Islamitische Universiteit Rotterdam

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Islamitische Universiteit Rotterdam

Bericht door Ariel »

Kamervragen over de Islamitische Universiteit in Rotterdam. Maar wat zijn onze bestuurders toch kort van geheugen. De "onverdraagzaamheid" heeft niks met de Islamitische Universiteit te maken, maar met Islam. Er wordt daar eenvoudig les les gegeven vanuit de Koran. Wanneer worden onze bestuurders nou eens wakker.

Laten wij ook even ons geheugen opfrissen. Een bericht uit augustus 2011'
Radicale moslim kreeg verblijfsvergunning in Nederland

De fundamentalistische moslim Hasan B. (44), die in Marokko is veroordeeld tot de doodstraf, heeft in 2005 politiek asiel gekregen in Nederland. Hij woont in Gouda.

Direct nadat zijn aanvraag werd goedgekeurd, begon hij met lesgeven aan de Islamitische Universiteit in Rotterdam. Op grond waarvan B. een verblijfsvergunning kreeg, wil de IND niet zeggen, schrijft de Volkskrant.
En dan vindt men het nu opeens raar dat de rector van deze universiteit, Ahmet Akgündüz, blijk zou geven van „antiwesterse waarden”. Zo zou hij steniging aanduiden als „een van de voorgeschreven straffen binnen de islam” . Eerder zou hij ook hebben gezegd dat mannen hun vrouw mogen slaan. Protesten in Turkije tegen het beleid van de regering zou hij afdoen als het werk van „goddelozen”.

Anyway....Het CDA wil nu opheldering van minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken over het prediken van onverdraagzaamheid door de Islamitische Universiteit Rotterdam. Tweede Kamerlid Pieter Heerma heeft dat donderdag gezegd in reactie op een bericht in NRC Handelsblad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

Rector IUR: dialoog met niet-moslims onmogelijk

Volgens de rector van de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) is het niet mogelijk om een dialoog aan te gaan met iemand die geen soennitische moslim is. Dat schrijft dagblad Trouw.

In een artikel op zijn website stelt rector Ahmed Akgündüz dat dialoog alleen mogelijk is met mensen die 'de zes principes van het geloof en de vijf voorwaarden van de islam' accepteren. Kortom: alleen met iemand die de soennitische islam aanhangt.

Voor veel alevitische moslims (een islamitische stroming) geldt wat hem betreft hetzelfde. 'Wat zij slachten kan men niet eten', waarschuwt hij. 'Onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven.'

'Je mag nuance verwachten van rector'
Je mag van een rector van een Nederlandse universiteit verwachten dat hij streeft naar nuance', vertelt Nurettin Altundal van de alevitische koepelorganisatie HAKDER aan Trouw.nl. 'Naar de buitenwereld presenteert hij zich als een keurige en verdraagzame moslim. Intern laat hij een heel ander geluid horen.'

Akgündüz raakte donderdag in opspraak door een artikel in NRC Handelsblad. De rector is in een pamflet van leer getrokken tegen Turkse anti-regeringsbetogers. De protesten in het Gezi-park in Istanbul zijn volgens hem het werk van 'goddelozen', 'moskeevijandige architecten', en 'mensen met een westerse levensstijl'.

Minister Asscher liet donderdagmiddag al weten dat hij niet gelukkig is met Akgündüz' visie op de Turkse betogers. In de Tweede Kamer zei hij dat de IUR zich voor haar rector zal moeten verantwoorden.

BRON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Mahalingam »

In de link naar de NRC staat ook iets over InHolland:
De IUR voerde deze zomer gesprekken met hogeschool InHolland over het overnemen van imamstudenten, omdat InHolland stopt met haar imamopleiding. Een woordvoerder van InHolland laat echter weten dat het overleg met de IUR is verbroken. Alle huidige imamstudenten maken hun opleiding af op InHolland.
Wat ook wel eens bekeken zou mogen worden: de banden met de Gülen sekte.
Je weet wel, die lieden die achter de Yunus affaire zaten te stoken.
Een professor van de Islamitische Universiteit Rotterdam zou daar gezegd hebben dat "vijfduizend Turkse islamitische kinderen" aan christelijke gezinnen zijn "weggegeven". Deze bewering is overgenomen door Zaman, de Turkse krant van de Gülen-beweging. Rector Ahmet Akgündüz van de Islamitische Universiteit is aanhanger van Gülen.
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/04/09/rec ... s-affaire/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

Het is jammer dat het artikel op de website van rector Ahmed Akgündüz in het Turks is. Ik had het graag gelezen.

http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Geloofspuisterie Islamitische Universiteit. Geen wetenschap

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Het is jammer dat het artikel op de website van rector Ahmed Akgündüz in het Turks is. Ik had het graag gelezen.

http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112
Niks bijzonders. Het is een heel verhaal met 'wetenschappelijk' historisch onderbouwde uitleg en komt uiteindelijk hier op neer: Islam accepteert geen zes voorwaarden van het geloof maar vijf, die allen zijn opgenomen in de islam.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Geloofspuisterie Islamitische Universiteit. Geen wetenschap

Bericht door Hans v d Mortel sr »

'Hans van de Mortel' schreef:
Ariel schreef:Het is jammer dat het artikel op de website van rector Ahmed Akgündüz in het Turks is. Ik had het graag gelezen.

http://new.ahmetakgunduz.com/?p=112
Niks bijzonders. Het is een heel verhaal met 'wetenschappelijk' historisch onderbouwde uitleg en komt uiteindelijk hier op neer: Islam accepteert geen zes voorwaarden van het geloof maar vijf, die allen zijn opgenomen in de islam.
Wat een kenmerkende onnozelheid toch bij mohammedanen met de vijf voorwaarden voor hun geloof. Ieder weldenkend mens met kennis van de achterlijkheid van de mohammedaan weet toch dat slechts één kenmerk typerend is voor dat achterlijke primitieve van heidendom doordrenkte sadistische woestijn geloof.

Namelijk het blindelings zonder verstand aanvaarden van de door overleveringen opgeschreven kolder teksten uit het analfabetische haatbaard hoofd van de historische sadistische Arabische woestijn oorlogsmisdadiger Mohammed.

Daarom valt er met dit soort mohammedaanse relie-dwazen niet te praten. Lijkt mij inderdaad lastig wanneer mensen de vereiste herseninhoud missen om normaal te kunnen redeneren met andersdenkenden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door King George »

Gekke Islamrector zegt geen sorry

Afbeelding

Ahmet Akgundüz, de rector van de Islamitische Universiteit in Rotterdam, wil geen sorry zeggen voor zijn opmerkelijke uitspraken over Turkse anti-Erdogan-demonstranten.

Die protesterende anti-Erdogan-Turken zouden volgens de de rector goddeloos zijn en "aanhangers van Assad die moslims doden".

Minister Asscher van Sociale Zaken wil dat Akgundüz excuses aanbiedt, anders wordt zijn accreditatie, de bevoegdheid om imams op te leiden, mogelijk ingetrokken. Zelf beroept de rector zich op zijn academische vrijheid. Bovendien is hij naar eigen zeggen verkeerd geciteerd.

"Sinds wanneer is het zeggen tegen een atheïst dat hij een atheïst is een belediging? Ik heb het niet gezegd om hen te beledigen, het was een constatering", aldus Akgundüz volgens de NOS.

PvdA-Tweede Kamerlid Keklik Yücel is niet blij met de uitspraken. "We moeten voorkomen dat aan de universiteit in Rotterdam imams worden opgeleid die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan."
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

Van mij hoeft de man ook geen excuses te maken. Hij mag dagelijks eerlijk zijn hart luchten in kranten en op de TV net zoals de rest van de miljoen "gematigde"moslims die in Nederland wonen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door King George »

We kunnen beter met het werkelijke gezicht te maken hebben dan met een taqiyyaatje op commando.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Schepsel! »

Waarom moeten mensen met enige autoriteit of bekendheid altijd sorry zeggen als ze iets beweren of roepen dat anderen niet aanstaat? Wat is dat eigenlijk voor slap gedoe.
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

Schepsel! schreef:Waarom moeten mensen met enige autoriteit of bekendheid altijd sorry zeggen als ze iets beweren of roepen dat anderen niet aanstaat? Wat is dat eigenlijk voor slap gedoe.
Hier is dat omdat in de ogen van de goedmens het niet goed uit komt als een moslim eerlijk is. Wat hij zegt haalt de glans van Islam af, en dat willen we niet hebben. Islam is namelijk vrede, en een soort van verlicht Christendom. Een moslim die hun gouden met een halve maan versierde droomballon stuk steekt is heel irritant.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Schepsel! »

Ik bedoelde het algemener, het gebeurt zo vaak dat er weer iemand sorry moet zeggen omdat er een kleine rel ontstaat door een mening. Het is zo zinloos. Niemand koopt wat voor sorry. Excuses eisen is zo'n raar gedrag, wat is dat voor fatsoensgezeur?

Alsof iemand zegt: ''Ik vind spruitjes echt smerig''

En dat er dan zo'n hystericus tegen hem of haar begint te tieren: ''Zeg sorry!!!! NUUUUUU! ZEG SORRY!''

Ik bedoel, dat is toch eigenlijk enorm downie?
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Ik moet altijd zo lachen om je Schepsel. Je houdt mij vaak een spiegel voor.

Ik zeg ook altijd sorry..Ik eis geen excuses maar ik geef ze altijd wel.
Om de gekste dingen
Sorry hoor, maar ik heb een verkeerde kleur panty aan.
Sorry hoor, maar ik zag u niet staan.
Sorry hoor, wat zei u?
Sorry hoor...Het ligt in mijn mond bestorven.

Sorry... :redface2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door H.Numan »

Bij ons gaan ze tegenwoordig nog een stapje verder: liften verontschuldigen zich voor het oponthoud. Zere neus, ik neem jullie niet in de maling. Je staat te wachten tot je een ons weegt op een lift. Eindelijk komt er een. Je stapt in. Een bandje gaat spelen: "wij verontschuldigen ons voor het oponthoud".

Als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Monique »

PvdA-Tweede Kamerlid Keklik Yücel is niet blij met de uitspraken. "We moeten voorkomen dat aan de universiteit in Rotterdam imams worden opgeleid die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan."
Ik zou van deze pvda'er wel eens willen horen hoe een imam in hemelsnaam NIET met de rug naar de Nederlandse samenleving kan staan?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

Wow!!! Als het aan de VVD ligt, verliest de Islamitische Universiteit in Rotterdam zijn accreditatie. VVD-Kamerlid Pieter Duisenberg zal de kwestie woensdag aan de orde stellen in de vaste Tweede Kamercommissie voor onderwijs.

En waarom wil Pieter Duisenberg de Islamitische Universiteit opheffen? De partij is het namelijk niet eens met uitspraken van de rector, die het gebruik van geweld zou goedkeuren.

Een zekere dr. Ahmet Akgündüz haalde een uitspraak aan van geestelijk leider Said Nursi (1877-1960):
'Wij vervullen onze heilige taken altijd in de gunstige zin. Maar helaas zet onze plicht om alle negatieve krachten te verijdelen ons soms aan tot ongunstige daden.'
Tja... Misschien een goed plan om je eens goed te verdiepen in Islam Pieter. Dan roep je straks net zoals Wilders.... "Weg met de Koran. Er staan haatverzen in die het gebruik van geweld goedkeuren.

Trouwens...Hoewel de naam anders doet vermoeden, is de Islamitische Universiteit geen echte universiteit. De instelling biedt elf cursussen die zijn geaccrediteerd als HBO-opleiding. Als de instelling de accreditatie verliest, betekent dat niet meteen dat het de deuren moet sluiten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door H.Numan »

Die sgool heb geen accreditatie. Het is geen universiteit in de zin der wet. Persoonlijk ga ik uit van potje breken, potje betalen. Als je een mohammedaanse "unieversietijt" toestaat, dan niet alleen de leuke wollige dingen. Dan neem je het zo als het komt. Vrijheid van meningsuiting en zo.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Mahalingam »

Een jaar nadat die Triodos bank wist dat ze een madrassa aan het financieren was, komt die nu, heel opportuun na alle herrie, met een bericht dat ze terug treden.
Islamitische Universiteit is financiële partner kwijt
- De Rotterdamse Islamitische Universiteit is door de uitspraken van de rector de financiële partner kwijt.

De Triodos bank, bekend van de maatschappelijke betrokkenheid, trekt de samenwerking in. Hierdoor is de instelling een belangrijke partner kwijt in de strijd om voortbestaan. De VVD maakt zich parallel met de actiegroep het Identitair Verzet hard voor de intrekking van de accreditatie van de universiteit.

De rector heeft de afgelopen jaren boude uitspraken gedaan. Zo riep hij op tot het breken van elk verzet tegen premier Erdogan met geweld en pleitte hij voor de doodstraf voor homofielen.
http://www.dichtbij.nl/rotterdam-centru ... kwijt.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Mahalingam »

De rector van de Islamitische Universiteit Rotterdam (IUR) was met zijn gebabbel de aanleiding dat financiers kopschuw werden. Dat vind het bestuur niet leuk. Dan krijg je deze berichten:
Rector Islamitische Universiteit belooft commotie te voorkomen
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... omen.dhtml
En aan wie belooft hij? Aan de overheid die dreigt met optreden als hij zo door gaat.
Doet hij dat wel zonder dat het college van bestuur of de raad van toezicht daar iets tegen doet, dan zullen de ministers Jet Bussemaker (Onderwijs) en Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) daar tegen optreden.
Islam is vrede en meer van dergelijke dus :
Ook heeft de universiteit tegen de inspectie gezegd de basiswaarden van de democratische rechtsstaat te onderschrijven. Volgens de ministers heeft de inspectie geen aanwijzingen gevonden dat het onderwijs aan de IUR in strijd zou zijn met deze waarden. Ook is er geen aanleiding om te denken dat er iets mis is met de kwaliteit van het onderwijs aan de IUR.
Dat klink allemaal geweldig maar het is irrelevant wat de inspectie vind.
De ministers willen wel de Wet op Hoger Onderwijs veranderen om ook niet-bekostigde instellingen, zoals de IUR, te kunnen aanpakken als deze niet voldoende aandacht schenken aan het respect voor de basiswaarden van de democratische rechtsstaat. Zo'n instelling kan in het uiterste geval de accreditatie kwijtraken, waardoor de opleiding geen geldende diploma's kan verstrekken en studenten geen recht op studiefinanciering hebben.
En totdat de wet veranderd wordt blijft de overheid tandenloos.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Manon »

Islamitische Universiteit mag tekeer gaan tegen 'goddelozen

interessant.

Dit is dus vrijheid van meningsuiting:
In een ander artikel waarschuwde hij voor alevieten, leden van een islamitische minderheidsstroming. Akgündüz stelde dat zij geen moslims zijn en dat rechtgeaarde gelovigen contact met hen moeten vermijden: 'wat zij slachten kan men niet eten, en onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven'.
Als ik dus zeg:
Ik waarschuw voor moslims, rechtgeaarde burgers moeten contact met hen vermijden: 'wat zij slachten kan men niet eten (!!! hallo scholen!), en onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven'.


Dan is dat ook vrijheid van meningsuiting?
'Uitspraken gedaan in theologische context'
Volgens het OM is daar geen sprake van. 'De uitspraken moeten worden gezien in het licht van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van godsdienst', meldt een woordvoerder. 'Ze zijn mogelijk kwetsend, maar als ze worden gedaan in de context van de geloofsopvatting van in dit geval de rector, dan ontneemt dat een eventueel beledigend karakter.'
Dus iemand met een geloofsopvatting heeft meer rechten dan iemand zonder geloofsopvatting?

Wel op zolder vond ik een oud boek en daarin stond:
[INDENT]Hoed U voor moslims, rechtgeaarde burgers moeten contact met hen vermijden: 'wat zij slachten kan men niet eten , en onze dochters kunnen wij niet aan hen ten huwelijk geven'.[/INDENT]
en dat is ook mijn geloofsopvatting.

Yussuf wat denkt ge jongen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Mahalingam »

"professor" Ahmet Akgündüz , de rector van de Islamitische "Universiteit" Rotterdam (IUR) heeft voor de Turkse kiezer de bokken van de schapen gescheiden.
Wie behartigt de Turkse belangen en wie die van Nederland?
De gewraakte uitspraak van rector Akgündüz is te vinden op zijn facebookpagina. Hier geeft hij het advies te stemmen voor Kaya Koçak, de nummer 6 van het CDA voor het Europees parlement. Ook roept hij moslims op om niet te stemmen op 'verraders van het vaderland'.
Alaattin Erdal, CDA-kandidaat op plek 18 is zo een verrader van de Echte Turkse Zaak. Net zoals Osman Biçen, kandidaat 17 van D66.
Rector: Turks-Nederlandse politici zijn landverraders
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ders.dhtml
Verklaring van de rector:
  • In een toegevoegd bericht op Facebook meldt de rector dat hij slechts doelde op enkele Duitse Europarlementariërs van Turkse afkomst.
Dat heb je met kolonisten: die nemen de problemen van hun thuisland met zich mee.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Mahalingam »

Ook het schooljaar van de Islamitische Universiteit moet met een rede beginnen.
Dit jaar hebben ze Lubbers uitgenodigd. Dat is een partij-corrifee en dinosaurus van het CDA. De partij die zich nu hard staat te maken voor haatbaarden bestrijding.
Afbeelding
De spreekbeurt van Lubbers gaat over: "Is de Islam in verwarring en hoe moet de IUR daarmee omgaan?"
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

Ai, wat nu.... :thinking: Er is een seksschandaal op de Islamitische Universiteit Rotterdam. Twee studentes van de Islamitische Universiteit Rotterdam zijn verwijderd van hun opleiding nadat ze een klacht hadden ingediend tegen een bestuurder wegens seksuele intimidatie.

De advocaat van de IUR ontkent de beschuldigingen met klem. Niks van waar zegt hij.

De vrouwen zijn naar de rechter gestapt, en deze week diende in Rotterdam een kort geding. De vrouwen eisen hun opleiding Islamitische Wetenschap te kunnen afronden, want dit studiejaar zijn ze niet meer welkom. Volgens de universiteit passen ze 'niet binnen de cultuur'.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door Ariel »

Spannend. :ohmy2: Het AD gaat dieper in , in dit gruwelijke seksschandaal. De eerste intimidatie zou begin juni zijn geweest, in een overleg waarbij ook een ander bestuurslid aanwezig was.
De bestuurder raakte geïrriteerd, stond op en ging vlak voor de twee vrouwen staan. Hij pakte zijn riem vast en gebaarde deze los te maken. Hij wees naar een achtergelegen ruimte en zei in het Turks: 'Ga naar achteren, ik zal het jullie geven.'

De twee studentes, 33 en 38 jaar oud, waren 'in shock en trilden van angst', zegt hun advocaat Emel Cekic. 'De seksuele verwijzing was overduidelijk. In een onderwijsinstelling is voorzichtigheid geboden, en zeker in een islamitische omgeving is dit het laatste wat je verwacht. Het was een traumatische ervaring.'

De vrouwen, allebei uit Amsterdam, zijn getrouwd en hebben een gezin. Net als bijna alle vrouwen op de islamitische universiteit dragen ze een hoofddoek.

Niet veel later kwam het weer tot een incident. 'Of jullie willen of niet, jullie zullen door mijn handen gaan,' beet hij hen toe, zo blijkt uit het dossier dat in handen is van deze krant.
Advocaat Cekic spreekt van een 'doofpot-affaire'. 'De vrouwen vonden nergens gehoor met hun klachten. Er was niet eens een vertrouwenspersoon beschikbaar. De mannen van het bestuur zeiden simpelweg: Jullie liegen. En als straf worden ze van de opleiding verwijderd.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Kamervragen over Islamitische Universiteit

Bericht door King George »

De twee studentes, 33 en 38 jaar oud, waren 'in shock en trilden van angst', zegt hun advocaat Emel Cekic. 'De seksuele verwijzing was overduidelijk. In een onderwijsinstelling is voorzichtigheid geboden, en zeker in een islamitische omgeving is dit het laatste wat je verwacht. Het was een traumatische ervaring.'

Dit lijkt me nou weer een te versuikerde inschatting van de Islamitische realiteit.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie