Ik ging een andere God dienen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Ik ging een andere God dienen

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik ging een andere God dienen

Ik ben geboren in islamitisch land als lid van een Moslim familie. We waren een gelukkig gezin en ik was blij met mijn relatie met hen. Ik was ook gelukkig omdat ik alles deed wat God van me vroeg. Ik had 1/6 deel van de Heilige Koran uit mijn hoofd geleerd en een groot deel van de Hadith. Als tiener was ik Imam in the Moskee.

Ik was altijd serieus om de dingen te doen die God van me vroeg, vasten met Ramadan, vijf keer per dag bidden, pelgrimstocht naar Mekka enz. Ik was in die tijd erg nieuwsgierig om God te ontmoeten op de laatste dag. Ook al had ik geen garantie in de hemel te komen ik hoopte het wel. Mijn hoop groeide toen ik er over dacht om in de naam van Allah te gaan vechten in de oorlog in Afghanistan. Ik was toen zestien jaar. Mijn ouders wilden me niet laten gaan omdat ze me te jong vonden. Dus ik besloot te wachten tot ik oud genoeg was.

Ik had liefde en respect voor de moslims. Er was geen liefde en respect in mijn hart voor de Christenen. En de Joden waren mijn vijanden natuurlijk.



Ver weg van God.

Tot het moment dat de duivel zijn weg vond naar ons huis en leven. Mijn leven werd erg moeilijk. Langzaam dreef ik weg van God tod de dag dat ik niet meer in God geloofde.

Mijn leven ging verder. Ik had een heel goede baan en een fantastisch salaris. Toch was ik niet gelukkig. Ik was bang voor de dag dat ik zou sterven. Soms vroeg ik me af of ik dan naar God in de hemel zou gaan of niet. En het was erg beangstigend zelfs voor een enkel seconde te denken dat ik daar niet zou komen. Hoe zou mijn toekomst zijn?



Een kort gebed

Op een dag kwam ik in grote moeilijkheden waar ik geen oplossing voor kon vinden.

Ik was in mijn kamer en keek door het raam. Ik zag de hemel en daardoor herinnerde ik dat god bestond. Maar tot wie moest ik bidden? God ‘Allah’ was boos op mij omdat ik lange tijd niet gebeden heb en omdat ik niet meer in hem geloofde. Plotseling kwam Jezus in mijn gedachten. Ik had gehoord van de wonderen die hij in het leven van mensen had gedaan. Toen bad ik; “Jezus help mij.” Ik zakte neer op mijn bed en zei tegen mezelf; “wat heb ik nu toch gezegd. Maar goed er zal wel niets gebeuren.” Anderhalve dag later was mijn probleem opgelost.

Nu wilde ik weten wie deze Jezus was als Hij zulke grote dingen kon doen.

Is Hij God zoals de christenen zeggen of is hij een profeet zoals ik in de Islam heb geleerd? Ik verliet mijn land en ging naar Europa.


De droom

Op de derde dag had ik het erg moeilijk en ik besloot terug te gaan naar het Midden Oosten. In deze nacht kreeg ik een wonderlijke droom. Ik zag mezelf staan in het midden van een kruisvorm met een lage muur eromheen. Aan de rechterkant net voor de dwarsbalk. In mijn beide handen hield ik grote stapel witte kartonvellen. Deze hield ik aan de rechterkant van mijn lichaam. Aan de top van het kruis stonden een aantal mensen. Eén van hen was anders dan de rest. Deze Man stond voor een 'deuropening' en Hij leidde met Zijn linkerhand de mensen door de 'deur'. We droegen allemaal lange witte kleren. Achter de deur was licht maar verder kon ik niets zien. Het ene moment stond ik in de droom het ander moment zag ik het kruis van boven. Ik begreep er niets van.

Toen ik de volgende morgen wakker was mijn hart vervuld met een bijzonder geluksgevoel dat ik nooit eerder had ervaren. En mijn hart en lichaam was gevuld met liefde. Ik voelde me alsof ik wilde lopen en lopen en iedereen vragen ken je Jezus? Het was een heel bijzondere emotie. Geluk dat ik tevoren niet kende.

Na een jaar eerlijke Bijbelstudie begreep ik wat er was gebeurd. Ik had mijn weg naar God gevonden, de echte God, onze Heere Jezus Christus. Ik hoop nu voor allen die mij lief zijn, mijn familie, vrienden en alle andere mensen dat ze zullen veranderen en de Bijbel zullen lezen op een eerlijke manier. Ik ben er zeker van dat God hen wil helpen om de weg te vinden.






Van boven


Van binnen






Mijn leven nu.

Ik voel liefde in mijn hart en ik ben erg gelukkig nu ik Jezus ken. Toen ik een Moslim was kon ik me niet voorstellen dat het christelijk geloof echt was. Tot ik erachter kwam hoeveel God van mij houdt en ik christen werd. Ja Hij houdt van mij, Hij houdt van jou en Hij houdt van de hele wereld.

Hij hield en houdt van ons, Jezus Christus. En vergeet niet op de laatste dag is er niemand die ons kan redden alleen Hij.

Johannes 8 : 12

Toen sprak Jezus nogmaals tot hem zeggende, Ik ben het Licht der Wereld wie Mij volgt zal nimmer in de duisternis wandelen maar hij zal het Licht des Levens hebben.



God’s zegen toegewenst

Bron: http://www.ikben.org/nl/MOSLIMS%20GEWEEST.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
malchus
Berichten: 33
Lid geworden op: wo sep 20, 2006 9:46 pm

Bericht door malchus »

Prijs de Heer
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Amen
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Jammer, heel erg jammer.


Moge Allah hem alsnog doen leiden, Iehediehoe sierat al moestaqiem..



insa'Allah, ya rabbieAlamien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Idem, Amen
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Lodewijk Nasser schreef:Idem, Amen

Amien.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Toen ik de volgende morgen wakker was mijn hart vervuld met een bijzonder geluksgevoel dat ik nooit eerder had ervaren. En mijn hart en lichaam was gevuld met liefde. Ik voelde me alsof ik wilde lopen en lopen en iedereen vragen ken je Jezus? Het was een heel bijzondere emotie. Geluk dat ik tevoren niet kende.
Dat gun ik iedereen toe...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
ric0
Berichten: 355
Lid geworden op: do nov 09, 2006 3:16 am

Bericht door ric0 »

Dank je Nasser,

Dank je voor het posten van dit stuk.
Het zoveelste mooie verhaal.
When you believe in all the good things of the Gospel and reject everything you think is bad.You don't believe the Gospel but you believe yourself...(augustine)
islam_is_my_life
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 09, 2006 8:22 pm
Locatie: België

Bericht door islam_is_my_life »

hoop dat hij de waarheid weer zal zien...
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

islam_is_my_life schreef:hoop dat hij de waarheid weer zal zien...

Insa'Allah!


Allah swt leidt wie hij wilt leiden.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
islam_is_my_life schreef:hoop dat hij de waarheid weer zal zien...

Insa'Allah!


Allah swt leidt wie hij wilt leiden.
Ja, en hij smijt in de hel wie hij wil ook, hé.
Dus ik denk niet dat jullie godsbeeld zo rechtvaardig is. Want hij leidt bepaalde mensen willekeurig niet en dan zegt hier dat hij ze in de hel gaat kieperen. :)
Ik hoop dat jullie ooit eens wakker worden uit jullie boze droom. :)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
islam_is_my_life schreef:hoop dat hij de waarheid weer zal zien...

Insa'Allah!


Allah swt leidt wie hij wilt leiden.
Ja, en hij smijt in de hel wie hij wil ook, hé.
Dus ik denk niet dat jullie godsbeeld zo rechtvaardig is. Want hij leidt bepaalde mensen willekeurig niet en dan zegt hier dat hij ze in de hel gaat kieperen. :)
Ik hoop dat jullie ooit eens wakker worden uit jullie boze droom. :)


Goh.. Allah moet mij ook leiden.

Ben namelijk ook niet echt goed bezig. :wink:
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Insa'Allah!


Allah swt leidt wie hij wilt leiden.
Ja, en hij smijt in de hel wie hij wil ook, hé.
Dus ik denk niet dat jullie godsbeeld zo rechtvaardig is. Want hij leidt bepaalde mensen willekeurig niet en dan zegt hier dat hij ze in de hel gaat kieperen. :)
Ik hoop dat jullie ooit eens wakker worden uit jullie boze droom. :)


Goh.. Allah moet mij ook leiden.

Ben namelijk ook niet echt goed bezig. :wink:
Zoals ik al eerder heb uitgelegd: voor de Christelijke god ben je wel goed bezig, voor Allah veel minder en voor de G-d van de Joden ben je niet belangrijk. :)

Maar weet je, als ons iets wordt verweten op de laatste dag kunnen we nog altijd "temporary sanity" pleiten. ;)

mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op za dec 09, 2006 10:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Ketter schreef:
Chaimae schreef:
Ketter schreef: Ja, en hij smijt in de hel wie hij wil ook, hé.
Dus ik denk niet dat jullie godsbeeld zo rechtvaardig is. Want hij leidt bepaalde mensen willekeurig niet en dan zegt hier dat hij ze in de hel gaat kieperen. :)
Ik hoop dat jullie ooit eens wakker worden uit jullie boze droom. :)


Goh.. Allah moet mij ook leiden.

Ben namelijk ook niet echt goed bezig. :wink:
Zoals ik al eerder heb uitgelegd: voor de Christelijke god ben je wel goed bezig, voor Allah veel minder en voor de G-d van de Joden ben je niet belangrijk. :)

Maar weet je, als ons iets wordt verweten op de laatste dag kunnen we nog altijd "temporal sanity" pleiten. ;)

mvg,
Ketter
:lol: , ben inderdaad niet goed bezig voor Allah.
Mischien moet ik me maar bekeren naar een ander geloof, jammer dat de Bijbel me niet zo aantrok en het Christendom ook niet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef: :lol: , ben inderdaad niet goed bezig voor Allah.
Mischien moet ik me maar bekeren naar een ander geloof, jammer dat de Bijbel me niet zo aantrok en het Christendom ook niet.
Misschien houdt God van wetenschappers. Meer nog, de schepper van deze wereld moet toch een wetenschapper zijn? (naar Richard Dawkins)
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Afbeelding
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
islam_is_my_life
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 09, 2006 8:22 pm
Locatie: België

Bericht door islam_is_my_life »

wat wil je hiermee zeggen?
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

islam_is_my_life schreef:wat wil je hiermee zeggen?

Wolah dat vroeg ik me ook al af.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

wat wil je hiermee zeggen?
Er zijn meer lichtbronnen dan alleen reflectie van de maan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
louana
Berichten: 1
Lid geworden op: za jan 06, 2007 3:13 pm

Bericht door louana »

k vind echt leuk dat dat gebeurd is. en weetje er staat toch als je zoekt naar God (Jezus) zoekt zal je vinden. hij heeft 1x om Zijn hulp gevraagd en direct werd hij verhoord. Dus Chamae hoe was je dan bezig met het christendom? Als je echt met Jezus kennis wilt maken, zul je ook naar hem moeten zoeken. Want hij wacht allang op jou hoor, hoever je ook van een geloof af bent. Of wat je ook allemaal fout doet.
Miep
Berichten: 668
Lid geworden op: wo dec 06, 2006 12:16 am

Bericht door Miep »

Kijk en dat is nou de liefde van God.
Ondanks dat wij zo tegen hem strijden,nodigt Jezus nog steeds.

En er is geen zonde te groot dan dat zij vergeven kan worden.
Als we dat zeggen , dan achten we Zijn bloed onrein.
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

Als iemand ooit van de islam naar de christendom wil bekeren is het zeker omdat ze zonder regels willen leven.

Je kan doen wat je wilt
No rules
Banned
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

louana schreef:k vind echt leuk dat dat gebeurd is. en weetje er staat toch als je zoekt naar God (Jezus) zoekt zal je vinden. hij heeft 1x om Zijn hulp gevraagd en direct werd hij verhoord. Dus Chamae hoe was je dan bezig met het christendom? Als je echt met Jezus kennis wilt maken, zul je ook naar hem moeten zoeken. Want hij wacht allang op jou hoor, hoever je ook van een geloof af bent. Of wat je ook allemaal fout doet.
Ja 1 x om hulp vragen en direct beantwoord.
Zo nep als het kan
Banned
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Yassine schreef:Als iemand ooit van de islam naar de christendom wil bekeren is het zeker omdat ze zonder regels willen leven.

Je kan doen wat je wilt
No rules
En iemand die atheïst wordt ??
I heb al altijd regels gevolgd .... die komen natuurlijk niet van de één of andere zelfbenoemde profeet of verzonnen god .... maar zijn gemaakt door MENSEN.
Ik heb nog nooit iemand vermoord, ik heb nog niets strafbaars gedaan, ik heb nog nooit echt kwaad gedaan, ik maak wel eens fouten, niets menselijk is mij vreemd, ik functioneer heel goed in deze maatscxhappij, ben op tijd op mijn werk, betaal belastingen, rijdt 50 km waar ik 50 mag rijden, behandel mijn vrouw en kinderen met het ndodige respect, ben graag gezien bij mijn vriednen, enz enz....... en dat allemaal zonder profeet of god ..... straf, hé!?
Laatst gewijzigd door sprot op ma jan 15, 2007 3:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Yassine
Berichten: 328
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 12:40 am

Bericht door Yassine »

sprot schreef:
Yassine schreef:Als iemand ooit van de islam naar de christendom wil bekeren is het zeker omdat ze zonder regels willen leven.

Je kan doen wat je wilt
No rules
En iemand die atheïst wordt ??
Hetzelfde
Banned
Plaats reactie