Zelfverdediging bij inbraak of overval.

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door H.Numan »

De Chef Defensiestaf dacht er anders over. Die bewonderde en complimenteerde de jongen. Aangezien hij (de jongen) graag bij de defensie wil gaan werken, zei de generaal dat defensie dit soort mannen erg graag aanneemt. Dus over 3 jaar is hij van harte welkom.
... en nu maar hopen dat de dienstdoende generaal het inmiddels vergeelde complimentje weet te herinneren over drie jaar ... :angelsad:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Man vecht in eigen huis voor behoud van goederen en leven. De rover vlucht weg.
Gewapende woningoverval in Hoogvliet
Een 48-jarige man is vrijdagavond in Hoogvliet thuis overvallen. Volgens de politie werd hij in zijn woning aan de Lavasweg bedreigd door een man met een pistool. De bewoner is lichtgewond geraakt.
Volgens de politie stond de overvaller plotseling bij de man in de woning. Toen de bewoner zich verzette, ontstond er een worsteling waarbij de bewoner lichtgewond raakte. De overvaller zou vervolgens zijn weggerend richting de Korianderstraat.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/23-08-201 ... -hoogvliet
We weten dat de dader een man is die kan rennen. En verder? RTV Rijnmond geeft:
  • De politie heeft een signalement van de verdachte verspreid via twitter. Het gaat om een man met donkere krullen. Hij droeg een zwarte joggingbroek en een licht shirt met een capuchon.
Kijk ik bij De Telegraaf dan lees ik:
  • De politie omschrijft de dader als een getinte man met krullen. Hij droeg een zwarte joggingbroek en een kakishirt met een capuchon.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2183 ... gen__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Inbrekers direct dood maken! Verlos ons van het kwade oh Hee

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:
RTV Rijnmond geeft:
  • De politie heeft een signalement van de verdachte verspreid via twitter. Het gaat om een man met donkere krullen. Hij droeg een zwarte joggingbroek en een licht shirt met een capuchon.
Kijk ik bij De Telegraaf dan lees ik:
  • De politie omschrijft de dader als een getinte man met krullen. Hij droeg een zwarte joggingbroek en een kakishirt met een capuchon.
Ik heb de dader niet gezien. Jij wel dan? Gaat het hier soms weer om geloof? Wie moeten we nu geloven? Geen mens toch! Hoe vaak moet ik dit nog herhalen? Wat we wel moeten doen is ons zelfstandig kritisch verstand gebruiken. Niet alle zwarten, moslims en andere soorten van mensen zijn criminelen, maar bijna elke tegenwoordige inbreker-crimineel is bijna altijd wel een zwarte en/of moslim. Tenminste . . . als hij al geen terrorist is volgens de aanbevelingen van de koran. :sheik:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Als je met eens stoel twee overvallers je winkel uitjaagt, dan ben je een held voor de media.
Volgens de politie ben je dom bezig. Gewoon 112 bellen en zij doen de rest.
De winkelier is in ieder geval niet aangehouden wegens bedreiging van onbekenden.
Juwelier slaat rovers zaak uit
Het incident vond plaats op vrijdag 12 juli bij juwelier Filipucci in Maastricht. Op bewakingsbeelden is te zien dat hij de deur opent voor twee vriendelijk lachende mannen. De klanten ontpoppen zich als overvallers wanneer een van hen de juwelier pepperspray in het gezicht probeert te spuiten. De juwelier bedenkt zich geen moment, pakt een stoel en werkt de rovers de winkel uit.
met video:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2186 ... uit__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

De stad Nice komt geregeld in het nieuws de laatste tijd omdat daar veel juwelen gestolen en geroofd worden.

Een juwelier werd voor de tweede keer overvallen. Twee mannen met schiettuig.
Stéphane Turk, de juwelier geeft ze buit. Ze vluchten op een scooter. De juwelier pakt zijn pistool, rent de straat op en schiet er eentje van de scooter af. Die is morsdood.
Dat mag niet zomaar. Dus zit die in het gevang wegens doodslag.
Hij heeft de sympathie van vele Fransen.
Massale steun voor schietende juwelier
Meer dan 1 miljoen Fransen hebben het op internet opgenomen voor de juwelier Stéphane Turk. Die is aangeklaagd wegens doodslag omdat hij woensdag een overvaller doodschoot.

De juwelier was eerder al het slachtoffer van een overval. 'Hij verdedigde zijn broodwinning, waar zijn gezin van leeft', schrijft iemand. Een ander: 'De juwelier verdedigt zich, en justitie verdedigt de overvallers. Zoek de fout!'

Volgens de krant Le Figaro is de Facebook-pagina 'Steun aan de juwelier van Nice' zaterdag het miljoen sympathiebetuigingen gepasseerd. Daarnaast worden er met een online-petitie handtekeningen verzameld tegen de onveiligheid in Nice.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... lier.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Eigen rechter spelen mag niet. Alleen de rechter is God!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:De stad Nice komt geregeld in het nieuws de laatste tijd omdat daar veel juwelen gestolen en geroofd worden.

Een juwelier werd voor de tweede keer overvallen. Twee mannen met schiettuig.
Stéphane Turk, de juwelier geeft ze buit. Ze vluchten op een scooter. De juwelier pakt zijn pistool, rent de straat op en schiet er eentje van de scooter af. Die is morsdood.
Dat mag niet zomaar. Dus zit die in het gevang wegens doodslag.
Enig idee waarom dit niet mag?

Omdat de doodstraf voor mij nog steeds om onverklaarbare reden is afgeschaft. Zou zo'n crimineel - zoals het hoort - de doodstraf opgelegd worden - dan zou het neerschieten van een crimineel niet gesanctioneerd worden. Omdat hij ook via de rechter ongeschikt voor de samenleving en daarmee ter dood zou worden verklaard. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Wat deed de man verkeerd? Sprak hij de steeldief niet op de juiste wijze vermanend toe? Was het fout hem een duw te geven? En die klap, was dat niet overbodig? De rechter vond 'dat' een stap te ver gaan. Welk 'dat'? We weten het niet.

Stadjer veroordeeld voor het slaan van dief
Een 26-jarige man uit de stad Groningen heeft een voorwaardelijke boete van vijfhonderd euro gekregen omdat hij een dief heeft geslagen.

De Stadjer voelde ineens dat iemand met zijn vingers in zijn tas zat te rommelen. Hij gaf de dief een duw en sloeg hem daarna in zijn gezicht.

De rechter vindt dat een stap te ver, maar heeft hij wel begrip voor de situatie. Daarom blijft het bij een voorwaardelijke straf.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=126069
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Hoe? Waar koop ik een mantel van de liefde?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Weleens een consequent recht sprekende rechter meegemaakt? Dat is onmogelijk. Dat komt door onze stompzinnige dubieuze moraalwetgeving: vol leugens, list, bedrog en een overdosis aan persoonlijke huichelaritis.

Voorbeeld? Om maar iets te noemen dat mij te binnen schiet . . . De IRT affaire. Boze tongen beweren zelfs dat de voorzitter van het onderzoekscomité uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd. Vanwege de desillusie als resultante van het rapport . . .

vol leugens, list, bedrog, huichelaritis en een overdosis aan corruptieve meelopers en graaiers.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
icon_thumbup.gif Dit is de held.
Rotterdamse senior mept overvaller flat uit

Rotterdammer Robert Pieëte (82) heeft een veel jongere overvaller letterlijk uit zijn flat in de Alexanderpolder gemept. De overval gebeurde op klaarlichte dag.

De insluiper, die nog steeds voortvluchtig is, griste na de worsteling bij het wegvluchten wel een dierbare ketting van zijn nek. Die had Pieëte van zijn inmiddels overleden vrouw gekregen.

De dader had ook al bij andere flatbewoners geprobeerd zijn slag te slaan. Ze vermoeden dat hij een junk is. De poltie is nog naar de dader op zoek.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/29-10-201 ... r-flat-uit
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

De oudjes doen het tegenwoordig beter dan de laffe jongere nederlanders.
Vrouw (76) grijpt inbreker in de kraag

De 76-jarige Riekie Nagtegaal uit Nieuwegein betrapte een inbreker in haar huis en greep de vrouw buiten in de kraag. Ze liet pas los toen er politie was die de inbreker in de boeien sloeg. Het zou een mooi heldenverhaal kunnen zijn. Maar heldhaftig voelt Riekie zich allerminst. Er was namelijk niemand die Riekie te hulp schoot.

Ze is boos en verdrietig. En bang. 'Weet je waar ik zo verdrietig van word?' vertelt ze een dag later in haar huiskamer. 'Die vrouw probeerde te vluchten, maar ik had haar stevig in de kraag gevat en me voorgenomen dat ik pas zou loslaten als de politie er was. We stonden op straat, en ik bleef maar roepen '112! Iemand moet de politie bellen!' En niemand reageerde! Er kwamen twee keer mensen voorbij die verder liepen'.

'Ik riep dat ik een dief gevangen had, maar ze liepen gewoon door. De achterburen waren thuis, maar kwamen pas naar buiten toen de politie er was. Twee vrouwen hebben uiteindelijk gebeld, toen ik al 10 minuten buiten stond. De maatschappij is echt verschraald. Ik kan er niet bij met mijn hoofd. Als iemand in nood is, schiet je toch te hulp? Dan vraag je toch op zijn minst wat er aan de hand is?'

Strijdbaar
De 76-jarige is ondanks de teleurstelling in de medemens strijdbaar. Ze pikte het niet dat op klaarlichte dag, het was rond het middaguur, een vrouw door haar huis liep. 'Ik zat in de woonkamer en hoorde iemand op de trap lopen. Toen ik de deur naar de gang opendeed rende ze er net voorbij, naar de achterdeur in de keuken. Ik greep haar in een reflex. We worstelden ons door de keuken, over de plaats aan de achterkant naar de oprit, zo de stoep op. Daar heb ik dus 10 minuten staan schreeuwen voordat iemand de politie belde, en toen moest ik nog een keer 10 minuten op de politie wachten.'

Riekie Nagtegaal is vol lof over de politie. Ze heeft slachtofferhulp aangeboden gekregen en gaat er gebruik van maken. 'Ja natuurlijk ben je bang. Ik zou er uren van wakker hebben kunnen liggen, maar daar neem ik dan een tabletje voor. Maar toen ik de volgende ochtend wakker werd, kwamen de herinneringen meteen goed binnen hoor; ik werd er emotioneel van. Je bedenkt je ook later pas dat die vrouw weleens een mes bij zich had kunnen hebben, of nog erger. Maar mijn spullen zijn van mij. En van mij mag alles, maar alleen met mijn toestemming.'

De inbreker, een 40-jarige uit Lelystad, zit nog vast.

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... raag.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Een 49-jarige vrouw in Lelystad wordt door haar 4 hondjes uitgelaten.
Ze wordt op de hondenuitlaatroute in gebrekkig Nederlands aangesproken door een lange man en een gewone man. Die lange wil buit en geeft haar een klap. De vrouw geeft hem een knietje, een hond bijt en de rest blaft woest. De mannen kiezen het hazenpad.

Straatrover druipt af na knietje en hondenbeet
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... beet.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Boze Boeren uit Zoeterwoude maken jacht op moleninbreker
Het inbraakalarm van de eigenaar van de molen op de Hofweg ging rond 11.00 af. De man besloot om poolshoogte te nemen en trof op zolder de Hagenaar aan. De verdachte bedreigde de molenaar en rende daarna weg richting een boerderij aan de Westeindseweg.

De molenaar belde de boer, die met een aantal collega’s de inbreker opwachtte. De man probeerde via een sloot verder te vluchten, maar kwam daarin vast te zitten. De boeren haalden de inbreker op het droge en droegen hem over aan de politie.
Een inbreker die in het water springt? Vast geen onboorling. De boeren zeiden al: "die is nietvanhier".
De dader wordt in de krant beschreven als een 21-jarige Hagenaar.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Af en toe komt het nog voor dat een burger niet 112 belt maar zelf handelend optreed. Zoals hier:
Held rooft gestolen telefoon terug
Het slachtoffer werd op de St. Vitusstraat aangevallen door twee jongens, die hem beetpakten en van zijn telefoon beroofden. Vervolgens gingen de laffe daders er op de fiets vandoor.

Een voorbijganger kwam op het geschreeuw af en besloot direct de achtervolging in te zetten. Hij wist het criminele duo te achterhalen en pakte de telefoon terug. Vervolgens wisten de telefoondieven alsnog te ontkomen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2207 ... rug__.html

En het signalement van de daders?
Het gaat om twee lichtgetinte jongens van ongeveer 15 tot 17 jaar oud met donkerkleurig haar, aan de zijkanten opgeschoren. Beiden droegen een donkerkleurige jas, waarvan één met een bontkraag.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Twee mannen met bivakmutsen, een Gents accent en een gehuurd pistool (?) stormen een bakkerij binnen en willen geld. Het pistool doet het niet. De bakker slaat een stoel stuk op een bivak-hoofd. Ze vertrekken in een vluchtauto zonder buit.
Bakker slaat stoel stuk op gewapende overvallers
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... lers.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Samantha ziet hoe twee jeugdigen een jongere beroven.
Zij vraagt aan het slachtoffer: hadden ze een mes? Nee. Dus zij er achteraan op de fiets en ze filmt met haar mobieltje de twee rennende daders.
Een van de twee werd direct door de politie herkend als bekende.

Stoere Samantha (29) filmt stiekem Haagse gsm-rovers
http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... vers.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Aan de Oude Leeuwenrui, nabij het Schipperskwartier, zet een man zijn auto neer.
En wie zijn hoofd niet gebruikt moet zijn benen gebruiken. dus liep hij terug naar zijn auto om vergeten dingen te pakken.
Zijn auto werd inmiddels leeggeroofd. De dader vlucht, achtervolging, vechtpartij, achter de tralies.

Auto-inbreker en slachtoffer gaan met elkaar op de vuist
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... vuist.aspx
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Zie het bericht van 22 nov.
"Bakker slaat stoel stuk op gewapende overvallers"
De politie van Middelkerke heeft de twee overvallers geklist die vorige donderdag bakker Johny Herreman in Middelkerke probeerden te overvallen. Het gaat om twee mannen van 32 en 40 jaar uit Zottegem waarvan een van hen een appartement in Middelkerke huurt.
[...]
De overvaller uit Middelkerke werd in zijn appartement overmeesterd, de andere door een interventieteam in Sint-Lievens-Houtem. Ze verschijnen morgen voor de raadkamer.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... pakt.dhtml
De bivakmutsen maakten de daders onherkenbaar maar de vluchtauto niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Een hecht buurtje met sociale controle en mannen die niet bang zijn. Die bestaan in Rotterdam (als we het woonwagenkamp even buiten beschouwing laten). Lees maar:
Buurtbewoners overmeesteren verdachte na overval
Op het moment dat buurtbewoners in de gaten kregen dat er iets niet in de haak was, vluchtten de twee daders het huis uit. De omstanders konden een van de verdachten direct aanhouden en hebben deze overgedragen aan de politie. Hij is gefouilleerd en gewond naar het politiebureau gebracht voor verhoor.

Er wordt nog gezocht naar de andere verdachte. Het ambulancepersoneel heeft de bewoner behandeld aan zijn verwondingen. Bij de overval is een vuurwapen gebruikt, deze is in de straat aangetroffen en in beslag genomen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2212 ... der__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Laat goed voorbeeld beter volgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Een hecht buurtje met sociale controle en mannen die niet bang zijn. Die bestaan in Rotterdam (als we het woonwagenkamp even buiten beschouwing laten).
[icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Er wordt ingebroken in jouw restaurantje, je hoort dat en je gaat er op af met je jachtgeweer (is in België). De inbreker wordt weg gejaagd maar er is ook een uitkijk. Een gevecht, het geweer gaat af en treft een inbreker in de onderarm. De inbreker krijgt gevangenisstraf en moet schade betalen.

De inbreker doet een aanklacht wegens verwonding waardoor hij blijvend werkonbekwaam geworden. Hij wil schadevergoeding en gevangenisstraf voor de schutter.
Maar sinds de schietpartij heeft hij wel meer inbraken gepleegd.
Wat zal de rechter doen?
Inbreker eist zelf schadevergoeding
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ding.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Dit gebeurde in Giekerk (Friesland) maar pas nadat de inbreker zijn zakken gevuld had.
Bewoonster verjaagt inbreker met vlooienspray
De 43-jarige bewoonster en haar 49-jarige echtgenoot werden rond 05.30 uur wakker toen de dief, getooid met een grote, opvallende muts met oorflappen, door hun woning sloop. Toen hij dat merkte, bedreigde hij het stel met een bierflesje. Vervolgens spoot de vrouw hem met de vlooienspray in de ogen en koos de insluiper het hazenpad.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... pray.dhtml
Vlooienspray bevat Permethrin en Tetramethrin. Je spuit het niet op de kat want het is licht giftig voor zoogdieren. En echt dodelijk voor geleedpotig ongedierte.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

Er was op kerstavond beroering het landelijke gehucht Maasdam.
Veel bewoners verlieten hun huis en haard om mee te doen aan een echte zinvolle klopjacht op een inbreker die al langer in het dorp steelt en rooft.
Dorpsbewoners vangen inbrekers
Inwoners van het plaatsje Maasdam hebben een heldendaad verricht. Het Zuid-Hollandse dorpje wordt geteisterd door een inbraakgolf, maar op kerstavond wisten inwoners daar gezamenlijk in één klap een einde aan te maken.

De inwoners wisten twee inbrekers in te rekenen doordat een oplettende buurtbewoonster een aantal huizen verderop twee dieven hun slag hoorde slaan. Zij belde de politie, waarna ze met een aantal medebewoners de man overmeesterde. De andere man weet echter te ontkomen, maar de buurt start een klopjacht door in samenwerking met de politie de hele buurt uit te kammen. Vroeg in de ochtend wordt de tweede man gevonden in een auto; van vermoeidheid was hij in slaap gevallen.

De politie, die ook een helikopter inzette, komt volgens AD woorden te kort om de 'hulpagenten' te prijzen voor hun doortastendheid.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2217 ... ers__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Mahalingam »

When the robber burst into Le Petit Duc, in the town of Saint-Maur-des-Fosses, in the southeastern suburbs of the French capital, he chased the petrified woman into the back of the store, before trying to smash open the till.

But not willing to see the takings pilfered by a thief, the woman returned, armed with a broom, and began attacking the stunned robber, as seen in the video below.

He managed to grab her brush as she poked it in his face but was rattled enough to flee from the store, having to smash his way out in apparent panic.
http://www.thelocal.fr/20131230/video-b ... off-gunman
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ali Yas »

Mahalingam schreef:Er was op kerstavond beroering het landelijke gehucht Maasdam.
Veel bewoners verlieten hun huis en haard om mee te doen aan een echte zinvolle klopjacht op een inbreker die al langer in het dorp steelt en rooft.
Dorpsbewoners vangen inbrekers
Inwoners van het plaatsje Maasdam hebben een heldendaad verricht. Het Zuid-Hollandse dorpje wordt geteisterd door een inbraakgolf, maar op kerstavond wisten inwoners daar gezamenlijk in één klap een einde aan te maken.

De inwoners wisten twee inbrekers in te rekenen doordat een oplettende buurtbewoonster een aantal huizen verderop twee dieven hun slag hoorde slaan. Zij belde de politie, waarna ze met een aantal medebewoners de man overmeesterde. De andere man weet echter te ontkomen, maar de buurt start een klopjacht door in samenwerking met de politie de hele buurt uit te kammen. Vroeg in de ochtend wordt de tweede man gevonden in een auto; van vermoeidheid was hij in slaap gevallen.

De politie, die ook een helikopter inzette, komt volgens AD woorden te kort om de 'hulpagenten' te prijzen voor hun doortastendheid.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2217 ... ers__.html
Wat was de rol van de politie in dit alles nou precies?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zelfverdediging bij inbraak of overval.

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
Wat was de rol van de politie in dit alles nou precies?
Die moest een man uit de handen van de 'hulpagenten' redden die op bezoek naar zijn vriendin ging. Want echt heel soepel verliep de klopjacht niet. :smile7: De jagers waren over enthousiast, dat wel, en men zag in elke buitenlander een steelboef.
Man vals beschuldigd door 'intimiderende' dorpelingen

De klopjacht tijdens kerstavond op een inbreker in Maasdam bezorgde Zeldivar Martina (25) uit het naastgelegen Puttershoek benauwde momenten. Dorpelingen zagen hem uit de bus stappen, op weg naar zijn vriendin.

'Ze hadden knuppels bij zich, wilden foto's van me maken en riepen om mijn ID. Ik probeerde rustig te blijven omdat de sfeer nogal dreigend en opgefokt was.'

Martina kwam van zijn werk in de zorg. De negen 'hulpagenten' vonden dat hij leek op de gezochte inbreker. Volgens Martina pakte iemand hem hardhandig in zijn nek.

Een erbij gehaalde agent constateerde dat de verkeerde was gepakt. Volgens de met een knuppel uitgeruste Henk Korpel (53) leek Martina wel op een inbreker. 'Ik kan me voorstellen dat de situatie intimiderend overkwam. Maar we hebben hem met geen vinger aangeraakt.'

De jagers vonden de 'echte' inbreker later slapend in een auto.

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... ngen.dhtml
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie