In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door King George »

Prof. Drs. G.B.J. Van Frikschoten overleden

Posted on 8 augustus 2013 door E.J. Bron

Vanochtend omstreeks 05.45 uur werd Jaap Mollema alias Prof. Drs. G.B.J. Van Frikschoten, de webmaster van de website “Amsterdam Post”, op de Stadhouderskade in Amsterdam overreden door een vrachtwagen. Traumateams waren snel ter plaatse, maar helaas mocht hulp niet meer baten. Jaap overleed korte tijd na de aanrijding.

Jaap, ik kende je niet persoonlijk. Toch hadden we regelmatig telefonisch contact. We lagen elkaar goed en streden beide voor dezelfde zaak. Je hebt me enorm geïnspireerd. Ik had respect voor je vlijmscherpe pen en ik kon genieten van je humor. De “Amsterdam Post” was al bijna 13 jaar jouw kindje. Een site, die je met ups en downs in stand hield. Een site ook met vlijmscherpe maatschappijkritiek. Je veegde de vloer aan met de linkse politieke correctheid en vocht als een leeuw tegen de islamisering van Nederland. Niet alleen vanachter je toetsenbord, maar daadwerkelijk, soms helemaal in je eentje, met een megafoon in de hand op straat. Want iemand moet het toch doen, was een van je leuzen. Je weigerde je neer te leggen bij de teloorgang van je geliefde Nederland. Voor menigeen zal het internet nooit meer hetzelfde zijn als voorheen. Ik had groot respect voor je moed. Je liet je door niemand de mond snoeren. Vrijheid van meningsuiting was je hoogste goed. Je was een kanjer en ik zal je vreselijk missen als mens en als medestrijder op het internet!

Ik wens de familie van Jaap en zijn vriend veel kracht toe de komende periode om dit noodlottige, plotselinge, vreselijke verlies te verwerken.

Rust zacht Jaap. Ik zal je missen.

Je vriend Bert.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Ariel »

Ja, daar schrik ik van. Ik dacht eerst dat het een hoax was, maar het blijkt echt waar te zijn. Ik kan het nog steeds niet geloven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Ozes »

Rust in vrede held
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Ariel »

Dit lees je dan vanmorgen en dan blijkt het Frik te zijn... :shock:

Fataal ongeluk fietser

Bij een ongeluk op de Stadhouderskade in Amsterdam is vanmorgen vroeg een 46-jarige fietser om het leven gekomen. De man kwam onder een vrachtwagen terecht en overleed ter plekke aan zijn verwondingen.

De fatale aanrijding gebeurde rond 5.45 uur op de kruising met het Oosteinde en de Hemonylaan. De hulpdiensten rukten massaal uit met onder meer een traumateam, maar zij konden niks meer voor de fietser betekenen. De politie onderzoekt de oorzaak van het ongeval nog.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Professor van Frikschoten overleden

Bericht door Alba »

Vanochtend las ik tot mijn grote schrik dat Jaap Mollema is overleden bij een verkeersongeluk. Hij was op weg naar huis na een vergadering. Eerder in de week een bericht op Amsterdam Post dat hij zich verkiesbaar wilde stellen in Amsterdam. Wat een vreselijk bericht. :cry:

http://ejbron.wordpress.com/2013/08/08/ ... overleden/

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _frik.html

http://www.at5.nl/artikelen/108458/fiet ... ouderskade

Veel sterkte voor zijn partner, familie en vrienden.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door silkyboxershortXL »

"Server gaat al over zijn nek. ik heb electoraat!" ( Prof.Drs.G.B.J.VanFrikschoten )
Jemig wat erg.
Nou ja, het is oorlog dus je moet er niet raar van opkijken.
Laatst gewijzigd door silkyboxershortXL op vr aug 09, 2013 6:39 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Ariel »

Frik is dood

door Joost Niemoller

Door een vrachtwagen kwam er zomaar een eind aan internetwind Van Frikschoten.

Gisterochtend vroeg, kwart voor zes, overleed Frik. Hij fietste over de Stadhouderskade in Amsterdam en werd van rechts geschept door een vrachtwagen. Op precies die plek, pal achter De Nederlandsche Bank, waar buurtbewoners al enige tijd zeiden tegen de gemeente; waarom haalden jullie hier nu de verkeerslichten weg?

Dat was ook onbegrijpelijk. Het is daar een onmogelijk gevaarlijke, onoverzichtelijke, plek.

Frik, zo heette hij voor mij. In het echt heette hij anders, namelijk Jaap Mollema. Dat was helemaal geen naam voor hem. Net zoals zijn dagelijkse verschijning eigenlijk niet bij hem paste: Een onopvallende man met een bruin leren jasje. Hij gaf me een keer een hand, bij een boekpresentatie van onze wederzijdse vriend, Arthur van Amerongen. We hadden elkaar weinig te zeggen, want zo kenden we elkaar helemaal niet.

Lange tijd wilde Frik überhaupt niet gekend of gezien worden. Hij bewaakte zijn identiteit angstvallig. Soms zei hij: "Ik heb je gezien." Daar of daar. Maar hoe moest ik hem dan zien? Ik had geen idee hoe hij eruit zag. En zo wil hij het jaren houden.

We kenden elkaar vooral van de mail.

Hij als Frik, ik als Jeaust, of een variant daarop. Ik heb het nog even nagekeken. We hebben elkaar zo’n vierduizend keer gemaild, meestal in de nacht. Vanaf 2009 tot enkele dagen geleden. Over alles eigenlijk.

Frik was mijn vaste stem op de mail. Hij was natuurlijk ook een stem op het internet. Op zijn eigen site, AmsterdamPost, en als reageerder. Samen met Botte Hond was hij enkele jaren op Geenstijl de meest productieve, en ik denk ook wel meest begaafde reageerder. Wat hij kon met taal! Daarna ging hij door op de website die ik toen had. Een onvoorstelbare productie.

Nu stond Frik op het punt om de lokale politiek in te gaan. Serieus. Het moest er maar van komen. De oprichtingsvergadering had tot in de ochtend geduurd. En toen stapte Frik op de fiets.

Frik kon mailen over wat er net die dag gebeurd was:

Vandaag heb ik mijn handschoenen aan een Marokkaan uit geleend. In Mei! Die heeft het fenomeen van Raynaud. "Wat doe je hier dan ook, man!", schreeuwde ik hem nog na.

Lange tijd had Frik een heel merkwaardige site. Er stonden alleen afbeeldingen van koeien op. Zoals hij zelf schreef, per mail:

Wij hebben een verschrikkelijk stupide blog wat alleen maar plaatjes van koeien in allerlei omstandigheden post.

Hij had iets met koeien, en met boerderijen. Hij schreef vaak over het boerenleven, maar wat dat nu precies was, weet ik niet. Hij mailde er altijd bloemrijk over, over die koeien:

Het is een serieus gebbetje...Maar het zijn bijzonder lieve dieren overigens. Kan je lekker op de kop slaan dat het stof er in wolken tegelijk uit puft of je hand schandalig nat laten afsabbelen. Vinden ze lekker; die zilte smaak van een hand...Is beter dan zo'n zoutblok in de stal. Stieren zijn nog imposanter met hun enorme lijf en zware kloten. Een bonk spieren vol krachtige levenslust. Maak mij wat! Ik ben een bull! Zelfs koeienstront vind ik lekker ruiken. Om koeieboer te worden moet je vader koeieboer geweest zijn. Het leven is soms, wat de liefde betreft, oneerlijk....

Oprechte groeten van Das VonFrikschoten Syndicaat


Of dan kreeg ik ineens deze anecdotes over het boerenland waar hij van droomde:

Beiden vonden plaats in dezelfde schuur.

Het mooiste wat ik ooit hoorde was het gesmak van jonge katjes rond het bordje aardappels met melk naast de branddeur boven aan de trap tot m'n vader ze vermoordde. ...In een emmer, verdronken, elk.

-------------------------------------------------------

Zie de koe van 't gras en 't licht verstoken Een nevelen bas weerkaats bedompt door 't fluisterende stro Vrijheid van het land verbroken! Boeh! Boeh! Boeh!.


Op een gegeven moment hadden we samen Jim verzonnen. Jim Fortuyn, die moest van ons de politiek in. Het was wat melig, en lukte eigenlijk nooit helemaal, maar je probeert eens wat.

Frik ging helemaal in Jim op. Hij fotoshopte hem in vele vormen, zoals hierboven. En hij had er serieuze plannen mee:

Subliem! Kan er zo op, Joost. Maar het is de Neerlands Hoop Partij. Geen Nederlands Hoop. We willen aan de vertrouwde sfeer van knotwilgen, sudderende stoofpotten op petroleumstellen en gerookte bokkingen associėren, niet? Nou ja, een beetje dan.

En dan die vragen aan de reageerders. Waar ze tegen zijn is ons wel bekend. Maar wat willen ze juist wél terug zien uit de glorieuze geschiedenis van ons oude landje? Niet de jaren '50. Daar leek het soms op bij Pim. Nee, onze Jim is een conservatieve modernist.

Frik mailde ook over Indonesië. Daar kwam zijn liefde van toen vandaan. Ik heb dat nooit precies bij kunnen houden, want Frik was altijd cryptisch in die dingen. Maar het Indische deugde:

De Indonesische volken, ook hier in Nederland, zijn bijzonder open en gastvrij. Dat inburgeren is voor hen normaal. Ook tijdens een ronda in een kampung gaat het om mensen van Sumatra, West-Java, Orang2 Betawi welke in dezelfde kampung wonen en samen de buurt beveiligen bij gebrek aan overheid. Ze hebben er een eigen woord voor geleend van de Nederlander: "Adoptasi".

Ik zeg wel eens dat de Kampungs het summum van sociale democratie zijn. Als er eentje dood gaat dan betaalt de hele buurt mee als er geen geld in de familie is. Alles stuur ik er op aan om me daar te vestigen. In het grootste moslim land ter wereld, midden in de hoofdstad, midden in de kampung: de navel der democratie en tolerantie.


Soms, midden in de nacht was er ineens paniek:

Ik had hier net 7(!) Marokkanen aan de deur die herhaaldelijk aanbelden en via de brievenbus de deur wilden openen. Ik zie dat op mijn camera's want ik doe zonder afspraak nooit open. Dat er licht brandde hebben ze gezien want ze keken daar na. Misschien collecteerden ze voor het Leger des Heils, misschien niet. Echter zo moeilijk ben ik niet op te sporen en hou ik overal rekening mee. Ik drop dit berichtje even bij jou zodat iemand in internetland dit weet mocht mij iets overkomen. Nu zal dit niet zo snel gebeuren want ik heb in Sloß VonFrikschoten nog wat verrassingen in petto voor zulk bezoek maar ik stel er prijs op deze memo even bij jou te parkeren. Hartelijke groet, VanFrikschoten

Van Frik kwam altijd een niet te stuiten stroom ideeën voor rubriekjes, politieke plannen. Het bedenken was altijd belangrijker. Vaak kwam het er niet van, hoe mooi het ook klonk:

Misschien dat ik een rubriekje begin. "De Dam". Dan fiets ik elke dag even naar de Dam om te zien of er al een massale demonstratie is van gematigde moslims tegen het buitensporige geweld van hun geloofsgenoten. Dan maak ik een foto en plaats die op de AP met het onderschrift: "We wachten af..."

Hoe moet ik Frik nu herdenken? Ik weet het niet. Het voelt vooral aan als een verlies aan de speelsheid die het internet jarenlang in zich had. Het is allemaal wat grimmiger en wat zakelijker geworden, dat kwam ook door Twitter, die verharding. Er is niet zoveel lol meer. Frik was die lol.

Maar ik denk niet dat hij met sentiment herdacht wil worden. Want kijk wat hij me mailde toen de zoon van schrijver Van der Heijden net dood was gereden, op de fiets, op precies diezelfde Stadhouderskade. Ook vroeg in de ochtend. Alleen een paar kilometer verder:

Bij Loor was dat aan de hand. Tonio van der Heijden. De zoon van. Een gedweep in de comments! Je wil het niet lezen. "Alsof het spichtige Lot die jouissance en voorspoed niet kon verdragen, de welgemutstheid van de Van der Heijdens opnam als een persoonlijk affront." Geef mij de emmer even door? Ik wilde daar iets van gaan zeggen maar hield me net in. "Lul 'm maar liederlijk de hemel in, mensen! Dat jong is toch allang waar 'ie wezen moet en geeft er geen zak meer om." Maar dat komt dan weer zo cru over, is het niet? Zo gaat dat.

We blijven achter in een bittere gewetens strijd.

Enfin. Frik


Wij gaan maar verder. In mijn hoofd blijf ik die mailtjes van je krijgen, man.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/08/frik-is-dood
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door H.Numan »

Ik las het vanochtend toen ik de ochtend post opende. Compleet overdonderd.
Er is een nobel mens veel te vroeg heen gegaan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door xplosive »

King George schreef:Prof. Drs. G.B.J. Van Frikschoten overleden

Posted on 8 augustus 2013 door E.J. Bron


Afbeelding

Vanochtend omstreeks 05.45 uur werd Jaap Mollema alias Prof. Drs. G.B.J. Van Frikschoten, de webmaster van de website “Amsterdam Post”, op de Stadhouderskade in Amsterdam overreden door een vrachtwagen.
Ik vraag me onwillekeurig even af of de chauffeur van de vrachtwagen soms iets tegen "islamofoben" heeft. Triest. In en in triest. Van zo'n inspirerend en goed geïnformeerd mens vind je niet gauw een tweede.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Prof. G.B.J. Wijlen van Frikschoten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Blijkbaar heeft nooit iemand Frik gewaarschuwd voor rijdende vrachtwagens. Wat mankeert er toch aan de meeste chauffeurs? Bij een chauffeur op een vrachtwagen denk ik altijd aan een fundamentalistische moslims.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Mahalingam »

Ik wordt even stil van dit nieuws. Een voorvechter voor veel vrijheid is ons ontnomen.
Ik zal zijn verhalen missen. Amsterdam Post was voor mij toch een plek om geregeld te bezoeken.
Persoonlijk heb hem ontmoet bij de demo tegen de Kalifaters van Hizb Ut Tahrir in Amsterdam.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef: Persoonlijk heb hem ontmoet bij de demo tegen de Kalifaters van Hizb Ut Tahrir in Amsterdam.
Ik heb je zien lopen Mahalingam. Aardig van je om hem daar te steunen. Respect !!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door King George »

sjun schreef:
Dode fietser was blogger en wilde meedoen aan verkiezingen

Jaap Mollema wilde stad van PvdA bevrijden

Het slachtoffer van het dodelijke ongeluk donderdagochtend aan de Stadhouderskade was de bekende Amsterdamse blogger Jaap Mollema, beter bekend onder zijn alias Prof. Drs. G.B.J. van Frikschoten of Frik.

Mollema was vooral actief op de site Amsterdam Post, waarvan hij hoofdredacteur was. 'AP' is een site met een vergelijkbare oriëntatie als Geenstijl. Hij zette zich vooral af tegen islamitisch extremisme.

Mollema kondigde onlangs aan dat hij in 2014 wilde meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Met zijn partij wilde hij 'de stad bevrijden uit de wurggreep van de PvdA,' schreef hij zelf vlak voor zijn overlijden.

Over zijn politieke plannen praatte hij geregeld met politicus en goede vriend Hero Brinkman. Ook Brinkman reageert vanochtend verslagen op het nieuws. 'Vreselijk, ik heb net zijn moeder aan de lijn gehad. Ik kan het niet bevatten, het was een bijzondere man.'

Ook zakenman Erik de Vlieger, sinds een klein jaar bevriend met Mollema, is geschrokken. 'Het ongeluk gebeurde hier om de hoek. Jaap was een lieve, bijzondere man, met een heel uitgesproken mening.'

(Door: Jasper Karman)
Het Parool 09.08.13

Frik had het goed gezien dat de misere in de stad aan jarenlang PvdA wanbestuur te wijten is. Daarom zijn er daar alternatieven voor deze verdeel en heers partij nodig die voorbij de poortwachters naar de verpolitiekte media Jan Publiek beklijvend weten voor te lichten. Zolang de PvdA in Amsterdam een meerderheid van de stemmen trekt verandert slechts de samenstelling van de stad. Wie kan rekenen en zich over sentimenten heen weet te zetten vertrekt tijdig want de PvdA heeft al lang haar eigen electoraat geïmporteerd en gepamperd van gemeenschapsgeld. Degenen die vertrekken zijn doorgaans niet de mensen met de minste mogelijkheden om een gemeenschap op te bouwen en te onderhouden. Al jaren wordt het er niet leuker op in Amsterdam, wel duurder!
http://uitmedelijden.50.forumer.com/in- ... #p12347782
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door King George »

Amsterdam Post is niet meer. Het HVV-archief kunt u downloaden door op onderstaande button te drukken.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door silkyboxershortXL »

Afbeelding
Hommage aan VanFrikschoten: archief van Amsterdam Post on line gezet
Geplaatst op 19 februari 2014, door D. G. Neree.http://www.vrijechroniqueurs.nl/hommage ... ine-gezet/
Op dit moment zijn een aantal mensen bezig om de inhoud van Amsterdam Post on line te zetten, als eerbetoon aan Jaap Mollema, beter bekend als Prof. Drs. G. B. J. VanFrikschoten.
Ook worden er een drietal redevoeringen van VanFrikschoten op de site geze, die niet eerder online verschenen.
De dood van ‘Frik’ in augustus vorig jaar heeft vele mensen geschokt en hij en zijn site worden nog steeds node gemist. Door zijn onverwachte dood ging zijn site, Amsterdam Post, na enkele weken op zwart en vanwege de onzekerheid over zijn nalatenschap is het niet gelukt om toen de database van AP te te kopiëren. De mensen moesten het doen met een HTTrack-kopie. Deze is uit elkaar gehaald en alles wordt op dit moment op de nieuwe site gezet.
Ik ben deze mensen zeer erkentelijk voor hun werk, dat niet eenvoudig is. Wie er allemaal aan meewerken weet ik niet precies,
Met dank aan DVC
De site:http://vanfrikschoten.nl/adam-post-archief/index.html
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Ozes »

Mooi
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door xplosive »

Op de waybackmachine is ook nog veel terug te halen en te zien :

http://web.archive.org/web/20130808231639/http://www.amsterdampost.nl/
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door King George »

Alle linkjes werken!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door xplosive »

Ja, dat is het mooie van het web archive. Zo is veel "verloren gegaan" materiaal weer terug te halen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Frik. Helaas!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

xplosive schreef:Ja, dat is het mooie van het web archive. Zo is veel "verloren gegaan" materiaal weer terug te halen.
Mooi? Kunst? Kan ik er dan een brood voor kopen? :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Mahalingam »

De oorlog tegen de autochtone bevolking van Europa!

Door: Prof. Drs. G.B.J. VanFrikschoten

Ja, laten we het maar eens gewoon zo noemen zoals het is. De autochtone Europeaan wordt aangevallen, geïntimideerd, structureel voorgelogen, gediscrimineerd, beroofd, gemolesteerd en zelfs aan de lopende band vermoord om wie hij is: een blanke Europeaan. De autochtone Europeaan is de oorlog verklaard.

Hans Janmaat durfde te zeggen dat hij de multiculturele samenleving wilde afschaffen. Nu vond ik Janmaat nooit een van de slimsten en verdacht hem zelfs van racisme maar zijn stelling was het meer dan waard om over in debat te gaan. Al in zijn tijd sloeg de verpaupering in de steden toe door massa's immigranten die graag de vruchten van de Nederlandse spaarpotten wilden plukken maar ons en onze cultuur gewoon diep haten. We weten wat er gebeurde. Niemand ging met hem in debat. Hij werd de mond gesnoerd en geïntimideerd met een aanslag op het hotel waar hij een bijeenkomst hield. Algemeen bekend is dat de linkse kerk daar verantwoordelijk voor was.

Van Pim Fortuyn kent ieder de beroemde opname waarin hij op een bijeenkomst van Leefbaar Nederland zijn hart lucht en zei wat iedereen toen al dacht. "Een vijfde colonne, meneer! We hebben een vijfde colonne in Europa! Het is vijf voor twaalf!" Hij had het over de islam. Niet die mensen maar het islamitische politieke systeem wat zich de democratie invreet, het uitholt, door misbruik te maken van onze open vrije maatschappij en wetgeving. Hij is vermoord. Ook daarvan weten we wie daarvoor verantwoordelijk is. "De kogel kwam van links".

Fortuyns woorden waren nog niet weggestorven of Theo Van Gogh werd vermoord. Door precies die islam waar hij voor waarschuwde. De linkse Job Cohen en de koningin wisten niet hoe snel ze naar een moskee moesten gaan om ze alsjeblieft te smeken dat ze dat maar nooit meer zouden doen. En de regering? Het lijk was nog niet koud of de wet op de godslastering moest worden aangescherpt. Omdat die Van Gogh zulke grove praatjes had gehad over de islam.

Gregorius Nekschot werd van zijn bed gelicht vanwege een paar cartoons, tentoonstellingen werden afgeblazen, spaarvarkens gingen in de ban, klachten over stratenmakers met ontbloot bovenlijf en herendecolleté als het buiten 30 graden is, reklames die moesten worden weggehaald wegens aanstootgevend en te bloot, kerstbomen die moesten wijken, handen die niet meer werden geschud, blijven zitten als de rechter binnenkomt werd afgedwongen, opeens geen bier en wijn meer op tafel bij Pauwel en Wauwel, een allochtonenquotum bij de publieke omroep, folders in Amsterdam waarin op plaatjes Nederlanders als xenofobe Tokkies neergezet worden, abri's waar bikini's van H&M op staan worden overgespoten, excuus-allochtonen zonder meerwaarde in het parlement, een islamitische burgemeester moest er komen in een grote stad, ons vreten werd halal-gecertificeerd zonder dat we dat weten, de meest extreme sharia-clubs zijn hier welkom om te confereren, van Hamas, Milli Gürus tot aan Hizb ut-Tahrir, de ene na de andere moskee ging open, "bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een allochtoon", de minaretten worden elk jaar hoger, de moskeeën steeds groter en in de meest afgelegen provinciestadjes moet opeens de oproep tot gebed over de daken schallen. Allah is de grootste! Onderwerp u! Leve de PvdA, GroenLinks, SP, D66 en al die zogenaamde liberale en Christelijke partijen! En toevállig zijn die ook nog allemaal knetter-eurofiel. En niemand die het bedenkt om eens gewoon de Nederlandse wet toe te passen om die discriminerende intolerante troep in de kiem te smoren.

In de Telegraaf stond vandaag dat er drie mensen waren opgepakt na aanleiding van "de steekpartij" in Londen. Laat het even tot u doordringen. Valt het kwartje al? Lee Rigby is op islamitische wijze, onder "Allahu Akbar" geschreeuw en met een door de daders zelf verklaarde motivatie uit soera 9 van de koran, de keel doorgesneden en zelfs onthoofd. Gereduceerd tot "steekpartij". Ik schat nog een week: en dan was het zijn eigen schuld. Net als bij Van Gogh.

Nee, wat er NIET staat in de Telegraaf is dat er 11 Britten zijn opgepakt omdat ze op Twitter en Facebook hun woede uitten over deze uitbundige islamitische folklore in hun hoofdstad. Het bloed is onder de nagels van die mensen getrokken door de jarenlange politieke correctheid waar de burgers onder zuchten. Zoals het overal gebeurt: Er zijn geen sharia-wijken, een koppensnellerij onder 'Allahu Akbar'-geschal heeft niets met islam te maken en in Zweden rellen 'jongeren'. En dan schrijf je in een vlaag van opgekropte woede dat ze al die buitenlanders eruit moeten knikkeren of over die tyfusislamieten die het land aan het overnemen zijn zonder dat iemand ze maar een strobreed in de weg legt. Maar dán ben je opeens een racist! En dán komt de politie onmiddellijk in aktie in tegenstelling tot het slachtfestijn in Woolwich waar ongewapende agenten 20 minuten hebben staan toekijken voor er iemand met een pistool aanwezig was die wél met het stront dun door de broekspijpen uit zijn auto durfde te stappen.

In Zweden ligt de wijk Husby al een week onder vuur door hordes voornamelijk islamitische immigranten. Inmiddels is het geweld al overgeslagen naar andere Zweedse steden. De aanleiding? De politie die zichzelf verdedigde tegen een gewapende man. Dezelfde reden waarom hier in Amsterdam West een aantal jaar geleden wekenlang vele auto's in vlammen op gingen. Dezelfde reden waarom de voorsteden in Frankrijk dagenlang het toneel waren van een grootschalige burgeroorlog tegen alles wat die immigranten maar voor de voeten kwam. De autobranden in Amsterdam West haalden het NOS Journaal niet eens meer na een paar dagen. Het heeft 4 dagen geduurd voor het NOS Journaal het woord "immigranten" eindelijk eens in de bek durfde te nemen over de burgeroorlog in Zweden. Dat Zweedse Stockholm waar autochtonen worden gearresteerd die hun buurt willen verdedigen terwijl de politie niets uitricht tegen de immigranten-bendes.

Alle machts- en media-bastions in onze samenleving zijn door cultureel marxisten gelijk geschakeld. Voldoe je niet aan hun verwrongen wereldbeeld dan kun je rekenen op een Berufsverbot, intimidaties, ben je nazi, xenofoob, racist en de hele sliert uitgekauwde kwalificaties meer. In Duitsland, Engeland, Frankrijk, Nederland, Zweden: Overal zijn scholen waar blanke kinderen worden gediscrimineerd op grond van hun autochtone afkomst. Nota bene in hun eigen land! Een rechtse omroep als Powned moet eerst 50.000 leden zien te krijgen voor ze uitzenden mag maar een moslimomroep krijgt een zak subsidie van de overheid en gaat maar lekker zijn gang op de Nederlandse Staatstelevisie. In de schoolboekjes staat dat Pim Fortuyn is vermoord door een BLANKE man met een petje, zonder te vermelden uit welke hoek die kwam, maar als er ook maar één allochtoon iets flikt dan gaat het over 'jongeren'.

Oude blanke Nederlandse dames van 85 worden op straat beroofd door dat islamitische tuig. Niet hun eigen moeders en oma's, maar Nederlanders vallen ze aan. Blonde meisjes worden in Zweden aan de lopende band verkracht. Niet die hoofddoeken uit hun eigen clan. In Malmö woont onderhand al geen Jood meer, zó erg zijn die mensen weggetreiterd. Blonde meisjes verven er hun haren donker om maar niet het slachtoffer te worden. In Frankrijk bepalen de moslims inmiddels de uitslag van de verkiezingen. Uiteraard stemmen ze op de cultureel marxisten van Hollande. In de grote steden van Nederland is de meest gekozen jongensnaam van nieuwgeborenen Mohammed. In Duitsland mag je geen voetbaltoernooi meer toespreken als het linkse bokkeblaadje uit die stad er achter komt dat je kritiek hebt op de islam. Je kan je onderwijzersbaan wel vergeten als je in je privétijd op internet zegt wat je over de islam denkt en een fanatiek journalistje van (alweer) een links blaadje je in de smiezen krijgt en de directeur van de school belt. Als politicus moet je inmiddels jarenlang met gewapende gorilla's rondzwerven van safehouse naar safehouse als je openlijk durft te zeggen waar 'm de schoen wringt. Ikzelf krijg de politie Haaglanden en het Meldpunt Discriminatie Internet op mijn dak met dreigementen over dat er iets onwelgevalligs zou zijn gezegd op deze site waar ze het politiek niet mee eens zijn. Het gaat maar door en door. Google wordt zelfs ingeschakeld zodat de advertenties worden -weggevanderknijfft- omdat de teksten hier niet zouden passen binnen de cultureel marxistische islam-o-doctrine en dat deze site financieel kapot moet en de mond moet worden gesnoerd omdat we hier verdomme gewoon de waarheid zeggen zoals die is.

Deze hele linkse propagandamachine in Europa die via hun machtsbastion sinds de jaren '60 heel Europa structureel ontwricht met politieke correctheid, die al decennia lang bezig is haar eigen analfabete islamitische electoraat te importeren, is nu bezig via de oud-communisten in de EU een superstaat af te dwingen waarin alle Europese volken, door slechte economie gedreven, door elkaar heen migreren. Nederlanders naar Oost-Europa, Oost-Europeanen naar de westerse landen, Zuid-Europeanen trekken naar het noorden en de buitengrenzen blijven open voor nóg meer ongeschoolde asielzoekers en islamitische immigranten.

Waarom? Waarom deze gewelddadige chaos op de ooit vredige naoorlogse Europeanen afvuren? Om elke vorm van nationalisme te ontwrichten. Om elk sprankje trots op je vaderland je te ontnemen. In het Britse parlement werd eens door een linkse politicus gezegd:"We zullen ze met hun neus in de diversiteit drukken!" Om onze identiteit te ontnemen. Om ons te vervreemden van alles wat ons eigen is. Om stapje voor stapje de Europese bevolking te demoraliseren en uiteindelijk in totale chaos te verzanden. En weet u wat dán, als een konijn uit de hoge hoed, de oplossing is? Een tirannieke Europese Superstaat die zogenaamd wel móét worden gevormd om de orde te herstellen. Een multiculturele EUSSR met 5-jarenplannen, waar hele volken worden weggevoerd van hun geboortegrond zoals in de Sovjet Unie en zoals de nazi's wilden. Een dictatuur met een Europese politie, Europese belastingen, een Europese bank, een Europese munt en een handvol multiculturalistische marxisten die de vrije markten hebben opgedeeld onder een handvol grootindustriëlen die alle essentiële voorzieningen zoals water, landbouw, visserij, energie, grondstoffen en voedsel beheersen.

Het is niet eens zozeer allah die met zijn koran ons 1400 jaar geleden al de oorlog heeft verklaard. Die moslims zijn maar domme trekpoppen die dansen naar de pijpen van elke duivelse haatbaard die zich met Saoedisch geld imam mag noemen.

Nee, de grootste vijand van het vrije democratische westen is nog steeds, al van lang voor de Tweede Wereldoorlog, het marxisme. Het marxisme dat zich nu 'liberaal', 'sociaal democratisch', 'GroenLinks' of gewoon 'socialistisch' noemt terwijl de Christenen onderhand een stijve nek hebben van de andere wang toekeren. Het marxisme dat nu de ruggengraat vormt van de Europese Unie.

De cultureel marxisten zijn verantwoordelijk. Die forceren het dat er in Europa hele steden door moslims worden overgenomen en de autochtone bevolking wordt vervolgd en van huis en haard wordt verjaagd. Ze hopen op nog veel meer Breiviks zodat ze alle facetten van de maatschappij kunnen onderdrukken en onder het mom van "veiligheid" het laatste sprankje vrijheid kunnen ontnemen. Karl Marx heeft ons de oorlog verklaard en hij woont in Den Haag, in Londen, in Berlijn, in Parijs en Stockholm en zijn kantoor staat in Brussel.

Zij hebben de autochtone burgers van Europa de oorlog verklaard. Nou, ze kunnen 'm krijgen. Want ze maakten één vergissing. Ze hebben niets van de geschiedenis geleerd en ons nog niet allemaal vermoord of laten vermoorden. De Europese volken zullen hun geboorterecht en grond opeisen. Ongeacht de prijs.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door Ariel »

Kan je nagaan 9 jaar geleden . Frik is één van de mensen die je nog steeds mist. Net zoals Hans Jansen , Theo van Gogh en niet te vergeten Pim Fortuyn .

Maar of één van deze mannen ons had kunnen redden van Islam betwijfel ik. Misschien Pim? De EU is te sterk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door King George »

Wat een puike collumn over de vernietigingsoorlog tegen Europa en de Europeanen. En helaas is dit wat gaande is. Laf ignorant wegkijken speelt helaas nog steeds hoogtij. Er is nog geen enkele kering van het tij in zicht. Gaat ook niet lukken als na zoveel jaren na verschijnen van dit artikel nog steeds velen absoluut niet wakker zijn geworden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: In memoriam: Prof. G.B.J. van Frikschoten

Bericht door sjun »

Actueel gebleven terwijl de gesignaleerde problematiek in nog wat extra buurtjes is gegroeid. Het wordt gewoon tijd de soevereiniteit in eigen land te gaan herstellen om afdoende maatregelen te kunnen nemen tegen cumulerende solidariteitsovervraging en wat daar aan kosten bij mee komt. En zoiets begint natuurlijk al met meer selectiviteit aan de grens om de grote toeloop te keren. Daarnaast is het ook zaak dat wie hier gewoon meedoet, de eigen broek ophoudt en niets te maken heeft met intimidatie en andere aanslagen op de vrijheid van meningsuitingsuiting moet kunnen rekenen op door henzelf voorgeleefde solidariteit.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie