Wereldwijd steeds meer katholieken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Wereldwijd steeds meer katholieken

Bericht door sprot »

De voorbije vijfentwintig jaar is het aantal katholieken wereldwijd met 40 procent gestegen. De aanhangers van het katholieke geloof zijn nu met 1,1 miljard. Dat blijkt uit het statistische kerkjaarboek van 2001, waaruit de Italiaanse krant Il Messaggero maandag publiceert.Het talrijkst zijn ze in Latijns-Amerika (460 miljoen), vooral dan in Brazilië (147 miljoen) en Mexico (91 miljoen). De sterkste stijging is evenwel te zien in Afrika. Daar leven 136 miljoen katholieken, 150 procent meer dan bij het aantreden van paus Johannes Paulus II een kwarteeuw geleden. In Europa zijn de katholieken met 280 miljoen. De VS telt 64 miljoen katholieken en sluit daarmee de top-3 van meest katholieke landen.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Is dit een prestatie. Is de groei van het aantal katholieken nu het gevolg van bekeringen of vanwege een groepsgeboorte overschot.

Een blik nieuwe gelovigen open trekken kan elk geloof.

Zou het iemand echt interesseren dat in Afrika meer katholieken wonen. Is het feit dat die mensen te eten hebben niet belangrijker.

En zijn "kerkelijk gebondenen" daadwerkelijk "gelovigen".

En hoe groot is de godsdienst die echt van God is. Namelijk die van de ongelovigen. Anders dan het christendom, islam of weet ik wat beweren heeft God immers nog nooit een mens aangesproken. Althans volgens de ongelovigen :wink:
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

In Afrika worden er dankzij het condoomverbod blijkbaar toch nog altijd meer katholieken geboren dan er doodgaan aan aids. :wink:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Waarom is Islam dan nog steeds de snelst groeiende godsdienst ter wereld?????????????????
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Jasmijn schreef:Waarom is Islam dan nog steeds de snelst groeiende godsdienst ter wereld?????????????????
Dat was misschien zo in de 7de tot 15de eeuw toen de Arabieren met het kromzwaard de gebieden veroverden die we ondertussen kennen als de Arabische wereld. De Europese kolonisatie heeft er echter voor gezorgd dat volledige werelddelen gekerstend werden. Ook de recentere bezoeken van de Paus dragen bij tot zo'n groei.

Als het Christendom of de Islam verder groeien, dan is dit vooral te danken aan een hoog geboortecijfer maar ook dat is relatief (in procentueel aandeel) daar de gehele bevolking wereldwijd meegroeit.

De Joodse gemeenschap is vrij klein, dit heeft vooral te maken met de beslissing om vanaf de 3de eeuw af te zien van de zendingsdrang. Integendeel: om toe te treden moet men een vrij ingewikkeld toelatingsexamen afleggen. Daar komt nog bij dat Joden vele malen vervolgd werden door Romeinen, Christenen, Moslims en recent nog de Nazi's.

Onthou vooral dat de meeste bekeringen er gekomen zijn onder dwang of ook gewoonweg omdat men geboren is binnen een bepaalde religieuze gemeenschap, het is zelden een vrijwillige keuze.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Onthou vooral dat de meeste bekeringen er gekomen zijn onder dwang of ook gewoonweg omdat men geboren is binnen een bepaalde religieuze gemeenschap, het is zelden een vrijwillige keuze

Algemeen Dagblad 28 Oktober 2003


Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam

Door Annelieke Dijkstra.
Rotterdam - Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam. Moslimsorganistaties in ons land schatten dat er per jaar enkele honderen autochtonen de geloofsovertuiging afleggen. Zowel mannen als vrouwen raken in de ban van de religie, zeg A. Quyyoem van Moslim Informatie Centrum Nederland. "Alleen bij ons al zijn er het afglopen jaar 150 mensen bekeerd, meer dan ooit. Ik denk dat daarnaast elk jaar zo'n 150 mensen thuis of in moskee de geloofsgetuigenis afleggen"

Omdat de registratie ontbreekt, is het onbekend hoeveel Nederlanders moslim worden. Derwish A. Maddoe denkt dat er inmiddels 10.000 a 20.000 bekeerden zijn. De meeste mensen die getrouwd zijn met een moslim, nemen het geloof uiteindelijk aan.

Ceylan Weber van de vereniging van de Nederlandse Moslimvrouwen Al NIsa: "Bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de Islam. Ze doen het niet voor hun man, ze doen het voor zichzelf. Het gaat om tientallen per jaar." De trend hangt samen met de aantal toegenomen huwelijken. Nederlanders die een islamitsche partner hebben, raken geinterreseerd in de religie.

Ceylan Weber: "De Islam voorziet blijkbaar in de behoeft aan een godsdienst die heel concreet is en waarin ethische waarden, zoals vredelievendheid, rechtvaardigheid en sociale betrokkenheid duidelijk worden omschreven. Quyyoem denkt ook dat de aanslagen van 11 september mensen aan het denken hebben gezet. "Nederlands zijn nieuwsgierig geworden naar de Islam. Vaak komen zo bij mij omdat ze willen weten of dit geloof echt zo slecht is. Als ze zich erin gaan verdiepen raken ze verknocht."

Nederlanders die zich gaan bekeren zijn fanatieker dan de geboren moslims, zegt hij. "Ze hebben vaak meer kennis van de Qoran, dan de geboren islamiet."
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Jasmijn schreef: Omdat de registratie ontbreekt, is het onbekend hoeveel Nederlanders moslim worden. Derwish A. Maddoe denkt dat er inmiddels 10.000 a 20.000 bekeerden zijn. De meeste mensen die getrouwd zijn met een moslim, nemen het geloof uiteindelijk aan.
Inderdaad, ze brabbelen één enkel zinnetje om de schoonfamilie te plezieren en that's it. Dit heeft niets met geloof te maken maar alles met dwang. De rest van het artikel is zuiver stemmingmakerij.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Volgens een Amerikaanse studie is het Atheïsme in volle opmars: (binnen Amerika) http://www.religioustolerance.org/chr_prac2.htm
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn
De meeste mensen die getrouwd zijn met een moslim, nemen het geloof uiteindelijk aan.
Onder de "tot islam bekeerde" partners van moslims, kan je feitelijk 5 categorieën onderscheiden :

- Mensen die "pro forma" de shahada uitspreken, om toch maar met de partner die ze liefhebben te kunnen trouwen. Veelal gaat het hier om mannen, die anders de kans niet krijgen om met een moslima te trouwen. Ik kan deze houding best begrijpen, godsdienst vinden ze zodanig bijkomstig en onbelangrijk dat dit "leugentje om bestwil" gewoon niets voorstelt. Achteraf is alles kits, aangezien de moslima in kwestie de gewoonte met de paplepel kreeg binnengelepeld dat de man het toch voor het zeggen heeft in het huishouden, ook naar de kinderen toe...
Dit is feitelijk naar mijn inzicht de beste categorie, zeker naar de moslima en haar kinderen toe : zij verwerft meteen een vrouwwaardig leven en de kinderen groeien op in vrijheid...

- Mensen die te goeder trouw de shahada uitspreken, ervan uitgaande dat de valse voorlichting die ze kregen tot op dat moment betreffende de islam waar was en dus niet te zwaar tilden aan dit toetreden aangezien ze oordeelden dat god voor iedereen dezelfde is en zo hun dagelijks leven vergemakkelijkten met de moslimpartner. Geloven uit liefde, laat ons maar zeggen... Achteraf kwam dan de ontluistering en het inzicht, zeker als het om een vrouw gaat, die zeer snel, al naargelang haar woonplaats en sociale omgeving, gaat inzien dat de vrouw in de islam écht een tweederangsburger is en al het geleuter over religie van liefde en zonder dwang gewoon bullshit is. Men kan niet eeuwig in een leugen leven...

- Mensen die totaal ontredderd zijn in hun leven tot dan toe en die door de ontmoeting met de allesregulerende islam een zeker houvast kregen dat ze op dat moment zo broodnodig hadden om geestelijk te kunnen functioneren. Deze mensen hebben definitief of tijdelijk een "secte-structuur" nodig, aangezien ze zelf gedestructureerd zijn...

- Mensen die door partner en moslimomgeving gedwongen werden om zich tot de islam te bekeren. Deze dwang gaat van lichamelijk geweld tot psychische mishandeling...

Soms spelen enkele van deze 5 mogelijkheden samen een rol.

Uit ondervinding weet ik echter dat, tot welke categorie de bekeerling ook moge behoren, vroeg of laat de waarheid in volle licht doorbreekt en de bekeerde moslim zich meestal totaal afwendt van de islam, met een wrang gevoel van bij de neus genomen te zijn en bedrogen uit te komen.

Deze mensen spelen een voorname rol bij het demaskeren van de ware aard van de islam, zij hebben immers, samen met de ex-moslims die als moslim geboren werden, een duidelijke kijk op de zaak, zij ondervonden, zeer vaak zelfs aan den lijve, wat islam voor moslims en niet-moslims in petto heeft.

Dutch
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

knippen in artikels?

Bericht door Serdar »

Jammer dat er geknoeid is in het artikel... Wat amateuristisch. Hier het complete artikel:


Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam

Door Annelieke Dijkstra.

Rotterdam - Steeds meer Nederlanders bekeren zich tot de Islam. Moslimsorganisaties in ons land schatten dat er per jaar enkele honderden autochtonen de geloofsovertuiging afleggen.

Zowel mannen als vrouwen raken in de ban van de religie, zeg A. Quyyoem van Moslim Informatie Centrum Nederland. "Alleen bij ons al zijn er het afgelopen jaar 150 mensen bekeerd, meer dan ooit. Ik denk dat daarnaast elk jaar zo'n 150 mensen thuis of in moskee de geloofsgetuigenis afleggen"

Om moslim te worden, moet je in het bijzijn van een imam of schriftgeleerde – in het Arabisch - verklaren dat er maar één god is (Allah) en dat Mohammed zijn profeet en dienaar is. Er moeten twee mannelijke moslimgetuigen bij aanwezig zijn.

Omdat de registratie ontbreekt, is het onbekend hoeveel Nederlanders moslim worden.

Derwish A. Maddoe denkt dat er inmiddels 20.000 a 30.000 bekeerden zijn. “De meeste mensen die getrouwd zijn met een moslim, nemen het geloof uiteindelijk aan. Dat is niet verplicht. Mohammed was getrouwd met een joodse vrouw. Respect voor het andere geloof is belangrijk in de islam. Maar het is wel een aanbeveling als je je partner inwijdt in de religie.”

Ceylan Weber van de Vereniging van de Nederlandse Moslimvrouwen Al Nisa: "Bij ons zit het vol met Nederlandse vrouwen die heel bewust kiezen voor de Islam. Ze doen het niet voor hun man maar voor zichzelf. Het gaat om tientallen per jaar."

De trend hangt samen met de aantal toegenomen huwelijken. Nederlanders die een islamitsche partner hebben, raken geinterreseerd in de religie. Weber: "De Islam voorziet blijkbaar in de behoefte aan een godsdienst die heel concreet is en waarin ethische waarden, zoals vredelievendheid, rechtvaardigheid en sociale betrokkenheid duidelijk worden omschreven.”

Quyyoem denkt ook dat de aanslagen van 11 september mensen aan het denken hebben gezet. "Nederlands zijn nieuwsgierig geworden naar de Islam. Vaak komen zo bij mij omdat ze willen weten of dit geloof echt zo slecht is. Als ze zich erin gaan verdiepen, raken ze verknocht."

Nederlanders die zich gaan bekeren zijn fanatieker dan de geboren moslims, zegt hij. "Ze hebben vaak meer kennis van de Qoran, dan de geboren islamiet."

Algemeen Dagblad 28 Oktober 2003
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Laag

Bericht door Serdar »

Jasmijn toch, was je hier nu bang voor? Of heb je dit stuk per ongeluk gedeleted? Wel vals hoor.

Om moslim te worden, moet je in het bijzijn van een imam of schriftgeleerde – in het Arabisch - verklaren dat er maar één god is (Allah) en dat Mohammed zijn profeet en dienaar is. Er moeten twee mannelijke moslimgetuigen bij aanwezig zijn.
Realmoslim
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 05, 2004 9:54 am

Bericht door Realmoslim »

Doen ze altijd joh, ga naar faithfreedom.org daar zie je het hele tijd gebeuren.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Realmoslim schreef:Doen ze altijd joh, ga naar faithfreedom.org daar zie je het hele tijd gebeuren.
Jasmijn is toevallig wel één van de fanatieke islamverdedigers op dit forum ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Jasmijn is een valse fanatieke verdediger van de Islam. ik heb haar eerder uitgemaakt voor leugenaar. zij verloochent haar religie. volgens mij is de islam streng ten opzichte van leugenaars, of is dat in het geval van Jasmijn anders. in ieder geval, je kunt Jasmijn niet geloven, dat is duidelijk.
groet, Weda.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"valse fanatieke verdediger " ?
Toch enige argumentatie aub ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

hoi, die sprot,

Jasmijn is vals (oneerlijk) doordat zij (lees haar posts) vaker de boel manipuleert en een ander beeld over de islam wil scheppen. zij probeert de slechte daden van moslims goed te praten, althans zo komt zij op mij over. en daarom noem ik haar een leugenaar en vals. helaas, voor haar. groet, Weda.
Realmoslim
Berichten: 44
Lid geworden op: wo mei 05, 2004 9:54 am

Bericht door Realmoslim »

sprot schreef:
Realmoslim schreef:Doen ze altijd joh, ga naar faithfreedom.org daar zie je het hele tijd gebeuren.
Jasmijn is toevallig wel één van de fanatieke islamverdedigers op dit forum ....
Goh, ik had het tegen Tariq en ik had het niet over Jasmijn, jullie zijn diegene die altijd dingen vervalsen. Ga naar faithfreedom.org dan zie je alleen maar leugens en haat tegenover de Moslims. En Weda :

"Om moslim te worden, moet je in het bijzijn van een imam of schriftgeleerde – in het Arabisch - verklaren dat er maar één god is (Allah) en dat Mohammed zijn profeet en dienaar is. Er moeten twee mannelijke moslimgetuigen bij aanwezig zijn."

Wat zou de verschil zijn als ze de bovenste tekst erin had gelaten, wat voor verkeerde beeld krijg je dan van de Islam? Ze heeft de belangerijkste punten erin gelaten, iedereen doet dat. Jullie moeten niet overdrijven, ga naar faithfreedom.org daar heb je pas de leugens waardoor je een verkeerde beeld krijgt van de Islam.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Realmoslim schreef:
sprot schreef:
Realmoslim schreef:Doen ze altijd joh, ga naar faithfreedom.org daar zie je het hele tijd gebeuren.
Jasmijn is toevallig wel één van de fanatieke islamverdedigers op dit forum ....
Goh, ik had het tegen Tariq en ik had het niet over Jasmijn, jullie zijn diegene die altijd dingen vervalsen. Ga naar faithfreedom.org dan zie je alleen maar leugens en haat tegenover de Moslims. En Weda :

"Om moslim te worden, moet je in het bijzijn van een imam of schriftgeleerde – in het Arabisch - verklaren dat er maar één god is (Allah) en dat Mohammed zijn profeet en dienaar is. Er moeten twee mannelijke moslimgetuigen bij aanwezig zijn."

Wat zou de verschil zijn als ze de bovenste tekst erin had gelaten, wat voor verkeerde beeld krijg je dan van de Islam? Ze heeft de belangerijkste punten erin gelaten, iedereen doet dat. Jullie moeten niet overdrijven, ga naar faithfreedom.org daar heb je pas de leugens waardoor je een verkeerde beeld krijgt van de Islam.
Je hoeft niet naar een andere plaats om leugens te lezen, omdat we hier ook kennis kunnen nemen van die poeslieve interpretatie die jij hebt van vers 4:34, waarbij je opzettelijk voorbijgaat aan het feit dat wanneer de man het (symbolische) recht heeft zijn "ongehoorzame" vrouw in het uiterste geval te slaan, dit een voor de vrouw zeer vernederende zaak is omdat zij dat autoritaire recht omgekeerd niet heeft.


Iznogoodh
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Beste realmoslim,

waarom denk je dat faithfreedom etc leugens verspreiden en dat ik erin geloof? geloof me, beste jongen, ik gebruik mijn verstand en geloof niet blindelings. ik heb de koran gelezen en vergeleken met andere religies. ik ben geschrokken van de koran. zoveel haat, manipulatie, vrouwen onrecht en onwaarheden ben ik nergens tegen gekomen, maar daar wil je niets van weten. als je ziet hoe moslims in de wereld oorlog voeren, aanslagen plegen, vermoorden etc, dan vind ik dat terug in de koran. waarom zou ik dan faithfreedom niet geloven. faithfreedom weerspiegelt wat de islam in werkelijkheid is, iets wat jij probeert te weerspreken. vraag aan je moeder hoe zij zich zal voelen als haar man haar slaat (een tikje geeft), en behandelt zoals in de koran staat en je zult zien dat je moeder door toedoen van de koran (islam) ongelukkig is. Groet, Weda.
stormblast
Berichten: 82
Lid geworden op: do jun 23, 2005 11:29 am

Bericht door stormblast »

Jasmijn schreef:
De trend hangt samen met de aantal toegenomen huwelijken
de nieuwste trend :roll: ben benieuwd wat het over een paar jaar is
For a tolerant religion I never see any tolerance.
Yoshi
Berichten: 26
Lid geworden op: za mei 20, 2006 6:48 pm

Bericht door Yoshi »

nina schreef:In Afrika worden er dankzij het condoomverbod blijkbaar toch nog altijd meer katholieken geboren dan er doodgaan aan aids. :wink:
Grappig he nina, aids? :shock:
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Oud topic al dit :D

Yoshi, ik denk niet dat nina het leuk vind dat er mensen sterven en lijden onder aids. Ze drijft slechts (terecht) spot met uitlatingen van het vaticaan over condoomgebruik.

Dan ook maar een oud nieuwsbericht erbij?
Vaticaan: condoom beschermt niet tegen aids schreef:Hilversum (Van onze redactie/ANP) 10 oktober 2003 - Diverse rooms-katholieke kerkleiders houden hun gelovigen voor dat condooms niet beschermen tegen de verspreiding van aids. Dat blijkt uit een documentaire van het BBC-televisieprogramma Panorama, dat 12 oktober wordt uitgezonden.

Door het condoom
Kerkelijke vertegenwoordigers beweren in het programma dat het HIV-virus, dat kan aids veroorzaken, zo klein is dat het door een condoom kan dringen. “Het aids-virus is grofweg 450 keer kleiner dan de zaadcel”, aldus kardinaal Alfonso Lopez Trujillo, hoofd van de pauselijke raad voor het gezin.

WHO: Gevaarlijke beweringen
Een woordvoerster van de Wereldgezondheidsorganisatie verwierp die bewering tegenover BBC News Online als gevaarlijk. “Er zoveel bewijs dat laat zien dat condooms geen seksueel overdraagbare infecties als HIV doorlaten. Iedereen die iets anders zegt, heeft het gewoon bij het verkeerde eind.”

‘Condoomgebruik bevordert verspreiding AIDS’
Trujillo zegt in de documentaire Sex and the Holy City dat de gezondheidsautoriteiten moeten waarschuwen tegen het gebruik van condooms, net zoals ze roken proberen te ontmoedigen. Aartsbisschop Raphael Ndingi Nzeki van Nairobi in Kenia beweert dat condoomgebruik de verspreiding van aids juist bevordert omdat condooms vrije seks mogelijk maken.

D66
D66 vindt dat minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken de pauselijke nuntius op het matje moet roepen vanwege de beweringen van rooms-katholieke kerkleiders dat condooms geen bescherming zouden bieden tegen het HIV-virus. D66 vraagt de regering “haar diplomatieke contacten met het Vaticaan te gebruiken, door de ambassadeur van het Vaticaan in Nederland te ontbieden.” Nederland zou hierin samen met andere landen moeten optrekken, vinden de Tweede-Kamerleden Van der Laan en Bakker.

Banden met Vaticaan verbreken
Als De Hoop Scheffer dat niet doet, dan toont hij daarmee de onzin aan van diplomatieke banden met het Vaticaan, menen Van der Laan en Bakker. D66 vindt dat die banden verbroken kunnen worden en vervangen door een open dialoog met de katholieke kerk.
Best ernstig als je er over na gaat denken. Helaas is het nog niks bij de aanzet tot onderdrukking, haat, geweld en terreur die binnen de islam te vinden is.
Plaats reactie