Hallo, ex moslim hier

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Ozes »

gerard_m schreef:
Havermout schreef:Maar is het dan niet de bedoeling dat we een oplossing gaan zoeken?
Precies, en je geeft ook al een voorzet. Wijze woorden, goed om te lezen.

De oplossing is niet : het isoleren van mensen, ergeren en klagen. Ook moslims zijn mensen en ook moslims kunnen tot inkeer komen, het is bemoedigend om daar voorbeelden van te lezen.

Overigens een warm welkom hier!
Zolang er eerst een stop word gezet op immigratie uit Moslimlanden mag hier best mee geëxperimenteerd worden, anders is het nogal een risicovol spelletje. Het eerste wat moet gebeuren is dat Islam erkent word voor wat het is. Ik vind het erg knap als Moslims bekeren, maar ik zelf vrees dat dit een minderheid zal blijven.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

No way, zo lang :D
circe schreef: Ik verwees naar het feit dat gesluierde vrouwen (én hun mannen!) ons vrije westerse vrouwen als ongelovige hoer beschouwen. iets wat heel duidelijk werd gemaakt in het ondertussen bekende filmpje "Femme de la rue".
Vrouwen als hoer beschouwen en hen zo beschimpen ligt in de islamitische aard, niet in onze vrije westerse aard.
Uw tweede stuk begrijp ik niet. Wat als elke ongelovige "zo" door het leven ging? Zich door moslims beschimpt voelend, of - zoals U verkeerdelijk denkt - hoofddoekmoslims als hoer beschouwen (?). Waarom zou dat tweede (hypothetisch, want dat gebeurt niet) erger zijn dan het eerst?
Allebei even dom en oppervlakkig, eentje door islam en de ander door haat voor islam.
In feite zijn dat niet mijn zaken. Ik ben klant in de winkel en ik wens in diezelfde winkel of op geen enkele werkvloer geen veruiterlijkingen van geloof zien. Wat de mensen doen die menen dat ze hun religieuze (of voor mijn part politieke) overtuigingen onder ieders neus moeten duwen op de werkvloer, zal me een worst wezen. Indien mijn dochter zich als punk wil kleden zal ze ook nooit een managerial functie bekleden. Blijkbaar vindt iedereen dàt wel normaal, maar zou een moslima mèt inpakdoek dat wel moeten kunnen. Ik ga ervan uit dat beiden dezelfde capaciteiten hebben; Waarom zou een punk-madam geen carrière bouwen en een inpakmadam wel? Noteer: die hoofddoekmadam vindt bovendien van zichzelf dat ze een mankement aan haar hersenen heeft (want dat heeft haar profeet gezegd, daarom dat ze met twee moeten zijn om te getuigen) en bovendien vindt ze dat ze minder waard is dan een man, gezien dat in de koran staat.
Ik was het helemaal eens met u over andere gaan helpen die twijfelen om uit dat vreselijke islamitisch moeras te krijgen. Da zijn mensen die nogmaals, en duidelijk onderschat door u, die krijgen ongelooflijk veel druk mee, en het resultaat daarvan is duidelijk. Maar om da nu ineens te vergelijken met een punkmadam?
Vraag is of er wel een oplossing is met de huidige machtshebbers. Zolang men islam positief blijft discrimineren is de oplossing niet aanwezig. Ik ga me daar mijn hoofd niet over breken. Mijn bijdrage bestaat erin om zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk informatie over islam te geven, zodat we ook onze ogen kunnen openen nadat de media en regeringen ons decennialang zeer bewust foutieve informatie hebben opgesolferd. Maar ik heb toch wel de indruk dat het tij begint te keren en dat hoe langer hoe meer mensen openlijk hun ongenoegen durven uiten. Het woord racisme heeft zijn houdbaarheidsdatum overschreden en is bovendien zwaar gedevalueerd. Ooit verschoot men toen men ons onterecht van racisme beschuldigde, nu trekken we onze schouders op. hoeveel kilogram racisme wil je?
Voor een groot deel eens met u, en ik vind mooi dat er belgen zijn die durven spreken, ik ben alleen niet eens met de manier waarop je u mening uit. bijvoorbeeld, ik kom vaker in contact met moslimas, we zitten met andere grote problemen, maar westerse vrouwen als ongelovige hoeren beschouwen zie ik niet direct, tenminste toch weinig moslimas die hier geboren zijn en niet genoeg om daar echt groot probleem van te maken zoals gij hier beweert. Filmpje ga ik zeker ook bekijken.
Het Nederlands is een zeer leuke taal. Wij hebben lidwoorden: bepaalde (de, HET (ook belangrijk)) en onbepaald (een).
Leuk aan het Nederlands is dat we in de meervoudsvorm "de" evenzeer als "bepaald lidwoord" gebruiken: de bomen... maar het ontbreken van een lidwoord in diezelfde meervoudsvorm "bomen" wil gewoon zeggen dat het niet over alle bomen gaat (onbepaald meervoud).
Als ik voorbeeld geef van situaties die gebeuren, dan bedoel ik daarmee niet dat elkeen die naar Turkije vliegt mèt hoofddoek vertrekt en die ginds afdoet (in mijn vliegtuig wel 98%) maar in Marokko zal dat misschien minder zijn. Als ik vertel over een (onbepaald) puberdoekje dan zeg ik evenmin dat ALLE moslimpubers zich zo gedragen;
In het Nederlands is het niet nodig diezelfde tekst dan te herhalen met vermelding dat "niet allemaal" de vlamingen blond zijn, en "niet allemaal" de blondjes dom zijn, en "niet allemaal" de mannen blauwe ogen hebben, of "niet allemaal" de bestuurders door het rood rijden en ze zeker "niet allemaal" snelheidsovertredingen doen.
Dank u voor de les Nederlands, ben sinds mijn 16e niet meer naar school geweest. Stap voor stap..

Ik ben voorstander van het nemen van eigen verantwoordelijkheid en eigen beslissingen. Ik weiger nog langer om zoals de linkiewinkies van Groen of PVDA of SP.A om (voor moslim-) allochtonen als kleine onderontwikkelde kinderen te beschouwen die WIJ moeten begeleiden, bepamperen, ondersteunen en voor veel begrip voor moeten opbrengen. Ik doe dat niet (meer).
Ik heb géén begrip voor vrouwenbesnijdenis, ongeacht wel godheid of boek of cultuur ze daarvoor als oorzaak van willen noemen. HIER is het VERBODEN. punt. Daarom ben ik voor het Franse hoofddoekenverbod. Als papa of toekomstige man of vriend of whatever dan denken dat hun dochter/vrouw/lief daardoor haar maagdenstatus verliest: so be it. Laat de wet primeren, en wie het niet leuk vindt die verhuist terug naar het islamitische paradijs waar ze die dingen allemaal wèl mogen doen. Lijkt me heel simpel.
Ik ben ook voor die wet, maar gij houd u toch precies liever alleen bezig met politieke gedeelte van deze onderwerp, een beetje makkelijk praat voor iemand die heeft genoten van een westerse opvoeding.

Ik zie een boze, gefrustreerde, asociale (wel intelligente) belg die zijn mening niet durft te uiten in het openbaar en zich dan maar vol frustratie en haat hier komt uiten.
Ik wou gewoon duidelijk maken dat er betere en nieuwere manieren zijn van aanpak met de hoop dat de problemen ooit ietwat gaan verzachten.. als je zelf niet geïnteresseerd bent, denk
dan aan u kinderen of kleinkinderen want wat je ook zegt of doet, moslims zullen er altijd zijn.
Laatst gewijzigd door Havermout op do mar 06, 2014 3:43 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

gerard_m schreef:
Havermout schreef:Maar is het dan niet de bedoeling dat we een oplossing gaan zoeken?
Precies, en je geeft ook al een voorzet. Wijze woorden, goed om te lezen.

De oplossing is niet : het isoleren van mensen, ergeren en klagen. Ook moslims zijn mensen en ook moslims kunnen tot inkeer komen, het is bemoedigend om daar voorbeelden van te lezen.

Overigens een warm welkom hier!
Pilgrim schreef:Namens mij ook van harte welkom! :victory:
Thx brothers :victory:
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Ozes »

maar westerse vrouwen als ongelovige hoeren beschouwen zie ik niet direct, tenminste toch weinig moslimas die hier geboren zijn en niet genoeg om daar echt groot probleem van te maken zoals gij hier beweert
Dat is toch wel iets waar ik erg bekend mee ben. Ik vind het apart dat jij hier nooit van gehoord hebt, maar dat kan aan het milieu waaruit je voortkomt liggen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Ozes schreef:
maar westerse vrouwen als ongelovige hoeren beschouwen zie ik niet direct, tenminste toch weinig moslimas die hier geboren zijn en niet genoeg om daar echt groot probleem van te maken zoals gij hier beweert
Dat is toch wel iets waar ik erg bekend mee ben. Ik vind het apart dat jij hier nooit van gehoord hebt, maar dat kan aan het milieu waaruit je voortkomt liggen.
Apart hoe je nieuwe leden verwelkomt.. grapje :heart:

Misschien naïef van mij, maar ik bekeek het meer als 2 culturen die hard verschillen en weinig gemeen hebben en daardoor is die afstand ontstaan denk ik meer.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Schepsel! »

Welkom, Havermout! Wat goed dat je ex-moslim geworden bent :smile4:
(^v^)
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door silkyboxershortXL »

Welkom ook van mij beste havermout.
Ik wil toch opmerken dat ik sceptisch ben over jouw ex-moslimschap.
Je hebt de islam idiotie opgemerkt. Niet zo moeilijk. Behalve dat het nogal ernstige consequenties geeft voor moslims. Apostasie is een halszaak. Je kunt islam eenvoudig als een verslavende drug zien. Als je als ex-junk tussen de 'junks' blijft zitten ga je voorzeker weer terugvallen. Je verantwoordelijk voelen voor je broeders en zusters die je nu immers moeten afvallen vraagt een bovenmenselijke inspanning. Ga voor jezelf! Uiteindelijk is jouw uniciteit een belofte voor de wereld.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef:Ik zie een boze, gefrustreerde, asociale (wel intelligente) belg die zijn mening niet durft te uiten in het openbaar en zich dan maar vol frustratie en haat hier komt uiten.
Je kan dan wel moslim-af zijn maar de moslim-manieren heb je duidelijk nog niet verleerd. Circe heeft gewoon gelijk, dat heeft niets met haat en frustratie te maken. Om écht uit het moslimhoekje te kruipen moet je nog uit die slachtofferrol vallen. Het citaat dat ik hier van je overgenomen heb zou zo uit de bek van Abou Jaja of Abu Imran kunnen komen.

Dat jij de fabels uit de Koran niet meer gelooft is prima natuurlijk, en dat heeft voor jou individeel grote gevolgen. Maar wat betreft de oplossing van het moslim probleem heeft het geen enkel belang, want voor elke afvallige komen er door demografische aangroei OF door invoer 100 bij.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

silkyboxershortXL schreef:Welkom ook van mij beste havermout.
Ik wil toch opmerken dat ik sceptisch ben over jouw ex-moslimschap.
Je hebt de islam idiotie opgemerkt. Niet zo moeilijk. Behalve dat het nogal ernstige consequenties geeft voor moslims. Apostasie is een halszaak. Je kunt islam eenvoudig als een verslavende drug zien. Als je als ex-junk tussen de 'junks' blijft zitten ga je voorzeker weer terugvallen. Je verantwoordelijk voelen voor je broeders en zusters die je nu immers moeten afvallen vraagt een bovenmenselijke inspanning. Ga voor jezelf! Uiteindelijk is jouw uniciteit een belofte voor de wereld.
Dank u voor de raad :)
We zullen zien waar de toekomst mij brengt. Ivm terugvallen, om het zacht uit te drukken, ik ben boos en teleurgesteld in islam en de vorige generaties die ons deze giftige religie hebben doorgegeven.. ik kan boos blijven zoals sommige hier en wachten op bv de invoer van anti islam wetten, of ik zeg, hier moet iets aan gedaan worden. Of voor mezelf gaan zoals je zegt. Thx
mercator schreef:
Havermout schreef:Ik zie een boze, gefrustreerde, asociale (wel intelligente) belg die zijn mening niet durft te uiten in het openbaar en zich dan maar vol frustratie en haat hier komt uiten.
Je kan dan wel moslim-af zijn maar de moslim-manieren heb je duidelijk nog niet verleerd. Circe heeft gewoon gelijk, dat heeft niets met haat en frustratie te maken. Om écht uit het moslimhoekje te kruipen moet je nog uit die slachtofferrol vallen. Het citaat dat ik hier van je overgenomen heb zou zo uit de bek van Abou Jaja of Abu Imran kunnen komen.

Dat jij de fabels uit de Koran niet meer gelooft is prima natuurlijk, en dat heeft voor jou individeel grote gevolgen. Maar wat betreft de oplossing van het moslim probleem heeft het geen enkel belang, want voor elke afvallige komen er door demografische aangroei OF door invoer 100 bij.
Mijn marokkaanse manieren waren dat.

Ik heb geen politieke plannen of wat dan ook, ik wil moslims persoonlijk aanpakken, psychologisch helpen, aansturen, positieve gesprekken, heropvoeding, .. maar het moet persoonlijk gebeuren, want mijn ervaring zegt dat je liever een moslim apart spreekt dan in groep. Positieve interacties in het dagelijks leven is wat ik circe probeerde duidelijk te maken, maar hij wilt daar niks van horen. Islam is een immens groot probleem, maar ik wil ook de verstandige belgen aanmoedigen om gewoon wat positiever en losser proberen te zijn in omgang met moslims, het is mogelijk, wat je ook hebt meegemaakt in het verleden.. en zo ga je bv ook u kennis over de islam kunnen delen met die persoon, en zo leer je ook u kinderen ruimer te denken als het over culturen gaat, wat m'n ook verwacht van moslims.
Ik wil het persoonlijker aanpakken en ja als dan de niet gebrainwashte mensen verkiezen om simpelweg tegen te werken, en liever tellen hoeveel moslimas westerse meisjes als “ongelovige hoeren” beschouwen, dan kunnen moslimas ook bv beginnen tellen hoeveel westerse meisjes niet gezien willen worden met gesluierde meisjes en daardoor zelf ook een afstand willen houden. Maar daar ligt het grote probleem niet.

Ik weet hoe boos sommige van jullie zijn, en terecht, maar ik heb dagelijks te maken met domme islam praatjes maar ook veel oppervlakkige belgen die al van de eerste 2 seconden een beeld hebben van mij. Als oplossingen vinden voor u "slachtofferol" betekent dan is circe voor mij ook gewoon maar een fascist.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Schepsel! schreef:Welkom, Havermout! Wat goed dat je ex-moslim geworden bent :smile4:
Thx, was wel efkes schrikken ;-) Leuke quote beneden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Ariel »

Havermout schreef:
Ik weet hoe boos sommige van jullie zijn, en terecht, maar ik heb dagelijks te maken met domme islam praatjes maar ook veel oppervlakkige belgen die al van de eerste 2 seconden een beeld hebben van mij. Als oplossingen vinden voor u "slachtofferol" betekent dan is circe voor mij ook gewoon maar een fascist.
Ik heb respect voor je Havermout. En ik wens je heel veel succes. Echt waar. Ik begrijp ook dat wat jij hier leest je pijn doet. Gelukkig ben je niet alleen in je gevecht tegen Islam. Jouw persoonlijke strijd is nog maar pas begonnen, maar de meeste hier zijn al zo lang bezig om Moslims onze kant van het verhaal te laten horen. We begonnen heel enthousiast , met begrip en liefde. Maar dat jarenlang begrip heeft weinig positiefs opgebracht, en daardoor raken wij misschien gefrustreerd . Het is goed dat jij er nu met frisse moed tegenaan kan gaan. Wie weet heb je succes. Ik hoop het voor jou en voor ons.

Wat is jouw doel Havermout ? Wil jij mensen wegtrekken van Islam, of ben jij tevreden als mensen voor Islam light kiezen.

Er zijn op dit forum al veel ex-moslims bezig geweest om hun familie en kennissen te overtuigen van het ongelijk van Islam. Ik denk dat onze Dutch de enige geweest is die tot nu toe succes gehad heeft. Ik zal haar een PM sturen dat jij op dit forum bent.

Circe is geen facist Havermout. Je doet haar tekort. Circe is eerlijk en geeft op een niet politiek correcte manier commentaar. Dat doet zeer. Ik begrijp het. Maar Havermout...Je moet maar zo denken dat "what not kills you, makes you stronger"
We staan hier allemaal vierkant achter je. Vergeet dat niet, maar onze manier van aanpak ( :redface2: niet dat wij veel succes gehad hebben) is anders dan jouw aanpak. Maar toch moeten wij elkaar blijven respecteren en met elkaar in discussie gaan...Dat wel.

Vanuit Nederland stuur ik je een knuffel. Dat mag, want ik zou bijna je oma kunnen zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Ariel schreef: Ik heb respect voor je Havermout. En ik wens je heel veel succes. Echt waar. Ik begrijp ook dat wat jij hier leest je pijn doet. Gelukkig ben je niet alleen in je gevecht tegen Islam. Jouw persoonlijke strijd is nog maar pas begonnen, maar de meeste hier zijn al zo lang bezig om Moslims onze kant van het verhaal te laten horen. We begonnen heel enthousiast , met begrip en liefde. Maar dat jarenlang begrip heeft weinig positiefs opgebracht, en daardoor raken wij misschien gefrustreerd . Het is goed dat jij er nu met frisse moed tegenaan kan gaan. Wie weet heb je succes. Ik hoop het voor jou en voor ons.
Mijn doel is om te gaan studeren, ik geef hier gewoon mijn mening na wat ik heb ervaren en nog steeds ervaar bij moslims en de rest. Islam zal duidelijk nog blijven meedraaien in de wereld maar ik ben van de mening dat de niet gebrainwashte mensen (belgen) ook wat opener mogen zijn in dagelijks leven tegenover een duidelijke gebrainwashte volk..
Gaan we elkaar blijven negeren en alleen maar bezighouden met het politieke gedeelte terwijl moslimjongeren verdwaalt rondlopen in de samenleving omdat ze tussen 2 culturen leven waar één cultuur zegt, alles is haram en door de andere cultuur genegeerd worden, dan zijn voor mij de belgen even verkeerd bezig als de moslims.

Sociale invloed: is een begrip uit de sociale psychologie dat duidt op "het effect dat de woorden, daden of alleen al de aanwezigheid van andere mensen heeft op onze gedachten, gevoelens, attitudes of gedrag"

Dit is belangrijk voor mij en kan toegepast worden op elke moment van de dag.
Je kan zelf kiezen, dus waarom een negatieve invloed achterlaten bovenop de andere negatieve invloeden dat moslimjongeren bijna elke dag van geboorte meekrijgen?
Wat is jouw doel Havermout ? Wil jij mensen wegtrekken van Islam, of ben jij tevreden als mensen voor Islam light kiezen.

Als ik iemand kan wegtrekken van islam, super. Kan ik van een fundamentalist een fundamentalist light maken, ook goed.

Het gaat bij mij ook vooral over de nieuwere generaties, want we kunnen niet echt verwachten dat we een moslima van 38, die een gezin heeft met een moslim uit marokko kunnen gaan bekeren. Maar wat we wel kunnen doen is positieve boodschappen doorgeven over hoe bijvoorbeeld westerse mensen ook gewoon maar mensen zijn, kan altijd helpen.. bv westerse vrouwen niet als hoeren bekijken, en dan kunnen we tenminste dat probleem misschien een klein beetje aanpakken icon_thumbup.gif
Er zijn op dit forum al veel ex-moslims bezig geweest om hun familie en kennissen te overtuigen van het ongelijk van Islam. Ik denk dat onze Dutch de enige geweest is die tot nu toe succes gehad heeft. Ik zal haar een PM sturen dat jij op dit forum bent.
Cool, interessant.
Circe is geen facist Havermout. Je doet haar tekort. Circe is eerlijk en geeft op een niet politiek correcte manier commentaar. Dat doet zeer. Ik begrijp het. Maar Havermout...Je moet maar zo denken dat "what not kills you, makes you stronger"
Heb ik gemerkt ja, maar ik vind haar geen fascist hoor. Wel een voorbeeld van wat er ook verkeerd loopt in ons samenleving.
Kwil me wel verontschuldigen omdat ik te eerlijk was en op een niet politieke manier commentaar gaf.
We staan hier allemaal vierkant achter je. Vergeet dat niet, maar onze manier van aanpak ( :redface2: niet dat wij veel succes gehad hebben) is anders dan jouw aanpak. Maar toch moeten wij elkaar blijven respecteren en met elkaar in discussie gaan...Dat wel.

Vanuit Nederland stuur ik je een knuffel. Dat mag, want ik zou bijna je oma kunnen zijn.
Ik apprecieer u lieve woorden enorm, en ik merk de steun wel, en de rest ja.. we kunnen niet allemaal dezelfde mening delen. Ik kan hier veel bijleren.

Nogmaals bedankt en knuffel terug vanuit Belgie, en ik accepteer die van alle leeftijden, kleuren en geuren lol
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Pilgrim »

Is er volgens jou een zwakke plek in de Islam? Ik bedoel wat is volgens jou de ideale methode om Moslims van de Islam weg te krijgen?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Pilgrim schreef:Is er volgens jou een zwakke plek in de Islam? Ik bedoel wat is volgens jou de ideale methode om Moslims van de Islam weg te krijgen?
Ik wou dat ik daar een duidelijke antwoord op had.

Ik weet bijvoorbeeld dat het Marokkaanse volk als geen "echte" moslims beschouwd worden in de islamwereld, en dat maakt het net iets makkelijker denk ik, en dat merk je wel hard aan het hypocriet gedrag bij ons. Ik geloof dat diep vanbinnen veel moslims in conflict zijn met al die onredelijke regels en wetten (uit de 7de eeuw) waaraan ze zich moeten houden, maar verder zien dan dat "durven" ze niet of "willen" niet.. diegene die het niet "durven".. da zijn de doelwitten en kunnen naar mijn mening geholpen worden.

Maar ge moet natuurlijk met zoveel dingen rekening houden, en dat maakt alles zo moeilijk want als je een moslim wilt aanwijzen op de fouten in islam, dan spreek je niet alleen met hem maar ook met zijn god (die hem al verschillende keren heeft gedreigd) die er bijstaat, in zijn/haar hoofd dan. En dan nog rekening houden met de zware gevolgen als je toch de knoop wilt doorhakken. Niet gemakkelijk.

Voorlopig kan ik niet meer doen dan mijn mening hier delen en gewoon proberen elke sociale contact buiten op een positieve manier te behandelen. Moslims (en niet moslims) hebben nood positiviteit, of ze dat nu beseffen is iets anders.

Waar ik wel op hoop is een betere samenleving en de volgende generaties die er aan komen.bv, opgeleide ouders die een gezonde en positieve opvoeding kunnen bieden aan hun kinderen en met de nadruk op onderwijs en positiviteit en hopelijk veel minder gaan associëren met hun geloof dan de vorige generaties. Misschien kunnen wij daar ook een bijdrage in leveren?

Ondertussen zijn wij allemaal verantwoordelijkheid voor een betere samenleving. We moeten leren begrijpen dat vele van ons een achterwaartse opvoeding hebben gekregen, waar ik of de andere moslims niet voor hebben gekozen..

Islam helemaal verwijderen is onmogelijk.. of tenminste dat laten we aan de politiek over. Een betere samenleving kan zeker.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Havermout schreef:ik ben van de mening dat de niet gebrainwashte mensen (belgen) ook wat opener mogen zijn in dagelijks leven tegenover een duidelijke gebrainwashte volk..
Gaan we elkaar blijven negeren en alleen maar bezighouden met het politieke gedeelte terwijl moslimjongeren verdwaalt rondlopen in de samenleving omdat ze tussen 2 culturen leven waar één cultuur zegt, alles is haram en door de andere cultuur genegeerd worden, dan zijn voor mij de belgen even verkeerd bezig als de moslims.
Moslims worden al op alle mogelijke manieren gepamperd en positief gediscrimineerd door onze linkse overheden. Hoeveel verder moeten die daarin nog gaan? Voor zover ik zie is de aanwezigheid van moslims in W Europa totaal eenrichtingsverkeer. Wij geven en zij ontvangen. Tot dat er niets meer weg te geven valt, en wat dan ?

Dat "negeren" vind ik wel grappig [icon_lol.gif] . Ik zie niet in hoe je de Noord Afrikaanse aanwezigheid in onze steden-en helaas ook steeds meer dorpen-nog zou kunnen negeren.

Als de moslimjongeren "verdwaald" in onze cultuur rondlopen is dat puur hun eigen schuld. Nergens krijgen ze meer kansen om iets van hun bestaan te maken als hier. De enige conclusie die je kan trekken is dat hun halsstarrig vasthouden aan hun middeleeuwse en intolerante denkwereld wel degelijk lonend is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

mercator schreef:Moslims worden al op alle mogelijke manieren gepamperd en positief gediscrimineerd door onze linkse overheden. Hoeveel verder moeten die daarin nog gaan? Voor zover ik zie is de aanwezigheid van moslims in W Europa totaal eenrichtingsverkeer. Wij geven en zij ontvangen. Tot dat er niets meer weg te geven valt, en wat dan ?
Laat de politiek zijn werk doen, en de dag dat we mogen gaan stemmen kun je zoveel klikken op u favoriete partij als je maar wil.

Ik heb het over dagelijks leven en hoe we het best met elkaar kunnen communiceren. Want in mijn ogen kun je als “verstandige” mens u niet gaan verlagen naar het niveau van een “gebrainwashte”. En veel doen het gewoon wel.. ik ben daar tegen omdat de situatie zo alleen maar verergert. Gij wilt ofwel “geen islam” of "niks", dat is onmogelijk.
Ik denk liever aan hoe mijn kinderen gaan opgroeien en leren hoe ze medemensen moeten respecteren, ongeacht kleur of religie. Dat kon ik niet verwachten van mijn opvoeding.. En aan u commentaren te lezen zullen u kinderen die boodschap ook niet echt hebben mee gekregen. Spijtig..

Dat "negeren" vind ik wel grappig [icon_lol.gif] . Ik zie niet in hoe je de Noord Afrikaanse aanwezigheid in onze steden-en helaas ook steeds meer dorpen-nog zou kunnen negeren.
Misschien ergens aan een toog vertellen, daar gaan ze wel mee lachen. Ge weet goed genoeg wat ik bedoel met negeren.
Als de moslimjongeren "verdwaald" in onze cultuur rondlopen is dat puur hun eigen schuld. Nergens krijgen ze meer kansen om iets van hun bestaan te maken als hier. De enige conclusie die je kan trekken is dat hun halsstarrig vasthouden aan hun middeleeuwse en intolerante denkwereld wel degelijk lonend is.
Een typische vorm van zwart-wit-denken, ach.. ik laat het zo. :giveup:
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Schepsel! »

Op zich toch juist erg nuttig, iemand als jij, Havermout, die de Marokkaanse cultuur natuurlijk kent, hun taal, manier van denken enzovoort. Zie je hoop op secularisering in Marokkaanse kringen?
(^v^)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door gerard_m »

Ik heb het over dagelijks leven en hoe we het best met elkaar kunnen communiceren. Want in mijn ogen kun je als “verstandige” mens u niet gaan verlagen naar het niveau van een “gebrainwashte”. En veel doen het gewoon wel.. ik ben daar tegen omdat de situatie zo alleen maar verergert. Gij wilt ofwel “geen islam” of "niks", dat is onmogelijk.
\

Kijk, dat had ik niet mooier kunnen zeggen. :applause:

Ik daag iedereen die een probleem met de islam uit, zich ervan te onderscheiden i.p.v. het te gaan imiteren. Het zwart wit denken wordt gepromoot door de islam: de wereld scheiden in man vs vrouw, gelovig vs. kafir. De wereld wordt niet beter door als anti-islam precies dezelfde fout te gaan maken.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Schepsel! schreef:Op zich toch juist erg nuttig, iemand als jij, Havermout, die de Marokkaanse cultuur natuurlijk kent, hun taal, manier van denken enzovoort. Zie je hoop op secularisering in Marokkaanse kringen?
Ik geloof van wel, maar ik blijf realistisch en ik weet dat wij zo’n extreme verandering zelf niet gaan meemaken, maar wie wilt er niet dat ons kinderen of kleinkinderen wel in die wereld kunnen opgroeien? Begint toch allemaal bij ons?

Mijn theorie hierover is dat dit nog “early stages” zijn voor ex moslims maar het internet speelt hier ook een heel grote rol..
kijk bijvoorbeeld hoe in de jaren 80 of 90 een moslim in antwerpen bv moeilijk blootgesteld kon worden aan anti-islam informatie tenzij je bv bij de bibliotheek zo’n boek ging halen, als je de lef ervoor had tenminste. Maar toen werd daar zelfs niet echt aan gedacht, alles was gewoon pro islam in hun omgeving en er was weinig om zorgen over te maken of vragen over te stellen.
Maar vandaag is het toch een heel ander verhaal denk ik.. zoveel negativiteit en verwarring in de moslimwereld, mensen die door de koran en zijn regels naar syrie vertrekken om te gaan vechten, beter geëduceerde moslims en ook opmerkelijk voor mij, hoe moslims de “Sharia” onderwerp altijd negeren.. Stilletjes beginnen ze vragen te stellen en nu we allemaal internet hebben kan het reschearch discreet gebeuren, wat zelfs 15jaar geleden niet eens ging.
Laatst gewijzigd door Havermout op vr mar 07, 2014 12:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

gerard_m schreef:
Ik heb het over dagelijks leven en hoe we het best met elkaar kunnen communiceren. Want in mijn ogen kun je als “verstandige” mens u niet gaan verlagen naar het niveau van een “gebrainwashte”. En veel doen het gewoon wel.. ik ben daar tegen omdat de situatie zo alleen maar verergert. Gij wilt ofwel “geen islam” of "niks", dat is onmogelijk.
\

Kijk, dat had ik niet mooier kunnen zeggen. :applause:

Ik daag iedereen die een probleem met de islam uit, zich ervan te onderscheiden i.p.v. het te gaan imiteren. Het zwart wit denken wordt gepromoot door de islam: de wereld scheiden in man vs vrouw, gelovig vs. kafir. De wereld wordt niet beter door als anti-islam precies dezelfde fout te gaan maken.
Bedankt Gerard, blij dat je daar ook zo over denkt icon_thumbup.gif
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

gerard_m schreef:Kijk, dat had ik niet mooier kunnen zeggen. :applause:

Ik daag iedereen die een probleem met de islam uit, zich ervan te onderscheiden i.p.v. het te gaan imiteren. Het zwart wit denken wordt gepromoot door de islam: de wereld scheiden in man vs vrouw, gelovig vs. kafir. De wereld wordt niet beter door als anti-islam precies dezelfde fout te gaan maken.
Dromen is onschadelijk.
Als we op die manier de nazi bezetting hadden bekeken-en Islam is dan nog veel erger dan nazisme-had de hakenkruisvlag hier nog gehangen.

Met alle waardering voor havermout overigens dat hij de achterlijke Islamfabels verwerpt...maar dat verandert niets aan de reële bedreiging.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door mercator »

Laat de politiek zijn werk doen, en de dag dat we mogen gaan stemmen kun je zoveel klikken op u favoriete partij als je maar wil.
Dat is Vlaams Belang uiteraard, zoals elke Vlaming het zou moeten doen.
En aan u commentaren te lezen zullen u kinderen die boodschap ook niet echt hebben mee gekregen. Spijtig..
Gelukkig zou ik eerder zeggen. Mijn dochter had echt geen aansporing van mijnentwege nodig om rechts en anti moslim te stemmen. Vaak genoeg lastig gevallen op de bus door jou land-en volksgenoten. Daar heb ik écht geen invloed in gehad.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Monique »

Havermout schreef: Ik heb het over dagelijks leven en hoe we het best met elkaar kunnen communiceren. Want in mijn ogen kun je als “verstandige” mens u niet gaan verlagen naar het niveau van een “gebrainwashte”. En veel doen het gewoon wel.. ik ben daar tegen omdat de situatie zo alleen maar verergert. Gij wilt ofwel “geen islam” of "niks", dat is onmogelijk.
Welkom Havermout. Petje af voor je dat je het ware gezicht van islam ziet.

Ik wil toch even reageren. Je hebt het steeds over communiceren etc met moslims en samenwerken.
Ik heb daar simpel gezegd geen enkele behoefte aan. Ik wil helemaal niets met islam te maken hebben....op geen enkele manier. Ik wil er geen rekening mee houden en niet mee lastig gevallen worden. Wanneer een griet ervoor kiest een hoofddoek op te zetten moet ze dat zelf weten maar ga dan niet lopen janken als ze geen werk kan vinden. Zij kiest voor die hoofddoek en de werkgever kiest voor personeel zonder hoofddoek. Vrijheid blijheid. Dit even als voorbeeldje.

Het veranderen van de maatschappij is al gebeurd. Nederland is van een welvarend vrijheidslievend, redelijk veilig prettig landje veranderd in een kutland.
Je bedoelt dus eigenlijk "terugveranderen". Terug naar vóór de instroom van moslims.

Gelukkig ben ik niet jong meer en zal ik de verdere afbraak van Nederland niet meemaken. Ik heb wel spijt dat ik kinderen op deze rotwereld gezet heb.

Ik wens je alle goeds en voorspoed in dit kutland.
Amorele atheistische nitwit
Havermout
Berichten: 30
Lid geworden op: ma jan 27, 2014 3:48 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Havermout »

Monique schreef:Welkom Havermout. Petje af voor je dat je het ware gezicht van islam ziet.

Ik wil toch even reageren. Je hebt het steeds over communiceren etc met moslims en samenwerken.
Ik heb daar simpel gezegd geen enkele behoefte aan. Ik wil helemaal niets met islam te maken hebben....op geen enkele manier. Ik wil er geen rekening mee houden en niet mee lastig gevallen worden. Wanneer een griet ervoor kiest een hoofddoek op te zetten moet ze dat zelf weten maar ga dan niet lopen janken als ze geen werk kan vinden. Zij kiest voor die hoofddoek en de werkgever kiest voor personeel zonder hoofddoek. Vrijheid blijheid. Dit even als voorbeeldje.
Thx.
Dat jij niks te maken wilt hebben met islam is logisch, dat wilt niemand hier. Als een griet ervoor kiest een hoofddoek te dragen en ze vind geen werk, dat zijn haar zaken en hoeven ons daar niet mee bezig te houden of daarover te klagen.
Wat ik probeer duidelijk maken is dat jullie aanpak absoluut niemand helpt.. kinderen die zich ook gaan afzonderen van andere culturen omdat mama en papa het doen, ik zie daar een beetje islam in, en dat is ook zorgwekkend.
Het veranderen van de maatschappij is al gebeurd. Nederland is van een welvarend vrijheidslievend, redelijk veilig prettig landje veranderd in een kutland.
Je bedoelt dus eigenlijk "terugveranderen". Terug naar vóór de instroom van moslims.
Ik bedoel niet “terugveranderen”, ik bedoel positiever door het leven gaan, positieve indruk achterlaten.. dat is het eerste stap naar mijn mening, want hoe lelijk dit ook klinkt, moslims gaan niet weg. Wat willen jullie dan doen? Want als ik de berichten lees van sommige hier dan is het beste aanpak tegen moslims om ze te negeren (omdat je niks met islam te maken wilt hebben?) en stemmen op Vlaams Belang.
Dan is het duidelijk voor mij, het zijn niet alleen de moslims die er een kutland van maken.
Gelukkig ben ik niet jong meer en zal ik de verdere afbraak van Nederland niet meemaken. Ik heb wel spijt dat ik kinderen op deze rotwereld gezet heb.

Ik wens je alle goeds en voorspoed in dit kutland.
Ik respecteer u mening, dankuwel en ik wens je ook het allerbeste.
Dat is Vlaams Belang uiteraard, zoals elke Vlaming het zou moeten doen.
Gelukkig zou ik eerder zeggen. Mijn dochter had echt geen aansporing van mijnentwege nodig om rechts en anti moslim te stemmen. Vaak genoeg lastig gevallen op de bus door jou land-en volksgenoten. Daar heb ik écht geen invloed in gehad.
Natuurlijk, een extreem-rechtse vader heeft absoluut geen invloed op een kind.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hallo, ex moslim hier

Bericht door Monique »

Havermout schreef: Ik bedoel niet “terugveranderen”, ik bedoel positiever door het leven gaan, positieve indruk achterlaten.. dat is het eerste stap naar mijn mening, want hoe lelijk dit ook klinkt, moslims gaan niet weg. Wat willen jullie dan doen? Want als ik de berichten lees van sommige hier dan is het beste aanpak tegen moslims om ze te negeren (omdat je niks met islam te maken wilt hebben?) en stemmen op Vlaams Belang.
Dan is het duidelijk voor mij, het zijn niet alleen de moslims die er een kutland van maken.
"positiever door het leven gaan" zeg je.
Wie moet er "positiever door het leven gaan"?
Nederland was een heel positief land.

Wie moet een "positieve indruk" achterlaten?

Negeren, inderdaad. Iets waar ik niets mee te maken wil hebben dan negeer ik. Mensen waar ik niets mee te maken wil hebben die negeer ik.
Waarom zou ik mij "positief" moeten opstellen tegenover islam en moslims?

Ik heb net zoveel "respect" voor islam en moslims als zij voor mij hebben. (atheïstische ongetrouwd samenwonende werkende vrouw met kinderen)
In de islamterritoria was ik allang gestenigd.
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie