Vuurwerk

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

We mogen al zo veel in Nederland natuurlijk. Dat hele straten waarin mensen het leuk vinden om ééns per jaar vuurwerk af te steken daardoor de dupe zijn vind je dan weer niet belangrijk. Ik ben voor vrijheid, weg met de regel en bemoeizucht van links.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

Ik ben best wel geïnteresseerd in je motivatie. Je vind dus dat tieners de vrijheid moeten hebben om elkaars ledematen op te blazen? Of om andermans bezit moedwillig te beschadigen dan wel te vernietigen? Volgens mij mag vuurwerk uitsluitend tussen 31 december 12.00 uur tot iets van 05.00 1 januari afgestoken worden. Vind je dat ook een belemmering van je vrijheid? Het is gewoon leuk (vrijheid, blijheid) om voorbijgangers zwaar vuurwerk voor de voeten te gooien? Modern zwaar (en dus illegaal) vuurwerk bevat vaak meer springstof dan een handgranaat (iets van 20 gram). Dat moet gewoon kunnen?

Als we die vrijheid die jij hoog in het vaandel hebt iets verder specificeren: stel dat ik 's nachts om 3 uur de politie bel omdat mijn buren een house party houden waar bij mijn ramen uit de kozijnen trillen. Belemmer ik dan hun vrijheid van meningsuiting? Moet ik dan maar verhuizen, of die nacht in een hotel gaan slapen?

Mag een tiener van 16 of 17 alcohol drinken van jouw? Kopen? Verkopen?

Vrijheid van meningsuiting is zeer beslist niet ongelimiteerd. In geen enkel land.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Inconsequente regelgeving

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Als een junk zich het walhalla wil inspuiten, dan heeft hij mijn zeer bereidwillige medewerking. Moet hij helemaal zelf weten, zolang ik er geen last van heb. Vuurwerk is een ander verhaal. Daar hebben ik en zeer vele anderen enorm veel overlast van.
We mogen best ergens last van hebben. Als het maar geen OVERLAST is.

Ik denk aan vroeger aan de melkboer of slager bij het afwegen van de hoeveelheid op de weegschaal. "Mag het ook een ietsje meer zijn, mevrouw?" Het steevaste antwoord was dan altijd: "Ja doet u maar slager." Gewone vraag, een bellefd antwoord.

Dat gebeurt nooit met vuurwerk in de straat. Daar wordt nooit gevraagd of het ietsje meer mag zijn. Het wordt je opgedrongen. Vuurwerk prima, maar onder toezicht. Met een pistool schieten mag. Maar in een daarvoor speciaal bestemde ruimte van de schietvereniging en niet lukraak voor de lol in de buurt. Ook al bestaat de intentie om niemand te raken. Je mag niet eens een pistool op zak hebben, ook al gebruik je die niet.

Hoe je het ook wendt of keert, de wettelijke regelgeving op dit gebied rammelt aan alle kanten en is zo inconsequent als de pauselijke onfeilbaarheid. :thinking:

Het zal je kind maar wezen. Stoppen met die waanzin en kinderachtig slap gelul over links als de oorzaak van niks mogen met vuurwerk! Geef je ongelijk NU toe, Ozes. Ik doe dat ook regelmatig.

Afbeelding

Het lijkt hierboven wel een reportage over het resultaat van een terroristische aanslag door moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk

Bericht door mercator »

Dat soort plaatjes kan je ook maken in de eerste de beste slagerswinkel [icon_lol.gif] .
Er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, wie de held wil uithangen met vuurwerk en dan wat vingers kwijt raakt...tja, dat komt er nu eenmaal van.
Dat valt op 2 manieren eenvoudig te voorkomen:
1. zelf geen vuurwerk afsteken
2. uit de buurt blijven van hen die dat wel doen
Dan kan er niet veel gebeuren lijkt mij.

Of een wet aannemen dat vuurwerk voortaan alleen nog BINNENSHUIS mag afgestoken worden icon_thumbup.gif

Ik vind de permanente aanwezigheid van moslims in het straatbeeld veel storender dan 1 of 2 dagen vuurwerk per jaar.
Zoals ik al zei, k vind het wel mooi om naar te kijken maar k zou het zelf nooit doen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vuurwerk. Alleen MET vergunning!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Dat soort plaatjes kan je ook maken in de eerste de beste slagerswinkel [icon_lol.gif] .
Er is ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid, wie de held wil uithangen met vuurwerk en dan wat vingers kwijt raakt...tja, dat komt er nu eenmaal van.
Dat valt op 2 manieren eenvoudig te voorkomen:
1. zelf geen vuurwerk afsteken
2. uit de buurt blijven van hen die dat wel doen
Dan kan er niet veel gebeuren lijkt mij.

Of een wet aannemen dat vuurwerk voortaan alleen nog BINNENSHUIS mag afgestoken worden icon_thumbup.gif

Ik vind de permanente aanwezigheid van moslims in het straatbeeld veel storender dan 1 of 2 dagen vuurwerk per jaar.
Zoals ik al zei, k vind het wel mooi om naar te kijken maar k zou het zelf nooit doen.
Je praat als een verstandige volwassene. Als het aan mij zou liggen, vervang ik alle rechters in Nederland door het type Mercator. Maar ik denk dat ik mijn 'wijsheid' net een stukje meer uithoudingsvermogen heeft dan die van jou. Misschien omdat ik zelf drie jongens heb grootgebracht en opgevoed.

Moest ik hen dan van de straat houden met Oud en Nieuw? Zoiets kun je niet maken, alleen om het trieste feit dat de overheid zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Ik heb hen op het hart gedrukt hun gezonde verstand te gebruiken, niet in de buurt van zwaar vuurwerk te komen. En er mocht beslist niet met vuurwerk gegooid worden. En steek nooit vuurwerk aan met een kort lontje. Of het moeten Marokkaanse heethoofd moslims zijn. [icon_lol.gif]

Ik blijf bij mijn verstand en ben van mening dat vuurwerk verboden moet worden. Er bestaat naast een wapen vergunning ook een vuurwerk vergunning. Houden zo! En niet een paar dagen voor de jaarwisseling, als traditionele foute uitzondering, als justitie de andere kant opkijken met de vingers in de oren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk. Alleen MET vergunning!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: En steek nooit vuurwerk aan met een kort lontje. Of het moeten Marokkaanse heethoofd moslims zijn. [icon_lol.gif]
De Oudejaarsdagen zijn de enige waarop je met vuurwapens kan oefenen op over straat lopende moslims, tussen al dat geknal valt dat zo niet op. Een paar jaar is dat ook gebeurd, in het Gelderse Cuyk geloof ik. Een klein marokkaantje dat met vuurwerk aan het spelen was omalvast als terroristje te oefenen kreeg zelf een misterieuze .22 kogel in zijn kont, groot misterie, de ongetwijfeld "racistische" dader is nooit gevonden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk. Alleen MET vergunning!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Je praat als een verstandige volwassene. Als het aan mij zou liggen, vervang ik alle rechters in Nederland door het type Mercator.
Ik zou de wet nog wat uitbreiden en decreteren dat oorlogen en terroristische acties voortaan alleen nog binnenshuis mogen uitgevochten worden, zo blijft het veilig op straat [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

mercator schreef:Dat valt op 2 manieren eenvoudig te voorkomen:
1. zelf geen vuurwerk afsteken
2. uit de buurt blijven van hen die dat wel doen
Dan kan er niet veel gebeuren lijkt mij.
Fijn dat dat je probeert mee te denken, maar dit gaat dus echt niet werken.

1- Zelf geen vuurwerk afsteken helpt bijzonder weinig tegen vuurwerk dat door anderen wordt afgestoken. En dat is wat die overlast veroorzaakt.
2- Uit de buurt blijven? Dat betekend dat je gedurende de gehele maand december huisarrest hebt. In ieder geval de laatste twee weken.

Die 2 eenvoudige manieren zijn iets te eenvoudig.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:1- Zelf geen vuurwerk afsteken helpt bijzonder weinig tegen vuurwerk dat door anderen wordt afgestoken. En dat is wat die overlast veroorzaakt.
2- Uit de buurt blijven? Dat betekend dat je gedurende de gehele maand december huisarrest hebt. In ieder geval de laatste twee weken.

Die 2 eenvoudige manieren zijn iets te eenvoudig.
1. Maar wat is "overlast" ? Dat er miljoenen teveel mensen rondlopen in de Benelux vind ik een veel grotere overlast.
2.Dat vuurwerkgedoe in Nederland verwonderde me idd wel, in België doen we dat niet. Maar t was ook mijn keuze om een aantal jaren in Nederland te gaan rondlopen. Laat ons maar zeggen dat ik perfect geïntegreerd was dus nam ik dat geknal er maar bij.

Ik merk wel dat onze hond er een soort psychisch trauma van heeft overgehouden. Telkens als ik die wil fotograferen kruipt die weg. Ik snap nu waarom, t is niet dat die bescheiden is of zo maar hij associeert de flits van het fototoestel met licht en lawaai van het vuurwerk! Maar dat heeft die met onweer en bliksem ook en daar kan ik helemaal niks aan doen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

Ja zo kan je er ook naar kijken. Wat is overlast? Inwoners van Zwanenburg hebben veel meer last van vliegtuigen. Die in Pernis klagen elke dag over de stank. Daar hebben ze veel meer last van. Dus wat klagen we? Er zijn veel ergere dingen.

Ieder land is anders. Wat ik graag zou willen weten is of dat in België het ook gebruikelijk is om 2 weken voor Oud & Nieuw de binnensteden te veranderen in Beiroet (destijds, tijdens de burgeroorlog). Ik heb helemaal geen probleem met vuurwerk. Je steekt maar af wat je wilt. Hoe zwaar interesseert me helemaal niks.

Wat me wel interesseert, en niet zo'n beetje ook, zijn malloten die vuurwerk in woonhuizen gooien. Of naar voorbijgangers. Die ene dag ga je je gang maar. Dat overleeft iedereen. Maar ik pas er voor om 14 dagen in huisarrest te moeten zitten omdat een hele grote groep tieners het normaal vind om de wet te overtreden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vuurwerk ellende

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Veel ernstig oogletsel door vuurwerk (klik met muis op tekstregel)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Eliabe »

Een rotje kan toch geen kwaad.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Dat is echt niet van een rotje xD
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Eliabe »

Ozes schreef:Dat is echt niet van een rotje xD
Een illegaal groot rotje met een kort lontje
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Eliabe schreef:
Ozes schreef:Dat is echt niet van een rotje xD
Een illegaal groot rotje met een kort lontje
Misschien een strijker
Afbeelding
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk

Bericht door mercator »

Eliabe schreef:Een rotje kan toch geen kwaad.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Tja piano spelen zal er niet meer inzitten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Eliabe »

mercator schreef:
Eliabe schreef:Een rotje kan toch geen kwaad.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Tja piano spelen zal er niet meer inzitten.
Een smoelschuiver gaat nog best.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk

Bericht door mercator »

Eliabe schreef:
mercator schreef:
Eliabe schreef:Een rotje kan toch geen kwaad.
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Tja piano spelen zal er niet meer inzitten.
Een smoelschuiver gaat nog best.
Dat kan allemaal best nog meevallen, mijn rechterhand heeft er vele jaren geleden ook ongeveer zo uitgezien na een ongeluk met een gasfles en t enige wat ik ervan heb overgehouden is een groot litteken in de handpalm en een verlamde pink.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vuurwerk

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:Wat ik graag zou willen weten is of dat in België het ook gebruikelijk is om 2 weken voor Oud & Nieuw de binnensteden te veranderen in Beiroet (destijds, tijdens de burgeroorlog).
Nee dat is hier totaal ongebruikelijk, op oudejaarsavond is er wel wat vuurwerk om 24 h , maar dat is publiekelijk uitbesteed en duurt hooguit een half uur. t Is heel vreemd, de Nederlanders komen massaal naar België-d.w.z. de grensgemeenten even voorbij Roosendaal en Bergen op Zoom- om het beroemde Belgisch vuurwerk te kopen maar hier in België zelf wordt dat niet of nauwelijks gebruikt. Het omgekeerde hebben we met de drugs, die gaan wij dan weer in Maastricht of Heerlen kopen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

Dit heeft werkelijk niks meer met vuurwerk te maken. :unhappy:
Vuurwerkbomgooier heeft 17 mortieren in huis

De politie heeft twee mannen opgepakt die woensdagnacht een vuurwerkbom hadden gegooid voor een winkelpand in Noordwijk. De twee raakten daarbij gewond en ook het pand raakte beschadigd.

Toen de politie donderdag in het huis van een van de twee ging kijken, aan de Bomstraat, werden daar 17 mortieren gevonden. Deze zijn in beslaggenomen. Dat liet de politie weten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Eliabe »

mercator schreef: t enige wat ik ervan heb overgehouden is een groot litteken in de handpalm...
Je was dus bijna een vrouw geweest. [icon_lol.gif]
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

mercator schreef:
H.Numan schreef:Wat ik graag zou willen weten is of dat in België het ook gebruikelijk is om 2 weken voor Oud & Nieuw de binnensteden te veranderen in Beiroet (destijds, tijdens de burgeroorlog).
Nee dat is hier totaal ongebruikelijk, op oudejaarsavond is er wel wat vuurwerk om 24 h , maar dat is publiekelijk uitbesteed en duurt hooguit een half uur. t Is heel vreemd, de Nederlanders komen massaal naar België-d.w.z. de grensgemeenten even voorbij Roosendaal en Bergen op Zoom- om het beroemde Belgisch vuurwerk te kopen maar hier in België zelf wordt dat niet of nauwelijks gebruikt. Het omgekeerde hebben we met de drugs, die gaan wij dan weer in Maastricht of Heerlen kopen.
Begrijp je nu dat ik (en met mij velen andere Nederlanders) vuurwerk meer dan beu zijn?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Niemand die vrijheid meer waardeert dan regelgeving snapt dat Numan, voor mij en de meeste Nederlanders is ons kikkerlandje al veilig genoeg.Val ons niet lastig met je angsten. Het is vrijwel onmogelijk om je hand dusdanig te beschadigen als je legaal vuurwerk koopt en je aan de veiligheidsregels houd.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Niemand die vrijheid meer waardeert dan regelgeving snapt dat Numan, voor mij en de meeste Nederlanders is ons kikkerlandje al veilig genoeg.Val ons niet lastig met je angsten. Het is vrijwel onmogelijk om je hand dusdanig te beschadigen als je legaal vuurwerk koopt en je aan de veiligheidsregels houd.
Je houd je daarbij vast aan de theorie en negeert de praktijk. Zo'n houding is niet aan te bevelen, lijkt mij. Er gaat in de praktijk teveel mis. Er vallen teveel slachtoffers onder diegenen die zelf niet eens vuurwerk afsteken en daar ook niets mee te maken willen hebben. Afgezien daarvan kunnen we die extra dosis milieuvervuiling wat mij betreft missen als kiespijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Het gaat prima in de praktijk. De meeste slachtoffers vallen tijdens Nieuw Jaar, iets wat men kan voorkomen door binnen te blijven of in een normale buurt te gaan wonen, en zelfs dat zijn er niet veel.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie