Ramadan 2013

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

En na het rammadannen komt het grote afslachten met veel bloed en dierenleed.
Het is pas in de herfst maar het slachtfestijn werpt nu al zijn schaduw.

In Antwerpen zal er dit jaar geen plek meer zijn voor het verdoofd laten slachten. Het kost de gemeente iedere keer 30.000 euro en er komt geen hond op af. Weggegooid geld dus.
Antwerps stadsbestuur schaft verdoofde slachtvloer af
Filip Dewinter: Stadsbestuur plooit voor dictaat van radicale moskeeen en zendt totaal verkeerd signaal uit. Niet verdoofd slachten moet worden afgeschaft, wel onverdoofd slachten.[...]
Terwijl in andere landen het onverdoofd slachten wordt verboden, wordt in Antwerpen van het onverdoofd slachten de regel gemaakt, waarop nu zelfs geen uitzonderingen meer zijn. Met deze beslissing plooit het Antwerpse stadsbestuur voor het dictaat van de radicale moskeeën die moslims opleggen dat ze hun schapen onverdoofd moeten slachten.
http://vlaamsbelang.be/persberichten/2035/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Ramadan redt !

Onrust is altijd slecht voor de toeristenindustrie. In istanboel zou zo'n 40% van de hotelboekingen afgezegd zijn. Maar gelukkig komt in augustus de ramadan en dan loopt het vol met Arabierische feestvierders

Troubled tourism sector sets hopes on Ramadan
Turkey, especially Istanbul, could easily compensate for its losses in the tourism sector resulting from the countrywide anti-government protests when Ramadan starts thanks to the expected high volume of Arab tourists, sector representatives have said.
[...]
A number of promotional campaigns have been undertaken to present Istanbul as a magnificent spot for Muslims during Ramadan. One such event will be started by a number of tourism organizations under the name “Ramadan in Istanbul.”
http://www.hurriyetdailynews.com/troubl ... sCatID=349
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

En wat gaan die rammadanners dit jaar doen? Hetzelfde als vorig jaar: naar de TV kijken. En wat zien ze dan? De normale ramadan programmering vol jodenhaat.
Petition Blasts Ramadan Anti-Semitic Television Series
The Elder of Ziyon pro-Israel blogger delivered the petition to Human Rights Watch and Amnesty International urging them to condemn the “Khaybar” mini-series, set to air during the Muslim holy month of Ramadan.
“The show will be on when most Egyptian families are staying at home for Ramadan doing nothing but watching TV,” Mina Rezkalla, a U.S.-based Egyptian activist told The Wall Street Journal. “The goal is completely outward anti-Semitism.”
http://www.israelnationalnews.com/News/ ... dBuGdiHrlg
De “Khaybar” mini-series? Wat was dat met Khaybar ook alweer?
http://fresnozionism.org/2013/06/khayba ... -ya-yahud/
Ja, de strijdkreet als ze speciaal joden dood willen hebben: "Khaybar Khaybar ya yahud, Jaish Muhammad saya'ud"
“However, the writer and director of the series make no secret of the fact that the point of the series is to demonize Jews from the time of Moses to today,” the petition continues. “In other words, the series is meant to incite Arabs to hate Jews. This is a quintessentially human rights issue and it is outrageous that Human Rights Watch and Amnesty have ignored this, as well as many other anti-Semitic broadcasts in Arabic-language media.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

En nu maar hopen dat het een beetje onbewolkt is want anders moeten ze langer wachten met gaan hongeren (nou ja.)
Ramadan moon-sighting panel meets on Monday
Dr. Hadef bin Jowan Al Dhahiri, Minister of Justice, has issued a decision setting up the moon-sighting committee for the holy month of Ramadan in Hijri 1434, corresponding to 2013.[...]
The committee will hold the meeting after maghreb prayer on Monday, 29th of Sha'aban, Hijri 1434,
http://www.emirates247.com/news/emirate ... 4-1.513206
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Morgen gaan ze rammadannen. De Amsterdamse politie staat er klaar voor.
Amsterdam zet meer agenten in vanwege ramadan
De Amsterdamse politie zet meer politie in vanwege de ramadan die morgen begint. Het korps houdt rekening met overlast in de avonduren. ”Net als vorig jaar valt de ramadan dit jaar in de vakantie. Hierdoor blijven islamitische jongeren vaak tot zeer laat buiten op straat, veelal op een van de uitgaanspleinen in onze stad”, licht een zegsman toe.
http://nieuws.thepostonline.nl/2013/07/ ... e-ramadan/
En er is nu ook antwoord uit Arabië over de vraag hoe de muzelmanse eskimo's moeten vasten. Fatwa:
“Moslims zijn verplicht te vasten of een dag nou lang of kort is. Als hij het vasten niet vol kan maken en bang is te sterven of ziek te worden, mag hij zoveel eten om op krachten te blijven en zichzelf te beschermen. Daarna moet hij voor de rest van de dag weer stoppen met eten en drinken en op een later tijdstip de gemiste dagen inhalen, wanneer dat wel kan.”
Dat wordt dus ontbijt, lunch en diner en pas in de winter (4 uur daglicht) te gaan inhaal-vasten.
http://nieuws.thepostonline.nl/2013/07/ ... e-ramadan/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Het is nu een prima gelegenheid om de suiker-versie van de islam aan je buren te presenteren door ze uit te nodigen om te komen eten.
Maar ja, bij mij staan om 6 uur de aardappelen op tafel en om dan nog eens na 10-en alcoholvrij te gaan eten (en om 11 uur in bed want de ochtend begint weer om half zeven): dat is wel een groot cultuurverschil.
Moslims nodigen buren uit tijdens ramadan
Moslims zouden tijdens de ramadan hun buren kunnen uitnodigen voor de iftar-maaltijd. Dat is een plan van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). Het CMO spoort alle 380 bij de instantie aangesloten moskeeën daartoe dinsdag aan.

De maaltijd biedt volgens het CMO een prima kans om de sociale banden tussen buren met verschillende levensbeschouwingen te versterken. Maar ook: 'Samen de religieuze en culturele diversiteit die Nederland rijk is te beleven.'
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... adan.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Moslims nodigen buren uit tijdens ramadan
Ach gat...Beginnen ze weer. Ik vond juist dat die toestand met iftar maaltijden en buren uitnodigen geen aandacht meer kregen. Vorig jaar hoorde je ook al niks meer over gratis iftar maaltijden die door gemeentes georganiseerd werden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

En dan zijn er altijd nog mensen die zeggen: 'Ja maar het is eigenlijk niet eens de bedoeling dat je je na zonsondergang volpropt! Je mag na zonsondergang hooguit kleine beetjes eten, en je mag pas weer veel gaan eten tijdens het Suikerfeest!' Maar dat is zeker niet waar? Er wordt trouwens verteld dat moslims tijdens de Ramadan niet mogen roken. Maar eerlijk gezegd dacht ik dat ze sowieso nooit mochten roken! Of is dat een vooroordeel??? En dan de verhalen over mensen die doodziek worden omdat ze tijdens het vasten hun medicijnen niet innemen, terwijl ze die wel absoluut nodig hebben! Maar officieël is het voor bepaalde groepen (mensen met een eetstoornis, chronisch zieken, zwangere vrouwen/vrouwen die borstvoeding geven, vrouwen die menstrueren, kinderen, etc). toch niet verplicht om met de Ramadan mee te doen, als ze die tijd maar op een andere manier invullen? Of is dat altijd gelogen??? Van sommige dingen heb ik nog helemaal geen verstand, zoals u al merkt. :rolleyes:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

Volgens mij mogen moslims niet roken, maar mogen moslims dan eigenlijk pijnstillers, antipsychotica en antidepressiva?

En naar ik weet was dat van ''de kleine beetjes'' om praktische redenen: Als je meer dan 10 uur ofzo niet eet, en je dan ineens vol gaat bunkeren, raak je doodziek!

Zouden ze bijstand opsparen voor het vreetfestijn, vraag ik me ineens af? Of kan het ''zo'' al?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Marieke schreef:, zwangere vrouwen/vrouwen die borstvoeding geven, vrouwen die menstrueren, toch niet verplicht om met de Ramadan mee te doen, als ze die tijd maar op een andere manier invullen? Of is dat altijd gelogen??? :
Nee, dat is niet gelogen, maar deze mensen moeten wel op een andere tijd ( als ze niet meer menstrueren of bortsvoeding geven) de dagen dat ze niet gevast hebben inhalen. Moslims kunnen het vasten ook afkopen door geld naar arme mensen te sturen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:
Marieke schreef:, zwangere vrouwen/vrouwen die borstvoeding geven, vrouwen die menstrueren, toch niet verplicht om met de Ramadan mee te doen, als ze die tijd maar op een andere manier invullen? Of is dat altijd gelogen??? :
Nee, dat is niet gelogen, maar deze mensen moeten wel op een andere tijd ( als ze niet meer menstrueren of bortsvoeding geven) de dagen dat ze niet gevast hebben inhalen. Moslims kunnen het vasten ook afkopen door geld naar arme mensen te sturen.
Ja, maar ik heb ooit een ex-moslim horen zeggen dat je dat geld dan alleen naar arme mensen mag sturen, die zelf ook moslim zijn! Of op een andere manier iets met de islam te maken hebben... Dus meer alleen iets voor je eigen geloof... Is dat waar??? (Trouwens, als je chronisch ziek bent of een eetstoornis hebt/had en daardoor niet mag vasten, kan je het toch helemaal nooit inhalen? Dan zul je het echt op een andere manier moeten doen, toch?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

Een eetstoornis hebben ze massaal. Dat zal wel lukken! Ligt een beetje aan de individuele stoornis. Een chronisch zieke hoeft niet.

En natuurlijk helpen ze alleen moslims :rolleyes: Hoe extreem egoïstisch hun geloof is blijkt wel uit het feit dat ze voor hun eigen miezerige ego ladingen mensen afmaken, die vervolgens naar de hel gaan. En de rest eigenlijk, van hun hele gedrag.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

Schepsel schreef:Een eetstoornis hebben ze massaal. Dat zal wel lukken! Een chronisch zieke hoeft niet.
Ja, inderdaad, dat blijkt wel. ;) Maar ik bedoelde eigenlijk meer: een eetstoornis die in de medische boeken opgeschreven staat. [icon_lol.gif]
En ik vond bij de nieuwsberichten ook nog even dit bericht:


Dreigend vleestekort Indonesië tijdens ramadan

Indonesiërs die zich tijdens de vastenmaand ramadan verheugen op een sappig vleesgerecht om het vasten ‘s avonds te breken, zullen daar dit jaar extra moeite voor moeten doen. Indonesië heeft te maken met een tekort aan rundvlees door de importbeperkingen op vlees van de Indonesische overheid eerder dit jaar.
Door de toegenomen vraag naar en de kleine voorraad vlees zij de prijzen van rundvlees de afgelopen maanden flink gestegen. Een kilo rundvlees kost nu ongeveer 10 euro per kilo. Een bedrag wat voor veel Indonesiërs nauwelijks te betalen is. Naar verwachting zullen de prijzen de komende maanden snel verder stijgen.
De Indonesische overheid probeert nu voor de ramadanperiode 3.000 ton extra rundvlees ter waarde van 35 miljoen euro te importeren. Ook zijn de importregels voor de rest van het jaar versoepeld. Of dit genoeg is om op korte termijn aan alle vraag te voldoen is onzeker.
De ramadan, de Islamitische vastenmaand, begint dit jaar in Indonesië op 9 juli. Het einde van de vastenmaand wordt op 8 augustus gevierd met het Suikerfeest (Idul Fitri).

Bron: www.nujij.nl
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

Volgens mij staat excessief vreetgedrag wel bekend als eetstoornis- zonder dat het BED of anorexia oid is. Maar volgens mij zijn veel van dat soort ziekten en stoornissen nogal cultureel (westers) bepaald.
Indonesië heeft te maken met een tekort aan rundvlees door de importbeperkingen op vlees van de Indonesische overheid eerder dit jaar.
Geen tekort, gewoon te hoge vraag! Ze kunnen prima zonder massa's vlees. Dode dieren opsnacken, foei. :smile4:
Door de toegenomen vraag naar en de kleine voorraad vlees zij de prijzen van rundvlees de afgelopen maanden flink gestegen.
Mooi zo, al zou het goed zijn als de overheid zou investeren in dierenwelzijn, van dat geld.
Een kilo rundvlees kost nu ongeveer 10 euro per kilo. Een bedrag wat voor veel Indonesiërs nauwelijks te betalen is. Naar verwachting zullen de prijzen de komende maanden snel verder stijgen.
De Indonesische overheid probeert nu voor de ramadanperiode 3.000 ton extra rundvlees ter waarde van 35 miljoen euro te importeren. Ook zijn de importregels voor de rest van het jaar versoepeld. Of dit genoeg is om op korte termijn aan alle vraag te voldoen is onzeker.
Vlees is een luxeproduct, zou het tenminste moeten zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

Schepsel schreef:Volgens mij staat excessief vreetgedrag wel bekend als eetstoornis- zonder dat het BED of anorexia oid is. Maar volgens mij zijn veel van dat soort ziekten en stoornissen nogal cultureel (westers) bepaald.
Indonesië heeft te maken met een tekort aan rundvlees door de importbeperkingen op vlees van de Indonesische overheid eerder dit jaar.
Geen tekort, gewoon te hoge vraag! Ze kunnen prima zonder massa's vlees. Dode dieren opsnacken, foei. :smile4:
Door de toegenomen vraag naar en de kleine voorraad vlees zij de prijzen van rundvlees de afgelopen maanden flink gestegen.
Mooi zo, al zou het goed zijn als de overheid zou investeren in dierenwelzijn, van dat geld.
Een kilo rundvlees kost nu ongeveer 10 euro per kilo. Een bedrag wat voor veel Indonesiërs nauwelijks te betalen is. Naar verwachting zullen de prijzen de komende maanden snel verder stijgen.
De Indonesische overheid probeert nu voor de ramadanperiode 3.000 ton extra rundvlees ter waarde van 35 miljoen euro te importeren. Ook zijn de importregels voor de rest van het jaar versoepeld. Of dit genoeg is om op korte termijn aan alle vraag te voldoen is onzeker.
Vlees is een luxeproduct, zou het tenminste moeten zijn.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, ik ben daarom ook vegetariër. Ten minste, in landen als de meeste Europese landen, Noorwegen, Australië etc., kunnen mensen over het algemeen best zonder vlees. (En vis kun je ook goed vervangen)! Maarja, ik snap best dat een stuk vlees zo net na de Ramadan wel lekker is. Maar het blijft wel overbodige luxe!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Monique »

Ariel schreef:
Moslims nodigen buren uit tijdens ramadan
Ach gat...Beginnen ze weer. Ik vond juist dat die toestand met iftar maaltijden en buren uitnodigen geen aandacht meer kregen. Vorig jaar hoorde je ook al niks meer over gratis iftar maaltijden die door gemeentes georganiseerd werden.
"kafir nodigen moslims uit voor de jaarlijkse BBQ".

Zou dat als belediging opgevat worden?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Monique »

Marieke schreef: Maar het blijft wel overbodige luxe!
Alles wat je niet nodig hebt om in leven te blijven is "overbodige luxe".
Amorele atheistische nitwit
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

Over volproppen gesproken, men zegt dat het in de islam eigenlijk verboden is om jezelf vol te proppen. Dat men echt moet stoppen als hij/zij genoeg heeft. Maar het is toch wel zo dat heel veel moslims en moslima's te dik zijn, zie ik vaak. (Sorry, niet beledigend bedoeld hoor, maar ik moest het gewoon even zeggen)! :hypocrite: En in bijvoorbeeld de Marokkaanse cultuur is het toch wel degelijk zo dat vrouwen die een beetje 'rond' zijn (brede heupen, dikke kont, grote borsten etc). wel mooier worden gevonden?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

Misschien hebben ze iets met vrouwen die er na hun 30e uitzien als een dikke vent in een lange en verhullende, maar weliswaar te strak om de vetrollen spannende jurk. Die smoelen!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:Misschien hebben ze iets met vrouwen die er na hun 30e uitzien als een dikke vent in een lange en verhullende, maar weliswaar te strak om de vetrollen spannende jurk. Die smoelen!
Die vrouwen zitten hun hele leven binnen om te koken, poetsen en werpen.
Volgens mij ga je je dan volproppen uit pure verveling.
en dat ze zo moddervet zijn zal ze een zorg zijn; ze zitten toch onder lakens verstopt.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

"Stop oorlog Syrië tijdens ramadan" zegt VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon . De man is een beetje naief . Hier in Nederland is er tijdens de ramadan juist extra politie op straat wegens agressie van hongerige jeugdige mohammedanen . Het lijkt me niet dat vechtende jihadi' minder agressief zijn dan onze huis mohammedanen

Anyway...
"Ik vraag iedereen met een wapen te stoppen met vechten en om deze maand van vrede als een gezamenlijk cadeau aan te bieden aan de eigen mensen", zei Ban Ki-moon in een verklaring.

De regering van president Assad voelt op dit moment niets voor een staakt-het-vuren. Volgens de Syrische VN-ambassadeur Ja'afari moeten de opstandelingen eerst duidelijk maken dat zij bereid zijn deel te nemen aan vredesonderhandelingen.
Een onderzoek over agressie tijdens ramadan. http://igitur-archive.library.uu.nl/stu ... slijah.pdf
Spoiler! :
Bij mensen is de relatie tussen honger en agressief gedrag nog niet onderzocht. Uit anekdoten
kan echter afgeleid worden dat ook voor mensen een relatie tussen honger en agressie bestaat. Zo viel
in mijn werkomgeving op dat Islamitische collega’s tijdens de ramadan zich agressiever leken te
gedragen ten opzichte van andere collega’s, dat zicht uitte zich in roddelen en schelden. Op Facebook
is een pagina opgericht voor mensen die van zichzelf zeggen agressief te worden als ze honger hebben
(http://www.facebook.com/pages/Ik-word-a ... 2648957667). Ook
in de literatuur zijn aanwijzingen te vinden dat honger tot meer agressie kan leiden bij mensen. Voor
settings waar voedselinname gecontroleerd kan worden, zoals gevangenissen en scholen, kan dit
betekenen dat agressiviteit op een nieuwe manier verminderd kan worden. In de huidige studie wordt
onderzocht of de viscerale toestand honger daadwerkelijk tot agressief gedrag kan leiden.

Ramadan haalt niet altijd het beste uit de moslim naar boven
Spoiler! :
Volgens de Koran is de Ramadan bedoeld om je lichaam en geest te zuiveren en jezelf te weerhouden in te gaan op verleidingen zoals cafeïne, sigaretten en lekker voedsel. Daarnaast is het de bedoeling dat er niet gelogen, gevloekt wordt en mogen er geen seksuele contacten worden aangegaan. Helaas hebben deze restricties een negatieve invloed op sommige moslims in Marokko waardoor zij verschrikkelijke daden plegen.

In Marokko is de Ramadan pas net begonnen en er is al een toename van agressie en geweld zichtbaar. Dat de mens te afhankelijk van nicotine en cafeïne kan zijn, maken de mramdnines snel duidelijk. Het is aan te raden wanneer jij tijdens de Ramadan agressief benadert wordt een confrontatie uit de weg te gaan. De mramdnines hebben namelijk hun eigen gedrag niet meer onder controle.

Deze opvallende gebeurtenissen zijn overigens niet onbekend in Marokko en worden aangeduid met de term tramdena. Slachtoffers van tramdena leven continu in een waas en hebben een extreme drang naar nicotine, cafeïne en potje matten. Het gaat om een tijdelijke vlaag van verstandsverbijstering en de daders betuigen dan ook in bijna alle gevallen spijt van hun daad en vragen Allah om vergiffenis.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

Ik vind het altijd zo zalig dat ze er een maankijker bij moeten halen om te weten wanneer de Ramadan start.

Hierboven staat ergens dat het "morgen" (dus vandaag) zou zijn, maar hier heeft de Belgische maanspeurder beslist dat het pas woensdag 10/7 zal worden:
De ramadan gaat voor de moslims in België woensdag van start. Dat meldt de Moslimexecutieve, het orgaan dat de belangen van de islamitische gemeenschap in België vertegenwoordigt.

De raad van theologen van de Moslimexecutieve in België besliste maandag tijdens een vergadering om de vastenmaand woensdag van start te laten gaan.

Die beslissing werd genomen op basis van de stand van de maan. Volgens de moslimkalender gaat een maand immers van start zodra het eerste lijntje van de nieuwe maan zichtbaar is. De precieze start van de ramadan kan dus verschillen van land tot land, omdat de nieuwe maan niet overal op hetzelfde moment zichtbaar is. Dat verklaart waarom er in aantal Arabische landen dinsdag al met de ramadan wordt gestart.

Tijdens de ramadan mogen moslims niet eten, drinken, roken of seksuele betrekkingen hebben tussen zonsopgang en zonsondergang. Voor mensen met fysieke of mentale beperkingen, zwangere vrouwen en kinderen die hun puberteit nog niet bereikten, gelden de regels niet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

circe schreef:Ik vind het altijd zo zalig dat ze er een maankijker bij moeten halen om te weten wanneer de Ramadan start.
Nou, het is misschien een hele rare associatie, maar ik vind het een beetje occult. Want onder occultisme valt immers ook astrologie en alles daar omheen. Dus dan komt dit toch wel een beetje in de buurt, vind u ook niet? :shock:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

Ik vind er niks occults aan.
Wij kunnen ondertussen zonne- en maanstanden berekenen tot op de milliseconden, maar den moslim moet beroep blijven doen op een maankijker!

http://www.meteo.be/meteo/view/nl/12349 ... +maan.html

Ze hebben dit jaar geluk gehad met het weer, ik hoop altijd op bewolkte nachten .....
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Het is een astronomisch zooitje bij de maangodaanbidders.
De meeste wachten (sinds de 30-er jaren toen draad- en draadloze verbindingen kwamen) op het toverwoord uit Mekka, Arabië.
En is het daar bewolkt, tja dan maar een dag later.
De Turken zijn eigenwijs en doen aan de berekende maanstand.
En in Noord-Afrika kijken ze zelf naar die maan, dat hoeven ze In Mekka niet voor ze te doen. En meestal zijn ze een dagje later.
Wat rare zaken geeft: in 2007 hielden de Marokkanen hier zich aan Mekka en suikerfeesten op 12 okt. En de Mocro's in Frankrijk en thuisland deden dat op 13 okt.

En dan de zon. Wanneer is het donker en wanneer is het licht? Niet te vroeg gaan schransen! En wanneer moeten ze hun gymnastiekjes doen? Ook dat hangt af van de zon .
Maangod aanbidders die hun dagritme laten dicteren door de zonnegod.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie