"Stemmen op extreem-rechts heeft geen zin"

Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
Lees het nog maar eens. Ik geef je de directe link
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=981 ... en_updates
We vinden dat er een goed evenwicht moet zijn tussen de mogelijkheden voor seksuele zelfontplooiing van jongeren en bescherming tegen ongewenste seks en intimiteit.
vind jij dit verkeerd ?
Zou je de qoute in zijn context kunnen geven? Alvast bedankt..
lodewijk, zeg nu wat je bedoeld en doe niet zo stom aub want ik heb hier geen zin in, doei !!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:wat wil je nu zeggen lodewijk, ik heb dit al snel doorgelezen, dit gaat over wat anders... sex tussen jongeren, dat is toch geen pedofelie of wel, niet dat ik weet in ieder geval.

ik weet niet hou oud je bent maar ik schat je jonger in dan mij, stel voor dat jij 25jaar bent en jij krijgt sex met een meid van 12/13/14/15/ dan ben je verkeerd bezig (vind ik) maar een jongen van 16 met een meisje van 15 is wat anders en vaak is het meer onschuldig dan waneer volwassenen sex hebben..

Lees het nog maar eens. Ik geef je de directe link
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=981 ... en_updates
We vinden dat er een goed evenwicht moet zijn tussen de mogelijkheden voor seksuele zelfontplooiing van jongeren en bescherming tegen ongewenste seks en intimiteit.
vind jij dit verkeerd ?
Dat is pedofielenpraat. Zie je de logica er niet van in dat je door het één het ander krijgt? Net zoals er meer auto's zijn, de luchtvervuiling groter wordt.

Zie je niet in dat dit door hele vieze mensen is opgeschreven achter een pseudo-wetenschappelijke taal om seks met kinderen te rechtvaardigen?

Zie je niet in dat dit haaks staat op wat Jezus zei: ‘Maar een ieder, die één dezer kleinen, die in Mij geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gehangen en hij verzwolgen was in de diepte der zee’ (Matteüs 18:6)?

Zie je niet in dat een kind op reed jonge leeftijd moeilijk kan bepalen wat goed voor hem is en waar het evenwicht ligt?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Van de web-site van Groen-Links:

seks en leeftijdsgrenzen

Seks is gewenst of ongewenst. [Briljant, in één woord: briljant. Wat een Grote Denkers bij Groen-Links.] Ongewenste seks of intimiteit, met wie dan ook, is in Nederland strafbaar, en moet dat vooral ook blijven. De Nederlandse wetgever stelt seks met kinderen en jeugdigen nog eens apart strafbaar. Volgens RozeLinks kan die extra bescherming ook een belemmering zijn – namelijk een belemmering in de seksuele ontplooiing en zelfverkenning van jongeren.

Tot aan het begin van de 21e eeuw kwam deze wet er in de praktijk op neer, dat seks met een kind tussen 0 en 12 jaar altijd kon worden vervolgd, en dat bij seks met een jeugdige tussen 12 en 16 jaar het zogenaamde klachtrecht gold. Alleen als de betrokken jongere of diens wettige vertegenwoordig/st/er een klacht indiende, kon justitie de verdachte vervolgen.

Sinds 2001 is ook seks met een jongere tussen de 12 en 16 verboden. De maximale straffen die de wet voorschrijft bij verkrachting van kinderen tot 12 jaar zijn zwaarder dan bij de leeftijdsgroep 12-16. De nieuwe wet verbiedt formeel ook onderlinge seksuele contacten van kinderen/jongeren tot 16 met elkaar. RozeLinks stemt in grote lijnen in met het beleid zoals dat vóór 2000 van kracht was.

We vinden dat er een goed evenwicht moet zijn tussen de mogelijkheden voor seksuele zelfontplooiing van jongeren en bescherming tegen ongewenste seks en intimiteit. Een versterking van mogelijkheden om als volwassen persoon klachten over vroegere ongewenste handelingen in behandeling te nemen zou wat ons betreft prima zijn.

De huidige wet legt een verkeerd accent. Als kinderen rond hun twaalfde zelfbewust op seks met een ouder iemand uit zijn, worden zij tegen hun eigen verlangens 'beschermd'. Wij hopen dat als de betrokken jongere die seks ook echt had gewild, de rechter geen straf oplegt.

Als altijd zijn er grensgevallen. Contact van jongeren van 15 en 17 die dat zelf willen, zou volgens ons niet strafbaar moeten zijn. Organisaties als het COC waren in hun advies over de nieuwe wetgeving dan ook bijzonder kritisch: het perkte de experimenteermogelijkheden van (ook homoseksuele) jongeren aanzienlijk in. Ook bij dit soort seksuele contacten rond de leeftijdsgrens van 16 jaar gaan wij er van uit, dat rechtszaken in de praktijk geseponeerd worden.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef: We vinden dat er een goed evenwicht moet zijn tussen de mogelijkheden voor seksuele zelfontplooiing van jongeren en bescherming tegen ongewenste seks en intimiteit.
vind jij dit verkeerd ?
Zou je de qoute in zijn context kunnen geven? Alvast bedankt..
lodewijk, zeg nu wat je bedoeld en doe niet zo stom aub want ik heb hier geen zin in, doei !!!
Wat doe je raar? Je schrijft iets, maar zette het niet tussen haakjes. Vandaar dat ik niet goed begreep waar het vandaan kwam.. Als je dat stom vind, dan spijt het mij heel erg.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

femke halsema zou nooit pedofelie toestaan, ik ken haar, zo denkt zij niet en wat jij als link geeft is een versie-verhaal dat aangepast is door een ander die er al vanuit gaat dat er van pedofelie sprake is.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:Van de web-site van Groen-Links:

seks en leeftijdsgrenzen

Seks is gewenst of ongewenst. [Briljant, in één woord: briljant. Wat een Grote Denkers bij Groen-Links.] Ongewenste seks of intimiteit, met wie dan ook, is in Nederland strafbaar, en moet dat vooral ook blijven. De Nederlandse wetgever stelt seks met kinderen en jeugdigen nog eens apart strafbaar. Volgens RozeLinks kan die extra bescherming ook een belemmering zijn – namelijk een belemmering in de seksuele ontplooiing en zelfverkenning van jongeren.

Tot aan het begin van de 21e eeuw kwam deze wet er in de praktijk op neer, dat seks met een kind tussen 0 en 12 jaar altijd kon worden vervolgd, en dat bij seks met een jeugdige tussen 12 en 16 jaar het zogenaamde klachtrecht gold. Alleen als de betrokken jongere of diens wettige vertegenwoordig/st/er een klacht indiende, kon justitie de verdachte vervolgen.

Sinds 2001 is ook seks met een jongere tussen de 12 en 16 verboden. De maximale straffen die de wet voorschrijft bij verkrachting van kinderen tot 12 jaar zijn zwaarder dan bij de leeftijdsgroep 12-16. De nieuwe wet verbiedt formeel ook onderlinge seksuele contacten van kinderen/jongeren tot 16 met elkaar. RozeLinks stemt in grote lijnen in met het beleid zoals dat vóór 2000 van kracht was.

We vinden dat er een goed evenwicht moet zijn tussen de mogelijkheden voor seksuele zelfontplooiing van jongeren en bescherming tegen ongewenste seks en intimiteit. Een versterking van mogelijkheden om als volwassen persoon klachten over vroegere ongewenste handelingen in behandeling te nemen zou wat ons betreft prima zijn.

De huidige wet legt een verkeerd accent. Als kinderen rond hun twaalfde zelfbewust op seks met een ouder iemand uit zijn, worden zij tegen hun eigen verlangens 'beschermd'. Wij hopen dat als de betrokken jongere die seks ook echt had gewild, de rechter geen straf oplegt.

Als altijd zijn er grensgevallen. Contact van jongeren van 15 en 17 die dat zelf willen, zou volgens ons niet strafbaar moeten zijn. Organisaties als het COC waren in hun advies over de nieuwe wetgeving dan ook bijzonder kritisch: het perkte de experimenteermogelijkheden van (ook homoseksuele) jongeren aanzienlijk in. Ook bij dit soort seksuele contacten rond de leeftijdsgrens van 16 jaar gaan wij er van uit, dat rechtszaken in de praktijk geseponeerd worden.
Ondertussen heb ik het zelf al gevonden.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:femke halsema zou nooit pedofelie toestaan, ik ken haar, zo denkt zij niet en wat jij als link geeft is een versie-verhaal dat aangepast is door een ander die er al vanuit gaat dat er van pedofelie sprake is.
femke halsema zou nooit pedofelie toestaan
Dat is helaas geen valide argument. Dat doet me denken van het soort verhalen als de omgeving geconfronteerd wordt met het misbruik van één van hen midden, dat je reacties krijgt van " maar het was zo een aardige buurman, die zo van kinderen hield".
jij als link geeft is een versie-verhaal dat aangepast is door een ander die er al vanuit gaat dat er van pedofelie sprake is.
Er worden commentaren bijgegeven, maar dat is ook in rood aangegeven. Er is niks weggehaald.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Zou je de qoute in zijn context kunnen geven? Alvast bedankt..
lodewijk, zeg nu wat je bedoeld en doe niet zo stom aub want ik heb hier geen zin in, doei !!!
Wat doe je raar? Je schrijft iets, maar zette het niet tussen haakjes. Vandaar dat ik niet goed begreep waar het vandaan kwam.. Als je dat stom vind, dan spijt het mij heel erg.
lieverd, ik haal de tekst uit jouw link-verhaal,hier moest ik toch naar kijken en ik was vergeten om het te qouten.
ik wilde graag dat jij hierop zou reageren en wat doe jij, mij om de context vragen, je kende het zelf al dus ik begreep even niet meer waar je heen wilt gaan.

je bent een goeie kerel maar je moet wel leren om rekening te houden met mensen waar je mee spreekt, we zijn niet allemaal even slim, dan zou het makkelijk zijn, snappie dus niet iedereen kan iets inzien in 5min, een ander heeft daar 10min voor nodig.
in plaats van antwoord te geven vraag jij mij het nog eens te gaan lezen, leg me dan uit waarom? snappie...dat scheelr rijd en frustratie want we zitten hier achter een pc.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Nadia,

Je reageert een beetje als een Moslima die te horen kreeg dat de profeet een viespeuk was....
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:femke halsema zou nooit pedofelie toestaan, ik ken haar, zo denkt zij niet en wat jij als link geeft is een versie-verhaal dat aangepast is door een ander die er al vanuit gaat dat er van pedofelie sprake is.
femke halsema zou nooit pedofelie toestaan
Dat is helaas geen valide argument. Dat doet me denken van het soort verhalen als de omgeving geconfronteerd wordt met het misbruik van één van hen midden, dat je reacties krijgt van " maar het was zo een aardige buurman, die zo van kinderen hield".
jij als link geeft is een versie-verhaal dat aangepast is door een ander die er al vanuit gaat dat er van pedofelie sprake is.
Er worden commentaren bijgegeven, maar dat is ook in rood aangegeven. Er is niks weggehaald.
juist en ik ben het niet eens met de commentaar en daarom deel ik deze mening niet.
ik vind jongeren met elkaar geen pedofelie, er wordt nergens gesproken over een wet wat weggehaald moet worden zodat een volwassen met een kind sex zou kunnen hebben, dat zou ik wel fout vinden. nu is het bij wet verboden dus dan zou groenlinks een wet weg moeten nemen en dat zal ze niet bedoeld hebben, daar ben ik heilig van overtuigd maar ik zoek dit nog wel uit want ik ben en blijf tegen pedofelie....

liefs nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:Nadia,

Je reageert een beetje als een Moslima die te horen kreeg dat de profeet een viespeuk was....
waar slaat dit op !!! ben je mal of zo.
jij leest wat anders dan ik doe, dat is het verschil tussen jou en mij en jij bent niet realisch bezig maar goed dat zeg ik je nog wel face to face!

ik heb je steeds keer op keer laten merken dat ik niet voor pedofelie ben en als jij overtuigd bent dat groenlink een deurtje wil opendoen, dan moet jij mij dit vertellen in woorden, danm hoeven we niet zo'n langdradig discussie te hebben om niets want uiteindelijk hebben jij en ik elkaar gewoon niet begerepen en ik lees iets anders dan jij,


punt uit !!
Laatst gewijzigd door nadia op do okt 05, 2006 1:06 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Nadia,

Je reageert een beetje als een Moslima die te horen kreeg dat de profeet een viespeuk was....
waar slaat dit op !!! ben je mal of zo.
Het slaat op je 'Famke' opmerking....
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

juist en ik ben het niet eens met de commentaar en daarom deel ik deze mening niet.
ik vind jongeren met elkaar geen pedofelie, er wordt nergens gesproken over een wet wat weggehaald moet worden zodat een volwassen met een kind sex zou kunnen hebben, dat zou ik wel fout vinden. nu is het bij wet verboden dus dan zou groenlinks een wet weg moeten nemen en dat zal ze niet bedoeld hebben, daar ben ik heilig van overtuigd maar ik zoek dit nog wel uit want ik ben en blijf tegen pedofelie....
Als je tegen pedofelie bent, dan ben je tegen Groenlinks...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Nadia,

Je reageert een beetje als een Moslima die te horen kreeg dat de profeet een viespeuk was....
waar slaat dit op !!! ben je mal of zo.
Het slaat op je 'Famke' opmerking....
hoezo, omdat ik haar ken, ik ken er nog meer maar ze zijn niet mijn vrienden of zo, op 1 na dus ik bescherm haar niet of zo, ik weet alleen dat haar hart niet ziek genoeg is om pedofelie toe te laten, snap je me een beetje.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
juist en ik ben het niet eens met de commentaar en daarom deel ik deze mening niet.
ik vind jongeren met elkaar geen pedofelie, er wordt nergens gesproken over een wet wat weggehaald moet worden zodat een volwassen met een kind sex zou kunnen hebben, dat zou ik wel fout vinden. nu is het bij wet verboden dus dan zou groenlinks een wet weg moeten nemen en dat zal ze niet bedoeld hebben, daar ben ik heilig van overtuigd maar ik zoek dit nog wel uit want ik ben en blijf tegen pedofelie....
Als je tegen pedofelie bent, dan ben je tegen Groenlinks...
als groenlinks pedofelie wil wel, ja daar heb je gelijk in maar of dit zo is weet ik nog niet, zo heb ik het niet gelezen.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

waar slaat dit op !!! ben je mal of zo.
jij leest wat anders dan ik doe, dat is het verschil tussen jou en mij en jij bent niet realisch bezig maar goed dat zeg ik je nog wel face to face
Ik geef je een bron. Daarin staat duidelijk dat pedofilie niet strafbaar gesteld moet worden. Jij leest het blijkbaar niet en weerlegd de kritiek door te stellen dat Famke nooit zoiet zou toelaten

Vervolgens zeg ik dat je je niet moet blindstaren op de ogenschijnlijke vriendelijkheid van één persoon omdat dat vaak een facade is.

Vervolgens vind je mij 'mal'. Nadia, dit is een open forum waar wij van gedachten veranderen. Trek je de kritiek niet persoonlijk aan en laat persoonlijke aanvallen zoveel mogelijk achterwege. Daar heeft niemand wat aan. Laat de kracht van het argument winnen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef: waar slaat dit op !!! ben je mal of zo.
Het slaat op je 'Famke' opmerking....
hoezo, omdat ik haar ken, ik ken er nog meer maar ze zijn niet mijn vrienden of zo, op 1 na dus ik bescherm haar niet of zo, ik weet alleen dat haar hart niet ziek genoeg is om pedofelie toe te laten, snap je me een beetje.
Ik maakte nergens uit op dat je haar persoonlijk kende. Wat leuk..

Voor de rest..
Ken jij pedofielen?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Het slaat op je 'Famke' opmerking....
hoezo, omdat ik haar ken, ik ken er nog meer maar ze zijn niet mijn vrienden of zo, op 1 na dus ik bescherm haar niet of zo, ik weet alleen dat haar hart niet ziek genoeg is om pedofelie toe te laten, snap je me een beetje.
Ik maakte nergens uit op dat je haar persoonlijk kende. Wat leuk..

Voor de rest..
Ken jij pedofielen?
wat denk je zelf !! ik zou persoonlijk zijn lul eraf snijden dus dan weet je wel hoe ik over deze viezerikken denk.
Laatst gewijzigd door nadia op do okt 05, 2006 1:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef: hoezo, omdat ik haar ken, ik ken er nog meer maar ze zijn niet mijn vrienden of zo, op 1 na dus ik bescherm haar niet of zo, ik weet alleen dat haar hart niet ziek genoeg is om pedofelie toe te laten, snap je me een beetje.
Ik maakte nergens uit op dat je haar persoonlijk kende. Wat leuk..

Voor de rest..
Ken jij pedofielen?
wat denk je zelf !! ik zou persoonlijk zijn lul eraf snijden dus dan weet je wel hoe ik over deze viezerikken denk.
Goedzo Nadia,
Ik zou precies hetzelfde doen!

Nadia, wat je goed moet begrijpen is dat goede mensen soms - juist door hun goede bedoelingen- kwade dingen kunnen veroorzaken.

Groenlinks geloofd in een wereldbeeld die niet de mijne is. Juist door tolerant te staan tegen intolerantie en andere kwalijke zaken, kreeg je verderf.
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op do okt 05, 2006 1:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
waar slaat dit op !!! ben je mal of zo.
jij leest wat anders dan ik doe, dat is het verschil tussen jou en mij en jij bent niet realisch bezig maar goed dat zeg ik je nog wel face to face
Ik geef je een bron. Daarin staat duidelijk dat pedofilie niet strafbaar gesteld moet worden.
dit heb ik niet gelezen, kinderen onder elkaar is geeeen pedofelie.
Jij leest het blijkbaar niet en weerlegd de kritiek door te stellen dat Famke nooit zoiet zou toelaten.
Vervolgens zeg ik dat je je niet moet blindstaren op de ogenschijnlijke vriendelijkheid van één persoon omdat dat vaak een facade is.
ik weerleg geen kritiek met wat jij nu aangeeft maar door jou aan te geven dat ik geen pedofelie gedachten zie bij groenlinks.
Vervolgens vind je mij 'mal'. Nadia, dit is een open forum waar wij van gedachten veranderen. Trek je de kritiek niet persoonlijk aan en laat persoonlijke aanvallen zoveel mogelijk achterwege. Daar heeft niemand wat aan. Laat de kracht van het argument winnen.
ben je mal is een reactie en als jij dit niet begrijpen kunt dan snap ik het ook niet meer...sorry.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Ik maakte nergens uit op dat je haar persoonlijk kende. Wat leuk..

Voor de rest..
Ken jij pedofielen?
wat denk je zelf !! ik zou persoonlijk zijn lul eraf snijden dus dan weet je wel hoe ik over deze viezerikken denk.
Goedzo Nadia,
Ik zou precies hetzelfde doen!

Nadia, wat je goed moet begrijpen is dat goede mensen soms - juist door hun goede bedoelingen- kwade dingen kunnen veroorzaken.

Groenlinks geloofd in een wereldbeeld die niet de mijne is. Juist door tolerant te staan tegen intolerantie en andere kwalijke zaken, kreeg je verderf.
ik weet het, daarom zal ik ook niet op groenlinks stemmen, femke slaapt nog een beetje en ze is inderdaad te tollerant.

zij zien het gevaar niet wat jij en ik zien, sommige mensen zijn gewoon blind (geestelijk blind), ook balkende is blind, zelfs aboutaleb is niet wakker en geloofd heilig in een vreedzaam islam.

liefs nadia en weltrusten
Laatst gewijzigd door nadia op do okt 05, 2006 1:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef: wat denk je zelf !! ik zou persoonlijk zijn lul eraf snijden dus dan weet je wel hoe ik over deze viezerikken denk.
Goedzo Nadia,
Ik zou precies hetzelfde doen!

Nadia, wat je goed moet begrijpen is dat goede mensen soms - juist door hun goede bedoelingen- kwade dingen kunnen veroorzaken.

Groenlinks geloofd in een wereldbeeld die niet de mijne is. Juist door tolerant te staan tegen intolerantie en andere kwalijke zaken, kreeg je verderf.
ik weet het, daarom zal ik ook niet op groenlinks stemmen, femke slaapt nog een beetje en ze is inderdaad te tollerant maar zij ziet het gevaar wat jij en ik zien ziet zij niet.. sommige mensen zijn gewoon blind (geestelijk blind), ook balkende is blind, zelfs aboutaleb is niet wakker en geloofd heilig in een vreedzaam islam.

wat betreft de islam zijn er in de politiek niet veel leden echt wakker geworden, zij zien niet wat wij zien, (geestelijk blind) snappie.
Ik sluit me volledig bij je post aan. Zoals GL omgaat met pedofelie gaat men ook om met de islam.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Goedzo Nadia,
Ik zou precies hetzelfde doen!

Nadia, wat je goed moet begrijpen is dat goede mensen soms - juist door hun goede bedoelingen- kwade dingen kunnen veroorzaken.

Groenlinks geloofd in een wereldbeeld die niet de mijne is. Juist door tolerant te staan tegen intolerantie en andere kwalijke zaken, kreeg je verderf.
ik weet het, daarom zal ik ook niet op groenlinks stemmen, femke slaapt nog een beetje en ze is inderdaad te tollerant maar zij ziet het gevaar wat jij en ik zien ziet zij niet.. sommige mensen zijn gewoon blind (geestelijk blind), ook balkende is blind, zelfs aboutaleb is niet wakker en geloofd heilig in een vreedzaam islam.

wat betreft de islam zijn er in de politiek niet veel leden echt wakker geworden, zij zien niet wat wij zien, (geestelijk blind) snappie.
Ik sluit me volledig bij je post aan. Zoals GL omgaat met pedofelie gaat men ook om met de islam.
weet jij zeker dat GL pedofelie toe zullen staan, het gaat toch om jongeren met elkaar (dit is geen pedofelie), niet dat ik hier op zit te wachten of zo maar gl en pedofelie samen klinkt bij mij erg vreemd in de oren, dus waar haal jij uit dat zij pedofelie aansturen/aanmoedigen.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

nadia schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
nadia schreef: ik weet het, daarom zal ik ook niet op groenlinks stemmen, femke slaapt nog een beetje en ze is inderdaad te tollerant maar zij ziet het gevaar wat jij en ik zien ziet zij niet.. sommige mensen zijn gewoon blind (geestelijk blind), ook balkende is blind, zelfs aboutaleb is niet wakker en geloofd heilig in een vreedzaam islam.

wat betreft de islam zijn er in de politiek niet veel leden echt wakker geworden, zij zien niet wat wij zien, (geestelijk blind) snappie.
Ik sluit me volledig bij je post aan. Zoals GL omgaat met pedofelie gaat men ook om met de islam.
weet jij zeker dat GL pedofelie toe zullen staan, het gaat toch om jongeren met elkaar (dit is geen pedofelie), niet dat ik hier op zit te wachten of zo maar gl en pedofelie samen klinkt bij mij erg vreemd in de oren, dus waar haal jij uit dat zij pedofelie aansturen/aanmoedigen.
Het is één zit heel dicht bij het ander aan.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

In relatie tot dat stemmen , wat morgen gaat gebeuren vond ik dit nog op www.politics.be en heb dus snel ff hier gezet.
Is dus door drosophila gepost.

Drosophila
Parlementsvoorzitter

Geregistreerd op: Oct 2005
Locatie: Galaxias Kyklos
Berichten: 2.346 VB'ers zingen met Brugse neonazi's en Blood & Honourleden

--------------------------------------------------------------------------------

VB'ers zingen met Brugse neonazi's en Blood & Honourleden

Op 3 september organiseerde VB-voorzitter Frank Vanhecke, samen met zijn rechterhand in de Brugse regio Dieter Van Parys, een VB-gezinsdag in Ruddervoorde. Negen maanden daarvoor liet diezelfde Van Parys het andere gezicht van het VB zien als leider van een 'solidaristische zangavond', met notoire leden van Blood & Honour en onlangs opgepakte neonazi's. De Morgen kon de hand leggen op de foto's.
Tenzij u de NS Metalscene (Nationaal Socialistische Metal) op de voet volgt of geregeld Blood & Honourconcerten bezoekt, zeggen namen als Kwelhekse, Elfenbloed, Kill Baby Kill of Lions Pride u wellicht niets. Het VB in Brugge kent via het Oostkamps gemeenteraadslid en regionaal bestuurslid Dieter Van Parys dat wereldje maar al te goed. Meer nog, het VB schakelt Van Parys in om de neonazi's achter de schermen te sturen en te organiseren. Daarbij krijgt hij de steun van een ander VB-lid, Pieter Van Damme. Het uitlekken van een geheim neonaziconcert eind april maakte dat het VB Van Damme schrapte uit de regionale raad, maar Philip Dewinter verklaarde onlangs nog dat er geen enkele reden is waarom Van Damme geen lid van de partij zou mogen blijven.
Van Damme en Van Parys zijn, hoewel die laatste ontkent lid te zijn, de drijvende kracht achter de Vlaamse Jongeren Westland (VJW), een zeer extremistische club die cirkelt rond het meermaals in opspraak gekomen Brugse skinheadcafé De Kastelein. VJW bestaat voor een belangrijk deel uit neonazistische skinheads en leden van Blood & Honour.
Met het achter de schermen aansturen van die voornamelijk Brugse neonazi's knoopt het VB aan bij de bijzonder gewelddadige extreem rechtse traditie in en om Brugge. Begin jaren tachtig sloeg de later als privémilitie verboden Vlaamse Militanten Orde (VMO) van Bert Eriksson, in Brugge onder leiding van de familie Spinnewyn, de handen in elkaar met het NJSV van de jonge Philip Dewinter en Frank Vanhecke. Dat leidde tot bestormingen van het Brugse belfort, raids op linkse boekhandels en cafés, zelfs schietpartijen en eigenhandig in brand gestoken cafés, steevast met de (mislukte) bedoeling de schuld in de schoenen van links te schuiven. De letterlijke klap op de vuurpijl was de granaat die ex-para Jeroen Mol aan zijn eigen deur bond, ook in een poging links de schuld te geven. Jeroen Mol liep tegen de lamp omdat in zijn zakken de eindjes touw waarmee hij de granaat aan zijn eigen deur vast had gemaakt werden teruggevonden. Het VB wou plots niets meer met Jeroen Mol te maken hebben, maar achter de schermen werd wel Rob 'klop' Verreycken aangeboden als advocaat.
Vandaag doet Philip Dewinter het geweld tijdens zijn 'Brugse periode' af als 'jeugdzonden', maar de relaties die er toen werden gelegd staan tot op vandaag pal overeind. Het vertrek van Dewinter naar Antwerpen deed zijn eigen NJSV halverwege de jaren tachtig organisatorisch geen deugd. Maar vijf jaar later dook Dieter Van Parys op om het NJSV-Brugge nieuw leven in te blazen. Samen met Pieter Van Damme bekwaamde hij zich steeds verder in het organiseren van extreem rechtse nationalistische jonge skinheads en andere B&H-aanhangers. Dat leidde de afgelopen jaren tot een opmerkelijke nieuwe golf van extreem rechts geweld in de West-Vlaamse hoofdstad. Vaak staat De Kastelein, of beter nog de harde kern skinheads die er kind aan huis is en lid is van de Vlaamse Jongeren Westland, daarbij centraal.
Internet is ook voor het neonaziwereldje een belangrijk instrument om locaties voor geheime concerten door te geven en jongeren warm te maken voor de nationaalsocialitische zaak. Foto's, teksten en flyers verdwijnen echter even snel als ze verschijnen. Toch slaagde De Morgen erin een aantal ontluisterende foto's die intussen van het net zijn te recupereren. Foto's die, nadat neonazi's van Blood & Honour de voorbije maanden in verschillende dossiers werden opgepakt, vandaag relevanter zijn dan voorheen.
De aanwezigen ontkennen echter alle banden met de VJW. "De Vlaamse beweging is een groot huis en je weet niet altijd op voorhand wie in welke kamer huist", verklaart Pieter Vandermoere zijn aanwezigheid. "Het was vanuit het Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond (KVHV) een soort beleefdheidsbezoek, maar afgaand op de aanwezigen hadden we vrij snel begrepen dat het niet echt de plaats was om nieuwe leden te werven. We hebben snel een paar pinten gedronken en we zijn vertrokken. Ik vind het jammer dat ik er geweest ben."
Dieter Van Parys ontkent dat hij iets met de VJW te maken heeft. "Ik word als prosenior van het NSV overal gevraagd om cantussen te leiden. Ik ontken niet dat ik aanwezig was, maar dat maakt me niet tot voorzitter of lid van de VJW. Op die zangavond zaten deftige mensen bij elkaar, voor zover ik kon zien helemaal geen neonazi's, anders zou ik direct mijn boeltje gepakt hebben. Ik wil daar niet mee geassocieerd worden. Jullie schrijven dat VJW neonazistisch zou zijn. Zij zeggen dat het niet waar is en ik geloof veeleer de VJW dan De Morgen."
Voorzitter Frank Vanhecke ziet dan ook geen reden om in te grijpen. "Ik ken Dieter Van Parys al vele jaren en ik heb van hem begrepen dat hij ooit een keer is gevraagd om een zangavond te leiden van de VJW. Dat er neonazi's of Blood & Honourleden aanwezig geweest zouden zijn, maakt van hem nog geen extremist. Ik beoordeel hem op wat hij zegt in de gemeenteraad en het regionaal bestuur. Daar heb ik hem nog nooit een onvertogen woord horen zeggen." (ToC/BE/MP)

Dieter S.

Werd samen met vier andere skinheads opgepakt nadat hij begin mei een Franse kleurling in coma had geslagen en een man uit Ichtegem zwaar verwondde. Volgens zijn ouders is Dieter geen racist, al speelt hij wel bij de NS Metalbands Kill Baby Kill en Les Villains, onder meer samen met Dominique V. (zie hiernaast) en Suck, de uitbater van de Kastelein die eerder, naar aanleiding van de aanval in de buurt van De Kastelein in verschillende media beweerde Dieter S. niet te kennen.
Dominique V.

Staat in de NS Metalscene bekend als Surtur of Cormanthor en speelde in verschillende groepen en in het eenmansproject Elfenbloed. Hij is zelfverklaard lid van B& H, getuige de cd-bespreking op die website. "Nadat Donar's Krieg en Eljudnir beiden een stille dood stierven kende Vlaanderen geen enkele NS black metal band meer doch met Elfenbloed wordt de troon op meer dan overtuigende wijze heringenomen! Het betreft een eenmansproject van B&H Vlaanderen lid Cormanthor, in het dagelijkse leven drummer van Kwelhekse, een band die ook schijt heeft aan het politiek correcte kutwereldje der black metal... Meer informatie te bekomen op Postbus 94, 8000 Brugge of Cormanthor88@ hotmail.com (de 88 staat voor Heil Hitler)
Pieter Vandermoere

Speelt al jaren een prominente rol binnen het Gentse KVHV. Als penningmeester zetel hij in het Gentse KVHV-bestuur.
Dat Gentse KVHV heeft de naam sinds enkele jaren zeer sterk aan te leunen bij het Vlaams Belang. Enkele maanden terug haalde Vandermoere, samen met de voorzitter van de Oud-Studenten Kring van het Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond Tom Vandendriessche, de Franse FN- voorzitter Le Pen naar Gent.
De Gentse KVHV-penningmeester houdt zich als econoom voornamelijk bezig met de economische aspecten van een onafhankelijk Vlaanderen.
Op die zangavond zaten deftige mensen bij elkaar, voor zover ik kon zien helemaal geen neonazi's, anders zou ik direct mijn boeltje gepakt hebben.

Wat bazelde Dewinter onlangs ook alweer? "Racisten, skinheads en neonazi's uit de partij zetten?" De schijnheilige onderkruiper...

:roll: Amai zeg als we daar de protectie tegen de Islam moete van krijge. Wil ook niet gaan generaliseren en ze kaarten dingen aan die andere niet durven ten aanzien van de Islam....
Maar dit had ik nie gedacht.
Ben bekans van mijn geloof gevallen.
Wel zo iets krijgt ge nu als de kerk het laat afweten. Want het evangelie boodschap is het enigste effectieve wapen tegen de Islaam, omdat het geen rassenstrijd is doch een godsdienst conflict.
Hun nepgod allah tegen de God die zich bekend maakte, openbaarde aan de mensheid in Jezus Christus. De verschillen zijn duidelijk te over bekent dat men moeilijk nog eerlijk kan toegeven dat het om eenzelfde godsopenbaring gaat.
Of God is onbetrouwbaar met 2 zo verschillende profeten die elkaar tegenspreken, of er is een valse gods openbaring aant werk?
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Plaats reactie