Nieuws uit Tunesië

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Dat staat ergens in de hadith of in de koran hoor! Een moslim mag - uiteraard - geen alcohol drinken, maar hij mag evenmin aan een tafel zitten waar alcohol geschonken/gedronken wordt of zelfs in een ruimte verblijven waar alcohol geschonken wordt.

Ik heb dat vers ooit nog eens gebruikt in een discussie over het al dan niet toelaten van moslims in discotheken.

En iedereen herinnert zich toch nog het bezoek van een of ander arabisch staatshoofd aan president Chirac? Zelfs in Frankrijk mochten de aanwezigen tijdens het diner geen wijn drinken, of die arabische mijnheer wou niet mee aanzitten!

In een cultureel centrum in Borgerhout werd ooit ook de regel ingesteld dat er in de cafetaria geen pintjes mochten worden geschonken INDIEN MOSLIMS AANWEZIG waren!

Ge moet er niet meer voor naar Tunesië trekken hoor Dutch!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Wat mij vooral in dit voorval schokte Circe is dat een eens zo gematigd moslimland (mijn man en ik aten vroeger ons broodje met ham tijdens de ramadan op het terras van het Café de Paris in Tunis in volle daglicht...) nu meer en meer afglijdt naar extremisme.
Tot voor kort waren de Europese moslims in vergelijking met hun broeders in de Noordafrikaanse homelands vaak heel wat fundamentalistischer, maar nu begint dat verschil te vervagen.

Tegelijkertijd wordt de hypocrisie (één van moslim's grote kenmerken) steeds groter. De plaatselijke wijnen worden niet meer openlijk verkocht, maar in een klein achterafhokje van de Bonprix bvb. Niets wordt hier zo stevig ingepakt en geheimzinnig verborgen tijdens het vervoer als alcoholische dranken, om zich dan later thuis met vrienden of vriendinnen (van zeer laag allooi natuurlijk, een "normale" moslima drinkt nooit) laveloos te drinken.

In Tunesië zijn ook vrij veel notoire alcoholisten en ik vraag me wél af wat die sukkelaars tijdens de ramadan doen. Houden zij stand dankzij geheime voorraden die ze aanlegden op voorhand? Hebben zij elke dag een delirium tremens wegens alcoholgebrek overdag en wordt dit door hun families angstvallig verborgen? Geen idee, het intrigeert me wel. Het aan één van de betrokkenen vragen brengt niets op, die zal me zeggen "allah geeft me de kracht".

Dutch
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Bij het herlezen van vorig bericht moet ik toch wel even melden dat op dit moment de radicale extremistische moslims meer en meer uit het straatbeeld verdwijnen, en dit door de zeer agressieve behandeling die ze ondergaan : opsluiting, verdwijning, boycot in alle facetten van werk en dagelijks leven...
Het is natuurlijk nog de vraag of ze nu ook écht verdwenen zijn, ik denk zelf dat ze gewoon ondergronds gegaan zijn en hun tijd afwachten.
Tegelijkertijd doen de wildste verhalen de ronde : zo werd een gesluierde vrouw met hidjab niet binnengelaten in de kliniek om te bevallen, zo zou de politie bij het willen oppakken van een "nest" extremisten die ze al een hele tijd in het oog hielden op een bordeel zijn gestuit dat dezen uitbaatten, hidjaabdraagsters zouden enkel hoeren zijn die incognito willen buitenkomen...
Feit is wél dat de moskees nu niet meer mogen open blijven na en tussen de gebedsuren, omdat in sommige een wapenarsenaal werd gevonden.
Enfin, ik weet niet in hoeverre deze politiek tegenover extremisten echt efficiënt is, maar feit is wel dat ze voor het grootste deel uit het straatbeeld verdwijnen!
Wel iets anders dan de westerse gedoog- en knuffelpolitiek!
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Gelukkig is Nederland niet een land waar we mensen zo maar laten verdwijnen. Liever iets te veel knuffelen dan een regelrechte dictatuur.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nog wat anecdotes uit Tunesië.

Eind augustus overkwam me een penibel iets, was er zelf door geschokt en ben ondertussen wél één en ander gewoon.
We gingen met de kinderen, een westerse vriendin van me, haar tunesische man en schoonbroer en diens kinderen naar het strand, vlakbij een zeer mooi hotel in Hammamet. De schoonbroer in kwestie is wél een vroom moslim, met baard en al, dus mijn vriendin en ik waren verplicht onze benen en buik te bedekken met een handdoek telkens hij bij ons in de buurt kwam... Niet al te plezant dus.
Na een paar uur in zee wilden de kinderen een duik nemen in het zwembad vlakbij, wij vonden dat goed MAAR, en nu komt het, de bebaarde schoonbroer zei toen "la temshi fel mesbach chatter eladjnabiien koulhoum andhoum essieda!!!", "ga daar niet zwemmen in dat zwembad, want al die toeristen hebben allemaal aids"...
Mijn vriendin en ik waren razend kwaad, zomaar wat vooroordelen spuien over die argeloze toeristen! We begonnen dan ook een discussie met de man (hadden ook onze handdoeken overboord gegooid, foert voor die idioot) en van het één kwam het ander, hij begon op ons te schelden, op alle westerlingen, op alle toeristen, op alle ongelovige honden die er in badpak bijliepen, sleepte verzen uit de koran erbij, kortom hij toonde ons zijn en islam's ware gelaat... De haat in het gezicht van die man, die ik al zoveel jaren ken, dat is iets wat ik nooit meer vergeet!

Nu mogen zijn kinderen ons geen zoen meer geven (wij zijn "nadjlis" - onrein), ons zelfs geen hand meer geven, hij negeert ons volkomen (dat is wél geen groot verlies) en de andere familieleden staan in twijfel over hoe zich tegenover ons te gedragen... Bovendien worden wij als boosdoeners in de hele zaak bekeken, wij hadden maar onze mond moeten houden, wij kenden onze plaats niet,...

Dat wordt er hier in de kinderhoofden gepompt : buitenlanders (niet-moslims dus) zijn nadjlis (onrein), hebben aids, zijn minderwaardige schepsels. Islam dus, de koran dus.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

De Tunesische grondwet

Bericht door Dutch »

Tunesië is een gematigd moslimland, dus kan een niet-moslim er wel overleven op voorwaarde dat hij/zij zich koest houdt.
Wat ik nu heb ontdekt, legt echter eens te meer de hypocrisie van moslimlanden bloot!

In de Tunesische grondwet van 1959 worden niet-moslims
gediscrimineerd :
- om toegang te krijgen tot bepaalde regeringsfunkties moet men moslim zijn...
- echtgenoten van Tunesische vrouwen worden verplicht zich tot de islam te bekeren, anders is hun huwelijk niet geldig en krijgen de kinderen de naam van de moeder...
- niet-moslims mogen Tunesië (hun land) niet verdedigen en hebben geen toegang tot het leger...
- het is verboden om op vrijdag alcohol aan te kopen of te verkopen...
enz...
Geen haan die hiernaar kraait!

Draaien we nu eens de rollen om en vervangen we "niet-moslims" door "moslims" en passen we dergelijke grondwettelijkheden eens toe in Nederland of België :shock:
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Tunesië is monogaam. Dat is uitzonderlijk in de moslimwereld.
Maar...
Stilaan begint het fundamentalisme terrein te winnen. Zo werden er in mijn dorp 3 gevallen van polygamie gemeld. Het wordt als erg religieus beschouwd (onder Saoudisch gestuurde imams-invloed) om meerdere vrouwen te huwen via islamitische huwelijken. Als nu de eerste officiële echtgenote echter klacht gaat indienen bij de politie (wat hier 3 maal gebeurde) en aanduidt waar haar echtgenoot samen met zijn andere vrouw verblijft, dan valt de politie 's nachts daar binnen. Aangezien het in Tunesië verboden is om te slapen met een vrouw waarmee je niet gehuwd bent, wordt aan de polygame echtgenoot gevraagd wie die vrouw is waarmee hij slaapt. Antwoordt de polygaam natuurlijk "mijn vrouw in islam", waarop hem gemeld wordt dat zoiets in Tunesië niet bestaat en hij de gevangenis in vliegt (uit ooggetuigenis). Later komt hij voor de rechter. De drie polygamen hier in het dorp werden allen veroordeeld tot 9 maanden cel en hun respectievelijke originele echtgenotes vroegen en kregen een echtscheiding.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

De islamitische sluier, die in Tunesië ongekend was in het straatbeeld tot pakweg een tien jaar geleden, wint nu duidelijk aan terrein.
Eén van mijn kennissen, die kapster is, betreurt dit fenomeen tenzeerste, aangezien gesluierde vrouwen steeds minder een kapster nodig hebben en zij dat broodroof vindt. Vroeger ging iedere zichzelf respecterende dame steevast in de zomermaanden (hoogseizoen voor trouwers) eenmaal per week naar de kapster, nu is dat voor de meesten verleden tijd. De kapster beweert dat geldgebrek hier voor een groot deel tussenzit, ik betwijfel dat want een chique sluier kost toch ook wel veel.
Saoudische invloeden zijn nu duidelijk zichtbaar in het straatbeeld. Jonge meisjes wedijveren in chique, sexy sluierdracht, annex lange mouwen (bij 40° in de schaduw...) en rokken en oudere matrones combineren hun islamsluiers met traditionele bedekkende gewaden.
Uiteindelijk ga ik me hier ongemakkelijk bij voelen, vele mannenogen zijn nu bij trouwerijen op mij gericht (vergane glorie, maar enfin) bij gebrek aan beters en de afkeurende blikken van de gesluierde matrones in de richting van mijn onthullende avondjurk spreken boekdelen.
Velen hier vrezen binnenkort voor Algerijnse toestanden, ook ik.

Het gekste van dit alles is dat de emigranten die in Europa leven en hun zomervakantie hier doorbrengen feitelijk de harde kern vormen van deze sluierdraagsters...zij hebben hun zusters weer op het juiste sluierpad gebracht ! Zij dragen zwart, ja zelfs handschoenen en sokken en geven zo het goede moslimvoorbeeld aan hun meer losbandige in het homeland gebleven zusters. Ander detail : elke zwarte raaf die een zoontje op de wereld zet, geeft dit kind steevast de naam... Osama ! Osama, de naam die stilaan Mohamed van de eerste plaats verdringt.

Als ik dan naar het strand trek, een privéstrand aan een 5-sterrenhotel, dan val ik op het andere uiterste : monokini's in string. Niet alleen toeristen, maar ook rasechte Tunesische dames houden van minimaal.
Juist naast de strandgrenzen van het hotel zie je dan wél dames baden in soepjurken annex sluiers en andere islamitische badmode...
De stringdames maken deel uit van de rijke "upper class" en de soepjurken moeten het stellen met armoede in dit aards bestaan en beloftes van rijkdommen in een hypothetisch hiernamaals.
Het één verklaart het ander.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Een té gek, waargebeurd verhaal :

In mijn kleine dorp werd er onlangs een grootse trouwpartij gevierd, in de meest chique zaal, met een groot orkest en bekende dure zanger en verder met een buikdanseres, uren in de ronde gekend voor haar uiterst verleidelijk en acrobatisch dansen.

De buikdanseres kreeg een eigen loge, waar de baas van de feestzaal haar vooraf een fles whisky liet bezorgen. Die had hij van mij gekregen. Danseressen drinken hier eerst een paar goei borrels vooraleer ze het podium betreden, kwestie van faalangst te bedwingen en in de juiste stemming te komen. Veel buikdanseressen zijn dan ook notoire drankorgels...maar dat is een publiek geheim en buikdanseressen zijn toch zowieso al gedoemd als "publieke vrouwen" dus op een borrel meer of minder komt het niet meer aan.

De danseres begon aan haar act en, jongens toch, ze was ongelooflijk en danste als een verleidelijke duivelin. Ze liet zelfs haar glitterbeha weer vastmaken door iemand uit het publiek (mijn eigen man, die er een rood hoofd van kreeg :lol: ) nadat die "per abuis" was losgekomen... :lol: Ook de bruidegom keek zijn ogen uit en leek zeer geïnspireerd toen hij haar op het podium vergezelde in haar act. Nu is dat vrij gebruikelijk, maar deze bruidegom was wel zéér enthousiast... 8)

Op het einde van de avond, toen de musici en zanger naar huis waren gegaan, de laatste gasten gedag zegden, de lichten van de feestzaal stilaan werden gedoofd, ... was de bruidegom spoorloos verdwenen...en de buikdanseres ook !!!! De bruid kwam niet meer bij van schaamte en colère, ze verdween samen met haar familie geschokt het feesttoneel.

3 dagen later kwam de bruidegom weer opdagen. Verschillende mannen van het dorp hadden hem al "gespot" samen met de buikdanseres in een hotel in een nabijgelegen toeristisch oord, waar hij samen met haar de bloemetjes buiten zette ...

Ondertussen is dit pas gehuwd koppel alweer gescheiden, maar deze historie zal in de annalen van het dorp blijven bestaan !!!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dutch, ik wist niet dat je in een islamitisch land woonde.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

3 dagen later kwam de bruidegom weer opdagen. Verschillende mannen van het dorp hadden hem al "gespot" samen met de buikdanseres in een hotel in een nabijgelegen toeristisch oord, waar hij samen met haar de bloemetjes buiten zette ...
Ehhhh, kan ik deze buikdanseres ook ergens boeken? Joop van de Ende theaterproducties misschien? D.D.E? (Dutch Dance Events)?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Heb tijdens de laatste ramadan een unieke ervaring meegemaakt, enfin, uniek omdat het plaatsvond in een moslimland én tijdens de heilige maand.
Natuurlijk na het verbreken van de vasten, dus 's avonds.
Hebben een uitje gehad in een selecte club in Tunis, de "Latina" aan de "Berges du Lac".
Spijtig genoeg was er enkel non alcohol drank te vinden (Berges du Lac is Saoudi bezit) , maar een lekkere fruitsapmix smaakt ook niet slecht hé. Enkel mijn oudste dochter bleef gefrustreerd om een "mochito" vragen :lol:
Wat ik daar zag grensde aan het onmogelijke en heeft me zeer optimistisch gestemd voor wat de toekomst van Tunesië betreft : jongens en meisjes die samen salsa en andere Zuidamerikaanse "warme" dansen dansten, meiden die op het podium zonder schroom karaoke zongen, jong en oud tesamen op een uitbundige dansvloer, koppeltjes in tedere omhelzing, vrijheid, blijheid alom...
Ik kon mijn ogen niet geloven en heb me daar kostelijk geamuseerd.
Natuurlijk kan niet iedereen zich in Tunesië een club-bezoek veroorloven en ik vrees dat zoiets dus beperkt blijft tot de "happy few", maar het is toch al iets.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Tijdens mijn verblijven in Tunesië leer ik constant dingen bij. Zo onlangs nog, maakte kennis met 2 Belgische mannen van rond de 35, beiden werkzaam aan de STIB (openbare vervoermaatschappij in Brussel, tram en bus). Beiden komen ze al jaren naar Sousse, samen met nog andere vrienden, en huren dan telkens hetzelfde gemeubelde appartement. Ze komen naar Tunesië om...vrouwen te versieren ! Heb hen dan gevraagd wat ze met "versieren" bedoelen, aangezien in mijn argeloos brein een moslima niet versierd wil worden, al helemaal niet door een ongelovige hond. Hun antwoord : "ze gaan all the way, no problemo". Ikke dan van : "dan leggen jullie het aan met...vrouwen tegen betaling of zo ?" Antwoord : "neen hoor, gewoon jonge meiden die ook wel wat willen en stiekum hopen dat we met ze trouwen om zo naar België te kunnen...". Sextoeristen dus, zielige piwi's. Heb hen dat dan ook gezegd. Vind dat ze maar beter eerlijk spel spelen en dadelijk zeggen aan die meiden waar het op staat.

Moraal van hun verhaal : moslima's hebben er veel, zeer veel voor over om hun moslimparadijs in te ruilen voor het verdorven Westen...
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Wat een klootzakken. Geef ze aan bij de politie.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Dutch schreef:Tijdens mijn verblijven in Tunesië leer ik constant dingen bij. Zo onlangs nog, maakte kennis met 2 Belgische mannen van rond de 35, beiden werkzaam aan de STIB (openbare vervoermaatschappij in Brussel, tram en bus). Beiden komen ze al jaren naar Sousse, samen met nog andere vrienden, en huren dan telkens hetzelfde gemeubelde appartement. Ze komen naar Tunesië om...vrouwen te versieren ! Heb hen dan gevraagd wat ze met "versieren" bedoelen, aangezien in mijn argeloos brein een moslima niet versierd wil worden, al helemaal niet door een ongelovige hond. Hun antwoord : "ze gaan all the way, no problemo". Ikke dan van : "dan leggen jullie het aan met...vrouwen tegen betaling of zo ?" Antwoord : "neen hoor, gewoon jonge meiden die ook wel wat willen en stiekum hopen dat we met ze trouwen om zo naar België te kunnen...". Sextoeristen dus, zielige piwi's. Heb hen dat dan ook gezegd. Vind dat ze maar beter eerlijk spel spelen en dadelijk zeggen aan die meiden waar het op staat.

Moraal van hun verhaal : moslima's hebben er veel, zeer veel voor over om hun moslimparadijs in te ruilen voor het verdorven Westen...
Andere moraal van het verhaal: wat 'n klootzakken, die twee mannen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ketter schreef: Andere moraal van het verhaal: wat 'n klootzakken, die twee mannen.
Uiteraard, het is het schuim der natie.
Echter, wanneer deze islamitische dames niet zo ver gehouden zouden worden van mannen dan zouden ze weten dat ze voor de gek gehouden worden. Hun onwetendheid maakt deze dames een makkelijk doelwit voor deze idioten. Daarom gaan ze natuurlijk naar Tunesie en komen ze niet bij een doorgewinterde hollandse langs.
Amorele atheistische nitwit
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Daarom is vrouwenhandel ook zo gemakkelijk. Een reden te meer om meiden naar school te schoppen, desnoods met dwang.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Het kan aan mij liggen hoor, maar wat is er mis met vakantieliefdes? Dan weet je tenminste waar je aan toe bent, beter dan dat je valse hoop wekt. Zoveel mensen doen aan seks tijdens hun vakantie, soms worden ze er nog verliefd bij ook, ik kan niet zien wat hiermee het probleem is.

Als er een probleem is, is het bij de Tunesische hypocrisie, niet bij die twee Belgen. Ik vind niet dat je als je iemand wil versieren rekening hoeft te houden met de schijnheilige cultuur van degene met wie je het doet. Het zijn allemaal persoonlijke keuzes die je maakt. Er zijn veel dingen waarmee je vanuit een menselijk oogpunt rekening zou kunnen houden, maar die meisjes zijn meerderjarig en mogen volgens onze normen hun eigen keuzes maken. Gun ze dan ook het zelfstandige beslissingsrecht. Volgens mij kun je ze beter weerbaar maken dan ze betuttelen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik ben het met je eens Nina, maar toch vond ik die 2 mannen echte klojo's. Ze weten dat die meisjes hopen op een beter bestaan en daarom sexuele toegevingen doen. Is toch echt niet eerlijk, zij maken daarvan misbruik.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Herinner u nog die Belg die enige jaren geleden in Marokko pornografische foto's nam van plaatselijke schonen. Het was een gans schandaal, maar ik heb er niets verder meer over gehoord ......

Hebbes:

Onze man in Marokko kan zich daar beter niet meer vertonen
door Douglas De Coninck



Met de ene hand schreef Philippe Servaty in 'Le Soir' heldere verhalen over het bankwezen en schuldkwijtschelding voor de derde wereld. Met de andere plaatste hij de meest gore foto's en racistische commentaren op het net over zijn prestaties als sekstoerist in het Marokkaanse Agadir'Er gebeuren daar in bars en hotels ergere dingen, was zijn hoofdargument. Maar die denigrerende, racistische teksten dan, vroeg ik, die foto's op het net? Hij haalde de schouders op. 'Het is een beetje uit de hand gelopen', mompelde hij'



Oké, gaf economieredacteur Philippe Servaty van Le Soir toe, misschien was het wat uit de hand gelopen. Dat mag gezegd. Jarenlang specialiseerde hij zich als ongekroond wereldkampioen sekstoerisme in moslimmeisjes in het Marokkaanse Agadir. Hij beloofde hen te huwen, verleidde hen tot seks en plaatste de meest gore foto's op het internet. Twaalf van zijn 'veroveringen' zitten nu in een Marokkaanse cel, enkelen probeerden zelfmoord te plegen. Zeventig andere vrouwen zijn spoorloos. Servaty dook in België onder, ook heel erg bang. Voor de fatwa. Douglas De Coninck reconstrueert.

'Beste Belguel. Ik heb je posting gelezen. Jij bent de man!'

'Belguel, ik ben een absolute bewonderaar van je werk. Hoe maak je die foto's? Heb je een partner, of een camera met afstandsbediening?'

'Mag ik van de gelegenheid gebruikmaken de grote Belguel in de ridderstand te verheffen? Dat hij voortaan moge aangesproken worden als Sir Belguel.'


Tientallen pagina's op het forum van worldsexguide.org herinneren aan de hoogdagen van de man met de nickname gevormd uit Belge en belle gueule ('mooie smoel'). De website is opgedeeld in zes continenten, met een forum per land en regio. Het is de bedoeling dat hier tips worden uitgewisseld over waar je terecht kunt voor een snelle wip. Welke bars of hotels je het best uitkiest en welke openingszin werkt en welke juist niet. Soms plaatst een gebruiker een verhaal, soms ook een foto van een onvergetelijke nacht. Meestal weerklinkt hier echter de stem der wanhopigen, net terug van een zoveelste kale reis.

In de eerste maanden van 2004 kreunde de tot dan toe weinig om het lijf hebbende sectie 'Marokko' onder de hits. Tienduizenden keren werden ze aangeklikt: de foto's en bijbehorende commentaren van zelfverklaard serial fucker Belguel. De bezoekers wisten geen blijf met hun adoratie: "Belguel heeft mijn beeld van moslimvrouwen voorgoed gewijzigd."

Al in zijn eerste berichten legt de mysterieuze Belguel uit dat hij de toverformule kent om, jawel, in Marokko meer meisjes op te scharrelen dan zijn libido vermag. En hen de meest gore dingen te laten doen voor zijn camera. Hij brengt meestal de vakantie door in Agadir: "Gemiddeld heb ik veertig meisjes per verblijf. Mijn optimale ritme is drie à vier per dag. Ik versier ze op straat. Spreek je er twintig aan, het liefst in het Frans, dan vang je er minstens drie."

Geen hoertjes, benadrukt Belguel, dat is beneden zijn stand: "In Agadir heb ik al met hoeren geslapen, maar ze zijn duur (500 dirham of meer) en ze weigeren te kussen, je te laten doen. Ze zijn altijd gehaast. Bovendien: bier zitten drinken in een discotheek is tijdverlies voor mij. Ik leg me toe op anderen, op meisjes die op straat wandelen, filles à papa et à maman die om zeven uur thuis moeten zijn. Zij verschaffen mij het meeste plezier."

Op de foto's zijn zijn veroveringen vaak eerst nog te zien met kleren aan. Gesluierd, veelal. Op volgende foto's niet meer. Er staat altijd een verhaaltje bij, zoals: "Ze is dik en onschuldig, hooguit negentien jaar. Ik heb haar versierd aan de moskee, om haar een uur later al te neuken. Ze was maagd en ze schrijft mij nog steeds. Ik hoefde niets te betalen. Enkele lieve woordjes volstonden."

Nog een bijschrift: "Kijk goed naar dit meisje. Haar gezicht zit onder twee vloeistoffen, sperma en urine. Ze heeft er niet echt van genoten. Ze zei me wel dat ze alle westerse nieuwigheden wilde leren kennen. Ze stemde ermee in dat ik haar vastbond als een worst (geen varkensworst natuurlijk)."

Nog één: "Ze zei me dat ik een uur had om haar te neuken, want ze moest op tijd thuis zijn om eten te maken voor haar vader. Ik kreeg haar zover dat ze zich liet neuken terwijl ze haar djellaba nog droeg. Ze wist niet dat ik drie uur daarvoor haar zus geneukt had."

Vaak lukte het met de ik-maak-van-jou-een-actrice-truc: "Dankzij mij is dit meisje goed op weg om pornoactrice te worden. Ze noemde me de hele tijd 'mijnheer', in dat gebroken Frans. Zij wandelde in de straat, met haar hoofddoek en haar djellaba. Enkele minuten later lag ze naakt voor me. Het mirakel is mogelijk, zelfs in een moslimland!"

Belguel geeft zijn fans tips. Wees niet bang om aan scholen tienermeisjes op te wachten, schrijft hij. De foto's op het web laten zien hoe hij er een spel van maakt islamsymbolen in zijn taferelen te betrekken: "Hier nog eentje die ik op straat oppikte nadat ze van de soek was teruggekeerd. Echt mooi is ze niet, maar ejaculeren in het gezicht van een gesluierde vrouw doet me werkelijk exploderen. Dat is nog sterker dan hasj!"


Op 19 mei heeft de krant Le Soir een scoop: drie eminente Waalse economen pleiten ervoor de financiële transfers van Vlaanderen naar Wallonië stop te zetten omdat de Waalse economie zich "in slaap laat wiegen".

Dagenlang blijft dat een gespreksthema in de Wetstraat. Het artikel is van de hand van economieredacteur Philippe Servaty (42), in 1998 overgekomen van Echo de la Bourse. "Een van onze beste mensen", zucht hoofdredactrice Béatrice Delvaux. "Een geweldige pen, een journalistieke neus, heel intelligent. Hij was gespecialiseerd in het bank- en beleggingswezen. Hij was niet wat je noemt een ster, maar had een uitstekende reputatie."

Servaty wordt beschouwd als een progressieveling, zeer begaan met de derde wereld. Schuldkwijtschelding is een van zijn geliefkoosde onderwerpen. Hij heeft de gave om in debatten daarover met zachte stem en parate cijferkennis opponenten in enkele seconden in de hoek te zetten. In de eerste weken na de tsoenami pent hij in zijn krant pleidooien neer voor structurele hulp, naast noodhulp. Hij schrijft ook wel eens over Marokko, zijn favoriete vakantieland, waar hij voor de krant tweemaal naartoe is gereisd als lid van een officiële Belgische delegatie. Servaty heeft het land in 1998 ontdekt. Hij heeft in Agadir zijn vriendin leren kennen, met wie hij een dochtertje heeft.

Wanneer op 19 mei de drie Waalse economen de Belgische actualiteit beheersen, kan de uitbrenger ervan voorvoelen dat dit zijn laatste scoop zal zijn. Of de voorlaatste, afhankelijk van hoe je het bekijkt. In de Marokkaanse pers zijn de eerste berichten verschenen over het grote pornoschandaal.

Op 22 april is een zekere Samira, lerares, naar het parket in Agadir gestapt met een klacht. Een vriend heeft haar verteld dat hij haar heeft herkend op een porno-cd die in een groezelig winkeltje in de stad te koop is aangeboden voor 25 dirham, ongeveer 2 euro. De cd zelf krijgt Samira niet in handen. Op haar pc ontdekt ze wel de bijbehorende website (marocsluts.tk, inmiddels opgekuist) en krijgt ze een meer dan vaag idee van wat er moet zijn gebeurd.

"Deze foto's zijn niet nep", citeert de Marokkaanse pers de eerste verklaringen van de 42-jarige vrouw. "Ze zijn met mijn toestemming gemaakt door een Belgische toerist die zich Philippe Sarfati noemde en zei dat hij journalist was bij de krant Le Soir. Ik leerde Philippe in januari 2001 kennen, via een banale chat. Hij beloofde met mij te trouwen en kwam enkele weken later al naar Agadir. We gingen veel uit, hadden vaak seks. Ik ging op al zijn wensen in."

Twee jaar had de 'relatie' geduurd. De foto's, had Samira zich laten vertellen, dienden als aandenken, voor als hij alleen zat in België. Meer dan eens was Philippe naar Agadir teruggekeerd, met steeds een nieuwe uitleg waarom de trouwpartij voorlopig niet kon doorgaan. In 2003 ontdekte ze dan bij toeval dat haar witte ridder te paard in Agadir zat en niks had laten weten. Samira verbrak het contact en was hem eigenlijk al zo'n beetje vergeten. Nu dit. Verontwaardigd was ze naar de politie gestapt. De stomste beslissing die ze ooit nam, weet Samira nu.

De politie in Agadir komt de cd-roms vrij snel op het spoor. Ze zijn gemaakt door twee broers die begin 2004 via het net beelden van Belguel hebben zitten kopiëren. Er zijn honderden beelden op te zien van Belguel en een tachtigtal veroveringen. De vrouwen identificeren is niet moeilijk. Op worldsexguide.org heeft Belguel niet alleen foto's gepost, maar ook voornamen, namen van wijken en uitleg over de omstandigheden waarin hij al die vrouwen ontmoette.

De Marokkaanse justitie ziet hen echter niet als slachtoffers, wel als daders. De strafwet verbiedt pornografie en heeft aparte wetsartikelen voor buitenechtelijke seks en 'het vertonen van organen'. Eind mei worden de eerste veroordelingen uitgesproken. De twee broers krijgen vier maanden cel en een boete van (omgerekend) 500 euro. Dat is mild, vergeleken met wat Samira en elf andere veroveringen van Belguel horen vonnissen: een jaar cel en een boete van 300 euro. Deze week werden al deze vonnissen een na een bevestigd door het hof van beroep. Juridisch verweer is niet meer mogelijk. De twaalf vrouwen blijven in de cel tot mei 2006.

De meesten onder hen zijn volwassen, sommigen gescheiden, en allen zagen ze in Philippe hun ticket out of misery. Onder de veroordeelden zitten ook tienermeisjes. Eén meisje was zeventien toen ze zich die hotelkamer binnen liet praten. Van haar prijkten foto's op het net terwijl ze, vastgebonden op een stoel, beplast wordt.


Pervert is een van de minder onaardige omschrijvingen die Belguel alias Philippe in de Marokkaanse media meekrijgt. Maar wie is hij? En wie zijn die zeventig andere vrouwen, gezocht door de politie, die volkswijken uitkamde en undercoveracties opzette? Buurten en families leven in angst voor het schandaal dat ook hen kan treffen. Want wie zegt dat slechts zeventig jonge vrouwen bij de zaak betrokken zijn? De politie heeft tachtig identiteiten van op de cd-rom. Wie ooit in de hotelkamer van Belguel terechtkwam, kan niet weten of de daarvan gemaakte foto's door de twee broers zijn gedownload of niet.

Enkele veroordeelde vrouwen ondernamen in de gevangenis van Ait Melloul al zelfmoordpogingen. Omtrent de onbekende slachtoffers wordt aangenomen dat, als ze nog leven, ze dat ondergedoken doen. Doodsbang voor de politie en/of hun familie.

De Marokkaanse politie zegt dat ze er aanvankelijk van uitging dat de door de Belguel over zichzelf op het net verschafte informatie wel vals moest zijn. Op de foto's is een mannetje te zien, meestal in T-shirt en bermudabroek. In tegenstelling tot dat van zijn veroveringen is zijn gelaat onherkenbaar gemaakt. Dus, dacht de politie, zal er niet veel kloppen van de naam die Samira en de elf anderen te horen kregen. En ook niet van de profielen die Belguel (soms 'Zinno' genaamd) her en der op het net achterliet, op sites als easyrencontre of meetic.be. Journalist, gescheiden, één kind. 1,75 meter, 68 kilogram, groene ogen, kastenjebruin haar, groene ogen. Sterrenbeeld: waterman. Eén keer vermeldt hij zelfs zijn postcode.

Alleen over zijn gestalte heeft Belguel gelogen, zo komt vast te staan nadat de veroordeelde vrouwen foto's van Philippe Servaty zijn voorgelegd. Een journalist van het Marokkaanse weekblad Telquel neemt eind mei de eventueel nog resterende twijfels weg door in omgekeerde richting bij Le Soir binnen te stappen met enkele aan de cd-rom onttrokken foto's. Ook met onherkenbaar gemaakte ogen zien ze het daar meteen. Hij is het, hun collega met wie ze op vrijdagavond zo vaak wat gingen drinken. De man van de lange discussies over de derde wereld. De man ook die jarenlang de trouwe adjunct was van de hoofdredactrice, toen zij nog chef economie was.

Het gevreesde telefoontje komt op vrijdag 3 juni. Of Philippe even bij de directie langs kan lopen? Bij Le Soir herinneren collega's zich het beeld van hem, op een stoel met het hoofd ergens ter hoogte van zijn benen. Gefluister: "Wat is er met Philippe aan de hand?"

Er wordt hem gevraagd vrijwillig ontslag te nemen, wat Servaty na overleg met de redactieadvocaat ook doet. "We waren gecontacteerd door de Belgische consul", zegt Béatrice Delvaux. "We weigerden het eerst te geloven, echt. We hebben de zaak grondig onderzocht. Tja, veel alternatieven waren er toen niet."

Een misverstand, probeert Servaty eerst nog. Export van een fundamentalistische heksenjacht. Hij stuurt enkele mails rond, bedoeld als communiqué om "de lastercampagne tegen mijn persoon" aan te klagen. "Hij minimaliseerde de feiten", zegt een kennis die hem na zijn ontslag opving. "Hij zei dat het begonnen was als een geintje, omdat hij zich ergerde aan de hypocrisie over het welig tierende sekstoerisme in Agadir, het Pattaya van Noord-Afrika, volgens hem. Er gebeuren daar in bars en hotels ergere dingen, was zijn hoofdargument. En, zei hij, als hij reden had gehad te denken dat dit kon gebeuren, dan had hij toch een valse naam opgegeven? Maar die denigrerende, racistische teksten dan, vroeg ik, die foto's op het net? Hij haalde de schouders op. 'Het is een beetje uit de hand gelopen', mompelde hij."


Op 9 juni heeft Le Soir een scoop, dit keer niet van maar over een van haar journalisten. "We kozen ervoor de zaak in België zelf uit te brengen", zegt gerechtsjournalist Marc Metdepenningen. "Het is nu eenmaal nieuws, en we willen zeker niet het verwijt krijgen dat we dit verhaal niet of omfloerst zouden brengen."

Op 12 juni verspreidt de hoofdredactie een persmededeling: 'Le Soir beschouwt zich als een onrechtstreeks slachtoffer van deze onduldbare feiten (...). Wat ook de afloop van deze zaak wordt en wie er ook voor verantwoordelijk is, de redactie van Le Soir blijft uiterst geschokt over het feit dat de krant vernoemd werd in een aangelegenheid die volledig in strijd is met de waarden die ze huldigt.'

Op de krant is de mailconnectie van Servaty losgekoppeld. Metdepenningen is nu het tijdgebruik van zijn ex-collega aan het natrekken. Daar is reden toe. Vanaf juni 2004 reisde Servaty niet meer naar Marokko en stond op worldsexguide.org te lezen dat Belguel zijn actieterrein naar de Spaans-Marokkaanse enclave Ceuta wou verleggen. Hij stuurde nieuwe postings de wereld in, nu melding makend van opportuniteiten in Thailand, Kameroen en de Dominicaanse Republiek. (Over Kameroen kan hij weinig melden: hij is er begin 2004 door de douane staande gehouden met een koffer vol seksspeeltjes.)

Er is iets gebeurd, zo is op te maken uit het bericht dat Belguel op 20 juni 2004 zelf naar de webmaster van worldsexguide.org stuurt: "Ik verzoek u om al mijn foto's van de site te verwijderen. Ik ben vorige week gearresteerd door de Marokkaanse politie. Ze weten nu alles. Ze zeiden me dat ik volgens de Marokkaanse wet vijf jaar gevangenisstraf riskeer. De politiemensen waren bijzonder nerveus vanwege de foto's van naakte vrouwen en het beeld van Marokko als bestemming voor sekstoerisme. Mijn verblijf in het politiekantoor duurde achttien uur. Ze lieten me gaan omdat ik Belg ben, Marokko goede relaties heeft met België en ik daar bekend ben (...)."

"De politie wou een schandaal vermijden. Ik ben bevreesd voor zij die minder geluk zouden hebben. Ik krijg steeds mails van mensen die mijn belevenissen willen overdoen. Ik realiseer me dat dat allemaal gevaarlijk wordt. Verwijder mijn foto's en die van anderen. Dat kan ook de meisjes op de foto's beschermen. De politie nam mijn mobiele telefoon in beslag. De nummers van de meisjes zitten in het geheugen. Die meisjes kunnen in gevaar zijn. Zij zijn geen prostituees (meestal). Ik hoop dat het niet te laat is voor hen."

Het opduiken van deze posting gaf in Marokko vorige week aanleiding tot een controverse. Politie en justitie ontkennen bij hoog en bij laag dat ze Belguel een jaar geleden al bij de kraag vatten. Steeds meer elementen wijzen evenwel in de richting van een geofficialiseerde leugen. Het blad Telquel onthulde deze week dat de naam van Servaty toevallig in diezelfde periode in alle politionele databanken is ingevoerd als buitenlander die elke toegang tot het koninkrijk wordt verboden.

Dus gaat in Marokko de politiek zich ermee bemoeien. De politie, zegt het ene kamp, zit achter de slachtoffers aan, maar keek de andere kant op toen de dader in de val liep. Tegen sekstoerisme kan niet hard genoeg opgetreden worden, zegt het andere. Dat het in het Westen krioelt van de geperverteerden wisten we al: de meisjes vormen het probleem, het was tijd om een voorbeeld te stellen. Het debat, zo wordt gevreesd, is bij voorbaat een winner voor fundamentalisten.

Bij Le Soir liepen deze week al de eerste mails binnen van in België wonende Marokkanen die oproepen tot vergelding. "Twee mails", relativeert Delvaux. "Dat ze hier toekwamen, komt wellicht doordat ons mailadres het enige bekende 'contactpunt' is. Men viseert, gelukkig, niet de krant." De inhoud, geeft ze toe, is wel zorgwekkend: 'Ons antwoord is de fatwa. Ik bid tot God dat ze hem deze keer niet missen, want hij is over de grens gegaan.'

Op websites als bladi.net circuleren meer van die oproepen en verwijzingen naar Arabische weblocaties waar een foto van 'de pervert' kan worden bestudeerd. Ook zijn privé-adres circuleert op het net. Uit de geposte berichten is op te maken - maar mogelijk is dat slechts grootspraak - dat Belgische toeristen in Agadir voortaan maar beter op hun tellen letten, zeker in eventueel gezelschap van plaatselijke schonen.

Philippe Servaty leeft nu al twee weken ondergedoken. In de laan in de stad met de postcode, draait een politiecombi af en toe rondjes. Zijn vriendin kreeg doodsbedreigingen per telefoon. Ze houdt vol dat ze hier allemaal niets van afwist. Vervelend voor haar is dat een van de veroordeelde meisjes vanuit de gevangenis een brief schreef aan haar familie en dat die de weg vond naar de Marokkaanse media. Het meisje beweert nu dat Philippe assistentie kreeg van ene 'Helena', die aan haar via een chat was voorgesteld als zijn echtgenote. Het verhaal eindigt ermee dat het meisje schrijft dat deze Helena haar fruitsap liet drinken, waarna ze het bewustzijn verloor, en dat zij het moet zijn geweest die de foto's nam. Het valt niet uit te sluiten dat het meisje dit verzon, hopend op vergiffenis van haar familie, maar het maakt het leven van Servaty's partner en hun zesjarige dochter er niet simpeler op. Begin deze week verliet de vrouw haar flat en nu sluit ook zij zich af voor de buitenwereld.


Bij het federale parket is deze week een onderzoek gestart tegen Servaty. Een klus voor de OA3, de antiterroristische eenheid. Niet om Servaty te beschermen, zegt men daar, maar omdat die dienst nu eenmaal goede contacten heeft met de Marokkaanse autoriteiten en toch dient te worden nagetrokken of de man zich niet heeft bezondigd aan mensenhandel of 'aanzetten tot ontucht'. Behoudens nieuwe gegevens heeft Servaty zich echter aan geen enkele inbreuk op de Belgische strafwet bezondigd. Zijn jongste verovering was zeventien: boven de grens van de wet op kinderporno dus. "Crapuleus, allemaal", klinkt het in politionele kringen, "maar in België niet strafbaar."

Even wat klikken op bladi.net maakt duidelijk dat de wetenswaardigheid al is doorgedrongen tot zij die om vergelding roepen. Reden temeer, vinden zij, om het recht in eigen handen te nemen. Op die ene andere website stoot je vandaag nog steeds de commentaren van verweesd achtergebleven fans: 'Anyone remember that Belgium guy that put amazing pictures with girls in Morocco? I searched but, I cannot find the thread anymore.'

Onze man in Marokko kan zich daar beter niet meer vertonen

Publicatiedatum : 2005-06-25
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
MOsliima
Berichten: 36
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 8:34 pm

Bericht door MOsliima »

Ben zelf n Tunesier...en weet precies hoe het er aan tOe gaat in Tunesie....
wat betreft de vakantieliefdes...
Meisjes uit Tunesie zijn te dom bezig als het gaat om ''buitenlandse''mannen. Ze hebben er alles voor over om naar het buitenland te gaan, zelfs hun zelfrespect & eigen waarde :?

XxSOnia
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Welkom MOsliima :D

Fijn dat je ons forum gevonden hebt.
Ik wens je hier een fijne tijd toe. Je bent van Harte Welkom.

Ik begrijp de meisjes uit Tunesië wel een beetje. Ze zijn op zoek naar een beter en gemakkelijker leven , en ze weten niet met wat voor schorem ze zich inlaten. Ze zijn te onschuldig.
En het is vreselijk dat Nederlandse en Belgische mannen misbruik van deze meisjes maken. :evil:


Liefs, en groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

MOsliima schreef:Ben zelf n Tunesier...en weet precies hoe het er aan tOe gaat in Tunesie....
wat betreft de vakantieliefdes...
Meisjes uit Tunesie zijn te dom bezig als het gaat om ''buitenlandse''mannen. Ze hebben er alles voor over om naar het buitenland te gaan, zelfs hun zelfrespect & eigen waarde :?

XxSOnia
Die armoede wordt veroorzaakt door ISLAM. En die mensen zijn niet dom, ze zijn wanhopig.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
MOsliima
Berichten: 36
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 8:34 pm

Bericht door MOsliima »

Lodewijk Nasser schreef:
MOsliima schreef:Ben zelf n Tunesier...en weet precies hoe het er aan tOe gaat in Tunesie....
wat betreft de vakantieliefdes...
Meisjes uit Tunesie zijn te dom bezig als het gaat om ''buitenlandse''mannen. Ze hebben er alles voor over om naar het buitenland te gaan, zelfs hun zelfrespect & eigen waarde :?

XxSOnia
Die armoede wordt veroorzaakt door ISLAM. En die mensen zijn niet dom, ze zijn wanhopig.
Sorry hoor maar Tunesie is geen arm land...weet niet of je er wellis bent geweest..maar kom niet praten als je nix weet.
die mensen zijn niet wanhopig..sommige hebben t beter dan de mensen hier...alleen sommige willen een beter leven doordat ze denken dat het in het buitenland beter is...terwijl dat niet zo is...als je in Tunesie blijft wonen , ben je rijker als hier... :wink: ga niet de slimme uithangen als je nix weet over Tunesie :wink:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

MOsliima schreef:
Lodewijk Nasser schreef:
MOsliima schreef:Ben zelf n Tunesier...en weet precies hoe het er aan tOe gaat in Tunesie....
wat betreft de vakantieliefdes...
Meisjes uit Tunesie zijn te dom bezig als het gaat om ''buitenlandse''mannen. Ze hebben er alles voor over om naar het buitenland te gaan, zelfs hun zelfrespect & eigen waarde :?

XxSOnia
Die armoede wordt veroorzaakt door ISLAM. En die mensen zijn niet dom, ze zijn wanhopig.
Sorry hoor maar Tunesie is geen arm land...weet niet of je er wellis bent geweest..maar kom niet praten als je nix weet.
die mensen zijn niet wanhopig..sommige hebben t beter dan de mensen hier...alleen sommige willen een beter leven doordat ze denken dat het in het buitenland beter is...terwijl dat niet zo is...als je in Tunesie blijft wonen , ben je rijker als hier... :wink: ga niet de slimme uithangen als je nix weet over Tunesie :wink:
Ga dan (terug) naar Tunesie. Wat let je?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Plaats reactie