Nostalgie

Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Nostalgie

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:Ik heb dat boek 'De hamer van Donar' niet gelezen, maar ik zal het in gedachten houden. Helaas is de meest beroemde antiquarische boekhandel 'De Slechte' inmiddels vrijwel failliet, zodat het moeilijk wordt om er nog aan te komen. Ik lees er op internet wel een aardige recensie over:

De wereldfederatie leeft in vrede, geholpen en geadviseerd door de zichzelf reparerende en uitbreidende computer Donar 3. Alleen de Hervormers, een subversieve organisatie, lijken nog een bedreiging voor vrede en veiligheid. Donar 3 houdt niet van halve maatregelen: met wapentuig, vervaardigd in fabrieken die hij ondergronds gebouwd heeft, probeert hij met geweld orde te stichten en trekt de macht aan zich in een paleisrevolutie... of probeert dit tenminste. Maar de regeerders, ofschoon onderling verdeeld, vinden een uitweg.

Misschien wel een vooruitziende blik over een gevaarlijke ontwikkeling m.b.t. intelligente computers.
Inderdaad. Mogelijk een vooruitziende blik.

Bij een verhuizing is mijn eerste exemplaar van het boek "De hamer van Donar" ooit zoekgeraakt. Pas ruim 20 jaar later heb ik toen een nieuw exemplaar tweedehands kunnen bemachtigen. Ik ben nu enigszins huiverig voor het uitlenen van mijn exemplaar, maar voor iemand waarvan ik verwacht dat die daar integer mee om zal gaan wil ik wel een uitzondering maken. Mogelijk is het boek tweedehands toch nog wel ergens verkrijgbaar.

Een vrij uitgebreide recensie van het boek vind je hier.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Bedankt voor je aanbod, maar ik kom voorlopig weinig meer toe aan lezen. Ik zal eerst proberen om het nog ergens in een antiquarische boekhandel te vinden. Ik ben er zelf trouwens ook huiverig voor om boeken uit te lenen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Er is er eentje bij bol.com te koop.
http://www.bol.com/nl/p/de-hamer-van-do ... 005087803/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Nou, kijk eens aan. Bedankt voor de tip. icon_thumbup.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nostalgie

Bericht door sjun »

@Pilgrim
Hier vind je meestal wel wat.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Nostalgie

Bericht door Pilgrim »

Jij ook bedankt. :greeting2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Zwartmeer »

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Eliabe »

Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Eliabe »

Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Nostalgie

Bericht door sjun »

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Toen was geluk heel gewoon

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Milieu bewust vertier op zondag. Toen was geluk heel gewoon ongecompliceerd. Echt waar? Jazeker. Want toen waren er nog geen moslims in de buurt.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

Afbeelding

Waren altijd geweldige korte films met Edward Woodward als De Vereffenaar/The Equalizer.





Laatst gewijzigd door King George op di dec 16, 2014 1:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

En welke huiskamer had er niet ooit een stereotoren als vast onderdeel van het meubilair?

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Ouwe maar degelijke 'troep'. 33 en 78 toeren is weer in

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:En welke huiskamer had er niet ooit een stereotoren als vast onderdeel van het meubilair?
Die staat er toch nog steeds bij jou thuis King? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Mahalingam »

Ooit bij mijn tante de radio distributie.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Adam en Eva

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Adam en Eva waren toch naakt toen God hen op aarde toverde?

Welnu, dan valt het volgende ook onder nostalgie. Dat ik hier niet aan mee doe houdt overigens geen kritiek in.

Naakt genieten van, via, bij en door elkaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Nostalgie

Bericht door Ariel »

Kinderen voor kinderen....Uit de oude Vara doos. Allah akbar, Allah akbar, blijf ik hier of blijf ik daar?

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ouwe maar degelijke 'troep'. 33 en 78 toeren is weer in

Bericht door King George »

Veelzeggend: In Marokko hoor ik thuis maar hier in Holland staat ons huis.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Nostalgie

Bericht door King George »

'Hans van de Mortel' schreef:
King George schreef:En welke huiskamer had er niet ooit een stereotoren als vast onderdeel van het meubilair?
Die staat er toch nog steeds bij jou thuis King? [icon_lol.gif]
Ik heb wel de componenten receiver (waarop ook computer en televisie kunnen worden aangesloten voor het doorsluizen van geluid naar de boxen en van computerbeeldmateriaal naar de televisie), DVD/CD en nog een casettedeck. Het audiorack ontbreekt helaas alweer zo'n dikke twaalf jaar. Bij verhuizingen moet er wel eens iets worden weggegooid. Toegegeven: Zo'n audiorack compleet met stereocomponenten maakte het toch wel toch wel tot een meubelstuk welke een soort spiegel van de ziel van de huiskwamer was. Platen kan ik eventueel afspelen op een voor € 80 bij de Leen Bakker gekochte platenspeler, compleet met ingebouwde radio (met ontvangst aan een touwtje), CD-speler en een ingang voor een USB-stick. Het vermogen is overigens maximaal 20 Watt.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Verlangen naar nostalgie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Nee! Dit is de kust van zuid Italië anno 2015.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wat is de waarde van God voor moslims? Een halve?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef: Daarom moet op scholen onderwijs gegeven worden om de islam te bestrijden. Ik denk dan vooral aan Bijbelonderwijs. Ik vermoed dat je dat niet met me eens zal zijn Hans, maar ik geloof er heilig in dat dat helpt. Wil je bewijs? In Saoedië is het een misdaad om Bijbels in te voeren of te verkopen. Zo. Breng daar maar eens wat tegenin.
Ik ben het met je eens. Bijbel onderwijs is ook onderricht in geschiedenis en beschaving. En dan nog wat. Los van het feit dat vooral die etterende Arabische moslim huichelaars geen kwaad woord over Jezus zullen laten horen, willen zij verder niets van hem weten. De moslim mens ligt genadeloos aan de ketting van het zwaard van Damocles. De aanhanger van Mohammed mag niet eens zelf zijn oordeel vormen bij het lezen van de (heilige) boeken (bijbel bestaat uit verschillende boeken. Koran is een boek. Een vijfde deel van de bijbel).

Allah zelf in de Koran - als we moslims mogen geloven - verwijst naar de eerdere boeken van Hem die aan de joden en christenen zijn geopenbaard. Maar die boeken zijn allemaal vervalst volgens de islam geleerden. Zou Allah dan niet in staat zijn geweest zijn eigen heiligheid in woord en geschrift te beschermen? Wat had het voor zin voor Allah om de desbetreffende aantekening van Hem in de Koran op te laten tekenen dat - nota bene - in geval van twijfel de moslim wordt aangeraden zich te laten informeren door de mensen van het boek. Wie anders dan joden en christenen. Mensen waar moslims perse niets mee te maken willen hebben. Hiermee zeggen moslims tevens dat zij ook niets met Allah uit te staan hebben. Want ondanks dat Allah deze aantekening een paar keer in de heilige Koran heeft laten optekenen, zijn voor heilige moslims de heilige woorden van heilige Allah expliciet heilig vervalst. Kortom, Allah is voor moslims een vervalste god, net zo waardeloos als de moslim zelf is.

Tussen onze beschaving en de achterlijke beschamende achterstandsreligie islam zal het NOOIT goed komen. Moslims zijn op geen enkele manier voor rede vatbaar. Want? Wat er onberedeneerd is ingekomen, komt er met redeneren niet meer uit.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kleuter herinnering

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

In zo'n teil werd ik als kleuter gewassen in de grote keuken. Een douche was er niet. Ik ben overigens enigkind. :cry:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie