Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door pd7835 »

Wat klopt er zoal niet ? Zijn levensverhaal staat opgeschreven in de islamitische bronteksten je kan ze gerust nalezen. Het is niet omdat diegenen die je met leugens of halve waarheden in de islam hebben gelokt dat hetgeen waarmee wij voor de dag komen leugens zijn. Wij geven gewoon weer wat in de islamitische bronteksten geschreven staat. Wat deze ex-moslim destijds heeft gedaan. Vandaar die ex.
Getuigenis van een ex-moslim.

Wanneer je in het algemeen aan moslims om informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa", verbonden aan de Universiteit van Gent zijn gewoon een verdraaiing van de "echte Islam" en een ontkenning van hetgeen de 4 grote scholen van de Islam zeggen

Ik heb dus deze boeken op islamitische websites gekocht en gelezen en vastgesteld dat daar hetzelfde instaat als hetgeen de websites verkondigen die tegen de Islam zijn. Ik heb volgende 20 boeken gelezen:

1. Koran
2. De authentieke overleveringen (Sahih Hadith) van Bukhari: 9 boeken
3.
De samenvatting van de authentiek overleveringen van (Sahih) Muslim: 2 boeken 4. Leven van de profeet: oudste biografie door Ibn Ishaq
5. Leven van de profeet: Tabari: 4 boeken
6. Leven van de profeet: Ibn Sa'd: 2 boeken
7. Shariah boek genaamd Umdat as-salik / Reliance of the Traveller van de Shafi'i school (een van de 4 grote scholen van de Islam onder andere erkend door de Al-Azhar universiteit in Egypte). Dit is geen originele bron maar zegt hoe de koran, de hadith en de biografieën van de Profeet door moslim geleerden geïnterpreteerd worden en omgezet worden in wetten. Dit boek is ongelooflijk gebruiksvriendelijk en voor mij dient het als controle om te zien of ik een en ander goed begrepen heb.
Welnu dit Shariah boek bevat geen verrassingen omdat het zoals verwacht consistent is met de Koran en de sahih hadith.



Na deze boeken gelezen te hebben, ben ik geen moslim meer. Er bestaat geen grotere belediging, voor Mohammed als profeet en voor de Islam als ideologie, dan de Koran en de originele bronnen van de Islam: boeken geschreven door moslims voor moslims. Daarom roepen websites die de Islam bestrijden iedereen op om de Islam te bestuderen uit deze originele bronnen.



Wat daarin te lezen staat is te gek voor woorden. Veel dingen die we in de 21ste eeuw als immoreel beschouwen, is voor Mohammed en de moslims toegelaten.

Wat mij vooral stoorde is het volgende:
1- Mohammed heeft slaven genomen en verhandeld. Slavernij bestaat dus in de Islam voor eeuwig en is enkel onder druk van het Westen ook in islamitische landen afgeschaft. Slavernij kan dus op elk moment terug ingevoerd worden. Verder mogen slavinnen en vrouwelijke krijgsgevangenen door hun moslim eigenaar verkracht worden mits bepaalde “regels” te volgen

lees hier verder

http://www.exmoslim.org/getuigenissen%2 ... 02008.html
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

pd7835 schreef:Wat klopt er zoal niet ? Zijn levensverhaal staat opgeschreven in de islamitische bronteksten je kan ze gerust nalezen. Het is niet omdat diegenen die je met leugens of halve waarheden in de islam hebben gelokt dat hetgeen waarmee wij voor de dag komen leugens zijn. Wij geven gewoon weer wat in de islamitische bronteksten geschreven staat. Wat deze ex-moslim destijds heeft gedaan. Vandaar die ex.
Getuigenis van een ex-moslim.

Wanneer je in het algemeen aan moslims om informatie vraagt over de Islam zal men je een aantal onschuldige boekjes in de hand stoppen om aan te tonen hoe mooi de Islam wel is. Deze boekjes zijn zonder meer leugenachtig en zelfs teksten geschreven door het "Centrum voor de Islam in Europa", verbonden aan de Universiteit van Gent zijn gewoon een verdraaiing van de "echte Islam" en een ontkenning van hetgeen de 4 grote scholen van de Islam zeggen

Ik heb dus deze boeken op islamitische websites gekocht en gelezen en vastgesteld dat daar hetzelfde instaat als hetgeen de websites verkondigen die tegen de Islam zijn. Ik heb volgende 20 boeken gelezen:

1. Koran
2. De authentieke overleveringen (Sahih Hadith) van Bukhari: 9 boeken
3.
De samenvatting van de authentiek overleveringen van (Sahih) Muslim: 2 boeken 4. Leven van de profeet: oudste biografie door Ibn Ishaq
5. Leven van de profeet: Tabari: 4 boeken
6. Leven van de profeet: Ibn Sa'd: 2 boeken
7. Shariah boek genaamd Umdat as-salik / Reliance of the Traveller van de Shafi'i school (een van de 4 grote scholen van de Islam onder andere erkend door de Al-Azhar universiteit in Egypte). Dit is geen originele bron maar zegt hoe de koran, de hadith en de biografieën van de Profeet door moslim geleerden geïnterpreteerd worden en omgezet worden in wetten. Dit boek is ongelooflijk gebruiksvriendelijk en voor mij dient het als controle om te zien of ik een en ander goed begrepen heb.
Welnu dit Shariah boek bevat geen verrassingen omdat het zoals verwacht consistent is met de Koran en de sahih hadith.



Na deze boeken gelezen te hebben, ben ik geen moslim meer. Er bestaat geen grotere belediging, voor Mohammed als profeet en voor de Islam als ideologie, dan de Koran en de originele bronnen van de Islam: boeken geschreven door moslims voor moslims. Daarom roepen websites die de Islam bestrijden iedereen op om de Islam te bestuderen uit deze originele bronnen.



Wat daarin te lezen staat is te gek voor woorden. Veel dingen die we in de 21ste eeuw als immoreel beschouwen, is voor Mohammed en de moslims toegelaten.

Wat mij vooral stoorde is het volgende:
1- Mohammed heeft slaven genomen en verhandeld. Slavernij bestaat dus in de Islam voor eeuwig en is enkel onder druk van het Westen ook in islamitische landen afgeschaft. Slavernij kan dus op elk moment terug ingevoerd worden. Verder mogen slavinnen en vrouwelijke krijgsgevangenen door hun moslim eigenaar verkracht worden mits bepaalde “regels” te volgen

lees hier verder

http://www.exmoslim.org/getuigenissen%2 ... 02008.html
Oké verkeerde bron en info maar oké.
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

Dutchy schreef: Ja,Ik lees/ schrijf/ spreek/begrijp arabisch ik lees de qoran in het arabisch en snap het ook.
Ik heb het vaak genoeg gezegd over het taalgebruik , is goed zal ik doen.

Oké sorry mijn excuses je hebt gelijk.
Vraagje, waar heb je in zo'n korte tijd arabisch leren lezen, schrijven en spreken? Studeer je soms aan een universiteit?
Als je iets niet begrijpt, geef dat dan expliciet aan. Nu hadden we de indruk dat je het wel begreep maar niet wou antwoorden.
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:
Dutchy schreef: Ja,Ik lees/ schrijf/ spreek/begrijp arabisch ik lees de qoran in het arabisch en snap het ook.
Ik heb het vaak genoeg gezegd over het taalgebruik , is goed zal ik doen.

Oké sorry mijn excuses je hebt gelijk.
Vraagje, waar heb je in zo'n korte tijd arabisch leren lezen, schrijven en spreken? Studeer je soms aan een universiteit?
Als je iets niet begrijpt, geef dat dan expliciet aan. Nu hadden we de indruk dat je het wel begreep maar niet wou antwoorden.
Nee ik krijg les van iemand uit de UAE.
Dat heb ik er ook vaak bij vermeld . :huh:
Vrij_denker
Berichten: 97
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 4:30 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Vrij_denker »

aha, krijg je priveles?
Ben je lid van een stichting of heb je een studiebeurs ontvangen? En zoja welk organisatie?
Hoelang studeer je nu arabisch, en ben je ook in de VAE geweest?

Je moeder en broer, studeren die ook arabisch?
Dutchy
Berichten: 88
Lid geworden op: vr mei 31, 2013 8:58 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Dutchy »

Vrij_denker schreef:aha, krijg je priveles?
Ben je lid van een stichting of heb je een studiebeurs ontvangen? En zoja welk organisatie?
Hoelang studeer je nu arabisch, en ben je ook in de VAE geweest?

Je moeder en broer, studeren die ook arabisch?
Ja.
Nee.
Een jaar ongeveer. Nee wel in Saudië
Nee. niet echt mijn broer kan wel een beetje arabisch praten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Ozes »

Allemaal aardige mensen die je willen redden uit dit geloofssysteem. Vriendelijk van ze, ik wil je gewoon graag in een klein krantenberichtje tegenkomen dat je ergens in een Moslim land vals beschuldigt bent van blasfemie. Ik heb medelijden met echte moslimas:
Afbeelding
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door pd7835 »

Dutchy schreef:Ik lieg niet, mijn nederlands is niet mijn beste kant.
Nee dat wil ik niet ik wil alleen laten zien dat de islam totaal geen gewelddadige geloof is. Wat mij betreft mogen jullie ongelovig blijven. Dat is niet eens 1/5 deel van de Qoraan. U wilde toch bewijs? Dat heb ik u ook laten zien dmv de qoraan? En het zijn meerdere soera's =).Welke laatste regels geef ze eens? Hij is niet extreem, extreem is wat er in Afghanistan is dat is extreem totaal verkeerd. Maar kunt u antwoorden op mijn antwoord a.u.b?

Ongelooflijk wat een lulkoek men dat arme wicht heeft zitten wijsmaken zoals dat de islam geen gewelddadig 'geloof' zou zijn. Hoe verklaard ze dan de talrijke veroveringen, veldslagen, raids, belegeringen, van mekka tot in Zuid Frankrijk en tot in india, china, afghanistan. Hoe verklaard ze het voortdurende geweld in de 1400 jaar durende geschiedenis van de islam. Hoe verklaard ze de gewelddadige verzen in koran en de andere 'heilige' boekskes, Hoe verklaard ze de kapotgeschoten muren van constantinopel. Hoe verklaard ze het uitmoorden door de zogenaamde 'profeet' mohammed van een hele joodse stam. Hoe verklaard ze de vernietiging van de oude hoogstaande Perzische byzantijnse Egyptische beschavingen en de Indische. Indien jihad slechts verdedigen betekend hoe verklaard ze dan ze dan dat verdedigende legers zeeen en bergen overstaken. Bij mijn weten staat een verdediger binnen de verdedigingsmuren van een stad en de aanvaller staat buiten de muren. Maar wat wil je. Moslims die de islam in het westen trachten te verslijten kunnen niet anders dan die nare waarheid ontkennen.

Nahed selim had destijds een goede tekst geschreven toen volgelingen van de zogenaamde 'religion of peace' weeral eens aan het moorden waren geslagen vanwege een door de paus aangehaald citaat van een byzantijns keizer die de 'geneugden' van de 'vreedzame' overal binnenvallende islamitische legers mocht meemaken.

Met als boodschap aan de kop in het zandstekers, de ontkenners, om niet te zeggen de vele leugenaars onder de islampromotors de dag van vandaag
De feiten ontkennen zal ze niet veranderen
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... eren.dhtml
Ik vraag mij af hoe oud dutchy is (hoe jonger hoe beinvloedbaarder) aangezien indien zij de geschiedenis zou hebben gekend islampromotors geen enkele kans zouden hebben gehad haar met zulk een leugens op te zadelen. Wat zij schrijft is een regelrechte belediging aan al onze voorouders die destijds tegen de islamitische overal binnenvallende legers hebben gevochten. Allemaal niet gtebeurd volgens dutchy, de islam zou immers geen gewelddadig 'geloof' zijn.

Why We Are Afraid, A 1400 Year Secret, by Dr Bill Warner
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Monique »

Ik heb de reacties van onze bekeerlinge gelezen en volgens mij is deze jongedame heel onzeker en niet zo bijster intelligent waardoor ze islam nodig heeft.

In islam is het enige dat je (als vrouw) moet = gehoorzamen en meer niet.
Denken is verboden (wat je ook ziet aan haar niet-antwoorden, ze copiet/peest alleen maar).
Haar onzekerheid zal ook niet opvallen omdat ze alleen maar moet doen wat gezegd wordt.

Ik snap haar wel. Met een dergelijke sado-masochistische persoonlijkheid (slaafs/onderdanig) houdt niemand stand in kafir-land.
Haar vlucht naar islam lijkt mij heel logisch.

Nu moet ze alleen nog verhuizen naar een islamitisch land en dan is ze niet meer hypocriet.

Een beetje vrouw koestert haar vrijheid en zelfrespect en wil niet als inwisselbaar sexslaafje haar leven slijten.
Maar, ik wens onze bekeerlinge alle geluk toe en ik hoop dat ze het ware gezicht van islam nooit zal ondervinden maar alleen de westerse suikerversie zal kennen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Jullie mogen mij alles vragen over de islam.

Bericht door Schepsel »

Ik snap (vrouwelijke) bekeerlingen echt niet. Cognitief niet. Eerst loop je jarenlang zonder hoofddoek en vind je je niet hoerig en vind je ook niet dat je je moet verstoppen, en dan ineens vind je dat wel! Omdat het in een boek staat. Zo is dat met alles, met ons waardenpatroon is dat zó'n onlogische keuze. Als ik er even over nadenk gaat het m'n verstand te boven, maar het zal wel, zo gaat dat immers ook met andere sektes. Dat je denkt: wtf. Waarom ineens zulke idiote dingen gaan geloven, zo out of the blue.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie