Nieuws uit Rotterdam.

Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Eliabe »

Als ik alles zo lees krijgen we een gezellige tijd in Nederland.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Moslim Aboutaleb ontspoort in de islam met een eigen mening

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eliabe schreef:Als ik alles zo lees krijgen we een gezellige tijd in Nederland.
Dat klopt! Het lachenbekkie Rutte zal het moeilijk krijgen. Zijn altijd weer aanwezige krampachtige houding om alles en iedereen in het gareel te houden zal uiteindelijk leiden tot verdere onzekerheid en morele chaos.

Waarom willen Kamerleden niet de Koran lezen? Dat is nogal wiedes. Zij willen niet weten wat zij NIET willen weten.

Politiek is meestal de kop in het zand steken en daarbij past nog altijd de gevleugelde uitspraak van wat beweerd wordt over de Nederlandse staatsman minister-president Hendrik Colijn, die een paar jaar voor de 2e Wereldoorlog zei wat op het volgende neerkomt: 'Gaat u maar rustig slapen.' Blijkbaar wilde Colijn dolgraag in de voetsporen treden van zijn evenknie de ongelooflijke Britse dwaas Chemberlain die door Churchill vervangen werd toen het al te laat was.

Met snel prater en mooi prater Rutte ervaren we precies hetzelfde. Geschiedenisles is net een perpetuum mobile, maar dan met een andere verpakking. Dit keer is het niet Hitler met Mein Kampf, maar Mohammed met de Koran. Met dit verschil dat er blijkbaar een weerzinwekkende oorlog, met in de buurt van 40 miljoen doden, voor nodig was om Mein Kampf verboden te krijgen en de Koran nog altijd fier en onoverwinnelijk onder handbereik in de Tweede Kamer ligt ter inzage. Net zoals vlak voor de 2e Wereldoorlog Nederland ging slapen, wordt ook nu, door klootzak, stuk onbenul en laffe huichelachtige hond Rutte, Nederland in slaap gesust. Met de Koran en de islam is echt niks mis mee. Het volk moet zich niet zo aanstellen. Befehl ist Befehl: ga slapen, sta weer op en luister naar de minister-president! Of naar koning Pils. Er is immers niks aan de hand in de Bananenrepubliek Nederland.

Het is vooral de behoefte van de mens ergens bij te willen horen. Rutte bij de ontkenners van de werkelijkheid, moslims bij de islam met ISIS als glorieus strijdvaardig voorbeeld. En ik zei de logicus bij FFI.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Naar aanleiding van de uitdeling van pampletten krijgt nu Okay Pala belangstelling van de media.
Hier een interview:
'Wij streven naar een echt kalifaat, niet zoals IS wil'
Wij streven naar een kalifaat zoals we in vroegere tijden hebben gekend. Die werd in de geschiedenis niet voor niets de 'zilveren periode' genoemd, er was welvaart, voorspoed en iedereen leefde in vrede. Dat is niet de islamitische staat van Isis. Onze methode is geweldloos en uitsluitend politiek en intellectueel van aard. We willen geen kalifaat in Nederland, want het moet wel een land zijn waar de meerderheid islamitisch is en waar begrip is voor het systeem van islamitische wetten en regels, de sharia. Dat kalifaat gaat er een keer komen, maar niet hier."
http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... -wil.dhtml
En over hier en nu met een inkijkje in de spsyche van een Islam psychopaat:
"De maatregelen die het kabinet onlangs hebben gepresenteerd, zijn uiterst discriminerend voor de moslimgemeenschap. Ze creëren angst in de samenleving. Moslims zijn bang om te worden opgepakt en niet-moslims worden bang voor moslims.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Aboutaleb niet slim. Stak zijn nek uit voor kennisbeschaving

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Moslims zijn bang om te worden opgepakt en niet-moslims worden bang voor moslims.
Het eerste is onterecht. Want anders heeft de wil van Allah totaal geen zin. Anderszins blijken moslims vooral bang voor Allah te zijn, dat des te meer reden geeft hen het land uit te schoppen richting woestijn van de profeet Mohammed, waar parasieten op onze kennisbeschaving thuishoren.

Het tweede is terecht. Want moslims zijn onbetrouwbaar tot de laatste sura van de Koran. WEG ERMEE! In het belang van de toekomst voor onze kinderen!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Open brief aan burgemeester Aboutaleb

Geplaatst op 4 oktober 2014

Afbeelding

Geachte heer Aboutaleb,

Met grote interesse heb ik gisteren 3 oktober 2014 naar het programma Pauw gekeken, alwaar u te gast was. Het onderwerp? Islam en de islamitische staat. U, als gastspreker, gaf aan dat IS (Islamitische Staat) niets van doen heeft met de door u beleden islam. Want islam is vrede. U vertelt vanuit persoonlijke invalshoek hoe u gastvrij bent ontvangen door christenen. Dat de Nederlandse (christelijke) samenleving u alle kansen heeft gegeven uzelf te ontplooien. En u tot de succesvolle man gemaakt heeft die u nu bent. Wellicht kan worden gesteld dat u de meest geïntegreerde moslim bent in de huidige samenleving. In ieder geval de bekendste. In die positie staat u op als voorbeeldpersoon en in dit kader veroordeelt u de Islamitische Staat en geeft een tegengeluid. Want islam is vrede.


Terecht stelt u dat het ondersteunen, zelfs gedogen van de Islamistische Staat door u of andere (geïntegreerde) mohammedanen in Nederland gelijk staat aan verraad aan deze Nederlandse (christelijke) samenleving. De samenleving die u conform deze sociaalchristelijke waarden opgevangen, opgevoed en ontwikkeld heeft. De islam staat vredelievend tegenover deze Nederlandse samenleving. Want islam is vrede.

Helaas moet ik concluderen dat dit precies is waar ik u van beschuldig: verraad. Omdat ik echter uitga van uw oprechtheid en niet dat u Taqiyya pleegt (leugens ten bevordering van de islamitische positie), zal ik u uitleggen waarom ik u beschuldig van verraad. Waarschijnlijk verraad van uit onwetendheid over uw geloof, maar desalniettemin verraad.

U citeert een passage uit de koran. Voor u waarschijnlijk de meest belangrijke. Ik citeer u: “Als je één mens hebt gedood, is het alsof je de hele mensheid hebt gedood.” Klinkt inderdaad vredelievend. En dat is het ook. Echter: dit is niet wat er in de koran staat. En dit is een tekst die niet bedoeld is voor moslims om te volgen. En u bent niet de enige die deze passage (nogmaals, wellicht door onwetendheid) aanhaalt en misbruikt. Vele hoogwaardigheidsbekleders, inclusief de (islamitische?) president van de Verenigde Staten, Barack Hoessein Obama, hebben dit citaat aangehaald om te tonen hoe vredelievend de islam wel niet is. Onterecht.

Uw citaat komt namelijk uit de koran. Om precies te zijn koran 5:32. En deze zegt het volgende:

“Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch – werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.”

Het betreft hier dus een gebod van Allah aan de Joden, niet aan de mohammedanen. En, om iets dieper te gaan, is het een onnauwkeurige overgenomen passage uit de joodse Talmoed (mishnah sanhedrin, hoofdstuk 4), die zegt: “Adam werd alleen gecreëerd om ons te leren dat als je één leven verwoest, het is alsof je de hele mensheid verwoest”.

Dus de tekst is bedoeld voor Joden. Niet voor moslims. En heer Aboutaleb, ik hoef slechts één koranvers verder te gaan wat de vredelievende Allah verlangt van de mohammedanen. Koran 5:33 zegt namelijk:

“De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet.” En van soortgelijke teksten als deze laatste zijn er nog vele, vele meer.

Geachte heer Aboutaleb, ik verwacht niet dat u mij publiekelijk gelijk zult geven. Dit zou u in een erg ongemakkelijke positie brengen. Ik wil u echter vragen om, als u publiekelijk de koran wilt verdedigen met vredelievende passages over ‘niet- gelovigen’, u correcte passages aanhaalt. Dit zijn er echter bitter , bitter weinig.

Sterker nog , als je de geldende regels aangaande het ‘herroepen’ van koranverzen toepast, ben ik bang dat u ze niet zult vinden.

Ik wens u veel wijsheid toe,

Groet,

Isa bin Maryam / Manna

Noot:

Ter overweging: Vanuit uw quote uit koranvers 5:32 kan echter ook heel duidelijk gehaald worden dat joodse wetten van toepassing zijn in hun land: “Behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land”. Juist : het betreft hier het land der Joden, en dat is Israël. Uw Allah erkent dus dat Joodse wetten van toepassing zijn in Israël en hiermee erkent de koran de legitimiteit van de staat Israël ...

http://ejbron.wordpress.com/2014/10/04/ ... more-72161
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door mercator »

Ik vermoedde al dat er iets niet klopte met dat "vredelievende" vers uit de Heilige Koran. Het is dus gewoon een bevel tot onderwerping gericht tot de vijanden van de moslims. De moslims zelf mogen plunderen, moorden en branden zoals hun hartje belieft. Incestpleger burgemeester Achmed doet dus aan onvervalste taqueya en Jeroentje Pauw heeft het gewoon niet door.
Dat afgezien natuurlijk dat het anno 2014 geen ene r**t zou mogen uitmaken wat in een woestijnboekje van het jaar 600 staat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De gladjanus intellectueel onder de moslims zit in R'tdam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik zei het toch al eerder en zelfs in herhaling, gelet op vroeger: Achmed is een gladjanus.

Natuurlijk heeft hij niks met dat rapaille van de islam op. We weten dondersgoed dat hij al eerder doodsbedreigingen over zich heen gehad heeft van zijn geloofscollega's. Destijds zoals na de afschuwelijke moord op Theo. Wie zich moslim noemt is aan Alláh, de perverse knecht van Mohammed, onderdanigheid verplicht en bevorderd tot uitvoerder van zijn bevelen. Vandaar het hoera geroep onder moslims bij de moord op Theo van Gogh. Dat zooitje moslim parasieten was zelf te laf en te beroerd om toen Theo om te brengen, maar zijn des te gelukkiger als een mede moslim dit in praktijk brengt, conform de dreigende taal van Alláh, de onzichtbare woestijn griezel en als sadistische lul-de-behanger weggezette knecht van de historische zandbak terrorist Mohammed.

Ik heb geen probleem met geestelijk zieke moslims. Wel met wat zich als gevolg hiervan manifesteert als uiting van Alláh's wil zoals gewaarmerkt in de koran. En vergeet vooral niet dat de koran een heilig boek is omdat wat erin staat heilig is doordat Alláh zelf dat soort seniele psychisch onvolwassen ziekelijke praatjes verkondigd heeft, hem ingefluisterd door woestijn lul Mohammed, en waar moslims van in hun broek schijten.

Moslims zijn de dragers en overbrengers van het weerzinwekkende virus dat wereldwijd berucht is geworden onder de naam ISLAM. Daar mag niemand aankomen. Want alleen moslims hebben het patent hierop dat niet via de rechter wordt verdedigd, maar op het heilige slachtveld, dat moslims maar al te graag met Jihad aanduiden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Nou ja, de jongen heeft opgelet op school. Hij maakt geen taalfouten. Dat is weer positief.
Rotterdamse wijkagent op 'dodenlijst' hangjongeren
Afbeelding
De Rotterdamse wijkagent Sander Boer staat op een 'dodenlijst' van een groep Marokkaanse hangjongeren die in de wijk Crooswijk voor overlast zorgt. De agent voelt zich niet bedreigd door de jongens. ,,Hij weet uit welke hoek dit komt,'' reageert een politiewoordvoerder.

Met een speciale groepsaanpak probeert de wijkpolitie de jongeren in het gareel te krijgen, maar dat wordt kennelijk niet op prijs gesteld. De rol daarin van Boer al helemaal niet.

De wijkagent heeft de doodsbedreiging op twitter openbaar gemaakt. Op de daarbij geplaatste foto's is te zien dat de bedreiging op een brievenbus van een wooncomplex is geschreven. 'Sander je staat op de deadlijst. Datum wordt geprikt', meldt de bedreiger die er een Marokkaans scheldwoord en de ster van de Marokkaanse vlag aan toegevoegd heeft.

Een woordvoerder van de politie meldt dat Boer zich niet bedreigd voelt en geen aangifte heeft gedaan. ,,Hij weet uit welke hoek dit komt. Het is een groepje dat afval achterlaat en wat vernielingen pleegt. Sander en zijn collega's pakken dit aan en zitten de de groep dagelijks 'in de nieren'. Dat voelen ze en dat zorgt kennelijk voor dit soort rare sprongen,'' luidt de reactie.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Doodsbedreiging met een korreltje zout

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarvan acte.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

'Wil je naar Syrië? Ga, maar kom hier niet meer terug' Van wie zijn deze woorden? Van Geert Wilders? Nee, nee, nee. Deze woorden zijn van de burgemeester Aboutaleb van Rotterdam.
'Wil je naar Syrië? Ga maar!' En nadat ze daar hebben gevochten, hoeven jihadi's hier ook nooit meer terug te keren, zegt burgemeester Aboutaleb van Rotterdam, die zo recht tegen het kabinetsbeleid ingaat.
Spoiler! :
De vraag is: wie zijn die mensen die gaan? Waarom maken ze die stap? Omdat ze gediscrimineerd worden? Werkloos zijn? Uitgekotst door de samenleving? Dat haal ik nergens uit.

Burgemeester Ahmed Aboutaleb, zelf moslim, begrijpt niet wat jihadgangers bezielt. Toch is het aantal meldingen van mogelijke radicalisering in Rotterdam dit jaar flink toegenomen, van 20 in 2013 naar 29 dit jaar. 'Ik wil hem de vraag stellen: wat waren je overwegingen?'

Zomaar een dinsdagmiddag in de Rotterdamse rechtbank. Salim N., een 23-jarige inwoner van de stad, staat terecht: hij wordt verdacht van jihadisme. Op de publieke tribune huilt zijn moeder. ,,Ik heb tegen hem gezegd: dit is geen goede islam.''

Het zijn juist deze zaken die Ahmed Aboutaleb verwonderen. Waarom voelen jongens als Salim, een hbo-student met volop kansen, zich aangetrokken tot de jihad? ,,Eerlijk gezegd: ik begrijp het niet,'' zegt de burgemeester van Rotterdam een paar uur eerder in zijn werkkamer. ,,De geborgde vrijheden in de Grondwet zou je enorm moeten koesteren. Ik ga binnenkort praten met iemand die overwoog weg te gaan. Ik wil hem de vraag stellen: wat bezielde je, wat waren je overwegingen? Ik ben oprecht geïnteresseerd. We hebben belet dat hij vertrok door zijn paspoort af te nemen. Met hem wil ik graag praten.''

Wat is er volgens u aan de hand?
,,De vraag is: wie zijn die mensen die gaan? Waarom maken ze die stap? Omdat ze gediscrimineerd worden? Werkloos zijn? Uitgekotst door de samenleving? Dat haal ik nergens uit. Ongetwijfeld zal het iemand een duwtje geven, maar er moeten andere argumenten een rol spelen. Het beeld dat opdoemt als ik kijk naar internationale media als al-Jazeera, is dat een groot deel van deze mensen gedreven wordt door het ideaal van willen leven in een land waar het woord van God verheven is tot wet. Een territorium dat is vrijgemaakt van alle andere afgoderij in hun ogen en alles wat niet in hun interpretatie van de schriften past. Een gebied dat is schoongemaakt, oneerbiedig gezegd.''

Als iemand deze samenleving verdorven vindt, ga! Maar dan is er ook geen weg meer terug. Lever dan je paspoort in.In die zin verschil ik echt hardgrondig met de Nederlandse regering van opvatting op dit punt.


Hoe moet je zulke mensen tegenhouden?
,,Dit maakt duidelijk dat het nemen van maatregelen zo goed als onmogelijk is. Het ideaal waarnaar deze mensen willen leven, kun je niet bijsturen door iemand een baan te geven of door andere wetgeving te maken. Dat is een wereldbeeld dat iemand in zijn hoofd heeft en dat hoofd kun je niet resetten.''

,,Voor de mensen die voor zichzelf hebben uitgemaakt: dit is mijn beeld, die houden we niet tegen. Ik wil ze ook niet tegenhouden. Als iemand deze samenleving verdorven vindt, ga! Ga maar. Maar dan is er ook geen weg meer terug. Lever dan je paspoort in en neem het risico dat er bommen op je vallen. In die zin verschil ik echt hardgrondig met de Nederlandse regering van opvatting op dit punt.''

Het kabinet wil juist voorkomen dat mensen uitreizen naar conflictgebieden om zich aan te sluiten bij gewelddadige jihadistische groeperingen zoals IS.

Wat bereikt u hiermee?
,,Ik wil een signaal afgeven aan degenen die overwegen naar Syrië af te reizen, zodat ze beseffen wat ze op het spel zetten. Bij jonge mensen die enorm aan het dubben zijn met hun persoonlijke identiteit en ook hun religieuze identiteit zou de overheid kunnen interveniëren. Want je kunt maar één keer de stap zetten. Dat kan ook je dood betekenen. Wil je dat nou uiteindelijk? En wat betekent het voor de familie die achterblijft?''

Wat zou u tegen hun ouders willen zeggen die niet weten wat ze met de situatie aanmoeten?
,,Zoek hulp, alstublieft. Zoek hulp en als je echt helemaal niet weet waar je naartoe moet, stuur de burgemeester een brief, of loop het stadhuis binnen en laat een briefje achter bij de portier. Dat bereikt mij binnen een halfuur. Na de oproep van mij en Eerdmans aan de moslimgemeenschap om zich te laten horen, belde een moeder ons om te zeggen dat zij zich zorgen maakte over haar zoon. We hebben zijn paspoort afgepakt. Het is heel belangrijk dat dat gebeurt, juist ter bescherming van het kind.

We moeten een klimaat van angst voorkomen. Hoewel het aantal meldingen van mogelijke radicalisering toeneemt, spelen de problemen met uitreizigers en terugkeerders vooral buiten Rotterdam. Een vrouw schreef mij: 'Ik heb fantastisch contact met mijn buren. We komen bij elkaar over de vloer, maar ik zie nu mannen in lange jurken bij mijn buren binnengaan. Ik vertrouw het niet meer'. Ga er maar aan staan. Een eerlijk beeld van een mens dat zegt: ik ben hier bang voor. Dat moet je niet bagatelliseren. Dat is de fout die we gemaakt hebben in de jaren '70 en '80. De burgemeester draagt trouwens ook zo'n jurk, maar altijd binnen. Je moet zo'n melding afpellen en kijken wat ervan overblijft.'

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... erug.dhtml
'
Op de publieke tribune huilt zijn moeder. ,,Ik heb tegen hem gezegd: dit is geen goede islam.'' Het wordt tijd dat Aboutaleb net zoals vele van zijn mede broeders en zusters erkennen dat Islam WEL de boosdoener is van het gedrag van deze jongeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Het wordt tijd dat Aboutaleb net zoals vele van zijn mede broeders en zusters erkennen dat Islam WEL de boosdoener is van het gedrag van deze jongeren.
Dat is een stap die hij héél moeilijk kan maken omdat hij zelf moslim is. Hij gelooft dus in een goede Islam. Als hij daarin niet meer gelooft is hij geen moslim meer en dus een afvallige, die daarmee ook nog eens groot risico loopt.

Iets dergelijks geldt ook voor Gutmenschen die eveneens in een goede Islam geloven en maar heel moeilijk van die overtuiging zijn af te krijgen. Ze hebben alleen het voordeel dat ze niet wegens afvalligheid ter dood veroordeeld kunnen worden. Ex-Gutmenschen worden daarentegen waarschijnlijk wel uitgekotst door hun (voormalige) vrienden en kennissen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ali Yas »

Of Aboutaleb werkelijk moslim is staat te bezien; het lijkt er meer op dat hij dat imago uitbuit om zo veel mogelijk invloed uit te kunnen oefenen. Je moet Aboutaleb niet te hard vallen. Hij is een man die meer verstandige dingen zegt dan veel autochtonen durven; hij verdient dus onze steun.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Aboutaleb

Geplaatst op 28 november 2014

Afbeelding
Ahmed Aboutaleb

Burgemeester Aboutaleb (Marokko, 1961) krijgt in toenemende mate de handen op elkaar voor zijn gecommuniceerde standpunt inzake de ‘jihadgangers’. Naar oordeel van de Rotterdamse burgervader is de kwestie uitermate simpel: “Als je deze samenleving verdorven vindt, ga! Ga maar.” Hij liet de frase vlot volgen door de volgende zin: “Maar dan is er ook geen weg meer terug. Lever je paspoort in en neem het risico dat er bommen op je vallen.” Alom werd de uitspraak toegejuicht en bewondering voor zijn standpunt was Aboutalebs deel. ‘Een moedige Aboutaleb zegt wat velen denken’, schreef Nausicaa Marbe in De Telegraaf.

Dat is in scherp contrast met het oordeel over deze al veel eerder geventileerde opvatting van conservatieven in dit land en in de Kamer aan de orde gesteld door de PVV. Nadat Wilders virtueel met pek en veren de Kamer was uitgejaagd met hetzelfde, maar toen compleet weg gehoonde voorstel, ging iedereen weer over tot de orde van de dag. Nu burgemeester Aboutaleb van Rotterdam in herhaling hetzelfde zegt, barst Nederland van diepe bewondering uit haar voegen. Het detail dat Wilders het paspoort wil afnemen en Aboutaleb vraagt om het in te leveren (die zullen daar even gek zijn: het paspoort van je uitkeringsland teruggeven) is te mineur om daar drukte over te maken.

Vooropgesteld: Aboutaleb en met hem dus ook Wilders, hebben groot gelijk met hun standpunt in dezen. Wie het aan affiniteit met ons land ontbreekt, doet er sowieso wijs aan te vertrekken naar een omgeving die hem of haar gunstiger voorkomt. Indien dat het Arabisch schiereiland is, omdat daar de ‘religie in haar meest pure vorm’ wordt beleden, dan kan dat een bevredigende keuze zijn. Voor wie die religie aanhangt tenminste en moord en doodslag een daarmee terecht samenhangend verschijnsel vindt. Een meerderheid van de partijen is van mening dat voorkomen moet worden dat jihadisten afreizen door inbewaringstelling en dat terugkeerjihadisten ‘gehersenspoeld’ moeten worden tot normale burgers. Een vrome gedachte waarvan het eerste deel strookt, technisch gezien, met fascisme (sluit iedereen op die jouw waarden niet onderschrijft) en het tweede met de ‘maakbaarheidsgedachte’. Daarvan weten we door empirie dat deze faalt. Zie slechts de o.a. door de Turkse overheid ondersteunde segregatie zoals in de Haagse Schilderswijk.

Aboutaleb zelf is ook in het bezit van twee paspoorten: de Nederlandse en de Marokkaanse. In 2002 probeerde de praktiserende moslim bij de LPF van Pim Fortuyn (“Tegen de islamisering van ons land”) een politieke functie in de wacht te slepen. Toen dat niet lukte, sloot hij zich in 2003 aan bij de PvdA (!) waarvoor hij in 2004 (!) wethouder in Amsterdam werd. Op 25 juni 2009 haalde Aboutaleb, inmiddels burgemeester van Rotterdam, zich de woede van onze veteranen op de hals. Hij verkoos een beleefdheidsbezoek aan zijn geboorteland Marokko en schitterde door afwezigheid op de tweede Rotterdamse Veteranendag. Een ereronde in zijn geboorteland Marokko voor zijn prestatie burgemeester te worden in Nederland kreeg voorrang boven de ereronde van Nederlandse veteranen door Rotterdam.

Hoe het ook zij: Aboutaleb heeft zich een kundig en schrander burgemeester van Rotterdam getoond. Toch mag iedereen zich hardop afvragen waarom Aboutaleb onmiddellijk lauweren krijgt toegeworpen waar een ander met dezelfde opvattingen eerder werd weggehoond. Misschien past het gewoon beter in het socialistische wereldbeeld wanneer een moslim andere moslims vraagt het paspoort in te leveren. In alle andere gevallen is het immers ‘racisme’.

Door: Ton Nijhof

https://ejbron.wordpress.com/2014/11/28 ... more-76378
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

En de Gouden Geit Award gaat naar.... Oh nee, toch niet naar Ahmed Aboutaleb?
Nee, hij krijgt van Elsevier de prijs "Nederlander van het jaar".
Waarschijnlijk omdat hij kortgeleden Wilderiaanse uitspraken deed over Jihadgangers. Ze zeggen omdat hij zoveel architectuur in de stad doet. Wabblief?
'Ahmed Aboutaleb Nederlander van het jaar'
Elsevier roemt de burgemeester omdat hij het gezicht is van de stad die afgelopen jaar met onder meer architectonische hoogstandjes opvallend positief in het nieuws was.
En dan worden genoemd: het Centraal Station (is dat dan na 20 jaar afgebouwd?) en iets dat Markthal heet. Dat laatste is een plek van uitersten: of het is er bloedheet of het is er tochtig ijskoud.
En dan het politieke aspect:
Ook liet Aboutaleb afgelopen jaar van zich horen „als een burgemeester zoals een burgemeester hoort te zijn”, vindt Elsevier. „Toegewijd, oog voor detail, soms hard, altijd duidelijk. In tal van relevante maatschappelijke kwesties - van gemeentelijke wietteelt tot polderjihad - heeft Aboutaleb laten zien niet bang te zijn voor uitgesproken opvattingen.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2342 ... ar___.html

Dat laat mij eraan denken: weet iemand of zijn dochters al getrouwd zijn met een Marokkaan?

Om niet te veel azijn te pissen: Ayaan Hirsi Ali was ooit ook
"Nederlander van het jaar."
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Aboutaleb: moslims moeten bange Nederlanders de hand reiken

Door Servaas van der Laan | 24 dec 2014

De moslimgemeenschap moet zich actief inzetten om de angst bij autochtone Nederlanders over de radicale islam weg te nemen. Niemand kan de vrees van Nederlanders wegnemen, behalve de moslimgemeenschap zelf.

Die oproep doet de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) in een interview met de website Vers Beton.

Onrust
Volgens Aboutaleb leidt de loyaliteit die een klein deel van de moslims toont met de gebeurtenissen in Syrië en Irak tot onrust onder niet-islamitische Nederlanders.

En die vrees vindt Aboutaleb terecht: 'Ik kreeg bijvoorbeeld een e-mail van een vrouw die schreef: "Ik ben al heel lang bevriend met mijn Marokkaanse buren. Maar nu zie ik ineens mensen met lange jurken binnenkomen. Ik ben bang."Dat vind ik een terechte vrees die je nooit moet bagatelliseren,' zegt de burgemeester.

Reik de hand
Alleen de moslimgemeenschap in Nederland kan deze angst wegnemen, en dat moeten ze doen door actief de hand te reiken, vindt Aboutaleb.

'Jarenlang is tegen angstige mensen gezegd: "Ach joh, zeur niet." Daarvoor hebben we een zeer ernstig verdeelde samenleving teruggekregen. Juist dáárom moet je dit geluid serieus nemen. Bovendien geloof ik dat ík een taak heb als jij bang bent voor mij. Ik moet mijn hand uitsteken. Niemand kan de vrees van veel autochtone Nederlanders wegnemen, behalve de moslimgemeenschap zelf.'

Homogene groep
De Rotterdamse burgemeester, onlangs door weekblad Elsevier uitgeroepen tot Nederlander van het jaar, zegt de moslims met opzet als homogene groep te behandelen. Een oproep aan niet-islamitische Nederlanders heeft namelijk geen enkele zin.

Aboutaleb zegt Feyenoord-supporters op dezelfde manier te behandelen. Ook zij moeten zich afkeren tegen een kleine club gewelddadige hooligans. 'Je moet ze sociaal isoleren'. De kritiek dat het over één kam scheren van groepen niet politiek correct zou zijn, wijst Aboutaleb resoluut van de hand. 'Ik doe niet aan politiek, ik heb een stad te managen'

http://www.elsevier.nl/Politiek/achterg ... -1672330W/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Tja, wat moet ik met de boodschap van deze burgemeester. Ik ben niet bang voor moslims, maar ik heb een enorme aversie tegen Islam.
Er bestaat nou eenmaal maar één islam, en Aboutaleb kan net doen alsof de radicale islam niks met moslims en Islam te maken heeft, maar daar trappen we dus niet meer in.

Wat heb ik aan een hand van een moslim als hij islam blijft aanhangen. Kan die moslim die mij de hand schud mij behoeden voor ISIS als ik in Irak loop?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Amazigh »

'Ik kreeg bijvoorbeeld een e-mail van een vrouw die schreef: "Ik ben al heel lang bevriend met mijn Marokkaanse buren. Maar nu zie ik ineens mensen met lange jurken binnenkomen. Ik ben bang."
Wat? Waarom leest Aboutaleb uberhaupt zulke achterlijke e-mailtjes? Je zou denken dat die lul druk bezig is met belangrijke zaken gezien hij burgemeester is.
A proud amazigh!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ariel »

Hoi Amazigh. icon_wave.gif Ik wens je gezegende kerstdagen toe. Wat moet het voor jou heerlijk zijn om te weten dat Jezus de Zoon van God, ook voor jouw geboren is zodat hij ook voor jouw zonde zou sterven.

Fijne dagen toegewenst zoon.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De zegeningen van de rotzooi die uit islam voortkomen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Wat heb ik aan een hand van een moslim als hij islam blijft aanhangen. Kan die moslim die mij de hand schud mij behoeden voor ISIS als ik in Irak loop?
Als hij uit Marokkaanse ouders is waarschijnlijk niet. De meeste Marokkaantjes zijn diefjes, die heeft dan geen hand meer over. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Ali Yas »

In plaats van een uitgestoken hand zag ik liever wat meer uit de mouwen gestoken handen en thuisgehouden handen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Ahmed heeft weer eens geroepen "Oprotten". (net zoals Geert)
Maar ze rotten niet op en wel hierdoor (lijst is niet compleet):
  • - radicale moslims worden in Nederland veel minder hard aangepakt dan in de meeste islamitische landen, waar ze vaak een lang verblijf in een donkere cel, een legerkogel of de strop wacht.
    - uitkeringen
    - gratis gezondheidszorg (niet-betalers van ziektekostenverzekering zijn bovengemiddeld isl. allochtonen)
    - gratis onderwijs
    - goedkope woningen
    - Art 6 "vrijheid van godsdienst" door politiek correct regime (politiek, OM, rechters, media) opzettelijk misbruikt om islamitische schending van Nederlandse (grond)wet onbestraft te laten.
    - voortrekkerij op allerlei gebied door politiek correct idioten ("positieve discriminatie").
    - gesubsidieerde moslimorganisaties
    - polygamie onder moslims oogluikend toegestaan (vier huizen voor één meneer gewoon vier maal huursubsidie, vier uitkeringen, vier zorgtoeslagen)
    - incest onder moslims oogluikend toegestaan
    - inteelhuwelijken onder moslims oogluikend toegestaan
    - gedwongen huwelijken onder moslims oogluikend toegestaan (nepwet niet gehandhaafd)
    - genitale verminking van meisjes onder moslim oogluikend toegestaan (nepwet niet gehandhaafd)
    - (gedwongen) totaalsluiering onder moslim oogluikend toegestaan
    - sollicitatie- en werkweigering onder vooral radicale moslims oogluikend toegestaan
    - radicale moskeeen en predikers toegestaan, niet aangepakt zoals in veel islamitische landen
    - hawala (illegaal islamitische geldstromensysteem) niet aangepakt
    - uitkeringsfraude onder moslims nauwelijks aangepakt
    - eerwraak onder moslims nauwelijks aangepakt
    - racisme onder moslims doodgezwegen en dus niet bestraft
    - antisemitisme onder moslims gebagatelliseerd en niet bestraft
    - rabiate vervolging van islamcritici door politiek correcte Nederlandse rechtssysteem
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Zelfverklaarde Radicale Islam-bestrijder Aboutaleb spreekt met gespleten tong

Michael van der Galien, 17 januari 2015

Je kunt de Radicale Islam niet bestrijden zonder imams aan te spreken op de inhoud van hun preken.

Zoals Tim eerder vandaag al berichtte heeft de Rotterdamse burgemeester onlangs hard uitgehaald naar aanhangers van de Radicale Islam én naar Syrische christenen (die naar ons land gevlucht zijn). Wat het eerste betreft: heel fijn, prima. Aanpakken die gekken. Laat ze maar opdonderen uit ons land als ze een islamitisch kalifaat nastreven.

Wat het tweede betreft: daar ben ik aanzienlijk minder blij mee. Sterker nog, gezien het feit dat Aboutaleb lijkt te begrijpen dat de Radicale Islam actief bestreden moet worden kan ik niet anders dan concluderen dat hij met dubbele tong sprak toen hij Syrische christenen bekritiseerde omdat die kritiek durfden te uiten op de inhoud van preken van imams.

Ik citeer Tim:

De voormalig staatssecretaris zei dat hij direct daarna een zelfde soort ontmoeting had met de “kleine christelijke kerken.” “Onwerkelijk” was het woord dat Aboutaleb gebruikte om dit gesprek te duiden. De burgemeester kreeg van de kleine christelijke gemeenschappen het verzoek om in te praten op Rotterdamse imams. Met name een Syrische voorganger zich namelijk zorgen maakte over de inhoud van de preken van zijn islamitische collega’s, en de gevolgen ervan voor zijn eigen veiligheidssituatie. Smalend liet Aboutaleb het publiek weten dat de man de Nederlandse taal aardig beheerste, maar voor andere delen van de inburgeringscursus nog niet helemaal geslaagd was.

Hoe dúrft Aboutaleb te zeggen dat de man niet goed is ingeburgerd omdat hij imams in de gaten houdt? Er zijn nogal wat ‘islamitische leiders’ of ‘predikers’ in ons land die, hoewel lang niet altijd gewelddadig, wel degelijk het islamisme steunen wat in de eerste plaats geen religie is, maar een politieke beweging. Juist dat soort types moeten worden aangepakt: het hele islamisme is de vijand, niet alleen de gewelddadige Radicale Islam.

Daar komt bij dat de voorganger duidelijk maakte dat hij zich zorgen maakt over zijn eigen veiligheidssituatie. In plaats van hem te schofferen had Aboutaleb als burgemeester van één van de grootste steden van ons land hem moeten vragen waar hij precies op doelde. Welke uitspraken doet de imam in kwestie? Op welke manier staat de veiligheid van de voorganger op het spel? Wat voor hatelijke retoriek verspreidt de imam. Na informatie te hebben ingewonnen had hij er vervolgens (via, via) voor moeten zorgen dat dit soort imams steevast in de gaten worden gehouden. Stuur maar een undercoveragent naar hun moskeeën om te achterhalen wat ze hun medegelovigen precies vertellen. Prediken ze haat ten opzichte van christenen en joden? Zo ja: aanpakken die hap. Dat kan door ze uit te zetten (als ze een buitenlands paspoort hebben) en anders kunnen er altijd andere maatregelen worden genomen.

Als burgemeester moet Aboutaleb klachten als deze serieus nemen en er onderzoek naar laten doen. En nee, dat heeft niets te maken met het beperken van de vrijheid van meningsuiting, maar wel met het bewaken van de mooie democratische en verlichte cultuur die wij ons eigen hebben gemaakt. Haatbaarden die christelijke voorgangers steevast op de korrel nemen passen daar niet bij – en zulks moet ze ook verteld worden.

En dat is niet alles. Aboutaleb is namelijk niet alleen burgemeester maar zelf ook moslim. Juist in die hoedanigheid moet hij het goede voorbeeld geven en het islamisme de oorlog verklaren. “Rot op als het je hier niet bevalt” klinkt heel leuk en strijdbaar maar het is vervolgens zaak om die woorden ook in daden om te zetten. Dat betekent dus dat je islamisten of haatpredikers aanspreekt op zorgwekkende uitspraken... en ze meteen even uitlegt dat Nederland niet alleen ruimte biedt aan moslims om hun religie te belijden, maar ook aan christenen (jawel, zelfs uit Syrië) én aan joden. Als meneer de imam daar een probleem mee heeft kan hij beter emigreren.

Ik twijfel er niet aan dat Aboutaleb het meende toen hij extremistische moslims vertelde dat ze maar moeten verkassen als het ze hier niet bevalt, maar het is bijzonder zorgwekkend dat hij zijn woorden meteen afzwakt door een bezorgde Syrische christen publiekelijk te vernederen. Er is genoeg reden om te geloven dat er meerdere moskeeën in ons land zijn waar islamisten het voor het zeggen hebben. Als er melding worden gemaakt van hatelijke uitspraken heeft de overheid de plicht om onderzoek te verrichten en, waar nodig, in te grijpen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2015/ ... ent-470769
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Bij RTL komen ze met de kop:
Staande ovatie Aboutaleb, Van der Laan en Marcouch
Aan het begin van het PvdA-congres in Utrecht hebben de burgemeesters Ahmed Aboutaleb en Eberhard van der Laan en Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch veel applaus gekregen van de partijleden.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek ... n-marcouch
Het lijkt mij overdreven. Op de foto blijven de eerwaarde leden toch echt op hun pluche stoel zitten.
En dan even in aanmerking genomen dat Nederlands publiek zelfs voor de meest beroerde cabaret voorstelling staande ovaties brengt.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Mahalingam »

Kan een Marokkaan een rolmodel zijn voor Turken? Wel nee.
En Aboutaleb helemaal niet nadat hij heeft het over 'oprotten' en zo gehad heeft waarvoor hij applaus kreeg van de ex-partij van Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk.
'Aboutaleb drijft jongere in handen van de jihad'
Ahmed Aboutaleb is medeschuldig als een Rotterdamse jihadist zichzelf opblaast, zeggen Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk. De afvallige PvdA'ers vinden het volkomen onterecht dat de Rotterdamse burgemeester van alle kanten wordt bewierookt. Hij drijft jongeren juist in handen van ronselaars, vinden ze.[...]
Kuzu: ,,Ik vond dat een burgemeester onwaardig. We hebben in ons land kwetsbare jongeren en jihadronselaars die ze proberen over te halen een abjecte strijd te voeren. En dan heb je een burgemeester van de tweede stad van Nederland die zegt: 'Rot maar op'. Daarmee schopt hij ze in de schoot van de ronselaars. Als een Rotterdamse jihadist een auto opblaast in Syrië, is Aboutaleb medeverantwoordelijk.''
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ihad.dhtml
Filmmaker Abdelkarim El Fassi zei het mooi: Aboutaleb heeft een ezel als referentiekader. Hij kwam op 15-jarige leeftijd vanuit Marokko naar Nederland, zag een trein en dacht: wat bijzonder. Wij en andere moslims van mijn generatie vinden een ezel bijzonder en een trein normaal.''
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Rotterdam en de burgemeester Ahmed Aboutaleb

Bericht door Pilgrim »

Bonusquote: Aboutaleb wil tickets naar Islamitische Staat betalen

Burgemeester heeft geen idee over wat er in Raqqa gebeurt

Bas Paternotte: 23-01-2015

“Ik ben het ermee eens dat we internationaal verplicht zijn om terroristen uit te schakelen voor ze ons kunnen uitschakelen. Maar het kabinet gaat eraan voorbij dat horden mensen uit de hele wereld naar het Arabisch Schiereiland gaan om per pendelbus naar Raqqa, de hoofdstad van Islamitische Staat, te vertrekken. Niet om te vechten, maar omdat zij het ideaal hebben om daar te leven. Waarom zou ik ze tegenhouden? Als ik een fonds had betaalde ik hun ticket.”

Aldus de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) donderdagavond in een debat in de Arminiuskerk in Rotterdam. De uitspraak sluit naadloos aan bij zijn ‘Rot op’ retoriek. Misschien zou hij eens de verhalen moeten lezen van Aboe Ibrahim al Raqawi, en Abou Mohammed, de drijvende krachten achter de website Raqqa is being slaughtered in silence. Meer over de hel die Raqqa heet kunt u lezen in de serie Berichten uit de Islamitische Staat van arabist Jan Jaap de Ruiter.

Of zoals Abou Ibrahim Raqawi zei:

“Realiseert de burgervader zich dan niet dat deze mensen een verschrikkelijk onheil veroorzaken? Stop ze in de gevangenis, stop ze in psychiatrische inrichtingen. Houd ze tegen.”

http://politiek.thepostonline.nl/2015/0 ... t-betalen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie