Wat is een Messiaanse Profetie?

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Is dat pilletje nu NOG niet uitgewerkt?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

malchus schreef: Een andere profetie die in de toekomst zal uitkomen is, dat ieder mens een teken op zijn rechter hand of op zijn voorhoofd krijgt, ( het teken van het beest, 666 ) een ieder mens die dit zal weigeren zal niet instaat zijn te kopen en verkopen, denk hier maar aan een of andere chip die je geinjecteerd krijgt, met je bankrekening nr, biometrie, sofie nr enz een ieder die dit aanneemt zal zijn ziel aan de Satan verkopen en is geen weg terug meer voor zo iemand.
NEEEEN, Mijn HOND heeft een ID-chipje in z'n velletje. Ocharme het kleine beestje... is-ie nu helemaal onder de ban van Satan? Moet ik nu een duivelsuitdrijver zoeken, Malchus?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
malchus
Berichten: 33
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 9:46 pm

Bericht door malchus »

Openbaring 13

1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.

2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.

3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.

4 En zij aanbaden den draak, die het beest macht gegeven had; en zij aanbaden het beest, zeggende: Wie is dit beest gelijk? wie kan krijg voeren tegen hetzelve?

5 En hetzelve werd een mond gegeven, om grote dingen en gods lasteringen te spreken; en hetzelve werd macht gegeven, om zulks te doen, twee en veertig maanden.

6 En het opende zijn mond tot lastering tegen God, om Zijn Naam te lasteren, en Zijn tabernakel, en die in den hemel wonen.

7 En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk.

8 En allen, die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden, welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens, des Lams, Dat geslacht is, van de grondlegging der wereld.

9 Indien iemand oren heeft, die hore.

10 Indien iemand in de gevangenis leidt, die gaat zelf in de gevangenis; indien iemand met het zwaard zal doden, die moet zelf met het zwaard gedood worden. Hier is de lijdzaamheid en het geloof der heiligen.

11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.

12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.

13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.

14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.

15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Beste Malchus,

Zou u meer over uzelf kunnen zeggen en wat God voor u betekend?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Malchus,

Johannes moet serieus aan het wiet of misschien aan giftige paddestoelen gezeten hebben toen hij de openbaringen schreef of droomde.

En diegene die het in de canon van de bijbel heeft opgenomen had werkelijk een vijs los zitten, want geen redelijk mens heeft daar niets aan.

Diegene die zich laten intimideren door dit soort toestanden raad ik betere geschriften aan. Zoals "Musti op de kermis" of "Tiny in de bergen". Aan de andere kant lenen deze laatste boeken zich iets minder voor vermakelijke fantasy of horror verhalen. Maar je weet, kwetsbare zielen kunnen zich daar beter van onthouden.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

malchus schreef:Openbaring 13

1 En ik zag uit de zee een beest opkomen, hebbende zeven hoofden en tien hoornen; en op zijn hoornen waren tien koninklijke hoeden, en op zijn hoofden was een naam van gods lastering.

2 En het beest dat ik zag, was een pardel gelijk, en zijn voeten als eens beers voeten, en zijn mond als de mond eens leeuws; en de draak gaf hem zijn kracht, en zijn troon, en grote macht.

3 En ik zag een van zijn hoofden als tot den dood gewond, en zijn dodelijke wonde werd genezen; en de gehele aarde verwonderde zich achter het beest.

4 En zij aanbaden den draak, die het beest macht gegeven had; en zij aanbaden het beest, zeggende: Wie is dit beest gelijk? wie kan krijg voeren tegen hetzelve?

5 En hetzelve werd een mond gegeven, om grote dingen en gods lasteringen te spreken; en hetzelve werd macht gegeven, om zulks te doen, twee en veertig maanden.

6 En het opende zijn mond tot lastering tegen God, om Zijn Naam te lasteren, en Zijn tabernakel, en die in den hemel wonen.

7 En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk.

8 En allen, die op de aarde wonen, zullen hetzelve aanbidden, welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens, des Lams, Dat geslacht is, van de grondlegging der wereld.

9 Indien iemand oren heeft, die hore.

10 Indien iemand in de gevangenis leidt, die gaat zelf in de gevangenis; indien iemand met het zwaard zal doden, die moet zelf met het zwaard gedood worden. Hier is de lijdzaamheid en het geloof der heiligen.

11 En ik zag een ander beest uit de aarde opkomen, en het had twee hoornen, des Lams hoornen gelijk, en het sprak als de draak.

12 En het oefent al de macht van het eerste beest, in tegenwoordigheid van hetzelve, en het maakt, dat de aarde, en die daarin wonen het eerste beest aanbidden, wiens dodelijke wonde genezen was.

13 En het doet grote tekenen, zodat het ook vuur uit den hemel doet afkomen op de aarde, voor de mensen.

14 En verleidt degenen, die op de aarde wonen, door de tekenen, die aan hetzelve toe doen gegeven zijn in de tegenwoordigheid van het beest; zeggende tot degenen, die op de aarde wonen, dat zij het beest, dat de wond des zwaards had, en weder leefde, een beeld zouden maken.

15 En hetzelve werd macht gegeven om het beeld van het beest een geest te geven, opdat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet zouden aanbidden, gedood zouden worden.

16 En het maakt, dat het aan allen, kleinen en groten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteken geve aan hun rechterhand of aan hun voorhoofden;

17 En dat niemand mag kopen of verkopen, dan die dat merkteken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

18 Hier is de wijsheid: die het verstand heeft, rekene het getal van het beest; want het is een getal eens mensen, en zijn getal is zeshonderd zes en zestig.
Vrienden van FFI.....
Als jullie merken dat ik deze baarlijke nonsens ga geloven hoop ik dat jullie mij oprecht willen helpen en aan de mannen met witte jassen willen uitleveren.....
(They are coming to take me away haha, hihi, hoho, etc.....)
malchus
Berichten: 33
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 9:46 pm

Bericht door malchus »

Lodewijk Nasser schreef:Beste Malchus,

Zou u meer over uzelf kunnen zeggen en wat God voor u betekend?
God is voor mij een Almachtig, Heilig, Rechtvaardig, Liefdevol,Geduldig God.

Almachtig: Hij is de schepper van hemel en aarde zonder Hem is er niks gemaakt.

Heilig: Hij is een God, die absoluut niet samen met zonde kan, daarom moest Hij Adam en Eva toen zij gezondigd hadden bij Hem verwijderen, al hadden Adam en Eva heleboel goeie dingen gedaan in de hof van Eden deze goeie daden voegden er niks aan toe om hun zondes weg te nemen.

Rechtvaardig:God kan zonden niet door zijn vingers zien, Hij moet de zondaar bestraffen.

Liefdevol: God heeft de mens zo lief, dat Hij de mens niet wil straffen en daarom zijn eigen Zoon gaf om onze schuld ( Zonden ) op zich te nemen.

Geduldig: God geeft ieder mens een eerlijke kans om Jezus aan te nemen, en Hij is geduldig, ook die gene die dit stukje leest, kan weten dat hij een zondaar is, en dat God niet aan een weegschalen geloof doet.
Maak vandaag nog die keuze voor Jezus, morgen leef je misschien niet meer, en dan is het te laat tot in alle eeuwigheid.

Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve zou, maar het eeuwige leven heeft.

Gods zegen
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Dat lijst klopt voor geen meter.

Een voorbeeld:
Zou in Galilea prediken (Jesaja 9:1)

We slaan nu even Jesaja 9:1 open. We lezen het volgende:
Het volk, dat in duisternis wandelt, zal een groot licht zien; degenen, die wonen in het land van de schaduw des doods, over dezelve zal een licht schijnen.
Kan iemand mij hier laten zien waar Galilea staat? Zo ja, dan ga ik maar even langs Hans Anders.


En een andere voobeeld:
Naar Egypte meegenomen (Hosea 11:1)

We slaan nu even Hosea 11:1 open. We lezen het volgende:
Als Israël een kind was, toen heb Ik hem liefgehad, en Ik heb Mijn zoon uit Egypte geroepen.
Het gaat hier om de terugtocht van het Volk van Israël uit Egypte.


Een andere voorbeeld:
Zou wonderen verrichten (Jesaja 35:5-6)

We slaan nu Jesaja 35:5-6 open. We lezen het volgende:
Zegt den onbedachtzamen van harte: Weest sterk, en vreest niet; ziet, ulieder God zal ter wrake komen met de vergelding Gods. Hij zal komen en ulieden verlossen.
Alsdan zullen der blinden ogen opengedaan worden, en der doven oren zullen geopend worden.
Alsdan zal de kreupele springen als een hert, en de tong des stommen zal juichen; want in de woestijn zullen wateren uitbarsten, en beken in de wildernis.
Het gaat hier niet om wonderen maar dat God mensen zal verlossen. In dat context wordt het daarom genoemd dat de blinde ogen worden opengedaan en dat de dove oren zullen horen.
God zal dus wraak nemen en vergelden. Deed Jezus dat?


Een andere citaat is dit:
Zou uit de dood opstaan!! (Psalm 16:10)

We slaan nu Psalm 16:10 open. We lezen het volgende:
Want Gij zult mijn ziel in de hel niet verlaten; Gij zult niet toelaten, dat Uw Heilige de verderving zie.
Wat heeft dit tekst nou met het opstaan uit de dood te maken in hemelsnaam?


Een andere Bijbelvers is dit:
Een afstammeling van Abraham (Genesis 12:1-3; 22:18]

We slaan ze nu open:
De HEERE nu had tot Abram gezegd: Ga gij uit uw land, en uit uw maagschap, en uit uws vaders huis, naar het land, dat Ik u wijzen zal.
En Ik zal u tot een groot volk maken, en u zegenen, en uw naam groot maken; en wees een zegen!
En Ik zal zegenen, die u zegenen, en vervloeken, die u vloekt; en in u zullen alle geslachten des aardrijks gezegend worden.
En in uw zaad zullen gezegend worden alle volken der aarde, naardien gij Mijn stem gehoorzaam geweest zijt.
Het spreekt voor zich dat beide citaten heel algemeen van aard zijn en waarin God de nakomelingen uit het zaad van Abraham zegent.
Uit het zaad van Abraham komen talloze profeten voort zoals: Mozes, David, Salomo, Elia, Elisa, Habakuk, Jesaja, Jeremia, Johannes, Zacharia en Mohammed.
Er is niks dat specifiek op Jezus zou wijzen. Helaas!

Persoonlijk vindt ik de volgende één van de grappigste "profetie".
Voor mij is het een vraag of het wel een profetie is en kan zijn?

Zou Jeruzalem als koning op een ezel binnengaan (Zacharia 9:9)
Verheug u zeer, gij dochter Sions! juich, gij dochter Jeruzalems! Ziet, uw Koning zal u komen, rechtvaardig, en Hij is een Heiland; arm, en rijdende op een ezel, en op een veulen, een jong der ezelinnen.
Wat zou de bedoeling van God zijn om dit te voorspellen in Godsnaam?
Dit heb zelf ook zo geregeld.
Laatst gewijzigd door Message op zo mei 04, 2008 12:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Je weet wel heel oude topics op te diepen Message. Bijna 2 jaar oud.
Malchus post niet meer op dit forum, dus hij zal je antwoord niet meer lezen.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ariel schreef:Je weet wel heel oude topics op te diepen Message. Bijna 2 jaar oud.
Malchus post niet meer op dit forum, dus hij zal je antwoord niet meer lezen.

Vriendelijke groet.
Wat maakt dat nou uit, 2 of 20 jaar?
Mensen geloven in dit verzonnen inlegkunde.

Jezus staat helemaal niet in het OT voorspeld. Anders zouden de Joden dat ook wel inzien.

Fijne nachtrust toegewenst.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Jij ook welterusten Message. Sweet dreams.
Ik zal dit topic eens doorlezen, en kijken wat ik er van vind.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Message schreef:
Ariel schreef:Je weet wel heel oude topics op te diepen Message. Bijna 2 jaar oud.
Malchus post niet meer op dit forum, dus hij zal je antwoord niet meer lezen.

Vriendelijke groet.
Wat maakt dat nou uit, 2 of 20 jaar?
Mensen geloven in dit verzonnen inlegkunde.

Jezus staat helemaal niet in het OT voorspeld. Anders zouden de Joden dat ook wel inzien.
Je hebt helemaal gelijk ’Message’. En heel erg slim om op te merken dat anders de joden dat ook wel zouden hebben ingezien. Waar ik moeilijk tegen kan is dat mensen die kritiek hebben op de koran (zoals ik uiteraard) moeite hebben met kritiek op de bijbel. Misschien ben ik wel degene die de meeste kritiek heeft op de bijbel. Althans op dat zogenaamde NT gedeelte. Het gaat mij natuurlijk niet om het inhoudelijke. Want wat in het OT - zeg maar Het verbondsboek staat, is een prachtige registratie van wat mogelijk ooit heel lang geleden gebeurd is en is opgeschreven over het joodse volk. Nee, het gaat mij om de niet aflatende hoeveelheid leugens die het christendom heeft voortgebracht. En met name al die stomme achterlijke schriftplaatsen waauit men meent te distileren dat het betekenisvolle, door god geïnspireerde waarheden zijn die slaan op de komst van Christus. Wat een belachelijke onzin allemaal, leugens list en bedrog.

Ik ben een simpel mens die graag zwart-wit denkt. Dat maakt het allemaal wat simpeler voor mij. Anders kan ik nooit iets begrijpen. De meeste mensen kennen het prachtige spreekwoord ’Aan de vrucht herkent men de boom’.

Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat zo vele mensen in de wereld blijven vasthouden aan de ’waarden’ van het grootste fascistische bolwerk dat ooit in de geschiedenis van de mensheid de aarde deed opschrikken: ’de kerk van Rome’, de rooms-katholieke kerk met al zijn volgelingen en de daaruit verder zich afsplitsende geloofsfacties. Want die religieuze etterbakken zijn nooit losgekoppeld van politiek geweest. Kijk maar wat je NU meemaakt. Die smerige godsverlakkers zoals Balkenende, Hans van den Broek, Hirsch Ballin, Donner. Allemaal van die miezerige smerige achterbakse super huichelachte god nalopers die proberen met hun vunzige politieke strapatsen jou en mij de les te lezen en de mond te snoeren. Daar word ik nou agressief van!

Gelukkig dat jij dat allemaal inziet. Dat zo’n geschiedkundig collectief van fascistische pausen en naar ontbinding stinkende apostolaten de mensheid nooit wat goeds heeft gebracht. Alleen maar moord, dood, verderf en ellende. Maar goed, ze hebben ons een rijke hoeveelheid aan kunst nagelaten. Ach schij nou toch uit! Die kunstenaars hadden zich ook wel anders uit de voeten gemaakt. Wat interesseren mij nou al die kinderachtige religieuze sprookjes taferelen? Ik heb er nooit wat aan gevonden. Rembrandt schilderde ook wel wat bijbelse taferelen, maar we weten dat hij gelukkig VEEL MEER in zijn mars had.

Conclusie: geloof stellen in organisaties die zich hebben bewezen vanuit hun onmenselijk gedrag en blasfemitisch super vermogen om mensen te onderdrukken met hun fascistisch religieuze ’wijsheden’ zijn bij net zo geloofwaardig als de vos die de passie preekt. Nou, duidelijker kan ik niet zijn.

Vanzelfsprekend is al die onzin over Jezus en dat hij de zoon van god is en dat hij dit en dat is en dat hij in het OT al wordt voorspeld, voortgekomen uit de doctrine van de katholieke kerk en niets anders. Die reputatie kennende van die kerk, zou voor alle christenen aanleiding moeten zijn om die hele rattaplan omtrent Jezus Christus in het licht te bezien van wat zij werkelijk uitstraalt: nauwelijks waarneembare feiten die in de joodse geschiedenis aanleiding geven om Jezus anders te bezien dan wie hij werkelijk was: een extreem goedwillende vredelievende orthodoxe jood die ’zijn eigen licht’ met een veel te hoog watt-gehalte honoreerde via het intense verlangen de nieuwe leider van de joden te worden. DUS NIET DE NIEUWE LEIDER VAN EEN NIEUW OP TE RICHTEN SEKTE, HET LATERE CHRISTENDOM.

Die jurkenfreak in Rome belazert nog dagelijks zijn aanhangers met leugens, list, bedrog een aanmatigingen. De kerk van Rome heeft nog nooit anders gedaan. Mensen willen gewoon die ROTTE APPEL niet zien. Omdat ze te lui zijn om hun eigen verstand te gebruiken. Dat geldt voor al die christenen net zo goed als voor al die moslims! Ze worden belazert waar ze bij staan. HET IS ÉÉN GROTE POPPENKAST.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie