Ramadan 2013

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Moslims vinden het leuk dat het nu zo heet is....'Veel moslims nemen ramadan nu extra serieus' . Dat is mooi, want er komen nog een paar warme dagen aan.
„Veel moslims zich zien door de hitte juist extra gesterkt om te vasten. Dat is in deze temperaturen een enorme uitdaging. Maar ook wel een leuke klus.” Dat zegt Yassin Elforkani van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) maandag. Hij adviseert mensen wel goed naar hun lichaam te luisteren.

Elforkani benadrukt dat veel moslims in Nederland dergelijke temperaturen in hun land van herkomst gewend zijn, ook tijdens de ramadan. Maar makkelijk is het niet. In Nederland duurt de dag tijdens het vasten met 19 uur erg lang. Nederland staat daarmee wereldwijd op de derde plek, zegt de woordvoerder. In Argentinië is dat 6 uur. De gemiddelde duur tijdens de dag waarop niet mag worden gegeten en gedronken is internationaal gezien 12 tot 13 uur.

Vasten is een individuele verantwoordelijkheid, zegt Elforkani. Vasten is ook om mensen te herdenken die helemaal geen eten en drinken hebben. Er zijn geen richtlijnen over wel of niet drinken bij hitte of een theologische vrijstelling voor vasten in tropische temperaturen. Hij raadt mensen aan extra alert te zijn.

Ook het RIVM, die onlangs het hitteplan opstelde, noemt niet eten en drinken tijdens hitte ieders eigen verantwoordelijkheid.

Ik ook. Lekker niet drinken met deze hitte, maar dan straks na afloop van de ramadan niet naar een dokter rennen omdat je lijf zo gek doet...De gezondheidszorg is al bijna niet meer te betalen.
Met ramadan een kerel, na ramadan ook een kerel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

Ik snap niet hoe ze überhaupt nog functioneren, in die resterende 5 uur vreten ze zich helemaal vol en slapen ze dus niet, de rest van de dag hebben ze voedsel-en watertekort, ze slapen hoogstens een paar uurtjes in de ochtend (na het Grote Vreten). Je wordt er geradbraakt van!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef: Je wordt er geradbraakt van!
Het lijkt me voor de kafir levengevaarlijk om een bus of taxi in te stappen met een islamitische chauffeur.
Geopereerd worden door een ramadannende chirurg likt me ook geen pretje nu.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

Ariel schreef:
Schepsel schreef: Je wordt er geradbraakt van!
Het lijkt me voor de kafir levengevaarlijk om een bus of taxi in te stappen met een islamitische chauffeur.
Geopereerd worden door een ramadannende chirurg likt me ook geen pretje nu.
om eerlijk te zijn: dit zou moeten verboden worden.

Iedereen heeft minstens 20 dagen verlof! dat zijn dus vier weken. Als ze willen rammeldammen dat ze dan thuis blijven.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef: Je wordt er geradbraakt van!
Het lijkt me voor de kafir levengevaarlijk om een bus of taxi in te stappen met een islamitische chauffeur.
Geopereerd worden door een ramadannende chirurg likt me ook geen pretje nu.
Oh ja, goede! Extra opletten in het verkeer :smile4: Straks word ik/jij tot een prakje gereden en is de spoedarts een moslim.
om eerlijk te zijn: dit zou moeten verboden worden.
Helemaal mee eens, maar dat riekt naar discriminatie, en onze veiligheid is inferieur aan de gekwetste gevoelens en zeik-reflex van moslims die via hun spreekbuis en eisen-roeptoeter het CMO te kennen zullen geven dat ze hoogst ongelukkig en verdrietig zijn. En dát, DAT zou toch zooooo erg zijn icon_yawn.gif Ongelukken, mishandelingen, gevaarlijke situaties, dat boeit niet zo. Dat ze het verantwoordelijkheidsgevoel missen om vakantie te nemen doet er ook niet zo toe. Nee, als ze zich beledigd voelen, dán komen alle vage figuren die opiniestukken naar kranten schrijven en columnisten uit hun krochten gekropen om Een Heel Intellectuele Mening te hebben.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

Helemaal mee eens, maar dat riekt naar discriminatie,
kaffers die een nachtje willen doorzakken en daags nadien moeten werken, worden ook vriendelijk verzocht om thuis te blijven als ze een verantwoordelijke job willen uitvoeren.

Alleen: bij die kaffers volgt ontslag als ze dat zo'n maandje willen volhouden. Ze hoeven dan geeneens teveel promille in het bloed hebben, maar een te lage suikerspiegel en te weinig slaap wordt niet aanvaard. Tenminste als je kaffer bent. als je een onzichtbaar vriendje hebt dat zegt dat je zo'n toeren moet aanvangen dan word je gewoonlijk opgenomen in een of ander gesticht.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Als er stront aan de religieuze knikker is in Maleisië, dan wordt steevast in de pers vermeld: "het gematigde Moslim land Maleisië ".
Het excuus bij dit verhaal is: "de schoolkantine was gesloten want ramadan is een goede tijd om hem te verbouwen." Dat dan Christen kinderen uit het zicht van Mohammedaanse kinderen moeten eten en drinken, is geen probleem. Er is altijd wel iets op te vinden. Eten op de plee bijvoorbeeld.
Vernederend? Nu U het zegt. Ja, zou kunnen; niet over nagedacht.
Non-Muslim kids ‘told to eat in toilet’
Youth and Sports Minister Khairy Jalamuddin said officials had ordered the improvised eating area to be closed after photographs posted on Facebook showed students eating lunch in what appeared to be a shower room of an elementary school near Kuala Lumpur.
“I have instructed the director general to investigate the issue of non-Muslim students asked to eat in the toilet,” Education Minister Muyiddin Yassin wrote on Twitter.
http://www.iol.co.za/news/world/non-mus ... e-rHqz0LXU
Die kinderen zullen het vast wel aan hun ouders verteld hebben maar in Maleisië kan je als Christen beter je hoofd onder het maaiveld houden.
En door dat ellendige Internet krijgen die zaken toch aandacht en krijg je toch bar slechte PR internationaal.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Bij E.J Bron staat een foto van de in het toilet etende kinderen. Ik heb de foto gestolen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Pakistan Ramadan TV. Dit is heel populaire emo-TV momenteel:
De baby’s worden weggegeven omdat het Ramadan is. Het gaat om baby’s die te vondeling zijn gelegd. De ‘gelukkigen’ zijn ouderloze paren, die volgens volstrekte willekeur het podium op worden geroepen om hun nieuwe zoon of dochter in ontvangst te nemen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:Bij E.J Bron staat een foto van de in het toilet etende kinderen. Ik heb de foto gestolen.
Offtopic misschien, maar wat je hier doet is citeren. Netjes.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Marokkaan gearresteerd voor roken tijdens Ramadan

Bericht door Marieke »

Een jonge Marokkaan is vorige week in Rabat opgepakt voor het verbreken van zijn vasten in het openbaar.

Artikel 222 van het Marokkaans Wetboek van Strafrecht stelt dat iedereen die in het openbaar eet tijdens de Ramadan opgepakt kan worden. Vervolgens kan een boete tussen de 12 en 120 dirham en zelfs een gevangenisstraf tussen de één en zes maanden is niet uitgesloten. Wel houdt de Marokkaanse wet rekening met burgers die wegens ziekte of andere islamitisch geaccepteerde omstandigheden niet kunnen vasten.

Een politiepatrouille betrapte een 19-jarige jongeman toen hij op de boulevard een sigaretje aan het roken was. De man kwam verklaarde in de rechtbank van Rabat dat hij sigaretten kocht en rookte omdat hij hoofdpijn kreeg. Ook vond hij dat hij in zijn recht stond door zich te beroepen op de individuele vrijheid in Marokko. In afwachting van zijn proces werd de verdachte ondergebracht in een gevangenis in Salé.

Bron: www.nu.nl

Nou, niet te geloven hé dat er na zulke berichten nog steeds mensen zijn die niet inzien dat de Islam 'anders' is, of in ieder geval veel conservatiever, dan andere religies... Ik bedoel: vroeger was het toch ook niet zo dat Katholieken niet-Katholieken gingen dwingen om te vasten na de Carnaval???
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

Ging net nog even een avondbezoekje brengen aan LIDL, die recent open is tot 20.00 h.

De hoofddoekjes stonden hongerig naar de spijzen te kijken (geen halalkip meer te zien :victory: ) Ik vind het zalig deze zomerse temperaturen als ik de inpakdames zo zie. Toch blijf ik me boos maken als ik zo'n net-menstruerend kind met enkellang zwart habijt én grote (over de borsten hangend weetjewel) tafellaken over haar hoofd netjes achter de identiek geklede "mama" zie schuifelen.

Er ontsnapte me een luide "Djeezes!" want ik baal van de sexualisering van kinderen in mijn nabijheid! Tot mijn euro viel dat "Djeezes" ook een van hun mindere profeetjes was. Nou lekker, ik heb me niet omgedraaid om te zien of ze OOK gechoqueerd waren.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Het is me wat...Wil je tijdens de ramadan graag in een moskee bidden , dan heb je als moeder van jonge kinderen een probleem. Kinderen beneden 7 jaar worden vanaf nu wegens lastig geweigerd.
Moskee in Qatar wil ‘vervelende’ kinderen weren

De grootste moskee van Qatar heeft aangekondigd dat het kinderen onder de zeven wil verbieden om naar het isha-gebed (avondgebed) en de taraweeh-gebeden (nachtgebeden) te komen. ”We moeten spijtig genoeg deze beslissing nemen, maar we hebben een aantal klachten van moskeegangers ontvangen over hun bezwaar tegen de jonge kinderen die storend zouden zijn”, zegt Shaykh Malallah Bin Abdul Rahman Al Jaber – een directie-lid van Imam Mohammad Bin Abdul Wahab moskee.

Het verbod zou gelden voor de gebedsruimte van de mannen alsmede van de vrouwen. ”Moskeeën zijn bedoeld om Allah te aanbidden en mogen niet worden veranderd in iets anders”, zegt Al Jaber. Gelovigen hebben geklaagd dat grote hallen zijn veranderd in speeltuinen of kinderdagverblijven voor kinderen. De beveiliging van de moskee, zal strikt zijn bij handhaving van de nieuwe regel, om ervoor te zorgen dat de gelovigen niet worden gestoord door afleidende geluiden.

http://dewarereligie.nl/actueel/moskee- ... ren-weren/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan 2013

Bericht door Pilgrim »

Ramadan: poging tot moord op islamcriticus Zahid Khan

Posted on 31 juli 2013

Het schijnt dat de aanvaller een fatwa opvolgde en de islamkritisch schrijver in naam van Allah wilde doden. Deze was gelukkig op zijn hoede en verzette zich met succes:

Islamcriticus Khan schiet op aanvaller.

De islamkritische schrijver Zahid Khan heeft in de nacht naar dinsdag op een parkeerplaats in het bos bij Dietzenbach op een man geschoten en verwond. De vrouw van Khan, eveneens zijn advocate, beschuldigt de aanvaller van een aanval met de bedoeling om te doden.

De aanvallers waren bewapend met messen en wilden de islamcriticus ter gelegenheid van ramadan afslachten. Belachelijk is de “speculatie” in de “Hessische Rundfunk” naar het “mogelijke motief”:

Dat het bij de schutter om Khan gaat, bevestigt diens vrouw en advocate tegenover HR-online. Volgens haar werd haar man door twee mannen aangevallen, toen hij samen met twee anderen een nachtelijke wandeling maakte. De aanvallers zouden plotseling en met “doelgerichte bedoeling om te doden” op haar man zijn afgestormd, aldus de vrouw van Khan. Deze zou zich toen hebben verdedigd. “Hij heeft gehandeld uit zelfverdediging.”

De vermoedelijke daders zouden met messen bewapend zijn geweest. Over de mogelijke motieven voor de aanval wilde de vrouw van Khan niet speculeren.

Ja, terwijl de radicale islamieten in Duitsland steeds meer vrijheden genieten, wordt het elven voor islamcritici steeds gevaarlijker – een duidelijk teken, dat de Duitse samenleving in de wurggreep van de islam leeft.

Bron: http://www.kybeline.com/2013/07/30/isla ... more-47239

Auteur: Kybeline

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2013/07/31/ ... more-43545
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Plaats van het gebeuren:

Afbeelding

Islamkritiker Khan schießt auf Angreifer
http://www.hr-online.de/website/rubrike ... t_49173705
Een bekend boek van hem is : "Die Verbrechen des Propheten Mohammed" .
Voor zo'n titel willen ze je wel dood maken.
Eerder moest hij al vluchten voor zijn leven bij de bijeenkomst "Der Islam gehört nicht zu Deutschland".
Even details:
Nach Polizeiangaben kam es kurz vor Mitternacht in einem Waldstück zwischen Rodgau und Dietzenbach (Offenbach) zu einer Auseinandersetzung, bei der ein 56-jähriger Rodgauer einem 36-Jährigen ins Bein schoss. Der Verletzte sei in ein Krankenhaus gekommen, der andere Mann sei geflüchtet. Der Schütze, der einen Waffenschein besitze, habe selbst die Polizei gerufen.
En de gewonde messentrekker? Dat is een bekende van de politie.
... ist der Verletzte den Behörden wegen mehrerer Drogen- und Körperverletzungsdelikte bekannt.
http://www.hr-online.de/website/rubrike ... t_49173705
De politie gaat ervan uit dat het een gewone overval was zoals de gewonde meermalen al gepleegd heeft. Niks met islam van doen dus.
Het is dus een misverstand. Ze wilden hem beroven maar niet dood maken in eerste instantie.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Komt het door het rammadannen dat de plofkippen niet aan te slepen zijn bij Lidl, Aldi en AH?
Kwade tongen beweren dat het komt omdat momenteel op de TV actie gevoerd wordt door Wakker Dier tegen de plofkip. Dat gaat zo: ze worden geattendeerd op het bestaan van de plofkip, dat die goedkoop is en dan denken ze "Kip? Ja, kip is ook lekker". Want bij Mohammedanen is niet zoveel milieu-bewustzijn en bekommernis om het lot en leven van dieren.
Plofkip gaat juist harder dankzij Wakker Dier
http://www.metronieuws.nl/nieuws/plofki ... lyGSIqAh6/
Albert Heijn blijft er laconiek bij:
[quote]Hoeveel extra kiloknallers Albert Heijn dankzij het nieuwe spotje precies verkoopt, wil de supermarktketen niet zeggen. “Wij vinden het niet nodig om in het kader van deze campagne uitspraken te doen over de verkoop van kip”, zegt een woordvoerster. “Als we zeggen dat het een positief effect heeft, dan doet Wakker Dier er nog een tandje bij. En als we zeggen dat het een negatief effect heeft ook.”[/quote]
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

Het is echt vréselijk hier nu met die ramadanners. Eén mongool ging zelfs *over de stoep rijden*.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

Mahalingam schreef:Komt het door het rammadannen dat de plofkippen niet aan te slepen zijn bij Lidl, Aldi en AH?
Kwade tongen beweren dat het komt omdat momenteel op de TV actie gevoerd wordt door Wakker Dier tegen de plofkip. Dat gaat zo: ze worden geattendeerd op het bestaan van de plofkip, dat die goedkoop is en dan denken ze "Kip? Ja, kip is ook lekker". Want bij Mohammedanen is niet zoveel milieu-bewustzijn en bekommernis om het lot en leven van dieren.
Plofkip gaat juist harder dankzij Wakker Dier
http://www.metronieuws.nl/nieuws/plofki ... lyGSIqAh6/
Albert Heijn blijft er laconiek bij:
Hoeveel extra kiloknallers Albert Heijn dankzij het nieuwe spotje precies verkoopt, wil de supermarktketen niet zeggen. “Wij vinden het niet nodig om in het kader van deze campagne uitspraken te doen over de verkoop van kip”, zegt een woordvoerster. “Als we zeggen dat het een positief effect heeft, dan doet Wakker Dier er nog een tandje bij. En als we zeggen dat het een negatief effect heeft ook.”[/quote]
Puh, ik vind het gewoon dierenmishandeling hoor, die plofkippen! Net zoals de meeste dingen binnen de vee-industrie! : nono3:
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Wat een positief bericht uit Algerije. icon_thumbup.gif
Protestmaaltijden in Algerije tijdens Ramadan
Afbeelding
Enkele honderden Algerijnen hebben zaterdag in het openbaar samen gegeten uit protest tegen het lastigvallen van burgers die niet mewedoen aan de Ramadan, de islamitische vastenmaand. De grootste 'protestmaaltijd' vond plaats op een centraal plein in de stad Tizi Ouzou, meldden Algerijnse media.

De deelnemers aten broodjes, dronken water en rookten sigaretten. Volgens staatspersbureau APS leidde de actie tot wisselende reacties, variërend van begrip tot irritatie.

In de plaats Aokas was een soortgelijke bijeenkomst. Daar deden ongeveer 100 mensen aan mee. De deelnemers spraken van een protest voor „gewetensvrijheid en diversiteit”. Ze voelen zich door conservatieve groepen en de overheid onder druk gezet om tegen hun zin mee te doen aan de Ramadan.

Beide bijeenkomsten zijn rustig verlopen

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Er was ook protest in Marokko:
http://protestinmarokko.files.wordpress ... =216&h=120
Het is vooral de 20-februaribeweging die gangmaker is. Hier video uit Tanger:

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

Ik heb nu toch een vraagske.

In West Europa moeten Westen Europese kindertjes in het toilet hun boterhammetjes opeten om hun moslimvriendjes niet voor het hoofd te stoten (ik meen dat kinderen niet hoeven te vasten?)

Menstruerende vrouwen en zieken moeten niet mee vasten, maar moeten dat later wel inhalen.

Wil dat dan zeggen dat alle gezinsleden ook hun boterhammetjes in het toilet gaan opeten om de vrouw(en) niet voor het hoofd te stoten als ze hun verlate vastenoefening maken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Wat krijgen we nou? :ohmy2: Moslims zijn mogelijk te laat begonnen met vasten in Ramadan.
Moslims die de kalender van Saudi Arabië volgen, zijn mogelijk een dag te laat begonnen met vasten. Dat zegt SunnahTV op basis van Shaykh Ahmad Salaam. “Verschillende berichten vanuit Saudi Arabië geven aan dat we dit jaar hoogstwaarschijnlijk een dag te laat hebben gevast en daarom dat de 3ied [red. feestdag, in dit geval suikerfeest] ook op woensdag of op donderdag zal vallen,” aldus Sunnah TV. De berichten geven aan dat het hooggerechtshof in Saudi Arabië de burgers gevraagd heeft om goed te letten op de komst van de nieuwe maan. Dat zou namelijk betekenen dat de nieuwe maand is begonnen.

Als de maan op dinsdagavond gezien wordt, dan is het Suikerfeest op woensdag. Dat zou tevens inhouden dat de maand maar 28 dagen kende terwijl de islamitische maanden 29 of 30 dagen kennen. Een dag te weinig dus. Ahmed Salaam wijst de moslims in Nederland er dan ook op dat het, in die situatie, verplicht is om na het Suikerfeest en voor Ramadan 2014 een dag vasten in te halen. Als de maan niet op dinsdag wordt gezien, dan valt het Suikerfeest op donderdag en eventueel pas op vrijdag. In dat geval is er niets aan de hand.
Update....
Het hoge woord is eruit, er is geen nieuwe maan gezien in Saudi Arabië. Dat meldt Riyadh Connect. Woensdag wordt er opnieuw gekeken of de nieuwe maan zichtbaar is. Als dat het geval is, dan is het donderdag Suikerfeest. Is dat niet het geval, dan vieren de moslims op vrijdag pas Suikerfeest.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Leuk hè, zo'n islamitische jaartelling. Pas na afloop weet je wat de datum geweest is.
Hoeveel dagen zaten er in de afgelopen maand? 28, 29 of 30? En hoeveel dagen de komende maand zal tellen? God mag het weten.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

En wie zegt hen dat ze zich miskeken hebben?

Vermits ze de westerse berekeningen niet mogen volgen, net omwille van het feit dat Allah zelf wel baas is over de maan en de zon, kan het dus best zijn dat Allah de maan specifiek een dagje later heeft laten komen. Dat ze daar niet aan gedacht hebben!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Marieke »

Laatste dag vasten voor meeste moslims
Woensdag is voor de meeste moslims in Nederland de laatste dag van de ramadan. De jaarlijkse islamitische vastenmaand begon een maand geleden.
Tussen zonsopgang en zonsondergang mochten moslims onder meer niet eten, drinken, roken en vrijen.
De moslimgemeenschappen houden er verschillende 'meettechnieken' op na, om te bepalen wanneer de maand tot een einde loopt. Zo weet de Turkse gemeenschap al zeker dat morgen de laatste dag vasten is, maar weten anderen het morgenavond pas.
Met het vasten gedenken de moslims dat de profeet Mohammed de eerste van zijn openbaringen ontving. Die vormen samen de Koran.
Vanaf donderdag vieren de moslims het einde van de ramadan met het Suikerfeest. Dat duurt officieel 3 dagen. Vaak wordt thuis feestelijk gegeten en gaan de moslims op bezoek bij familieleden. Bij de maaltijden nuttigen ze veel zoetigheid, zoals baklava.
Bron: www.nu.nl
Hebben ze de afgelopen dagen hun eetpatroon helemaal in de war geschopt en nu gaan ze zich (weer) volproppen, terwijl er elders in de wereld mensen zijn die honger lijden! En dan komt dus inderdaad het slachten van schapen, dat zeer dieronvriendelijk gebeurt... :x
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Plaats reactie