Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en Rube

Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Een voorbijganger heeft die twee lichamen gezien. Het gebied is trouwens wel zeer bekend bij de vader en het ligt zo'n tien kilometer van de plaats waar de vader zelfmoord pleegde vandaan.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door Ariel »

Een politie agent versprak zich, en had het over twee lichaampjes.

Mijn hemel. Wat zal de moeder van die knulletjes haar dooie ex haten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Vanavond om elf uur een persconferentie.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Ariel schreef:Een politie agent versprak zich, en had het over twee lichaampjes.

Mijn hemel. Wat zal de moeder van die knulletjes haar dooie ex haten.
We hebben nu zeer waarschijnlijk voldoende aanwijzingen dat haar ex-man hun twee jongetjes heeft vermoord; De volgende gruwelijkheid waarmee ze geconfronteerd kan gaan worden is hoe hij hun twee jongetjes vermoord heeft. En dat kan nog wel eens heel confronterend zijn.
Laatst gewijzigd door King George op ma mei 20, 2013 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door Pilgrim »

Twee lichamen bij Cothen zijn van vermiste broertjes

De twee lichamen die zondagmiddag zijn gevonden in Cothen, zijn van de twee vermiste broertjes Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist.

Afbeelding
Twee lichamen gevonden bij Cothen

Dat hebben de betrokken autoriteiten zondagavond bevestigd tijdens een persconferentie in Utrecht.

Bij de persconferentie zijn hoofdofficier Johan Bac, Burgemeester Koos Janssen van Zeist en Miriam Barendse, de politiechef van Midden-Nederland aanwezig.

"Ik ben begin deze avond bij Iris, de moeder van Ruben en Julian geweest. Het verdriet is bij haar en alle naasten onmetelijk groot. Daar zijn geen woorden voor", aldus Janssen.

Sloot
De lichamen werden op zondag rond 14.30 uur aangetroffen in een sloot bij de Hoeksedijk, ter hoogte van de Kanaaldijk-Noord in de plaats.

Een voorbijganger tipte de politie dat er iets in het water lag. Ter plaatse werden twee lichamen aangetroffen. Er was nog niet eerder op die plek gezocht. De lichamen lagen volgens de politie in een duiker van een sloot. Een duiker is een afwateringsbuis onder het wegdek door.

De Forensische Opsporing deed onderzoek naar de lichamen. Hoewel het onderzoek nog niet is afgerond, heeft de politie zondagavond besloten om toch de pers al te informeren.

"Het vermoeden dat het om de vermiste broertjes bestaat meteen", meldt Barendse. "Op basis van goederen die zijn aangetroffen hebben we dat vermoeden: spanbanden en het gezochte camouflageshirt."

Groot onderzoek
Vanaf 7 mei zijn er volgens Barendse meer dan 100 mensen met de zaak bezig geweest: "Met behulp van recherche, deskundigen en heel veel burgers is gezocht." Naast forensisch onderzoekers waren er eenforensisch onderzoeker, deskundigen defensie, Belgische experts en digitale rechercheurs bij het onderzoek betrokken.

"Twitter, facebook en andere sociale media hebben een grote rol gespeeld in informeren van publiek en informatie halen." Er zouden duizenden tips binnen zijn gekomen.

De burgemeester wil niet reageren op de vraag of het gezin in het verleden de goede hulp hebben gehad. "Dat vind ik nu niet passend", zegt hij. Hij zegt dat ze nu goede hulp krijgen.

Helikopter
Zaterdagavond en -nacht en zondag heeft een helikopter van de politie urenlang bij Wijk bij Duurstede en boven het recreatiegebied Eiland van Maurik rondgevlogen.

Dat zou erop kunnen duiden dat het rechercheteam over aanwijzingen beschikte dat de vermiste broertjes mogelijk in die buurt gevonden zouden kunnen worden. Cothen ligt ook vlak onder het gebied waar marinezoekers al dagenlang aan het speuren zijn.

Cothen
Cothen ligt aan de Rijn, ongeveer 4 kilometer onder Doorn, de plek waar de vader van de vermiste broertjes zichzelf van het leven beroofde.

In de buurt van de vindplaats is ondertussen een waar mediacircus aan het ontstaan. Er is een enorme toeloop van belangstellenden. De politie vraagt de mensen om niet naar Cothen te komen.

Afgesloten
De politie had bij Cothen alle wegen richting de plek waar zondagmiddag twee lichamen zijn gevonden, afgesloten. Ook een deel van het Amsterdam-Rijnkanaal ter hoogte van de vindplaats is afgesloten, evenals het luchtruim boven Cothen in een cirkel van achttien kilometer rond de vindplaats.

De afzetting was volgens een woordvoerder nodig wegens het onderzoek ter plaatse, maar ook om toeschouwers op een afstand te houden. Kort nadat de vondst bekend werd, ontstond al een file in het landelijke gebied.

De oproep om niet te komen heeft volgens de woordvoerder effect gesorteerd. Verder hield de politie een buurtonderzoek.

http://www.nu.nl/binnenland/3478402/twe ... rtjes.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door Zwartmeer »

Politie bevestigt: Julian en Ruben overleden

Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist zijn overleden. Hun lichaampjes werden zondagmiddag gevonden in Cothen.

BROERTJES GEVONDEN

De identificatie van de lichaampjes is nog niet afgerond, meldde de politie op de persconferentie. Op basis van een aangetroffen camouflageshirt en spanbanden gaat de politie er vanuit dat de lichamen van Ruben en Julian zijn.

Het was al bekend dat een camouflageshirt van Julian kwijt was. Naar de oranje spanbanden is de politie weken op zoek geweest.

De lichaampjes werden zondagmiddag aangetroffen door een toevallige passant. De wandelaar die 'iets' zag drijven in de sloot, meldde bij de poltiie de mogelijke vondst van één lichaam. Toen forensisch onderzoekers op die plek nader keken, bleken er twee lichamen in de duiker te liggen. Dat heeft de hoofdofficier van justitie Johan Bac zondag gezegd.

Het onderzoek in Cothen is nog in volle gang en gaat maandag door. Ook het Nederlands Forensisch Instituut doet nog nader onderzoek op de gevonden lichamen.

Naar de Zeister broertjes is sinds 7 mei met man en macht gezocht. Die ochtend vond een wandelaar het lichaam van hun 38-jarige vader in de bossen bij Doorn. Jeroen Denis had zich opgehangen. Later op de dag bleek dat zijn kinderen bij hem hadden moeten zijn, maar van de jongens ontbrak daarna elk spoor.

De ouders van de kinderen waren gescheiden. De vader zich al eens dreigend uitgelaten over 'familiedrama's.' De moeder meldde dit bij hulpverleners en de politie.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2157 ... den__.html
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Jeugdzorg heeft ook weer eens steken laten vallen: Veiligheid Ruben en Julian al vier jaar in het geding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door Manon »

Dat moet voor die moeder onoverkomelijke onmacht zijn! Eerst jaren in angst hebben gezeten hulp gevraagd en niet gekregen en nogmaals hulp gevraagd en niet gekregen en weerom ....... en nu is haar angst bewaarheid geworden.
Om die "hulpverleners" iets aan te doen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jeugdzorg? Pas op! Die lusten er wel mensenleed pap van.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jeugdzorg en ook Slachtofferhulp zijn in Amsterdam stichtingen met een waterhoofd en veel subsidie. Zij zijn rijkelijk belachelijk ruim gehuisvest in krankzinnig dure huurpanden. Vooral Jeugdzorg. Die zwemt letterlijk in zijn exorbitante luxe overdadige ruimte. En dan de inrichting. Vooral bij Jeugdzorg. Mijn God wat een moderne de aan niets ontbrekende geneugten van het leven waanzin. Het is goed werken bij Jeugdzorg.

Maar waar ging het ook weer om? O ja! Zorg dragen voor de jeugd. Maar hoe? Dat is de vraag die ik direct kan beantwoorden. Stoppen met die geldverslindende subsidie waanzin! We hebben de wet. Maar als rechters geen tijd hebben, of met andere dingen bezig zijn, waar Bram in zijn pas verschenen boek aan refereert, dan zijn we aan de wolven overgeleverd. De wolven in het grote enge Goedmensch bos.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Toch niet weer een soorgelijk geval?


Olivier (7) en Floris (4) vermist

De 7-jarige Olivier en zijn 4-jarige broertje Floris uit Drenthe worden sinds zaterdag vermist.



Afbeelding

De twee jongetjes zijn op zaterdag 20 juli voor het laatst gezien in Hoogeveen.

De broertjes zijn, aldus familie, zonder toestemming door hun vader Odwin Daniëls meegenomen.

Beide jongens zijn klein van postuur en hebben donker haar. Floris heeft bruine ogen.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Foto's verwijderd. Loos alarm.
Laatst gewijzigd door King George op di jul 23, 2013 8:33 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door Ariel »

Weet je het zeker? Er zijn heel veel Odwin Daniels in Nederland. Ik heb zijn naam gegoogled.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door H.Numan »

Dit was een vaudje, bedank!. De kinderen waren legaal bij pappa aan het logeren in Duitsland.
Maar wees eerlijk: het schaadt nooit om de mensen een beetje bang te maken in de komkommertijd.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Doodsoorzaak broertjes Zeist blijft raadsel

Afbeelding
Op de Kerckeboschschool werd een gedenkhoek voor Ruben en Julian ingericht. Foto: ANP

Het zal waarschijnlijk altijd een raadsel blijven hoe de broertjes Ruben en Julian uit Zeist om het leven zijn gekomen. Hun vader heeft ze gedood, maar hoe hij dat heeft gedaan valt niet meer te achterhalen, liet het Openbaar Ministerie in Utrecht dinsdag weten.

De lichamen van de kinderen werden 2 weken na hun vermissing gevonden in een duiker in een sloot in Cothen. De stoffelijke overschotten waren in erbarmelijke toestand doordat de lichamen lang in het water hadden gelegen. Dat maakte onderzoek naar de doodsoorzaak erg ingewikkeld.

Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft sectie op de lichamen verricht en toxicologisch onderzoek gedaan. Buitenlandse experts zijn geraadpleegd. De plaats waar de dode kinderen werden gevonden, is minutieus uitgekamd. Er is echter geen afdoende antwoord gevonden op de vraag hoe de kinderen zijn gestorven en waar ze zijn gedood. De 38-jarige vader maakte een dag nadat hij zijn zoontjes had opgehaald, een eind aan zijn leven in een bos bij Doorn.

Er is ook onderzoek gedaan naar de psychische toestand van de vader door het Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie (NIFP). Mogelijk leed de man aan een stoornis waardoor hij tot zijn daad kwam. Maar daarover kan op basis van de beschikbare informatie niets gezegd worden volgens het OM. Er was veel informatie over de vader beschikbaar, omdat hij en zijn ex-vrouw al jaren ruzie hadden over de kinderen, waarbij tal van hulpverleners waren betrokken.

Ruben (9) en Julian (7) werden voor het laatst levend gezien op de achterbank van de auto van hun vader in het Zuid-Limburgse Neerbeek. De vader had gezegd dat hij een paar dagen op vakantie zou gaan met zijn kinderen, maar heeft in plaats daarvan een soort afscheidsrit door Nederland gemaakt, zo is gebleken uit speurwerk na de vermissing van de kinderen. De auto van de vader is na Neerbeek nog op camerabeelden in Rhenen en Wijk bij Duurstede gezien, maar onduidelijk is gebleven of de kinderen toen nog leefden. De vader had zijn daad wekenlang voorbereid.


Metro
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

DocU: Ruben en Julian, twee weken tussen hoop en vrees - zo 18 mei 2014, 07:10 uur [RTV Utrecht]

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door Manon »

ik heb gisteren gekeken. Was zeer aangrijpend.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Ik heb het ook gezien. Nooit zal waarschijnlijk ooit nog achterhaald kunnen worden hoe de jongetjes om het leven zijn gebracht. Met het spanband dat meerdere malen aan bod kwam zouden ze kunnen zijn gewurgd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door Manon »

King George schreef:Ik heb het ook gezien. Nooit zal waarschijnlijk ooit nog achterhaald kunnen worden hoe de jongetjes om het leven zijn gebracht. Met het spanband dat meerdere malen aan bod kwam zouden ze kunnen zijn gewurgd.
Ik vind het belangrijker om te weten of die gezinsvoogd dan niet verantwoordelijk kan worden gesteld. Als de vader voordien reeds bedreigingen heeft geuit, door de moeder klacht werd neergelegd, maar TOCH moesten de kinderen mee naar vader zonder begeleiding?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ik vrees het ergste voor de Zeister broertjes Julian en

Bericht door King George »

Geld gestolen van stichting Ruben en Julian

De stichting voor de vermoorde broertjes Ruben en Julian is bestolen door zijn eigen, voormalige voorzitter. RuJu-voorzitter Remco M. deed meerdere malen een greep uit de kas. In totaal stal hij zo drieduizend euro van de stichting. Het geld gebruikte hij voor de verbouwing van zijn eigen huis.


Dat blijkt uit onderzoek van RTV Utrecht. De stichting is opgericht na de dood van de broertjes Ruben en Julian uit Zeist, die door hun vader om het leven zijn gebracht. RuJu zamelde geld in voor een monument voor alle kinderen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld. Een benefietwedstrijd tussen een team van RTL-beroemdheden en Lucky Ajax leverde vorig jaar elfduizend euro op.

Toenmalig voorzitter Remco M. werd begin dit jaar door medewerkers betrapt op stelen. Hij bleek tussen oktober en januari geld achterover te hebben gedrukt, meldt RTV Utrecht. Hij had snel geld nodig voor een uit de hand gelopen verbouwing van zijn huis. De man is direct op straat gezet en de stichting deed aangifte van diefstal. M. is inmiddels veroordeeld tot een taakstraf van zestig uur. Zelf blijft hij ontkennen.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Remco Meijers, een notoire oplichter

Bericht door King George »

Remco Meijers



Remco Meijers is 29 jaar en heeft al heel wat B.V.’s op zijn naam. Als jong broekkie leerde hij zijn verkooptechnieken in een callcenter waar hij tropisch teakhout aan de man bracht. Als snel haalt hij daar zijn financiële papieren, waarmee hij o.a. Leendesk.nl opricht, een bedrijf dat bemiddelt in leningen. Dit verkoopt hij later aan DSB Bank.

Op zijn 24e koopt hij alleen een grote villa in Breukelen. Ook heeft hij tal van bedrijven op naam, waaronder: Prinses Invest BV, Remco Meijers Holding, Triangle Financiële Diensten.


Investeren in vakantiehuizen in Turkije

In 2005 lijkt het nog zo mooi als Triangle Financiële Diensten mensen thuis opbelt. Triangle heeft een prachtbelegging in de aanbieding: een vakantiepark in het Turkse Bodrum. Voor ongeveer 17.000 euro bezit je één zesde deel van een nog te bouwen vakantieappartement. Omdat Turkije op dat moment enorm in trek is, nodigen tientallen mensen een verkoopmedewerker thuis uit om uitgebreide informatie te ontvangen.

Met een mooie folder en een helder verhaal lijkt het al snel een win-winsituatie. Er kan geïnvesteerd worden met spaargeld, maar als je het geld niet hebt kun je ook lenen via Triangle Financiële Diensten. Zo herfinancierde Dirk Colijn een oude lening bij het bedrijf, dat eigendom is van Remco Meijers. Colijn kocht één achtste deel van het eigendomsrecht voor € 14.250,- Ook Koos van Vliet raakte geïnteresseerd door het gesprek van de verkoper. Hij besluit twee participaties te kopen voor totaal € 34.000,-
De investeerders ontvangen een certificaat van deelname, ondertekend door Sjanie Meijers, de moeder van Remco.
Als het complex gebouwd is, krijgen de investeerders een brief waarin ze aan kunnen geven of ze zelf gebruik willen maken van hun gebruikersrecht. Dit houdt in dat ze een aantal weken per jaar zelf in het appartement mogen verblijven. Daarnaast zal het appartement verhuurd worden, en zullen de investeerders deelnemen in de huuropbrengsten.

Na 5 jaar zal Triangle Financiële Diensten de appartementen verkopen en zullen de investeerders gegarandeerd 85% van hun investering terug krijgen. Maar al tijdens de looptijd voelt Koos van Vliet nattigheid. Hij ontvangt verschillende nieuwsbrieven. Als hij de foto’s eens goed bekijkt, ziet hij dat het project op de nieuwsbrief er heel anders uitziet dan de foto’s van het appartementencomplex waarin hij geïnvesteerd heeft. Van Vliet gaat langs bij Triangle Financiële Diensten om opheldering te vragen. Op zijn vragen krijgt hij geen duidelijkheid.

Als de investeringsperiode van 5 jaar verstreken is, vragen zeker 20 investeerders zich af wat er van hun Turkse vakantiehuizen terecht is gekomen. De totale investering is meer dan 3 ton. Geen enkele investeerder heeft in al die jaren ook maar een cent huur ontvangen. Ze vragen zich massaal af of het park überhaupt wel bestaat. Als in maart 2011 een brief van Triangle Financiële Diensten op de deurmat valt, waarin geschreven wordt dat de investeringsperiode ten einde loopt, gloort er weer hoop voor de gedupeerden.

Remco Meijers stelt in de brief de investeerders een keuze: het certificaat wordt teruggekocht voor 100% van de aankoopwaarde of het gebruikersrecht wordt kosteloos verlengt en het appartement wordt in een betere tijd verkocht, waarbij een evenredig deel van de opbrengst verkregen wordt.

Iedereen kiest voor de optie ‘terugbetalen’. Remco Meijers bevestigt de keuze en zegt toe de zaak spoedig af te zullen handelen. Dan begint het lange wachten. Meerdere malen doet Remco Meijers betalingsvoorstellen, maar geen van deze voorstellen wordt nagekomen. Driekwart jaar lang strijden de investeerders voor teruggave van hun geld, totdat hun droom het geld terug te krijgen in duigen valt. Triangle Financiële Diensten wordt op 22 november 2011 failliet verklaard. De hoop hun investering ooit terug te zien, lijkt verkeken. Maar Remco Meijers gaat daarna vrolijk verder met zijn beloftes de investeerders terug te betalen. Dit keer belooft hij vanuit zijn Holding de mensen schadeloos te stellen. Ook die belofte komt Meijers tot op heden niet na.

In het openbare faillissementsverslag van de curator staat geschreven dat Remco Meijers een tweetal kopieën van koopovereenkomsten met betrekking tot de twee appartementen heeft ontvangen. Maar in Turkije dient het eigendom van een woning te worden aangetoond met een eigendomsbewijs, een zogeheten ‘Tapu’. Meijers verklaart tegenover de curator dat deze `tapu’ nooit door de Turkse autoriteiten is afgegeven, zodat hij in Turkije feitelijk niet (formeel) kan aantonen dat de appartementen zijn eigendom zijn.

Ook de projectontwikkelaar, Eren Construction, laat op hun site weten nooit zaken gedaan te hebben met Remco Meijers of zijn bedrijf Triangle Financiële Diensten. Het lijkt erop dat Remco Meijers de investeerders meer dan vier jaar aan het lijntje heeft weten te houden.


Energiebesparende raamfolie

Niet alleen met Triangle Financiële Diensten verdient Remco Meijers. Jaren later richt hij Prinses Invest BV op. Handelend onder de naam Sun Efficiency brengt hij energiebesparende raamfolie aan de man. Wederom worden klanten eerst benaderd via een callcenter. Als er interesse is het een forse energiebesparing, komt een verkoper thuis een productuitleg geven. De folie zou koude en hitte van buiten tegenhouden en zo een enorme energiebesparing op leveren voor de consument. Dit voordeel kan oplopen tot 30% van de energierekening, ofwel honderden euro’s per jaar .

Een product met raamfolie, LED-lampen en een waterbesparende kraan kost de consument € 4.995,- Als er geen spaargeld is waarmee het product betaald kan worden, biedt het bedrijf de oplossing. Er kan een financiering afgesloten worden. Als de klant door de BKR-toetsing komt, kan de lening verstrekt worden. De families Rietveld en Witt tekenen voor de financiering van de folie. Het folie zal binnen een paar weken aangebracht worden. Maar er komt niks. Klanten bellen, mailen en schrijven het bedrijf, Sun Efficiency, en uitten hun ongenoegen. Er komt nauwelijks een reactie.
Ineens verschijnt er na maandenlang soebatten een werknemer die de ramen zal voorbehandelen, zodat de folie later goed zal hechten. De klanten krijgen weer een beetje vertrouwen, maar ook dat is van korte duur. Remco Meijers komt de levering van de glasfolie niet na.

Toch weet Remco ondanks het feit dat er geen folie op de ramen zit het geld, € 4.995,- van de bank of zijn klant binnen te krijgen. Een paar dagen na ondertekening van de leveringsovereenkomst door de klant, int hij het geld al bij de financierder of incasseert hij het van de rekening van zijn klanten. Zo werden er bij Santander brieven ingediend dat de levering in goede orde had plaatsgevonden. Echter de handtekening onder de brief was nooit door de klant gezet! Santander heeft inmiddels een onderzoek ingesteld en beslag op de woning van Remco Meijers gelegd.

Klanten krijgen nauwelijks contact met Remco Meijers of een van zijn bedrijven. Alle bedrijven staan volgens de Kamer van Koophandel ingeschreven op de Lindelaan 101 in Loosdrecht. Daar zijn ze echter maanden geleden al vertrokken. De brievenbussen puilen uit met brieven van vermoedelijk boze klanten. Remco Meijers lijkt zich voor zijn klanten te verstoppen. Ons onderzoek wijst uit dat het bedrijf verder opereert vanuit het huis van zijn moeder.

Inmiddels heeft Remco Meijers Sun Efficiency verandert in Helder Bespaaradvies. Vermoedelijk na negatieve verhalen op internet, zo vertellen oud-medewerkers aan Opgelicht?!

Opgelicht?! spreekt Remco Meijers aan over de vele klachten die bij de redactie bekend zijn. Hij ontkent in alle toonaarden. Vervolgens neemt zijn advocaat contact met de redactie op. Die meldt namens Remco dat de curator op dit moment bezig is met de verkoop van de appartementen in Turkije. En dat de ineenstorting van de huizenprijzen mede debet is aan het faillissementen van Triangle Financiële Diensten. De verkoop door de curator is toch vreemd, want die schrijft in zijn verslag van 19 maart 2012 dat Meijers niet aan kan tonen dat hij eigenaar is van het bedrijf.

Over Sun Efficiency meldt zijn advocaat dat er binnen de organisatie, Sun Efficiency, fraude is gepleegd. Er zijn leveringsbonnen vervalst waardoor het er op moest lijken dat materialen (energiebesparende folie) waren geleverd aan klanten, hetgeen niet conform werkelijkheid was.
Ook geeft hij aan dat er problemen zijn geweest. Het gaat dan om het niet tijdig leveren van bestellingen, hetgeen het gevolg is van de late levering door toeleveranciers. De bestelde goederen zijn nu nagenoeg allemaal op voorraad en zullen binnenkort worden geleverd/geïnstalleerd. Alle klanten zouden hierover al vanaf december 2011 over bericht zijn. Consumenten die wij hebben gesproken, ontkennen een brief hierover gehad te hebben.


http://www.opgelicht.nl/dossiers/detail/4524/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie