De utopie van de VRIJE wil

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door mercator »

Ik heb die Jan Mulder altijd al een kwal gevonden. Om te beginnen omdat alles wat met voetbal te maken heeft totaal oninteressant is . Dan is hij nog s o zo links en PvdA-minded en tegen Wilders en voor moslims. Nu blijkt het ook een buiten de pot pissende viezerik te zijn. Dat zijn ongetwijfeld ook breeddenkende vrouwtje dat allemaal geweldig vindt is prima . Tot ze jeukverschijnselen van onder vaststelt dan weet ze ineens hoe dat zo komt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Inderdaad. Een utopie

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Bij seks telt geen vrije wil

Volgens de oetlullen die de evolutietheorie aanhangen is ongewilde seks de waarborg voor het veilig stellen van het nageslacht. Maar waarom dan het genot erbij, terwijl zelfbevrediging ook een oplossing biedt? Het zien van een vrouw wekt wellust op. Vrouwen weten dit. Daar kleden ze zich op. Binnen islam is je sexy kleden daarom juist ten strengste verboden. Want Allah is een homo pur sang.

Ook in de islam daar telt het in stand houden van het nageslacht. Men liegt als de duivel en verklaart dat moslims een vrije wil hebben. Behalve dan de vrouw, die telt niet mee en mag vooral niet opvallen. Logisch, de bruid wordt volgens de achterlijk in stand gehouden islam-traditie uitgezocht door de familie. De 'vrije wil' in de islam is uitsluitend voorbehouden aan de man. Over de homo seksuele activiteiten van mannelijke moslims nog maar gezwegen. Vanwege geen seks mogen hebben (geen vrije wil) voor het huwelijk.

Nog zoiets. Je kunt het slapen gaan wel een paar dagen uitstellen, maar uiteindelijk doet de 'vrije wil' je de das om.

De vrije wil is met recht een utopie.

Wie daar moeite mee heeft, geilt op zijn ego.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Context van de 'vrije' wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Iedereen wil oud worden. Niemand wil oud zijn.

Wat nu?

In elke zin staat het woordje WIL. Niks mis mee. Maar de context van de verbinding met beide zinnen toont tegenstrijdigheid aan. De enige logische conclusie is dan dat de mens GEEN vrije wil heeft. Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen tot het begrepen wordt?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Mahalingam schreef:Is dit nu beroepsrisico?

Inbreker valt van trap
Het zal mij niet verbazen als straks de 39-jarige bewoner van dat appartement verdacht wordt van doodslag, wegens dat hij het ( kuch) "slachtoffer" van de trap geduwd heeft.
Dat zal zeer zeker het geval zijn wanneer de boef dit op het bureau zal beweren. Tsja . . . zorg dus altijd dat je getuigen bij de hand hebt. Een camera die dag en nacht aanstaat of alleen in werking treedt bij gestommel in de nacht op de trap.

Achterlijk corrupt zooitje die rechterlijke macht in Nederland. Stel dat de verdwaalde Roemeen of Marokkaan in de buurt inderdaad beweert dat hij van de trap geduwd werd, dan kan het proces verbaal direct afgesloten worden met (vrij vertaald):
. . . beweert de verdachte die schuldig bevonden moet worden, omdat hij zonder toestemming van de bewoner zijn huis onrechtmatig was binnengedrongen. Dat hij al of niet is gestruikeld of geduwd, doet niet ter zake omdat dit niet bewezen kan worden. Er is ingebroken. En dat is hierbij bewezen.
Met dit proces verbaal hoeft verdachte niet voor de rechter te verschijnen. In het politiebureau dient hij vastgehouden te worden tot voor hem transport is geregeld naar een gevangenis ergens in Nederland met een verblijf voor vijf jaar. Tenminste, als eindelijk eens de minimum straf bepaling wordt ingevoerd in Nederland. Snelrecht kan simpel zijn. Leuker kunnen we het niet maken voor de boef.

O ja, voor elke moord een minimum straf van levenslang. Want uitvoering van de doodstraf kan niet meer gecorrigeerd worden. Er worden namelijk aan de lopende band blunders gemaakt door de rechterlijke macht. Logisch. Anders moet justitie tezamen met al die corrupte rechters in Nederland zo eerlijk zijn door te bekennen dat de mens GEEN VRIJE WIL HEEFT. (nadenkertje) Maar dat doen die huichelaars niet. Waarom niet? Omdat ze geen vrije wil hebben. (nadenkertje) :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Afhankelijk van derden. Zo is het!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Zo bevat de oude bijbel onder meer het Evangelie van Barnabas, een verhaal dat eeuwen geleden al uit de officiële bijbel verbannen werd. Dat meldt metronieuws.
Bij Metronieuws zijn ze ook van gisteren kennelijk. Het Evangelie van Barnabas heeft namelijk nooit in de officiële Bijbel gestaan, omdat het daarvoor anderhalf millennium te laat verscheen.
Wanneer was Jezus eigenlijk geboren?
Als ik op de man af gevraagd wordt, antwoord ik steevast: "Ik weet het niet." Valse bescheidenheid? Welnee! Het logische verstand domineert! Alles wat ik meen te weten, komt van anderen vandaan. Ik heb niks van mijzelf. Ik ben simpel uitgedrukt een enorm grote lul. Welnu, sommige vrouwen hebben daar geen probleem mee. Letterlijk! Ik ben nu eenmaal zo geschapen. En dat voor zo'n klein miezerig mannetje! Voor de rest kan ik met iedereen opschieten. Niet echt. Moslims vormen bij mij een onoverkomelijk probleem. Hoe dat zo? Ik heb een aversie tegen bewust domme mensen. In mijn tijd als succesvolle Jehovah's Getuige ben ik in aanraking gekomen met de meest gevarieerde mensentypes. Welke types deugden niet? De religieus ziekelijke mensen met een kwaadaardige persoonlijkheid. Denk ik hun geloof weg, dan blijft er nog altijd een onuitstaanbare domme mens over. Valt het kwartje al?

Alles is al bepaald. Dus? De mens heeft geen vrije wil.

Logisch toch! Is er iemand - wie dan ook - die dit bestrijden wil? Ja, Mercator de Grote Sympathieke Geweldenaar. Hij houdt een slag om de arm in een percentage uitgedrukt. Naar ik meen mij te herinneren van 5% vrije wil. Nou ja, beter iets dan niets. Andere liefhebbers van niets noemenswaardige percentages?

Als mensen in staat waren logisch te denken waren er nooit moslims in Europa verwelkomd!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Afhankelijk van derden. Zo is het!

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Als mensen in staat waren logisch te denken waren er nooit moslims in Europa verwelkomd!
Het rare is dat in de zgz Duistere Middeleeuwen-een periode die niet echt bekend staat omwille van het vermogen tot logisch denken-niemand maar dan ook niemand van de keizer over de hertog tot de meest analfabete boer op het platteland eraan twijfelde dat moslims kost wat kost buiten de deur moesten blijven. Het is DE paradox van de Verlichting dat het nadien omgekeerd werd en de meest achterlijke mensensoort die de aardbol ooit bevolkt heeft-de moslims-met hele stammen tegelijk naar Europa werden uitgenodigd om daar verwend te worden met faveurtjes waarvan ze in hun zandige armoelanden nooit konden dromen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Point of no return

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Het is DE paradox van de Verlichting dat het nadien omgekeerd werd en de meest achterlijke mensensoort die de aardbol ooit bevolkt heeft-de moslims-met hele stammen tegelijk naar Europa werden uitgenodigd om daar verwend te worden met faveurtjes waarvan ze in hun zandige armoelanden nooit konden dromen.
De point of no return is volgens mij bijna bereikt. En wat is daarna? Dan bevinden we ons in het stadium van drijfzand. Hoe dat afloopt hoef ik niet uit te leggen. Wij doen het ons niet zelf aan. Dat doen de smerige Hitler- en Stalin-achtige onverantwoordelijke leiders met de brute racistisch fascistische dictatoriale macht (moslims en asiel zoekende parasieten bevoordelen) en schijt hebben aan de wensen van het volk, waarbij voor die leiders slechts één ding geldt: Brussel in het vooruitzicht en zakken vullen maar. Na hen de zondvloed.

Conclusie? Hoogste tijd voor een stevige rebellie tegen de dwangmatig opgelegde moslim vervuiling - noem het maar revolte of nog beter REVOLUTIE. Wanneer leiders falen mag het volk in opstand komen. Dit heb ik niet bedacht, maar is een aloude glasharde waarheid vanuit de geschiedenis boeken.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Point of no return

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Wij doen het ons niet zelf aan.
Toch wel. Elke keer opnieuw worden dezelfde politieke criminelen op het pluche gehesen na de zoveelste verkiezingen. Gewoon op Wilders, De Winter of Le Pen stemmen, is dat nu zo moeilijk ? Blijkbaar wel want massa's blinden en stommen blijven op al die onheilspartijen CDA, PvdA etc. stemmen en zeggen dus eigenlijk komaan, laat nog maar een nieuwe vracht allochtonen aanrukken ! En liefst moslims als het even kan!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Machtsuitoefening over andermans wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Appel aan het ministerie van justitie in Nederland

Doe zoals in België. Geef eeuwig gestrafte moordenaars, die na verloop van jaren toch nog aardig blijken te zijn, de kans op eerlijke euthanasie wanneer zij daarom vragen omdat ze het niet langer meer leuk vinden in de gevangenis. Op deze manier kunnen zij uit hun erbarmelijke lijden verlost worden op een diep menselijke humane manier die grenst aan het eeuwige vrijheidsideaal en de kennis over God hoe hij Jezus uit zijn lijden verloste.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Moslims vormen het bewijs van mijn stelling

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Moslims kiezen massaal voor een fascistische dictator. Anderhalf miljard mensen adoreren de ideeën van het historische stuk onmens Mohammed als de vruchten vergelijkbaar met het liefdevolle onderwijs van Jezus.

Hier klopt dan toch iets niet? ANDERHALF MILJARD! Met geen enkele uitzondering. Het is Mohammed hier en Mohammed daar. En ze gaan op grote voet door hun kinderen Mohammed te noemen.

Eergisteren nog in de krant gelezen over een zogenaamde progressieve imam die drie maanden lang zijn werk niet kon doen in de moskee in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam vanwege ernstige bedreigingen door moslim broeders (niet verwarren met de Moslim broederschap). Wie anders? Van Amsterdam ben ik niet zeker. Het betrof drie grote steden.

Begrijpen doe ik het allemaal niet. Maar een ding is wel duidelijk geworden in deze tijd: de mens kan geen vrije wil hebben. En daarom heeft hij die ook niet. Daarom is het belangrijk met die wetenschap alle moslims uit onze beschaving te elimineren. Niet dood maken zoals moslims uit de Koran leren, maar deporteren naar een voor hen aangenaam woestijn klimaat dichtbij het islamitisch heidens centrum Mekka. Praten met moslims heeft geen enkele zin. Want de Koran is en blijft voor hen het handvat waarmee zij gerechtigd zijn iedereen ermee om de oren te slaan. Zeg maar gerust - staat in de Koran - te doden.

Wij hebben hier in Nederland ruim 1 miljoen potentiële moordenaars in huis gehaald. Ik niet, wel de smerige onbetrouwbare domme smerige politieke leiders.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het zit tussen de oren

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Befehl ist Befehl
Behoren wij tot een religieuze gemeenschap, dan leert die ons dat gehoorzaamheid (aan God, de paus, de bisschoppen, de priesters) goed is. Wie bij het leger is geweest, heeft snel geleerd dat blinde gehoorzaamheid goed is. Over bevelen mag je niet nadenken, je mag ze niet in vraag stellen. Een leger kan niet functioneren als elke ondergeschikte zich het recht zou voorbehouden om de bevelen van zijn oversten moreel of zelfs maar op hun praktische uitvoerbaarheid te keuren. De autoriteit heeft altijd gelijk.

Wie werkt voor zijn dagelijks brood, maakt meestal deel uit van de een of andere bureaucratie, de een of andere machtshiërarchie. En de oude leerervaring wordt bevestigd: je kunt de chef best gelijk geven. Als je zijn bevelen negeert of zijn meningen betwist, betaal je daarvoor een zware prijs.

In zijn autobiografie vertelt Rudolf Höss, de commandant van Auschwitz, dat zijn vader “een vurig katholiek' was . In ons gezin kwamen voornamelijk geestelijken op bezoek.” Vader Höss nam zijn zoon mee, niet alleen naar alle bedevaartplaatsen in Duitsland, maar ook naar Einsiedeln in Zwitserland en zelfs naar het verre Lourdes.Hij had zijn zoon voorbestemd voor het priesterschap: “Innig bad hij de zegen des hemels over mij af opdat ik eens een van God begenadigde priester mocht worden.” Rudolf leerde snel het verschil tussen goed en kwaad:

“Door mijn ouders was mij geleerd dat ik alle volwassenen en vooral oudere personen met eerbiedige achting tegemoet moest treden . . . Vooral wees men mij er steeds opnieuw op, dat ik de wensen en bevelen van ouders, leraren, geestelijken . . . ja van alle volwassenen tot en met het huispersoneel, onmiddellijk moest inwilligen . . . Wat zij zeiden was altijd juist. Deze opvoedingsprincipes zijn mij in vlees en bloed overgegaan.”

Voor het verkrijgen van gehoorzaamheid is het van groot belang dat de bevelen uitgaan van iemand die wordt gezien als een legitieme autoriteit. Op het stopteken van een verkeersagent zal ik zonder meer gehoor geven. Maar wanneer de agent mij het bevel geeft mij uit te ontkleden, zou hij op verzet stuiten. Niet bij iedereen natuurlijk, maar toch. Ik weet dat zo’n bevel niet tot zijn bevoegdheid hoort. De leraar in zijn leslokaal, de arts in zijn spreekkamer, de chauffeur aan het stuur van zijn autobus, een persoon in uniform dwingt gemakkelijk gehoorzaamheid af omdat het herkenbare autoriteiten zijn.

(Bron: Jan de Laender, criminoloog en doctor in de psychologie, in zijn boek 'Psychologie van de menselijke wreedheid'.)
Tot zover logisch en verklaarbaar. Anders is het gesteld met de onzichtbare autoriteit van een 1400 jaar overleden Arabische terroristen hoofdman, genoemd Mohammed met een pedofiele reputatie en bekend om zijn smerige haat zaaiende teksten die doordrenkt zijn met sadistisch genoegen. Los van zijn smerig oorlogszuchtig geweld is het van de waanzin ten top dat moslims in de wereld zich laten ontsporen met hun opzettelijke kleffe aanbidding van deze Arabische lang geleden analfabete pedofiele terrorist.

Er zijn 57 moslim landen. Kan iemand mij uitleggen wat de achterlijke weerzinwekkende primitieve achterstandsreligie islam in onze cultureel hoogstaande beschaving te zoeken heeft? Waarom zijn er geen journalisten die de smerige politiek, die onder een deken slaapt met de lieden van de islam, onderhanden nemen en aan iedere politicus de vraag stellen of hij of zij de Koran heeft gelezen. Het antwoord zal steevast luiden: “Nee, daar heb ik geen tijd voor.” En zowas je je handen in onschuld en ben je niet verantwoordelijk voor datgene waar je geen tijd voor hebt. Iets met prioriteiten en zo . . .
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Verdomd als het niet waar is

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Moslim-achtige Cubaan

Ik heb op Facebook een Cubaan gevonden met moslim invloed. Slappe hap. Waarom nu die tweede naam Hassan toegevoegd door zijn ouders? Zet die naam voorop als roepnaam. Kom er rond voor uit of laat anders de onnodige verbinding met de islam weg. Je wordt natuurlijk met knipperende ogen aangekeken met een roepnaam als Hassan in Cuba, ondanks dat dit niet verboden is zoals in Marokko het geval is alwaar de staat bepaalt dat je je zoon niet Hans mag noemen. Moslim gerelateerde mensen blijven ten enenmale verbonden met de fascistische structuren van de islam, ook al hebben ze de mogelijkheid om zich hiervan te bevrijden. Want Luis had vanzelfsprekend die naam Hassan voor altijd en eeuwig kunnen weglaten in zijn communicatie. Behalve natuurlijk in zijn paspoort. Ik begrijp dat niet. Of toch wel? Alle domheid heeft te maken met een gebrek aan de vrije wil. Ieder mens heeft namelijk als handicap voor de vrije wil zijn narcistische inslag, het overtuigd zijn van de vrije wil, ik kan alles zelf bepalen.

Maar misschien chargeer ik. Alhoewel, de leukste naam plaats je toch voorop?

Mijn goeie vriend Frans laat zich al sinds lange tijd Frank noemen. Mijn namen zijn Johan Willem Hendrik, maar ik weet niet beter dan dat ik Hans ben. Johannes als apostel van Jezus, daar heb ik geen moeite mee. Wel met mijn twee andere namen die garant staan voor herinnering aan twee gore grote smeerlappen in de geschiedenis. En ik had zo'n leuke intelligente vader . . .

Waar vind ik heden iemand nog met de naam Adolf? NERGENS! Maar Mohammed, daarmee wordt de wereld telkenmale opnieuw overspoeld. Een krankzinnige wereld. Geen vrije wil. Is er tenminste niet één moslim te vinden die twijfelt aan het smetteloze gedrag van de historische Mohammed?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verdomd als het niet waar is

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Waar vind ik heden iemand nog met de naam Adolf? NERGENS! Maar Mohammed, daarmee wordt de wereld telkenmale opnieuw overspoeld. Een krankzinnige wereld. Geen vrije wil. Is er tenminste niet één moslim te vinden die twijfelt aan het smetteloze gedrag van de historische Mohammed?
What's in a name. Stel nu dat Mohammed eigenlijk Adolf had geheten, zouden moslims dan op hetzelfde onterechte respect kunnen rekenen als nu helaas het geval is ?
Vaak zijn de simpelste verklaringen nog de beste.
Zo zijn er wel meer zaken ik noem er maar 2 die mij intrigeren:
1. het negatieve beeld dat wij hebben over de 19de eeuw is te wijten aan het toenmalig ontbreken van kleurenfotografie
2. we hebben alleen maar last van moslims sinds ze de beschikking hebben over vliegtuigen

Dat laatste kan je positief interpreteren. Neem de moslims vliegtuigen af en het moslimprobleem is opgelost. Ze kunnen ze niet zelf maken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De utopie van de VRIJE wil

Bericht door Pilgrim »

Moslims komen tegenwoordig vooral per boot - als asielzoeker.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De mens heeft geen vrije wil. Daarom is hij psychopaat

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Moslims komen tegenwoordig vooral per boot - als asielzoeker.
Waar zijn al die joodse asiel zoekers? Het is een grote rotzooi met moslims in de wereld. En dat wordt met de dag erger. Vooral de haat. Joden hebben alles, moslims hebben niks. Behalve dan een excellent groepje in Saoudi-Arabië, waaronder zich de afstammelingen van de ranzige pedofiele terroristische roverhoofdman profeet bevindt. En daarom vinden moslims, die zelf geen centen makke hebben, het prachtig wanneer Hamas vanuit Gaza zijn raketten, met de regelmaat van het vrijdagmiddag gebed, op Israël afvuurt. Tot het (weer) tijd is voor Israël orde op zaken te stellen .

Er zijn twee dingen die moslims in Gaza in het leven laten: De jaarlijkse miljarden subsidie door niet-moslims. En hun dagelijkse portie haat tegen joden.

Moslims met een vrije wil zouden allang eieren voor hun geld hebben gekozen. De beschaving is bereid het zand in het hoofd van de moslims, dat zich in de zandbak van Allah bevindt, uit te graven. Maar moslims willen dit niet en slaan woedend om zich heen. Zij eisen respect dat wij hen ongemoeid laten met hun rituele strapatsen. Meer hoofddoeken verstevigen de band met hun godsdienstwaanzin en hun voortplantingsdrift om te overheersen.

Dat de mens geen vrije wil heeft is een uitgemaakte zaak. Maar dat wil nog niet zeggen dat wij daaruit voortvloeiend ongenoegen, veroorzaakt door vooral moslims, dag in dag uit moeten slikken als verplichte medicatie voorgeschreven door een niet over een vrije wil beschikkende smerige politiek.

Het leven is een spel. Winnen of verliezen.
Winnen doe je zonder moslims. Verliezen met.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wellust. De vrije wil bestaat niet. Wel een stijve piemel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kinderporno duikt op binnen het Vaticaan

(ANP) − 02/02/15

Twee mensen zijn betrapt op het bezit van kinderporno in het Vaticaan. Dat meldt The Guardian op basis van de openbaar aanklager van Vaticaanstad. Na alle beschuldigingen tegen geestelijken wereldwijd wordt er nu dus ook jacht gemaakt op pedofielen in het centrum van het rooms-katholieke geloof. Eén van de verdachten is Josef Wesolowski. De voormalige aartsbisschop van Polen wacht ook vervolging voor het misbruik van jongens in de Dominicaanse Republiek.

Afbeelding
Aartsbisschop Josef Wesolowski, kindervriend en kinder porno liefhebber in dienst van God.

Bron: Trouw – De Verdiepeing

Al ben ik nog zo geil op jongetjes, meisjes, of fiks uit de kluiten gewassen vrouwen. Ik weet dat ik niks met kleintjes mag doen omdat dit strafbaar is en ik mag mij sowieso niet fysiek of geestelijk opdringen tegen de wil van de ander in. Ik weet dat zoals vele anderen. Daarbij komt dat ik mij toevallig ook nog kan beheersen. En dat heeft niets met wilskracht te maken. Ik ben namelijk atheïst.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De mens is onbetrouwbaar gek met een psychopatische inslag

Bericht door Hans v d Mortel sr »

God legde de mens Zijn wil op

Welke mens? De mens van het volk dat Hij voor zichzelf had uitverkoren om Zijn wil te doen. En verdomd, het lukte Hem ook nog.

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het komt van binnenuit. De drang, die dwang

Bericht door Hans v d Mortel sr »

“Ik heb geen spijt van wat ik heb geschreven. Ik denk al schrijvend en vorm mijn gedachten op die manier. Ik ben dat gewend en kan niet anders handelen, ook al zou ik het willen.”

Dit zei Journaliste Frederike Geerdink. Als het aan het Openbaar Ministerie in Turkije ligt, hangt haar een gevangenisstraf van vijf jaar boven het hoofd in Turkije. Zij werkt sinds 2012 in Turks Koerdistan en is daarmee de enige buitenlandse correspondent die permanent in het turbulente gebied woont. De laatste jaren schrijft ze ook voor linkse Turkse media. Bron: 4-2-2015 Trouw.
Dat Frederike zo links is als de pest hebben we van de Nederlandse TV opgestoken, waar zij af en toe acte de presence gaf, zoals in De Wereld Draait Door. Ook die linkse neiging komt van binnenuit. Dat kan ze niet veranderen, ook al zou ze dat willen. Ik wil haar dan ook graag de vraag stellen: “Zeg Frederike, wat denk je, heeft de mens nu wel of niet een vrije wil?”
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Door gebrek aan logica geen vrije wil

Bericht door Hans v d Mortel sr »

04 feb 2015

Dader eerwraak opnieuw gruwelijk in de fout

door Jan Colijn

ALMELO - Het was destijds een misdrijf dat de Nederlandse samenleving schokte en de discussie over eerwraak op gang bracht: de moord op de Almelose scholiere Zarife. De 18-jarige Almelose werd in 2003 door haar vader Özkan G. (53) met een jachtgeweer doodgeschoten vanwege haar westerse opvattingen. G. moest gisteren andermaal voor de rechtbank verschijnen. Deze keer omdat hij een man, die hem had gesommeerd hem in het Nederlands aan te spreken, met een kapotgeslagen glas zwaar had toegetakeld.

Tegen G. werd gisteren vier jaar cel en tbs met voorwaarden geëist. Het slachtoffer, een politiemedewerker, raakte dusdanig gewond dat zijn oor deels moest worden geamputeerd.

De affaire-Zarife baarde destijds veel opzien. De vader had zijn dochter voor een vakantie meegelokt naar Turkije, waar hij haar met een jachtgeweer doodschoot. G. werd in Turkije aanvankelijk tot 30 jaar veroordeeld, maar ging hiertegen in hoger beroep. Sinds een aantal jaren is hij vrij en woont hij weer in Almelo.

Het jongste incident speelde zich in september 2013 af in een kebabzaak in buurdorp Wierden. Het slachtoffer, een politiemedewerker die in zijn vrije tijd een bezoek bracht aan het eethuis, meende dat de man in het Turks een vervelende opmerking maakte en sommeerde hem daarop Nederlands te praten. Daarop raakten beiden slaags, waarbij Ö volgens justitie als eerste het geweld opzocht. Uiteindelijk greep hij een glas, sloeg dit kapot en stak het slachtoffer in zijn hals.

Omdat de belager kon vermoeden dat het slachtoffer een slagaderlijke bloeding zou oplopen, vindt justitie dat er sprake is van poging tot doodslag. Hoewel het slachtoffer met zijn opmerking de aanstichter van de ruzie was, is er volgens de officier van justitie geen sprake van noodweer. Ö greep volgens justitie het glas omdat hij zich gekrenkt voelde en niet uit noodzaak om zich te verdedigen.

De verdachte vluchtte na de caféruzie naar Turkije. Toen hij vorig jaar terugkeerde en zichzelf aangaf op het politiebureau werd hij aangehouden. Het OM eiste bovenop de celstraf tbs met dwangverpleging om de maatschappij tegen G. te beschermen. De man heeft een fors strafdossier met meerdere geweldsdelicten, waaronder de eerwraak op Zarife.

Uitspraak: 17 februari.
Vier jaar cel geëist. Dat is weer het zoveelste lachertje. Zoiets verdient deze Turk niet, gelet op zijn reputatie waar hij zo zijn best voor had gedaan. De doodstraf is meer op zijn plaats. En de TBR dan? Ook hieraan kleeft een reputatie. Maar dan die van de overheid, en die is niet al te best.

De man wandelt na de gruwelijke moord op zijn dochter, na 8 of 9 jaar achter de tralies te hebben uitgehangen in Turkije, vrolijk Almelo weer binnen of er niets aan de hand was. De Nederlandse overheid doet niks. Geen proces, niks. Hij heeft immers in Turkije zijn straf uitgezeten. OK, maar je kan die psychopaat toch ook zijn Nederlandse paspoort afnemen, zodat hij linea recta weer terug mag 'vluchten' naar Turkije. Hij kwam godverdomme voornamelijk terug vanwege zijn gratis geld, kost en inwoning. En dat MOETEN wij betalen! De Turk heeft rechten! Zijn slachtoffers niet of nauwelijks.

In Jordanië komt het volk in opstand vanwege een omgebrachte piloot die niet gedood had mogen worden. In Nederland accepteert het volk gelaten hoe keer op keer justitie faalt en door haar onverantwoordelijk beleid goedwillende burgers onophoudelijk bloot stelt aan loslopende psychopaten van islamitische herkomst met alle schadelijke, dodelijke gevolgen van dien.

Nog een maand en dan is het weer PVV stemdag. Een pleister op de wonde van de niet-vrije wil. Kiezen voor de PVV wil nog niet zeggen dat je een vrije wil hebt. Ik heb geen hekel aan moslims, maar ik wil niet langer dat mijn dag verpest wordt bij het weer VERPLICHT MOETEN aanschouwen van een of meer kopvodden op mijn weg. En nu maar rekenen in maart op het gezonde verstand van het individu in de massa.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De sterkste overwint en overleeft. Tijdelijk.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik heb totaal geen moeite met het feit dat ik geen vrije wil heb. Het maakt mij echter wel bewuster. Ik kan begrip tonen voor het onvermogen en de ziekte van mensen.

Het zijn de meest achterbakse figuren waar je niet mee aan tafel wilt zitten die beweren dat de mens wel een vrije wil heeft.

Dat de mensheid is samengesteld uit een psychisch explosief kruitvat, moge overduidelijk zijn. Juist in deze tijd, maar ook nog even terugdenkend aan WO-I en WO-II. Met mijn kennis van nu adviseer ik de bokken van de schapen te scheiden. Je kunt beter nu maatregelen nemen door mensen op basis van vrijwilligheid massaal te injecteren tot de dood intreed, of de wet te veranderen waarbij iedere inbreker, verkrachter, moordenaar, onmiddellijk de doodstraf krijgt wanneer het bewijs geleverd is. Recidivisten zullen nooit meer voorkomen. En niet volgens het kermis protocol zoals in Amerika, dat een ter dood veroordeelde nog tien jaar in zijn cel zit te wachten en te hopen, omdat zijn slimme advocaat de maatschappij onnodig op hoge kosten weet te jagen door steeds weer in beroep te gaan.

Mijn visie is gebaseerd op het feit dat de mens geen vrije wil heeft. En wat leert de evolutietheorie? Dat zijn we toch niet vergeten? Dat de sterkste overleeft. Onbegrijpelijk dat zo weinig wetenschappers niet hebben ingezien dat Darwin steeds bezig was met een open deur intrappen. Maar een schot voor open doel effectief afronden door zich bewust te zijn van het feit dat de mens geen vrije wil heeft, ho maar!

Hebben moslims een punt? Jazeker! Angst om te stelen in de islam vanwege de sharia voorkomt veel, maar sluit niet uit. Dieven op een humane manier dood maken is altijd beter dan de hand afhakken. En verder hebben moslims gelijk dat veel kwaad en oorlog door Amerika wordt bedreven. Maar wat moet ik met die informatie? Ik geef ze gelijk, dat wel. Maar je moet toch wel een ongelooflijke klootzak zijn, wil je je niet aansluiten bij de sterkste. Want de sterkste wint altijd! Dat heb ik niet bedacht, maar - in het geval van moslims - Allah!

Op school was ik sterk, maar niet de sterkste. Daarom sloot ik mij altijd aan bij de sterkste. Zo behield ik het overzicht. Logisch, zou ik zo zeggen.

En Hitler dan? Simpele logica. De niet sterken, die eerst sterker waren dan Hitler, lieten Hitler sterk worden. (de oorzaak van een ziekte moet je wegnemen, niet met Paracetamol, maar met desnoods operatief ingrijpen). Ze hadden zich vervolgens bij Hitler kunnen aansluiten. Deden ze niet. Zes miljoen te vroeg verdwenen joden hadden voorkomen kunnen worden. Over de rest van de voortijdig verdwenen 40 miljoen niet joden nog maar te zwijgen.

Er zijn veel te veel mensen op deze wereld. Waarvan een overgrote populatie aan negers en moslims, maar te weinig eskimo's. Ik constateer slechts.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het perpetuum mobile van het leven

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Karakter

Met het karakter of inborst wordt meestal de combinatie van vaste innerlijke eigenschappen (karaktertrekken) van een persoon bedoeld. Deze combinatie onderscheidt de ene persoon van de andere en bepaalt hoe een persoon met bepaalde dingen omgaat. Men heeft het bij karaktertrek dan ook over min of meer stabiele eigenschappen, die moeilijk te veranderen zijn, dikwijls pas na intensieve en volgehouden training of therapie. Daardoor onderscheidt de karaktertrek zich van de gewoonte. Dit is dan meer een aangeleerde manier van reageren op zijn omgeving, die men weer kan afleren.

Van invloed op het karakter zijn 'opgedane ervaringen', die samen met het karakter bepalend zijn voor uitingen (karakter plus input is output). In de psychologie noemt men de combinatie van iemands karakter en zijn gewoontes - de combinatie van aangeboren en aangeleerde eigenschappen - de persoonlijkheid.

Bij dieren, met name honden en paarden spreekt men over karaktereigenschappen als die specifiek bij een bepaald ras horen. (HvdM: joden, negers, moslims, eskimo’s, hebben karaktereigenschappen die bij hun ras of cultuur horen)

Vermoedelijk ligt een deel van je karakter vast in je erfelijke eigenschappen, maar zeker is hoe dan ook dat je omgeving een grote invloed heeft op je karakter. De opvoeding speelt dus ook een belangrijke rol. (HvdM: negers, maar vooral ook moslims onder elkaar ondergaan een grote invloed op hun karakter)

Bron: WIKIPEDIA
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De gok van Pascal

Bericht door Hans v d Mortel sr »

De gok van Pascal

(het een en ander uit Wikipedia)

In het geschrift Pensées van de beroemde Franse wetenschapper, wiskundeknobbel, filosoof en fervent katholiek Blaise Pascal, komt de mens naar voren als een wezen dat gekenmerkt wordt door gespletenheid en ambiguïteit en dat daardoor onophoudelijk moet kiezen. Zowel de misère (nietigheid) als de grandeur (grootheid) van het menselijk bestaan komt erin tot uiting.

Bekend is ook zijn uitspraak in Pensées dat men volgens de kansrekening wel in God moet geloven; als deze namelijk bestaat, is de winst voor de gelovige oneindig. Bestaat God niet, dan verliest men niets (le pari, de gok). Deze redenering staat dan ook bekend als De Gok van Pascal.

Wat moet ik met zo’n redenering als ik mij neutraal opstel? Het komt erop neer dat de mens na zijn dood niet eeuwig in zijn eigen lijden of levenspret hoeft te voorzien. God neemt voortaan de verantwoording en sturing over. Oneindig dus. Ja maar . . . in de hemel bestaat uitsluitend gelukzaligheid en geen lijden meer. Ik kan een glimlach niet onderdrukken. Pascal was, voor wat zijn seksuele behoefte betreft, aangewezen op feest met zichzelf. Hij koos voor het celibaat en was hoteldebotel afhankelijk van de godsdienstwaanzin in zijn geest, waar hij geen schuld aan had. Hij was geboren met een bijzonder stel hersenen die hem geniaal, beroemd, en voor mij berucht gelovig maakte.

Vergeleken met Pascal ben ik natuurlijk een nutteloze vlo. We moeten echter niet vergeten dat de mens geen vrije wil heeft. Pascal geeft dat juist zo heerlijk indirect aan. Pascal was een overtuigd gelovige die uit het goede hout was gesneden. Dat wel. Wiskundige genieën zijn logische denkers. Echter, binnen een afgebakend gebied. Door het ontbreken van de vrije wil, wordt de mens mede gestuurd door zijn bijna allesbepalende karakter. Voorbeeld? Trots. Trots, die juist zo kenmerkend is bij Arabische mensen. Dat ze ook nog eens moslim zijn, berust wel of niet op toeval. Hoe dan ook speelt trots, dat onderdeel is van het ego van de mens, een dominante rol in het maken van zijn beslissingen.

Volgens mij was Pascal niet trots, maar wel onder de indruk van het idee dat God sowieso bestaat, moet bestaan. Bijna allemaal maken grote denkers dezelfde (domme) fout. Namelijk dat er al van tevoren geconcludeerd is – mocht God bestaan – dat het om slechts een god gaat. Nooit hoor je, door de kerk misvormde en in God gelovige mensen, zich uiten met de mogelijkheid dat er misschien wel miljoenen goden zouden kunnen bestaan.

De gedachte voor wie in de macht van de eeuwigheid wil geloven zou mijns inziens dichter bij een meer godenrijk moeten liggen dan de onlogische verankerde gedachte in de macht van een eenling. Zelfs een dictator kan niet zonder zijn onderkruipers.

Maar waarom geloven die knappe koppen dat dan niet, is de vraag die steeds weer bij mij komt opborrelen. En ik ben nota bene godverdomme notheïst. Ik geloof niet in het bestaan van God. Om de dood simpele reden dat God door de mens bedacht is. Een woordje van niks, bestaande uit slechts drie letters. Ik bedenk daarbij dat de meest onbeduidende en vieze kleffe woordjes uit slechts drie letters bestaan: rat, kak, pis, pik, jas, mis, lol, hol, kut, lul, god. En vul maar in.

Ik heb nauwelijks wat over Pascal gelezen. Maar ik weet nu al bijna zeker dat hij de naam van het woordje god niet eens kent. De naam van God: JHWH (Jehowah), was in die tijd ten strengste verboden in het gebruik. Knappe vent die Pascal. Maar net zoals ik, mens zonder vrije wil. Alles is vooraf al min of meer bepaald. Dat valt niet meer te ontkennen. Maar is niet verboden zoals vroeger en nu in die verrotte achterstandsbeschaving islam.

Vestdijk noemde de vier functies: denken, voelen, gewaarworden en intueren. De eerste functie is de valkuil waarbij iedere in God gelovige mens de fout in gaat. Laten we daaraan denken als we in God willen geloven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De gok van Pascal

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Bekend is ook zijn uitspraak in Pensées dat men volgens de kansrekening wel in God moet geloven; als deze namelijk bestaat, is de winst voor de gelovige oneindig. Bestaat God niet, dan verliest men niets (le pari, de gok). Deze redenering staat dan ook bekend als De Gok van Pascal.
Prima geredeneerd van Pascal. Alleen is het helaas iets ingewikkelder dan dat. Je moet ook KUNNEN geloven, niet alleen WILLEN. Ik zou maar wat graag geloven dat ik na mijn overlijden bepaalde mensen die ik mis zou kunnen weerzien bijv. en dat alles gewoon verder gaat-alles onder de goedkeurende blik van Jezus. Alleen: ik KAN dat niet , net zoals ik niet kan vliegen op eigen kracht hoezeer ik ook mijn best doe.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Redeneren is niet altijd logisch. Logisch nadenken wel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Bekend is ook zijn uitspraak in Pensées dat men volgens de kansrekening wel in God moet geloven; als deze namelijk bestaat, is de winst voor de gelovige oneindig. Bestaat God niet, dan verliest men niets (le pari, de gok). Deze redenering staat dan ook bekend als De Gok van Pascal.
Prima geredeneerd van Pascal. Alleen is het helaas iets ingewikkelder dan dat. Je moet ook KUNNEN geloven, niet alleen WILLEN. Ik zou maar wat graag geloven dat ik na mijn overlijden bepaalde mensen die ik mis zou kunnen weerzien bijv. en dat alles gewoon verder gaat-alles onder de goedkeurende blik van Jezus. Alleen: ik KAN dat niet , net zoals ik niet kan vliegen op eigen kracht hoezeer ik ook mijn best doe.
Waarmee onze beste en onmisbare vriend Mercator zich voor een ieder begrijpelijke logica overgeeft aan de exacte wetenschap van het feit dat de mens geen vrije wil heeft. Een wetenschap die aan iedere boerenlul gegeven is. Vandaar dat ik al in een vroeg stadium begreep dat het niet anders was.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vrije wil en het logisch kunen redeneren

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een goede eerlijke oprecht in Mohammed gelovige mohammedaan sluit zich aan bij IS omdat hij de Koran als een heilig boek beschouwt. Maar een goed oprecht rechtvaardig en in het democratische Europa logisch redenerend mens, zorgt ervoor dat hij moslim af is en niks meer met de ranzige Arabische woestijn terrorist Mohammed te maken wil hebben.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie