Marokkaanse moslima

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Eliabe »

twijfelendemoslima schreef: Ik weet het niet. Ik geloof dat ze mij dan niet meer accepteren. En dat neem ik hun niet kwalijk want zij zijn ervan overtuigd dat de Islam de waarheid is.
Maar jij heb ook recht op een eigen leven een leven wat jij wilt leven. Ouders moeten ook begrijpen dat hun kinderen hun eigen weg gaan en ja, dat kan pijn doen. Je gun als ouder je kind toch het allerbeste toe.
Ik krijg hier de kans om mijn twijfels open te delen waarvoor dank. Ik geloof niet dat ik geholpen kan worden in mijn zoektocht naar de "waarheid". Ik hoop dat ik via dit forum in contact kan komen met iemand die ook twijfelt, het liefst iemand van Marokkaanse komaf, ik kan dit in mijn dagelijks leven met niemand delen en het is fijn te spreken met iemand die in een zelfde situatie zit.
Iedereen is op zoek naar de waarheid en mijn waarheid hoeft niet de waarheid van een ander te zijn.
Wat je twijfels betreft, luister naar je gevoel en neem dan een beslissing. Het kan zijn dat je beslissingen moet nemen die pijnlijk zijn maar achteraf zeg je, wat ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb en ik spreek uit ervaring.
Dacht je dat het mijn geen pijn heeft gedaan met mijn familie maar ik heb recht op een eigen leven en ben blij dat ik die stap heb genomen.
Je bent nog jong en wil graag verder. Een relatie, trouwen, kindjes en dat zonder het juk van de islam je twijfels en angsten. Doe het, neem je beslissingen, sla je vleugels uit en doe het goede. Het is jouw leven!!!!!!!
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door xplosive »

twijfelendemoslima schreef:Ik weet het niet. Ik geloof dat ze mij dan niet meer accepteren. En dat neem ik hun niet kwalijk want zij zijn ervan overtuigd dat de Islam de waarheid is.
Soms kunnen er dingen gebeuren die je van tevoren niet voor mogelijk hield. Maar er is zeker een risico dat ze jou dan niet meer accepteren en vanwege dat risico vergt het veel moed om eerlijk tegen je ouders te zijn.
twijfelendemoslima schreef:Ik krijg hier de kans om mijn twijfels open te delen waarvoor dank.
Ik ben blij dat we tenminste dàt voor je kunnen doen.
twijfelendemoslima schreef:Ik geloof niet dat ik geholpen kan worden in mijn zoektocht naar de "waarheid".
Bij het zoeken naar "waarheid" zal niemand je ooit kunnen helpen, aangezien de beoordeling of iets waar kan zijn of niet waar kan zijn alleen maar door jouzelf kan gebeuren. Anderen kunnen ideeën aandragen die je mee kunt nemen in je overweging, maar jij bent het steeds die deze ideeën beoordeelt.
twijfelendemoslima schreef:Ik hoop dat ik via dit forum in contact kan komen met iemand die ook twijfelt,
Ik twijfel voortdurend, maar er is daarbij wel een redelijk consistent pad waarlangs mijn vermoedens zich begeven.
twijfelendemoslima schreef:het liefst iemand van Marokkaanse komaf,
Daaraan voldoe ik helaas niet.
twijfelendemoslima schreef:ik kan dit in mijn dagelijks leven met niemand delen
Dat is tragisch.
twijfelendemoslima schreef:en het is fijn te spreken met iemand die in een zelfde situatie zit.
Ik zou je graag met zo iemand in contact brengen. Helaas ken ik niemand die in dezelfde situatie zit als jij.

Ondanks dat ik geen lotgenoot van je ben, probeer ik mij wel enigszins voor te stellen hoe het zou zijn als ik in jouw situatie zou verkeren. En eerlijk gezegd lijkt mij jouw situatie behoorlijk lastig. Ik wens je hoe dan ook veel sterkte met het vinden van een goede weg daarin.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Dhana »

Ik ken wel een inmiddels nu ex-moslima die die weliswaar niet van Marokkaanse komaf is maar door hetzelfde heen proces heen gegaan is. Ze is midden 20 nu en is veel omgegaan met Marokkaanse meiden en veel bij hen thuis geweest en kent de Marokkaanse cultuur van haver tot gort . Ze doet een opleiding in de sociale sector en haar doel is om straks met meiden zoals jij te gaan werken. Als je wilt kan ik haar wel eens polsen of ze er wat voor voelt om met jou in contact te treden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door H.Numan »

Je onzekerheid aangaande je religie is compleet normaal. Dit is iets dat zo gewoon is in de Westerse samenleving na 1964 (!) dat wij niet beter weten. De hele politiek correct wereld begrijpt niet (wil en kan niet begrijpen) dat wat voor hun volstrekt normaal is iemand zoals jij in mohammedaanse landen de doodstraf of minimaal uitstoting uit de samenleving bezorgd.

Goden bestaan niet. Je hebt de allereerste stap al gezet tot die conclusie. Ik ben streng RK opgevoed en heb bijna hetzelfde meegemaakt. Bij ons thuis bestond god. Je ging iedere zondag naar de kerk, want anders zou mijn moeder ons levend villen en vierendelen. Uiteraard met de allerbeste bedoelingen. Dat spreekt voor zich. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik lange tijd geprobeerd te geloven. Tot ik concludeerde dat ik mezelf voor de gek liep te houden.

Lees eens de werken van Robert Green Ingersoll. Dit was een briljant redenaar uit de vorige eeuw in Amerika. Ook vandaag de dag prima leesbaar. Ik stond er versteld van dat dit in Amerika toen mogelijk was. Als de goede man nu zou leven zou hij politie bescherming nodig hebben. Zelfs in Amerika. Niet alleen tegen fundy baardjes maar ook (en vooral) tegen fundy Christians.

Hoe meer er verandert, hoe minder er verandert... :scratch:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Ali Yas »

H.Numan schreef:Als de goede man nu zou leven zou hij politie bescherming nodig hebben. Zelfs in Amerika. Niet alleen tegen fundy baardjes maar ook (en vooral) tegen fundy Christians.
:huh: Noem voor de aardigheid eens een moordgevalletje op basis van christelijke fundamenten? Graag ook even het betreffende geloofsartikel erbij vermelden.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door H.Numan »

Simpel. Aanslagen op abortus klinieken. Gebeurt vrij regelmatig door religieuze fundamentalisten. Welk artikel ze gebruiken om zich te rechtvaardigen is mijn probleem niet.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door twijfelendemoslima »

Eliabe schreef: Maar jij heb ook recht op een eigen leven een leven wat jij wilt leven. Ouders moeten ook begrijpen dat hun kinderen hun eigen weg gaan en ja, dat kan pijn doen. Je gun als ouder je kind toch het allerbeste toe.
Ik begrijp jou en het is heel goed dat jij daar zo over denkt, ik denk daar precies hetzelfde over als het gaat om mijn toekomstige kinderen. Maar mijn ouders zijn niet zo, zij zijn ervan overtuigd dat de Islam de ware godsdienst is en dat hebben ze ons bijgeleerd. Ik begrijp het verdriet dat zij zullen hebben wanneer ik zou besluiten niet meer als moslima door het leven te gaan.
Iedereen is op zoek naar de waarheid en mijn waarheid hoeft niet de waarheid van een ander te zijn.
Wat je twijfels betreft, luister naar je gevoel en neem dan een beslissing. Het kan zijn dat je beslissingen moet nemen die pijnlijk zijn maar achteraf zeg je, wat ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb en ik spreek uit ervaring.
Dacht je dat het mijn geen pijn heeft gedaan met mijn familie maar ik heb recht op een eigen leven en ben blij dat ik die stap heb genomen.
Je bent nog jong en wil graag verder. Een relatie, trouwen, kindjes en dat zonder het juk van de islam je twijfels en angsten. Doe het, neem je beslissingen, sla je vleugels uit en doe het goede. Het is jouw leven!!!!!!!
Dank!

Familieleden zijn anders dan ouders, mijn familie interesseert mij niet wanneer ik een keuze maak. Mijn ouders daarentegen wel, heel veel.
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door twijfelendemoslima »

xplosive schreef: Soms kunnen er dingen gebeuren die je van tevoren niet voor mogelijk hield. Maar er is zeker een risico dat ze jou dan niet meer accepteren en vanwege dat risico vergt het veel moed om eerlijk tegen je ouders te zijn.
Ik geloof niet dat ik ooit die moed zal kunnen hebben. Ik zal dan maar moeten doen alsof wanneer ik thuis.
Ik ben blij dat we tenminste dàt voor je kunnen doen.
Heel erg bedankt!

Ik twijfel voortdurend, maar er is daarbij wel een redelijk consistent pad waarlangs mijn vermoedens zich begeven.
Bedoel je twijfel mbt religie?
Daaraan voldoe ik helaas niet.
Maar toch waardeer ik de bijdrage, het is alleen makkelijker als je in contact komt met mensen in een zelfde omgeving en in dezelfde situatie.
Ondanks dat ik geen lotgenoot van je ben, probeer ik mij wel enigszins voor te stellen hoe het zou zijn als ik in jouw situatie zou verkeren. En eerlijk gezegd lijkt mij jouw situatie behoorlijk lastig. Ik wens je hoe dan ook veel sterkte met het vinden van een goede weg daarin.
Heel veel dank!
twijfelendemoslima
Berichten: 23
Lid geworden op: wo nov 27, 2013 8:25 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door twijfelendemoslima »

Dhana schreef:Ik ken wel een inmiddels nu ex-moslima die die weliswaar niet van Marokkaanse komaf is maar door hetzelfde heen proces heen gegaan is. Ze is midden 20 nu en is veel omgegaan met Marokkaanse meiden en veel bij hen thuis geweest en kent de Marokkaanse cultuur van haver tot gort . Ze doet een opleiding in de sociale sector en haar doel is om straks met meiden zoals jij te gaan werken. Als je wilt kan ik haar wel eens polsen of ze er wat voor voelt om met jou in contact te treden.
Dat zou heel fijn zijn. Ik kom graag in contact met haar indien zij daar ook wat voor voelt!
Heel veel dank voor de moeite.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Ariel »

twijfelendemoslima schreef: Ik begrijp het verdriet dat zij zullen hebben wanneer ik zou besluiten niet meer als moslima door het leven te gaan.
Denk jij dat het verdriet is wat ze voelen, of is het boosheid of schaamte . Als je ouders net zoveel van je houden als jij van hen, dan komen ze wel over hun "verdriet " heen als ze merken dat jij niet veranderd ben.
Maar boosheid en schaamte zal waarschijnlijk moeilijker zijn om te overwinnen.

Denk jij wel eens wat goed is voor jezelf?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door xplosive »

twijfelendemoslima schreef:Bedoel je twijfel mbt religie?
Ik trek veel beweringen die op een religie gegrondvest zijn in twijfel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Ali Yas »

xplosive schreef:
twijfelendemoslima schreef:Bedoel je twijfel mbt religie?
Ik trek veel beweringen die op een religie gegrondvest zijn in twijfel.
Ik doe dat met minstens zo veel reden bij beweringen die niet op een religie gegrondvest zijn.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door xplosive »

Ali Yas schreef:
xplosive schreef:
twijfelendemoslima schreef:Bedoel je twijfel mbt religie?
Ik trek veel beweringen die op een religie gegrondvest zijn in twijfel.
Ik doe dat met minstens zo veel reden bij beweringen die niet op een religie gegrondvest zijn.
Als een bewering niet op een religie gegrondvest is dan volgt daaruit inderdaad niet dat zo'n bewering niet in twijfel getrokken kan worden.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door pd7835 »

twijfelendemoslima schreef:Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik een moslima die twijfelt aan de Islam. Ik ben een moslima van Marokkaanse komaf en zoals velen weten is het uiten van twijfels mbt religie taboe, daarom ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden.

Ik heb rond gekeken op dit forum en zoals gezegd in een andere topic spreekt niet alles mij aan maar het feit dat ik mijn twijfels kan delen zonder veroordeeld te worden heeft mij doen besluiten lid te worden en mijn verhaal met jullie te delen.

Wanneer ging ik twijfelen? Ik heb mijn momenten waarop ik mij afvraag waarom wij geloven, dat ik mij afvraag of Allah echt bestaat want concreet bewijs daarvoor kan niemand leveren.

Mijn twijfels begonnen toen ik merkte dat ik angstig door het leven ging. Angst om dood te gaan, niet het dood gaan op zich maar wat er volgens de islam daarna met jou gebeurt. Mijn eerste Islamitisch boek zal ik nooit vergeten, dat was de eerste keer dat ik geconfronteerd werd met angst in het geloof. Ik was 12 jaar en had een boek gekocht over het leven van de ziel na de dood, ik heb de gewoonte om een half uur voor het slapen gaan een boek te lezen, na het lezen van dit boek is er van slapen niks gekomen. De manier waarop zal worden omgegaan met een ziel van een ongelovige of een moslim die niet juist gehandeld heeft is hetgeen mij angstig maakte en nog steeds maakt.

Moslims geloven in de barmhartigheid van Allah maar aan de andere kant is de straf die staat op bepaalde handelingen zeer pijnlijk te lezen laat staan mee te maken, in het arabisch zeggen wij "Ina Allaho gaforoen raheem wa shadeedo elikaab". Ik kan dit niet bevatten. Ook de onzekerheid waarmee je door het leven gaat, de Islam kent namelijk 73 stromingen en enkel 1 is de juiste, zoals in vele andere religies claimt elke aanhanger van een bepaalde stroming dat dat de enige juiste is maar zeker weten doet niemand.

Tevens ben ik tegen vele aspecten mbt de rechten van de vrouw. Ik ben geen feministe maar pleit wel voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Deze twijfels maken mij niet minder angstig, sterker nog het maakt mij angstiger want stel dat de hel wel bestaat? Stel dat Allah wel bestaat en ik binnenkort met al mijn twijfels kom te overlijden.

Welkom twijfelende moslima. Ik ben blij dat niet iedereen in de moslimgemeenschap compleet geindoctrineerd is en nog kritisch kan denken. Als je een beetje een logisch, moreel, rechtvaardig, goedhartig iemand bent en nadenkt dan zie je zo dat de islam niet kan kloppen en vol met fouten staat en diegenen die de islam wensen in het westen te verspreiden liegt of gewoon niet beter weet, zijn eigen wensen voor waar neemt, zoals jihad zou enkel 'verdedigen' zijn of zelfs niet meer dan een innerlijke strijd ...

Voorbeeldje
Koran 9:111. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood


Boechari Volume 4, Boek 52, Nummer 65:
Verteld door Aboe Moesa:
De profeet zei: Hij die vecht dat het woord van Allah (d.w.z. de islam) superieur moet zijn, vecht in de zaak van Allah
Koran 9.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Dan begrijp je ook de aanslagen van jihadis in het verleden tot op de dag van vandaag.
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Men stond niet verdedigend op 100 jaar tijd vanuit Arabie in Zuid Frankrijk. Een verdediger steekt immers geen zeeen en bergen over en belegerd geen steden. De verdediger staat immers binnen de verdedigingsmuren en niet erbuiten

Nahed selim had een mooi stukje geschreven hierover
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... eren.dhtml

Om mensen ertoe aan te zetten foute dingen te doen .. daar heb je een ideologie zoals de islam voor nodig. Als iemand met zijn geweten in de knoop ligt terwijl hij niet-moslims in mootjes hakt of de in de belegerde niet-moslim dorpen en steden gevangen vrouwen ter plaatse verkracht.. dan kwam 'profeet' mohamemd met een vers af die dat geweten diende te sussen .. het kan zijn dat iets goed voor je is ook al doe je het niet graag ... allah weet immers beter dan jij wat goed voor je is ... En o wee als je allahs bevel (eigenlijk mohammeds bevel) niet naleeft. Dan zal je zwaar gestraft worden tenzij de volgelingen van mohammed je hier op aard al niet zouden hebben gegeseld gestenigd of onthoofd. Om iemand iets slechts te laten dien dien je die bang te maken voor de straf na de dood. En iemand die slechte dingen doet (jihadi martelaar die zo veel mogelijk niet-moslims mee de dood wil insleuren) die zou dan beloont worden met nog meer maagden buiten diegenen die hij hier op aard tijdens de raids/aanvallen (jihad) op niet-moslim dorpen of steden wist te vangen (slavinnen) + zijn 2 tot 4 'vrije' vrouwen voor wie hij een bruidsschat diende te betalen vooraleer ook die zijn bezit zouden worden om goed te doen voor zichzelf (akker/gebruiksvoorwerp).

Als er een god bestaat dan lijkt dit er al veel meer op. Moet je als voorbeeldje eens kijken wat deze lieve vrouw met een hindoeachtergrond en dan ook nog eens ten dele westers is opgevoed (die volgens de islam zou branden in de hel aangezien het geen moslima is en dan nog ..) heeft meegemaakt. Hetgeen zij heeft meegemaakt staat in schril contrast met de zogenaamde barmhartige allah.

http://www.youtube.com/watch?v=87TRYkP2zBM
http://www.youtube.com/watch?v=52QGhNGjLNQ

Welkom op het forum.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Amazigh »

Spoiler! :
pd7835 schreef:
twijfelendemoslima schreef:Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik een moslima die twijfelt aan de Islam. Ik ben een moslima van Marokkaanse komaf en zoals velen weten is het uiten van twijfels mbt religie taboe, daarom ben ik blij dat ik dit forum heb gevonden.

Ik heb rond gekeken op dit forum en zoals gezegd in een andere topic spreekt niet alles mij aan maar het feit dat ik mijn twijfels kan delen zonder veroordeeld te worden heeft mij doen besluiten lid te worden en mijn verhaal met jullie te delen.

Wanneer ging ik twijfelen? Ik heb mijn momenten waarop ik mij afvraag waarom wij geloven, dat ik mij afvraag of Allah echt bestaat want concreet bewijs daarvoor kan niemand leveren.

Mijn twijfels begonnen toen ik merkte dat ik angstig door het leven ging. Angst om dood te gaan, niet het dood gaan op zich maar wat er volgens de islam daarna met jou gebeurt. Mijn eerste Islamitisch boek zal ik nooit vergeten, dat was de eerste keer dat ik geconfronteerd werd met angst in het geloof. Ik was 12 jaar en had een boek gekocht over het leven van de ziel na de dood, ik heb de gewoonte om een half uur voor het slapen gaan een boek te lezen, na het lezen van dit boek is er van slapen niks gekomen. De manier waarop zal worden omgegaan met een ziel van een ongelovige of een moslim die niet juist gehandeld heeft is hetgeen mij angstig maakte en nog steeds maakt.

Moslims geloven in de barmhartigheid van Allah maar aan de andere kant is de straf die staat op bepaalde handelingen zeer pijnlijk te lezen laat staan mee te maken, in het arabisch zeggen wij "Ina Allaho gaforoen raheem wa shadeedo elikaab". Ik kan dit niet bevatten. Ook de onzekerheid waarmee je door het leven gaat, de Islam kent namelijk 73 stromingen en enkel 1 is de juiste, zoals in vele andere religies claimt elke aanhanger van een bepaalde stroming dat dat de enige juiste is maar zeker weten doet niemand.

Tevens ben ik tegen vele aspecten mbt de rechten van de vrouw. Ik ben geen feministe maar pleit wel voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen.

Deze twijfels maken mij niet minder angstig, sterker nog het maakt mij angstiger want stel dat de hel wel bestaat? Stel dat Allah wel bestaat en ik binnenkort met al mijn twijfels kom te overlijden.

Welkom twijfelende moslima. Ik ben blij dat niet iedereen in de moslimgemeenschap compleet geindoctrineerd is en nog kritisch kan denken. Als je een beetje een logisch, moreel, rechtvaardig, goedhartig iemand bent en nadenkt dan zie je zo dat de islam niet kan kloppen en vol met fouten staat en diegenen die de islam wensen in het westen te verspreiden liegt of gewoon niet beter weet, zijn eigen wensen voor waar neemt, zoals jihad zou enkel 'verdedigen' zijn of zelfs niet meer dan een innerlijke strijd ...

Voorbeeldje
Koran 9:111. Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs - zij vechten voor de zaak van Allah en zij doden en worden gedood


Boechari Volume 4, Boek 52, Nummer 65:
Verteld door Aboe Moesa:
De profeet zei: Hij die vecht dat het woord van Allah (d.w.z. de islam) superieur moet zijn, vecht in de zaak van Allah
Koran 9.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Dan begrijp je ook de aanslagen van jihadis in het verleden tot op de dag van vandaag.
http://www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y
Men stond niet verdedigend op 100 jaar tijd vanuit Arabie in Zuid Frankrijk. Een verdediger steekt immers geen zeeen en bergen over en belegerd geen steden. De verdediger staat immers binnen de verdedigingsmuren en niet erbuiten

Nahed selim had een mooi stukje geschreven hierover
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... eren.dhtml

Om mensen ertoe aan te zetten foute dingen te doen .. daar heb je een ideologie zoals de islam voor nodig. Als iemand met zijn geweten in de knoop ligt terwijl hij niet-moslims in mootjes hakt of de in de belegerde niet-moslim dorpen en steden gevangen vrouwen ter plaatse verkracht.. dan kwam 'profeet' mohamemd met een vers af die dat geweten diende te sussen .. het kan zijn dat iets goed voor je is ook al doe je het niet graag ... allah weet immers beter dan jij wat goed voor je is ... En o wee als je allahs bevel (eigenlijk mohammeds bevel) niet naleeft. Dan zal je zwaar gestraft worden tenzij de volgelingen van mohammed je hier op aard al niet zouden hebben gegeseld gestenigd of onthoofd. Om iemand iets slechts te laten dien dien je die bang te maken voor de straf na de dood. En iemand die slechte dingen doet (jihadi martelaar die zo veel mogelijk niet-moslims mee de dood wil insleuren) die zou dan beloont worden met nog meer maagden buiten diegenen die hij hier op aard tijdens de raids/aanvallen (jihad) op niet-moslim dorpen of steden wist te vangen (slavinnen) + zijn 2 tot 4 'vrije' vrouwen voor wie hij een bruidsschat diende te betalen vooraleer ook die zijn bezit zouden worden om goed te doen voor zichzelf (akker/gebruiksvoorwerp).

Als er een god bestaat dan lijkt dit er al veel meer op. Moet je als voorbeeldje eens kijken wat deze lieve vrouw met een hindoeachtergrond en dan ook nog eens ten dele westers is opgevoed (die volgens de islam zou branden in de hel aangezien het geen moslima is en dan nog ..) heeft meegemaakt. Hetgeen zij heeft meegemaakt staat in schril contrast met de zogenaamde barmhartige allah.

http://www.youtube.com/watch?v=87TRYkP2zBM
http://www.youtube.com/watch?v=52QGhNGjLNQ

Welkom op het forum.
Wat is je punt? Dat moslims liever niet de andere wang toekeren maar terugvechten? Die verzen staan inderdaad in de Quran gelukkig! Anders waren we mietjes net als de christenen en waren onze moskeeën leeg en hadden we totaal geen sprankje geloof meer.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Manon »

amazigh schreef:Wat is je punt? Dat moslims liever niet de andere wang toekeren maar terugvechten? Die verzen staan inderdaad in de Quran gelukkig! Anders waren we mietjes net als de christenen en waren onze moskeeën leeg en hadden we totaal geen sprankje geloof meer.
Interessante statement van iemand die beweert dat hij volgeling van de religie van de VREDE is.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Ariel »

Amazigh schreef:
Wat is je punt? Dat moslims liever niet de andere wang toekeren maar terugvechten? Die verzen staan inderdaad in de Quran gelukkig! Anders waren we mietjes net als de christenen en waren onze moskeeën leeg en hadden we totaal geen sprankje geloof meer.
Dat niet de andere wang toekeren hebben moslims altijd al gedaan. Wees er maar trots op . Ik vind het niet menselijk om onschuldigen mensen te vermoorden alleen maar om een foute eer te redden en voor wraak en vergelding . Je zal maar moslim zijn en mee doen met dit soort achterlijkheid. Ik zou me doodschamen.

Stel je voor dat niet moslims dezelfde houding tegenover moslims hebben, dan zou er nu bijna geen moslim meer in Europa leven, en zouden de moskeeen inderdaad leeg zijn.

Jouw opmerking geeft duidelijk aan dat moslims geestelijk onderaan de trap van de evolutie staan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door pd7835 »

Amazigh schreef: Wat is je punt? Dat moslims liever niet de andere wang toekeren maar terugvechten? Die verzen staan inderdaad in de Quran gelukkig! Anders waren we mietjes net als de christenen en waren onze moskeeën leeg en hadden we totaal geen sprankje geloof meer.
Waar zie jij in die hele tekst (verzen inkluis) 'terugvechten' staan ? Ik zie daar aanvallen staan, aanvallen zolang tot dat de hele wereld onder het islamitische juk zwicht (islamstaat /+ sharia). Leef en laat leven staat niet in de koran. Oorlog starten wel.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door H.Numan »

Amazigh schreef:Wat is je punt? Dat moslims liever niet de andere wang toekeren maar terugvechten? Die verzen staan inderdaad in de Quran gelukkig! Anders waren we mietjes net als de christenen en waren onze moskeeën leeg en hadden we totaal geen sprankje geloof meer.
Troost je. Het grootste gedeelte van je vrienden zijn mietjes. Jij waarschijnlijk ook. Ik spreek uit ruime ervaring. :lotpot:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Amazigh »

H.Numan schreef:
Amazigh schreef:Wat is je punt? Dat moslims liever niet de andere wang toekeren maar terugvechten? Die verzen staan inderdaad in de Quran gelukkig! Anders waren we mietjes net als de christenen en waren onze moskeeën leeg en hadden we totaal geen sprankje geloof meer.
Troost je. Het grootste gedeelte van je vrienden zijn mietjes. Jij waarschijnlijk ook. Ik spreek uit ruime ervaring. :lotpot:
Zijn er ook bontkragen in Azie?
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Manon »

amazigh schreef:bontkragen in Azie?
bontkraagJES (verkleinwoordje)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door H.Numan »

Amazigh schreef:Zijn er ook bontkragen in Azie?
Jazeker. Vooral in Noord Siberië.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
exmoslima
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 8:33 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door exmoslima »

Hi meis,

Ik weet niet of je nog steeds actief bent op dit forum, ik hoop echter van wel. Ik ben Moslima geweest, als je wilt kan ik je mijn verhaal sturen. De reden waarom ik de Islam verlaten heb.

Gr
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door Manon »

Spijtig genoeg hebben we van ex-moslima niks meer gehoord. Jammer.

Is het niet mogelijk je verhaal in alle anonimiteit op het forum te plaatsen, zonder verwijzen naar namen of steden of zo? Of vind je dat te gevaarlijk?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
exmoslima
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 8:33 pm

Re: Marokkaanse moslima

Bericht door exmoslima »

circe schreef:Spijtig genoeg hebben we van ex-moslima niks meer gehoord. Jammer.

Is het niet mogelijk je verhaal in alle anonimiteit op het forum te plaatsen, zonder verwijzen naar namen of steden of zo? Of vind je dat te gevaarlijk?
Bedoelt u het tegen mij? Ik kan evt. een aantal dingen opnoemen maar het gehele verhaal laat ik liever privé, dat in verband met mensen die mijn familie misschien herkent.
Plaats reactie