Ramadan door de jaren heen. 2020

Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Ik lees over een KUL onderzoek (KUL= Katholieke Universiteit Leuven).
"Ramadan heeft geen negatief effect op gezondheid"
Ondanks het feit dat moslims tijdens de ramadan tussen zonsopgang en zonsondergang niet eten of drinken, wordt volgens een onderzoek aan de KU Leuven hun gezondheid hierdoor niet negatief beïnvloed. De Leuvense onderzoekers vonden zelfs een duidelijk gunstig effect op het concentratievermogen en een klein positief effect op het kortetermijngeheugen en de oog-handcoördinatie.
Spoiler! :
Minder slaap heeft weinig invloed
Terwijl in de eerste helft van de ramadan de hoeveelheid slaap niet wijzigt, slapen de deelnemers tijdens de tweede helft 32 minuten minder. Dit verhoogt licht het subjectief gevoel van slaperigheid. Deze toename is evenwel niet buitensporig, blijft binnen de fysiologische marge en heeft globaal genomen geen negatieve invloed op aandacht en concentratie. Voor het kortetermijngeheugen en de oog-handcoördinatie stelden de onderzoekers een klein bijkomende positief effect vast, terwijl er voor het concentratievermogen sprake is van een duidelijk gunstig effect.

"Voldoende eten en slapen tussen zonsondergang en zonsopgang"
"Op basis van de huidige beschikbare gegevens kunnen we besluiten dat er geen belangrijke impact van de ramadan is op gezondheid, aandacht en concentratie van gezonde deelnemers in België. Het belangrijkste advies blijft evenwel dat ze er goed aan doen om toch voldoende te slapen, te eten en te drinken tussen zonsondergang en zonsopgang", aldus de Leuvense onderzoeker Lode Godderis.
http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/ ... heid.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Wat valt er te zeggen over het voedsel bij de Maharashtra Sadan in Delhi?
Normaal is het amper te vreten en nu ze rammadannen proeft de kok niet of het eetbaar is.
Een MP van de Hindu partij BJP zei: "vreet het zelf maar op" en stopte de chapati in de mond van de chef die rammadannend is.
Dat geeft Boze Moslims.
Suspend, arrest Sena MPs, say outraged state Muslims
http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 937971.cms
Alle politici lopen te hoop om hun goedmens zijn te bewijzen.
BJP Calls Force Feeding Muslim Staff Incident 'Unfortunate'
"We are deeply hurt by the unfortunate incident that took place in Maharashtra Sadan. The MPs should ensure they maintain a decent character in public life, which would keep their dignity intact in front of the masses," BJP's national spokesperson Shahnawaz Hussain said.
http://www.outlookindia.com/news/articl ... ate/851248
  • Meanwhile Maharashtra Chief Minister Prithviraj Chavan has ordered an enquiry into the complaints made by MPs regarding the services at Maharashtra Sadan in New Delhi.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Een bericht terug had ik het over dat KUL onderzoek onder 20 gezonde aanspreekbare rammadanners.
"Ramadan heeft geen negatief effect op gezondheid"
De hele dag geen water drinken.
En ons, inboorlingen, wordt voorgehouden dat wij, om bij de tijd te blijven, in deze hitte 2 liter per dag moeten drinken.

Oh, ja , Moslims hoeven niet bij de tijd te blijven. Die gaan mentaal gewoon 1400 jaar terug in de tijd.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

In de Bijenkorf te Amsterdam gezien:

Afbeelding

Ze bedoelen het goed, zullen we maar zeggen. Maar enige Moslim Sensitivity Training zou ze niet misstaan.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Ook in Sydney (Australië) doen winkels aan ramadan.
In ieder geval doen de 239 winkels van Woolworths mee met dit bord :

Afbeelding

Een groep van 8 mensen ging tegen deze ramadan onzin demonstreren.

Afbeelding

En er kwamen zo'n 100 Antifa's en Mohammedanen op af. Er wed een half uurtje gescholden . Dit zijn die herenkinderen (met roeptoeters om andere geluiden te smoren):

Afbeelding
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... signs.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Voor veel Mohammedanen is het vandaag zoetekauwdag.
Dan gaan ze familie opzoeken met geld en geschenken. En worden ze onderweg uitgeplunderd en vermoord.
Leden van de extremistische moslimorganisatie Abu Sayyaf hebben vanochtend in de zuidelijke Filipijnse provincie Sulu ten minste zestien dorpsbewoners vermoord, meldt het Filipijnse leger.

De slachtoffers werden aangevallen toen ze in twee busjes op weg waren naar familie om het einde van de ramadan te vieren. Onder de doden waren vrouwen en kinderen, zei het leger.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... ngen.dhtml
In navolging van de profeet (vsop) . Dat suikerfeest begon toendertijd toch ook na het uitmoorden van een karavaan met suiker door de bende van Mohammed?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Ook jeugdige rammadanners willen modern feesten. Met een ramadanrapfeest.
Zeker 24 mensen zijn op het strand van Guinee doodgedrukt tijdens een concert van een rapgroep, die optrad ter ere van de ramadan.

De feestelijkheden waren georganiseerd om op gepaste wijze het einde van de ramadan te vieren. Tientallen mensen raakten gewond tijdens het optreden van de rapgroep uit Guinee, en zeker 24 lichamen werden geteld in het mortuarium. Hoeveel mensen er exact dood zijn gedrukt, wil de regering van het West-Afrikaanse land niet zeggen.
Er is een week van nationale rouw afgekondigd in Guinee, schrijft het ANP. De regering spreekt van een "tragisch drama".
http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... _dode.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Ariel »

Zeker 24 mensen zijn op het strand van Guinee doodgedrukt tijdens een concert van een rapgroep, die optrad ter ere van de ramadan.
Ja, triest dat dit gebeurd is na de ramadan. Ik denk dat de poort van de hemel net weer gesloten was, en dat de poort van de hel weer wagenwijd openstaat. De ontkentende shayatien moet een field day gehad hebben. Eindelijk weer nieuwe gasten.

“Wanneer de maand Ramadan komt, worden de poorten van het Paradijs geopend en worden de poorten van de Hel gesloten en zijn de shayatien vastgeketend.” ( sahih Bukharie )
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan 2014

Bericht door Pilgrim »

Officiële Suikerfeestwens 2014 David Cameron

Geplaatst op 30 juli 2014



“Ik wil mijn gelukwensen overbrengen aan de moslims in het hele land en in de hele wereld die het Suikerfeest vieren. Deze ramadan hebben Britse moslims laten zien waar islam over gaat. We hebben een inspirerend aantal liefdadigheidsactiviteiten met moslims in het hele land gezien, die schonken wat ze konden en hun eigen tijd beschikbaar stelden aan de minder bedeelden. We waren getuige van een overtuigde overpeinzing en moslims hebben zichzelf op de tweede plaats gezet toen zij baden en vastten gedurende de heilige maand. Ook waren we getuige van de toewijding aan de gemeenschap en ook dit jaar hebben de Britse moslims opnieuw de deuren geopend van islamitische gemeenschapscentra voor mensen van allerlei achtergronden als onderdeel van het grote vasten breken. Ze braken brood en braken barrières af in moskeeën, in gemeenschapscentra, in parken, zelfs in een synagoge in Noord-Londen. Het is een uitdagende maand geweest, vooral tijdens die lange zomerdagen. Daarom is het fantastisch om te zien hoe veel Britse moslims, mensen van andere geloven en niet gelovigen bij elkaar komen om in deze speciale tijd samen te vieren. Nogmaals, aan iedereen die het Suikerfeest viert, Eid Mubarak.”

Vertaald uit het Engels door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/07/30/ ... d-cameron/
Wat een ongelooflijke dwaas is deze man!! :shock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Marieke »

Tientallen doodgedrukt op ramadanfeest Guinee

Ten minste 24 mensen zijn doodgedrukt tijdens een concert op het strand van Guinee. Tientallen mensen zijn gewond geraakt.

Het West-Afrikaanse land heeft een week van nationale rouw afgekondigd.

Het ongeluk gebeurde dinsdagavond tijdens een concert van Instict Killers, een rapgroep uit Guinee. Volgens hulpverleners zijn 24 lichamen naar het mortuarium gebracht.

Onderzoek moet uitwijzen hoe het kon dat mensen in het publiek werden verdrukt. De concertdirecteur is voor onbepaalde tijd op non-actief gesteld.

In 2001 kwamen twee mensen in Conakry om door verdrukking bij een concert van de lokale populaire artiest Sekouba 'Fatako' Kouyate.

Bron: www.nu.nl
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Ariel »

Ik roep maar wat, maar zou die bericht iets te maken hebben met het suikerfeest? De man wordt beschreven als een kale, brede man. Het woord blank ontbreekt namelijk, en dat is vaak een teken dat de dader niet blank is, want anders had men dat wel vermeld. Nee...de dader is dus een kale, brede man. Nou heb ik een slecht karakter, en ik vul als ik het complete plaatje niet heb zelf maar iets in. Oke...Deze kale, brede man is volgens mij lid van een religie die graag zelf geitjes slacht, en hij vindt het waarschijnlijk heel normaal ( net zoals in zijn thuisland) dat je loslopende geitjes zomaar mee kan nemen en kan slachten. Wie het wel weet, mag het zeggen. Ik riep maar wat.
Vrouw stopt man die geit wil slachten op kinderboerderij

In een poging haar lievelingsgeitje Babetje te redden van een indringer die haar dreigde te slachten, is een 29-jarige medewerkster van kinderboerderij De Plantage in Alblasserdam zelf met een mes aangevallen en gewond geraakt. 'Hij dreigde met een mes een van onze geiten, Babetje, te gaan slachten. Ik zei: doe dat maar niet.'

Toen de vrouw de geit bij de man wegtrok, ontstond een worsteling, waarbij zij in haar arm werd gesneden en een flinke klap op haar hoofd kreeg. 'Gelukkig had ik toen ik de man zag staan met de geit in zijn handen al een sms-berichtje 'help' gestuurd naar een collega die in de buurt woont.'

Bewusteloos
Haar collega spoedde zich naar de kinderboerderij en trof haar daar bewusteloos en onder het bloed aan in één van de stallen. 'Hij heeft me flink te pakken gehad, maar ik heb hem ook op zijn neus geslagen,' zegt de vrijwilligster. Volgens haar was de man 'onder invloed van alcohol of drugs'.

'Ze moeten niet aan de dieren komen. Babetje betekent bovendien veel voor ons omdat we haar zelf hebben opgevoed. Kort na haar geboorte is de moeder overleden. Ze is een lief beest. Een van de weinige geiten die op iedereen afloopt. Daarom kon hij haar natuurlijk ook zo makkelijk oppakken.'

Slecht geslapen
Het zou gaan om een kale, brede man. De politie heeft omwonenden ondervraagd, maar zij hebben niets van het incident meegekregen. Met de medewerkster gaat het naar omstandigheden goed. Ze heeft een hersenschudding opgelopen. De wond aan haar arm is gehecht. 'Ik voel me lichamelijk verder goed, maar ik heb wel heel slecht geslapen. Gelukkig is er niets met Babetje gebeurd.'

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Ariel »

Moslims zijn zo eigenwijs....
Pakistan: 20 zwemmers dood bij Suikerfeest
Afbeelding
Zeker 20 mensen zijn verdronken voor de kust van de Pakistaanse stad Karachi, tijdens een viering van het Suikerfeest. Dat meldde de BBC woensdag.

De zwemmers werden verrast door harde wind en een sterke zeestroming. De autoriteiten hebben een reddingsactie op touw gezet met duikers en een helikopter.

Duizenden mensen waren op een strand bijeen om het einde van de islamitische vastenmaand ramadan te vieren. Op het strand gold sinds het begin van het regenseizoen in juni een zwemverbod. Toen de politie het verbod kwam handhaven werden strandgangers gewelddadig, aldus een politiecommissaris.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

40.000 Paki Moslimsvierden feest in Birmingham Park.

De Labour Party in de persoon van Karen Buck (raadgever van partijbaas Ed Milliband) stuur Eid wensen naar Moslims. Die worden dan blij en stemmen Labour.
Mis, ze stemmen op een kandidaat uit hun clan en die vinden altijd onderdak bij labour.
Hoe komt ze aan de namen/adressen ? Uit het kiesregister waarbij ze Mohammedaanse namen opzoekt. Dat gaat dus wel eens mis.
Rustom Irani, 52, who was born into the ancient Iranian faith of Zoroastrianism, first complained when he received an Eid card from her in 2009.

The Westminster North MP apologised and promised him it would not happen again ...

Miss Buck told Mr Irani in 2009 that the 7,000 cards she sent out that year to mark Eid – which celebrates the end of Ramadan, the Islamic month of fasting – were intended only for Muslims, although she confirmed at least two other recipients had complained.
Following a complaint by Mr Irani, Miss Buck was warned by the Information Commissioner’s Office in 2010 that she had probably breached the Data Protection Act and should not send any more Eid cards to constituents ‘merely on the basis of an assumption about their names’.
En raad eens wat ze dit jaar deed? Weer een Eid-kaart aan Mr. Irani zenden.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... paign=1490
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

De afgelopen dagen was al het mensentransport in Allahstan op hoogtoeren aan het draaien. Ook in Bangla Desh waar de veerboten afgeladen waren. Voor een veerboot waren 250 opvarenden teveel en die kapseizde.
Ferry boat carrying hundreds of passengers capsizes in Bangladesh
Abdul Alim, a local water transport official, said the ferry was apparently overloaded and it failed to navigate the strong current in the middle of the mighty river. The Padma is one of the largest rivers in Bangladesh, a delta nation crisscrossed by more than 130 rivers.
http://globalnews.ca/news/1490045/bangl ... -capsized/
Er zijn nog geen berichten over doden. Momenteel zijn reddingswerkers actief. Volgens de politie zijn zo’n honderd mensen in veiligheid gebracht. Veel van de passagiers kwamen terug van de stad Dhaka waar ze Eid-al Fitr hadden gevierd, een festijn ter gelegenheid van het einde van de ramadan.
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/08/04/ben ... ord-zinkt/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Met een BMW met 70 km/uur door rood licht gaan en net een fietser missen.
Begrijpelijk want het is ramadan.
Op 2:40 in deze video is de smoes te horen .

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Marieke »

Mag ik effe iets tussendoor zeggen? Op dit moment is er een petitie bezig voor een verbod op het onverdoofd ritueel slachten van dieren in België. Wilt u a.u.b. tekenen? Dit is de link: http://gaia.us8.list-manage2.com/subscr ... 4a2cdb0bf9

(Ik weet natuurlijk wel, dat de kans weliswaar heel klein is dat een petitie het haalt. Maar baadt het niet, dan schaadt het niet, toch)? Alvast ontzettend bedankt voor het tekenen, ook namens de dieren!!
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Ariel »

Done....handtekening gezet.
Dit is de zoveelste keer dat ik getekend heb. Het zal ook deze keer niet helpen.

Over een maand kunnen we weer "genieten" van het islamitisch slachtfeest . Dan worden weer miljoenen dieren de keel afgesneden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door King George »

Het is toch overal groot slachtfeest waar de Islam zich manifesteert?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Marieke »

Ariel schreef:Done....handtekening gezet.
Dit is de zoveelste keer dat ik getekend heb. Het zal ook deze keer niet helpen.

Over een maand kunnen we weer "genieten" van het islamitisch slachtfeest . Dan worden weer miljoenen dieren de keel afgesneden.
Ja, sorry, ik wil ook absoluut niet lastig zijn hoor... :redface2: 't Is meer: dan hebben we gedaan wat we kunnen, toch?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2014

Bericht door Manon »

heb ook getekend én op mijn FB gezet.

We kunnen het enkel blijven herhalen.

Denemarken heeft ondertussen al een verbod voor onverdoofd halal en kosher slachten ingevoerd. het kàn dus. Daarom steeds opnieuw de petitie tekenen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Ariel »

Marieke schreef: Ja, sorry, ik wil ook absoluut niet lastig zijn hoor... :redface2: 't Is meer: dan hebben we gedaan wat we kunnen, toch?
Nee lieverd. Zeg geen sorry. Ik ben blij dat ik deze petitie kon tekenen. Ik word alleen zo moedeloos van het feit dat het niet uitmaakt hoeveel petities we ook tekenen , het onverdoofd ritueel slachten gewoon door zal gaan. Zolang de regering de moslims een hand boven het hoofd houden gaat er namelijk niets veranderen.

Maar jij bent lief Marieke...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Marieke »

Vanaf 2015 verbod op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren

Vanaf volgend jaar wordt onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren verboden in Vlaanderen. Dat meldt Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA). Voor het komende Offerfeest op 4 oktober kan er wel nog ritueel geslacht worden op tijdelijke slachtvloeren. "Een plotse invoering zou leiden tot chaos", klinkt het.

Vorig jaar werden in Vlaanderen nog 22.000 dieren geslacht op ongeveer 57 tijdelijke slachtvloeren. Die worden ingericht tijdens de drukke periode rond het Offerfeest, wanneer veel moslims op rituele wijze een schaap slachten.

De kersverse Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts wil nu komaf maken met de tijdelijke slachtvloeren, om zo in regel te zijn met de Europese wetgeving. Europa laat onverdoofd slachten om religieuze redenen namelijk enkel toe als dat gebeurt in een erkend slachthuis, zo benadrukt Weyts.

Voor dit jaar verandert er niets. "Een plotse invoering van een verbod op tijdelijke slachtvloeren zou leiden tot chaos aangezien alle dieren al zijn aangekocht en de erkende slachthuizen onmogelijk op zulke korte termijn de slacht van meer dan 20.000 extra dieren kunnen organiseren", klinkt het. Maar vanaf 2015 moet de rituele slacht dus uitwijken naar reguliere slachthuizen of plaats maken voor een alternatief.

"Ik bespreek met de moslimgemeenschap en de slachthuizen hoe we volgend jaar het Offerfeest organiseren zonder de tijdelijke slachtvloeren waar onverdoofd geslacht wordt. Als minister van Dierenwelzijn ben ik vanzelfsprekend voorstander van een volledig verbod op onverdoofd slachten. Maar dat nu plots opleggen, zal er helaas niet toe leiden dat er minder dieren onverdoofd geslacht worden, misschien net integendeel", stelt de minister.

"Het dierenwelzijn heeft in dit geval meer belang bij evolutie dan revolutie. Maar dit is een flinke stap vooruit op de weg die we resoluut zijn ingeslagen: zo veel mogelijk dierenleed de wereld uit helpen."

Bron: www.deredactie.be

Nou, geweldig nieuws toch? Weer een stapje in de goede richting! Ik hoop alleen dat het ook écht 2015 wordt, en dat het niet uitgesteld gaat worden ofzo... (want dat gebeurt immers wel eens vaker)..
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Ariel »

Marieke schreef: Nou, geweldig nieuws toch? Weer een stapje in de goede richting! Ik hoop alleen dat het ook écht 2015 wordt, en dat het niet uitgesteld gaat worden ofzo... (want dat gebeurt immers wel eens vaker)..
icon_thumbup.gif Heel goed nieuws. Maar...
We krijgen straks wel veel boze moslims, en ik denk dat de halal slagers in de grensstreek van Holland , Duitsland en Frankrijk het erg druk gaan krijgen. Veel Moslims laten straks over de grens hun schaap slachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014

Bericht door Mahalingam »

Een schaap exporteren. Daar zijn vele regels en voorschriften en vergunningen voor. Hier een indruk van de papierwinkel:
http://www.nvwa.nl/onderwerpen/meest-be ... traverkeer
http://www.platform-ksg.nl/index.php/re ... ten#export
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan 2014

Bericht door mercator »

Marieke schreef:Vanaf 2015 verbod op onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren

Vanaf volgend jaar wordt onverdoofd slachten op tijdelijke slachtvloeren verboden in Vlaanderen. Dat meldt Vlaams minister van Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA). Voor het komende Offerfeest op 4 oktober kan er wel nog ritueel geslacht worden op tijdelijke slachtvloeren. "Een plotse invoering zou leiden tot chaos", klinkt het.
Dan kelen ze het schaap gewoon thuis, in de badkamer, zoals ze dat altijd al deden. Moslims worden toch nooit gestraft .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie