Hoofddoek verboden

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Hoofddoek verboden

Bericht door sprot »

Uit 'De Standaard' 8/9/03
Moeders met een hoofddoek, die er vrijdag nog in de rij gingen staan om hun dochters in te schrijven, begrijpen het niet: ,,Waarom is de hoofddoek hier ineens verboden? De meisjes doen daar toch niemand kwaad mee?'' Toch is het Athenée Bruxelles II niet over één nacht ijs gegaan. ,,Wij vinden dit ook niet dé oplossing'', zegt studieprefect Francis Lees, ,,maar we moesten ergens een lijn trekken, paal en perk stellen aan de oprukkende radicalisering.''


Het Franstalige atheneum in Laken is wat je een gettoschool kunt noemen: vier op de vijf leerlingen zijn van vreemde origine, twee op de drie zijn moslims. Voor het overige ook een toenemend aantal zwarte Afrikanen en jongeren uit voormalige Oostbloklanden. Vorig jaar hadden ze hier liefst 200 meerderjarige leerlingen, van wie sommigen als 20-jarige in een vierde technische of beroepsklas.

Op vrijdagmiddag zit er een bontgekleurd gezelschap van jongeren en hun ouders aan te schuiven om zich alsnog in te schrijven. Begint de school dan niet op 1 september?

,,Voor de eerste graad wel'', aldus studieprefect -- zeg maar directeur -- Francis Lees. ,,Het probleem is dat de scholen van de Franstalige Gemeenschap inschrijvingen toelaten tot eind september. Sommige leerlingen zijn nu nog in het buitenland. Anderen hebben net nog examens afgelegd. Tijdens de eerste schoolweek wordt hier in feite nog niet veel lesgegeven. Vanaf maandag starten we echt.''

De studieprefect zit er schijnbaar rustig bij, maar heeft een stresserende week achter de rug. Dat heeft alles te maken met het verbod op de hoofddoek voor leerlingen binnen de schoolmuren, dat vanaf dit schooljaar in voege treedt. En met de protestactie van enkele leerlingen en ouders, die daarbij de gemediatiseerde steun van de Arabisch-Europese Liga kregen.

Lees beklemtoont dat niet hij, noch de school de persbelangstelling hebben gezocht. ,,Maar ik wil wel graag uitleg geven bij ons besluit. Want deze kwestie is te belangwekkend om ze toe te dekken. Nogal wat progressieven, waartoe ik doorgaans ook mezelf reken, zijn tegen een verbod op de hoofddoek. De meeste politici vinden het een heikele kwestie en zwijgen er in alle talen over. Maar het is hier, in concentratiescholen als de onze, dat de strijd wordt gevoerd.''

Aanvankelijk was de hoofddoek geen probleem, zegt Lees. Vijf jaar geleden ging het nog om een discreet kledingstuk. Meer en meer moslimleerlingen kwamen naar school met een doek die hun halve lichaam omhulde en vorig jaar doken er ook twee in een heuse burqa op. ,,De radicalisering neemt toe'', aldus Lees.

,,Op straat zie je de hoofddoeken nu overal. Die radicalisering deed ook in de school haar intrede. Hun moeders en grootmoeders droegen nog een kaftan en een traditionele hoofddoek. Maar deze meisjes kiezen voor een kledingstuk met een religieuze betekenis. Dat behoort niet tot hun traditie.''

Volgens Lees kwamen meisjes die geen hoofddoek dragen, onder druk te staan van een groeiende groep integristen en werd een autochtone leerlinge lastiggevallen omdat ze een klein kruisje om de hals droeg. Bovendien begonnen de gesluierden de lessen turnen, zwemmen en biologie te weigeren.

,,Toen wisten we: dit kán niet meer. Het onderwijs komt in het gedrang. En wij behoren tot het officiële net, dat neutraliteit in het vaandel voert. Bekeringsijver hoort hier niet thuis.''

Lees zegt ook dat hij veel met de bewuste meisjes heeft gepraat. ,,Ik probeerde hen uit te leggen dat wij respect hebben voor hun cultuur, maar dat zij ook respect moeten opbrengen voor de onze. Dat de stagebedrijven hen zo niet wilden. Ik vroeg hen zich discreter te kleden. Dat was voor de kerstvakantie. In januari was er niets veranderd. Dus ging de discussie verder.''

Driekwart van het leerkrachtenkorps stemde tenslotte in met een totaalverbod, op welk hoofddeksel dan ook. Daarmee is het atheneum zeker geen uitzondering, het omgekeerde is veeleer het geval. Dik 80 procent van alle Brusselse scholen verbiedt het dragen van de hoofddoek binnen de schoolmuren.

,,Zo ontstaat het getto'', zegt Lees. ,,Wij kregen de meest radicale moslimkinderen over de vloer. Het verbod van de hoofddoek is een element in de strijd tegen die gettovorming. Ook al zie ik het verbod niet als zaligmakend. Maar hier was het nodig omdat de sfeer verpest werd en het lesgeven in het gedrang kwam.''

,,Dus zeggen wij dat wie hier als leerling binnenkomt, alles achter zich moet laten wat ons van elkaar onderscheidt. Pas op, wij streven geen gelijkheid na, wij pretenderen niet dat te kunnen. U heeft zelf gezien hoe groot de verscheidenheid hier op school is. Maar die willen we niet benadrukken. We vinden dat de school juist moet beklemtonen wat gemeenschappelijk is. We geloven dat dat de beste voorbereiding is op het leven buiten de school. Daar gelden ook bepaalde regels.''

Lees verwacht dat een 30-tal moslimmeisjes van school zal veranderen. Gezien de inschrijvingen nog lopen, bestaat daar nog geen duidelijkheid over. Merkwaardig is dat minstens één te kennen heeft gegeven voor een andere school te zullen kiezen, die nochtans ook de hoofddoek verbiedt.

Zelf vindt hij dat, hoewel pijnlijk, niet zo merkwaardig. ,,Het is erg menselijk. Die meisjes willen geen gezichtsverlies lijden. Als het dan toch moet, dan in een school waar niemand hen kent.''

Een ander meisje heeft zich vrijdag opnieuw gemeld mét sluier, om te zeggen dat ze vanaf maandag terugkomt zonder. Lees: ,,Omdat wij de hoofddoek nog toelaten bij schooluitstappen, en die andere school niet. En omdat ze iedereen hier kent en eigenlijk graag hier naar school komt.'' Hij hoopt dat hij er nog enkele over de streep zal kunnen halen.

Lees heeft de voorbije dagen veel steunbetuigingen ontvangen. ,,Ik denk dat de publieke opinie achter ons staat. Ik denk ook dat het verbod nodig is om de islamofobie in te dijken.''

De moslimmoeders in de wachtzaal begrijpen het niet. ,,Wat is er mis met een hoofddoek?'' vraagt een vrouw die anoniem wil blijven. ,,Mijn dochter draagt er geen. Omdat zij dat nu nog niet wil. Het is een persoonlijke beslissing.'' Waarom is het dragen van de hoofddoek zo toegenomen in de jongere generatie? Simpel, zegt deze vrouw. ,,Onze ouders waren ongeletterd en wisten van niets. De huidige generatie jongeren wordt grootgebracht met meer kennis van zaken over de islam.'' Waarop haar dochter van 14 zegt: ,,Later wil ik er ook een.''
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Volgens mij is dit een loffelijk initiatief, dat in alle scholen navolging zou moeten vinden.
Trouwens, het dragen van de hoofddoek houdt per sé in dat men behoort tot de "hard core" van de islamisten, wat dan ook wil zeggen dat in principe deze vrouwen en meisjes best helemaal niet studeren (tenzij de koran). Maar omdat in België de leerplicht bestaat moeten deze meisjes wel naar school. Lessen LO, zwemmen, biologie, sexuele voorlichting... dit alles is voor hen uit den boze (of eerder voor hun vaders, broers, ooms, enz.) zodat deze lessen dan ook door hen worden geboycot. Het is dan toch onmogelijk voor deze meisjes om een diploma te behalen zonder het volledige lesprogramma te hebben gevolgd?
Eigenlijk heb ik wel te doen met deze gesluierde meisjes, ze zijn immers de grootste slachtoffers van islamistische slimmeriken die liever een totaal van hen afhankelijke vrouw(en) met beperkt geestelijk gezichtsveld hebben zodat hun dominantie nooit of te nimmer in vraag wordt gesteld. Ook al roepen ze nog zo hard dat de sluier "deel uitmaakt van hun persoonlijkheid"... het is gewoon omdat ze geen andere uitweg hebben, is dit niet bedroevend? Zonder lap stof op het hoofd een deel van je persoonlijkheid missen?
Deze meisjes zijn op voorhand veroordeeld tot een slaafs en onderdanig leven in de schaduw van een man, zonder zelfontplooing noch ontwikkelingskansen ...
Maar om daarom zomaar sluiers en andere burka's op school toe te laten, dat gaat te ver.
Was men in het verleden van meetaf aan strenger opgetreden en had men nooit sluiers toegelaten, dan was er geen haan die ernaar kraaide...
Trouwens, in sommige moslimlanden zoals Tunesië en Turkije, zijn sluiers op school ook gewoon verboden. Wie gesluierd door het leven wil gaan, blijft daar dan thuis, dat is toch volgens de koran de beste plaats voor een vrouw!

Dutch
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

http://this.sucks.nl/

Bericht door Serdar »

Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

http://this.sucks.nl/

Bericht door Serdar »

deleted - dubbel gepost
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

islaam

Bericht door Serdar »

Wat is de (maatschappelijke en geestelijke) positie van vrouwen in de Islaam?


De Islaam ziet een vrouw, of ze vrijgezelin is of getrouwd, als een individu met haar eigen rechten. Het recht van het hebben van eigendom, het uitgeven van haar bezittingen en het verkrijgen van inkomsten zonder enige voogdijschap over haar (of dat haar vader is of echtgenoot of iemand anders). Zij heeft het recht om te kopen en te verkopen, giften en liefdadigheid te geven, dus ze mag haar geld uitgeven hoe zij het zelf wenst. Een bruidsschat wordt door de bruidegom aan de bruid gegeven voor haar persoonlijk gebruik en ze houdt haar eigen familie naam in plaats van die van haar echtgenootnaam aan te nemen.

De Islaam moedigt de echtgenoot aan zijn vrouw goed te behandelen, zoals de Profeet Muhammad heeft gezegd: {De beste onder jullie zijn degenen die het beste zijn tegenover hun vrouwen.}
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

hjiaab

Bericht door Serdar »

--------------------------------------------------------------------------------

Ik draag ook een hoofddoek en ik word niet onderdrukt integendeel ik mag zijn wie ik ben, wanneer mensen mij gaan verplichten om mijn hoofddoek af te doen onderdrukken zij mij !!!!!!!!

Ik voel mij met me hoofddoek veilig bescherm ik ga mijn hoofddoek niet afdoen omdat mensen mij willen zien !!!!! ik begrijp niet wat mensen daar nou zo storen aan vind ieder leeft zij eigen leven!!!!!!!!!!!!!!!!

Om het moment dat ik mij hoofddoek af doe word ik eerder beoordeel door mij uiterlijk, en door dat ik mijn hoofddoek op heb woord ik beoordeeld door mijn persoonlijke kwaliteiten en niet door mij uiterlijk.

Dus doe niet zo zielig en laat iedereen leven zoals hoe hij is !!!!!!!!!


Naar boven
ancarlo
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 10:11 pm
Locatie: rotterdam

Bericht door ancarlo »

Burqua en Nijaab zijn verboden attributen in de Koran, net zoals het uithuwelijken niet wenselijk is, het hoofddoekje heeft niets te maken met de Koran of de Islam, is GEEN religieus gebruik!!

Mohammed, heeft zijn vrouwen voorgesteld (niet gezegd, niet opgedragen) om zichzelf toe te dekken als zij naar buiten zouden gaan, daar er IN DIE TIJD, heel veel vrouwen werden verkracht, dus om zichzelf te beschermen heeft hij dit voorstel gedaan, en zij konden zelf beslissen of zij dat zouden doen of niet! En hij zou ze zeker weten niet voor hoer uitgemaakt hebben als zij dat niet zouden gedaan hebben! Het hoofddoekje staat dus totaal los van de Islam/Moslim zijn/ Koran
Overigens was het ten tijde van Mohammed de gewoonste zaak van de wereld dat de vrouwen met hoofddoeken rondliepen en de heren met een hoed of iets wat er op leek!

Het feit dat men zichzelf gaat bedekken met hoofddoekjes en nog meer toeters en bellen, komt van de extremisten en fundamentalisten vandaan die de Islam een geheel eigen tendens hebben gegeven die 100 procent positief is voor de man, daar als de vrouw dit niet zou doen en haar iets zou overkomen dat het dan ten alle tijde de schuld zal zijn van de vrouw doordat zij zich niet zo heeft aangekleed, met andere woorden dit bekleden van de vrouwen is eigenlijk een dwang, doe je het niet en men doet je wat ben jij de schuldige de man gaat vrijuit!!! goed geregeld voor de heerschappen toch?
Dus een vrouw is vogelvrij als zij zich niet zo zou kleden, WAAR staat dat in de Koran?????? De vrouw is de foute als haar iets overkomt, WAAR staat dat in de Koran?????

Maar goed een vrouw die dat doekje wil dragen mag dat, maar het staat los van de Islam en Koran het is een gebruik en geen religiuze must! De vrouw die zichzelf geheel bedekt (nijaab-Burqua) is dus al helemaal geen gelovige, daar dit verboden is in de Koran, een familie die zijn/haar kind uithuwelijkt is geen echte gelovige daar dit niet gewenst is!

Ik snap niet waar men al die wild west verhalen vandaan haalt, maar dat men alom in Europa er een beetje genoeg van begint te krijgen van al die opdringerige vertoningen, vindt ik niet meer dan logisch, ik zie ons europeanen al als nudisten ons tentoonspreiden in die landen, is ook een vorm van levensstijl, is toch van de zotte, doe gewoon doe je al gek genoeg! en heb respect voor het land waar je woont! en zijn/haar regels!

Ancarlo :wink:
God straft die gene, die voor God denken te kunnen spelen, er is maar 1 rechtvaardige en maar 1 die het recht heeft om te oordelen en te straffen, en dat is hij!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

jansen schreef:De Islaam ziet een vrouw, of ze vrijgezelin is of getrouwd, als een individu met haar eigen rechten. Het recht van het hebben van eigendom, het uitgeven van haar bezittingen en het verkrijgen van inkomsten zonder enige voogdijschap over haar (of dat haar vader is of echtgenoot of iemand anders).
Mr. jansen, je zal me moeten verlichten. Ofwel ben jij fout, ofwel is de koran fout.

Vers 4.34 zegt namelijk:

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.


Wat zal het zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: hjiaab

Bericht door Monique »

ike schreef:--------------------------------------------------------------------------------
Om het moment dat ik mij hoofddoek af doe word ik eerder beoordeel door mij uiterlijk, en door dat ik mijn hoofddoek op heb woord ik beoordeeld door mijn persoonlijke kwaliteiten en niet door mij uiterlijk.
Een hoofddoek is toch bedoeld om NIET beoordeeld (gezien) te worden...??
Welke persoonlijke kwaliteiten mag een moslima tentoonspreiden..?
Volgens mij zijn dat kinderen krijgen, koken, benen wijd en schoonmaken...?

Trouwens, wat je zegt is een beetje tegenstrijdig. Wanneer je namelijk werkelijk op je "kwaliteiten" beoordeeld wilt worden zet je je hoofdoek in het westen af..en..in een islamland op. Zoals jij het brengt WIL je juist op je uiterlijk beoordeeld worden...je wilt dat iedereen je als moslima ziet...NIET als individu met persoonlijke kwaliteiten. m.a.w jij kunt beter je hoofddoek ophouden en gaan koken.

Ik geloof niet dat het je VERBODEN is om een hoofddoek te dragen..? Al spijker je hem vast op je hoofd....moet je helemaal zelf weten.
Enkel in OPENBARE plaatsen zal het uitbundig uiten van misplaatst religieus vertoon idd verboden worden/zijn. En...zo hoort het ook. Religie is iets persoonlijks ..daar hoeft een ander niet mee geconfronteerd te worden. Net zo goed als nudisten hun voorkeur niet in openbare gebouwen tentoonspreiden..behoren fundi's dat ook niet te doen.
Trouwens..een hoofddoek IS helemaal niet religieus...een hoofdoek is in sommige landen nodig omdat er geen wetten bestaan die vrouwen beschermen tegen gefrustreerde mannetjes.
Amorele atheistische nitwit
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

hoofddoek

Bericht door Serdar »

ik wil er op benadrukken dat het westen goed ziek is.
de vrijheden stijgen naar hun hoofden zodat ze niets beter te doen hebben dan met andere gewoontes te gaan bemoeien.gebrek aan eigen kul tuur.
ze zien liever strings en ferrari op straat dan hoofddoek.
het westen heeft zich al lang in een fantaste rol geplaatst.nepwereld geschapen.....maar de mens is maar een kreatie en geen kreator. dus een beeld van de aarde is niet aan jullie.
dus zoek een andere onderwerp om jullie te vervelen. niet over de rug van de islam.....ga jullie geloof eens belichten en geef dan een mening...


32 jaar in nl .......stel HYpokrieten bijelkaar.
CroMagnon
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2003 1:54 am

Re: islaam

Bericht door CroMagnon »

jansen schreef: De Islaam moedigt de echtgenoot aan zijn vrouw goed te behandelen, zoals de Profeet Muhammad heeft gezegd: {De beste onder jullie zijn degenen die het beste zijn tegenover hun vrouwen.}
helaas zei hij ook:

Sunan Abu Dawud Book 11, Number 2142:
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... l#011.2142
Narrated Umar ibn al-Khattab:

The Prophet (peace_be_upon_him) said: A man will not be asked as to why he beat his wife.
zoals ook in de koran toestemming gegeven wordt de vrouw te slaan als ze ongehoorzaam is:

koran 4:34:
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/004.qmt.html
004.034
YUSUFALI: Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).

PICKTHAL: Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.

SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~
_________________
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: hoofddoek

Bericht door Ariel »

[email protected] schreef:ik wil er op benadrukken dat het westen goed ziek is.
de vrijheden stijgen naar hun hoofden zodat ze niets beter te doen hebben dan met andere gewoontes te gaan bemoeien.gebrek aan eigen kul tuur.
ze zien liever strings en ferrari op straat dan hoofddoek.
het westen heeft zich al lang in een fantaste rol geplaatst.nepwereld geschapen.....maar de mens is maar een kreatie en geen kreator. dus een beeld van de aarde is niet aan jullie.
dus zoek een andere onderwerp om jullie te vervelen. niet over de rug van de islam.....ga jullie geloof eens belichten en geef dan een mening...


32 jaar in nl .......stel HYpokrieten bijelkaar.
Gossie meneer Aimman.

Het *Westen* is goed ziek naar uw idee. Mag ik weten waarom u dit vind?
Volgens mij is de hele wereld goed ziek, en een van de reden is, dat de islam en in het bijzonder de fundamentalisten in de islam, er een enorm zootje van maken.
Ik zeg met opzet “een van de reden” want ik besef me maar al te goed dat ook het westen de nodige fouten gemaakt heeft en nog steeds maakt.
U geeft naar mijn nederige opinie een ferrari en een string de schuld van de verloedering van deze aarde, maar geloof me, dit zijn heus niet de dingen waarom het zo verkeerd gaat op deze wereld.
Ik hoop dat u zelf beseft dat haat en fanatisme de grote boosdoeners van het kwaad zijn. Zolang de kerken en moskees de macht willen hebben over mensen zal het niet goed gaan met de mensheid. Wij moeten af van het idee dat het ene geloof of die ene filosofie slecht is, en het ander goed. Misschien kunnen we beter zeggen, “Wij volgen niet een betere weg, maar een andere weg” Ik denk dat de meeste Christenen aardig op weg zijn om zich deze filosofie toe te eigenen, maar helaas kan ik dit niet zeggen van de islamieten. Er is maar een waar geloof, en dat is jullie geloof, en voor dat geloof word er in de naam van God gemoord en worden de meest gruwelijke zaken gepleegd. Wij hebben dus het recht om onze vrijheid waar wij zo terecht aan hechten te verdedigen. Ik vraag me af waarom er zoveel vluchtelingen komen naar het westen. Is dit niet om de door u zo gewraakte vrijheid? Waarom bent u of uw ouders naar Nederland gekomen? Was dit niet omdat het zo heerlijk was om hier een goede boterham te verdienen in alle vrijheid? Is het niet heerlijk om te kunnen zeggen wat men denkt, en de kleding te kunnen dragen die men wil dragen? Niemand heeft hier bezwaar tegen een hoofddoek, maar we hebben bezwaar tegen de gedachte gang achter de hoofddoek.
En hoe staat het met uw vrijheid. U kunt hier zomaar uw eigen mening verkondigen zonder dat er maar iemand is die u martelt of vermoord. Ik heb het bange vermoeden dat een Christen niet zo tekeer kan gaan in een fanatiek moslim land.

Wij hebben geen cultuur vind u…
Ik heb eens een prachtig verhaal gelezen . U kunt dit verhaal lezen op Internet.
De Ondergang van Nederland
land der naieve dwazen
Mohamed Rasoel
http://www.moskeedatabase.com/rasoel/rasoel.php

Hij schrijft onder andere “Je kunt de onderdelen van een Mercedes niet voor de helft door Skoda-onderdelen vervangen en het geheel nog een Mercedes noemen. Wanneer je zoveel vreemdelingen in een land toelaat, verander je daarmee iets aan de bevolking van dat land, en op den duur dus aan het land zelf. Op zichzelf is dat misschien nog niet eens zo ‘n slecht idee, want het leven zou maar saai zijn als er nooit iets veranderde en we nog altijd de foxtrot dansten. Maar achteruitgang omwille van de verandering lijkt mij niet te verdedigen. “

Kijk meneer, Ik besef me heel goed dat deze mercedes nog steeds rijd. Ook met de andere onderdelen die er nu inzitten, en ik vind het prima dat er andere onderdelen in onze mercedes zitten, maar ik wil wel dat het goede onderdelen zijn die in onze mercedes komen, zodat de mercedes over een aantal jaren nog steeds goed rijd. Ook wij in Nederland hebben kinderen en klein kinderen, en wij willen onze goede gezonde cultuur ( wat er nog van over is) graag overdragen aan deze kinderen zonder ze op te zadelen met de problemen die wij zelf ( helaas) geschapen hebben .

Wij zijn een creatie gaat u verder,. Wel, ik kan u zeggen dat wij kinderen ( zonen en dochters) van God zijn, en dat wij mogen creëren wat we willen. Dat komt namelijk doordat wij een vrij wil gekregen hebben. Alles wat we willen creëren mogen we creëren. Er bestaat geen goed of kwaad, maar er bestaat wel * WAT WERKT, EN WAT NIET WERKT*.
En naar mijn idee werkt de islam dus niet……..
Ik stop er nu mee, Ik zou nog uren door kunnen schrijven, maar waarschijnlijk leest u dit toch niet..

Vriendelijke groeten.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

islaam is een geloof van rechtigheid voor de vrouw en de man.

Islaam leert waarden en normen en als de nederlander er aan houdt heeft hij inderdaad succes
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Flodder schreef:islaam is een geloof van rechtigheid voor de vrouw en de man.

Islaam leert waarden en normen en als de nederlander er aan houdt heeft hij inderdaad succes
Net zoveel als alle anderen die in een islamtisch land wonen .....
EN btw. waarom moet een nederlander zich daar aan houden ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Plaats reactie