Overleden Jef Geeraarts racist

Plaats reactie
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Overleden Jef Geeraarts racist

Bericht door mercator »

Gisteren is op 85 jarige leeftijd de schrijver Geeraarts gestorven.
Die maakte vooral furore in de jaren 1960 met boeken over zijn erotische escapades in koloniaal Congo tien jaar tevoren. Over de literaire inhoud kan ik me niet uitlaten, maar bij verschijning werd daar heel lyrisch over gedaan. Na 1968 begon de sfeer om te slaan en begon het politiek correcte denken aan een opmars en mocht je niks meer over blanken en negers schrijven. Daarom is Geeraarts nadien begonnen onschadelijke flutromannetjes en thrillertjes te produceren.
Normaal gezien hoor je bij een schrijvers-sterven een week lang niks dan lyrische loftuigingen en ophemeling van het "oeuvre" zoals dat heet, zelfs als het woordenkramerij is genre Brusselmans, Grunberg of Lanoye, een oevre dat dan onveranderlijk van een "consistent hoog niveau en perfecte taalbeheersing is en blabla" . Niet nu want Geeraarts was nl....een RACIST! Dat legt een smet op dat oeuvre! Hoe komt dat zo ? Geeraarts had gezegd dat zwarte vrouwen "wilde beestjes" zijn en-erger nog- dat "zwarten niet graag werken" ! Zijn lijk is nog niet afgekoeld of hij wordt postuum gekweld door het spook van het racisme dat letterlijk overal opduikt. Zijn eigen kinderen wordt een microfoon onder de neus geduwd om ze te laten zeggen "ja onze pa was een racist" !
Het anti-racisme is de nieuwe catechismus geworden. Letterlijk alles in ons denken en doen moet de toetssteen van het racisme ondergaan. Ook een dode schrijver. Had hij dezelfde boeken geschreven maar erin gezet dat de zwarte vrouwen "vrijgevochten dames"waren en de zwarte kerels "slachtoffers van het kolonialisme" was er geen vuiltje aan de lucht geweest en was Geeraarts nu al opgenomen in het culturele Walhalla.

Trouwens de hele hetze is puur racistisch, maar dan in de tegengestelde zin. Dat zwarten niet graag werken is gewoon een vaststelling en geen waardeoordeel. Dat daar automatisch wél in zien is puur racisme omdat het ervan uitgaat dat het blanken werken superieur is aan het zwarte luieren .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Overleden Jef Geeraarts racist

Bericht door Ariel »

Ik had eigenlijk nog nooit van hem gehoord, dus heb ik hem opgezocht. Er is weinig informatie over hem te vinden. Hij heeft wel een wiki pagina.

Maar wat gek dat de media hem zwart maakt. Zij gehele oeuvre gaat over zwarten en de Congo. Niets dan lof over die mensen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Overleden Jef Geeraarts racist

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
Maar wat gek dat de media hem zwart maakt. Zij gehele oeuvre gaat over zwarten en de Congo. Niets dan lof over die mensen.
Lof, dat zeker, maar ook spot en wat medelijden. Gewoon "genuanceerd" dus, maar dat is voor de linkse kerk niet voldoende, de neger MOET in alle opzichten superieur zijn aan de blanke. Dat heel Afrika één grote puinhoop is wordt eenvoudig verklaard door de blanken daarvan de schuld te geven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Racist. Iedereen die geen linkse Goedmensch is.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Maar wat gek dat de media hem zwart maakt.
Dat is helemaal niet zo gek, zoals Mercator haarfijn weet uit te leggen. Alles draait tegenwoordig om zwart en mohammedanen. Als het maar zwart is, als tegenstelling van wit. Wie zich vroeger als zwart-wit denker te boek liet staan, werd al gauw als tekort in intelligentie en beschaving schietend mens gereduceerd. Maar dat is achterhaald. In plaats van kleur aan te brengen in de logica zijn we verder gaan radicaliseren, omdat dit nu eenmaal een veel gevraagd woord is. Vandaar dat tegenwoordig alles zwart moet zijn. Omdat zwart goed is en wit niet langer deugt. Moslims mogen daarin mee gaan. Meegaan met zwart. Vanwege de toekomstige zwarte bladzijden in de geschiedenis die over deze bevolkingsgroepen zullen verhalen. Alhoewel dit alleszins niet zeker is. Want wie durft dan nog de waarheid te verkondigen? Als het even mee zit heb je straks gevangenisstraf aan je broek vanwege je voorkeur voor wit en vrees voor de dragers van het walgelijke islam-virus. Want het Europarlement waakt over onze beschavingsnormen. Niet één Europarlementariër heeft last van de uitstoot van negers door de opwarming uit Afrika. Die last wordt nu eenmaal altijd gedragen door hen met de zwakste schouders.

Er zijn maar weinig negers zonder minderwaardigheidscomplex. Hoe zou dat toch komen? Hetzelfde geldt vanzelfsprekend voor Marokkanen. Niet zozeer dat zij Noord-Afrikaner zijn, maar een moslim petje verkiezen boven een goed verzorgd kapsel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Racist. Iedereen die geen linkse Goedmensch is.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Want wie durft dan nog de waarheid te verkondigen?
Ik doe dat alleen nog in huiselijke kring en hier op FFI waar de weinigen die nog posten hier gezien worden als beklagenswaardige maar ongevaarlijke gekken [icon_lol.gif] .

Gisteren had ik nog een gesprek met een tante die bewust WO II had meegemaakt. Dit vertelde ze ongeveer:
Van de Duitsers hadden we weinig last. De meesten waren niet eens nazi en deden gewoon wat hen verteld werd. Er vielen veel meer slachtoffers door Engelse en Amerikaanse bommen. Wat we wél moesten doen was goed kunnen zwijgen. Niet zozeer tegen de Duitsers zelf, maar tegen de Belgische collaborateurs.

Ik zie grote overeenkomsten met de situatie nu. In heel de racisme hetze zijn de negers zelf grotendeels kompleet afwezig. Zo ook met die zgz. racistische Jef Geeraarts. Negers lezen niet dus die weten helemaal niet dat die boeken over hen gaan. Het zijn de linkse bleekscheet/collaborateurs die heel het vuur opstoken en het de dissidenten zoals wij knap lastig kunnen maken.
Ik heb daar geen last van maar dat is alleen maar omdat ik zelfstandig ondernemer ben. Als je werkt in onderwijs, justitie of ambtenarij-en dat zijn de meesten in onze communistische maatschappij-kan je je niet permitteren om de waarheid te zeggen of het komt je op pesterijen, ontslag, bedreigingen en straffen te staan.
Of vermoord worden, zoals Fortuyn, waarom niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Over de oorlog en zijn helden gesproken . . .

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Want wie durft dan nog de waarheid te verkondigen?
Ik doe dat alleen nog in huiselijke kring en hier op FFI waar de weinigen die nog posten hier gezien worden als beklagenswaardige maar ongevaarlijke gekken [icon_lol.gif] .

Gisteren had ik nog een gesprek met een tante die bewust WO II had meegemaakt. Dit vertelde ze ongeveer:
Van de Duitsers hadden we weinig last. De meesten waren niet eens nazi en deden gewoon wat hen verteld werd. Er vielen veel meer slachtoffers door Engelse en Amerikaanse bommen. Wat we wél moesten doen was goed kunnen zwijgen. Niet zozeer tegen de Duitsers zelf, maar tegen de Belgische collaborateurs.

Juist ja! Dat zelfde geldt voor het verzet, zogenoemd Ondergrondse. Ze pleegden moorden (op de 'vijand') en doken onder de grond om vervolgens buiten beeld te blijven. Capitulatie was blijkbaar een grote huichelachtige komedie. Ja toch? Officiële politieke afspraken die niet werden nagekomen. Of zie ik het soms verkeerd? Ik ben de mening toegedaan dat verzetsstrijders na de oorlog terechtgesteld hadden moeten worden en waar nodig gefusilleerd. Het zal godverdomme maar je vader zijn geweest die door toedoen van een vieze laffe smerige ondergrondse klootzak is opgepakt en doodgeschoten. Dat het maar al te vaak leiders betrof is mijn logische op rechtvaardigheid gestoelde conclusie. Een verschrikkelijke onaantastbare oorlogsziekte die De Ondergrondse kenmerkt als heilzaam en smerig verraderlijk onbetrouwbaar geniaal gezwel voor het nageslacht dat het liefst elk jaar op 4 mei positief in herinnering wordt gebracht. Meestal in aanwezigheid van Oranje Boven. Maar de Ondergrondse zat wel beneden!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Over de oorlog en zijn helden gesproken . . .

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Juist ja! Dat zelfde geldt voor het verzet, zogenoemd Ondergrondse. Ze pleegden moorden (op de 'vijand') en doken onder de grond om vervolgens buiten beeld te blijven.
Ze pleegden liefst moorden op de Belgische collaborateurs. Dat konden ze redelijk veilig doen want dat trokken de Duitsers zich niet aan. Een Duitser omleggen, dat was iets helemaal anders dan werd er een volledige stadswijk op transport gezet dus daar bleven ze wel vanaf. Mijn eigen vader zat nog in dat "communistische" verzet tijdens WO II en vertelde wel s dat de meeste van die zgz. verzetshelden ordinaire criminelen waren die van de oorlog gebruik maakten om persoonlijke vetes te vereffenen of ongestraft roofmoorden te plegen. Ik moet daar altijd aan denken als ik op zo'n plein sta dat naar zo een "held" vernoemd is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het verzet. Verzet? Hallo! Hoezo verzet?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Juist ja! Dat zelfde geldt voor het verzet, zogenoemd Ondergrondse. Ze pleegden moorden (op de 'vijand') en doken onder de grond om vervolgens buiten beeld te blijven.
Een Duitser omleggen, dat was iets helemaal anders dan werd er een volledige stadswijk op transport gezet dus daar bleven ze wel vanaf.
Misschien deed men dat niet in België omdat men daar meer gezond verstand had dan bij ons. In Nederland zijn verschillende Duitsers omgebracht vanwege het zogenaamde 'Nationale Belang' en de belangen van het Huis van Oranje. Prima! Geen enkel probleem mee. Want de Duitsers gaven de bevolking de tijd om zich als 'held' te melden bij de Duitsers, nadat er een of meer Duitse officieren 'kalt' waren gesteld door een of meer 'verzetshelden'. Dat die helden zich meldden, gebeurde vervolgens niet. De mol(len) ging(en) weer onder de grond en een aantal willekeurige burgers werd in de kraag gegrepen. "Stellen Sie sich dort mal hin!", luidde het bevel van de Duitsers aan de te fusilleren menigte. Geen verbaasde gezichten. Zij waren tenslotte geen vrijwilliger en wisten op voorhand dat ze de kogel kregen, want de daders hebben zich - voor zover mij bekend - nooit gemeld. Daar waren ze te laf en te crimineel voor. Dus 4 mei? Ophouden daarmee! Beter de oorlog vergeten en ons concentreren op die verrotte kwalijke islam die vol zit met moordenaarstuig en verraders.

De islam is één grote vijfde colonne in de wereld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie