Ariel schreef:Mijn hemel zeg.....
Discriminatie zit ingebakken in onze maatschappij. Zeker ook in onze scholen. Racisme zit in elke klas. In België noemt 11 procent van de jongeren zichzelf een racist. In elke klas zitten er dus twee. Zes op tien Vlaamse kinderen willen geen Turks vriendje. De cijfers komen uit recent wetenschappelijk onderzoek. De televisie, kennelijk de belangrijkste informatiebron voor kennis over andere nationaliteiten, bevestigt vaak (van Big Brother tot soaps) veeleer de stereotypen dan ze tegen te spreken. Leerkrachten en ouders komen als voorbeeld op de tweede plaats. Zij kunnen nochtans het verschil maken. Twee procent van de leerkrachten zegt zélf racist te zijn (dat zijn er zo’n 3000). Bij ouders zal het percentage veel hoger liggen. En de moslimterroristen versterken een sluimerend gevoel. Wat zegt, denkt en doet u? En uw school?
Triest hé...ons onderwijs is door en door ziek, een propagandavehicel voor de multiculramp.
En dan al die consulenten, vormingsdagen, lesmappen, coachings etc. om iedereen toch maar van de "vooroordelen" en racisme af te helpen.
Dat voddeblaadje Klasse krijgt iedereen die ook maar iets met het onderwijs te maken heeft elke maand gratis opgestuurd, tot de poetsvrouw op school toe. Mijn ex is lerares, zij leest dat nooit. Ik vroeg haar om s navraag te doen bij haar collega's. Die lezen dat ook nooit, gaat zo de papiermand in. Daar kan je een paar conclusies uit trekken:
1. De onderwijsmensen zijn totaal niet geïnteresseerd in hun job, raffelen dat alleen af met één oog op de zomervakantie en het wenkende rijkelijke staatspensioen.
2. Heel dat Klasse- gedoe is een enorme verspilling van papier, drukinkt, manuren en infrastructuur.
Het is natuurlijk ook zo dat leraars niet geneigd zullen zijn om te protesteren tegen die linkse propaganda, omdat ze dan op de zwarte lijst terecht komen en allerlei faveurtjes mislopen, tot en met een dreigend ontslag wegens "racisme".