De amoraliteit van Diederik Samson

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

De amoraliteit van Diederik Samsom

door Joost Niemoller op 25 juni, 2013 - 11:29

Afbeelding

Vandaag jaagt Samsom de burger aan tot onverantwoordelijk gedrag. Geld uitgeven. Het welzijn van de burgers laat hem koud.

In een interview met de Volkskrant kondigde Diederik Samsom aan dat de burgers, maar ook de woningcorporaties, en andere organisaties, meer moeten gaan uitgeven. Het is een uitspraak in lijn met Rutte, die al eens piepte 'koop die auto nu, koop dat huis nu!’ op dezelfde wanhopige toon als toen Balkenende zich afvroeg waar toch die VOC-mentaliteit was gebleven.

Nu, van enige wanhoop is bij Samsom echt geen sprake. Deze manier van denken zit ingebakken in zijn denksysteem. Vanuit zijn grote werkkamer schouwt hij op het volk. Het volk doet niet wat hij wil. Het volk moet ‘ gestimuleerd’ worden. En wel, dit keer, door allerhande ' belastingvoordelen.'

Zo kan een plandenker als Samsom altijd wel wat roepen. En roept hij ook van alles waar hij zich niet aan zal houden. Zo noemde hij voor de verkiezingen het verhogen van de btw 'stupide' En dat is dus precies wat hij in de regering ging doen. Achteloos. Want ja, iets met compromissen sluiten. Hoezo? Had Rutte dat dan als eis staan? Mensen die zich zo uiten noem ik amoreel.

Ik zal nooit de uitspraak van Samsom vergeten dat het 'dode kapitaal' van de mensen 'afgeroomd' moest worden. Het geld dat mensen in Nederland zelf op hun bank hadden gezet, als een appeltje voor de dorst voor de moeilijke tijden die eraan zaten te komen. En gelijk hadden die mensen dat ze dat deden. Moesten ze hun geld uitgeven, en dan? Dan waren ze nog meer van de overheid afhankelijk geworden. En wat die deed kon iedereen zien. De aanslagen op de pensioenen. Het einde aan de hypotheekrente aftrek. En dan de huizencrisis, de werkloosheid. De mensen voorzagen dat het er allemaal aan zat te komen en ze zochten allang geen bescherming meer in de overheid.

Wie naar Samsom luistert, weet dat dit wel helemaal het stomste is dat hij kan doen. Die is er niet op uit om ze te beschermen, maar om ze te beroven.

Samsom is, net als Rutte behept met een roofmentaliteit. De onzekerheid is voor de Nederlandse burger alleen maar groter geworden. Nu weer, uit de nieuwe cijfers van het CBS, blijkt dat het vooral de mensen met een flexibel arbeidscontract zijn, die worden ontslagen. Daar zijn er niet alleen heel veel van, het worden er ook steeds meer. Wie nog aan werk wil komen, zal dat voor de helft van de gevallen moeten doen met zo’n flexibel arbeidscontract. De werkgevers, op hun beurt, zien ook al geen enkele zekerheid meer, en kiezen massaal voor flexibiliteit. Wat ze wellicht ook zouden doen als het beter met ze ging, maar nu wordt de noodzaak harder gevoeld.

Onzekerheid. Angst. Dat leeft onder de burgers.

Uit een gisteren bekend gemaakt wereldwijd onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau PEW bleek dat de burgers in de wereld voor een aantal zaken heel bang waren: 1. islamterrorisme, 2. klimaatverandering, maar vooral 3. financiele instabiliteit. Nu, over het tweede worden ze volgens mij vooral bang gemaakt, maar angst 1 en 3 lijken me zeer terecht.

Het is die angst die goede politici zeer serieus nemen. Goede politici staan aan de kant van de Nederlandse burger. Ze proberen die te begrijpen. Ze proberen te zorgen dat er weer wat zekerheid terug komt bij hen. Dat is natuurlijk heel moeilijk, want er hangt nu eenmaal erg veel onzekerheid in de lucht, met een wereldeconomie die alleen maar alarmsignalen uit blijft stralen, en met de maar doorknetterende, en zelfs maar groter wordende brandhaard die het Midden-Oosten is. Dat zijn allemaal zaken waar een Nederlandse regering natuurlijk niks aan kan doen.

Waar een Nederlandse regering wel iets aan kan doen, is ervoor zorgen dat de Nederlandse burger zoveel mogelijk van zijn zekerheid terugkrijgt. Voor iedereen zichtbaar hypocriete uitspraken doen, helpt daar dus niet. Aan de ene kant instemmen met nog eens zes miljard aan extra lastenverzwaringen (want op zo’n korte termijn zal dat de enige optie zijn) die het leven van de burger nog zwaarder zullen maken, en al helemaal het leven van de ouder wordende burger, die afhankelijk is van structureel slechter wordende zorg, omdat Samsom ook daar weer extra wil bezuinigen, aan de andere kant diezelfde burger opjagen tot onverantwoord gedrag middels maatregelen die hem aanzetten tot het uitgeven van zijn geld op een totaal verkeerd moment.

Hoe zou het toch komen dat dit kabinet nu zo’n beetje het meest impopulaire van na de oorlog is. Ik weet het wel. Het komt omdat dit kabinet, openlijker dan ooit, en schaamtelozer dan ooit, er voor uit komt de burger te beschouwen als de kip die geplukt moet worden, in plaats van als de Nederlandse mens aan wiens kant ze horen te staan.


bron
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Monique »

ja, de burger is steeds meer een activum dat te gelde gemaakt moet worden.
Binnen afzienbare tijd krijgt iedere burger door de staat opgelegd hoeveel waaraan uitgegeven dient te worden en wanneer.
Het begin is er al met het "huurprijs naar inkomen", zgn om scheefwonen tegen te gaan.
De prijzen bij de AH zullen aangepast worden naar sofinummer.
Bij de kassa wordt je sofinummer gescand en de uiteindelijke prijs verschijnt op het bonnetje.
De kassa's van de supermarkten zullen gelinkt zijn naar de belastingdienst.
Contant geld verdwijnt en alles wordt aan je sofinummer opgeslagen.

Is je geld op ga je naar de destructieafdeling van een ziekenhuis.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Diederik Samson. Een gladjanus met een smerige glimlach

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Monique schreef:ja, de burger is steeds meer een activum dat te gelde gemaakt moet worden.
Binnen afzienbare tijd krijgt iedere burger door de staat opgelegd hoeveel waaraan uitgegeven dient te worden en wanneer.
Het begin is er al met het "huurprijs naar inkomen", zgn om scheefwonen tegen te gaan.
De prijzen bij de AH zullen aangepast worden naar sofinummer.
Bij de kassa wordt je sofinummer gescand en de uiteindelijke prijs verschijnt op het bonnetje.
De kassa's van de supermarkten zullen gelinkt zijn naar de belastingdienst.
Contant geld verdwijnt en alles wordt aan je sofinummer opgeslagen.

Is je geld op ga je naar de destructieafdeling van een ziekenhuis.
Logische conclusie na zoveel jaren van politiek idiotisme?

REVOLUTIE!

Op dit moment het enige haalbare voor de steeds meer in de hoek getrapte door de politiek genegeerde (on)mens.

Het kalf is al enige tijd verdronken. Nu de kruik nog, die in het water schommelt en toch eens moet barsten. . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

Samsom staat op nivelleren
door Paul Jansen en Wouter de Winther

DEN HAAG - PvdA-leider Diederik Samsom noemt in een interview met De Telegraaf de inkomensverdeling in ons land „oneerlijk”. Hij vindt dat de nivelleringsplannen van het kabinet moeten doorgaan, ook al raken die het economisch herstel.

De nivelleringsafspraken uit het regeerakkoord zullen in 2014 onder meer via de belastingen merkbaar worden.

Ondanks dat topeconomen waarschuwen voor de negatieve impact van een herverdeling van inkomens op de economische groei in ons land, wil Samsom vasthouden aan de maatregel.

BRON


KRITIEK OP NIVELLEREN MAAKT IN PVDA-LEIDER DIEDERIK SAMSOM BOZE ACTIVIST WAKKER

’Linkse idealen meer dan banen’

• Diederik Samsom: „Je moet de politiek niet te groot maken. Mensen zijn vooral onrustig omdat hun pensioen onzeker is, omdat hun huis onder water staat, omdat ze vrezen voor hun baan.”
Spoiler! :
SINDS DIEDERIK SAMSOM (42) leider werd van de PvdA, leek de actievoerder in hem met permanente vakantie te zijn gestuurd. Maar wie hem confronteert met de gevolgen van zijn idealen, wekt de aloude activist tot leven. Dan vlammen zijn ogen vuur, verheft hij zijn stem en wordt de bezoeker te verstaan gegeven hoe de wereld in elkaar zou moeten zitten. De vraag is: is er wel plek voor partijdromerij als het land zucht onder een economische crisis?
door PAUL JANSEN en WOUTER DE WINTHER

DEN HAAG, zaterdag

„U maakt een karikatuur van linkse idealen!” Het is halverwege het interview als Diederik Samsom ontploft. Zijn woordvoerster kijkt verschrikt, maar de PvdA-leider is los. En dat zal het Telegraaf-bezoek weten.

Het gesprek begon op deze donderdagochtend zo geanimeerd. Het is een van de laatste afspraken die Samsom nog heeft, voordat hij in Portugal van een welverdiende zonvakantie mag genieten met zijn gezin. Het waren loodzware maanden voor de sociaaldemocraat, die vanuit de Tweede Kamer moet toezien op het slagen van de coalitie van VVD en PvdA. Een coalitie, die opbokst tegen een diepe crisis.

De malaise vertoont steeds meer trekken van een vertrouwenscrisis. Maar, zegt Samsom in zijn werkkamer aan het Binnenhof, Nederland doet het niet beduidend slechter dan omringende landen. „Er is wel sprake van erg veel onrust”, erkent hij. „Je ziet dat de politiek, zo gaat dat in een democratie, de onrust ook de hare maakt. Dan wordt het hier in Den Haag ook erg onrustig.”

Is het niet andersom? Is het niet zo dat het in het land onrustig is omdat de politiek bijvoorbeeld steeds wisselende boodschappen verkondigt?

„Je moet de politiek niet te groot maken. Mensen zijn vooral onrustig omdat hun pensioen onzeker is, omdat hun huis onder water staat, omdat ze vrezen voor hun baan.”

Dat komt toch ook omdat deze coalitie aan de regels morrelt?

„Nee. Ik heb het idee dat het kabinetsbeleid langzaam maar zeker juist de weg omhoog inslaat. Je moet een béétje geduld hebben. Het gaat juist op dit moment weer de goede kant op met de maatregelen die we nu nemen.”

Dat blijkt nergens uit.

„Nog niet. Maar u doet heel ongeduldig. En daarmee vertaalt u overigens wat een heleboel anderen ook doen.”

Zijn de mensen dan gek?

„Nee. Maar die horen mij dan zeggen: we hebben de plannen klaarliggen.”

Dat klinkt daadkrachtig, net als al die akkoorden. Maar het is natuurlijk gebakken lucht zolang het niet in wetgeving is omgezet en door het parlement is goedgekeurd.

„Dat ben ik met u eens. Maar het komt eraan. Ik ga ervan uit dat er in Den Haag allemaal politieke partijen zitten die problemen willen oplossen. En als het kan gezamenlijk. Want zo werkt het in een coalitieland als Nederland. Daarin werd ik overigens ook bevestigd in het woonakkoord. Ik zie dat het nu wat stroever gaat. Maar we hebben met GroenLinks en D66, om maar een voorbeeld te geven, nog steeds gesprekken lopen rondom kindregelingen en onderwijs.”

Het helpt het vertrouwen niet dat de coalitie geen meerderheid heeft in de Eerste Kamer. Een weeffout?

„Deze methode is heel bewust gekozen, in ieder geval door mij. Ik ben er ook nog steeds een ferm verdediger van, van een manier van politiek bedrijven die anders is dan vroeger. Niet gebaseerd op dichtgetikte regeerakkoorden, maar op een zoektocht naar breed draagvlak. Het feit dat we in de Eerste Kamer geen meerderheid hebben, is een verhulde zegen.”

Dat kunt u toch niet menen?

„Jawel. Kijk eens wat we met het sociaal akkoord en het zorgakkoord hebben gedaan. We hebben afspraken gemaakt, niet alleen gebaseerd op een Haagse meerderheid, maar met diegenen die het uiteindelijk moeten gaan doen: werkgevers, werknemers, partijen in de zorg.”

U kunt ook draagvlak zoeken mét een meerderheid in het parlement. Dat voorkomt dat u steeds weer moet sleutelen aan afgekondigde maatregelen, bijvoorbeeld straks bij het extra pakket bezuinigingen van 6 miljard voor 2014. Wachten ons in de jaren daarna weer nieuwe ingrepen?

„De kennis van nu zegt dat als de nieuwe raming in november tegenvalt en we de zes miljard aan maatregelen hebben genomen, we dan geen nieuwe aanpassingen hoeven te doen. Dan zal het begrotingstekort dus ietsje verder oplopen. Voor 2015 voorzien we zelfs in de meest pessimistische ramingen dat we ver onder de norm van drie procent zitten.”

Wilt u dat de economie volgend jaar weer aantrekt?

„Ja, dat hoopt u toch ook?”

Waarom gaat het kabinet dan op voorspraak van de PvdA vanaf 2014 nivelleren?

„Nou… de impact van een eerlijker inkomensverdeling op de economie is gelukkig heel klein. Ik geloof dat het een paar duizend banen is in de modellen van het Centraal Planbureau, in 2035.”

Het zal je baan maar zijn.

„Juist in crisistijd is een eerlijke inkomensverdeling cruciaal voor het draagvlak. Als je bijvoorbeeld straks zes miljard extra bezuinigt, dan tref je altijd de lage inkomens daar het hardste mee.”

Een eerlijke inkomensverdeling is één ding. Nivelleren is dat je de inkomensverschillen nóg kleiner wil maken. Daarmee zegt u dat de inkomensverdeling nu oneerlijk is.

„Ja, het is ook oneerlijk. De verschillen tussen arm en rijk zijn ook in Nederland de afgelopen jaren groter geworden. Met name als het gaat om vermogen. Een enorme kloof is daar ontstaan.”

Gerenommeerde economen waarschuwen dat nivelleren ten koste gaat van economische groei. Waarom plaatst u uw idealen boven het economisch belang?

„Bij mijn gesprekken aan de voordeur merk ik dat uiteindelijk iedereen het er mee eens is dat je van hogere inkomens een extra bijdrage mag vragen en dat lagere inkomens moeten worden ontzien. De maatvoering daarvan, daar kun je over twisten.”

U zegt eigenlijk dat kleinere inkomensverschillen belangrijker zijn dan werk. De Partij van de Arbeid!

„Nee. Mijn héle ideaal is belangrijk. Het eerlijk delen van inkomen, daar staat mijn partij voor.”

Als u niet zou nivelleren, zou u meer banen scheppen…

„Ja. Klopt. Eens. En als ik vier miljard zou bezuinigen op ontwikkelingshulp en ik zou het hier uitgeven…”

Verander nou niet van thema.

„Ik bedoel daarmee te illustreren dat de idealen van de PvdA breder liggen. Wij willen een eerlijke samenleving. Ik vind een goede zorg heel erg belangrijk.”

We hebben het niet over de zorg, we hebben het niet over ontwikkelingshulp.

„Maar IK heb het daar wel over!!! Dat zijn namelijk MIJN idealen! Dat zijn mijn idealen dat ik EN ontwikkelingssamenwerking goed wil organiseren EN de zorg goed wil organiseren! EN goed onderwijs voor onze kinderen wil! EN een eerlijke samenleving wil! EN zo veel mogelijk mensen aan een baan helpen. En met DAT samenspel ben ik nu bezig!”

U wilt alles tegelijk. Dat kan niet in deze tijd.

„Linkse idealen gaan over meer dan banen. Dat is het hele probleem. U maakt een karikatuur van linkse idealen.”

Geenszins, we snappen niet dat u in crisistijd zo nodig moet nivelleren. Stel het uit!

„JUIST in crisistijd wil ik ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet de dupe worden! JUIST in crisistijd. Dat is toch niet gek?”

Het is een straf op werk.

„Nee! Het is geen straf op werk. Moet je eens kijken wat we doen met de arbeidskorting. Zodra een bijstandsmoeder gaat werken gaat ze ermee veertien procent op vooruit!”

Daar hoef je niet voor te nivelleren. Dat is gif voor de economie. Net zoals lastenverzwaringen.

„Net als bezuinigen, dat is ook slecht voor de economie.”

Hangt ervan af. Waarom niet meer snijden in de uitgaven van de overheid?

„Je kunt niet de uitgaven van de overheid oneindig beperken.”

Pardon: de uitgaven stijgen nog steeds!

„De overheid heeft ook een functie. Als je zoekt naar een herstel in je begroting moet je daar ook een evenwicht weten te vinden tussen twee kwaden. Want het is allebei niet leuk.”

Het viel de laatste tijd op dat u successen claimt, voordat ze er zijn. Bijvoorbeeld rond de strafbaarstelling illegaliteit, bij het debat over de bezuinigingen, en rond het lospeuteren van investeringen.

„Ik claim niks, ik herstel de balans. Mijn indruk was dat het maandenlang alleen maar over zes miljard ging. In het debat werd ik naar aanleiding van uitspraken van VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra, gevraagd waarop ik wilde bezuinigen.”

Welke partij heeft het nu het zwaarste in deze coalitie? VVD of PvdA?

„De samenleving.”

VVD of PvdA?

„We hebben het allebei even zwaar.”

Durft u aan te sturen op een confrontatie in de Eerste Kamer, waar de coalitie geen meerderheid heeft, om uw plannen aangenomen te krijgen?

„Ik ben er wel voor om nu gewoon door te gaan. Die begroting moet af zijn op Prinsjesdag, dat staat in de Grondwet. We hebben alles gedaan om een confrontatie in de Eerste Kamer te vermijden. Ik heb reden om optimistisch te zijn. Als het over een jaar niet gelukt is, dan heb ik wat meer reden om net zo pessimistisch te zijn als u.”

Dus volgend jaar moet het kantelmoment zijn voor deze coalitie?

„Ja. En anders moet ik nog beter mijn best doen. Een mislukking kent altijd maar één antwoord: een nieuwe poging.”


BRON
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

Wilders: Rutte, breek met PvdA
Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG - De VVD moet breken met de PvdA. Dat advies geeft PVV-leider Wilders aan de liberalen, na het lezen van het interview met PvdA-leider Samsom vandaag in de Telegraaf.

In het vraaggesprek zegt de sociaaldemocraat dat de nivelleringsplannen van het kabinet gewoon door moeten gaan, ook al maken die volgens vooraanstaande economen de economie kapot.

Wilders reageert beduusd. Volgen hem zet de PvdA met die woorden coalitiegenoot VVD in zijn hemd. „Samsom vernedert en gijzelt de VVD met zijn nivelleringsobsessie. Als Rutte daarin opnieuw toch weer meegaat schoffeert hij VVD-kiezers, net als bij de inkomensafhankelijke ziektenkostenpremie. Ik roep Rutte nu op afscheid te nemen van PvdA en het economisch herstel van Nederland zonder nivelleren boven het Torentje te laten prevaleren.”

In het Telegraaf-interview noemt Samsom de inkomensverdeling in ons land „oneerlijk”. Dat deze wens de werkgelegenheid schaadt, wordt door hem gebagatelliseerd. „De impact is gelukkig heel klein. Ik geloof dat het een paar duizend banen is.”


BRON
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

Afshin Ellian haakt op 2 aug 2013 in bij het feest dat nivelleren is.
Hij ziet het als een actie om de SP de wind uit de zeilen te nemen.
Samsom pleit openlijk voor het vernietigen van banen
In de hele wereld wordt strijd geleverd om banen te creëren, maar de leider van de Nederlandse sociaal-democratie vindt het niet erg als omwille van de nivellering een paar duizend banen verdwijnen. Waar is Diederik Samsom bang voor?
http://www.elsevier.nl/Politiek/blogs/2 ... -1325552W/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Ariel »

Diederik Samsom is zielig. Hij gaat scheiden.

PvdA-fractieleider Diederik Samsom gaat scheiden van zijn vrouw Tineke. ,,Het leven loopt helaas niet altijd zoals verwacht. Dit is een heel ingrijpende en verdrietige wending." Samsom betrok zijn ex-echtgenote bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2012. Zij stond zelfs op het podium bij de bekendmaking van de uitslagen. De PvdA behaalde destijds 38 zetels.

Inmiddels leven de PvdA-voorman en zijn ex-vrouw en kinderen gescheiden van elkaar. Maar, zo benadrukt Samsom, hij blijft in de buurt wonen. Daardoor kan hij blijven zorgen voor zoon en dochter, zegt hij in NRC Handelsblad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

Hier die verkiezingsvideo:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

Hoe moeten we ons dat feestje van Samsom over de nivellering voorstellen?
In Duitsland pakt "Die Linke" (=SED v2) dat aanschouwelijk aan:
Afbeelding

Een met bloed besmurde bijl van de guillotine, in het bakje een plastic hoofd (=afgehakt) , grote bundels nep500-euro biljetten, op de staanders van de guillotine foto's van gewenste slachtoffers. En dat heet dan op zijn Duits: "Umfairteilungsmaschine für Reiche".
Duidelijker kunnen we het niet maken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Ariel »

Geen Stijl heeft gelijk. Diederik Samsom gaat scheiden van zijn vrouw, omdat hij een relatie heeft met zijn persvoorlichter. Dit gerucht doet de ronde in Den Haag. Volgens bronnen brengen Diederik en de vrouw in kwestie afgelopen tijd veel samen door.
"Ze waren met z'n tweëen in Londen en hij nam niet zijn vrouw, maar zijn voorlichter mee naar de inhuldiging van de Koning", zo vertelt Albert Verlinde.

Op Geen Stijl kon men vanmorgen al lezen.
Doet Didi het soms met zijn PR-dame, Saar van Bueren? Voorheen PR powervrouw alsook kleedkamer-mascotte voor de playboys van Ajax, daarna PR-strategist aan het Binnenhof. Hier op archiefbeeld, maar tevens te zien op vrijwel alle fotoos waar Didi ook op staat. Zij is de vrouw die hem in een driedelig pak genaaid kreeg.

Samsom en zijn vermeende nieuwe vriendin spreken overigens met klem tegen dat zij een relatie hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

"Cherchez la femme." En dat zou zijn: Saar van Bueren.
Afbeelding
De blondine, die jarenlang de informatiestroom kanaliseerde uit voetbalslangenkuil Ajax, is de dochter van een Volkskrant film-recensent en omschrijft zichzelf als ‘een rood meisje.’ [...]
De blondine, die naar verluidt relaties onderhield met Ajax-playboys Mido en Dani, is de laatste maanden veel in Samsom’s bijzijn. Waar Diederik is, volgt zij. Ook hier wordt er wel eens gefluisterd, maar dit zijn liefdesschijnbewegingen, aangezien Samsom een grotere gezinsman is dan de menig CDA-er.
http://www.thepostonline.nl/2012/09/27/ ... aan-maken/
Dit werd geschreven in sept. 2012.
Na Mido en Dani nu Didi?
Het kan zijn dat Didi niet de beroepsziekte heeft van veel politici, namelijk achter zijn zwelfrikandel aan hollen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

En er moet verhuisd worden. zo soms?
http://farm8.staticflickr.com/7016/6770 ... 3261_b.jpg
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

Het feest van het nivelleren niet voor de salonsocialisten, maar voor de gewone mensen. Gewoon even € 335.000 cash aftikken. Niet iets voor gewone mensen. Onderscheid moet er zijn, nietwaar? Het feest van het nivelleren...


za 15 feb 2014, 19:18

Diederik Samsom koopt woning vlakbij ex


van onze redactie

AMSTERDAM - Diederik Samsom, fractievoorzitter van de PvdA, heeft een woning gekocht in Leiden.

De eengezinswoning die hij in zijn eentje zal gaan betrekken heeft een oppervlakte van 105 vierkante meter. Samsom betaalde 335 duizend euro voor het optrekje, schrijft Bekendeburen.nl (foto's). Op het pand is geen hypotheek gevestigd.

Een wens zou zijn uitgekomen voor de politicus, die zo dicht mogelijk bij zijn ex en twee kinderen wilde wonen. En dat is gelukt want de woning ligt op 2 minuten rijden van zijn ex Tineke. De twee liggen momenteel in scheiding.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Ariel »

Ik vind 335.000,-- euro erg veel geld voor zo'n eenvoudig klein huisje.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Pilgrim »

In de Randstad is het leven duur.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op do mar 27, 2014 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

Naar aanleiding van Diederik zijn woedeaanval omdat er mensen zijn (Wilders o.a.) die beweren dat Den Haag veel leuker is met minder Marokkanen, even een beetje doopceel van Diederik Maarten Samsom (Groningen, 10 juli 1971).

September 2011: Diederik S. blijkt undercover stratacoach te zijn geweest.
Samsom: Marokkanen hebben monopolie op overlast
De PvdA'er spreekt donderdag in NRC Handelsblad over zijn ervaringen.

'Het klopt dat het vooral Marokkanen zijn,' aldus Samsom. 'Deze jongens hebben door een samenloop van omstandigheden een etnisch monopolie op dit soort overlast gekregen.'

Bloedirritant
Hij zegt mede vanwege filmpjes op GeenStijl zich een jaar geleden te hebben aangemeld als straatcoach. 'Dat bloedirritante gedrag. Ik wilde het gewoon meemaken.'

'Nu weet ik het. Dat triomfalisme bij die jongens, de wetenschap dat ze zich onaantastbaar voelen, en dat ook zijn. Dat gaat door merg en been. Het tast het zelfvertrouwen van de politie aan, het zelfvertrouwen van Nederland.'
[...]
Wat hem betreft worden de jongeren zichtbaar voor de buurt op hun plaats gezet. Daarbij moet een 'lichamelijke draai om de oren' niet worden uitgesloten, niet door ouders of agenten, maar ook door andere volwassenen in de wijk.
'Ik zal niet zo snel meer denken, dat valt vast mee, als mensen klagen over overlast,' besluit hij.
http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... ER316636W/
Uit 2008: stukje video van de StaatsTV waarin Diederik S. het juist vind om vervelende Mocrootjes een klap te geven.
http://www.dumpert.nl/mediabase/271231/ ... a_ze_.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

Hoe een metersdikke plaat moet je wel niet voor je botte kop hebben als je niet kan begrijpen dat de kiezers je uitgespuugd hebben en hen het slechte verkiezingsresultaat verwijt?


Excuses Samsom aan wethouder Terneuzen

PvdA-leider Diederik Samsom heeft in een brief zijn excuses aangeboden aan wethouder Co van Schaik uit Terneuzen voor de dramatische uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen.


„Hij biedt zijn excuses aan voor het slechte resultaat bij de gemeenteraadsverkiezingen vorige week woensdag en legt de oorzaak bij het landelijk tanende vertrouwen in de PvdA”, aldus Van Schaik tegen de PZC.

Van Schaik had zich vorige week mateloos geërgerd aan de 'arrogante' eerste reacties die Samsom en PvdA-voorzitter Hans Spekman vorige week gaven op de verkiezingsuitslag. „De kiezers zouden het niet begrepen hebben”, vat Van Schaik samen, „terwijl het duidelijk is dat zij het regeringsbeleid afwijzen, dat zij zich niet meer herkennen in de PvdA.” Hij riep Samsom en Spekman op direct af te treden.

Van Schaik krijgt op basis van de brief van Samsom de indruk dat de PvdA-top het signaal van de kiezers heeft opgevangen en ermee aan de slag wil.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

Het is na de gemeenteraadsverkiezingen ook een stuk gezelliger rondom Diederik Samson geworden.

Politiek secretaris van Diederik Samsom neemt ontslag


door Eric Vrijsen 17 apr 2014


PvdA-leider Diederik Samsom verliest zijn politiek secretaris en campagneleider. De belangrijkste man van het roemruchte 'team Samsom', Simon den Haak, heeft ontslag genomen.
http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... -1505328W/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

De val van PvdA-wonderboy Diederik Samson

Posted on 18 april 2014 door E.J. Bron


Afbeelding

(Door: Erik60)

Laat de champagneflessen knallen, nodig je buren en vrienden uit voor een feestje, steek de barbecue aan en laat het vuurwerk knallen. De val van milieuterrorist en super nivelleerder PvdA´er Samson is nabij. Want stilaan laat iedereen bij de PvdA zijn voormalige wonderboy in de steek. Nu heeft ook zijn politiek secretaris Den Haak hem in de steek gelaten.

Hallo Nederland, het is bijna zover! De val van de PvdA is op handen nu ook de wonderboy zijn secretaris in de reddingsboot is gesprongen om het zinkende schip te verlaten. De ene na de andere PvdA´er keert de middenklasse hatende Samson de rug toe. De nivelleringsdrift is schijnbaar ook niet zo heel gezellig voor veel PvdA´ers. Wie betaalt er nu graag voor een bende het Westen hatende niet Nederlands sprekende asielzoekers. Want daar draait het in Nederland allemaal om. Moslims, hoe analfabeet ze ook zijn: ze zijn en blijven voor de PvdA een beschermde diersoort. En deze mensen mogen volgens links niks te kort komen. Daarom hebben ze het nivelleren bij de PvdA uitgevonden. En natuurlijk ook bejaarden pesten. Want die kunnen volgens links niet genoeg getreiterd worden. Schop hen op straat, dump hen als een hond en neem hun zuurverdiende centen af. En misschien maken de oudjes zich zo druk dat ze van woede sterven. Hoeven ze die ook geen pensioen meer te betalen. Kunnen ze een cultuur minnende analfabetische Mohammed-aanhanger van de nodige centen voorzien.

Het is om te gieren dat ze bij de PvdA-wonderboy Samson beu zijn. Maar er is al een nieuwe wonderboy in de maak. En dat is Lodewijk Asscher. Je weet wel, die joodse Amsterdammer die een echte moslimknuffelaar geworden is. Hoewel de meeste moslims zijn joods bloed wel kunnen drinken, raakt het hem niet. Hij voelt zich gesteund door zijn vijanden om roomblanke autochtone Nederlanders te blijven afstoten. Was zijn (over)grootvader ook niet fout in de oorlog? Speelde die ook niet mee met de Duitse bezetter om zijn eigen Joodse mensen te observeren? (Dan zeg ik het nog heel lief. Op andere sites zijn ze veel brutaler.) Voor veel PvdA´ers is hij de nieuwe wonderboy die de partij naar nieuwe hoogten zal brengen. Wat ik zelf betwijfel. Let wel; ik gun hem alle eer. Maar ik denk dat de PvdA net zoals de VVD afgedaan heeft bij de kiezer. Niet dat deze kiezer nu massaal PVV zal gaan stemmen. Zeker de linkse kiezer niet. Die zal, indien hij een hekel heeft aan Lodewijk Asscher wel D66 kiezen. Wat ook een links straatje zonder einde is bij oppergluiperd Pechthold. Een groot deel van de VVD zal overstappen naar de partij van Geert Wilders bij de Europese verkiezingen. Rutte heeft ons land verkwanseld aan Europa, maar Van Balen heeft ons bijna een oorlog in geduwd. Doet deze dikkerd heel zijn loopbaan bij de Europese Unie niks, gaat meneer even op de barricades in Oekraïne de burgeroorlog promoten samen met dombo Guy Verhofstadt. Hoe gek wil je het bij de VVD nog hebben?! Ik zeg altijd: Na hoogmoed komt de val en loontje komt om zijn boontje.

Afbeelding

Door
Erik60
(voor http://www.ejbron.wordpress.com)
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door King George »

Samsom en Nijpels in teletubbyland

Geplaatst door Hans Labohm op 12 mei, 2014 - 16:30

Afbeelding

Een gastbijdrage van Jeroen Hetzler.

Elke dag doe ik mijn best om mijn bloeddruk binnen de volgens de jongste normen geoorloofde grenzen te stabiliseren, alsmede de temperatuur van dit levensvocht weldadig onder het kookpunt te houden. Ik moet bekennen dat ik het mijzelf hierbij niet makkelijk heb gemaakt sinds het ontluiken van mijn interesse voor klimaatverandering en aanverwante zaken door het destijds bekijken van Al Gore’s 'Ongemakkelijke Waarheid'. Al gauw kwam ik er achter dat het ongemakkelijke vooral zat in de onwaarheden ervan. De 35 wetenschappelijke fouten en de uitspraak van het Britse High Court waren vege tekenen en reden om het e.e.a. kritisch te bezien.

Ik voel mij een eenling, want thans trekt een bonte schare achter deze, inmiddels schatrijke rattenvanger van Hamelen aan, bestaande uit onwetende gelovigen, opportune politici, profiteurs (het Eco Industrieel Complex en de media), redders van de aarde en een beperkt, doch invloedrijk, clubje jokkebrokken en manipulators die deze illusie in stand houden. Nu wij geruime tijd verder zijn, constateer ik dat Europa in de ban is geraakt van de hierboven genoemde rattenvanger.

De ratten zelf, besmet met de hedendaagse bacteriële variant van de 14e–eeuwse Yersinia pestis, hebben thans in Europa het gezond verstand inzake duurzaamheid vrijwel geheel uitgeroeid. Het valt niet te ontkennen dat deze hersenziekte ongeëvenaarde catastrofale gevolgen heeft.

Laat ik op de briljante analyse wijzen uit het boek van Arie de Goederen inzake de criteria waaraan duurzaamheid van energievoorziening volgens het Brundtland-rapport dient te voldoen: 1) ruime beschikbaarheid, 2) behoud van capaciteit lang genoeg om nieuwe vormen van energieopwekking te vinden, 3) toepassing staat drastische vermindering van CO2-emissie niet in de weg, 4) de gebruikseigenschappen doen niet onder voor de huidige, 5) geen substantiële bijwerkingen m.b.t. gezondheid, het algemeen welzijn, het milieu en de biosfeer, 6) en de totale kosten per energie-eenheid zijn hooguit voorzienbaar tijdelijk hoger dan gangbaar.

Het moge duidelijk zijn dat het gelijkstellen van hernieuwbaarheid en duurzaamheid een travestie is van wat het Brundtland-rapport beoogde in 1987. De kaping door de milieubeweging van duurzaamheid, zoals Dolf van Wijk onlangs uitstekend belichtte, en de gelijkschakeling van de begrippen hernieuwbaar en duurzaam, zijn in strijd met de geest van Brundtland. Uit alles blijkt dit door de berekeningen inzake het Nationaal Energieakkoord die uitkomen op vele tientallen miljarden om 14% duurzaamheid te bereiken. Dit akkoord kan niet anders dan bestempeld worden als het product ontsproten aan de geest van megalomane ‘leiders’, die de menselijke geschiedenis al duizenden jaren kent. Allen kenden hun Waterloo. Een schrale troost.

Deze verdwazing is precies datgene wat Poetin en China haarscherp zien als de weg naar de uitschakeling van het Westen, zeker Europa, als supermacht. Zo brengen de Marxistisch-Leninistische en Maoïstische doctrines, die sinds de jaren 80 bezit hebben genomen van de milieubeweging, de milieuactivist Samsom en partijen als GroenLinks, het Westen alsnog ten val. Wat een ironie 30 jaar na het failliet van de planeconomie!

Door de nieuw aan te leggen gaspijpleiding 'South Stream' vanuit Rusland en de versnelde bouw van thoriumreactoren in China blijft van een gezamenlijk Europees energiebeleid geen spaan heel, zoals een kind kan begrijpen. Samsom en Nijpels in teletubbyland!

Ik zie nog Liesbeth van Tongeren onlangs op het strand roepen over een lange neus trekken naar Poetin met zijn gas vanwege onze windmolens. Als ik het goed bereken, en weet van anderen, draagt het Energieakkoord aan wind niet meer dan 3% bij aan stroomlevering. Het negeren van dit soort feiten is kenmerkend voor het misleidende wensdenken van de protagonisten van 'hernieuwbaar', waaraan de media graag meewerken. Zij denken een lange neus te trekken, maar dan wel een van Pinoccio. De kosten drukken bovendien niet op de Rijksbegroting maar wel op de energierekening van de belastingbetaler.

Naar mijn mening wordt Europa door het fanatisme van o.a. Eurocommissaris Connie Hedegaard door Poetin en China bij de neus genomen. Die zullen met recht en reden wel een lange neus kunnen trekken dankzij Europa’s beleid om de belangen van de komende generatie te ‘waarborgen’: terug naar de Middeleeuwen toen de energievoorziening 100% duurzaam was … ten koste van de Europese bossen.

Aldus Jeroen Hetzler.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

Om 00:14 rijdt de laatste tram van halte Postjesweg naar Centraal Station.
En wie treffen daar in De Baarsjes aan op de hoek bij de halte om 00:22? Ja, Samsom. Met tas, jas en mobieltje.
De tram gemist. Even later komt een taxi hem oppikken. Bewijs:
Afbeelding

Die middag zat hij in "De Rode Hoed" te praten tegen aanhang over o.a. kinderpardon. Na afloop verdween hij en dook pas veel later op bij de tramhalte.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

Samsom is zeer pisnijdig dat er beelden zijn gepubliceerd van hem op de openbare weg terwijl hij dat niet wenst.
En met wie heeft hij waarschijnlijk na het eind van de middag en het begin van de nacht een vorkje geprikt? Thom de Graaf die hedenochtend (na 5 dagen oeverloos gepraat) komt met: vierpartijencoalitie D66 VVD PVDA SP.
Getalsmatig is de PvdA niet nodig.
Een combinatie van winnaars en verliezers aan het roer, daar kan niemand zich een buil aan vallen.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... k_sam.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

Het ziet er naar uit dat de PvdA bij de volgende verkiezingen weer zal verliezen. Misschien net 2 zeteltjes in het EU parlement?
Kan een partijleider dit overleven?
Samsom, architect van Rutte II, gaat in de aanval. Het is de schuld van kameraden Asscher en Dijsselbloem.
Die doen niets aan de werkeloosheid. En dat kan wel.
De pensioenfondsen hebben veel investeringen. Maar die zijn in de verkeerde dingen gestopt. Dus moeten die investeringen naar andere zaken toe (de overheid wel wel waar naartoe) waardoor werkeloosheid vermindert.
Plunderen van pensioenfondsen vindt Samsom geen praktisch bezwaar.
"De essentie is: meer investeren. Het overheidsgeld is op, we staan jaarlijks nog altijd 15 miljard euro negatief. Pensioenfondsen beleggen 1 biljoen euro in het buitenland, waarom beleggen ze niet meer in Nederland? Als ze 1 procent meer in Nederland zouden beleggen, zou dat al 10 miljard euro opleveren."
Met dat 'opleveren' bedoelt hij: 'dat hoeft de overheid dan niet uit te geven aan werkeloosheidbestrijding.".
Dan zou er dus 10 miljard in een bodemloze put van concurrentie-vervalsende werkverschaffing gaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De amoraliteit van Diederik Samson

Bericht door Mahalingam »

De positie van Samsom is verzwakt na de EU-verkiezingen. Weer heeft de PvdA minder stemmers getrokken. En de media staan vol over het verlies van de PVV.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie