Onweer islamitisch verklaard...

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Onweer islamitisch verklaard...

Bericht door Zwartmeer »

Vandaag kwam bij mij de vraag op of Mohammad, of de islam, ook een verklaring hebben over onweer. Ze geven immers ook een uitleg over wat vallende sterren en zon en maansverduisteringen zijn. Wetenschap staat in de islam in een hoog aanzien! En inderdaad! Onweer is:
http://www.inthenameofallah.org/Lightni ... Islam.html
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onweer islamitisch verklaard...

Bericht door Ariel »

The expounders of the Quran and its chief scholars, however, insist that Muhammad said that the thunder is an angel exactly like the angel Gabriel and they have no choice but to accept it as a fact.

13: 13 Nay thunder repeateth His praises and so do the angels with awe: He flingeth the loud-voiced thunderbolts and therewith He striketh whomsoever He will... Yet these (are the men) who (dare to) dispute about Allah with the strength of His power (supreme)!
Altijd al geweten dat de engel Gabriel verantwoordelijk is voor het onweer. Als hij kwaad is, dan spuwt hij vuur, en slaat hij op een blikke trommel. Nou begrijp ik wel dat Gabriel hulp heeft van jinns wat betreft het vuurspugen.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Onweer islamitisch verklaard...

Bericht door Zwartmeer »

De oude Germanen zaten er dus niet ver naast met Donar die met z'n hamer op de wolken slaat. Hun wereldbeeld was vergelijkbaar met die van de Mohammedanen. Maar weet je wat grappig is? Wetenschappers zijn tegenwoordig instaat die Engelen op commando onweer te laten maken!

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Onweer islamitisch verklaard...

Bericht door Zwartmeer »

Tijdens deze voetbalwedstrijd worden een aantal spelers geraakt door de bliksem. Van IS kunnen we leren dat voetbal helemaal uit den boze is. Als zij gelijk hebben vraag ik mij af waarom niet alle spelers geraakt zijn. Sommigen zijn geraakt en weer anderen niet. Ik neem hierbij aan dat Allah er achter zit daar engelen geen vrije wil hebben. In het verlengde hiervan vraag ik mij af waarom niet elke wedstrijd getroffen wordt door de bliksem. Of elke zondaar...

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onweer islamitisch verklaard...

Bericht door Ariel »

Ook leuk die Islamitische Weetjes. Zelfs de Joden prezen Mohammed om zijn kennis.

Donder is het geluid van een Engel
Op het gezag van Ibn Abbas, hij zei: Joden kwamen aan bij de Boodschapper van Allah en zeiden:

Vertel ons wat donder is?

Hij antwoordde:

Het is een engel van Allah's engelen die zich over de wolken plaatst en in wiens handen een mikhraaq is (1) waarin hij wolken wegstuurt, hen leidend waar Allah hem gebiedt.

Ze zeiden: En wat is dat geluid (van de donder) die we horen?
Hij zei: Het is het geluid van zijn stem.

Ze zeiden: Je hebt correct gesproken.

hasan verklaard door Al-Albanie in zijn Silsilat Al-Ahadeeth As-Sahihah (vol.4, p: 491)

Ikrimah zei dat wanneer Ibn Abbas (رضي الله عنه) het geluid hoorde van de donder, dan zou hij zeggen: Geprezen is Degene wie u (de engel) heeft verheerlijkt. En hij zei: Donder is een engel die schreeuwt tegen de regen, de manier waarop een herder schreeuwt tegen zijn schapen.

hasan verklaard door Al-Albanie in Saheeh Al-Adab Al-Mufrad

(1): Ibn Al-Atheer schreef in An-Nihayah (vol2., p.26)
Het is een voorwerp waarmee engelen wolken wegstuurt en waarmee hij ze op specifieke plaatsen zet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Onweer islamitisch verklaard...

Bericht door Ariel »

Er is ook een smeekbede bij onweer...

Dua bij onweer : Geprezen is Degene voor Wie de bliksem de glorie roept voor Zijn lofprijzing en ook de engelen roepen Zijn glorie uit vrees voor Hem.

Wanneer de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) de donder van het onweer hoorde of wanneer hij de bliksem zag, was hij gewend om een smeekbede tot Allah te richten waarin hij (vrede en zegeningen zij met hem) Allah prees. Wanneer Amir ibn Abdoellah ibn Az-Zoebayr (moge Allah tevreden met hem zijn) het onweer hoorde, stopte hij met praten en sprak de smeekbede in navolging van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) uit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie