Nederland zeer gul met asiel

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Je zal beleven dat als de "vluchtelingen" bemerken dat ze gehuisvest worden in een gevangenis, de eerste hevige protesten zullen losbarsten. Bejaardehuizen zijn inderdaad beter..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Ja, ja... :smile7: We gaan het indammen zegt Rutte. "Nederland is geen open huis " Wie gelooft Rutte nog?
„Nederland is geen open huis.” Dat zei premier Mark Rutte vrijdag na afloop van de ministerraad naar aanleiding van de plotseling fors stijgende aantallen vreemdelingen die naar ons land komen. Het gaat opeens om wel 1000 mensen per week in plaats van per maand. Ook hij denkt, net als verantwoordelijk staatssecretaris Fred Teeven, dat er mensenhandel achter zit. We gaan dit indammen en de oorzaak boven water krijgen, beloofde hij.

De houding van Nederland moet ook „een signaal” zijn voor die mensenhandelaren dat hun praktijken niet worden geaccepteerd, zo betoogde de minister-president. Hij noemde de problemen „serieus”. „Het is echt ontwrichtend, deze bizarre aantallen, een kleine provinciestad per jaar erbij.” Rutte denkt dat het draagvlak voor opvang van vreemdelingen zo wordt aangetast.

De zaak zal in Europees verband worden aangekaart, in de eerste plaats door Teeven. Maar Rutte is „dienstig” om ook in het geweer te komen. „Het is een zaak van het hele kabinet.” Hij denkt niet dat Nederland als het paradijs te boek staat als gevolg van bijvoorbeeld de speciale pardons waardoor groepen vreemdelingen mochten blijven. We staan bekend om een beperkend maar eerlijk asielbeleid, zo viel uit de woorden van de minister-president op te maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef:Ja, ja... We gaan het indammen zegt Rutte. "Nederland is geen open huis " Wie gelooft Rutte nog?
Nog zo'n komiek. Baghdad Bob (Minister informatie Irak onder Hoessein) Hij kon op dat moment de abraham tanks al voelen met z'n voeten
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Meer asielzoekers dan inwoners in Stevensbeek: ‘Wij zijn ons rotgeschrokken’

Buren van de Maashegge in Overloon, net buiten Stevensbeek, zijn zich rotgeschrokken van de komst van 800 asielzoekers. In Stevensbeek wonen slechts 750 mensen.

Het echtpaar Marietje en Teun Broess moest in de krant lezen dat ze honderden asielzoekers als buren krijgen. De aspergekwekerij van het koppel ligt op een steenworp van de voormalige jeugdgevangenis die nu dienst gaat doen als asielopvang.

"Ik sta te trillen op mijn benen en voel me niet meer veilig", zegt Marietje. De aspergekwekers vinden 800 asielzoekers veel te veel. "Dat is meer dan een verdubbeling van het aantal inwoners van Stevensbeek", zegt Teun Broess.

Marietje Broess gaat haar maatregelen nemen. Ze wil voor de komst van de asielzoekers een waakhond kopen. Verder wil ze bij haar huis een alarminstallatie. "Er hoeven maar een paar rotte appels tussen te zitten", zegt ze over de asielzoekers. Marietje is zelfs zo bang dat ze overweegt om bij haar kinderen te gaan slapen.

Teun Broess vindt het schandalig dat ze van te voren niet zijn ingelicht door de gemeente: "Ik heb nog met de wethouder gebeld, maar geen antwoord gekregen.Wij moesten het uit de krant lezen".

Vrijdagmorgen lag er een brief van de gemeente in de brievenbus. Daarin staat dat er maandagavond 19 mei een informatiebijeenkomst is in Overloon is. Maar het echtpaar Broess vindt dat dus veel te laat.

Stevensbeek heeft een geschiedenis als het gaat om protest tegen de komst van asielzoekers. In 1987 kwam het dorp landelijk in het nieuws door felle protesten tegen de komst van een paar honderd asielzoekers. Het ging toen om het eerste asielzoekerscentrum van Nederland, in een voormalig klooster. De inwoners van het dorp werden destijds uitgemaakt voor racisten.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Als we iets doen hier, dan doen we het goed. Alleen het duurste van het duurste is goed genoeg voor onze nieuwe vlucht vluchtelingen.

Afbeelding

Weet iemand welk type Miele wasmachines de asielzoekers in die voormalige kazerne te Budel krijgen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Ik heb even plaatjes bekeken. Deze hebben grote displays. De goedkoopste is 1100 euro, de meeste typen 1300 of hoger (tot 2000) .
Het zal wel een type zijn met PowerWash: "De nieuwe standaard in schoon: sneller, schoner en zuiniger dan ooit tevoren".
Miele roept altijd dat hun machines zo stevig zijn en lang mee gaan. Fabeltje volgens mij.
We zullen zien want nu krijgen ze de ultieme 'monkey-proof' gebruikerstest.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Schepsel! »

De Miele van mijn moeder was 25 toen ie wegmoest. Of dat lang is weet ik niet, mijn onderbuikgevoel vond het wél lang iig :wink2:

Waarom geen tweedehands wasmachines?
(^v^)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Asielzoekers gaan nou eenmaal voor Nederlanders. Eigen volk laatst.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Australië heeft 3 manieren van aanpak. Boten die in voldoende goede staat zijn worden terug gestuurd naar Indonesië en dan mogen de opvarenden het met Indonesië verder uitzoeken. Boten die niet terug willen varen worden tot dichtbij Indonesië gesleept en dan heeft Indonesië verder alle eventuele plichten. Australië heeft vanaf dan net zo weinig verplichtingen meer als dat de Filipijnen of welk ander land dan ook hebben. Opvarenden van zinkende boten worden naar Papua Nieuw Guinea gebracht en zij mogen zich de rest van hun leven in dat mooie land vermaken. U kunt zich daar vast wel een voorstelling van maken. Maakt u zich maar geen enkele ilussie over hoe de Australische aanpak zich verhoudt met het zeerecht. Linkse partijen sloven zich uit om gelukszoekers binnen te halen en verdraaien daar zelfs de rechtsregels voor. Australië overtreedt geen enkele regel. Het zwijgen van Indonesië bevestigt dat. Boten kunnen best ook naar Libië worden terug gestuurd. U moet niet fanta serveren over het zeerecht. De onwil om binnen het recht het mogelijke te doen, maakt de linkse partijen uiterst verdacht. Ze zijn schuldig. Volgende week krijgen zij van de kiezers het vonnis geveld.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door H.Numan »

King, we hebben een prima rechtssysteem. Wat verandert moet worden is de wil om het toe te passen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Als we iets doen hier, dan doen we het goed. Alleen het duurste van het duurste is goed genoeg voor onze nieuwe vlucht vluchtelingen.
In het Z Limburgs dagblad staat een mooie reportage over de feestelijke ontvangst van de asiel leugenaars in Budel. Op de foto: breed lachende nieuwlanders die elkaars haartjes mooi maken terwijl de Hollandse arbeiders zich in het zweet werken om alles spik en span in orde te maken. Bij het catering bedrijf komen ze handen tekort om de lekkere hapjes op tijd aan te kunnen voeren.
Ik hoorde wel links en rechts dat de plaatselijke bevolking het helemaal zat is. Op een paar km van elkaar staan er drie AZC's met honderden "klanten" die heel de dag langs velden en wegen uitzwermen terwijl de armoede voor de Nederlanders zelf daar hoge vluchten scheert.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door mercator »

Mahalingam schreef:We zullen zien want nu krijgen ze de ultieme 'monkey-proof' gebruikerstest.
Ik sprak dit WE met een dame die een tijdje werkte in zo een AZC in Echt bij Roermond en me vertelde dat de nieuwlanders elke dag opnieuw er een enorme rotzooi van maakten: als ik s avonds ging poetsen kon ik aan de vloer van de eetzaal zien wat ze die dag gegeten hadden [icon_lol.gif]
Het gaat daar in Budel niet alleen over wasmachines maar ook over koelkasten, microgolfovens en droogkasten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eritrea Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Ja, zielig. Is dit één van de verhalen die al honderd keer door vluchtelingen uit Eritrea verteld is? Zijn vrouw en twee kinderen die hij in de steek gelaten heeft omdat hij niks meer voor hen kon betekenen zullen nu misschien ook wel snel naar Nederland komen. Ik vraag me af hoe zijn vrouw de afgelopen 5 jaar gered heeft.
Barre tocht van 5 jaar brengt Belay vanuit Eritrea naar Nederland

Wie zijn de vluchtelingen die massaal uit Eritrea naar ons land komen? Wat bracht hen op de vlucht en hoe belandden ze hier? Het AD sprak met Belay, die 5 jaar onderweg was voor hij Nederland bereikte. In zekere zin is zijn leven nu pas begonnen. 'Eigenlijk ben ik nog maar 6 dagen oud. Als ik over 20 jaar overlijd, zullen ze zeggen dat ik 20 ben geworden.'

Mijn toekomst? Eerlijk gezegd is die nu pas begonnen. Ik ben nog maar 6 dagen oud. Als ik over 20 jaar overlijd, zullen ze zeggen dat ik 20 ben geworden.

Ergens op de Middellandse Zee dobbert een bootje met ruim honderd opeengepakte vluchtelingen uit Eritrea. De motor heeft het net begeven. Belay (38) bidt. Laat hem veilig de kust bereiken. Hij wil naar Nederland. Het leven schijnt daar goed te zijn.

De overtocht van het meest oostelijke puntje van Libië naar Sicilië had 72 uur moeten duren. Hoe lang ze al onderweg zijn als de motor stuk gaat, weet Belay niet. Hij is één van de weinigen die kunnen zwemmen, maar dat stelt hem niet gerust. De kust is nog niet in zicht.

Wanneer de wanhoop toeslaat, komt plots een Italiaans schip aanvaren. De bemanning gooit reddingsvesten en trekt hen één voor één aan boord. Diezelfde dag zet Belay voor het eerst voet op Europese bodem. Een reis die hem 5 jaar van zijn leven heeft gekost, vertelt hij, zittend in het gras bij een asielzoekerscentrum in het Limburgse Budel-Dorplein.

'Nog geen papiersnipper bij me'
Hij aarzelt even. De Afrikaan wil zeker weten dat zijn foto niet in de krant komt. 'Ik heb nog geen snippertje papier in mijn broekzak, zodat niks kan leiden naar mijn familie in Eritrea. Zij mogen niet in problemen komen.'

Als hij 5 jaar geleden vlucht, laat hij zijn vrouw en twee jonge zonen achter. Terugkeren zou zijn dood betekenen, dus vlucht Belay naar Egypte, om van daar naar het 'veilige' Israël te komen. Het is een barre tocht, die maanden duurt. Elke nacht wordt een klein stukje van de reis afgelegd, soms lopend achter een stoet kamelen, dan weer in de laadbak van een truck. Bij elke stop wacht een nieuwe smokkelaar die hen de weg door de woestijn wijst, mits de vluchtelingen een smak geld neertellen.

Egyptische gevangenis
Bij de grens met Israël wordt hij ontdekt door soldaten en uitgeleverd aan Egypte. Belay belandt er in de cel. Desondanks noemt hij zich 'een van de gelukkigen'. 'Sommige vluchtelingen worden gedeporteerd naar Eritrea. Ik werd nog liever uitgebuit door gevangenisbewaarders dan dat ik terug zou moeten.'

Belay is gevlucht voor het schrikbewind van de Eritrese president Afewerki. Het land kent geen vrijheid en is straatarm. Jongeren moeten na hun middelbare school verplicht het leger in, ook de meisjes, om slavenarbeid te verrichten. 'Er zijn meer gevangenissen in het land dan scholen', beschrijft Belay. Een half jaar voor zijn vlucht werd hij gearresteerd. Een vriend was gevlucht naar Ethiopië. 'Volgens de militaire leiders had ik zijn vlucht moeten voorkomen. Het regime dwingt ons elkaar te verraden.' Na zijn vrijlating volgde Belay het voorbeeld van zijn vriend. 'Ik kon mijn gezin niets meer bieden.'

Hij vertelt hoe hij na zijn gevangenschap in Egypte terugkeerde naar Ethiopië, met hulp van de Ethiopische ambassade. Hij bereidde daar een nieuwe vluchtpoging voor: dwars door de Sahara naar Libië, waar veel Eritreeërs via het Italiaanse eiland Lampedusa oversteken naar Europa.

In viscontainers
Na een barre tocht, die lang niet al zijn medevluchters overleven, komt hij aan in Libië. Smokkelaars sluiten hem en zijn medevluchters op in huisjes, in afwachting van hun overtocht. Af en toe krijgen ze eten toegestopt. Het wachten duurt maanden. 'Uiteindelijk werden we in containers gestopt, waar normaal gesproken vis in wordt vervoerd. We werden er met zo veel mensen in gestopt dat een aantal van hen het niet overleefde.'

En dan zit Belay eindelijk in het bootje op de Middellandse Zee, waar duizenden Afrikaanse vluchtelingen die hem voorgingen zijn verdronken. Maar hij bereikt de overkant, Italië. Vanuit Sicilië gaat het naar Rome, waar hij de trein pakt naar Nederland.

Zeshonderd per week
Belay is niet de enige die een dergelijke route volgt. Wekelijks zoeken zeshonderd Eritreeërs hun toevlucht in ons land. Het asielzoekerscentrum in het Limburgse Budel-Dorplein, waar Belay sinds 6 dagen verblijft, is vol. Een paar kilometer verderop wordt straks een kazerne geopend voor de nieuwe stroom vluchtelingen die zich heeft gemeld. Eritrea loopt leeg.

Belays dagen worden nu gevuld met wachten, een beetje rondlummelen bij het asielzoekerscentrum waar drie keer per dag een maaltijd voor zijn neus staat. Voor het eerst sinds jaren voelt hij weer het verschil tussen dag en nacht. Als hem naar zijn toekomstdromen wordt gevraagd, reageert hij zonder nadenken. 'Mijn toekomst? Eerlijk gezegd is die nu pas begonnen. Ik ben nog maar 6 dagen oud. Als ik over 20 jaar overlijd, zullen ze zeggen dat ik 20 ben geworden.'

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Verdachten mensensmokkel uit Eritrea gepakt

De extra controles op de toestroom van asielzoekers uit Eritrea heeft ertoe geleid dat er mensen zijn aangehouden op verdenking van mensensmokkel. Dat heeft staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Om mensensmokkel tegen te gaan plaatst het Openbaar Ministerie zo spoedig mogelijk een verbindingsambtenaar in Italië, aldus de bewindsman. Daar komen de Eritreeërs na hun zeereis in vaak gammele bootjes aan land. De stroom asielzoekers uit het Afrikaanse land houdt nog aan. Het zijn er nog steeds meer dan 1000 per week blijkt uit de meest recente cijfers. Verder werft de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) 150 tijdelijke krachten om de stroom asielzoekers te verwerken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

H.Numan schreef:King, we hebben een prima rechtssysteem. Wat verandert moet worden is de wil om het toe te passen.
Niet willen is helaas gelijk aan niet kunnen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door H.Numan »

Zorrie. Klopt niet. Dat iets niet snel zal gebeuren wil niet zeggen dat het niet kan. :smile7:

Bijltjesdag zal niet snel plaats vinden. Maar het kan best wel.
Mohammedanen interneren in Maasvlakte 1 (m) en Maasvlakte 2 (v+k) kan ook, maar men wil daar voorlopig nog niet van horen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Eritrea Nederland zeer gul met asiel

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
Als hij 5 jaar geleden vlucht, laat hij zijn vrouw en twee jonge zonen achter. Terugkeren zou zijn dood betekenen, dus vlucht Belay
Wat een smeerlap, laat vrouw en kinderen in de steek om zelf zijn bruine vel te redden. En dat wordt hier dan als een held onthaald.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

:cry: Pech voor ons, en pecht voor alle uitgeproduceerde Somaliers die ook graag liefdevol in Duitsland opgenomen willen worden.
Asielinvasie af te wenden

Nederland lijkt het braafste jongetje van de klas, wanneer asielzoekers niet aan de grens worden geweigerd maar massaal worden opgevangen. Dat stelt het CDA, nu blijkt dat onze oosterburen de bussen met asielzoekers gewoon weer terugsturen naar ons land.

Volgens Kamerlid Van Hijum verschuilt staatssecretaris Teeven (Veiligheid en Justitie) zich ten onrechte achter Brusselse regels als hij zegt dat hij asielzoekers niet bij de grens mag heenzenden naar het EU-land waar ze vandaan komen.

Ons buurland weet wel raad met deze massale toestroom. Als Duitse agenten controles aan de Nederlandse grens uitvoeren en een asielzoeker uit ons land zien komen, sturen ze die gewoon weer de grens over. „Dan vragen we ogenblikkelijk in uw land of ze deze mensen overnemen. Meestal wordt daarover positief beslist”, zegt Achim Halkour van de Bundespolizei in Sankt Augustin, die de grenscontrole aan de Duits-Nederlandse grens coördineert.

De procedure van de Duitse grensbewakers gaat razendsnel. „Binnen vier tot vijf uur is de illegale persoon weer terug in Nederland. Eerst maken we vingerafdrukken en foto’s van hem, en daarna wordt-ie de grens overgereden”, aldus de zegsman.

In Europa is het de regel dat een asielzoeker een verblijfsvergunning moet aanvragen in het land waar die als eerste aankomt. Duitsland is in elk geval niet het eerste EU-land waar de vreemdeling binnenkomt, is de redenering van de oosterburen als ze asielzoekers naar Nederland terugsturen die door ons land gereisd zijn.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Moeten wij verbaasd zijn als blijkt dat tot in de hoogste kringen in Eritrea men grof geld aan het verdienen is met de export van burgers?
‘Overheid Eritrea zelf betrokken bij mensenhandel’
Eind vorig jaar publiceerde Van Reisen een onderzoek naar mensensmokkel in Eritrea, waarvoor ze met honderden vluchtelingen sprak. Volgens de hoogleraar verdient het bewind op twee manieren aan zijn gevluchte onderdanen. Eritrese ambassades dwingen hun landgenoten in het buitenland een ‘diaspora tax’ van 2 procent van het salaris af te dragen. En sommige hoge legerofficieren zijn door vluchtelingen veelvuldig als mensensmokkelaar aangewezen.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/05/19/ove ... senhandel/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24963
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door King George »

Ik ben daar in het geheel niet verbaasd over, want Nederland blijft gul betalen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Moeten wij verbaasd zijn als blijkt dat tot in de hoogste kringen in Eritrea men grof geld aan het verdienen is met de export van burgers?
‘Overheid Eritrea zelf betrokken bij mensenhandel’
Daar hebben we hier op het forum in 2012 al over vermeld. Eritrese Nederlanders betalen onder dwang oorlogsgeld Volgens mij is er toen niks aan gedaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

  • "Als Duitse agenten controles aan de Nederlandse grens uitvoeren en een asielzoeker uit ons land zien komen, sturen ze die gewoon weer de grens over."
En de Duitsers mogen net zo vaak grenscontrole doen als wij: 4 dagen per maand.
Dus veel invloed zal het niet hebben op de in- en export van asieligen.

Er is veel beroering Duitsland in de alternatieve media maar die bereikt de MSM niet. Daar blijft men zwijgen over de toestroom van 200.000 nieuwe burgers dit jaar.
Politici die er over praten? nee.
In Duitsland zijn de etiketten 'fascist' en 'neonazi' heel wat effectiever dan bij ons.
Duitsland verwacht ook record asielaanvragen; ophef blijft uit
De Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière, verwacht dat dit jaar 200 duizend migranten in Duitsland asiel aanvragen.
Net als in Nederland gaat het om politieke vluchtelingen uit Syrië en Eritrea. Maar daarnaast is het land ook geliefd bij mensen uit Servië, Bosnië-Herzegovina en Macedonië. Hun asielaanvragen zijn over het algemeen kansloos.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... -uit.dhtml
En afgewezen asieligen blijven net zoals bij ons, gewoon rondhangen, wachtend op een volgend generaal pardon.
In veel opzichten kan je ons land zien als een zelfstandige Bundesstaat .
Aan de andere kant kunnen 'Lampedusa-vluchtelingen' en ook gevluchte Syriërs op sympathie van de bevolking rekenen. Kerken, maar ook stadsbesturen bieden vaak een helpende hand. In het centrum van Berlijn, in de linkse wijk Kreuzberg, werd meer dan een jaar een tenten- en protestkamp van vluchtelingen oogluikend op de Oranienplatz toegestaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
  • "Als Duitse agenten controles aan de Nederlandse grens uitvoeren en een asielzoeker uit ons land zien komen, sturen ze die gewoon weer de grens over."
Hallo icon_wave.gif zegt Staatssecretaris Teeven. Niet kletsen. Dat doen wij ook hoor....
Nederland stuurt net als Duitsland mensen terug naar buurlanden als er sprake is van illegale grensoverschrijding. In 2013 deed Nederland dat 550 keer, naar Duitsland en België. Dat zei staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) dinsdag in de Tweede Kamer. Duitsland stuurde vorig jaar 450 personen terug naar Nederland, die illegaal vanuit Nederland de grens over kwamen.

Maar volgens Teeven gaat het hierbij niet om asielzoekers. „In dat geval uiten mensen meteen de wens om asiel aan te vragen; die sturen we niet terug. Dat is wezenlijk wat anders dan illegale grensoverschrijding.” Hij reageerde daarmee op aantijgingen van het CDA, dat suggereerde dat Duitsland wel asielzoekers terugstuurt aan de grens en dat Nederland dat niet doet en daardoor „het braafste jongetje van de klas is”. Volgens Teeven is dat dus een misvatting.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Dat komt toch mooi uit. Deze zomer gaan veel verzorgtehuizen voor bejaarden dicht. Daar kunnen dan die vluchtelingen in.
We maakte er een grapje over, maar helaas is het werkelijkheid geworden. Eindhoven gooit ouderen uit tehuis. Ze moeten plaatsmaken voor asielzoekers.
Het is nog niet openbaar gemaakt, maar het is weldegelijk realiteit. In Eindhoven zet de gemeente ouderen uit het verzorgingshuis de Orangerie, om het dienst te kunnen laten doen als nieuw in te richten asielzoekerscentrum. De LPF Eindhoven stelt er nu vragen over. Die zijn hieronder te vinden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52290
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eritrea ..Nederland zeer gul met asiel

Bericht door Mahalingam »

Is nu echt de wal het schip aan het keren?
De plicht die de gemeenten hebben (vanwege internationale verdragen) om woningen beschikbaar te stellen aan ex-asielzoekers, kan steeds vaker niet uitgevoerd worden. Omdat er domweg geen woningen in voldoende aantallen vrij komen (niet voor hun en niet voor de inboorlingen).
Geen huis voor ex-asielzoekers
Elk half jaar wordt van elke gemeente in Nederland vastgesteld hoeveel ex-asielzoekers ze aan een woning moet helpen. Van de 403 gemeenten in Nederland slagen maar 76 erin het streefaantal te halen. De rest blijft hopeloos achter: zij moeten volgens afspraken van een half jaar geleden nog bijna 4500 asielzoekers aan een woning helpen.
Intussen zijn er alweer meer asielzoekers met een verblijfsvergunning die nog op een woning wachten: zo'n 5500, oftewel bijna een derde van de bewoners van de asielzoekerscentra.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... kers.dhtml
Hoe zit het?
Die woningmarkt is het echte probleem, zegt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten. "De gemeenten wíllen wel", zegt Esther Verhoeff van de VNG. "Maar er zijn gewoon te weinig goedkope huurwoningen. Er is heel weinig doorstroom. In vergelijking met een paar jaar geleden komt er maar een handjevol huurwoningen op de markt. Dus ja, we zien het probleem. Maar er is weinig aan te doen."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie