Ex-moslims kiezen voor Jezus

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Ex-moslims kiezen voor Jezus

Bericht door Lodewijk Nasser »

Een groeiend aantal moslims kiest ervoor om Jezus te volgen. Zij komen vervolgens in kleine, ondergrondse groepen bij elkaar om hun geloof te beleven. Dit blijkt uit een onderzoek van professor Dudley Woodberry van het Fuller Theological Institute in Amerika. Hij vroeg 600 ex-moslims uit 39 verschillende landen waarom ze de islam hebben losgelaten om Jezus te volgen, ondanks zware vervolging. De vijf meestgenoemde redenen voor hun bekering waren:

1. De zekerheid van behoud in Jezus (de islam biedt deze zekerheid niet).
2. Het aantrekkelijke karakter van Jezus (hij is nederig, houdt van de armen en verdrukten en je kunt hem persoonlijk leren kennen).
3. Het karakter van christenen (christenen hebben onvoorwaardelijk lief en zijn vredestichters).
4. Dromen en visioenen (meer dan 25% van de ondervraagden gaf aan dat ze tot geloof zijn gekomen doordat Jezus in een droom of visioen aan hen verscheen).
5. Bovennatuurlijke ervaringen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nu ja, als je ergens van moet afkicken heb je soms wel een surrogaat nodig en ik denk dat het christendom die rol wel kan vervullen. Christenen zijn geen bedreiging voor hun niet gelovige medemensen, dus dat is al heel wat beter dan de islam...
Zoals methadon tijdelijk heroïne kan vervangen...
Bovendien is niet iedereen sterk genoeg om het op zichzelf te redden, bij een groep gelovigen horen maakt het ex-moslims wel makkelijker.
Zelf kan ik onmogelijk nog geloven, de grondige lectuur van de koran en ahadith maakte dit voor mij onmogelijk.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Zelf kan ik onmogelijk nog geloven, de grondige lectuur van de koran en ahadith maakte dit voor mij onmogelijk.
Beste Dutch,

Heb je het alleen over de Abrahamische religies of over elk geloof in God?

Met vriendelijke groet,

Linda
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Heb je het alleen over de Abrahamische religies of over elk geloof in God?
Over elk geloof in een god.
Het was aanvankelijk écht moeilijk, voelde mij "ontworteld" en angstig. Na enige maanden echter voelde ik me beter dan ooit in mijn vel en nu ben ik een overtuigd atheist.
Ik geloof enkel nog in wat kan bewezen worden, aangezien het bestaan van een god nooit kan bewezen worden, kan ik er niet in geloven, zo simpel is dat.
Heb wél sympathie voor de "oergodINNEN" zoals Isis, Tanit, enz. De kracht van het leven in al zijn vormen vind ik wél groots, maar geen god voor mij.
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

De Bijbel.

Bericht door protestant »

Dutch schreef:Nu ja, als je ergens van moet afkicken heb je soms wel een surrogaat nodig en ik denk dat het christendom die rol wel kan vervullen. Christenen zijn geen bedreiging voor hun niet gelovige medemensen, dus dat is al heel wat beter dan de islam...
Zoals methadon tijdelijk heroïne kan vervangen...
Bovendien is niet iedereen sterk genoeg om het op zichzelf te redden, bij een groep gelovigen horen maakt het ex-moslims wel makkelijker.
Zelf kan ik onmogelijk nog geloven, de grondige lectuur van de koran en ahadith maakte dit voor mij onmogelijk.

Dutch,

Zoals je zelf schrijft, de lectuur van de Koran en de ahadith maakt het onmogelijk voor jou nog te geloven. Goed, mag ik jou uitnodigingen om de Bijbel te lezen ? Zeker dat je terug geloof en hoop zal kweken, als was het maar een beetje... ' Hij dooft de walmende vlaspit niet. '

De Koran ? Openbaring van de wetten God's... de Bijbel ? Openbaring van God zelf. Zie je het verschil ?
abdel_malik
Berichten: 13
Lid geworden op: za okt 28, 2006 4:16 am

Bericht door abdel_malik »

Dutch schreef:
Heb je het alleen over de Abrahamische religies of over elk geloof in God?
Over elk geloof in een god.
Het was aanvankelijk écht moeilijk, voelde mij "ontworteld" en angstig. Na enige maanden echter voelde ik me beter dan ooit in mijn vel en nu ben ik een overtuigd atheist.
Ik geloof enkel nog in wat kan bewezen worden, aangezien het bestaan van een god nooit kan bewezen worden, kan ik er niet in geloven, zo simpel is dat.
Heb wél sympathie voor de "oergodINNEN" zoals Isis, Tanit, enz. De kracht van het leven in al zijn vormen vind ik wél groots, maar geen god voor mij.
wat geeft jou het recht om te leven als je niet in de gever van het recht geloofd?
la ilaha il allah
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

wat geeft jou het recht om te leven als je niet in de gever van het recht geloofd
Is dit een implicite doodsbedreiging?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

abdel_malik schreef:
Dutch schreef:
Heb je het alleen over de Abrahamische religies of over elk geloof in God?
Over elk geloof in een god.
Het was aanvankelijk écht moeilijk, voelde mij "ontworteld" en angstig. Na enige maanden echter voelde ik me beter dan ooit in mijn vel en nu ben ik een overtuigd atheist.
Ik geloof enkel nog in wat kan bewezen worden, aangezien het bestaan van een god nooit kan bewezen worden, kan ik er niet in geloven, zo simpel is dat.
Heb wél sympathie voor de "oergodINNEN" zoals Isis, Tanit, enz. De kracht van het leven in al zijn vormen vind ik wél groots, maar geen god voor mij.
wat geeft jou het recht om te leven als je niet in de gever van het recht geloofd?
Doe niet zo idioot Abdel. Hij gelooft alleen niet hetzelfde als jij.
MAG DAT???

Nee he, Volgens de islam niet.
DAAROM zijn wij TEGEN de islam.

En zoals Lodewijk al zei: Is dit een impliciete doodsbedreiging???
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Beste Abdel_Malik (Slaaf van de Koning),

Jij vroeg me
wat geeft jou het recht om te leven als je niet in de gever van het recht geloofd?
Wie zegt dat allah mij het leven gegeven heeft ? Het is niet omdat dat beweerd wordt in een eeuwenoud woestijnboek dat bovendien een samenraapsel is van voorafgaande religies, dat het zo moet zijn hoor. Ik geloof niet meer in een god, dus is jouw bewering voor mij niet relevant. Zo simpel is dat.
Mijn ouders schonken mij het leven. En mijn recht op leven is even groot of even klein als dat van jou. Jij bent wél superverwaand zeg, jij denkt dat niet moslims niet zouden mogen leven ? Jij bent écht een gehersenspoelde extremist, de koran en de labiele mohamed waardig. Je mag fier zijn op je on-menselijkheid beste vriend.

Van mij mag jij alle recht hebben op leven ! Zie je het verschil ?

Bovendien : welkom hier, eens te meer kan jij ons helpen aantonen waartoe de islam mensen leidt ...

Jouw doodsbedreiging aan mijn adres laat me koud. Ik leef hier en nu en heb lak aan een hypothetisch hiernamaals, geloof jij er maar lekker in, je bent blijkbaar niet slimmer...
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Het is met zo vreemd dat Moslims zich tot het Christendom bekeren. Op die manier blijven ze in alle profeten geloven op Mohammed na.

Diverse Christelijke stromingen bieden ook vertrouwde strenge regels op tal van gebieden maar dan getemperd met genade en vergiffenis. In tegenstelling tot de Islam is de relatie met God warmer. Niet een van een meester en slaaf maar die tussen ouder en geliefd kind. Er zijn ook geen verplichte rituelen. Je kunt een zeer vrome Christen zijn zonder dat je perse een bepaald aantal keer per dag moet bidden of elke week naar de kerk moet.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

abdel_malik schreef: wat geeft jou het recht om te leven als je niet in de gever van het recht geloofd?
Wat geeft jou het recht om het leven van iemand te bedreigen? Wil je ongedaan maken wat de schepper heeft gemaakt? Of ga jij oordelen over iemand terwijl je zelf "de gever van het recht" niet bent?

Eigenlijk vraag je trouwens iets anders. Jij vraagt:
"Wat geeft jou het recht om te leven als je niet in de tekst van een 7e eeuwse arabier die beweert dat een engeltje hem in de grot in het oor heeft geluisterd, zonder getuige, terwijl ik geen greintje bewijs heb dat zoiets door God werd geconcipieerd?"

Meer nog, de Koran bevat fouten die de schepper niet zou maken.

mvg,
Ketter

PS: moderator, waarschuwing hier nodig wegens het uiten van doodsbedreidingen.[/img]
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie