Dechristianisering van Europa en Amerika

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Teva Teff

Re: Dechristianisering van Europa

Bericht door Teva Teff »

mercator schreef:
Ozes schreef: Maar waarom zijn die traditie, technieken en trucjes zo gevormd en waarom hield men er aan vast?
Waardoor werd hij geïnspireerd een bepaald type muziek te maken terwijl men in een niet-Christelijke regio heel andere stijlen van muziek zijn ontstaan. Muziek uit Islamitische landen houd altijd een heel ander ritme aan, hetzelfde met Indische of Chinese muziek.
We moeten hier even off-topic en daar kan de Schoolmeester Teva Teff niet tegen maar dan moet het maar even icon_e_biggrin.gif . Wat de Europese muziek zo bijzonder maakt is dat ze MEERSTEMMIG is, maw dat verschillende onafhankelijke melodielijnen toch tezamen een geheel vormen. Dat is zo rond het jaar 1000 uitgevonden in W Europa, idd terwijl het Christendom op zijn hoogtepunt was.
Dat geëmmer over de bewering dat Bach door het christendom zo groot componist is kunnen worden interesseert mij niet genoeg om mee te willen doen.
.
.

.
.
Laatst gewijzigd door Teva Teff op za okt 13, 2012 2:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dechristianisering van Europa

Bericht door mercator »

Teva Teff schreef: Dat geëmmer over de bewering dat Bach door het christendom zo groot componist is kunnen worden interesseert mij niet genoeg om mee te willen doen.
Dat was ook niet de bedoeling.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Dechristianisering van Europa

Bericht door Ozes »

mercator schreef:
Ozes schreef: Maar waarom zijn die traditie, technieken en trucjes zo gevormd en waarom hield men er aan vast?
Waardoor werd hij geïnspireerd een bepaald type muziek te maken terwijl men in een niet-Christelijke regio heel andere stijlen van muziek zijn ontstaan. Muziek uit Islamitische landen houd altijd een heel ander ritme aan, hetzelfde met Indische of Chinese muziek.
We moeten hier even off-topic en daar kan de Schoolmeester Teva Teff niet tegen maar dan moet het maar even icon_e_biggrin.gif . Wat de Europese muziek zo bijzonder maakt is dat ze MEERSTEMMIG is, maw dat verschillende onafhankelijke melodielijnen toch tezamen een geheel vormen. Dat is zo rond het jaar 1000 uitgevonden in W Europa, idd terwijl het Christendom op zijn hoogtepunt was.
Ik weet te weinig van muziek af, en zal daar eens aan werken. Als ik luister naar Arabische muziek, welke heel druk is kan ik mij niet voorstellen dat een Christelijke traditie zo iets zou voortbrengen. Europese klassieke muziek aan de andere kant, doet me altijd denken aan een zoektocht naar iets groters. Het lijkt altijd vanaf het begin van het nummer toe te werken naar een soort climax, wellicht daarom.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Christianity declining 50pc faster than thought – as one in 10 under-25s is a Muslim

By John Bingham, Religious Affairs Editor
16 May 2013


Christianity could be facing a catastrophic collapse in Britain according to official figures suggesting it is declining 50 per cent faster than previously thought.

A new analysis of the 2011 census shows that a decade of mass immigration helped mask the scale of decline in Christian affiliation among the British-born population – while driving a dramatic increase in Islam, particularly among the young.

It suggests that only a minority of people will describe themselves as Christians within the next decade, for first time.

Meanwhile almost one in 10 under 25s in Britain is now a Muslim.

The proportion of young people who describe themselves as even nominal Christians has dropped below half for the first time.

Initial results from the 2011 census published last year showed that the total number of people in England and Wales who described themselves as Christian fell by 4.1 million – a decline of 10 per cent.

But new analysis from the Office for National Statistics shows that that figure was bolstered by 1.2 million foreign-born Christians, including Polish Catholics and evangelicals from countries such as Nigeria.

They disclosed that there were in fact 5.3 million fewer British-born people describing themselves as Christians, a decline of 15 per cent in just a decade.

At the same time the number of Muslims in England and Wales surged by 75 per cent – boosted by almost 600,000 more foreign born followers of the Islamic faith.

While almost half of British Muslims are under the age of 25, almost a quarter of Christians are over 65.

The average age of a British Muslim is just 25, not far off half that of a British Christian.

Younger people also drove a shift away from religion altogether, with 6.4 million more people describing themselves as having no faith than 10 years earlier.

Secular campaigners said the new figures showed that Christianity had now dropped below “critical mass” making the case for disestablishing the Church of England stronger.

But the Church insisted that while there had been a significant drop in “nominal” Christians, the core of the Church remained firm.

Prof David Coleman, Professor of demography at Oxford University, said: “This is a very substantial change – it is difficult to see whether any other change in the census could have been remotely as big.

“But I wonder how far it reflects an overarching change in society where it is more acceptable more normal to say that you are not religious or are not Christian.”

Dr Fraser Watts, a Cambridge theologian, said it was “entirely possible” the people identifying themselves as Christians could become a minority within the next decade on the basis of the figures.

“It is still pretty striking and it is a worrying trend and confirms what anyone can observe - that in many churches the majority of the congregation are over 60,” he said.

Keith Porteous Wood, executive director of the National Secular Society, said the long-term reduction of Christianity, particularly among young people, was now “unstoppable”.

“In another 20 years there are going to be more active Muslims than there are churchgoers,” he said.

“The time has now come that institutional Christianity is no longer justified, the number has dropped below critical mass for which there is no longer any justification for the established Church, for example, or the monarch going through a religious ceremony at coronation.

“The expressions of optimism by the church are just completely misplaced.”

But a spokesman for the Church of England said: “These figures highlight the diversity of Christianity in this country today, something which has been increasing for decades and shows the relevance of Christianity to people from all backgrounds.

“These figures once again confirm that this remains a faithful nation and that the fall in the numbers identifying themselves as Christians is a challenge but – as you can see from the stability of Church of England attendance figures – the committed worshipping centre of the church remains firm.

“The challenge to the Church is to reconnect with the nominal.”

http://www.telegraph.co.uk/news/religio ... uslim.html
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door xplosive »

Zolang christenen atheïstisch worden is er niets verloren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:Zolang christenen atheïstisch worden is er niets verloren.
lol!
Soviet-Atheist, Mao-Atheist of Politiek correct-atheist?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:
xplosive schreef:Zolang christenen atheïstisch worden is er niets verloren.
lol!
Soviet-Atheist, Mao-Atheist of Politiek correct-atheist?
Nee, anti-islamistische atheïst.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ozes »

Zoals jij?
Iemand die wel zijn eigen geschiedenis verguist en droomt van een atheistische wereld?

Liever niet, doe mij maar een moslim, dan is het tenminste duidelijk dat ze schadelijk voor deze maatschappij zijn.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Zoals jij?
Iemand die wel zijn eigen geschiedenis verguist
De geschiedenis kent vele facetten. Sommige facetten daarvan staan mij aan en andere andere facetten daarvan staan mij niet aan. Soms lijkt een dergelijke stellingname voor jou onbegrijpelijk te zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:Zoals jij?
Iemand die wel zijn eigen geschiedenis verguist
De geschiedenis kent vele facetten. Sommige facetten daarvan staan mij aan en andere andere facetten daarvan staan mij niet aan. Soms lijkt een dergelijke stellingname voor jou onbegrijpelijk te zijn.
Wellicht begrijp ik het juist beter?
Jij bent iemand die vele malen heeft gesteld dat het christendom negatieve effecten heeft gehad op Westerse vooruitgang, maar geen uniek positieve effecten.

Die hypocrisie heb je niet zelf bedacht, dat komt uit de marxistische literatuur voort. En iedereen die in deze vorm van anti-materialisme gelooft, kan nooit, en op geen enkele manier een toegevoegde waarde zijn voor de Westerse cultuur zijn. Ik zie je als een groter probleem dan de Islam, met deze manier van denken, die nogmaals, erg wijdverspreid is, kan er nooit een trotse, cultureel innovatief Westen opstaan.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Wellicht begrijp ik het juist beter?
Is dat zo?
Ozes schreef:Jij bent iemand die vele malen heeft gesteld dat het christendom negatieve effecten heeft gehad op Westerse vooruitgang, maar geen uniek positieve effecten.
Het christendom is te diffuus om er iets uniek positiefs aan op te kunnen hangen.
Ozes schreef:Die hypocrisie heb je niet zelf bedacht,
Je schermt steeds met de term "hypocrysie". Ik zie niet in wat er hypocriet aan zou kunnen zijn.
Ozes schreef:En iedereen die in deze vorm van anti-materialisme gelooft
Wat versta jij in dit verband onder "materialisme"? "Materialisme" is een term die in vele betekenissen gehanteerd wordt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ozes »

Claimen dat iets wel kwaad kan, maar geen goed (dit keer omdat het te diffuus zou zijn) is hypocrisie, en komt voort uit "The religion is the root of all evil" mentaliteit van polemist Richard Dawkins.

Als jouw relativerende, cultuur-ontkennende & pseudointellectuele stereotype niet uit het Westen verdwijnt maakt het niets uit wat er tegen de Islam gedaan word.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door King George »

xplosive schreef:
Ozes schreef:
xplosive schreef:Zolang christenen atheïstisch worden is er niets verloren.
lol!
Soviet-Atheist, Mao-Atheist of Politiek correct-atheist?
Nee, anti-islamistische atheïst.
Laat ik me nou ook aanschuiven bij de anti-Islamistischen! Met de grote intellectuelen 'Hans van de Mortel' en mercator als mijn grote brothers in arms!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Duitse Evangelische Kerk wordt goddeloos: Predikanten moeten niet over God en Jezus prediken

Posted on 16 februari 2014

Afbeelding

Als je denkt dat de waanzin niet meer te overtreffen is, dan komt er altijd weer een idioot die ons nog kan verbazen. Deze keer is de idioot de Evangelische Kerk, die er in de huidige vastentijd mee begint zichzelf goddeloos te verklaren en de predikanten opdracht geeft om niet over God te prediken. Ook Jezus Christus, het handelsmerk van het christendom, dient afgeschaft te worden:

Vastentijd: Predikanten dienen niet over God te prediken.

Evangelische predikanten dienen in de vastentijd “grote woorden” zoals God, Jezus Christus en zonden, achterwege te laten. Uit deze begrippen zou de inhoud vaak “al lang geëmigreerd” zijn, verklaarde de leidster van het Centrum voor evangelische preekcultuur, Kathrin Oxen, dinsdag in Wittenberg tijdens de presentatie van de actie “Zeven weken zonder grote woorden”.


Aktuell Evangelisch

Wij vragen ons echter af hoe “christelijk” zo´n vereniging nog is waaruit God en Jezus Christus geschrapt worden. Dan hoef je helemaal geen kerkbelasting meer te betalen en naar deze goddeloze idiote kerels toe te gaan als ze sowieso toch niets meer met God en Jezus Christus te maken hebben. Ze kunnen ons alleen nog op dwaalwegen meenemen, op een weg zonder terugkeer. Dan hebben de atheïsten onder ons het tegenwoordig een stuk gemakkelijker: zij hoeven deze arme duivels in predikantenkleren in ieder geval niet serieus te nemen.

Afbeelding

Bron: http://www.kybeline.com

Auteur: Kybeline

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/02/16/ ... more-56201
Laatst gewijzigd door Pilgrim op zo feb 16, 2014 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door mercator »

Zoals elke zondag ochtend keek ik even naar de katholieke mis op de Vlaamse teevee . De gebruikelijke routine met het wonder van de transsubstantiatie e.d. ken ik wel ondertussen, t is altijd even uitkijken naar de preek. Dat is meestal een onvervalste aansporing om toch vooral "tolerant" te zijn. En ja hoor, ook vandaag. De "in pis gewassen" (Gerard Reve) pastoor vroeg met ten hemel geloken ogen om toch maar vooral begrip op te brengen voor de Afghaanse asielprofiteurs, want "Jezus zou dat ook gedaan hebben". En geen van de zwijgende Gelovigen stond recht om die s duchtig de waarheid te zeggen: k ben het zat om tijdens MIJN katholieke mis altijd maar gezeur over moslims te horen !!!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

Ik bezocht een studentenkerkdienst en de voorganger vroeg o.a. begrip voor het leed in de Centraal Afrikaanse republiek. Wiens leed bedoelde ze? Die van de verjaagde moslims? Ze zei het niet. Ik hoor vrijwel nooit medeleven voor de onderdrukte en vervolgde christenen en als het incidenteel wel gebeurd en de daders zijn moslims dan gaat het over 'misleidde' moslims.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Ik bezocht een studentenkerkdienst en de voorganger vroeg o.a. begrip voor het leed in de Centraal Afrikaanse republiek. Wiens leed bedoelde ze? Die van de verjaagde moslims? Ze zei het niet. Ik hoor vrijwel nooit medeleven voor de onderdrukte en vervolgde christenen en als het incidenteel wel gebeurd en de daders zijn moslims dan gaat het over 'misleidde' moslims.
In 1987 schreef Gerard Reve de katholieke kerk geeft alles gratis weg aan iedereen, er is maar één voorwaarde: de ontvanger mag niet katholiek zijn.

Je zou dat nu kunnen parafraseren:
De katholieke kerk is tolerant voor iedereen, behalve voor katholieken .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
Evangelische predikanten dienen in de vastentijd “grote woorden” zoals God, Jezus Christus en zonden, achterwege te laten. Uit deze begrippen zou de inhoud vaak “al lang geëmigreerd” zijn, verklaarde de leidster van het Centrum voor evangelische preekcultuur, Kathrin Oxen
Zou de inhoud na de vastentijd dan weer "geremigreerd" zijn? Zo neen, dan kunnen de Evangelische predikanten na die tijd op dezelfde voet voortgaan. En misschien kunnen ze dan na een tijdje overstappen op de immigranten Allah, Mohammed en jihad. Misschien moeten de Duitsers echt zo diep zinken voor ze beseffen wat ze zijn kwijtgeraakt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Pilgrim »

'God' mag niet in dankwoord proefschrift

Geplaatst door trias politica op 1 maart, 2014

NL slaat door

De Volkskrant bericht dat een promovendus, die in zijn proefschrift God wilde bedanken voor diens steun, dit moest afplakken, anders zou hij niet kunnen promoveren.

"Agrotechnoloog Jerke de Vries wilde God in zijn proefschrift bedanken, omdat hij veel aan zijn geloof had gehad. Maar daarbij had hij buiten de decaan gerekend. Die had vorig jaar september de regels aangescherpt: geen enkele religieuze of politieke uiting meer in proefschriften. En dus ook niet in het dankwoord, waarin promovendi traditiegetrouw op zeer persoonlijke wijze iedereen bedanken. De Vries hield echter voet bij stuk. Hij zette de zin 'My Father God, thank You, it's the most wonderful thing to be loved and honoured by You' in zijn dankwoord. Ook gebruikte hij een citaat van Augustinus.

Mag dus niet.

Het College voor Promoties zette hem daarop voor het blok: hij moest alles afplakken. 'En als hij dat niet wilde, dan zouden ze het proefschrift terugtrekken', aldus zijn promotor.

Nou ben ik zelf agnost en niet kerkelijk opgevoed, maar dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op. Laat die jongen toch gewoon zijn God danken. Wat is daar in godsnaam mis mee? We zijn in dit land bezig om op talloze terreinen totaal door te slaan. Het gezonde verstand is ver te zoeken.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... oefschrift
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door mercator »

Nu is t wachten op het verbieden van uitvoeringen van de Matheuspassie van Bach of Die Schopfüng van Haydn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ariel »

'God' mag niet in dankwoord proefschrift
Dat komt natuurlijk omdat Moslims hun allah in alle toonaarden gaan bedanken in hun toekomstige proefschriften. De Alhamdoelilah's en Hamdoela's , Insja Allah's en Masja Allah's zullen met grote hoeveelheden gebruikt worden als men Moslims de kans geeft. Dus om dat voor te zijn mag een Christen God niet meer bedanken. Gelijke monikken, gelijke kappen vinden de dhimmies promotoren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door H.Numan »

Prima! Eindelijk gezond verstand. Waarom dat danken van god niet verstandig is?
Kijk eens naar wat Youtube clips over Amerika. Het aantal gekkies dat 'toeval' vervangt door 'god' is gigantisch daar. Niemand heeft een probleem als een oud omaatje haar miraculeuze ontsnapping aan de dood dankt aan god. Niet aan de artsen die uren vochten voor haar leven. Het oude besje weet niet beter; zo is ze opgevoed. Het is een compleet ander verhaal als bijv. een politieagent zijn god dankt in publiek op tv ipv de fabrikant van zijn kogelvrije vest. Die man zou veel beter moeten weten. Je mag van een agent toch iets meer verwachten dan een mentaal niveau van de zesde klas.

Waarom bovenstaande een probleem is? Omdat het vrijwel altijd leidt tot een hellend vlak. Religieuze gekken die dat aangrijpen om meer grip om de samenleving te krijgen. Verschillende staten hebben inmiddels al wetgeving ingevoerd die de schepping van het heelal stelt op zes dagen, met een dag verlof. In sommige staten probeert men zelfs zo ver te gaan dat dit niet als alternatief voor wetenschap maar als wetenschap gepresenteerd moet worden. Gode zij dank is het NOG niet zo ver gekomen, maar het komt pijnlijk dicht in die buurt.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ozes »

Welke staten zijn dat dan?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door H.Numan »

Onder andere deze.
Er is meer te lezen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Neergang Christendom gaat sneller dan gedacht

Bericht door Ozes »

H.Numan schreef:Onder andere deze.
Er is meer te lezen.
Overdrijven is ook een kunst. Studenten mogen slechts zelf kiezen wat ze waarschijnlijker vinden, maar worden aan dezelfde eisen onderworpen. De staat zegt niks over dat het universum in zeven dagen is geschapen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Plaats reactie