Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:
Dutchy schreef: Kunt u ook aub positieve dingen over de islam zeggen? Want dat zijn er best veel heel veel zelfs...De negativiteit komt van de extremisten en dat zijn zeker geen moslims!
Ik kies voor de slaaf van Allah zijn mijn heer die mij heeft geschapen en deze geweldige geloof aan mij gegeven heeft en die mij geleid heeft van alles. Allah is de meest liefdevolle!<3

Jazeker Firdows, tuurlijk kan ik positieve dingen over islam zeggen. Zals ik je eens wat vertellen? Sommige van de meest gelukkige momenten heb ik in de islam meegemaakt. Weet je wat het is om 3 'snachts op te staan en dan het nachtgebed (qiyaam al layl) op te zeggen. En dan soejoed (prostratie) maakt van meer dan 20 minuten waarin je alleen maar je schepper prijst en om genade smeekt? De gemoedsrust en intens geluk van dat soort momenten kun je nergens anders vinden. Geloof me, ik kan het weten

Over het algemeen vindt ik de aglaaq, of omgangsvormen mooi. Ze maken het leven mooier. Sowiezo is de illusie dat god met je is en je beschermt, en dat alles voor je uitgestippeld is zodat je niets hoeft te doen behalve op allah vertrouwen bijzonder prettig. Het maakt het leven makkelijk.
Ik kan niet ontkennen dat de islam het leven een zekere schoonheid verleent: door zelfs de meest triviale daden zoals eten en slapen tot middelen te classificeren om nader tot Allah te komen, verheft de islam dergelijke daden die je normaal zonder na te denken doet, en verheft ze tot een kosmisch niveau, waar het menselijke en goddelijke elkaar ontmoeten. Daardoor is je leven doordrenkt met spiritualiteit en betekenis. Iedere vorm van handelen is zinvol, omdat het meegenomen word in de beoordeling van de dag des oordeels.
Daarnaast geeft het een enorm gevoel van macht als je denkt alle antwoorden te hebben en je moreel en intellectueel superieur te wanen aan de mensen om je heen. Ik dacht werkelijk dat ik de voorhoede was van de wereldgeschiedenis. Je egomanie kent geen grenzen.

Maar dit alles is slechts wishfull thinking, zelfbedrog. De waarheid kan vaak hard en kil zijn. Ik begrijp maar al te goed dat illusies het leven mooier maken, maar als je integer blijft, moet je erkennen dat het toch illusies zijn.
Juist! Het is geen illusie ik weet het zeker!
Jammer dat je geen meer moslim bent je kon me vast veel leren over het geloof :''(
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89724
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ariel »

Dutchy schreef:
Van mij hoef je geen moslim te zijn dat is u keuze! Ik wil u alleen helpen

:heart:
En weer heb jij je eigen woorden niet gebruikt. Je spreekt als een geprogrameerde computer die zelf niet na kan denken.

kom op meisje, Hier heb ik niks aan...Eigen woorden die uit je ziel en hart komen.

Wat is er mooi aan islam, en wat brengt islam me wat ik nu niet heb,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Dat is iets dat ik ook niet goed snap aan bekeerlingen tot een geloof, die dus besluiten iets te *gaan* aanbidden, hier dus Allah.

Ze denken: Ik kom voort uit Allah/Allah schiep mij. Maar waarom moet dat tot aanbidding leiden? Ik denk dat ik voortkom uit evolutie, maar ga toch ook geen dinosaurusbotten aanbidden. Waarom zulke onderwerping?
En hmm. Als ik iets kon kiezen wat een goede voorspelling zou geven van wat er gaat gebeuren, zou ik toch voor iets gezelligers en aardigers gaan voor de islam. Maar ja, sommige mensen vinden kommer en kwel-dreigingen fijn ^_^

Dus het geeft je, zoals Ariel al zegt, een soort vastigheid en houvast?
Lees even dit:

Wanneer we commando’s zien die van de hoogste etage naar beneden met een touw slingeren, zullen we verbaasd zijn en hen toejuichend complimenteren.

Verricht een spin niet een volmaaktere functie dan de commando? De spin gaat als een flits op en neer met de zijde die zij weeft. Een commando kan nooit deze snelheid van de spin bereiken, en kan alleen maar een leerjongen worden van de spin. Voor het jagen van haar prooi, bindt zij zich aan een boom en springt vervolgens op de prooi. De zijde is sterk genoeg om haarzelf en haar prooi te dragen. Terwijl haar prooi vastkleeft aan het spinnenweb, ontkomt de spin hieraan door een vloeistof op haar poten te smeren.

Als we aandachtig kijken naar het heelal, kunnen we zien dat elk schepsel, net als bij de spin, zijn eigen taak en eigen specifieke voorwaarden voor het leven heeft. Zodra dat schepsel op de wereld komt, begint het zijn plicht uit te voeren en past zich volledig aan aan de voorwaarden van zijn leven. In feite lijkt het alsof het in een andere rijk is gevormd. Het verwart nooit zijn plicht en voert alles op tijd uit. Deze situatie bewijst dat er achter het zichtbare een entiteit is die hen vormt, die hen hun taken leert en die hen aanpast aan de voorwaarden voor hun leven. Zonder acceptatie van deze entiteit, is het niet mogelijk deze zichtbare vormingen1 te verklaren.

Om deze realiteit beter te begrijpen, zullen we kijken naar de vorming van een honingbij en zullen we hiermee deuren openen om het bestaan ​van Allah beter begrijpen:

Een honingbij werkt zonder te stoppen en te rusten. Zij bezoekt 20.000 bloemen per dag en vliegt 2.000.000 kilometer gedurende haar leven. De honingbijen bieden als resultaat van hun slopende arbeid ons zoete honing aan. Nu vragen wij de persoon die Allah ontkent het volgende:

1. Wie leerde de honingbij deze honing te maken? Als de gehele mensheid bij elkaar komt, kan zij niet eens één gram honing maken. Hoe komt het dat een giftig insect in staat is dit wel te doen? Of is de honingbij slimmer dan wij?

2. Het is niet voldoende dat de honingbij weet hoe honing gemaakt wordt, want in deze activiteit is er niet enkel aan de honing gedacht. De mens heeft namelijk baat bij de honing. In dat geval moet de maker van de honing zich bewust zijn van de mens en zijn anatomie. Echter, de bijen beschikken niet over dergelijke kennis. Of beweer je dat de honingbij zich bewust is van de mens en zijn anatomie kent?

3. Honing maken en hem aan de mens als voeding bieden, is een teken van mededogen, barmhartigheid en medeleven. De bijen hebben echter geen mededogen of genade jegens ons. Het bewijs hiervoor is dat de honingbij, wanneer zij hiervoor de kans krijgt, ons met haar giftige angel steekt. Als de bij jegens ons geen mededogen kent, wie is dan de entiteit die wel jegens ons mededogen heeft en honing aan een bij laat maken?

4. De honingbij heeft ook een belangrijke taak bij het bestuiven van de bloemen. Zij draagt het stuifmeel van één bloem naar de andere, waardoor zij vermenigvuldigen. Wanneer de bijen op een bloem landen, kleven stuifmeeldeeltjes aan haar groot aantal plakkerige haartjes. De bijen brengen het stuifmeel van de ene bloem over naar een andere bloem van hetzelfde soort. De uitvoering van deze taak levert een interessante tentoonstelling. Deze is als volgt: als een honingbij eerst op een roos is geland, zal zij niet op een ander type bloem landen totdat alle rozen zijn afgegaan. De reden hiervoor is dat als de bij op verschillende soorten bloemen zou landen, en het stuifmeel dus van het ene soort naar het andere soort overgebracht zou worden, zou er geen sprake zijn van bestuivinge van de bloem en zouden de bloemen zich niet kunnen reproduceren. Nu vragen wij, hoe kan het zijn dat een honingbij de verschillende bloemtypen herkent? Waarom maakt zij een vermoeiende reis zodat de bloemenreproductie voortgezet kan worden? Wie heeft de honingbij uitgerust met dat haar dat geschikt is voor bestuiving?

5. Het is verbazingwekkend dat de buik van een honingbij het vermogen heeft honing te bereiden, terwijl hij niet mengt met het gif dat krachtig genoeg is de organen van de bij te vernietigen. Is het mogelijk dat een dom insect de creëerder is van deze daden?

Nu gaan we verder met een andere scene dan die van de vorming van een honingbij:

De temperatuur van de honingraat in een bijenkorf moet 35 graden Celsius zijn opdat honingbijlarven geboren kunnen worden. Als de temperatuur tot 30 graden Celsius daalt, dan sterven alle honigbijlarven. Als zij tot 40 graden stijgt, dan sterven alle larven of worden met misvormingen geboren. Dus de temperatuur van een honingraat moet precies 35 graden Celsius zijn.

Stijgt of daalt de temperatuur dan nooit? Natuurlijk zal zij stijgen en dalen. Echter, de honingbijen hebben hiervoor ook een oplossing gevonden. Wanneer de temperatuur tot 30 graden daalt, proberen ze de tempratuur te verhogen naar 35 graden Celsius door op de honingraat te rillen. Zij vervullen zodoende de rol van een kachel. Als de temperatuur tot 40 graden Celsius is gestegen, flapperen ze met hun vleugels totdat de gewenste tempratuur is bereikt; deze keer vervullen ze dan de rol van een ventilator.

Nu vragen we de persoon die deze handelingen aan toeval toeschrijven het volgende:

1. Hoe weten de bijen dat de temperatuur van de honingraat 35 graden moet zijn? Hoogstwaarschijnlijk wisten jullie dit zelfs niet totdat jullie dit hadden gelezen. Hoe kan een insect iets weten wat de meest intelligente wezen, de mens, niet eens weet?

2. Laten we veronderstellen dat hij het wel weet. Van waar of wie hebben ze dan de techniek geleerd de honigraat te verwarmen door erop te rillen?

3. Wie leerde hen te flapperen met hun vleugels wanneer de temperatuur van de honingraat stijgt?

4. Hebben de bijen een thermometer om de temperatuur van de honingraat te meten? Stel dat ze dit niet hebben –en natuurlijk hebben ze hem niet, want tot heden hebben we geen bij gezien die een thermometer bij zich draagt-, hoe kunnen ze dan de temperatuur meten?

5. Waarom is het voor hen zo belangrijk dat bijenlarven leven? Waarom trachten ze niet hun één of twee weken durende leven uit te leven in plaats van zich bezighouden met de larven? Wie is degene die hen als plichtsgetrouwe soldaten laat werken?

We hebben alleen gekeken naar één of twee aspecten van de honingbij en haar vorming. Er kunnen tientallen pagina’s geschreven en honderden vragen gesteld worden over de resterende kenmerken van de honingbij. Terwijl de vorming van alleen de honingbij niet uiteengezet kan worden, zien we ook nog eens de vorming van talloze andere planten en dieren, zoals vissen, zijderupsen en insecten.

Is het mogelijk dat deze duizenden soorten vormingen slechts een toeval zijn of dat deze creaties alles op zichzelf hebben geleerd? Kan een persoon die zijn verstand niet heeft verloren, dit als mogelijk beschouwen?



[1] Hiermee wordt gedoeld op zowel de materiële –externe en interne- als spirituele –mentale- ontwikkelingen van iedere creatie vanaf haar pre-existentie tot haar laatste vorm, wat tevens haar vervolmaakte vorm betekent.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Schepsel »

Ik kies voor de slaaf van Allah zijn mijn heer die mij heeft geschapen en deze geweldige geloof aan mij gegeven heeft en die mij geleid heeft van alles. Allah is de meest liefdevolle!<3
Allah is niet liefdevol als hij zijn kinderen voor 1 klein misstapje voor eeuwig zal laten branden, en iemand die liefdevol is, eist geen aanbidding boven alles.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Ariel schreef:
Dutchy schreef:
Van mij hoef je geen moslim te zijn dat is u keuze! Ik wil u alleen helpen

:heart:
En weer heb jij je eigen woorden niet gebruikt. Je spreekt als een geprogrameerde computer die zelf niet na kan denken.

kom op meisje, Hier heb ik niks aan...Eigen woorden die uit je ziel en hart komen.

Wat is er mooi aan islam, en wat brenget islam me wat ik nu niet heb,
Klopt
Wat is daar mis mee? Hier wordt alles uitgelegd?
Daar staat alles wat ik ook voel. :redface2:
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Schepsel schreef:
Ik kies voor de slaaf van Allah zijn mijn heer die mij heeft geschapen en deze geweldige geloof aan mij gegeven heeft en die mij geleid heeft van alles. Allah is de meest liefdevolle!<3
Allah is niet liefdevol als hij zijn kinderen voor 1 klein misstapje voor eeuwig zal laten branden, en iemand die liefdevol is, eist geen aanbidding boven alles.
Hij is liefdevol een klein woordje en hij vergeeft je ;D
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Weet je Firdaws, je zult nog leren in het leven dat het goede, ware en schone niet samenvallen. Als dat zo was, hadden we al het paradijs op aarde.

Je zegt dat je zeker weet dat het geen illusie is, maar hoe 'weet' je dat? Ik wil zeker niet de waarheid van je gevoelens ontkennen (deze zijn zeer zeker waar, ik weet er alles van) maar zoals ook de islamitische wetenschappen stellen: een gevoel kan nooit waarheid funderen, alleen kille,harde bewijzen.

Er is niets intrinsieks aan het begrip waarheid dat ook schoonheid bevat. Waarheid kan vaak ook lelijk zijn. Dat is simpelweg zo omdat waarheid geen morele of esthetische categorie is (waarheid heeft niet met goed en kwaad, of met schoonheid en lelijkheid te maken). Ik begrijp heel goed dat je je gelukkig voelt in de islam, en dat het je leven schoonheid verleent. Alleen dat kan nooit voldoende zijn om de absolute waarheid voor je geloof op te eisen. De waarheid van een uitspraak kan nooit schuilen en de schoonheid of morele wenselijkheid ervan.
Laatst gewijzigd door Vrij_denker op zo jun 02, 2013 7:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Weet je Firdaws, je zult nog leren in het leven dat het goede, ware en schone niet samenvallen. Als dat zo was, hadden we al het paradijs op aarde.
Die heb ik al gevonden. Het hiernamaals In Shaa allah ook <3
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

zie mijn bijgewerkte post hiervoor.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:zie mijn bijgewerkte post hiervoor.
Ik heb genoeg bewijzen gezien! Islam 1# :vhappy;
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Je laatste reactie valt me tegen Dutchy. Ik heb het gevoel dat je de discussie niet helemaal serieus hebt genomen.

Ik hoop je nog vaker terug te zien, zodat we kunnen debatteren over wat nu het juiste inzicht is
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

pd7835 schreef:Wat is hier zo mooi aan dutchy ?

Belediging van de vrouw in de Islam
http://www.exmoslim.org/belediging%20va ... islam.html

http://www.exmoslim.org/wettelijke%20si ... islam.html

Seksueel geweld tegen gevangen vrouwen
http://www.exmoslim.org/seksueel%20gewe ... ouwen.html
Ja hoor ik kan ook allerlei negatieve teksten zoeken over een bepaald geloof en het hier plaatsen. Zoek tenminste iets positiefs =)
Nep, propaganda, nep en nog eens nep
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door pd7835 »

Wat is er zoal nep aan ? Sinds wanneer is de koran volgens moslims nep ?
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Dutchy schreef: Ja hoor ik kan ook allerlei negatieve teksten zoeken over een bepaald geloof en het hier plaatsen. Zoek tenminste iets positiefs =)
Nep, propaganda, nep en nog eens nep
Goh wat een volwassen en inhoudelijke reactie van je meid. icon_thumbup.gif
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door pd7835 »

Dutchy
Afbeelding
Dutchy
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

pd7835 schreef:Wat is er zoal nep aan ? Sinds wanneer is de koran volgens moslims nep ?
Hoewel moslims bij en hoog laag beweren dat de koran het woord van god is, en zelfs expliciet beweren dat wanneer je ook maar 1 vers van de koran weerlegt, je het hele boek weerlegt, gaan ze niet op een serieuze manier om hiermee. Zo hebben zij nooit een demarcatiecriterium geformuleerd, om een goddelijke van een niet-goddelijke tekst te onderscheiden. Terwijl dat vandaag de dag voor de hand ligt: goddelijke kennis is niet afhankelijk van een historische context, menselijke kennis wel. Als de koran mensenwerk is (en dat is het ook) weerspiegelt het de vooroordelen en onwetendheid van het 7e eeuwse arabie (en goh wat toevallig, dat doet het ook).

Ik wil eens moslims zien die zich eerst expliciet hieraan commiteren en dan in debat gaan, waarbij ze (om eerlijk te blijven) ook de mogelijkheid van falsificatie open laten.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Je laatste reactie valt me tegen Dutchy. Ik heb het gevoel dat je de discussie niet helemaal serieus hebt genomen.

Ik hoop je nog vaker terug te zien, zodat we kunnen debatteren over wat nu het juiste inzicht is
Jawel, het is toch duidelijk dat ik voor de islam kies en er ook bij blijf?
In shaa Allah!
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

pd7835 schreef:Wat is er zoal nep aan ? Sinds wanneer is de koran volgens moslims nep ?
Dit is gewoon nep. Nee de Quran integendeel is echt.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Dutchy schreef:
pd7835 schreef:Wat is er zoal nep aan ? Sinds wanneer is de koran volgens moslims nep ?
Dit is gewoon nep. Nee de Quran integendeel is echt.
En waar is je bewijs?
Dwingt de koran zelf je niet om al je uitspraken te onderbouwen? Qul hatu burhanukum in kutum saadiqien, Zeg:' brengt uw bewijzen indien gij oprecht bent!'
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:
Dutchy schreef:
pd7835 schreef:Wat is er zoal nep aan ? Sinds wanneer is de koran volgens moslims nep ?
Dit is gewoon nep. Nee de Quran integendeel is echt.
En waar is je bewijs?
Dwingt de koran zelf je niet om al je uitspraken te onderbouwen? Qul hatu burhanukum in kutum saadiqien, Zeg:' brengt uw bewijzen indien gij oprecht bent!'
lil asaf, de shaytaan heeft jou in zijn macht :( Moge Allah (swt) je leiden en je een oprechte moslim maken net zoals eerst.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Vraagje firdaws,

spreek je arabisch? Lees of schrijf je het? Lees je de qoran in het arabisch of in vertaling??

Verder zou ik het erg van je waarderen als je wat serieuzer op onze bezwaren inging. Je hebt vrijwel niemand nog beantwoord. Als het inhoudelijk te ingewikkeld voor je is, is het geen schande je simpelweg op je onwetendheid te beroepen. Wie onwetend is treft geen blaam, alleen diegenen die spreken zonder kennis. Als het taalgebruik te moeilijk is moet je het zeggen, dan zullen wij trachten het voor je te versimpelen. Maaar aub, wees wat serieuzer, en beantwoord gewoon de vragen. Anders heeft een discussie geen zin.

Oh en aub geen persoonlijke aanvallen. Ik blijf graag bij de inhoud. Ik snap dat mijn afvalligheid niet goed past in jouw wereldbeeld, maar dat is nog geen reden om mij handlanger van shaytaan te noemen. Ik respecteer jou ook, en ik zou graag zien dat de hoffelijkheid wederzijds is :)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door pd7835 »

Dutchy schreef:
pd7835 schreef:Wat is er zoal nep aan ? Sinds wanneer is de koran volgens moslims nep ?
Dit is gewoon nep. Nee de Quran integendeel is echt.
Dus verzen op een webiste uit de koran quoten is nep ?

Zoals dit

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

http://www.exmoslim.org/wettelijke%20si ... islam.html

of dit ?

De toelating die Allah geeft om vrouwen gevangen tijdens de Jihad te verkrachten heeft een stevige basis in de Koran:

33.50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt [in koranvers 4.24] wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

http://www.exmoslim.org/seksueel%20gewe ... ouwen.html

Wat vind je van deze mooie foto ?

Afbeelding
Barbarijse zeerovers
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers

The Arab Muslim Slave Trade Of Africans, The Untold Story
http://www.youtube.com/watch?v=8zM_MzkLKPY
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

pd7835 schreef:
Dutchy schreef:
pd7835 schreef:Wat is er zoal nep aan ? Sinds wanneer is de koran volgens moslims nep ?
Dit is gewoon nep. Nee de Quran integendeel is echt.
Dus verzen op een webiste uit de koran quoten is nep ?

Zoals dit

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

http://www.exmoslim.org/wettelijke%20si ... islam.html

of dit ?

De toelating die Allah geeft om vrouwen gevangen tijdens de Jihad te verkrachten heeft een stevige basis in de Koran:

33.50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt [in koranvers 4.24] wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

http://www.exmoslim.org/seksueel%20gewe ... ouwen.html

Wat vind je van deze mooie foto ?

[img]httpy-0001.jpg[/img]
Barbarijse zeerovers
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers

The Arab Muslim Slave Trade Of Africans, The Untold Story
http://www.youtube.com/watch?v=8zM_MzkLKPY
Ik raad u aan om Zijn levensverhaal te lezen -.- Dit klopt totaal niet.
Zal ik eens plaatsen wat onze voorouders deden toen zij nog zeepiraten waren?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:Vraagje firdaws,

spreek je arabisch? Lees of schrijf je het? Lees je de qoran in het arabisch of in vertaling??

Verder zou ik het erg van je waarderen als je wat serieuzer op onze bezwaren inging. Je hebt vrijwel niemand nog beantwoord. Als het inhoudelijk te ingewikkeld voor je is, is het geen schande je simpelweg op je onwetendheid te beroepen. Wie onwetend is treft geen blaam, alleen diegenen die spreken zonder kennis. Als het taalgebruik te moeilijk is moet je het zeggen, dan zullen wij trachten het voor je te versimpelen. Maaar aub, wees wat serieuzer, en beantwoord gewoon de vragen. Anders heeft een discussie geen zin.

Oh en aub geen persoonlijke aanvallen. Ik blijf graag bij de inhoud. Ik snap dat mijn afvalligheid niet goed past in jouw wereldbeeld, maar dat is nog geen reden om mij handlanger van shaytaan te noemen. Ik respecteer jou ook, en ik zou graag zien dat de hoffelijkheid wederzijds is :)
Ja,Ik lees/ schrijf/ spreek/begrijp arabisch ik lees de qoran in het arabisch en snap het ook.
Ik heb het vaak genoeg gezegd over het taalgebruik , is goed zal ik doen.

Oké sorry mijn excuses je hebt gelijk.
Plaats reactie