Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Ariel »

Christenen delen gratis 15.0000 bijbels uit aan moslims op koningsdag. Oh nee.... :redface2: Dan zou Nederland te klein zijn. Nee, gelukkig, het is anders :smile7: ....Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag
Een groep moslims in Nederland grijpt Koningsdag aan om in dertien Nederlandse steden 15.000 korans gratis aan de man te brengen. Met de actie willen de gelovigen vooral een tegenwicht bieden aan de negatieve beeldvorming over de islam door onder meer acties van Islamitische Staat (IS) en aanslagen van extremisten.

,,Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt'', zegt Ali Houri van de Alkhattab Foundation, die dit idee mogelijk wil maken. ,,Vorig jaar nam ik dit initiatief op persoonlijke titel in Roermond. Daar hebben we uit een oranje gekleurde kraam korans weggegeven en mensen geïnformeerd over de islam.'' Zijn Alkhattab Foundation probeert op een moderne manier via lezingen informatie over de islam te verspreiden.

bron
Als ik weet waar die korans uitgedeeld worden, dan ga ik er ook één halen, en dan ga ik ze vragen om een paar verzen uit soera 9 aan mij uit te leggen. Zoals deze.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Ariel »

De Telegraaf geeft meer informatie waar en hoe je een gratis exemplaar kan verkrijgen
De koran wordt op Koningsdag onder meer in de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weggegeven, maar ook in steden als Nijmegen, Heerlen, Lelystad en Breda. De voornamelijk jonge moslims die dat doen hebben allemaal zelf sponsors gevonden zodat ze de korans konden kopen, voor 1 euro per stuk.

Het initiatief wordt mede mogelijk gemaakt door Islamitisch Centrum Middenweg in Rotterdam. Van hieruit gaan jongeren regelmatig de straat op om het heilige woord te verkondigen. „Op straat is er nooit gedoe”, benadrukt Fehd el Ouali, die het koranproject vanuit Rotterdam leidt. „Een enkeling roept eens 'ga toch weg”. Maar de Nederlandse niet-moslims die wij spreken, willen een koran. Zij willen los van de media zelf hun oordeel vellen over wat de islam heeft te bieden, merken wij.”

Toch is het in dit huidige tijdsgewricht geen makkelijke opgave. Ga er maar aanstaan: korans aan de man brengen in een tijd dat door aanslagen in Europa en gruwelijkheden van Islamitische Staat (IS) de islam ter discussie staat. El Ouali en Houri weigeren de slachtofferrol aan te nemen. Houri: „Ook hier in Nederland kun je als moslim van betekenis zijn voor je geloof. Daar hoef je geen duizenden kilometers voor naar Syrië te reizen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Eliabe »

Het voordeel is dat dan 15.000 mensen Soera 4: 101 lezen: "Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u." 98:6 De Christenen en joden die de profeet niet erkennen zijn de slechtste der schepselen en gaan naar de hel.
63:1 Joden zijn als aangeklede stukken hout, gereed om te branden, dit zijn uw vijanden. 17:97 Het vuur waarin ongelovigen branden wordt aangewakkerd door moslims. 8:50. Van ongelovigen zullen de gezichten en ruggen verbrand worden' :muslima:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door mercator »

Ariel schreef:De Telegraaf geeft meer informatie waar en hoe je een gratis exemplaar kan verkrijgen
De koran wordt op Koningsdag onder meer in de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weggegeven, maar ook in steden als Nijmegen, Heerlen, Lelystad en Breda.
Verdorie, nu ga ik voor de tweede keer een gratis koran mislopen. Ooit had ik er s eentje besteld via ontdekislam.nl maar ik heb die nooit ontvangen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
"Maar de Nederlandse niet-moslims die wij spreken, willen een koran. Zij willen los van de media zelf hun oordeel vellen over wat de islam heeft te bieden, merken wij.”
Wat de islam te bieden heeft kun je beter begrijpen door naar islamitische landen te kijken. Van de koran is geen chocola te maken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Eliabe »

Ali Yas schreef: Van de koran is geen chocola te maken.
Maar wel leuke vreugdevuurtjes op de vrijmarkten door aangeschoten bezoekers die koud en nat zijn.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Ariel »

Eliabe schreef:
Ali Yas schreef: Van de koran is geen chocola te maken.
Maar wel leuke vreugdevuurtjes op de vrijmarkten door aangeschoten bezoekers die koud en nat zijn.
[icon_lol.gif] Ja, ik vraag me af of de bekeermoslims weten dat op koningsdag de helft van de feestvierders een biertje te veel op heeft, en dat daardoor dan wel eens nare dingen met hun "heilige boekje" kunnen gebeuren. Voordat je het weet worden bekeermoslims dan ineens boosmoslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Manon »

zouden ze meer moeten doen.

Het wordt tijd dat iedereen die koran leest.

Zo ook mijn (Nederlandse) buurman die er eentje meegebracht had uit Turkije. hij meende écht dat hij hét souvenir had meegebracht.

Sinds ik hem met de voetjes op de rond heb gezet (wat ben je nu met een arabisch/turkse koran?) en verteld dat die versie in het Nederlands online (en GRATIS) te vinden is, spreken we niet meer met elkaar..... wat wil je, zijn kinderen worden opgevangen door een hoofddoek
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:
Als ik weet waar die korans uitgedeeld worden, dan ga ik er ook één halen, en dan ga ik ze vragen om een paar verzen uit soera 9 aan mij uit te leggen. Zoals deze.
Ik wil het boek gratis niet. Waarschijnlijk is het een softe Leemhuis vertaling waar nog eens extra mee gemanipuleerd is voor het naar de drukker ging.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Dhana »

Dat komt dat effe goed uit. Ik ben bijna door mijn WC-papier heen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Zwartmeer »

Dhana schreef:Dat komt dat effe goed uit. Ik ben bijna door mijn WC-papier heen.
Bij nader inzien wil ik er toch wel een... Maar ik zat net te denken of het niet veel beter zou zijn die korans te sturen naar ISIS en die groepen die de islam zo slecht begrepen hebben. En dat met de vertaling van Leemhuis terugvertaald naar het Arabisch.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Ariel »

We horen weinig over de grote koranuitdeeldag, dus of het een succes geweest is? :nietverstaan: Wie zal het zeggen.

Er is wel beeld uit Rotterdam.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door sjun »

Sympathiek van ze om papier uit te delen waarmee (resten van) excrementen konden worden weggewerkt. Op zulke dagen ontbreekt het nog wel eens aan daartoe benodigd papier.
:greeting2:
Te verwachten valt nog een ander offensief nadat een uitnodiging tot bekering is uitgegaan.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Mahalingam »

Foto's van de Grote Uitdeling, gemaakt door de uitdelers zelf, zijn hier te vinden:
https://nl-nl.facebook.com/AlkhattabNL

Veel foto's van hun kraampjes met veel Korannen en trotse Muzelmannen en gehoofddoekte vrouwen.
En na wat zoeken (er zijn veel foto's) zag ik een foto van de daadwerkelijke uitreiking van een koran boek.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Ariel »

Het was een enorm succes als ik de dames moslima's op dat feestboek mag geloven.

Hier een kleine blije bloemlezing.
Faatje Marfouk: Ik stond er met trots! We hebben een hoop mensen blij kunnen maken met een Koran. Prachtig initiatief wat zeker voor herhaling vatbaar is!

Naoual Lamsaad: Ameen! Het was de moeite zeker waard. En we hebben ervan genoten elhamdoulilah. Zoveel positieve reacties. It made my day:)

Soum Jeblia: Ameen! We hadden niet verwacht dat we zo veel geïnteresseerde voorbijgangers tegen zouden komen vandaag. Het was een groot succes! Top team!! Faatje Marfouk Zineb ZA Mayam Aya Naoual Lamsaad Ghizlan Nee Nisrine El
Ai.... :ohmy2: Dit is minder mooi.
Hamiyet Tekten Us: Mooie actie, maar zag zonet al een foto langsgaan dat er een persoon de koran in de wc heeft opgehangen aghstafirullah, daar ben ik dus bang voor de woorden van Allah komen in sommige verkeerde handen en doen er verkeerde dingen mee... :unhappy:

Soennah Islaam: In shaa Allah gaan de niet moslims goed met de heilige koran om. Mooi initiatief maar verkeerde doelgroep. Zag al een koran aan een toiletrol hangend voorbij komen astagfiroellah. Beter was er een paar euro voor gevraagd. De nederlands vertaalde edele koran is best prijzig, velen kopen de koran daardoor niet gauw. Kan niet beter hier iets aan gedaan worden?,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Dhana »

Ben kennelijk niet de enige Hollander die onmiddellijk het enige, ware nut van korans inziet.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Pilgrim »

Eigenlijk hadden wij met zijn allen er ook even langs moeten gaan en liefst ook zoveel mogelijk geestverwanten en PVV'ers. Wat ze aan ons weggeven kunnen ze immers niet meer weggeven aan de wat meer naïeve en beïnvloedbare mensen. We zouden dan de Korans kunnen gebruiken als gratis handboek om de Koran goed te bekritiseren of als je ze daar niet voor wilt gebruiken (of als we veel teveel hebben) ze gebruiken als object van bespotting! Ik denk dan aan een mooie brandstapel van Korans en eventueel met een pop van stro er op die Mohammed moet voorstellen met een varkenskop en aangeplakte baard. Een topless dame steekt dan de brandstapel aan... [icon_lol.gif]

...We zouden zoiets misschien kunnen doen voor een ambassade van bijvoorbeeld Iran of Saoedi Arabië en niet vergeten er een You Tube filmpje van te maken. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Manon »

In Saoudi? Pilgrim? En wie had je in gedachten om de topless dame te laten spelen? Toch ons Schepseltje niet?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Pilgrim »

Ik had niemand speciaal in gedachten, maar als Schepseltje of... jij dat misschien wilt doen, vind ik dat best hoor. :wink2: En ik bedoelde natuurlijk zo'n buitenlandse ambassade in Nederland of België. Het idee om zoiets te doen is trouwens niet van mij afkomstig maar van Germen Roding. Hij had daarbij ook een soort vluchtplan in gedachten om snel weg te komen voordat de politie komt, bijvoorbeeld met bromfietsen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Pilgrim »

Bijna topless... :smile4:

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Een groep moslims in Nederland grijpt Koningsdag aan om in dertien Nederlandse steden 15.000 korans gratis aan de man te brengen. (...) ,,Ons grote doel is dat er over tien tot vijftien jaar in alle hotelkamers naast een bijbel ook een koran ligt'', zegt Ali Houri
Wat een leugenaar is de Hoeri. Natuurlijk is dat zijn doel niet. Die koran moet bóven de bijbel liggen en liever nog in plaats daarvan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52313
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Moslims delen 15.000 korans gratis uit op Koningsdag

Bericht door Mahalingam »

Het wordt weer Koningsdag. (Ik vindt Koninginnedag veel beter in de bek liggen)

Iedere stad heeft dan een rommelmarkt annex curiosa verkoop.

En in meerdere steden zouden weer Muzelmannen 15.000 Korans gaan uitdelen. Maar natuurlijk niet zo maar, dat wordt vergezeld van een dawa praatje.
Net zoals je een wervend praatje moet aanhoren als je een krant aanpakt van de man in de winkelstraat die gratis kranten weggeeft.
Hier dan het jaarlijkse persbericht.
Moslims delen gratis korans uit op Koningsdag
Een grote groep jonge moslims deelt woensdag met Koningsdag 15.000 gratis korans uit in Nederland. De jongeren zeggen op een positieve manier bij te willen dragen aan een correct beeld van de islam. Vorig jaar werd die actie voor het eerst gehouden, georganiseerd door de Alkhattab Foundation.

Allahstan is vol met onderdrukking, ongelijkheid en terrorisme. Maar dat heeft niks met de Islam te maken.
,,De afgelopen jaren staat de islam negatief in het nieuws en komen berichten voorbij die angst inboezemen bij veel mensen. De islam wordt veelal in één adem genoemd met allerlei problemen zoals onderdrukking, ongelijkheid en terrorisme. Dat zijn beelden waar het gros van de moslims en zo ook de Alkhattab Foundation zich niet in herkent'', aldus de organisatie maandag.
http://www.ad.nl/ad/nl/38741/Koningsdag ... sdag.dhtml

Onze Tompoezen die normaal wit zijn, worden voor deze dag in een oranje kleurtje verkocht.
Afbeelding

Onderstaande foto laat mij vragen "Hebben ze ook een speciale oranje-editie van dat Koran boek?"
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie