De utopie van de VRIJE wil

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Dier heeft geen vrije wil (is geen moslim)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:I.S.L.A.M betekent helemaal NIKS voor het beest. En zo hoort het ook voor ons, mensen te zijn.
Is dat zo? Ik dacht dat islam wel iets betekent. Volgens mijn begrip betekent het dit:

Islam = islamitisch sinister laaghartig arabisch mohammedanisme.

Wie wil zich nu aangesloten voelen bij een van de pot gerukte primitieve heidense club van overjarige godsdienstwaanzinnigen die nooit iets, maar dan ook werkelijk nooit iets in de melk te brokkelen heeft met zijn walgelijke intolerantie tegenover andersdenkenden?

Dat er milieupolitie is, kan ik best begrijpen. MAAR GODSDIENSTPOLITIE? Daar wil je toch niets mee te maken hebben? Echter niet voor de mohammedaan. Die vindt dit klaarblijkelijk de gewoonste zaak van iedere looser.

Ik heb hier over nagedacht. De voor de hand liggende conclusie is dat de mens geen VRIJE wil heeft. Anders kan dit toch niet? Mohammedanen zijn toch geen dieren? Iedere mohammedaan zal jou vertellen dat een dier geen vrije wil heeft. Maar de mohammedaan heeft die nu juist wel. Beweert hij. Maar wat heb je aan een VRIJE wil zonder hersenen? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De illusie en het paard van Troje met de slechte mens

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vervang Goebbels door de historische Mohammed of de afgezette president Morsi en je hebt zijn gelijke.



Vervang de Führer en de Duitse taal door de profeet Mohammed met het Arabisch en er verandert niks. Met dit verschil dat de armetierige onwetende analfabeet Mohammed om de wereld te veroveren met zijn intolerante godsdienstwaanzin, zich behelpen moest met kamelen, en Hitler daarentegen zijn totale oorlog probeerde te winnen met de allernieuwste vernietigingswapens zoals de eerste geleide raketten, om uiteindelijk net zoals de dwaas Mohammed te verliezen.

Mohammedanen tellen al heel lang niet meer mee in de strijd van de beschavingseconomie. Zij zijn uit den treuren afhankelijk van het Westen. Ook de stinkend rijke primitieve woestijn, tentcultuur en hoofddoeken beschaving Saudi-Arabië staat onder curatele van satan Amerika.

Kijk, luister en huiver en begrijp dat de VRIJE wil uitsluitend in handen is van de altijd maar voort woekerende en onrust zaaiende Zeitgeist. Februari 1943, het Duitse leger ondergaat in het Oosten een verpletterende nederlaag tegen de Russen. De meeste steden in Duitsland hebben al een ‘opknapbeurt’ gehad door Britse en Amerikaanse bombardementen. In 1945 hebben de Duitsers zich nog altijd niet overgegeven, ondanks dat hun ondergang slechts een kwestie is van maanden en vele mensenlevens. Tegen het virus van dood en verderf is blijkbaar geem medicijn voorhanden. Maar het Duitse volk houdt apathisch en ontredderd stand. Wat moet het anders? Befehl ist Befehl en net zoals met Jezus Christus mag er aan de Führer niet getwijfeld worden. Want om die ENE persoon, daar draait het allemaal om in de wereld van het ontzag voor mooipraters. Met het volgende bombardement had men beter kunnen wachten tot in deze tijd om hiermee Mekka voorgoed van de kaart van Mohammed te vegen. Ik zou wel eerst een waarschuwing vooraf laten gaan om alle inwoners te kunnen laten evacuëren. Het dient tenslotte een goed doel. Om voor eens en altijd te bewijzen dat Allah nooit iets meer is geweest dan de onbeholpen knecht en baby oppas van de oorlogscrimineel Mohammed.



We hebben de Zeitgeist van Mozes, van Jezus, van Mohammed, van Napoleon, Hitler Mao en Pol Pot. Altijd zal er een Zeitgeist bestaan waarin één persoon de dienst uitmaakt. En dat is nu juist wat Mercator bedoelt met dat kleine stukje vrije wil. Omdat ook hij weet dat de VRIJE wil niet bestaat. Dat de mens een kuddedier is die zich gewillig laat afslachten is genoegzaam bekend. Dat de oorzaak gezocht moet worden in het ontbreken van een VRIJE wil, wil nog steeds niet doordringen bij de meeste aan halsstarrigheid van geest lijdende mensen. Logisch, het gebrek van een VRIJE wil verbiedt hen dit te begrijpen. Geeft niets. Na deze Zeitgeist komt er weer een andere. Het goede kan blijkbaar nooit zonder het kwade. Niet zo verwonderlijk gelet op hoe men het kwade tegemoet treedt. Met alle egards van menselijk begrip, tolerantie en goedheid. Ik laat mijn fecaliën toch ook niet ongemoeid omdat het mijn eigen uitwerpselen zijn? Wat schadelijk is moet opgelost worden en niet meer terugkomen. Verdomme! Nu moet ik alweer poepen.

We leven in een illusie. We worden gepiepeld en door de mangel gehaald. Maar we weten niet door wie.

De mensheid toont zich als één blok krampachtig apathisch onmachtig onder het juk van de NIET VRIJE wil.

Overlevers die het konden navertellen
On the Eve of Valentine's Day on February 13th - 15th Dresden and its population were slaughtered in 4 separate raids on a huge scale by the "allies". Air Raid Sirens started sounding in Dresden at 21:50hrs

"It is not possible to describe! Explosion after explosion. It was beyond belief, worse than the blackest nightmare. So many people were horribly burnt and injured. It became more and more difficult to breathe. It was dark and all of us tried to leave this cellar with inconceivable panic. Dead and dying people were trampled upon, luggage was left or snatched up out of our hands by rescuers. The basket with our twins covered with wet cloths was snatched up out of my mother's hands and we were pushed upstairs by the people behind us. We saw the burning street, the falling ruins and the terrible firestorm. My mother covered us with wet blankets and coats she found in a water tub.

We saw terrible things: cremated adults shrunk to the size of small children, pieces of arms and legs, dead people, whole families burnt to death, burning people ran to and fro, burnt coaches filled with civilian refugees, dead rescuers and soldiers, many were calling and looking for their children and families, and fire everywhere, everywhere fire, and all the time the hot wind of the firestorm threw people back into the burning houses they were trying to escape from.

I cannot forget these terrible details. I can never forget them."

- Lothar Metzger, survivor

"To my left I suddenly see a woman. I can see her to this day and shall never forget it. She carries a bundle in her arms. It is a baby. She runs, she falls, and the child flies in an arc into the fire.

Suddenly, I saw people again, right in front of me. They scream and gesticulate with their hands, and then — to my utter horror and amazement — I see how one after the other they simply seem to let themselves drop to the ground. (Today I know that these unfortunate people were the victims of lack of oxygen). They fainted and then burnt to cinders.

Insane fear grips me and from then on I repeat one simple sentence to myself continuously: "I don't want to burn to death". I do not know how many people I fell over. I know only one thing: that I must not burn."

- Margaret Freyer, survivor

Churchill subsequently distanced himself from the bombing but the destruction of the city provoked unease in intellectual circles in Britain. According to Max Hastings, by February 1945, attacks upon German cities had become largely irrelevant to the outcome of the war and the name of Dresden resonated with cultured people all over Europe — "the home of so much charm and beauty, a refuge for Trollope's heroines, a landmark of the Grand Tour." He writes that the bombing was the first time the public in Allied countries seriously questioned the military actions used to defeat Germany.

British historian Frederick Taylor wrote of the attacks: "The destruction of Dresden has an epically tragic quality to it. It was a wonderfully beautiful city and a symbol of baroque humanism and all that was best in Germany.
A 1953 United States Air Force report defended the operation as the justified bombing of a military and industrial target.

Natuurlijk! Uncle Sam heeft als goed gelovige christen altijd het gelijk aan zijn kruis hangen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De illusie en het paard van Troje met de slechte mens

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:We hebben de Zeitgeist van Mozes, van Jezus, van Mohammed, van Napoleon, Hitler Mao en Pol Pot. Altijd zal er een Zeitgeist bestaan waarin één persoon de dienst uitmaakt. En dat is nu juist wat Mercator bedoelt met dat kleine stukje vrije wil.
Niet alleen de Zeitgeist, maar ook de plaats modelleert de activiteiten van de figuren die je komt op te noemen. Een Hitler of Goebbels zou hier en nu alleen spot opwekken met donderspeeches. Jezus kwam ook net op het goede moment om politiek-religieuze volgelingen bijeen te sprokkelen. Nu zou Jezus in de psychiatrische verzorging terechtkomen.
In de Arabische woestijngebieden is wél nog plaats en tijd voor primitieve massa-emoties, opgezweept door een enkeling als Morsi. Kijk maar naar heel die achterlijke Arabische "Lente".
Binnen het tijdskader heeft de histericus als Mohammed of Hitler wél een beperkte vrije wil om zijn daden in te kleuren. Hitler was helemaal geen kwaaie kerel en op de koop toe een prima politicus voor de Duitsers. Hij ging alleen wat in de fout met zijn eigen persoonlijke Joden-obsessie. Dat had helemaal niet gehoeven, dat was nu eenmaal Hitler zijn hobby die hij kon beleven dank zij de macht die de Zeigeist hem had gegeven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Zeitgeist slaat alweer toe (instroom moslims)

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Dat had helemaal niet gehoeven, dat was nu eenmaal Hitler zijn hobby die hij kon beleven dank zij de macht die de Zeigeist hem had gegeven.
De Zeitgeist heeft, behalve de gelegenheid die hij heeft gegeven om 6 miljoen joden te vergassen, bepaald dat ook nog eens tientallen anderen miljoenen de dood in werden gejaagd, waaronder niet alleen Duitse joden maar ook miljoenen Duitse christenen. Als de Zeitgeist toeslaat verricht hij geen half werk. De hele wereld was in de ban van elkaar vermoorden en uitroeien tot en met de super bonus van de Zeitgeist, de atoombom op Japan.

We wisten allemaal wie begonnen waren. Twee landen die zogenaamd meer levensruimte wilden creëren en op basis daarvan goeie maatjes van elkaar werden: Duitsland en Japan. Gelul natuurlijk! Gewoon minder neuken zou dan een meer voor de hand liggende vreedzame oplossing zijn geweest. Maar dat schijnt nogal lastig te zijn door het ontbreken van een VRIJE wil.

Nu is de Zeitgeist alweer bezig. De gigantische instroom van mohammedanen richting het Westen is toch iets heel onnatuurlijks vanuit hun eigen religieuze gezagsleer de koran. Niet dus! Want de koran gebiedt juist anderen die er anders over denken een lesje te leren. Mohammed ging alle mohammedanen reeds voor in het geweld.

Iedere mohammedaan in de zandbak van de Arabieren lijkt mij een meer logische voor de hand liggende oplossing om onnodige conflicten zoals opstanden, geweld en oorlog in de toekomst te vermijden.

Joden matchen met christenen en atheïsten. Joden zijn de mensen van de dialoog, zo ook hedendaagse christenen. Maar mohammedanen zijn de teken op het hoofd van de argeloze domme westerse beschaving die in de macht van een nieuwe Zeitgeist verkeert en zich daar niet tegen kan verweren. Want teken jeuken eerst wat, daarna een tijd niets, je denkt 'er is niets aan de hand', maar dan is het al te laat. Dan heb je de ziekte van Lyme. (vervang Lyme door Mohammed)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Zeitgeist slaat alweer toe (instroom moslims)

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Als de Zeitgeist toeslaat verricht hij geen half werk.)
De Zeitgeist hier en nu is er vooral een van alles op zijn beloop te laten. We laten ons overspoelen door hordes schadelijke allochtone parasieten maar er gebeurt gewoon niets. Elke dag opnieuw stel ik dat met verwondering vast. Hoe meer ongein de Moahammedanen uithalen hoe meer ze in de watten worden gelegd.
Zoals onze Populairste Politicus van het moment, Maggie de Block. Ze zet één Afghaantje buiten en wordt geprezen als een Ijzeren lady, terwijl ze er op hetzelfde moment 100 binnen laat. Nu wil ze Syrische vluchtelingen uit Bulgarije naar België halen omdat die het te slecht hebben in hun kampje daar. Die baardapen staan al glunderend te wachten tot ze België mogen binnenwandelen. En de goegemeente slikt dat allemaal, altijd, en zomaar opnieuw.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Zeitgeist slaat alweer toe (instroom moslims)

Bericht door mercator »

De Zeitgeist heeft, behalve de gelegenheid die hij heeft gegeven om 6 miljoen joden te vergassen,

Dat is althans de mythe.
de atoombom op Japan.
Waar de Japanners de Amerikanen eeuwig dankbaar voor zijn , zo is mij gebleken. Door de Amerikaanse overwinning kreeg Japan toegang tot de hele wereldmarkt. Als ze verder waren gegaan in hun prijzenswaardige maar ouderwetse verering voor de Keizer hadden ze altijd een raar volkje op een stel eilandjes gebleven. Ze moesten eerst s goed door het stof om er nadien beter van te worden.
Maar Japanners zijn slimme mensen en zagen dat goed, en op tijd in. Met Mohammedanen gaat dat nooit lukken, simpelweg omdat ze te dom zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd voor grondige islam reiniging met wc eend

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
de atoombom op Japan.
Waar de Japanners de Amerikanen eeuwig dankbaar voor zijn , zo is mij gebleken. Door de Amerikaanse overwinning kreeg Japan toegang tot de hele wereldmarkt. Als ze verder waren gegaan in hun prijzenswaardige maar ouderwetse verering voor de Keizer hadden ze altijd een raar volkje op een stel eilandjes gebleven. Ze moesten eerst s goed door het stof om er nadien beter van te worden.
Maar Japanners zijn slimme mensen en zagen dat goed, en op tijd in. Met Mohammedanen gaat dat nooit lukken, simpelweg omdat ze te dom zijn.
Nou je het zegt. Voor zover mij bekend zijn er vanuit de Japanners nooit haat gevoelens gekoesterd tegen de Amerikanen, noch door de Duitsers tegen Engeland en Amerika. Ik denk dat het de hoogste tijd wordt om al die Arabische met islam verziekte landen inwendig grondig te reinigen met wc eend. Te beginnen in Mekka. Alhoewel het misschien verstandiger is Mekka simpelweg in zijn totaal te verwoesten door de fik erin te steken. Zeg maar een sadistisch koekje van eigen deeg. Misschien, ja misschien dat ze ons dan eindelijk eens dankbaar zullen zijn en zullen accepteren als gelijkwaardige mensen die verstandig zijn en meer weten dan God en vooral veel beter zijn dan God. Allah op z'n Arabisch.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Klootzakken en realisten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wanneer ik honderd procent overtuigd ben van de logische beslommering dat de mens in het geheel geen vrije wil heeft, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat er een paar mensen zijn die het met je eens zijn. De enige tot nu toe meest simpele waarachtige doordringende, wijze van geest zijnde onder ons, is en blijft . . . Mercator.

Mensen die nog steeds overtuigd zijn dat de mens een vrije wil heeft - ik zeg het uit de grond van mijn hart en verstand - zijn simpele zielige armetierige klootzakken in het bestaan van hun eigen onovertroffen domme genoegzaamheid van het aanname in het mogelijke overleven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Klootzakken en realisten

Bericht door xplosive »

'Hans van de Mortel' schreef:Wanneer ik honderd procent overtuigd ben van de logische beslommering dat de mens in het geheel geen vrije wil heeft, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat er een paar mensen zijn die het met je eens zijn.
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar ik deel je mening (al lang voor je er hier ooit over begon) dat de mens in het geheel geen vrije wil heeft.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zeitgeist en illusie. Twee handen op één buik

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Wanneer ik honderd procent overtuigd ben van de logische beslommering dat de mens in het geheel geen vrije wil heeft, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat er een paar mensen zijn die het met je eens zijn.
Misschien was het je nog niet opgevallen, maar ik deel je mening (al lang voor je er hier ooit over begon) dat de mens in het geheel geen vrije wil heeft.
Dat weet ik. Jij hebt het ook nooit aangevochten. Mercator ook nooit. Het maakt mij natuurlijk ook niets uit. Ik ben een twijfelaar en dat zal ik ook altijd blijven. Maar dan moet iemand mij wel aan het twijfelen brengen. Want zo gaat het toch altijd?
De enige tot nu toe meest simpele waarachtige doordringende, wijze van geest zijnde onder ons, is en blijft . . . Mercator.
Dit is natuurlijk een persoonlijke mening. Overigens vind ik mij zelf nog altijd een klootzak. Waarom? Omdat ik dingen heb gedaan en doe die ik NIET wil(de) doen. Maar . . . daar kom je pas achteraf achter.

Toch leuk dat gezegde dat hiermee te maken heeft:

Leren van je fouten!

Maar . . . hoe dan ook, met of zonder vrije wil - een ieder dient de consequenties van zijn daden te accepteren. Je maakt iemand dood? Die dood maker dient zelf ook gedood te worden. Iemand martelt een mens? Die persoon dient precies op dezelfde manier gemarteld te worden. Oog om oog, tand om tand. Niks mis mee. Ik ben inderdaad maar een simpel mannetje . . . en een klootzak.

We kunnen hier lullen als Brugman, maar nog altijd en overal, gold en geldt het recht van de sterkste. Dit ontkennen heeft geen zin. Duitsland was totaal verwoest na de oorlog. DAT was de gelijkwaardige straf! Op Japan hadden echter nog een paar bommen meer gegooid moeten worden. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

We leven in een illusie.
Vandaar het ontbreken van de vrije wil.


Probeer er wat van te maken. Meer kun je niet doen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zeitgeist en illusie. Twee handen op één buik

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef:
Maar . . . hoe dan ook, met of zonder vrije wil - een ieder dient de consequenties van zijn daden te accepteren. Je maakt iemand dood? Die dood maker dient zelf ook gedood te worden. Iemand martelt een mens? Die persoon dient precies op dezelfde manier gemarteld te worden. Oog om oog, tand om tand. Niks mis mee. Ik ben inderdaad maar een simpel mannetje . . . en een klootzak.

.
Hans, heb jij je tot Islam bekeerd? Wat jij nu preekt is de zuivere islam, namelijk...sharia
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Sharia is het hanteren van een bot mes

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:
Maar . . . hoe dan ook, met of zonder vrije wil - een ieder dient de consequenties van zijn daden te accepteren. Je maakt iemand dood? Die dood maker dient zelf ook gedood te worden. Iemand martelt een mens? Die persoon dient precies op dezelfde manier gemarteld te worden. Oog om oog, tand om tand. Niks mis mee. Ik ben inderdaad maar een simpel mannetje . . . en een klootzak.

.
Hans, heb jij je tot Islam bekeerd? Wat jij nu preekt is de zuivere islam, namelijk...sharia
Ja, ik ben het met je eens. Ken jezelf. De mens zit vol tegenstrijdigheden. Die tegenstrijdigheden zijn niet echt mijn schuld. Die ontstaan door toedoen van buitenaf. De islam is mijn vijand. De sharia een bot mes.

Islam is lam
Waarom heb ik pest pleuris aan islam? Omdat islam elke vorm van vrijheid van denken en handelen aan de mens ontneemt. Islam wil dat de mens dom blijft. En dat wil ik niet. Wie wil dat nu wel? Moslims dus!
Dit laat niet onverlet dat bepaalde denkbeelden mij aanspreken. Het betreft denkbeelden die hun oorsprong vinden in de bijbel, een serie boeken die lang, heel lang voor de tijd van de historische oorlogscrimineel Mohammed bestonden.

Zeitgeist doet zijn werk
Het is echter te gek voor woorden wanneer de mens geen eigen mening mag hebben. Het Oude Testament verklaarde aan de man-tot-man seks de oorlog. Daar stond de doodstraf op. In die tijd misschien begrijpelijk, maar nu niet meer. Het heeft alles te maken met de Zeitgeist. Omdat Jezus ten tonele is verschenen ontstond er een filosofie van genade toekennen. Ik ben bij mijn weten nooit haat dragend geweest. Ik zal ook nooit eigen rechter willen spelen. Je zal later maar spijt krijgen van je onbezonnen daad. Toch ben ik van mening dat oog om oog, tand om tand een rechtvaardige wijsheid is die in wetgeving vastgelegd dient te worden.

Sharia is slecht als een bot mes
Stelen in de islam en dan je hand afhakken slaat gelijk aan toekenning van wijsheid en liefde aan de psychopaat Mohammed. Wie steelt - leert de wet van Mozes - dient het dubbele terug te betalen. Niks hand afhakken. De bestolene mankeert niks en heeft nog dikke winst ook. Prachtig toch die wetten van Mozes? Nou ja, met uitzondering dan van onder andere de foute diagnose aangaande homoseksualiteit. Een afwijking die namelijk ook bij dieren voorkomt en in het geheel niet schadelijk is voor geen enkel wezen. God moet niet zo kinderachtig pietluttig onaardig zijn!

Onder mijn 'vrienden' bevinden zich homo's, bi-seksuelen, negers, moslims, geestelijk zwak begaafden, maar - helaas - geen Jehovah's Getuigen. Ik heb een zwak voor mensen die ik aardig vind.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Waar een wil is is een weg. Zelfs naar de verdoemenis

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wie meent een vrije wil te hebben is in ieder geval honderd procent verantwoordelijk voor zijn gedrag, doen en laten. Dat zou een rotzooitje zijn van de eerste orde wanneer dat niet zo zou zijn. Want de werkelijkheid laat ons zien dat niet ieder mens uit hetzelfde hout is gesneden. Misschien wel van hetzelfde soort hout, maar met een verschillend rottingsproces. Vandaar de in het leven geroepen rechtsstaat met een aangestelde groep mensen die over de andere mens wikt en beschikt in het kader van het begrip goed en slecht. Voor de rest is het: God zegen de ingreep!

Maar ook met de niet-vrije wil verandert er niets voor de mens. Waarschijnlijk uit hetzelfde soort hout gesneden, maar met een verschillend rottingsproces. Dieren hebben geen rechtspleging. Dat is ook niet nodig. Hoe je het ook wendt of keert, het heeft geen enkele zin om genade of barmhartigheid te tonen met mensen die beweren een vrije wil te hebben. De wereld bestaat uit goede en slechte mensen. Zo heeft God of Darwin het nu eenmaal uitgebroed. Waar de emmer vol met slechte mensen door zijn stank het leven van de goede mens ondraaglijk maakt, dient deze emmer onmiddellijk geleegd te worden in het riool. Zowel in het geval van een VRIJE zo ook GEEN VRIJE wil. Die hele of halve wil maakt geen ene flikker uit!

Helaas hindert de moderne Zeitgeist het logisch denken in ernstige mate.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Overlevingsdrang

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik weet het nu zo goed als zeker. Obama is niet echt zwart. Want een zwartepiet hadden Amerikanen NOOIT gekozen. NOOIT! Daar zijn Amerikanen vanuit racistisch oogpunt gezien te bang voor. Daar zijn Amerikanen teveel cowboy christen huichelaars voor.

DE huidige president van melk chocolade en de president die NOOIT door christenen gekozen zal worden staan beiden hieronder afgebeeld.
Spoiler! :
Afbeelding
Wat is er toch mis met de mens dat hij nu nog steeds problemen heeft met de zwartepietenmens? Niet alleen de blanke mens heeft iets tegen de andere kleur - maar nog erger - de neger zelf is zijn eigen grootste racist. Dat komt omdat de mens geen vrije wil heeft. Iedereen die anders is wordt met argwaan bekeken Zo bekeek de blanke in voorbije tijden de neger en bekijkt de neger in het heden nog altijd de blanke. De Darwin geleerden hebben daar een prachtige kant-en-klare oer menselijke ingebouwde verklaring voor:

OVERLEVINGSDRANG
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hoe komen we los van een boel gezeik?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Ik had al gedacht dat je weer zoiets zou zeggen. Maar nee, de Amerikanen hadden echt wel de intentie om Hitler te stoppen waarbij ze juist zelfs een bondgenootschap sloten met Stalin.
Boter bij de vis graag, Pilgrim. Je zette een goed stuk neer, maar nu toch graag wel wat met de billen bloot. Ik bedoel - ik heb het al eens eerder gezegd - graag het hele verhaal. Volgens mij hadden de Amerikanen helemaal niet de intensie om Hitler te stoppen. Waarom zouden ze ook? Ze bejubelden Hitler en wie niet overigens? Maar daar moet wel bij gezegd worden . . . in het begin. Pas later gingen de oogklepjes open. En vergeet niet dat Japan en Duitsland elkaar steunden. Er was een alliantie of zoiets. Dus? Eind 1941 viel Japan Amerika aan! Tot die tijd was er niets mis met meneer nazi socialist Adolf Hitler in de ogen van het Amerikaanse volk. Terwijl godverdomme Hitler al in mei 1940 aan het moorden was in Nederland zonder geldige opgaaf van rede.
In het jaar dat Rotterdam zijn 600-jarig bestaan zou vieren, werd de historische binnenstad op 14 mei 1940 door 97.000 kilo Duitse brisantbommen verwoest. De Duitse bommen vielen in een brede strook in het centrum en ten noorden ervan, van Kralingen tot station Hofplein. Wat in eeuwen was opgebouwd werd in zeer korte tijd volledig vernietigd. Het bombardement duurde nauwelijks een kwartier. Na afloop waren elektriciteit, gas, telefoon en water uitgevallen. Ook het gemeenteziekenhuis aan de Coolsingel werd getroffen en brandde uit. De brandweer kon de zich snel uitbreidende branden niet bedwingen.

Meer dan 24.000 woningen werden in de as gelegd, 32 kerken en 2 synagogen werden verwoest. Ongeveer 800 mensen vonden de dood en 80.000 Rotterdammers werden dakloos.
Bron: Wikipedia. Er waren natuurlijk ook nog vele honderden (zwaar) gewonden).

En Amerika? Juist ja! Ik geef die klootzakken groot gelijk dat ze zich niet met de rest van de wereld bemoeiden. Waarom pas veel later dan wel tot en met in het heden als vaste gewoonte? Plotseling van inzicht veranderd? Nou? Niet zo moeilijk voor een logisch denker. Mercator heeft het al verklapt. Jij ben toch zo op de hand van die klootzakken, dus leg het nog maar eens uit. Maar dan niet weer met zoiets als dat ze ons geholpen hebben. Dat riekt naar eenzijdigheid. Die eigengereide christelijk groot gebrachte en verpeste cowboys hebben zichzelf geholpen en niemand anders. Trouwens, weleens nagedacht over als we de Duitsers rustig hun zin hadden gegeven? Nederland had zich nooit moeten verzetten tegen de Duitsers. Dat hadden die nalatige geallieerde ellendelingen moeten doen. Of niet. En dat laatste was het geval. Toch vreemd. Zodra er sprake is van een vermeend (nieuw gevaarlijk) virus breekt er paniek uit in de wereld. Ten tijde van Hitler was er niets aan de hand. Hij pikte het Rijnland is. Met list en bedrog en geweld maakte hij zich een deel van Tsjechoslowakije eigen. Hij bracht een nachtmerrie teweeg in Polen. Hij misdroeg zich in Nederland vooral ten aanzien van de Rotterdamse bevolking. Enzovoorts, enzovoorts.

We kunnen hier uren slap gaan lullen van hoe of wat. De feiten graag! En zelfs de feiten maken de zaak niet begrijpelijker. Het was volgens mij de onontkoombare Zeitgeist. Was het de wil van God? Ook dan heb ik gelijk. Want ik heb die halve bananenrukker altijd al een kanker lijer gevonden! Of moeten we misschien weer eens te rade gaan bij de overgevoelige wijsheid van de schlemielige Darwin aanhangers?

De Zeitgeist beste jongens en meisjes. Het onvermijdelijke van de uitkomsten van het spel tussen goed en kwaad. Dat is de eeuwig durende Zeitgeist. En vandaar ook dat de mens - probeer dat nu toch eens te begrijpen beste vriend Pilgrim met je overigens altijd prima analyses - geen VRIJE wil heeft.

Ook al vind ik mijzelf niet tot die 98% domme massa van de mensheid behoren, ook ik heb geen vrije wil.

Alles wie ik ben heb ik NIET gewild.

Het kwaad dient direct uitgeroeid te worden en niet op de reservebank laten plaatsnemen als iets dat in zijn kern goed is om achter de hand te houden ter lering van verbeteringsinzicht. Zoals in de walgelijke mensonterende Volkert van der Graaf kwestie. Moet je nu zien waar men mee bezig is.

Het is telkenmale een herhaling van zetten in de Zeitgeist die de geloofwaardigheid in het bestaan van gerechtigheid corrumpeert.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Alleen KLOOTZAKKEN geloven in de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik kom er niet uit. Ik weet als geen ander dat mijn grote handicap het ontbreken van de VRIJE wil is. Ik lul, ik post, ik lach, ik redeneer, ik denk (ook dat nog), ik eet, ik doe van alles en nog wat waarvoor ik nooit een verantwoording hoef af te leggen. Behalve als ik een moord pleeg. Raar maar waar. In Syrië heeft dit een heel andere betekenis. Ik noem dit de ZEITGEIST van de oogst van de bedoeling van God in concurrentie met zijn moderne smaakmaker Darwin, de baardmanslul van de geestelijke teloorgang in de vooruitgang van het denken.

Is dat zo?

Maar hoe zit het dan met God?

Jawel, daar gaat ie weer, de ongebreidelde waanzin van de uitkomst van de analyse of de mens wel of geen VRIJE wil heeft. Het doet er namelijk niet aan toe. Blank, bruin, zwart, Jiddisch, Germaans, Arabisch, het zit niet goed met God. Het heeft NOOIT goed met God gezeten. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat alleen atheïsten dit kunnen begrijpen?

Omdat al die religieuze klootzak dwazen overtuigd zijn dat de mens een VRIJE wil heeft. Dat is namelijk een noodzakelijke voorwaarde om het geloof in God aanvaardbaar te maken. De facto belazert de gelovige mens zichzelf in zijn ongeloof.

Conclusie? Ik heb voor 100% met mijn mede trawanten gelijk in de nuchterheid van de begrijpelijke relativerende waanzin van het zoeken naar een goddelijke of Darwinistische reden en zin of nut voor het bestaan in het menselijke verrottingsproces.

Ik heb als super atheïst meer begrip voor mensen die in God geloven dan de achterlijke arrogante zichzelf overschattende kwallen die in de revenuen van Darwin een waarheid als een koe zien die door de mens op vast gestelde tijden gemelkt dient te worden omdat anders onherroepelijk hun geloofwaardigheid in het geding zal komen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Afhankelijk zijn van de ander maakt onderdanig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zelfs joodse humor is kwetsbaar wanneer het iemand van joodse afkomst met gezag niet bevalt. Geen VRIJE wil. Wel een innerlijke onbeheersbare drang tot het gelijk willen, zullen en moeten hebben. Kenmerk van de dwaze rabbijnen. De kwetsbaarheid van de irrationeel gevoelige eenzijdig georiënteerde mens met de innerlijke onoplosbare drang tot machtsuitoefening. Het betreft niet alleen rabbijnen maar een ieder in een machtspositie! Het is het opvallende KLOOTZAK KENMERK van de mens.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De lachwekkende module van het rechtvaardigheidsbeginsel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

:wink2: Wat nou vrije wil?

Religie heeft zich via zijn bevelvoerders altijd bemoeit met de wil van een ander. En iedereen stond erbij, luisterde er naar en slikte alle agressieve onzin als zoete koek. Volgens de in naam van God sprekende wereldverbeteraars waren homo’s verschrikkelijke door God gehate zieke onmensen. Dat mogen de kerk en de kontlikkers van de historische Mohammed denken, maar hoe zit het dan met de vrije wil om katten in plaats van honden lief te hebben? Of in dit geval een voorkeur te etaleren voor individuen van hetzelfde geslacht?

Ik heb daar wel een idee over. Er moest vanwege een stompzinnige geïnterpreteerde tekst in het begin van de bijbel geneukt worden. Over liefde tot elkaar wordt niet gesproken. Nee! Er moest massaal geneukt worden. Want types van hetzelfde geslacht staan anders de wil van God in de weg.

Geluk bij een ongeluk, was Nederland een van de eerste landen die inzag dat vrijheid van denken en handelen zonder daarbij de wet te overtreden, een eerste stap was in de richting van de zogenoemde VRIJE wil.

Zonder de wet te overtreden? Wetten worden gemaakt door mensen. Door heel erg foute mensen. Door mensen die geen vrije wil hebben, maar daar wel van uitgaan en daardoor het beste definitief uit de samenleving verwijderd kunnen worden omdat ze hun wil aan de wil van de ander opleggen zonder rekening te houden met de wil van de andere mens.

In het proces tegen Wilders zaten rechters wel heel erg dicht hier tegenaan te schuren. Kijk, zo’n Volkert van der G. vermoordde weliswaar op het juiste moment een op ontploffen staan politiek schandaal dat tot internationale hoogte had kunnen stijgen, maar dat gevaar loopt ook Wilders als hij net zo populair wordt als Fortuyn destijds. Het ware voor de VRIJE wil beter geweest wanneer Volkert een paar foute rechters had omgelegd in plaats van de door het volk zeer geliefde Pim Fortuyn. Dat kan van de meeste als klootzak fungerende rechters niet gezegd worden, dat zij onder het volk geliefd zijn. Bewijs? Volkert komt volgend jaar na 12 jaar alweer vrij. Dat is namelijk de wil van de foute rechter en staat in schril contrast tot het belang van een begrijpelijk aanvaardbaar rechtvaardigheidsgevoel.

Afbeelding
Misschien dat wat acupunctuur deze miserabele Bauduin had kunnen genezen. Helaas.

Het goede voorbeeld wordt meestal niet gegeven door incompetente rechters. Wel het slechte voorbeeld. Zoals bij deze man die zich blijkbaar bewust tegen de algemeen heersende mening van de volksmeute wilde afzetten. Immers, hij is Bauduin, de onafhankelijke rechter, de grote intellectueel, het grote voorbeeld voor de natie, die zich niet laat ringeloren door de volkswoede van het gepeupel in den lande. Zo'n soort rechter maakt bij mij sterk de indruk zijn door politieke motieven ingegeven schizofrenie aan te wenden om goddelijk recht te kunnen spreken. Je hebt goede en slechte mensen. Deze rechter is een slecht mens. Niet voor zichzelf en de politiek. Wel voor een ander die politiek smerig vindt.

Hopelijk krijgt deze ontspoorde geest nog eens nachtmerries van zijn foute corrupte vonnis.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De lachwekkende module van het rechtvaardigheidsbeginsel

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef::Hopelijk krijgt deze ontspoorde geest nog eens nachtmerries van zijn foute corrupte vonnis.
Die komt mij bekend voor, was die er ook niet bij op dat smerige Wilders-proces ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De enige echte paljas rechter in fnuikend Nederland

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef::Hopelijk krijgt deze ontspoorde geest nog eens nachtmerries van zijn foute corrupte vonnis.
Die komt mij bekend voor, was die er ook niet bij op dat smerige Wilders-proces ?
Precies. Volgens mij als lid van de wrakingskamer. Ze waren met z'n drieën. Dus ik vermoed dat hij dit keer het onderspit heeft mogen delven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

VRIJE wil een met lichtsnelheid versneld evolutieproces?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er kan geen sprake zijn van een VRIJE wil wanneer de Zeitgeist de boventoon voert. Zo ook bij het zooitje ontregelde politici. Iemand interesse wat er zoal op 'hoog intellectueel niveau' besproken wordt tussen de twee grote leiders die hard op weg zijn als de grootste gotspe van de laatste eeuw gekenmerkt te worden? Door toeval kan ik, met behulp van via via met de verborgen camera, de volgende impressie laten zien.
Spoiler! :
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De ontraceerbare mens

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dat de massa inclusief een dozijn wetenschappelijke klojo's zo dom is als een achterdeur moge blijken uit het feit dat zij de evolutietheorie aanhangen. Zij hangen een eersteklas lul-de-behanger aan. Wie dan wel? De afschuwelijk griezelig lelijke Darwin met de meest weerzinwekkende baard waar moslims jaloers op mogen zijn. Zo waar een vieze vent!

Als er één religie bestaat die het niet bestaan van de VRIJE WIL heeft aangetoond is het wel het Dawinisme.

Met alle respect . . . Maar 'super' wetenschapper Richard Dawkins is in mijn ogen een zielige eersteklas klootzak. Los van het feit dat ik de man enorm lezenswaardig en uitermate positief sympathiek vind. Ik zou willen dat hij mijn persoonlijke vriend is.

P.S.: (voor alle duidelijkheid) ik vind mijzelf ook een eersteklas klootzak. :thinking: [icon_lol.gif]

Afbeelding
Zie hier de meest gefrustreerde seniele enge moslim-achtige klootzak die zijn geloof in God verloren had
en daarom dwars tegen God inging zonder duidelijk overtuigende bewijsvoering!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zo simpel. Maar de mens kent zichzelf niet!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarom meende Darwin dat jullie van de apen afstammen? Omdat hij op een morgen in de spiegel keek en toen het kwartje hoorde vallen. Verrek! Ik lijk precies op een aap, moet hij toen gedacht hebben. En zo is het gekomen. En al die domme quasi wetenschappelijke stukken onbenullen hebben dit nog steeds niet begrepen. Waarom niet? Omdat zij een broertje dood hebben aan het stompzinnige verhaaltje over God. Nou en? Zijn er dan geen andere smaken dan die twee onbenullige grootheden? Blijkbaar niet. Waarmee voor eens en altijd bewezen is dat wetenschappers de facto net zo onbetrouwbaar zijn als God en Darwin! :thinking: [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Godsdienstwaanzin. De zeitgeist bepaalt.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kunnen wij ons de muziek van Mozes uit de oudheid voorstellen als hedendaagse zalig makende onweerstaanbare verrukkelijke niet te evenaren klanken van spontane binnendringende gelukzaligheid in de Top-Tien notering van meest succesvolle YouTube links?

In het geheel niet. Een klare en logische verwerpelijke zaak. Want dankzij de Zeitgeist is de zogenoemde VRIJE wil totaal overbodig en lachwekkend nutteloos geworden.Waarom dan toch vasthouden aan de walgelijke overtuiging in het bestaan van de god van die primitieve onacceptabele verwerpelijke onbeheersbare agressieve eenzijdige figuur Mozes? Het gesodemieter van de mensheid is het vijandige geloof in het absurde door de mens verkondigde tot en met zijn extreme overtuiging van het inconsequente geschakel naar niet te evenaren zogenoemde verplicht te accepteren door de mens opgelegde onlogische waarheden uit het verleden.

Jerusalem – Yerushalayim

De religie van de joden is net zoals die van de Jehovah’s Getuigen quasi vredelievend. Ik weet het niet. We hebben in ieder geval geen echte last van dit soort religies waar seksuele misstanden eerder vanzelfsprekend worden bevonden omdat God toch niet ingrijpt, dan ongewenst voor de vrees voor God. Kortom, een grote kermis attractie van zelf in het leven geroepen walgelijkheid en mislukking ondanks de overtuigde oplegging door de ene 'onafhankelijke' mens aan de andere van hem afhankelijke mens.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kevin is het bewijs

Bericht door Hans v d Mortel sr »

We moeten met de Zeitgeist meegaan. Of we dit nu leuk of niet leuk vinden. Hoezo dit? Omdat de Zeitgeist nooit sterft.

Duizenden jaren dacht de domme door onnozelheid en incompetentie ingegeven geïndoctrineerde puberale geest van de gestuurde mens dat hij een VRIJE WIL had en min of meer onsterfelijk was (in het hiernamaals doorgaan voor eeuwig en altijd). Hoe dom kan een mens zijn? HEEL DOM! De mens sterft als een varken aan het spit van Satan. Of is het aan de willekeur van de klootzak God? Hoe dan ook, de ZEITGEIST blijft eeuwig bestaan.

Ik heb medelijden met een figuur als Kevin. Aardige jonen en erg intelligent. Leuk dat hij op ons forum was. Hij is namelijk het ultieme bewijs voor mij van de vrije wil die NIET past in de ZEITGEIST. Ik heb dit vaak genoeg aan hem duidelijk proberen te maken. Aan zijn intelligentie lag het niet. Maar waar dan wel aan?

OOK NIETAAN KERSTMIS! :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie