Ambulancepersoneel onder vuur

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Mahalingam schreef:Als ik het goed begrijp kan je niet alle Marokkanen aanspreken op wat een groepje doet.
Inderdaad.
En ook de deelnemers aan het groepje kan je niet aanspreken op wat zij gedaan hebben.
Niet als ze marokkaan zijn. (Uiteraard wel als ze Nederlander zijn.)
Het gevolg is dat nu hulpverleners vogelvrij zijn: zorg dat je alles met een groep doet en je gaat vrijuit.
Wat sinds kort ook vogelvrij is in Engeland: de kolencentrales.
Daar heeft de rechter met behulp van een jurie uitgemaakt dat akties met vernielingen etc. geoorloofd zijn vanwege een belangrijker en hoger ideaal: "Global warming". Dus waar maken wij ons druk om met die linksen en hun RaRa acties: hoger ideaal!!!
Weet je nog van de flower power hippies? Toen ze begin dertig werden schoren ze die vieze baarden af, namen een bad en bouwden een carriere op. Die flower power hippies van toen zijn de rechters van nu. Vergeet niet dat verreweg de meeste hippies van toen universitaire studenten waren.

Ze willen nu niet meer herinnert worden aan hun stenen gooi tijd, groepsex ideologie of vieze haren. De idealen zijn ongeveer gelijk gebleven.

Ik sprak eergisteren zo'n "vogel". Bijzonder agressieve dame die een hoge functie heeft op de ambassade hier. Ik debateerde haar vierkant onder de tafel. (Ze was zo dom om te refereren aan server statistieken betreffende sites zoals maroc.nl - hetgeen toevallig mijn vakgebied is.) Hetgeen me zeer waarschijnlijk een grote opdracht van de ambassade gaat kosten.

Ik heb mevrouws internet verleden nog niet bekeken. Maar het zou me verbazen als ze niet ofwel graag met stenen gooide ofwel dat een prima actiemiddel vond.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Als ik het goed begrijp kan je niet alle Marokkanen aanspreken op wat een groepje doet.
je kan evenmin alle Nederlanders aanspreken op wat een groepje doet, noch alle belgen, noch alle fransen etc..

het probleem is echter dat je tegenwoordig al niet meer zou mogen vernoemen dat "het marokkanen" waren...

dan mag je evenmin nog vernoemen dat Dutroux Belg was "anders zou ik me wel een gediscrimineerd kunnen voelen" .... klinkt zo onnozel als een niet-marokkaan dat zegt hé.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Klopt helemaal. Maar de praktijk werkt anders. Spreek je over de marokkanen als groep, dan stygmatiseer je. Spreek je over een groep Nederlandse jongeren, vooral als ze Lonsdale dragen, dan is dat geen enkel probleem.

Voorbeeld: een groep van 12 marokkaanse jongeren omsingelen een of twee Nederlandse jongeren in een trein en schoppen ze in elkaar.

Dat is tegenwoordig geen enkel probleem. Zelfs GeenStijl vond het schitterend. Heerlijk hoe die kaalkoppen in elkaar geramt worden!

Nu wordt er andersom een tegenactie ondernomen. ("Stel." Want het is niet gebeurt en zal waarschijnlijk ook niet gebeuren.) Er worden in een andere trein 2 marokkanen platgemept door 4 kaalpkopjes. (Meer is overkill.) In dat geval wordt door de overheid groot alarm geslagen, gaan alle registers open en speelt geld, mankracht en tijd geen enkele rol. Die neo nazistische dreiging moet en zal bestreden worden.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
birdie
Berichten: 955
Lid geworden op: do mar 12, 2009 12:10 am
Locatie: Groningen

Ambulancepersoneel Urk lastiggevallen

Bericht door birdie »

MMM, even nadenken, agressieve Urkers!
Geen aanhoudingen verricht? Zouden het dan toch .... zijn?
AMBULANCEPERSONEEL URK LASTIGGEVALLEN DOOR OMSTANDERS

dinsdag 18 mei 2010 17:59

Medewerkers van de ambulancedienst zijn op Urk zo gehinderd bij hun poging om een automobilist die tegen een stilstaande auto was gereden te helpen, dat zij de politie moesten inschakelen. Verschillende mensen maakten het het ambulancepersoneel onmogelijk om te werken.

Een 25-jarige man uit Dronten was met zijn auto op een stilstaande auto gereden en raakte daarbij gewond. Toen ambulancemedewerkers hem wilden helpen, werden zij door een groep van zo’n veertien omstanders daarbij gehinderd.

Hevig emotioneel
Het ambulancepersoneel voelde zich door de hevig emotionele reacties van de omstanders zo bedreigd, dat het de politie heeft ingeschakeld. De politie riep later versterking op van de korpsen uit Dronten en Lelystad. Uiteindelijk konden de gemoederen worden bedaard.

Volgens de lokale nieuwswebsite opurk.nl waren de omstanders boos omdat de ambulance te lang op zich zou hebben laten wachten. De website meldt ook dat de omstanders familie van het slachtoffers waren. Agnes Meijers, woordvoerder van de politie Flevoland, kan dat echter niet aan elsevier.nl bevestigen. 'De relatie met het slachtoffer moet nog onderzocht worden'.

Aangifte
Meijers verwacht dat een van de medewerkers van de ambulance een dezer dagen aangifte zal doen. Dan kan de politie eventueel aanhoudingen verrichten, dat is tot nu toe nog niet gebeurd. Van de 25-jarige automobilist werd een bloedproef afgenomen.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... owall=true
Hier een reactie van Hadassa bij Elsevier.
Het was eigenlijk zo dat het een groep marrokanen betrof die na een bedrijfsfeestje op Urk weer naar Dronten reden.Dus geen urkers , maar gekleurde medelanders. Vandaar dat er ook niemand werdt gearresteerd.Ik vond het al zo'n raar bericht omdat de ambulance op Urk bijna heilig is.Maar Urk wordt wel weer onterecht te kijk gezet.

Spits brengt dit nieuws zo:

URKERS BELAGEN AMBULANCE

Ambulancepersoneel is op Urk belaagd door omstanders. Een groep mensen maakte de ambulancebroeders het werken onmogelijk. Daarop werd de politie ingeschakeld. De ambulance was uitgerukt omdat een 25-jarige automobilist uit Dronten gewond was geraakt. Zijn wagen was op een stilstaande auto gereden.

Aanvankelijk had ook de politie moeite de belagers op afstand te houden. Versterking uit de buurgemeente Noordoostpolder bracht de gemoederen uiteindelijk tot bedaren. Daarbij werden geen aanhoudingen verricht. Er is nog niks bekend over de beweegredenen van de belagers.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/prov ... lance.html
Een paar reacties bij Spits!
ik als omstander ben daar geweest en ik moet zeggen dat hier de reacties van mensen komen zonder denk vermogen, ten eerste de mensen die dit deden waren van marokaanse komaf ten tweede de bestuurder was marokaan dus hou onzin voor je en denk eerst na voordat je wat schrijft oja ten derde de schijtluizen van een politie deden niets dat is wat ik zag ik wil hierbij zeggen dat meneer A. Lamain de schrijver eerst maar zijn landgenoten mopet horen wat hier aan de hand is want het is erg makkelijk om maar overal urk boven te zetten.
mvg

omstander
" Volgens het lokale nieuwsblad van Urk zou het gaan om veertien familieleden die zich met de hulpverlening bemoeiden. Agenten zouden de grootst mogelijke moeite hebben gehad om de tierende en schreeuwende menigte op afstand te houden."
Uit dronten.
en zelfs voor Urk een groot aantal "familieleden" & schreeuwen en tieren.
Een Google zoekterm verraadt de afkomst.
http://www.dronten.nl.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Goh. Verrassing.
Ik gok iets dat ze iets riepen in te trant van" wolla" & "akbar"

Weeraanmelden
† 14 september 2012.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ambulancepersoneel Urk lastiggevallen

Bericht door Ariel »

URKERS BELAGEN AMBULANCE, maar de titel behoort te zijn...Marokkaanse Drontenaren belagen ambulance".


Belachelijk hoor. Urk krijgt onverdiend een stempel opgedrukt. Links nederland gaat er gelijk vanuit dat Christenen slecht volk is.
En natuurlijk krijgen PVV stemmers een duw mee.

No-Go zone van Urk maken, als het zo moet zoek je het zelf maar uit

PVV-ers zeiken ook op deze mensen, dat geeft wel weer dat PVV-ers geen racisten zijn! ahum

Tja, een van de neven-effecten van inteelt. Daar kunnen die Urkers ook niks aan doen...

Inteelt palingpijpers...hopelijk komt er snel een vloedgolf á la '53 over die Hilbillies
Ik word hier zo boos om..Zeg verdorie wie en wat de daders zijn, en stop met dat politieke correcte gedoe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Ariel »

De zon schijnt en het weer is redelijk tot goed, dus is het tijd om rotzooi te schoppen.
Niet op één maar op twee plekken werd gisteren het Ambulancepersoneel belaagd door zwakbegaafde medemensen.
In Amsterdan was de kleur van het uitgaanspubliek dat het Ambulancepersoneel lastig viel licht tot donker gekleurd, en wat voor kleur de menigte in Noordwijk had wordt niet vermeld.

Wat is er gebeurd. In Amsterdam raakte het ambulance personeel en de politie slaags tegen doorgedraaide omstanders omdat men twee vrouwen wilde helpen die gewond zijn geraakt bij een auto-ongeluk. Een wanhopige broeder riep..... “We komen om te helpen, mongool!”

Op Geen stijl is het filmpje te bewonderen.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... under.html

En in Noordwijk.....
Op de Grent in Noordwijk is het zaterdagnacht een tijd onrustig geweest. De politie moest een linie vormen tegen het uitgaanspubliek om ambulancepersoneel zijn werk te laten doen.

Ambulancebroeders probeerde rond 02.00 uur bij een scooterrijder te komen die een ongeluk gehad. Net op dat tijdstip gingen de kroegen dicht en was al het uitgaanspubliek op straat.

Met behulp van een linie en megafoons probeerde de politie de weg vrij te maken voor de ambulance. Ruim 100 man keerde zich tegen de politie en gooiden met flessen. De politie heeft daarop honden en wapenstokken ingezet. Er is één persoon aangehouden.

De scooterrijder heeft een paar schrammen op zijn hoofd en is ondertussen weer thuis.

http://omroepwest.nl/nieuws/100-man-kee ... en-politie
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Dhana »

Toen ik zo'n gelijk bericht voor het eerst las, dacht ik: "wat een vreselijk incident". Nu ben ik al zover dat het gewoon aan het worden is. Dat is in wezen nog erger.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Ariel »

Tja, ook een manier om je gelijk te halen. Zou dit die man zijn die zo gilde...Me knie, me knie...toen hij aangepakt werd door de politie.
Aangifte tegen mishandelende ambulancebroeder

AMSTERDAM - Eén van de mannen die zaterdagavond betrokken waren bij een opstootje met ambulancebroeders en agenten in Amsterdam-Noord zegt dat hij aangifte gaat doen tegen de politie en één van de broeders.

De man vertelde aan AT5 dat hij druk in de weer was met het bieden van eerste hulp aan een zwangere vrouw toen de ambulance arriveerde. Volgens de man was een van de ambulancemedewerkers agressief.

Na geschreeuw over en weer zou de ambulancebroeder hem de keel hebben dichtgeknepen. De man die zegt aangifte te gaan doen, is niet de man die door de politie is gearresteerd tijdens het incident, weet de Amsterdamse omroep.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1274 ... der__.html
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Mahalingam »

Culturele assimilatie.
Hoe komt het (hoe is het begonnen?) dat nu het ambulance-rijp slaan van ambulance personeel onderdeel is geworden van onze cultuur?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door H.Numan »

Ik weet dat makaken liegen als Marokkanen, maar waarom zo ongeloofwaardig? Is het normaal dat een ambulance broeder iemand toeschreeuwt en de keel dichtknijpt? Heb ik nog nooit van gehoord. Andersom wel, vrij regelmatig.

Deze meneer doet dus en een valse aangifte en belasterd iemand. Jammer dat hij lid is van de Fins Gereformeerde Kerk. Anders had hij een paar weken mogen opknappen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Mahalingam »

Verkiezingskoorts! En dan kan alles wat media stennis geeft weer gebruikt worden om een puntje te scoren bij de kiezers.
Het CDA komt nu over veiligheid met dit:
Mensen die hulpverleners belagen moeten niet alleen een zwaardere straf krijgen, maar er moet ook een manier worden gevonden om ze te laten beseffen wat ze hebben gedaan. Dat wil CDA-kamerlid Madeleine van Toorenburg.[...]
Ze reageert daarmee op het incident in Noordwijk, waarbij uitgaanspubliek zich keerde tegen hulpverleners. Van Toorenburg noemt het "een buitengewoon schokkend bericht". Volgens haar moet alles worden gedaan om de raddraaiers op te pakken. De zwaardere straffen die nu al worden uitgedeeld zijn volgens haar klaarblijkelijk niet genoeg. De straffen zouden daarom bijvoorbeeld aangevuld moeten worden met "een gedwongen cursus'', waarmee de daders besef van hun daden wordt bijgebracht.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... _bijb.html
"Besef van Daden' verondersteld het bestaan van introspectie.
En een cursus wil zeggen: na afloop een diploma. Voor velen misschien het eerste diploma sinds de lagere school.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Ariel »

Volgens haar moet alles worden gedaan om de raddraaiers op te pakken
En dat gaan ze nu dus doen. De politie zoekt nu dus de relschoppers uit Noordwijk. Dat ze zaterdag met een leger agenten aanwezig waren maakt niet uit. Toen durfde men de deugnieten waarschijnlijk niet op te pakken in verband met allerlei gevoeligheden . Ik ben benieuwd naar de foto's van de doerakken die hopenlijk binnenkort ook via internet te bewonderen zijn.
De politie is op zoek naar meer omstanders die in de nacht van zaterdag op zondag in Noordwijk het werk van agenten en ambulancepersoneel hebben bemoeilijkt na een ongeval. Dat heeft een woordvoerder maandag laten weten.

De politie hoopt de betrokkenen te identificeren op basis van onder meer getuigenverklaringen en beelden die er van het voorval zijn gemaakt. Tijdens het incident is al een iemand aangehouden.

De politie moest de wapenstok hanteren om ervoor te zorgen dat de weg werd vrijgemaakt voor een ambulance die op weg was naar een 16-jarige scooterrijder die een aanrijding had gehad.

http://www.elsevier.nl/web/Artikel/3465 ... rdwijk.htm
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Mahalingam »

Foto (groot beeld):
Afbeelding

Video bewakingscamera:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/geen-aa ... -noordwijk
Er is geen belemmering te zien van de ambulance.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Mahalingam »

Dennis Salman van de VVD Noordwijk (raadslid) heeft met ondernemers gesproken en hun camera beelden gezien. En ondersteund de officieele 'narrative' niet. "Het kan zijn dat het klojo's zijn, maar het zijn onze klojo's." zo is hem duidelijk gemaakt door de boven hem gestelden.
De VVD-top heeft het Noordwijkse raadslid Dennis Salman laten weten dat de lijn is dat de partij vierkant achter de politie staat.

Salman uitte stevige kritiek op de politie van Noordwijk die zich tijdens het weekeinde volgens hem bijna agressief had gedragen. Na een aanrijding in het uitgaansgebied van de badplaats moest de politie de weg vrijmaken voor een ambulance. Dat zou ze volgens sommigen onnodig hardhandig en agressief hebben gedaan.

Een VVD-woordvoerster bevestigde berichtgeving van Omroep West dat Salman is uitgelegd hoe er binnen de VVD over de politie wordt gedacht. Ook fractievoorzitter Stef Blok van de Tweede Kamerfractie had contact met Salman.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... _op_p.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Ozes »

Mahalingam schreef:Culturele assimilatie.
Hoe komt het (hoe is het begonnen?) dat nu het ambulance-rijp slaan van ambulance personeel onderdeel is geworden van onze cultuur?
De helden van de jeugd zijn losers die zich voordoen als criminelen en actief oproepen tot geweld tegen de Westerse cultuur en westerse (blanke) autoriteit. Dit in combinatie met het verdwijnen van onze cultuur, wat onherroepelijk leid tot het actief zoeken van nieuwe culturele rollen door de jeugd, die uiteraard de enige mannelijkheidsrollen aangrijpen die worden aangeboden aan de jeugd, dan kom je weer terug bij de 'helden' van de jeugd.

Hiernaast is het marxistisch-Kapitalistische (kapitalisme is de term van marx) Westen een cultuur waar diepere gevoelens, en dus ook loyaliteiten met enige betekenis zijn weggevaagd voor een verslaving aan constante en kort durende stimuli van alle vleselijke verlangens. Die verslaving zorgt tevens voor een interruptie voor het denken welke nog enigszins geschakeld is met de cultuur van hun ouders, waardoor voornamelijk impulsieve reacties opkomen.

Dat is ongeveer mijn conclusie, ik kan er wel verderop ingaan maar wie ben ik?
In de Westerse cultuur moet je vreemde rituelen doorlopen als je ideeën te ver van de consensus afstaan en je nog enigszins gehoord wil worden.

Hier twee helden. De blanke word door velen als zeer getalenteerd gezien, maar waarom weet ik niet. Napraterij denk ik.



Het geluid kan uit als je nog enige muzikale smaak wilt behouden. Ik zie net dat de video in kwestie 94 miljoen keer gekeken is.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:Verkiezingskoorts! En dan kan alles wat media stennis geeft weer gebruikt worden om een puntje te scoren bij de kiezers.
Het CDA komt nu over veiligheid met dit:
Mensen die hulpverleners belagen moeten niet alleen een zwaardere straf krijgen, maar er moet ook een manier worden gevonden om ze te laten beseffen wat ze hebben gedaan. Dat wil CDA-kamerlid Madeleine van Toorenburg.[...]
Ze reageert daarmee op het incident in Noordwijk, waarbij uitgaanspubliek zich keerde tegen hulpverleners. Van Toorenburg noemt het "een buitengewoon schokkend bericht". Volgens haar moet alles worden gedaan om de raddraaiers op te pakken. De zwaardere straffen die nu al worden uitgedeeld zijn volgens haar klaarblijkelijk niet genoeg. De straffen zouden daarom bijvoorbeeld aangevuld moeten worden met "een gedwongen cursus'', waarmee de daders besef van hun daden wordt bijgebracht.
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... _bijb.html
"Besef van Daden' verondersteld het bestaan van introspectie.
En een cursus wil zeggen: na afloop een diploma. Voor velen misschien het eerste diploma sinds de lagere school.
Dat ze nog niet aan komen kakken met gratis bokslessen of zo. Zodat ze dan kunnen solliciteren naar een baan bij de politie of in de luchthavenbeveiliging. Hoe gek wil je het hebben?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door mercator »

Ozes schreef:
De helden van de jeugd zijn losers die zich voordoen als criminelen en actief oproepen tot geweld tegen de Westerse cultuur en westerse (blanke) autoriteit.
...terwijl die zgz. "alternatieve" helden 100 % tot het linkse establishment behoren. Heel die Angelsaksische pop-cultuur pretendeert "jonge en progressieve waarden" aan te hangen maar is een industrie net zoals de porno en de Coca Cola: zo commercieel als de pest. Hier is nog zo een voorbeeld, Bruce Springsteen, the boy next door, de sympathieke en sociaal denkende pop"artiest" die o zo hoog oploopt met de circusclown Obama, de "verdediger der onderdrukten", maar in feite een fabrieksbaas is die een leger advocaten in dienst heeft om zijn enorme fortuin te beheren. Dat fortuin is verzameld door miljoenen dwaze jongens en meisjes een dure kaart te laten kopen voor een "concert", met het geld waar die hun ouders voor gewerkt hebben:
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Ariel »

En weer kunnen we een voorbeeld zien van de zwakbegaafde bontkraag medemens die ambulancepersoneel lastig valt omdat ze een gewonde bontkraag wilde helpen. Kranten willen ons nog steeds laten geloven dat vaak oer Hollanders de boosdoeners zijn, maar kijk even naar het filmpje en oordeel zelf. Men moet dat soort gasten niet meer helpen. Laten ze het zelf maar uitzoeken. Het grappigst vond ik de bontkraag die riep..."Hij heeft pijn man, hij heeft pijn". Alsof dat een reden is om hulpverleners lastig te vallen, en alsof de politie zijn vriend over de muur gegooid heeft.

Filmpje!!!!!
http://bcove.me/pijaivk0
Geweld tegen hulpverleners gefilmd

Twee mannen zijn zondagavond rond 22:00 uur aangehouden nadat zij zich vervelend hadden gedragen tegenover ambulancepersoneel. Eén van de heren was kort daarvoor naar beneden gevallen in de Daalsetunnel, hij raakte daarbij gewond.

Een aanwezige vriend van het slachtoffer gedroeg zich vervelend tegenover de ambulancebroeders nadat zij het slachtoffer op de brancard wilden leggen. Hij werd aangehouden.

Het slachtoffer stapte hierop van de brancard af en ging zich ook vervelend gedragen. Ook hij werd aangehouden door de politie.

Beide mannen werden overgebracht naar het politiebureau.

http://www.dichtbij.nl/utrecht-en-leids ... unnel.aspx
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door King George »

Dit vindt de politiek dus een rustig nieuw jaar

Volgens de autoriteiten die het kunnen weten was het een rustige jaarwisseling. Wij hebben geen idee wat hun definitie is van 'rustig', maar dat moet ergens liggen tussen Jochen Meyer en Bert Visser. Loopt u even mee? Amsterdam: 180 arrestaties. 190 ambulanceritjes. 118 containterbrandjes. Rotterdam: 116 arrestaties (ANP). 600 brandweerritjes. gemepte brandweermannen. Den Haag: 100 slachtoffers. 37 autobranden. Vechtpartij in Haastrecht. Gouda: brandweermannen bekogeld met vuurwerk in Oosterwei. Utrecht: autobranden, arrestaties, slachtoffers. Oss: dode man. Breda: schietpartij. Roosendaal: hele straat verwoest. En verder ook in Brabant talrijke autobranden. Veilinghal afgebrand in Zetten. Arrestaties in Beesd en Rivierenland. Twente: 169 brandweerritten. Gewonden. Eén geslagen politieman. Heeze: station vernietigd. En ook in de overige provincies en regio's branden, gewonden en arrestaties. Als dit al het resultaat is van een O&N met stromende regen, was het een gekkenhuis geworden als het helder weer was geweest. Rustig blijkt ook dit jaar weer behoorlijk relatief. Maar goed, je hoort ons niet zeiken. Dit is blijkbaar wat we normaal en geaccepteerd vinden in dit land. Wie zijn wij om dat tegen te spreken, toch? Iemand al schandalige woorden op internet gevonden wat we de schuld kunnen geven van de oh zo toegenomen verhuftering? Iemand?


GeenStijl
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door H.Numan »

Dit was een rustige nieuwjaarsnacht want ... het was bijzonder guur weer. Regen, wind, koud = niet leuk op straat.
Niet vanwege de vele campagnes - die nooit helpen
Niet vanwege de vele politie op straat - die je nooit ziet
Niet vanwege het lik op stuk beleid - je mag je stuk likken in de slaapkamer
En niet vanwege onze stoere ministers - die je Op stelten zetten.

Gewoon omdat het rot weer was. Ga je schamen, overheid. :finger:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Mahalingam »

"Het grappigst vond ik de bontkraag die riep..."Hij heeft pijn man, hij heeft pijn". Alsof dat een reden is om hulpverleners lastig te vallen,..."
Ariel dat kan je zo zien:
na geconstateerd te hebben dat de patient aanspreekbaar is, komen de ambulance mannen met de vraag: "waar doet het pijn?". Is dat onduidelijk dan gaan ze trekken en porren. Dan roept de patient: "Auuuwww, dat doet pijn".
Waarna zijn vriendje hem gaat verdedigen tegen mannen die hem pijn doen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Pilgrim »

‘Voorwerp’ door ruit ambulance was koran.

Door Joost Niemöller, 4 februari 2015

Afbeelding

Nieuwsbericht. Ambulance reed in Rotterdam met 80 kilometer per uur naar spoedgeval. Man gooide ‘voorwerp’ tegen voorruit. Dankzij stuurmankunst bestuurder werd ernstig ongeluk voorkomen. Aangifte vanwege doodslag.

Een voorwerp. Waar ging het om?

Volgens de NOS ging het om ‘een zware tas’. Volgens Geenstijl was het ‘een steen’. Volgens Metro ging het om ‘een nog onbekend voorwerp’. Volgens RTL was het ‘een niet nader omschreven voorwerp’.

Over ‘de man’ werd verder niets bekend gemaakt.

Via een mij bekende hulpverlener, die het weer had gehoord van het personeel van de ambulance, werd mij verteld dat het ging het om een ‘psychotische Marokkaan’ en in die tas zat een koran.

Men brengt dat liever niet naar buiten. Stigmatiserend. Bang vanwege behoud baan. U weet wel.

http://joostniemoller.nl/2015/02/voorwe ... nce-koran/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ambulancepersoneel onder vuur.

Bericht door Pilgrim »

Levensredders in Brandenburg worden steeds vaker aangevallen

Geplaatst op 17 augustus 2018

Afbeelding

Beveiligingsdiensten en beschermende vesten voor reddingsinstanties

De kliniek Bernau wapent zich tegen agressieve patiënten en houdt er een eigen beveiligingsdienst voor de afdeling spoedeisende hulp op na. Ook in Frankfurt worden levensredders van de reddingsdienst tijdens hun werk uitgescholden, gewurgd of met messen bedreigd.


Je hebt de aangeschoten patiënt, die het reddingspersoneel slaat en wurgt. Familieleden, die tekeergaan, schreeuwen, agressief worden en op het reddingspersoneel afgaan, zodat dat terug moet wijken. Je hebt de messen, de pepperspray en de stroomstootwapens. Dat vertellen de ambulanceverplegers Victoria Brinker en Oliver Fahron, die elke dag op een van de vier ambulances in Frankfurt onderweg zijn – let wel, om levens te redden.

Ook in andere steden zijn er steeds meer incidenten, waarbij levensredders tijdens hun werk met messen aangevallen, gewurgd of uitgescholden worden. Recalcitrante patiënten en familieleden zouden in Bernau zelfs al de balie in de noodopname verwoest en ramen ingegooid hebben. Ook de kliniek in Eberswalde denkt volgens mediaberichten over een beveiligingsdienst in de nachtelijke uren na.

Ruzie om juiste behandelingen
Ambulancebroeder Oliver Fahron kan het een en ander over aanvallen op hem vertellen. “Dat is dagelijkse kost. Ik weet zeker dat met de vier ambulances die we hier gebruiken, de twee ambulancedokters minstens eenmaal op de plaats van behandeling met agressiviteit geconfronteerd worden”, zegt hij.

Aanleidingen zijn vaak ruzie over de juiste behandeling of dat er überhaupt een ambulancedokter bij had moeten komen. Want de patiënten zouden steeds meer eisen stellen. Ook bij kleinigheden. Dat zou steeds vaker voor frustratie aan beide kanten zorgen, vertellen de verplegers.

Nauwelijks aangiftes
De officiële statistiek van de deelstaat laat slechts weinig gevallen van aanvallen op ambulancepersoneel en brandweerlieden zien. In 2015 werden 16 geweldsdelicten en delicten zoals bedreiging, verzet of het toebrengen van lichamelijk letsel tegen deze beroepsgroepen genoteerd, in het jaar 2017 zijn het 47 gevallen.

Afbeelding

De realiteit schijnt echter heel anders te zijn. Voor het feit dat de cijfers niet overeenkomen met de realiteit, heeft Oliver Fahron een verklaring: “Reddingspersoneel gaat daar professioneel mee om door het voor zich te houden en te zwijgen”, zegt hij. volgens het motto: “Wij zijn de goeden en de sterken, de helden, om maar niet aan een andere collega te laten zien dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten”, zegt Fahron.

Beschermende vesten voor reddingspersoneel
Sowieso doen de beide levensredders uit Frankfurt alleen maar in uitzonderingsgevallen aangifte bij de politie. De aanvallers zouden immers meestal mensen zijn die hulp nodig zouden hebben – en niet nog meer trammelant.

Opdat het reddingspersoneel in de toekomst beter beschermd is, wil de stad nu tegen messteken beschermende vesten kopen, zei de chef van de afdeling techniek, Christian Schulz. “We hebben het over lichte vesten die men onder zijn kleding kan aantrekken, maar die op ieder gewenst moment bij desbetreffende situaties ook weer uitgetrokken kunnen worden als de collega´s bijvoorbeeld iemand reanimeren”, bevestigde hij.

Bron: www.rbb24.de

Door: Markus Woller

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/08/17 ... ngevallen/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ambulancepersoneel onder vuur

Bericht door Pilgrim »

Kogelwerende vesten voor ambulancepersoneel

Binnenlandredactie, 07-11-18

Afbeelding

Ambulancepersoneel in Zuid-Limburg krijgt nog dit jaar kogel- en steekwerende vesten. Andere regio's moeten snel volgen, vindt Ambulancezorg Nederland.

Alle Zuid-Limburgse ambulancemedewerkers krijgen een op maat gemaakt exemplaar, meldt 1Limburg. Het gaat in totaal om 150 kogel- en steekwerende vesten. Tot 16 november kunnen de medewerkers de vesten passen en daarna gaat een bedrijf in Deventer aan de slag met de productie van de vesten. De ambulancedienst in Zuid-Limburg is de eerste ambulancedienst in Nederland die deze vesten gaat dragen.

De hulpverleners moeten daarmee beter worden beschermd in onveilige situaties. Hulpverleners krijgen steeds vaker te maken met geweld. De vesten moeten hen ook beter beschermen bij eventuele terreursituaties.

Op termijn worden ook de andere ambulanceregio's uitgerust met de vesten, zegt Nadiene Toby van Ambulancezorg Nederland. ,,De vesten worden ingezet bij situaties van extreem geweld. Denk aan terroristische aanslagen als de aanslagen in Brussel en Parijs”, zegt Toby. Ambulancezorg Nederland gaf enkele maanden geleden het advies aan alle ambulanceregio's om de vesten aan te schaffen.

Het ambulancepersoneel is niet verplicht om de kogel- en steekwerende vesten altijd te dragen.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ambulancepersoneel onder vuur

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie