Vuurwerk

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Eliabe »

1 op 7 vuurwerkklachten gaat om gestrest dier
Opvallend veel meldingen van vuurwerkoverlast gaan over huisdieren die gestrest raken door het vuurwerk dat wordt afgestoken.

10.000 van de 70.000 klachten die tot nu toe zijn binnengekomen bij het Meldpunt Vuurwerkoverlast gaan over huisdieren die lijden onder de knallen. Dat heeft een woordvoerder van het meldpunt dinsdagavond laten weten.

Verreweg de meeste van die klachten kwamen maandag en dinsdag binnen. „Onze poes is zó bang voor vuurwerk dat ze al een week achter in de kast zit. Zo gaat dat elk jaar”, liet een vrouw uit Groningen bijvoorbeeld weten.

Ook geleide- en hulphonden en daarmee hun baasjes zijn de dupe. „Door de harde knallen durft mijn blindengeleidehond de straat niet meer op. Ik ben gewongen om thuis te blijven”, schrijft een Tilburgse vrouw.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2217 ... ess__.html
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Eliabe »

Ganzen opgeblazen met vuurwerk
Voorbijgangers hebben op een vrachtwagenparkeerplaats aan de Rijnbandijk in Maurik de resten gevonden van een gans, die met vuurwerk was opgeblazen.

Dat meldt Omroep Gelderland op haar website. Vogelopvang Onder de Regenboog uit Eck en Wiel vond in de nabijheid een tweede gans, die hetzelfde lot had ondergaan. De vogelopvang meldt bij Omroep Gelderland dat de dieren vermoedelijk eerst de schedels is ingeslagen, waarna de kadavers met vuurwerk aan stukken werden geblazen.

Een klein stukje verderop werden voorbereidingen getroffen voor een vreugdevuur. De politie heeft de zaak in onderzoek.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2217 ... erk__.html
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

Eliabe schreef: Ganzen opgeblazen met vuurwerk
:shock: Idioten. Ziek, ziek, ziek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

Vandaar mijn voorkeur voor het volledig verbieden van vuurwerk. De schade is aantoonbaar heel wat groter dan de gevolgen van meeroken, om maar wat te noemen.

De Amerikaanse ambassade waarschuwde haar onderdanen voor de gevaren van Nederlands vuurwerk. Iets dat ze normaliter niet snel zullen doen. Vooral voor de gewoonte om voorbijgangers te bekogelen met vuurwerk.

Maar ik zie licht aan het einde van de tunnel: steeds meer mensen zijn die idioterie zat. Er is al een landelijke meerderheid die voor een volledig verbod is. Nu is het wachten op een verstandig kamerlid die het als wetsvoorstel indient.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Mahalingam »

Hoe krijg je met vuurwerk positieve PR voor je mede-Allahtonen?
Door de rommel op straat na afloop op te ruimen met een camera van de NOS erbij.
En zo komen die veronderstelde lieverds van de Ahmadiyya sekte (je weet wel: die slaan hun vrouwen niet maar geven die negatieve liefkozingen) goed in het nieuws.
Hier is het Jeugdjournaal (vanaf 2:40):
http://www.npo.nl/embed/nos-jeugdjourna ... =327169183
Een vrouw met hoofddoek en bijpassend gezicht komt in beeld terwijl ze een stukje straat schoon vegen.
Opmerkelijk: er wordt maar 1 keer vermeld dat het Moslims zijn.
Nog opmerkelijker: bij joop.nl zijn ze heel boos want het werd ook op de Vlaamse StaatsTV getoond en daar werd wel uitgebreid verteld dat het Moslims waren en waarom die zo deden.
En ook dat er in het NOS Jeugdjournaal maar 1 keer 'Moslim' werd gezegd is veel en veel te weinig.
Dat is racisme!
Wat Nederland niet mag weten: moslimbeweging ruimt vuurwerkafval op
Vlaamse tv doet verslag van opmerkelijke actie van moslims, NOS noemt ze 'buurtbewoners'
Slechts een keertje wordt terloops gemeld dat de 11-jarige Mahnoor, hoofdpersoon in de reportage, moslim is.[...]
http://www.joop.nl/media/detail/artikel ... kafval_op/
Vermeld wordt ook nog dat in Atjeh er geen nieuwjaar gevierd mocht worden en dat vuurwerk verboden was en afgepakt werd. Kan dat niet in Nederland zo?
Duizenden mensen gingen de straat op en ondanks de razzia's die de sharia-politie had uitgevoerd bij vuurwerkverkooppunten werd er nog op los geknald. Grootschalig verzet dus tegen de fundamentalisten. De NOS meldt daar niets over. Terwijl het toch zo'n leerzame les zou kunnen zijn voor een eventueel Nederlands vuurwerkverbod: als zelfs die gevreesde sharia-politie het al niet tegen kan houden, lukt het de Nederlandse hermandad dan wel?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Re: Vuurwerk

Bericht door stropke »

Na al wat ik hier en op andere forums las over vuurwerk één besluit: Stoppen ermee !!
De lusten wegen niet op tegen de lasten en ellende ervan.
Iedereen nog Gezond en Gelukkig 2014 gewenst !! icon_thumbup.gif
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door King George »

Afbeelding
De brand op 31 december. Archieffoto.

Toekomst jongerencentrum Futurzz onzeker na brand

HAARLEM - De aangestoken brand bij jongerencentrum Futurzz dwingt de gemeente Haarlem en Dock na te denken over de vraag of er wel doorgegaan moet worden met het centrum.


'Het gaat om gemeenschapsgeld dat goed moet worden besteed'
De brand is slechts een van de incidenten die het pand de afgelopen jaren hebben geteisterd. Het centrum is voorlopig gesloten, omdat er een asbestonderzoek gedaan moet worden. Dick Jansen, directeur van Dock Haarlem, noemt het voorval ’heel erg vervelend’. ,,De jongerenwerkers hebben de afgelopen drie jaar veel goed werk verricht.’’

De politie geeft aan dat er sprake is van brandstichting en dat er een ’brandversnellend middel’ is aangetroffen. Wie de dader is, is nog onduidelijk; de politie zoekt dan ook getuigen.

Het pand is eerder meermaals doelwit geweest van jongeren uit de buurt. Dat roept de vraag op of dat dit keer weer zo is geweest.

Geen dreiging
Volgens Jansen hing in het najaar spanning onder de jeugd. ,,Het zijn niet de gemakkelijkste jongeren die bij ons komen. Een aantal van hen zijn ook opgepakt geweest door de politie. Soms leidt dat tot ruzies en onderling geharrewar. Daarom is ook een aantal jongeren geschorst, maar in december was de kou uit de lucht. De spanning was weg en er was geen sprake van dreiging.’’

Tijdens de brand was nog steeds een aantal jongeren geschorst. Maar Jansen wil zeker niet met een beschuldigende vinger wijzen. ,,We weten simpelweg niet in welke hoek we de dader moeten zoeken. Zo weten we niet of het gaat om een onderlinge vete of dat er jongeren boos zijn op de jongerenwerkers. Maar volgens ons is dat niet zo.’’

Eerdere incidenten
In het najaar van 2009, toen het centrum nog Prisma heette, waren er knokpartijen tussen bezoekers. Begin 2010 zijn er binnen vernielingen aangericht en toen is het pand op last van de politie gesloten. Pas in april 2011 ging het pand weer open onder de naam Futurzz. Twee maanden later was het alweer raak; er werden vernielingen verricht.

Doorgaan of niet
De gemeente en Dock komen morgen samen met politie en schade-experts. Het is afwachten wie de dader is en wat de staat van het gebouw is, stelt Jansen. ,,Maar de vraag of we ermee door moeten gaan komt zeker ter sprake. Het gaat om gemeenschapsgeld dat goed moet worden besteed. Maar het alternatief is dat veel jongeren op straat staan.’’

Een gemeentewoordvoerder stelt dat het schaderapport wordt afgewacht, voordat iets gezegd kan worden over wat er met het gebouw gedaan wordt. Over het voortbestaan van het jongerencentrum an sich, stelt een ander dat Dock over het welzijnswerk gaat en dat de gemeente de visie van Jansen afwacht. ,,De vraag is hoe de incidenten van toen zich verhouden tot wat er nu is gebeurd. Speelt er iets soortgelijks? Het centrum heeft veel goeds gedaan. Dat is ook veel waard.’’


Haarlems Dagblad
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Afbeelding
De Haarlemse jeugd samen met hun begeleiders van Futurzz in betere tijden. Ik verdenk de jonge Tofik Dibi die nogal gluiperig richting de camera kijkt.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Mahalingam »

Dit is geen beeld uit een film. Dit is echt.

Afbeelding

Een groepje blies op oudjaardag zeer spectaculair een brug bij Kamerik op.
De politie heeft ze nu te pakken.
Vijf mannen opgepakt voor vernielen brug
Vijf mannen in de leeftijd van 19 tot en met 23 jaar uit Kamerik zijn gearresteerd voor het vernielen van een brug in hun woonplaats. Dat gebeurde met vuurwerk op oudjaarsdag. Vorige maand pakte de politie daarvoor al een 22-jarige man uit Uddel op, meldde de politie maandag.
Het zestal is na verhoor op vrije voeten gesteld in afwachting van een rechtszaak. De politie verwacht binnenkort nog enkele arrestaties te verrichten.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2232 ... rug__.html
Hier video:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

Ik hoop dat de groep idioten die de brug opgeblazen hebben, de brug moeten betalen. Een werkstraf is niet voldoende . Laten ze maar levenslang dokken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vuurwerk

Bericht door Pilgrim »

Aan hun stemmen te horen zijn het deze keer geen allochtonen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Pilgrim schreef:Aan hun stemmen te horen zijn het deze keer geen allochtonen.
Dit is inderdaad iets wat Hollanders graag doen, hoewel ze iets te ver zijn gegaan. Trouwens, ik heb lang gewacht om zeker te zijn maar er zijn nul gewonden gevallen in mijn wijk en de wijken er omheen tijdens nieuw jaar. Er was wel prachtig vuurwerk tijdens nieuwjaar, alles daarvan kwam uit de portemonnee van de bewoners.Als de gemeente dit had moeten regelen had niemand ook maar iets gezien.

Zo zie je, als je jouw buurt niks vind kan je altijd verhuizen ipv de wet te misbruiken om de rechten van iedereen te beperken. Dankzij die mentaliteit is vrijheid al lang een relatief begrip in Nederland.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ariel »

Er zijn altijd mensen die het verpesten voor een ander. Hier op het dorp waren ook geen problemen, en ook ik heb genoten van de het mooie vuurwerk . Heel veel vuurpijlen en bijna geen oerknallen. Als iedereen zich aan de regels houdt, dan is er niks aan de hand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Hier genoeg oerknallen en weken voordat het was toegestaan maar de Nederlandse jeugd hier zorgt er altijd voor dat ze niemand lastig vallen. Als er mensen langslopen even wachten, zoals het hoort.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

Waar precies is dat? Ik wil direct verhuizen naar dat gehucht!

Neem maar van mij aan dat de Nederlandse jeugd al generaties lang volkomen onverantwoord omgaat met vuurwerk. Den Haag is traditioneel (fraaie traditie) jarenlang HET centrum geweest van massale rellen van tokkies (niet alleen de Schildersbuurt) tegen de politie. In andere grote steden was het echt niet veel anders. Best mogelijk dat in Lulleradeel de jeugd zich nog steeds keurig gedraagt, maar dat is een uitzondering. Niet de regel.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

klopt, er bestaat ook zoiets als subculturen die alleen in bepaalde steden of wijken te vinden zijn. Duindorp is anders dan Rijswijk, en is niet te vergelijken met vele wijken en dorpen door het land. Ik heb wel vaker in wijken gewoond waar alles gewoon goed gaat, dus om de wet toe te passen is onnodig, Hiernaast heb ik het helemaal gehad met de constante beperkingen die de regering doorvoert. Dat is echt geen uitzondering overigens, je hebt wel een heel apart beeld van Nederlanders.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

Dat is nog steeds anekdotisch bewijs. Er zijn meer wijken in Den Haag waar het altijd wel goed gaat. Dat doet er niet toe, zo lang de ME met Oud & Nieuw manschappen te kort komt omdat het elders onrustig is. Die rellen ontstaan meestal iets voor of na middernacht. Gedurende de hele maand december, ook in de rustige wijken, moet je uitkijken voor jeugd die (illegaal) met vuurwerk aan het spelen is.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

H.Numan schreef:Dat is nog steeds anekdotisch bewijs. Er zijn meer wijken in Den Haag waar het altijd wel goed gaat. Dat doet er niet toe, zo lang de ME met Oud & Nieuw manschappen te kort komt omdat het elders onrustig is. Die rellen ontstaan meestal iets voor of na middernacht. Gedurende de hele maand december, ook in de rustige wijken, moet je uitkijken voor jeugd die (illegaal) met vuurwerk aan het spelen is.
Ik ken eerlijk gezegd niemand die ooit iets heeft meegemaakt buiten allochtonië, ik heb zelf weleens pijlen of me af zien komen maar dat was mijn eigen schuld(en in Allochtonië). En dat er wijken zijn dat het goed gaat daar gaat het mij juist om, ik ga die mensen niks afnemen omdat anderen het verzieken. Dat is de omgekeerde wereld.Of de M&E moeite heeft die nacht zal me een worst wezen, het is hun werk. Ze mogen best harde straffen uitdelen, of uitgaansverboden voor de komende drie jaar uitgeven tijdens nieuwjaarsnacht voor zware overtreders. Er is genoeg wat je kan bedenken zonder heel Nederland zijn plezier af te nemen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

Dat de ME tijdens O&N zoveel werk heeft zou je WEL een worst moeten zijn. Of vind je het normaal dat de ME niet genoeg capaciteit heeft om tijdens een gezellige feestnacht de orde te kunnen handhaven. Niet alleen de ME komt manschappen te kort, de gewone politie ook. En alle beveiligingsbedrijven draaien dan overuren. Ik was zelf aanwezig op de Hoefkade ergens in de jaren 80. Lang voor dat die overgenomen was door mensen met een fobie voor karbonades. De ME verloor. De brandweer en de politie moesten zich terugtrekken. Dat vind jij normaal?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Het interesseert me weinig inderdaad. Normaal vind ik het niet maar als je bij de M&E gaat snap je dat dit soort dingen gebeuren.

Denk je nou echt dat vuurwerken afschaffen hiertegen helpt, dan is er helemaal niks te doen die nacht en is de kans op rellen juist groter.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Denk je nou echt dat vuurwerken afschaffen hiertegen helpt, dan is er helemaal niks te doen die nacht en is de kans op rellen juist groter.
Zullen we dat eens uittesten? Anders kunnen we niet met zekerheid weten of je gelijk hebt of niet. Ik denk dat je géén gelijk hebt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vuurwerk

Bericht door Ozes »

Ik heb niks meer met Nederland als de regering het volk nog 1 of 2 vrijheden ontnemen omdat er een klasse is ontstaan die graag bemoederd wil worden door de regering. Ik vind het walgelijk dat iemand anderen vrijheden wilt ontnemen omdat een minderheid die vrijheid misbruiken. Dat is dezelfde mentaliteit die leid tot beperken op de vrijheid van meningsuiting, vrijheid van associatie en vele andere vrijheden. Ik denk overigens dat je geen enkel inzicht hebt in dergelijke figuren, dat je er nooit één hebt gesproken en dat je geen idee hebt hoe zij denken.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Vuurwerk

Bericht door H.Numan »

Ozes schreef:Denk je nou echt dat vuurwerk afschaffen hiertegen helpt,
Ja, dat weet ik zeker.
dan is er helemaal niks te doen die nacht en is de kans op rellen juist groter.
Zoiets zeggen voetbal hooligans ook. En krakers. Sterker nog: dat is een van de hoofd thema's van links.

Ik heb een aversie tegen vuurwerk. Altijd gehad, ook als kleine jongen. Dat wil niet zeggen dat ik anderen hun pleziertje niet gun. Maar als dat pleziertje ontaard in levensgevaarlijke praktijken - en dat doet het op zeker, en al verschillende decennia - moet er paal en perk aan gesteld worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vuurwerk langs goede banan leiden. Niet om te lijden.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef: Ik heb een aversie tegen vuurwerk. Altijd gehad, ook als kleine jongen. Dat wil niet zeggen dat ik anderen hun pleziertje niet gun. Maar als dat pleziertje ontaard in levensgevaarlijke praktijken - en dat doet het op zeker, en al verschillende decennia - moet er paal en perk aan gesteld worden.
Ik heb geen aversie tegen vuurwerk, wel tegen het afsteken ervan. Nou ja, eigenlijk wel tegen het vuurwerk van de islam - uiteraard – dat bekend staat als het levende crematorium van Allah, de doelstelling van de historische sadist Mohammed. Je hebt gelijk Numan, zoals meestal. Die levensgevaarlijke Pitbull honden zijn volgens mij verboden, of moeten in ieder geval VERPLICHT AAN DE LIJN WORDEN GEHOUDEN.

Dus beste Ozes, consensus graag! :heart:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie