer denken aan een bijdrage van ik geloof BFA, waarin hij verslag deed van een Vlaams/Marokkaanse culturel uitwisseling. Marokko wist niet beter dan op de proppen te komen met een mozaiekje of iets van dien aard.
Dat was ik geloof ik, ivm die expo "Kunstschatten uit Marokko" . Dat de moslim "kunsthistorici" hun eigen zielige voorwerpjes ophemelden is logisch vanuit het opgeblazen moslim-ego, maar ook Vlaamse "wetenschappers" deden hier volop aan mee door bijv. een met schelpjes versierd kamelenzadel dezelfde kwaliteiten toe te kennen als een schilderij van Rubens :D . Op die manier gaan we er nooit komen natuurlijk, de juiste houding zou zijn neem die rommel van jullie s gauw terug mee zeg en ga daar wat in de woestijn mee rondlopen, hier hebben we anders en beter.

Dat geldt niet alleen voor hun materiële objecten maar dus ook voor hun geloof, hun ritueeltjes, hun gewoonten etc.

Zoals het in de mak*kken dans wordt verwoord:

kijk eens aan nu die vlucht
hun geloof dat is een klucht
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Dhana »

O, dan was jij het waarscijnlijk, Mercator. Het is net zo als met islamitsche conversaties. Maakt niet uit of je dat van 200 jaar geleden neemt of al vast 200 jaar verder kijkt. Er zal nooit enige beweging fo verandering inkomen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Marieke »

Monique schreef:Welkom Gerard, ik ben blij dat steeds meer mensen die "suikerislam" herkennen en de realiteit onder ogen (durven) zien.
Nou, ik kan me vergissen, maar ik vrees van niet hoor. Want de islam komt de laatste tijd ontzettend vaak in het nieuws, en toch zijn er nog heel veel mensen die dingen zeggen als 'Ja maar dat zijn geen echte moslims.' Plus dat het aantal moslims aan het groeien is. En websites zoals bijvoorbeeld www.ontdekislam.nl, waar Gerard het over had, zullen dat soort dingen misschien alleen maar versterken, toch?
Welkom trouwens Gerard! Wat goed dat u zo op onderzoek bent gegaan en wat goed dat u wilt zorgen dat mensen het ware gezicht van de islam gaan zien! Ik weet alleen niet hoe dat zou moeten, maar het moet kunnen toch?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Marieke »

Dhana schreef:
silkyboxershortXL schreef: Ik denk dat we beter kunnen beginnen met het verbieden van het openluchtbidden. De moslimjochies toegang verbieden tot zwemgelegenheden. Niet ingaan op eisen tot het verwijderen van kusntwerken met door hen niet gewaardeerde objecten. Zwembaden niet openstellen voor moslimazwemmen. Ouders vervolgen als kinderen of meiden alleen bepaalde lesuren niet mogen volgen om religieuze redenen. .
Ik wil niet zeuren, maar dan gaan mensen klagen over discriminatie. Want heel veel mensen weten zo goed als niks over de islam (en WILLEN het vaak ook niet weten)! en zijn veel te naïef). Dus dan gaan ze zeggen dat je bepaalde gelovigen discrimineert. Naar die argumenten van iemand zoals bijv. Wilders luisteren ze toch zeer zelden. Dus die dingen die hierboven staan, en lesgeven op scholen over dit onderwerp, dat lijkt me op zich een goed idee. Maar veel mensen zullen er alleen niet voor openstaan en klagen dat we discrimineren. Daarom is het denk ik niet mogelijk...
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Zwartmeer »

Marieke schreef:
Dhana schreef:
silkyboxershortXL schreef: Ik denk dat we beter kunnen beginnen met het verbieden van het openluchtbidden. De moslimjochies toegang verbieden tot zwemgelegenheden. Niet ingaan op eisen tot het verwijderen van kusntwerken met door hen niet gewaardeerde objecten. Zwembaden niet openstellen voor moslimazwemmen. Ouders vervolgen als kinderen of meiden alleen bepaalde lesuren niet mogen volgen om religieuze redenen. .
Ik wil niet zeuren, maar dan gaan mensen klagen over discriminatie. Want heel veel mensen weten zo goed als niks over de islam (en WILLEN het vaak ook niet weten)! en zijn veel te naïef). Dus dan gaan ze zeggen dat je bepaalde gelovigen discrimineert. Naar die argumenten van iemand zoals bijv. Wilders luisteren ze toch zeer zelden. Dus die dingen die hierboven staan, en lesgeven op scholen over dit onderwerp, dat lijkt me op zich een goed idee. Maar veel mensen zullen er alleen niet voor openstaan en klagen dat we discrimineren. Daarom is het denk ik niet mogelijk...
Hi Marieke. Ik denk dat er geen kruid tegen de islam gewassen is en dat het volk het eerst moet ondervinden wat voor moois ze in huis hebben gehaald. Ik denk wel dat we deze week goede zaken gedaan hebben na die aanslag in Londen.

Ik had vandaag nog dit discussietje:
Wasal Khan: America itself is a threat to the entire world. Look in to the history you white piggy are killer. How many black people you had killed to create U.S.A?

Ik: Islam allows slavery so why's that bothering you?

mq456london2: So does Christianity. Your point is?

Ik: So what if Christianity does? That doesn't take anything of the slavery Islam allows away.
Dit zijn van die discussies om doodmoe van te worden. Op een of andere manier vinden mensen de islam niet zo slecht omdat er meer slechts in de wereld is. Zou iemand een fan van Hitler zijn dan zou kritiek op hem afgedaan kunnen worden met dat Stalin ook slecht was. Niemand pikt zo'n verdediging maar voor de islam blijkt zo'n verdediging een standaard reactie te zijn. De mensen die zo redeneren weten helemaal niks van de islam en praten een ander na die vaak succes met dit slappe argument heeft. Maar de tijden zijn aan het veranderen, de reacties tegen de islam worden steeds massaler en negatiever.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door gerard_m »

Marieke schreef:Welkom trouwens Gerard! Wat goed dat u zo op onderzoek bent gegaan en wat goed dat u wilt zorgen dat mensen het ware gezicht van de islam gaan zien! Ik weet alleen niet hoe dat zou moeten, maar het moet kunnen toch?
De mensen die zich bewust zijn van het gevaar van de islam, moeten zich laten horen. Je kunt op talloze nieuwssites, fora, of real live je mening geven. Wanneer je voldoende kennis hebt en feiten kunt geven (onderbouwing, teksten uit de koran / hadith,..) kun je prima de discussie voeren. Ik heb me een tijd lang gericht op moslims, maar inmiddels denk ik dat het minstens zo belangrijk is om de grote groep "slapers" wakker te schudden. Kortom: ik denk dat we ons voortdurend moeten laten horen.

Het moet zeker kunnen, we zijn met 94% niet-moslims nog steeds een grote meerderheid. Zodra een grote groep mensen wakker wordt, zakt de islamisering vanzelf in elkaar. Net als we anno 2013 niets meer te vrezen hebben van nazi's of communisten. Mijn enige angst is dat we net als in 1933 nog door veel meer ellende heen moeten voor de grote groep slapers eindelijk ontwaakt.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
antidotum
Berichten: 79
Lid geworden op: wo mei 15, 2013 10:43 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door antidotum »

Scarlatti schreef:Welkom hier Gerard,

In de koran heb jij toch naw ook kunnen vinden dat 'moslims' elkaar onderling niet mogen aanvallen c.q. verraden en alles wat daarmee te maken heeft?
Jij weet naw ook dat de 'sociale controle' onderling enorm groot is en men ook bang is van elkaar? Een vd redenen vdie belachelijke eerwraak heeft te maken met 'ooohh wat zullen de ànderen ervan zeggen, wij hebben nu gezichtsverlies geleden'
Ook weet jij naw ook dat 'een moslim' zodanig geïndoctrineerd is dat men 'het in de genen onderhand' heeft om t maar eens 'populair' uit te drukken.... al die zgn 'aangepaste gematigde moslims' die ooo zooo goed geïntegreerd leken en alles deden wat het boekje verboden had te doen, konden toch ineens heeeeel vreemd uit de hoek komen.... Heathrow, 9/11, London, Barcelona om maar een paar voorbeelden te noemen... maaaaar zijn geen èchte moslims natuurlijk dan ineens.....
Jij weet toch ook dat 'een moslim' niet eens op niet-islamitische bodem màg wonen? TENZIJ...... het is om dat land te onderwerpen...en daarom zijn zij hier... sommigen zullen dat ms niet eens zelf weten maar ik ga er nu van uit dat de dag ook niet meer komt dat zij 'ons' zullen kunnen onderwerpen dankzij de kentering die aan het ontstaan is al schreeuwen de linkse soepsiediesloerpers nog zo hard, dat zij de Westerse landen nog te pakken kunnen krijgen... maar dàt is dus de achterliggende gedachte vd islam(isering) dat zij daarmee gelijk de kip met de gouden eieren slachten dringt niet tot hen door.
ook weet jij naw van 'taquiah' af.... het geoorloofde liegen zolang het de islam maar ten goede komt, dat MAG zèker naar kaffirs maar OOK onderling als dat 'beter' uitkomt voor de 'lieve vrede' zoals wat dan ook ze daarvoor denken aan te moeten voeren...
Jij weet naw toch ook wel dan dat 'de moslim' zich 'sowieso superieur' voelt tav een 'niet-moslim' zelfs tav 'een moslim van een andere stroming', maar sowieso te allen tijde tov een 'Christenhond' waarvandaan denk jij dat hun gedrag en hun uitingen in bewoordingen komen?

er zijn zooooovèèèl voorbeelden, dat boekje staat er VOL mee... wààrom denk jij dat 'zij' in zulke grote getale 'de straat' opgaan als er een tekeningetje gemaakt is of iets van dien aard?
Toch echt niet uit henzelf hoor, neeeeee daar is de oproeper de imam in die haatkeet voor, en zoals iedere moslim wèèt, je moet lùisteren wat die te zeggen heeft en vooràl DOEN wat die heeft opgedragen... doe je dat niet dan wacht je van alles wat niet 'zo leuk' is, van uitsluiting tot en met de dood....

dus nee er is volgens mij gèèn gematigde moslim net zoals er geen gematigde islam is. Een 'goede moslim' is een moslim die de islam afgezworen heeft en daar openlijk voor uit komt.... en daar wringt de schoen vervolgens.... dat dùrven ze niet... bang voor de represailles en wij weten allemaal dat zij niet voor niets bang zijn... we zien het dàgelijks op tv, lezen het in de kranten en niet alleen in hun 'homelands' nee overàl.... iedereen die zich moslim noemt zal ìk mijden als de pest... :yuk: :knorrie:
Ik onderschrijf jouw mening. Het relaas van een ex-moslim.
Allemaal kijken s.v.p.:
http://www.youtube.com/watch?v=5pgv6mwO7xQ
Gebruikersavatar
antidotum
Berichten: 79
Lid geworden op: wo mei 15, 2013 10:43 am

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door antidotum »

Hoi Gerard, zelf ben ik een nieuwkomer, maar dat neemt niet weg dat ik je van harte welkom heet op dit forum. :razz:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gerard: de islam ontdekt

Bericht door Ariel »

antidotum schreef:Hoi Gerard, zelf ben ik een nieuwkomer, maar dat neemt niet weg dat ik je van harte welkom heet op dit forum. :razz:
( grin) Dat is lief van je antidotum, maar Gerard zwerft hier op dit forum al een jaar of drie rond . :smile7:
Maar ik ben van mening dat hij iets vaker zijn gezicht moet laten zien....We missen hem als hij er niet is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie