Ramadan 2013

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Zwartmeer »

Het gaat mij bij deze effe om de reacties onder dit artikeltje van at5.n.
Het Suikerfeest is niet om te vieren dat je weer mag eten, maar om het leed te verzachten dat de ramadan voorbij is.

Althans, dat was één reactie die we kregen in een sporthal in Geuzenveld waar 'Euromoslims' de laatste dag van de ramadan vierden. Het Suikerfeest (eigenlijk Eid ul-Fitr) betekent dat moslims na een bijzonder zware ramadan gewoon weer kunnen drinken en eten terwijl de zon schijnt.

Dit jaar hadden moslims in Amsterdam te maken met een hittegolf en één van de warmste dagen sinds tijden.

http://www.at5.nl/artikelen/108506/suik ... voorbij-is
veth 449 reacties 08-08-2013 | 18:18 uur

Morgen mogen ze weer doen, waar ze goed in zijn.
Erik de laat 193 reacties 08-08-2013 | 18:31 uur

Suikerfeest, een groot leed voor den authentieke Nederlander die steeds meer in het verdomhoekje komt in Amsterdam.
denman 257 reacties 08-08-2013 | 18:40 uur

Jammer beste tijd van het jaar weer voorbij....
1 maand rust gehad. Geen oude vrouwen beroofd of meisjes verkracht. Geiten werden met rust gelaten.. Helaas nu weer 11 maanden afzien... 1 reacties 08-08-2013 | 18:57 uur

Jammer dat het voorbij is. Ik hoef alleen maar op te sommen:
Ik kon op de fiets door west met mijn iphone in mijn hand.
De homo's konden tongend over straat door west.
De geiten werden met rust gelaten.
Er werden geen vrouwen verkracht. Er werden geen oude vrouwtjes beroofd. Opsporing verzocht kon met een zomerbreak.
Geen oversexte reacties naar de vrouwen toe.
Al met al de gedroomde Amsterdamse samenleving.

Helaas Helaas... We moeten weer 11 maanden wachten.

Daarbij wil ik Allah bedanken voor tweemaal een hittegolf tijdens de Ramadan. Ik neem mijn petje af voor diegene die het gelukt is. Bravo.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ramadan 2013

Bericht door Schepsel »

''geen oversexte reacties naar vrouwen toe''?! Dan moesten ze hier eens zijn!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Ik dacht juist dat moslims zich nog erger misdroegen tijdens de ramadan en bv. nog meer aanslagen en moorden pleegden?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2013

Bericht door Manon »

Het suikerfeest is een herdenking van een roofoverval. Ik heb ooit ergens gelezen dat in Noord Afrika (nou..) op het einde van de ramadan, de "jongeren" al pestend en plagend vandalenstreken mochten uithalen. Ik hoor nu niks meer over de bioscopen die een aantal jaren geleden ter gelegenheid van het suikerfeest vakkundig werden afgebroken enzo.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

circe schreef: Ik hoor nu niks meer over de bioscopen die een aantal jaren geleden ter gelegenheid van het suikerfeest vakkundig werden afgebroken enzo.
Daar hebben ze nu maatregels voor getroffen. Identificatieplicht en zo. En wie weet, misschien komen zulke verhalen nu niet meer in de krant wegens stigmatiseren.
Het was trouwens een rustig suikerfeest. Je hoort er nu niet zoveel meer over. Behalve positief...op National TV bijvoorbeeld ,waar men een lang item over het einde van ramadan had.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ariel »

Kort na terugkeer uit Egypte zit de schrik er bij Cees de Haan nog goed in. Op het vliegveld van Sharm-el-Sheikh ontbrak het afgelopen dinsdagavond aan elke vorm van con­trole voor de passagiers die aan boord gingen van een Transavia Boeing.

„Vlak na zonsondergang zaten de beveiligers te eten. Precies zoals de ramadan het voorschrijft”, vertelt De Haan. „Dat gebeurde aan een tafel in de vertrekhal.”

Ook andere passagiers van vlucht HV 990 naar Schiphol meldden het na terugkomst: internationale regels negerend, holden de mannen van security hongerig richting een rijk gevulde dis op het moment dat de zon in de Rode Zee zakte, incheckende reizigers verbijsterd aan hun lot overlatend.

„Ik reis veel voor mijn werk, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt”, zegt De Haan. „Vlak voordat het gebeurde had ik in De Telegraaf nog gelezen van die nieuwe en on­zichtbare Al-Qaeda-kledingbom. Nou, in ons Transaviavliegtuig hadden alle passagiers ongehinderd een heel arsenaal aan explosieven mee kunnen nemen. Daar was ’de ma­giër’ niet voor nodig!”

Cees de Haan had met zijn vrouw en twee kinderen elf dagen vakantie gevierd in de badplaats aan de Rode Zee. Voor de familie het hotel in mocht, werden de gezinsleden en hun bagage scherp gecontroleerd. Dat was aan het einde van de vakantie, vlak voor de terugvlucht, wel heel anders.

„Op deze luchthaven moet je twee keer door detectiepoortjes”, weet De Haan. „Bij de eerste werd bij veel passagiers alarm geslagen, omdat mensen nog metalen spullen bij zich hadden. Dat kwam omdat de Egyptenaren, blijkbaar hongerig na een dag niet eten, ons er zo ongeveer doorheen joegen. ’Niet nodig, doorlopen’, werd me gesommeerd toen ik bij al dat gepiep vroeg of ik mijn zakken moest legen…”

Geschokt

De Haan dacht dat het bij de tweede poort anders zou gaan, maar daar bleek helemaal geen beveiliging aanwezig. Ook even verderop werd de handbagage niet gecontroleerd. De daar aanwezige beveiliger had meer oog voor de tafel met eten.

Toen hij later vanaf rij tien in de Boeing 737 met andere passagiers in gesprek kwam, waren die even geschokt. Terug in Nederland besloot Cees de Haan zijn zorgen ken­baar te maken, ook vanwege de huidige ernstige terreurdreiging in het Midden-Oosten. En om toekomstige passagiers te behoeden voor mogelijke rampspoed.

„Transavia reageerde dat het niet hun zaak was, maar van de autoriteiten ter plekke”, vertelt hij. „Ik zei nog dat het om een Transavia-vliegtuig en Nederlandse passa­giers ging. Waarna ’een interne notitie’ zou worden gemaakt. Bij de Onderzoeksraad voor Veiligheid werd me te verstaan gegeven dat zij alleen ná rampen optreden en dat ik bij de douane moest zijn. Die verwees weer door naar de collega’s in Sharm-el-Sheikh…”

Een woordvoerster van Transavia zegt niet op de hoogte te zijn van gebrekkige beveiliging, afgelopen dinsdag op het Egyptische vliegveld. De douane van Sharm-el-Sheikh is pas na tientallen pogingen telefonisch bereikbaar. „Iedal-Fitr. Suikerfeest. Geen tijd.”

Cees de Haan: „Miljarden geven we met z’n allen uit aan beveiliging en voor deze situatie is iedereen blind en doof. Onvoorstelbaar.”

http://tny.cz/1cace479
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Zwartmeer »

Cees de Haan: „Miljarden geven we met z’n allen uit aan beveiliging en voor deze situatie is iedereen blind en doof. Onvoorstelbaar.”
Hoe zouden piloten en alle andere personeel zoals luchtverkeersleiders die bij een vlucht betrokken zijn hun Ramadan houden? Dit zijn allemaal mensen die elk moment 100% scherp moeten zijn. En hoe zit het met de mensen die een kerncentrale draaiende houden? Het zou me niks verbazen dat moslims in de maand ramadan zaken wat veronachtzamen en wat meer op Allah vertrouwen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ramadan 2013

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat een vervelend misselijk dom gezeik van die Cees de Haan. Een ware eersteklas lul-de-behanger waarvan er helaas teveel in de wereld rondlopen.

Waarom neemt men geen voorbeeld aan de simpele wijsheid van Mercator? Die begrijpt al op het moment dat hij moslims waarneemt met onverantwoordelijke idioten te maken te hebben. Stel dat Mercator naar een moslimland zou gaan - stel, want dat zal hij vanzelfsprekend niet doen - dan zul je hem niet over dit soort zaken horen zeuren.

Wij weten de oplossing die veel praktiserende moslims in Europa ook best weten, namelijk dat zij beter kunnen oprotten dan ons met hun kankergezwel islam lastig vallen.

By the way . . . zijn er helemaal geen rellen geweest na die volslagen bezopen achterlijke Ramadan met het omgekeerd evenredige zoet vozende Suikerfeest?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Ramadan 2013

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:By the way . . . zijn er helemaal geen rellen geweest na die volslagen bezopen achterlijke Ramadan met het omgekeerd evenredige zoet vozende Suikerfeest?
Yemen?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan 2013

Bericht door Pilgrim »

Iedereen is blij en groet elkaar, niemand treurt

Posted on 11 augustus 2013

Afbeelding

Het is eigenlijk ongelooflijk hoe onwetend onze volksvertegenwoordigers zijn als het om de “religie van de vrede” gaat. Terwijl de halve wereld in het door moslims vergoten bloed van de “ongelovigen” verdrinkt, zijn onze politici en christelijke kerkvertegenwoordigers blij met het “vreedzame met elkaar” en brengen groeten en beste wensen over aan het einde van de terreurmaand.

Tijdens ramadan 2013 vonden er 310 islamitische terreuraanvallen plaats, waarvan 28 zelfmoordaanslagen. Daarbij vielen 1651 doden en 3048 mensen raakten levensgevaarlijk gewond. In Syrië was in deze periode sprake van ongeveer 4500 doden, voortkomend uit de geweldsideologie islam.

Je zou denken dat dit alle aanleiding zou zijn voor kritiek en ontsteltenis. Niets is minder waar. In Duitsland groet men elkaar vriendelijk en propt men zich de buiken vol.

Woensdag nodigde de Centrale Raad van de Moslims uit voor een iftar-maaltijd, het feest van het vasten breken aan het einde van de ramadan. De uitnodiging werd o.a. aangenomen door de Duitse minister van Justitie Sabine Leutheusser-Schnarrenberger (FDP). Zij complimenteerde de Centrale Raad van de Moslims met de organisatie van de iftar, bracht tegelijkertijd de groeten van bondskanselier Angela Merkel over en verklaarde:

“Ramadan behoort inderdaad tot de cultuur in Duitsland. Wederzijdse kennismaking en waardering van de tradities zou beslissend zijn voor een begripvol en vreedzaam samenleven. (…) De staat mag met betrekking tot de godsdienstuitoefening niets voorschrijven.”

Of ze weet dat het doden van christenen en Joden ook deel uitmaakt van de in de koran voorgeschreven manier van godsdienstuitoefening?

Ook de minister van Integratie van de Duitse deelstaat Nordrhein-Westfalen, Guntram Schneider, was uitgenodigd en zei: “U bent met uw religie in dit land hartelijk welkom.” Hij was blij met het komende “op het geloof georiënteerde godsdienstonderwijs” voor islamitische leerlingen in Nordrhein-Westfalen en eiste tegelijkertijd ook nog een rechtsstatus voor de moslims, evenals de oprichting van islamitische liefdadigheidsinstellingen en een gemeentelijk stemrecht voor immigranten.

Helmut Wiesmann van de Duitse Bisschoppenconferentie en pastor Dr. Detlef Görrig van de Evangelische Kerk in Duitsland prezen “de gezamenlijkheden in de oorsprongen van het vasten” en brachten de groeten over van hun kerkhoofden. Ze vonden het niet nodig om hier 100.000 vermoorde christenen te noemen.

Abraham Lehrer, de voorzitter van de Synagogen-Gemeente in Keulen en lid van de Centrale Raad van de Joden in Duitsland, herinnerde aan de gemeenschappelijke tradities in de islam en het Jodendom. Ook de directeur van de binnenlandse veiligheidsdienst van Nordrhein-Westfalen, Wolfgang Gatzke, mocht erbij zijn, toen er na de orgie van groeten en gelukwensen uit de koran werd gelezen.

Weliswaar was de Duitse president Joachim Gauck niet aanwezig, maar ook hij verzuimde het niet zijn vrienden via de gebruiken van de moslims in Duitsland d.m.v. een begroetingsboodschap het land in te roepen.

Minister van Buitenlandse Zaken Guido Westerwelle bracht het in ieder geval nog tot een vleugje medeleven voor de slachtoffers van de islam in de wereld. Maar ook hij moest naar aanleiding van het “feest van de vreugde, de gezamenlijkheid en de zorg voor anderen” de “beste wensen” overbrengen.

Heiko Schulz, parlementskandidaat van de Piraten in Schleswig-Holstein, is weliswaar niet van politiek belang, hij deed echter ook een duit in het zakje toen hij een iftar-feest in Kiel bijwoonde:

“Het was indrukwekkend om samen met vrienden, families en buurtbewoners deel te nemen aan dit vasten breken en een stuk geleefde integratie mee te maken”, (…) ik heb er groot respect voor hoe islamitische gelovigen ondanks deze moeilijker omstandigheden hun religieuze geboden opvolgden.”

Wat deze “moeilijker omstandigheden” voor de godsdienstuitoefening zijn, kun je alleen maar vermoeden. Misschien, omdat het hier in het land verboden is je vrouw te slaan als ze ongehoorzaam is of met kinderen te trouwen?

Ook Ralf Meister, de evangelisch-lutherse bisschop van Hannover, vond het blijkbaar nodig om aan het einde van de vastenmaand ramadan een boodschap aan de getrouwen van Mohammed te sturen. Hij betreurt weliswaar het bloedvergieten in het Midden-Oosten, ziet echter het vasten breken als “een teken van verbondenheid en vertrouwen, dat wij als evangelische christenen zeer weten te waarderen.”

Ze zijn allemaal blijkbaar heel blij, terwijl in Duitsland moslimclans de bevolking tiranniseren, Duitse kinderen zoals Daniel Seifert en Johnny K. door islamgelovigen worden doodgeslagen, en wereldwijd het bloed van niet-moslims, voorop de christenen, in stromen vloeit. Wij zien geen reden tot vreugde, ja, zelfs geen reden om beleefd te groeten.

Bron: http://www.pi-news.net/2013/08/alle-fre ... ore-350006

Auteur: L.S. Gabriel

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2013/08/11/ ... more-44342
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door Mahalingam »

Stel dat de gemeente het verbied om samen te komen in een moskee om daar het suikerfeest te houden. De verontwaardiging zou groot zijn.
Niet zo in Pakistan. Daar wordt een verbod toegejuigd want het zijn de Ahmadi's die slachtoffer zijn. En dat is daar een ketterse sekte.
Offering Eid prayers: Not a given for everyone
http://tribune.com.pk/story/588967/offe ... -everyone/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door King George »

De ramadan verdient geen respect, maar minachting

Geplaatst door Yernaz Ramautarsing op 9 augustus, 2013 - 20:30



Afbeelding
© Nasir Nasrallah / Flickr

Wat zou het hoogste doel moeten zijn voor een mens in dit leven op aarde? Stelt u zich voor dat u kunt kiezen tussen aan de ene kant zelfopoffering, lijden en onderwerping. En aan de andere kant is er de optie voor persoonlijk geluk, het nastreven van waardes en onafhankelijkheid. Ik wil mijn landgenoten overtuigen te kiezen voor de egoïstische variant.

Als ze meer inzicht willen in de altruïstische versie hoeven ze niet ver te zoeken. Er is namelijk één religieuze traditie die altruïsme zo letterlijk in de praktijk brengt dat eenieder het kan begrijpen. Ik doel uiteraard op de gisteren afgesloten islamitische vastenmaand ramadan.

Ik ben geïnspireerd deze column te schrijven door Hans Teeuwen die in zijn memorabele optreden in Zomergasten volkomen terecht 3FM en het glazen huis bekritiseerde. Ik wachtte toen hoopvol op een referentie naar de ramadan in zijn betoog tegen (hypocriet) lijden in naam van het lijden. De ramadan bleef onbesproken. Mogelijk dacht Teeuwen er zelf niet aan, mogelijk deed hij aan zelfcensuur.

Wat is de morele basis voor het vasten tijdens de ramadan? De ramadan draait om meer dan enkel vasten, maar gezien vasten een verplicht onderdeel is en van grote invloed is op het dagelijks leven van een moslim is het in mijn ogen fundamenteel.

De basis voor het vasten is het streven naar een zuivering van de ziel en gehoorzaamheid aan God. Andere doelen zijn onder meer het versterken van de zelfbeheersing en de ervaring van honger die de empathie met de armsten onder ons moet versterken. Dit alles in combinatie met het volledig lezen van de Koran dient ertoe om ‘’zwakheden’’ in het karakter te overkomen.

Tijdens de gehele maand mogen moslims tussen de zonsopkomst en de zonsondergang niet eten, drinken of seks hebben. Daarnaast zijn ook vloeken en roddelen niet toegestaan. Een toename van het bidden en een grotere mate van vrijgevigheid wordt aangeraden.

Deze morele basis kan het best worden opgevat als tegenhanger van individualisme, comfort (luxe) en productie. Het is moreel gezien niet verenigbaar met een verlichte, westerse, kapitalistische maatschappij. De boodschap die deze verplichtingen en aanbevelingen communiceert is die van de zondige, overdadige, ongehoorzame mens. Die zwakheden in het karakter zijn vlagen van menselijkheid. Ik doel op de honger en de wens om te overleven die worden onderdrukt door deze maand in het teken van collectief lijden.

Het eerste dat opvalt is het nemen van armoede als standaard voor mensen om aan te refereren. Waarom zouden mensen die niet arm zijn zich een maand lang moeten voelen alsof ze arm zijn? Waar is dit offer goed voor? Ayn Rand stelde in een essay gepubliceerd in 1960 dezelfde vraag. Uit Faith and Force:"The destroyers of Our Modern World:

"Now there is one word—a single word—which can blast the morality of altruism out of existence and which it cannot withstand—the word: “Why?” Why must man live for the sake of others? Why must he be a sacrificial animal? Why is that the good? There is no earthly reason for it—and, ladies and gentlemen, in the whole history of philosophy no earthly reason has ever been given."


Er bestaat geen rationele motivering voor, er is enkel een waanzinnige religieuze plicht om diegenen die het minder goed hebben op een moreel voetstuk te plaatsen. Arme mensen slaan geen voedsel en drinken af en doen er hopelijk alles aan om hun armoede te beëindigen. Geen enkel arm mens in de historie van de mensheid is ooit geholpen door de honger in de buik van een ander. In werkelijkheid is deze verheerlijking van armoede gewoon een les in nederigheid voor de gelovige.

Het mag ons niet verbazen dat seks verboden is, want iedereen weet dat arme mensen niet vaak aan seks doen! Wat is er mis met seks? Het antwoord is heel simpel: seks is te lekker, te 'menselijk' en te egoïstisch om toe te staan als het doel is een religieuze gemeenschap van martelaren te creëren.

De ramadan is anti-menselijk, want het ontkent en onderdrukt de ware aard van de mens. Deze is gericht op overleven en op het aanpassen van de natuur aan onze behoeftes. Deze egoïstische drang naar leven heeft ons in de westerse wereld een niveau van welvaart gebracht waar vroegere vorsten enkel van konden dromen. Jezelf deze luxe ontzeggen in dienst van een hogere macht die je gehoorzaamheid en onderwerping eist, is een afwijzing van de menselijke geest en haar ongeëvenaarde productie. Het is een afwijzing van alles wat de mens heeft bevrijd van de honger en de dorst, die duizenden jaren lang onze grootste bedreiging vormden. De etenstijden voor de ramadantijden controleren op een smartphone maakt het conflict concreet. De bron achter de smartphone (productie, creativiteit en het winstmotief) wordt bestreden door de bron achter de ramadan (gehoorzaamheid, onderwerping en opoffering. Het is letterlijk de keuze tussen moderniteit en pre-moderniteit in de palm van je hand.

Uiteraard heeft een ieder het recht om zichzelf uit te hongeren ongeacht hoe achterlijk de bron van hun motivatie ook is. Op het moment dat er kinderen slachtoffer worden verandert de zaak echter, zeker in moreel opzicht en mogelijk ook juridisch. De meeste islamitisch opgevoede kinderen beginnen vanaf de pubertijd al met vasten en dit wordt ook vanuit de familie gestimuleerd. Je bent immers (mits gezond) pas een echte moslim als je ook vast. Het is dan ook zeer begrijpelijk dat kinderen zich willen bewijzen door zichzelf uit te hongeren van jongs af aan, maar van echte vrije wil is hier in mijn optiek echter geen sprake. De groepsdruk vanuit het gezin en of de leeftijdsgenoten maakt van vasten een uitdaging en een moreel streven voor deze geïndoctrineerde pubers.

Als islamitische ouders respect hebben voor de individuele rechten van hun kinderen zouden zij hen het vasten moeten verbieden, in ieder geval tot aan een leeftijd van 16 jaar. Het stimuleren van vasten bij pubers in de groei en het opleggen van dit gedrag uit naam van God is niets anders dan zowel mentale als fysieke kindermishandeling. Nu kan de overheid niemand dwingen zichzelf te voeden en ik zou ze die taak ook nimmer toevertrouwen, maar we kunnen wel op andere wijzen deze achterlijke traditie bestrijden. Laten we beginnen door onze medeplichtigheid aan deze verwerpelijke traditie via de overheid onmiddellijk te beëindigen.

1. Geen gesubsidieerde scholen die deze vorm van kindermishandeling als gevolg van religieuze indoctrinatie faciliteren.

2. Geen propaganda voor de ramadan op de publieke omroep van onze belastingcenten,

3. Geen gesubsidieerde iftarmaaltijden die ons bekend moeten maken met de ramadan en de islam.

Het laatste wat de tegenstanders van de ramadan kunnen doen is een keihard moreel oordeel vellen en deze communiceren. We dienen minachting te hebben voor het praktiseren, de morele basis achter en het ultieme doel van de ramadan. We zullen via het publieke debat onze weerzin moeten communiceren. Gezien de recente ervaringen met de Islam en publiek debat voorzie ik geen enkel probleem, U wel?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2013

Bericht door King George »

Eens had Zuid Korea per km² meer inwoners dan Bangladesh. Bangladesh is duidelijk achtergebleven in ontwikkeling. Wat zou daar nou een belemmering voor kunnen zijn? Iets met Islam of zo?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie