Ramadan door de jaren heen. 2020

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Ariel »

Hahahahahahaha [icon_lol.gif]
Anti-Israël-demo bij de Stopera houdt geen rekening met de ramadan.
Donderdag 18 juni 2015, om 18:30 uur, demonstreren de Frank van der Lindes, de Al-Jaberi's, de Meulenbeltjes , Rene Danen en de hele anti-Israëlische beweging van Nederland weer eens tegen iets, bij de Stopera te Amsterdam.. Deze keer gaat het tegen de stedenband Amsterdam-Israël.

Wat Frank van der Linde niet heeft bedacht is, dat de moslims die hij zo graag de straat op wil krijgen, vanaf zonsondergang lekker thuis zitten te eten: Ramadan. Dus er zullen straks alleen maar extreem-linkse demonstranten en natuurlijk de verzamelde pers aanwezig zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Ariel »

Tja............ :thinking: Ramadan begins in Yemen: Islamic State murders 31 with bombs at Shi’ite mosques
“The bombs exploded almost simultaneously just after sundown on the eve of Ramadan” — and so the month in which Muslims rededicate themselves to the service of Allah gets a bloody kickoff, in what the perpetrators no doubt believe to be a great act of service to Allah.
Ramadan moubarak

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Mahalingam »

In Pakistan wachten zo'n 8200 gevangenen op ophanging.
Er is een backlog van ruim 10 jaar.
Dit jaar zijn er al 170 gedood, dus de wachtrij is niet korter geworden.
De komende maand hoeft niemand van ze bang te zijn opgehangen te worden: want het is ramadan.
Pakistan suspends death penalty during Ramadan
Prime Minister Nawaz Sharif instructed authorities to respect "the sanctity of the holy month", by observing a moratorium on executions.
Mr Sharif notified the Interior Ministry and provincial governments of the month-long suspension on Thursday.
http://www.bbc.com/news/world-asia-33196391
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Zwartmeer »

Ik kom net bij de Albert Heijn vandaan waar ik tot mijn schrik een soort standje zag met de tekst: Meer voor de ramadan.
Het enige wat ze van mij meer zouden krijgen is een hoger uitslaande thermometer. Een maand lang 35 graden of zo.

Ik had eerder begrepen dat ze met deze flauwekul op zouden houden:
http://www.nu.nl/eten-en-drinken/406976 ... splay.html
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef:

Ik had eerder begrepen dat ze met deze flauwekul op zouden houden:
http://www.nu.nl/eten-en-drinken/406976 ... splay.html
Met respect Zwartmeer. Maar jij woont in Friesland, en daar kiezen ze nu eenmaal rood. En bij rood hoort islamgroen. Ook mijn schoonfamilie zal zo'n display heel normaal en respectvol tegenover moslims vinden.

Het enige wat jij kan doen is een praatje maken met de eigenaar van de winkel en hem vertellen dat moslims liever bij hun eigen volk kopen wegens halal en goedkoop.

Ik zou dat doen als ik jou was.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Het enige wat jij kan doen is een praatje maken met de eigenaar van de winkel en hem vertellen dat moslims liever bij hun eigen volk kopen wegens halal en goedkoop.

Ik zou dat doen als ik jou was.
Alsjeblief, ik ga echt niet een praatje hierover maken. Ik hoor het vaker, hier, dat ze in Friesland niet zo'n probleem met de islam hebben maar toch is dat mijn ervaring niet.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Ik hoor het vaker, hier, dat ze in Friesland niet zo'n probleem met de islam hebben maar toch is dat mijn ervaring niet.
Nou gelukkig dat ze in Friesland ook wakker worden. Ik merk dat nog niet bij mijn familie in Sneek. Ik denk dat er nog te weinig moslims in Friesland wonen zodat ze niet met Islam geconfronteerd worden. Alleen slimme mensen zoals jij verdiepen zich in Islam.

Er zijn pas 5 mosketen in Friesland. Dat is weinig. 2 in Leeuwarden, 1 in Sneek, 1 in Drachten, en 1 in Heerenveen . En die 5 mosketen zien er niet uit als een moskee. Ze zien er uit als woonhuizen of scholen.
http://www.moskeewijzer.nl/d.php?lang=N ... 2=5.659681
http://www.moskeewijzer.nl/d.php?lang=N ... 2=5.822788
http://www.moskeewijzer.nl/d.php?lang=N ... 2=5.803874
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Zwartmeer »

Deze ken ik vrijgoed daar ik geregeld in een aangrenzend pand kom. Het dus in de slechtste wijk van Nederland. Als ik daar dan buiten kom en de kinderen zie op het veld zie spelen maak ik altijd een geintje als 'ze zijn weer buiten de flight-simulator zal wel weer stuk zijn'. Ik ga ook wel eens te ver. Als ik daar sta ik met wat vrienden en er loopt een islamitisch jochie van een jaar of drie langs dan vraag ik hem ' het is toch niet zo moeilijk, je hoeft toch alleen maar te leren rechtdoor te vliegen, alleen een beetje recht sturen?' Dat jochie snapt natuurlijk niet wat ik bedoel. Ik weet dat niet iedereen dit geweldige humor vindt maar ik krijg altijd wel iedereen aan het lachen. Voor rest geen problemen daar.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Ariel schreef:Albert Heijn kapt met ramadan-schap. Het tijdelijke schap zal dit jaar in geen enkele vestiging van de supermarktketen te vinden zijn.
Sinds Appie Heijn begonnen is met die ramadanrotzooi kocht ik daar niks meer. Nu krijgen ze terug het voordeel van de twijfel.
Er is geen beginnen aan supermarkten te boycotten. Bij de Aldi heb ik ooit halal-gehakt zien liggen. En bijna allemaal verkopen ze FrieslandCampiona producten waar we van weten dat die uitsluitend halal zijn. En omdat je het van de overige niet weet wil dat nog niet zeggen dat die beter zijn. Zakenlui kennen maar 1 principe, handel is handel.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Zwartmeer »

Mahalingam schreef:In Pakistan wachten zo'n 8200 gevangenen op ophanging.

De komende maand hoeft niemand van ze bang te zijn opgehangen te worden: want het is ramadan.
Heb je er wel bij stilgestaan dat zo'n ramadan-maand-langer-leven in de praktijk op een extra laatste marteling neerkomt? Het kan daar meer dan 40 graden zijn en niets is gemakkelijker dan gevangenen aan de ramadan te houden. Misschien dat ramadan een vreetfeest is als de zon onder is maar gevangenen daar zullen het met een stuk oud uitgedroogd brood moeten doen.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Mahalingam »

In Iran zijn bosjes gevangenen opgehangen net voordat de ramadan begon.
Hier en daar waren executies publiek.
Iran: 32 prisoners executed on the verge of holy month of Ramadan
The Iranian regime’s henchmen hanged at least 32 prisoners on the verge of the holy month of Ramadan.

On Tuesday, June 16, twenty-five prisoners were collectively hanged in Gohardasht (Rajai Shahr) Prison in Karaj. Prior to that, on Monday, four prisoners were collectively executed in the Central Prison in the same city.

Additionally, on June 16, one prisoner in Vakilabad Prison in Mashhad and another prisoner in Eqlid (Fars Province) were executed. On June 17, an Afghan prisoner was executed in the city of Sari. The executions in Eqlid and Sari were public hangings.
http://www.ncr-iran.org/en/ncri-stateme ... of-ramadan
"Ramadan Mubarak!" voor de nabestaanden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door King George »

Per ongeluk gegeten op de eerste dag van de ramadan: en dit is de reactie

Afbeelding

Door Gerard Driehuis - zaterdag 20 juni 2015, 06:52 in categorie: Samenleving

De ramadan is nog maar net begonnen of het liep al fout voor Zakaria Benyahya – in Belgie net zo bekend als Ali B. De Marokkaanse Belg bekend onder de naam Zaka kon gisterenochtend uit gewoonte niet aan een chocolaatje weerstaan op het werk en besefte dat pas toen het al te laat was. Wat nu gedaan?




http://www.welingelichtekringen.nl/same ... actie.html
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Pilgrim »

Ben jij Marokkaan, doe je aan ramadan?

Geplaatst op 21 juni 2015

Afbeelding

Vanochtend zit ik in de bus en wacht tot ie verder rijdt. Komt er nog een “buitenkansje” voor Frankrijk de bus in, die m´n aandacht trekt. Niet zozeer omdat hij een aanwinst voor Frankrijk zou zijn, maar omdat hij zo vet is als een Unox-worst ( ik wilde haast zeggen als een varken, maar je moet natuurlijk niet gaan stigmatiseren ). Omdat dit allemaal op een tijdstip plaatsvindt waarop een groot deel van de Fransen moet werken, neem ik aan dat hij het eerzame beroep van bankslaper uitoefent. Hij klimt de bus in en richt zich tot de buschauffeur:

“Ben jij Marokkaan?”

De chauffeur antwoordt niet en ik weet niet of hij ´t bevestigt door te knikken of ontkent door “nee” te schudden, want ik sta er met m´n rug naar toe.

“Doe je aan ramadan?”

Nog steeds geen antwoord. Ik neem aan dat ze ´t over de ramadan hebben, maar je kunt ´t beter maar niet vragen, de islamcultuur is al zo gecompliceerd.

“Het begint om 04.30 uur”

Hierop gaat de vreemde figuur achterin de bus zitten. Ik vraag me zo maar af: als een katholiek mij op deze manier de vraag stelt of ik katholiek ben en ik aan “vasten” doe? Ik zal op een niet vriendelijke manier toegesproken worden met bepaalde “Niet”christelijke woorden.

Ik ken heel wat moslims die op zo´n manier met hun soortgenoten flemen. Maar hoe moeten hun “niet-praktiserende” mede-Marocs de situatie uitleggen? Voor mij is de islam in Frankrijk niets anders dan een illusie, de gematigden zullen zich nooit kunnen uiten.

Bron: http://ripostelaique.com

Auteur: Jean-Louis Burtscher

Vertaald uit het Frans door: “delamontagne”

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/21 ... more-91399
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Pilgrim »

VIDEO – België: Ramadan schept vreugde

Geplaatst op 21 juni 2015



De eerste dag van de ramadan in België. Hoezo heeft men het gevoel, wanneer je deze en vele andere video´s bekijkt, dat de islam gewoon niet bij Europa past? We weten niet waarom deze cultuur een verrijking voor Europa zou vormen, maar de politici van Europa willen immers altijd alleen maar het beste voor hun volkeren.

Bron: www.netzplanet.net

Auteur: Janina

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/21 ... t-vreugde/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Ariel »

Dit is heel goed voor de toeristen industrie.
Ramadan: Group Calls on Tourists not to wear Bikinis on Morocco’s Beaches

Afbeelding

The group displayed big posters on the beach that read “Respect Ramadan, no bikinis.”

“It seems that a number of Moroccans do not appreciate that that there is a separation between their personal life and the lives or choices or others,” a local resident who works in the tourism sector told MWN on the condition of anonymity.

“It should remain so, especially when it comes to tourists who visit Morocco and contribute to the economy of the country,” he added.

“This kind of initiative might discourage those tourists willing to visit Morocco from booking their flights, further deepening the crisis in the Moroccan tourism industry,” he concluded.

In an interview with the Moroccan weekly magazine Finance News on June 11, the Moroccan Minister of Tourism, Lahcen Haddad said that the tourism sector is facing one of its most serious crises in two decades due to the political instability affecting North Africa and the Middle East

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door mercator »

Ik heb geen begrip voor mensen die op vakantie gaan naar zulke Mohammed-landen. Als we nu s met zijn allen zouden stoppen om extra geld te dragen naar de moslims daar, dat zou al een hele verbetering zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Ariel »

Ben ik helemaal met je eens Mercator. Ik zou zelf niet op een gratis reis naar een islamitsch land gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door King George »

Het zou ook een heleboel zoden aan de dijk zetten als we al die geïmporteerde parasieten die met hun door ons gegeven gratis geld op vakantie gaan naar Islam landen (bijvoorbeeld Somaliërs die zich hier onder het valse voorwendsel onveiligheid melden als asieligzoeker, maar als zij eenmaal asielstatus hebben gekregen lange vakanties houden in Somalië en daar en passant ook nog dochterlief genitaal laten verminken) niet meer voorzien van gratis geld. Slechts een enkele reisticket is een bespreekbare optie.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door King George »

In het zuiden van Pakistan heerst momenteel een hittegolf. Allah heeft dat kennelijk zo gewild. Dat leidt tot stroomuitval als de Muzelmannen allemaal tegelijkertijd na zonsondergang gaan koken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Ramadan: Group Calls on Tourists not to wear Bikinis on Morocco’s Beaches

Afbeelding
Vraag me af wat de consequenties zijn als ik met een soortgelijk bord met de tekst:

"Respecteer de mensheid en houd op met mensen afslachten van niet-moslims in Iraq, Yemen, Syrië en Africa."

voor een moskee ga staan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Mahalingam »

Ik vindt het alleszins meevallen.
In Karachi met 10-miljoen inwoners zijn zo'n 400 mensen aan de hitte overleden. Over het algemeen arme oudjes.
In Frankrijk gingen tijdens een hittegolf in 2003 tienduizend oudjes voortijdig dood.
Gelukkig zijn er niet veel airco's (5000 W) maar wel veel ventilators (40 W) voor wat betreft stroomverbruik.
En mensen die een airco kunnen betalen hebben ook geld voor een eigen stroomvoorziening (generator).
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Manon »

Er toch maar niet zo licht overgaan Mahalingam.
Hoe gek wil je wel wezen dat je je laat uitdrogen tot je er dood bij neervalt?
http://newsmonkey.be/article/47111?utm_ ... ostContent
De hittegolf die Pakistan geselt, is aan het uitdraaien op een gigantische ramp. Alleen al in de hoofdstad Karachi is nu sprake van 2.000 doden sinds zaterdag. En de temperaturen van overdag 45 en ’s nachts 33 graden blijven nog zeker een week aanhouden. Onder meer de ramadan, waardoor moslims overdag niet mogen drinken, maakt de zaak alleen maar erger.


De hittegolf is niet eens zo uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar in de getroffen regio in Pakistan. Maar doordat ze samenvalt met de ramadan, en de moslims overdag zelfs geen water mogen drinken, eist ze deze keer zo’n zware tol. Gisteren waren al ongeveer 700 mensen gestorven door de aanhoudende hitte, ondertussen is dat cijfer opgelopen tot meer dan 2.000.

http://newsmonkey.be/article/47111?utm_ ... ostContent
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Mahalingam
Berichten: 52147
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Mahalingam »

Engeland: supermarkt Tesco :
Afbeelding

maak Mohammedanen maar wijs dat 'smokey bacon flavour' niet wil zeggen dat er een varken bij betrokken is geweest. De smaak komt gewoon uit een chemische fabriek.
In Arabië mogen die chips niet verkocht worden, dat wel.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Schepsel! »

Manon schreef:Er toch maar niet zo licht overgaan Mahalingam.
Hoe gek wil je wel wezen dat je je laat uitdrogen tot je er dood bij neervalt?
http://newsmonkey.be/article/47111?utm_ ... ostContent
De hittegolf die Pakistan geselt, is aan het uitdraaien op een gigantische ramp. Alleen al in de hoofdstad Karachi is nu sprake van 2.000 doden sinds zaterdag. En de temperaturen van overdag 45 en ’s nachts 33 graden blijven nog zeker een week aanhouden. Onder meer de ramadan, waardoor moslims overdag niet mogen drinken, maakt de zaak alleen maar erger.


De hittegolf is niet eens zo uitzonderlijk voor deze tijd van het jaar in de getroffen regio in Pakistan. Maar doordat ze samenvalt met de ramadan, en de moslims overdag zelfs geen water mogen drinken, eist ze deze keer zo’n zware tol. Gisteren waren al ongeveer 700 mensen gestorven door de aanhoudende hitte, ondertussen is dat cijfer opgelopen tot meer dan 2.000.

http://newsmonkey.be/article/47111?utm_ ... ostContent
Moslims mogen toch eten en/of drinken als hun gezondheid in gevaar is?
(^v^)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ramadan 2014/2015

Bericht door Pilgrim »

Ramadan: terrorisme scorebord 2014

Geplaatst op 24 juni 2015

Afbeelding

https://ejbron.wordpress.com/2015/06/24 ... bord-2014/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie